AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 121-130
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Operátoři se vracejí k dobíjecím kartám. Očekávají vyšší zisky

16. 04. 2012

Dosud se operátoři snažili zákazníky zavázat tarifem. Nyní se situace obrací - předplacené karty se dočkaly razantního snížení cen a objevují se i nové způsoby dobíjení, díky kterým má být jejich používání stejně pohodlné jako u tarifu.

Po letech, kdy se operátoři snažili přesvědčit zákazníky, aby se jim namísto kupování kreditu uvázali smlouvou, se situace obrací. Předplacené karty se dočkaly razantního snížení cen a objevují se i nové způsoby dobíjení, díky kterým má být jejich používání stejně pohodlné jako u tarifu.

Operátoři tak chtějí v době klesajících výnosů z volání oslovit především mladší skupiny a seniory. Podíl předplacených karet u nás sice stále dosahuje téměř poloviny všech mobilních čísel, v rámci Evropy jsme ale pod průměrem.

Posun v přístupu sami operátoři opatrně přiznávají. "Strategie se určitě změnila a zákazníci s předplacenými kartami jsou zase v centru pozornosti," potvrzuje Martina Kemrová z T-Mobilu.

Neobvykle na české poměry začali na konci minulého roku operátoři bojovat o zákazníky nižší cenou. První snížila ceny za volání a SMS u předplacených karet Telefónica, a to téměř o polovinu. Následoval ji Vodafone i T-Mobile. Pokud si zákazník měsíčně dobil alespoň 300 korun, minuta volání ho stojí 3,50 Kč a SMS 1,50 Kč. To je dokonce méně než u řady tarifů.

Zdroj: ihned.cz ze dne 16.4.2012


Operátory čeká kvůli smartphonům a tabletům utahování opasků, tvrdí studie

16. 04. 2012

Boj o tržní podíl v telekomunikacích se přiostřuje. Tradičním telekomunikačním firmám roste nová konkurence v podobě velkých IT firem, vyplývá z nové studie o výhledu trhu. Hlavními konkurenty operátorů se stanou Amazon, Apple, Facebook, Google a Microsoft.

Boj o tržní podíl v telekomunikacích se přiostřuje.Tržby evropských telekomunikačních operátorů by do roku 2020 mohly klesnout až o pětinu a jejich provozní zisk až o 40 procent. Vyplývá to ze studie společnosti Roland Berger.

Příčinou je sílící konkurence poskytovatelů platforem a služeb pro chytré telefony, tablety a internetovou televizi.

Hlavními konkurenty operátorů budou Amazon, Apple, Facebook, Google a Microsoft. Tyto firmy mají celosvětově tři miliardy zákazníků. Jejich úspěšný model je založený na silné značce, uživatelsky jednoduchém ovládání a efektivním využití dat o zákazníkovi. To vytváří tlak na tradiční telekomunikační operátory.

Tři scénáře vývoje

1. „Pouze přístup":
V tomto scénáři, telekomunikační firmy nabízejí pouze přístup do sítí a mají omezený kontakt s koncovým uživatelem. V kontrastu s tím, firmy nabízející cloud řešení nabízí své služby pod silnou značkou. V tomto scénáři se zaměří operátoři na svou klíčovou oblast služeb.

2. „Více než přístup":
V tomto scénáři firmy budou nabízet nejen své sítě, ale také vybrané služby s přidanou hodnotou prostřednictvím partnerství s poskytovali B2B2C služeb. Sítě se stanou komoditou.

3. "Skupiny služeb":
Operátoři se stanou plně integrovanými poskytovateli služeb, založených na jejich vlastní síti a nabídnou svá vlastní řešení v oblasti B2B2C služeb. Díky své silné značce dosáhnou lepší pozice na trhu.

Operátoři se musí zaměřit na své klíčové služby a přístup do sítě, investovat do růstových oblastí a zeštíhlit operační modely.

Vzhledem k požadovaným investicím do infrastruktury ve výši 600 miliard eur (cca 15 bilionů korun) do roku 2020, operátoři musí vytvořit flexibilnější firemní strukturu a začít spolupracovat v rámci nových společných podniků. To jsou hlavní závěry studie, aby se operátoři vyrovnali s krizovým scénářem.

Připojení k internetu nestačí

"Pět největších internetových firem nám ukázalo, jak se to má dělat. Pouze se zaměřením na zákazníka a konstantní analýzou jeho potřeb a chování mohou operátoři růst v dnešní digitální éře a dále tak zlepšovat svůj tržní podíl," uvedl šéf české pobočky Roland Berger Constantin Kinský.

Klíčová oblast podnikání operátorů podle Kinského trpí poklesem cen za vysokorychlostní připojení i při výrazném nárůstu objemu prodejů.

"Zákazníci již nechtějí platit pouze za připojení k internetu. Chtějí personalizované a jednoduché komunikační platformy a produkty," uvedl.

Těžké rozhodování

Telekomunikační firmy se podle studie musí rozhodnout, zda se zaměří pouze na poskytování přístupu k internetu, který nyní generuje 300 miliard eur ročně (zhruba 7,5 bilionu korun), nebo nabízet i vybrané služby s přidanou hodnotou.

Přístup k sítím bude podle Kinského i nadále hrát významnou roli. Nyní generuje prodeje ve výši přibližně 300 miliard eur, z čehož dvě třetiny generují mobilní komunikace.

"Zda tato úroveň tržeb bude zachována záleží nejen na rozhodnutích operátorů, ale také na budoucích regulacích trhu," uzavírá studie.

Zdroj: ihned.cz ze dne 8.3.2012


Google možná prodá Motorolu čínskému Huawei

13. 04. 2012

Od počátku koupě Motoroly Googlem bylo zřejmé, že firma kupuje mobilního výrobce především kvůli sadě patentů. A tento hlavní záměr by se mohl potvrdit. Spekuluje se totiž o tom, že by Motorolu mohl koupit čínský Huawei.

Podle spekulací, které údajně kolují obchodními kruhy a které zveřejnil deník Wall Street Journal, již Google nabídl odprodej Motoroly čínskému gigantu Huawei. Do jeho rukou by měla putovat prakticky celá firma, krom patentů, které si Google ponechá. Zvlášť by také mohl Google prodat divizi set-top boxů, která je rovněž součástí Motorola Mobility.

Huawei by tak prakticky převzal značku, výrobu a téměř 20 000 zaměstnanců, kteří pro Motorolu pracují ve více než devadesáti zemích světa. Prodej čínské společnosti by také vyřešil poslední překážku ke kompletnímu dokončení akvizice Motoroly Googlem. Tuto transakci totiž zatím neschválily čínské úřady.

Údajně připravovaný prodej Motoroly na první pohled možná nemusí dávat smysl, vždyť Huawei se úrovní techniky již tradičním konkurentům vyrovná a v některých oblastech dokonce začíná udávat směr. To je pravda, ale firma zatím musí investovat obrovské prostředky do toho, aby vybudovala značku. Ta zatím u zákazníků punc kvalitního a respektovaného výrobce nezískala, Huawei je vnímán jako výrobce laciných smartphonů.

Jednorázová investice do koupě Motoroly by mohla vyvážit jinak obrovské marketingové náklady, které by musel Huawei vynaložit na vybudování své vlastní značky. Jeho špičkové technické zázemí navíc znamená, že by se bez problémů obešel bez patentového portfolia Motoroly, ke kterému by ale stejně měl skrze android přístup.

Huawei by tak vzhledem ke své velikosti mohl snadno provést ve ztrátové Motorole tolik potřebnou restrukturalizaci. Motorola zase může přinést své zkušenosti z oblasti designu a prodejních kanálů po celém světě.

Zdroj: mobil.cz ze dne 13.4.2012


První auto, které umí bezdrátově nabíjet mobily

12. 04. 2012

Koncern Chrysler, pod který značka Dodge patří, oznámil, že model Dart nabídne jako první automobil bezdrátové nabíjení mobilů nebo přenosných hudebních přehrávačů. Dosud bylo možné tuto variantu nabíjení využít pouze pomocí neoriginálního příslušenství.

Model Dart od (u nás poměrně exotické) automobilky Dodge bude možné na přání vybavit odkládacím prostorem s podložkou pro bezdrátové nabíjení mobilů. Odkládací prostor je umístěný ve středové konzoli, k nabíjení bude potřeba vsunout mobil nebo přehrávač do speciálního pouzdra.

Pouzdro vyhoví širokému spektru přístrojů, bezdrátově nabije iPhony, smartphony BlackBerry nebo různé modely s androidem. Telefon nebo MP3 přehrávač se začne nabíjet ihned po nastartování motoru. Dodge si za příslušenství účtuje 200 dolarů, tedy v přepočtu 3 800 korun. V ceně však není započtena instalace.

Dodge Dart vznikl z partnerství Chrysleru a Fiatu. Vůz je postaven na základech u nás dobře známé Alfy Romeo Giulietta. Na americké poměry je to kompaktní sedan, s délkou 4 671 milimetrů je však delší než Škoda Octavia. Z Evropy se značka Dodge stáhla v loňském roce. Není však vyloučené, že se Dart bude prodávat i v Evropě. Dovážet by se však měl z čínských továren. Ve Spojených státech se Dodge Dart začne prodávat ve druhé polovině letošního roku.

Zdroj: mobil.cz ze dne 12.4.2012


Sensation či Wildfire. Mobily se jmenují jako kondomy

06. 04. 2012

Výrobci mobilních telefonů chtějí, aby jména telefonů zněla sexy. Možná i proto se inspirují u producentů prezervativů. Zamyslete se nad jménem svého telefonu, možná také najdete souvislost.

Pamětníci si možná ještě vzpomenou, že kdysi existovaly telefony Siemens. Německá značka pojmenovávala řady svých telefonů stejně jako automobilka Mercedes. Auta ale nyní nahradily kondomy.

Mobil a kondom jsou si v něčem podobné. Povolujeme jim přístup do našeho nejbližšího soukromí. Wildfire, Touch, Desire, Sensation, Cruise, Intensity nebo Vitality. Jsou to jména nejen úspěšných mobilů, ale zároveň i značky, které oslovují zákazníky na obou trzích.

"Komunikují emoce, což asi je způsob, jak zredukovat odcizenost technologie a podpořit budování osobní vazby na ni. Většina z nich je hodně dynamická, což zase podle mě má připomínat inovace," vysvětluje David Šimák z konzultantské agentury Idealisti.

Ostatní výrobci se zatím drží konzervativnější koncepce. "Poslední verze je taková, že každý model bude mít tři číslice a jediné, co se tam přidává, bude buď Asha nebo Lumia," vysvětluje postup u finské Nokie šéf místního zastoupení Petr Kasa.

Reklamní legenda Marty Neumeier tvrdí, že dobrý název produktu musí být výrazný, krátký, jednoduše vyslovitelný a zapamatovatelný. Musí být ale také podpořený kvalitou samotného výrobku. "Třeba Nokia měla zpočátku značení jenom čísly a krásně to fungovalo. Taková 5110 byla legenda i bez cool názvu," dodává Šimák.

Zdroj: mobil.cz ze dne 6.4.2012


Od papíru k mobilům: Historie firmy Nokia

04. 04. 2012

Co má dnešní mobilní gigant společného s kunami, pneumatikami nebo papírem? Nahlédněte s námi do historie finského výrobce mobilních telefonů, firmy Nokia. Možná budete překvapeni.

To, čemu dnes říkáme Nokia, vzniklo už v roce 1865, samozřejmě ve Finsku, kde Nokia sídlí dodnes. Důlní inženýr Frederik Idestam z nějakého důvodu dospěl k názoru, že fárat dolů do dolů a dolovat rudu už ho nebaví, a založil si papírnu.

Pravděpodobně mu to docela vynášelo, protože o pár let později postavil další papírnu, tentokrát na břehu Kuní řeky (Nokianvirta), poblíž Kuního města (Nokia).

A když se mu dařilo ještě víc, a potřeboval pro svůj vznikající průmyslový koncern nějaké jméno, zvolil si právě jméno řeky, jinak také místní nářeční výraz pro kunu, Nokia. Jeho papírenská firma nese toto jméno od roku 1871 až dodnes, stejně jako řeka i město, které má dokonce kunu dodnes v městském znaku.

Když koncem devatenáctého století odešel Frederik Idestam do penze, zvolil si evidentně podnikavého nástupce. Kromě papírenského byznysu zkoušel všechny novinky, třeba už v roce 1902 se jeho Nokia věnovala výrobě elektřiny. Krátce po první světové válce navíc začíná investovat do několika dalších firem, což je z hlediska dalšího vývoje důležité.

V jednotě je síla

Důležité je to koncem šedesátých let dvacátého století, kdy se zmíněné tři firmy spojují do jediné. Vzniká tak obrovský konglomerát, který si z Nokie vezme jméno, papírenský průmysl a produkci elektrické energie, z firmy Finnish Rubber Works přebere gumárenský průmysl, a od Finnish Cable Works zase elektrotechnickou výrobu a prodej počítačů. Prvním prezidentem nové Nokie byl ustanoven Björn Westerlund.

Mimochodem, zmíněné tři společnosti byly provázány nejen majetkově, ale i v mnoha dalších ohledech. Všechny například podnikaly poblíž města Nokia. Finnish Rubber Works vyráběla pneumatiky; pro jejich označení si ale vypůjčila jméno Nokia. Když se Nokii ve výrobě elektrické energie příliš nedařilo, vypomohla Finnish Cable Works.

Od roku 1967 ale všechny společnosti podnikají pod jedním obchodním názvem, Nokia. Již předtím se objevují první pokusy s elektronikou, první známý elektrotechnický výrobek Nokie byl pulzní analyzátor pro jaderné elektrárny, který spatřil světlo světa již v roce 1962.

Již v sedmdesátých letech se Nokia začala pouštět do oboru telekomunikací. Nejprve ovšem na jejich síťové straně. Vyvinula několik ústředen a přepínačů, jak pro pevnolinkové sítě, tak později pro vznikající analogový systém NMT. Jedním ze zákazníků byla i finská armáda, která od Nokie získala zařízení pro přenos šifrovaných zpráv.

Telefon pro Gorbačova

Těsně před koncem sedmdesátých let vzniká dceřiná společnost Mobira (neplést s neúspěšným českým pokusem o mobilní vědeckou konferenci Mobera), která nejprve testuje trh NMT telefonem do auta (rok 1982) Mobira Senator (9,8 kg včetně baterie).

V rychlém sledu následuje přenosný radiotelefon Talkman (1984, 5 kg) a první NMT přístroj Mobira Cityman 900 (1987, 800 g) přezdívaný Gorba. Za přezdívkou stojí ruský prezident Michail Gorbačov, který se s telefonem Mobira Cityman 900 nechal vyfotit v průběhu hovoru s ruským ministrem telekomunikací.

Pomalu se blížila devadesátá léta, v Evropě se pomalu začalo šuškat o novém systému GSM, který odstraní všechna negativa analogového NMT. Nokia se tehdy zachovala velmi prozíravě a pochopila, že se právě rodí velký byznys. Ostatně, zlé jazyky tvrdí, že jí nic jiného nezbylo, protože se koncem osmdesátých let zmítala v těžkých finančních problémech, a bylo třeba udělat razantní očistné kroky.

V průběhu první poloviny devadesátých let se tak zbavila veškerého neelektronického průmyslu, prodala mimo jiné výrobu pneumatik (dodnes existující společnost Nokian Tyres) a bot (dříve Nokian Footwear, nyní součást společnosti Berner). Později se vzdala všech oborů činnosti, které nesouvisely s výrobou mobilních telefonů (např. produkce skvělých počítačových monitorů).

První GSM hovor: Nokia v síti Nokia

Historicky první komerční GSM hovor na světě se uskutečnil v roce 1991 ve Finsku, v síti postavené z komponent firmy Nokia, s prototypem telefonu Nokia, z něhož se v průběhu roku 1992 vyvinul první GSM model finského výrobce, Nokia 1011. (Mimochodem, typové označení odkazuje na datum uvedení 10. listopadu).

Při této příležitosti musím upozornit na zajímavý fakt, první telefon Nokia ještě neměl slavný Nokia Tune. Ten se objevil až o tři roky později, tedy v roce 1994, v telefonu Nokia 2110, ještě ovšem pod názvem Grande Valse. Mimochodem, pochází ze skladby Gran Vals, kterou složil španělský kytarista Francisco Tárrega už v roce 1902. Je považován za první hudební vyzváněcí tón v mobilních telefonech, předtím jen nepěkně pípaly nebo simulovaly drnčivé zvonění klasického telefonu.

V následujících letech se pak Nokia stala největším hráčem v oblasti produkce mobilních telefonů, nepopiratelnou světovou jedničkou jak v počtu prodaných kusů, tak v jejich kvalitě, inovacích, finančním obratu, prostě ve všem.

Konec evropských gigantů

Byla to zlatá léta evropských výrobců, kdy se na jednom kolbišti utkávala Nokia s Alcatelem (Francie), Philipsem (Francie), Ericssonem (Švédsko) nebo Siemensem (Německo). Někdy začátkem našeho století jsme ale všichni mohli zaznamenat masivní vzestup asijských výrobců. Sony se spojilo s Ericssonem, Samsung vytlačil z trhu Alcatel a Philips, Siemens prodal divizi mobilních telefonů Benqu, kromě toho se objevila levná LG, později HTC či Huawei.

Problémy se nevyhnuly ani Nokii. I když zůstala osamocena jako jediný evropský výrobce, nevedlo se jí nejlépe. V roce 2005 přesunula divizi síťových komponent do Nokia Siemens Network (které dnes usilovně vytlačuje Huawei), koncem prvního desetiletí pak vyměnila ředitele a rozhodla se razantně změnit kurz.

Namísto vývoje vlastního operačního systému Symbian a MeeGo se spolehne na Windows Phone od Microsoftu. Namísto výroby telefonů v Evropě (Finsko, Maďarsko, Rumunsko) přesune továrny do konce roku 2012 „blíže k výrobcům součástek“ (podle oficiálního vyjádření), neboli za levnější pracovní silou do Asie a Jižní Ameriky.

Rok 2011 byl asi doposud nejkritičtější. Nový ředitel Stephen Elop rozhodl o zastavení práce na všech rozpracovaných modelech a vrhnul všechny lidské i ekonomické síly do vývoje nových, na Microsoft Windows Phone založených, přístrojů.

Po většinu roku se tak Nokia musela spokojit s produkcí méně vybavených, takříkajíc udržovacích telefonů, a čekat na velký návrat. Ten se uskutečnil na letošním Mobile World Congressu, kde někdejší výrobce papíru, pneumatik a gumových holínek představil ve velkém stylu řadu zajímavých mobilů.

Nokia je zpátky, vsadila na vlastní špičkový hardware a ekosystém okolo Windows Phone. Telefony vyrábí skoro třicet let, a pokud jí sázka na americký operační systém vyjde, a tvrdá restrukturalizace se podaří, máme se dalších pár desítek let na co těšit.

Zdroj: mobinfo.cz ze dne 4.4.2012


Nokia údajně připravuje další dva smartphony se systémem MeeGo

30. 03. 2012

Nokia nehodila systém MeeGo přes palubu, píše server Netbooknews.com. Má ožít v nové podobě v jednoduchých smartphonech pro rozvojové trhy.

Dva nové smartphony s operačním systémem MeeGo mají být součástí plánu Next Billion, jehož snahou je nabídnout levné mobily s přístupem na internet pro další miliardu lidí. Novinky mají být určeny pro rozvojové trhy. A mají to být low-endové jednoduché přístroje. Nokia se k informaci nechce oficiálně vyjádřit.

Informace podle serveru Netbooknews.com pocházejí přímo z oddělení Next Billion Group, které je v Nokii zodpovědné za vývoj jednoduchých smartphonů a mobilů s uživatelským prostředí S40. Oddělení vzniklo po rozdělení vývojových center Nokie. Druhé centrum je zodpovědné za smartphony s operačním systémem Windows Phone od Microsoftu.

Informace o vývoji dvou nových Nokií se systémem MeeGo je překvapivá z mnoha důvodů. Nokia totiž oficiálně oznámila, že telefon N9 bude jediný model se systémem MeeGo. Nokia by tak přivedla znovu k životu dnes už vlastně mrtvou platformu.

Nokia ale podle neoficiálních zdrojů připravuje nástupce systému MeeGo, operační systém Meltemi. Existenci systému Meltemi ale finský výrobce doposud oficiálně nepotvrdil. Nové jednoduché smartphony pro rozvojové trhy by tak mohly být vybaveny právě systémem Meltemi.

Dalším důvodem, proč je informace o smartphonech se systémem MeeGo či Meltemi překvapivá, je fakt, že Nokia zkraje letošního roku koupila společnost Smarterphone AS. Nokia by tak měla po této akvizici ve svých jednoduchých smartphonech pro rozvojové trhy používat právě operační systém Smarterphone.

Nokia má navíc v zásobě operační systém Symbian, který pro Nokii vyvíjí externí společnost Accenture. Sice se objevily informace, že Nokia 808 PureView s 41megapixelový fotoaparátem má být poslední symbianovou Nokií, finský výrobce to ale nepotvrdil.

Hlavní platformou pro Nokii je i nadále Windows Phone od Microsoftu. Systém se však příliš nehodí pro rozvojové trhy. Nokia sice představila základní model Lumia 610, ten je však s cenou okolo 280 dolarů (5 700 korun) pro rozvojové stále příliš drahý.

Použití upraveného systému MeeGo v jednoduchých smartphonech pro rozvojové trhy tak může být pro Nokii stav nouze. Firma totiž rychle potřebuje levný, jednoduchý smartphone, který by konkuroval levným androidům. Nasazení nového systému Smarterphone pro jednoduché smartphony ještě není hotové, Symbian může být pro low-endové smartphony pro rozvojové trhy příliš komplikovaný a platforma Windows Phone je pro tyto potřeby příliš drahá.

Zdroj: mobi..cz ze dne 30.3.2012


Apple je masovka. My jsme luxus, říká šéf Vertu

30. 03. 2012

Prezident firmy Vertu, Nizozemec Perry Oosting, má jasno: s iPhony soutěžit nebude. Chce se držet kusové výroby. Milionářské telefony podle něj bodují hlavně u movitých mužů ve věku od 45 do 55 let.

Průměrná cena mobilního telefonu od britsko-finské luxusní značky Vertu, která je dcerou společnosti Nokia, se pohybuje kolem sta tisíc korun. Dražší verze se mohou vyšplhat přes milion. Stačí si objednat zlaté tělo či obložení z diamantů. O zákaznících a budoucnosti luxusní značky mluví šéf Vertu Perry Oosting.

Osobně sídlí v centrále společnosti v anglickém Hampshiru, kde také probíhá výroba telefonů. Perry Oosting se již dvacet let pohybuje v nejvyšších sférách luxusního průmyslu, zastával vedoucí pozice u mnoha známých značek, jako je Bulgari, Prada nebo Gucci. Perry pochází z Nizozemska, vystudoval nizozemskou Akademii umění a designu. Hovoří plynně anglicky, německy a italsky. Je ženatý, má dvě děti a má rád gastronomii, cestování, umění a návrhářství.


Jaký mobil používáte v práci? Předpokládám, že jako manažer potřebujete hodně vybavený přístroj, zároveň si však vaše firma zakládá na designu...

Vlastně stále odděluji data a hlasové zařízení, mám jeden telefon vyloženě na volání a pak smartphone, oba pochopitelně Vertu. V práci ale často využívám hlavně svůj smartphone s dotykovým displejem s pohodlným přístupem na internet. Na hlasové volání mám u sebe vždy i model Signature S (model se v Česku v době uvedení prodával za 230 tisíc korun, pozn. red.), který jsme vydávali už v roce 2008. Hlasové volání je pro mě stále stejně důležité jako připojení k internetu.

Jak řešíte kompromis mezi designem a technologií? Technologie jde dopředu rychle, výrobci přicházejí s novými modely skoro každý měsíc. Vy ale při kusové výrobě tolik modelů chrlit nemůžete.

Nemyslím, že každý měsíc přicházejí výrobci s nějakou zásadní technologií. Je jasné, že nepracujeme s tolika kategoriemi mobilních telefonů. Luxus se přeci nedefinuje tím, být stále aktuální. Při koupi luxusního auta také víte, že už v momentě, kdy otočíte klíčkem, někde přichází modernější, větší, rychlejší, bezpečnější auto. Stejně jako když si koupíte jarní kolekci od Diora, je jasné, že za šest měsíců barva, styl a střih budou zastaralé. Ale to přeci neznamená, že je nemůžete i nadále nosit.

Takže technologie pro vás nejsou prioritou?

Technologie dělají život snazší, ale my se určitě nesnažíme stíhat novinky, když ještě nejsou řekněme dospělé. Třeba nyní se určitě netlačíme do 3D telefonů, je to rozmazané a kdo se chce dívat na telefon ve 3D brýlích. Zatím to není přepychový zážitek, tak proč to dělat.


Reklama za všechny peníze

Do určité míry to byla reklama za všechny peníze. Když podnapilý pražský lobbista Roman Janoušek minulý pátek před očima policistů vrávoral u svého porsche a snažil se dovolat pomoci, ukázal vlastně celému světu svůj luxusní mobilní telefon.
Znalci hned poznali, že jde o nablýskaný model Constellation Quest luxusního výrobce telefonů Vertu v ceně minimálně 140 tisíc korun. Vertu, jež patří finské společnosti Nokia, nabízí ručně dělané telefony na přání třeba se zlatými díly či diamanty, jejich cena se pohybuje od 100 tisíc korun až klidně k částkám vysoce přesahujícím milion.
Zástupcům značky v Česku se však taková reklama příliš nezamlouvá. "Člověk by si samozřejmě přál, aby značka byla vždy spojována jen se šťastnými událostmi, v reálném životě to ale není vždy možné. V tomto okamžiku je mi spíše líto té oběti nehody než toho, že mobilní telefon Vertu byl pasivním účastníkem této smutné události," myslí si Vladan Hájek ze společnosti John Grove & Partners, která značku Vertu v Česku zastupuje.


V čem má tedy spočívat hlavní kouzlo značky Vertu?

Je to především snaha zajistit lidem pohodlný život. Snažíme se jim dopřát zážitek z kvalitních materiálů, jedinečný design, perfektní zpracování. Zaměřujeme se na to, co by mobilní zařízení mělo v této třídě přinést. Výdrž baterie, konektivitu, zvuk, rozlišení obrazu.
Kromě datových služeb nabízíme i alternativu. Tou je naše služba Concierge, kterou má každý zdarma na 12 měsíců (stiskem jednoho tlačítka můžete využít asistenta kdekoliv na světě, pozn. red.). Možná ji nevyužijete v domovském prostředí, ale zákazníci, kteří často jezdí za hranice, mají po starostech. Nejde o masové call centrum, ale o osobního asistenta, který pomůže s hotelem, letenkami. Navíc nemusíte řešit kvalitu datové sítě v dané lokalitě.

Existují však také hlasy, které o Vertu, stejně jako o jiných drahých značkách, mluví jako o marketingových bublinách.

Vertu není bublina, kdyby byla, tak tu po deseti letech nejsme. Ale my tu jsme a daří se nám velmi dobře. Rozumím těm řečem, které se vedou na nejrůznějších blozích, pochybnosti, otázky typu "kdo potřebuje telefon za takové peníze". Nikdo ho nepotřebuje. Potřebujete hodinky za 10 tisíc eur nebo auto za 50 tisíc? Nepotřebujete, ale pro řadu lidí je to přesto součástí života. Nákup luxusu není racionální, jde o emoce. Když si koupíte boty Jimmy Choo, tak určitě ne proto, že jsou pohodlné, nebo proto, že potřebujete něco na nohy, ale proto, že je to Jimmy Choo.

Kdo je tedy váš typický zákazník? Celebrity, podnikatelé?

Stále jsme spíše mužskou značkou, naše zákazníky tvoří ze 75 procent muži. Což je dáno asi specifickým designem. Nejčastěji jsou to podnikatelé nebo šéfové firem ve věku od 45 do 55 let. Máme však příznivce i mezi mladší generací. Ale je vidět, že její preference jsou jinde. Když prodáte 37 milionů iPhonů za čtvrt roku, a klobouk dolů před tím, co Apple dokázal, tak to jistě nelze brát jako exkluzivní věc, je to masová záležitost.

Vývoj ve světě mobilních telefonů míří k poměrně jednotnému vzhledu, velký dotykový display bez klávesnic. Nezmenšuje se tak prostor pro designové výstřelky?

Design je pro nás hlavně v zaměření se na kvalitní materiály. Design, jak mu rozumím já, není jen o velikosti obrazovky nebo klávesnice, ale o celkovém vzhledu telefonu a pocitu z jeho používání. Třeba v použití velice safírového sklíčka, kvalitní optiky Carl-Zeiss či ocelových částí těla telefonu.

Můžete prozradit nějaká čísla, jaké máte tržby?

To úplně nemohu, jsme součástí společnosti, která je listovaná na burze, a ta si celková čísla komentuje sama. To musím respektovat. Ale mohu říci, že v roce 2011 jsme měli vůbec nejsilnější rok, celkové tržby nám vzrostly o 40 procent oproti předcházejícímu roku. Rostl také zisk. A leden letošního roku byl nejlepším vůbec. Vede se nám opravdu dobře. Myslím, že stále více lidí vidí, že Vertu není jen pozlacená krása, ale jde také o špičkovou techniku.

Obecně se říká, že luxusní zboží je odolnější vůči ekonomickým poklesům. Cítíte to tak a jak se vám vedlo v roce 2009?

V první části roku 2009 ten dopad byl cítit i na celém odvětví luxusního zboží. Myslím, že to bylo vůbec poprvé, co se globální krize na prodejích luxusního zboží reálně projevila. Po explozi způsobené krachem Lehman Brothers se spustila skutečná panika. Ale podařilo se nám být i v té době ziskoví i díky úsporám. Ale od konce roku 2009 se situace zlepšila. Oproti jiným byla naše výhoda i v tom, že jsme poměrně malí v USA a tehdy i v Japonsku, tedy právě tam, kde byl krizový dopad možná vůbec nejtvrdší.

Co je tedy pro vás klíčový trh?

Náš největší trh je Asie, druhá je západní Evropa, východní Evropa a pak Blízký východ.

A jaký máte výhled na letošní rok? Přece jen se řada zemí ocitla opět v recesi, stále je tu hrozba vysokých státních dluhů.

Nikdo přesně neví, co se bude dít. Ale i přes nejrůznější pochybnosti v Evropě čekáme dobrý rok. Určitě nešetříme, naopak investujeme, rosteme. V roce 2009 jsme měli 490 lidí, nyní jich máme 910.

S trochou nadsázky – nemyslíte, že nákup zlatého mobilu mohou někteří lidé brát jako investici?

Doufám, že ne. Nákup mobilního telefonu není investice. Lidé ho kupují, protože ho chtějí. Není v tom spekulace. Když chtějí investovat, tak kupují investiční zlato. Určitě ne naše mobilní telefony.

Co je pro vás ideální prodejní místo? Jsou to jen drahé bulváry, nebo zkoušíte běžná obchodní centra s elektronikou?

Nevěřím v prodej ve velkých obchodech s více značkami. Pocit luxusu přeci není jen o samotném výrobku, ale také o všem okolo. O prostředí obchodu, o servisu obsluhy, atmosféře. Takové podmínky určitě nesplňují velké obchody, kde si krabici s velkou LCD televizí musíte sám naložit na nákupní vozík a následně ji dopravit do auta.

Vaše modely rostou na základu Nokie, využívají její operační systém. Nokia ale v posledních letech na trhu slábne. Projevilo se to negativně i na vaší značce?

Nemohu komentovat dění kolem Nokie, já jsem reprezentant značky Vertu a nám se daří extrémně dobře. Máme vlastní centrálu společnosti, kde pracuje několik stovek lidí, máme vlastní finanční oddělení, vlastní marketing. S lidmi od Nokie v jedné budově nesedíme, se spolupracovníky nemluvíme o Nokii. Je to pouze vlastník. To je vše.

Řadu měsíců se také hovoří o tom, že vás Nokia prodá. Můžete to nějak komentovat?

Opravdu to komentovat nemohu. Je to o rozhodnutí majitele, a tedy otázka na něj. Já jen řeknu, že všechno je možné.

Zdroj: mobil.cz ze dne 30.3.2012


Co se nám nelíbí na Apple iPhone 4S

30. 03. 2012

Ve druhém dílu seriálu Mobil.cz o dlouhodobých negativních zkušenostech se věnujeme jablečnému telefonu 4S. Produkty Applu nebyly nikdy neutrální. Mají tak vlastně jen své fanoušky a odpůrce. Dvojnásob to platí i pro nejnovější verzi mobilního telefonu, který nás některými vlastnostmi umí někdy také potrápit. Z ruky jej ale přesto nedáme.

Telefon s nakousnutým jablkem v logu má kromě skalních příznivců také zaryté odpůrce, kterým se nelíbí nejen přístroj, ale často i politika produktů Applu, které by si nikdy nepořídili. Seriózní kritika se hledá těžko. Ti, co iPhone nenávidí, ho samozřejmě zároveň nemají.

Pro některé členy redakce Mobil.cz je ale Apple iPhone 4S každodenním společníkem, a mohou se tak vlastně zařadit do početného zástupu fanoušků. Jde bezpochyby o vynikající přístroj, první pohled i mnohaměsíční používání ovšem ukážou i zarytým příznivcům některé nedostatky.

Cena

Cena na první místě je možná zvláštní. Pokud se ale zeptáte majitelů, nebo ještě lépe zájemců o produkty Apple obecně, co je odrazuje od zakoupení, uslyšíte především postesk nad vysokou cenou.

To platí i pro nový iPhone 4S, který je prakticky nejdražším telefonem na trhu, pokud tedy nepočítáme některé luxusní mobilní telefony. Vysoká cena se nám také příliš nelíbí, na druhou stranu je pochopitelná. Apple je dnes prémiová značka a tomu odpovídá nejen cena, ale také kvalita produktů.

Uzavřenost systému

Životní filosofie zakladatele Applu Steva Jobse je základem všech produktů s nakousnutým jablkem v logu. Hardware a software je dílem jednoho týmu s prakticky minimálním zásahem jiných tvůrců, což se projevuje nejen dobrou spoluprací telefonu s operačním systémem, ale také neuvěřitelnou stabilitou systému i po dlouhém používání.

Přináší to ovšem i mnohá úskalí, ze kterých si i my, skalní příznivci Applu, často takřka trháme vlasy na hlavě. Stačí si jen vzpomenout na doby, kdy jsme jednoduchým přetáhnutím ikonky mezi dvěma složkami do svých telefonů snadno a za pár vteřin nahrávali alba s hudbou nebo mnoho hodin videí. S iPhonem musíte vše přesouvat za pomoci softwaru iTunes, což bývá zejména na počítačích s operačním systémem Windows často zdlouhavé.

Baterie

Jak bývá u iPhonů zvykem, i u modelu 4S je baterie napevno vestavěna. Výdrž v pohotovostním stavu klesla oproti předchozímu modelu o třetinu na maximálně 200 teoretických hodin. V praxi to ovšem znamená nabíjení každý den, což je sice u dnešních smartphonů s velkými displeji běžné, přesto stále nepohodlné. Pokud navíc uživatel například sdílí internet přes bezdrátovou technologii Bluetooth, "dožije" se telefon sotva čtyř hodin v provozu.

Čitelnost na slunci

Ve tmě je displej iPhonu okouzlující. Jakmile však uživatel začne telefon používat na přímém slunečním světle, má co dělat s čitelností. Lesklé sklo a mnohdy nedostatečný jas způsobí, že musíte pro přečtení textové zprávy hledat nejbližší stín.

SIM karta

Mobilní telefon iPhone 4 byl prvním přístrojem na světě, který používá zmenšené microSIM karty, které jsou oproti klasické SIM kartě přibližně poloviční. Pokud se vám například telefon někde rozbije, dojde baterie nebo jen budete chtít jednoduše přendat kartu do jiného přístroje, budete mít často smůlu.

Jenže ani iPhone už dnes není jediný, který používá zmenšenou kartu. Jak se nám již ale párkrát stalo, po ruce byly vždy jen telefony s klasickým slotem. Existuje samozřejmě adaptér, který může problém snadno vyřešit, z vlastní zkušenosti ovšem víme, že zrovna když potřebujete SIM kartu přehodit, adaptér mít po ruce s největší pravděpodobností nebudete.

Ani vyjmutí karty pak není nejjednodušší, je nutné použít dodávaný "šperhák". Spolehnout se lze i na obyčejnou kancelářskou sponku.

A co se nelíbí vám?

Apple iPhone má několik nedostatků, které nám i po delším používání telefonu trochu vadí, některé výtky jako například uzavřenost systému ovšem mohou být pro někoho i výhodou. Na některé neduhy jsme si po čase možná sami zvykli, ve výčtu je proto nenajdete. Budeme rádi, pokud se v diskusi pod článkem podělíte o svůj názor a ostatním uživatelům, kteří by například o koupi iPhonu 4S uvažovali, poradíte, na co si dát pozor.

Zdroj: mobil.cz ze dne 30.3.2012


Apple omezuje práva spotřebitelů, je přesvědčen dTest

21. 03. 2012

Společnost Apple Sales International, která provozuje on-line obchod s výrobky Apple, omezuje podle sdružení TEST práva spotřebitelů, nejvýrazněji je to v souvislosti se zkrácenou zárukou produktů. Sdružení se proto připojilo k výzvě zahraničních spotřebitelských organizací k zastavení údajně nezákonných praktik. Uvedl to Jan Votočka ze sdružení TEST.

Firma ale na svých stránkách mimo jiné uvádí, že neomezuje žádné právo, jež zaručují české zákony. Zástupci Apple v Česku nechtěli zjištění komentovat.

"Nejvíce do očí bijící jsou pasáže smluvních podmínek Apple týkající se záruky," uvedl vedoucí poradenské linky časopisu dTest Lukáš Zelený. Společnost podle něj informuje pouze o zkrácené, nikoli zákonné dvouleté záruce, a navíc v rozporu se zákonem neuvádí postup pro uplatnění reklamace.

Společnost Apple na stránkách store.apple.com v odstavci o záruce mimo jiné píše, že jednoroční omezená záruka nevylučuje, neomezuje nebo nepozastavuje žádné právo vyplývající z nesouladu se smlouvou, jež spotřebiteli náleží dle právního řádu České republiky.

I další údaje jsou prý zavádějící

Neúplné a zavádějící jsou podle dTestu také údaje o možném vrácení zboží při odstoupení od smlouvy. Společnost od zákazníků například vyžaduje originální obal výrobku, na což nemá ze zákona právo.

"Nelze souhlasit ani s úpravou okamžiku uzavření kupní smlouvy a s ustanoveními týkajícími se odpovědnosti za škodu," dodal Zelený, podle kterého je svérázný i požadavek zaslat spolu s objednávkou údaje z platební karty, ačkoli smlouva ještě nebyla uzavřena.

K nápravě společnost Apple vyzvaly spotřebitelské organizace z dalších jedenácti evropských zemí, uvedl dTest, který současně podává podnět České obchodní inspekci, aby prověřila soulad uvedených smluvních podmínek s platnými předpisy.

Zdroj: novinky.cz ze dne 21.3.2012



Zobrazené novinky: 121-130
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner