AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 141-150
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Strach ze ztráty signálu děsí populaci. Už má i jméno

08. 03. 2012

Takzvaná nomofobie sužuje podle britského průzkumu až dvě třetiny uživatelů. Lidé mají čím dál častěji strach z toho, že ztratí signál, a tím pádem i spojení s rodinou, přáteli a kolegy.

Takzvanou nomofobií trpí podle průzkumu až 66 procent mobilních uživatelů, tedy asi dvě třetiny. Počet "nakažených" tak stoupl ve srovnání s rokem 2008 o 11 procent. Vážnější situace je u mladých lidí. Ve věkové kategorii mez 18 a 24 lety přiznalo úzkost kvůli ztrátě signálu nebo mobilního telefonu až 77 procent respondentů.

"Někteří lidé skutečně zažívají panickou hrůzu, pokud nemohou použít svůj mobilní telefon," řekl televizní stanici CNN australský psycholog Michael Carr-Gregg. "Mám i takové pacienty, kteří jsou schopní odejít během dne ze školy nebo ze zaměstnání, pokud se jim mobilní telefon nepodaří ráno najít nebo ho zkrátka zapomenou doma," dodává Carr-Gregg.

Více prý nomofobie postihuje ženy, což ale autoři ankety přisuzují tomu, že muži s sebou většinou nosí hned dva mobilní telefony. Více než jeden mobil má u sebe podle studie 47 procent můžu, ale jen 33 procent dotázaných žen.

Češi nevybočují, nomofobii znají už roky

Výzkum byl prováděn společností SecurEnvoy ve Velké Británii mezi tisícovkou respondentů. Dá se předpokládat, že anketa mezi českými uživateli by měla vzhledem k podobě trhů srovnatelné výsledky.

Nomofobie ostatně existovala v tuzemsku již před lety. Prodejci mobilů se již roky setkávají s tím, že k nim přiběhne nervózní zákazník, který si chce půjčit nabíječku. "Když nemáme nabíječku na jejich typ telefonu, je na nich vidět nervozita, že budou bez mobilu," řekl MF DNES již v roce 2008 Jiří Svoboda z prodejny mobilů na pražském Smíchově.

Zdroj: mobil.cz ze dne 8.3.2012


Samsung Dive: ohlídejte své chytré Samsungy

07. 03. 2012

Samsung provozuje online službu, která ohlídá váše smartphony. Jmenuje se Samsung Dive a váš telefon může na dálku zamknout nebo zcela vymazat.

Samsung již delší dobu provozuje pro velkou část jeho portfolia běžící na Androidu a Badě službu, která má majitele chránit před zcizením nebo zneužitím dat v jeho telefonu. Samsung Dive díky vzdálenému ovládání nabízí možnost zablokovat ztracené nebo zcizené mobilní zařízení a vymazat z něj na dálku data. Pomocí funkce Najít moje mobilní zařízení také můžete ztracené či odcizené mobilní zařízení lokalizovat.

Všechny aktuálně podporované modely ve službě Samsung Dive. Abychom předešli případným dotazům - jiné telefony opravdu podporovány nejsou.

Samsung Dive je vlastně obdobou služeb, které už nějakou dobu fungují u konkurence: HTC chrání své mobily na portálu HTCsense.com, Apple má obdobnou aplikaci Find my iPhone. Portál Samsung Dive je otevřený již od poloviny roku 2011, sám jsem jej hned ve svých začátcích několikrát zkoumal a zkoušel propojit se Samsungem Galaxy S, který byl vedle badovského Samsungu Wave, jediným podporovaným Androidem. Nikdy jsem však neuspěl, protože lokalizování telefonu nebylo pro české uživatele podporováno. S příchodem Galaxy S II se ale na webu Samsung Dive v červenci 2011 objevila nová verze webové aplikace, která již začala plně fungovat. Do roku 2012 pak Samsung Dive vstoupil s podporou širokého portfolia zařízení.


Prozvánění na dálku, souhlas o sběru dat není pro Samsung Dive důležitý, v liště je ikonka, která se tváří jako všelicos, jen ne jako vzdálené ovládání. Stejnou informace dostanete i po vysunutí lišty. Telefon je zamčen, do zprávy můžete přidat i vlastní text, telefon odblokujete PIN kódem, který jste zadali na webu.

Abyste mohli využívat funkci "Najít moje mobilní zařízení", je nejprve třeba vytvořit účet Samsung Account. A to buď na webu, nebo přímo v mobilu. Jakmile máte hotovo, je třeba se přihlásit v telefonu pod volbou Nastavení -> Informace o poloze a zabezpečení na kartě Najít můj telefon. Nás zajímá položka Vzdálené funkce (nebo její ekvivalent Dálkové ovládání), její zaškrtnutí ale musíte potvrdit vaším uživatelským jménem a heslem, poté se telefon do služby zaregistruje a přihlásí. Každá změna zaškrtnutí je vázána na vaše heslo, takže si jej pečlivě zapamatujte. Tím je nastavení ze strany telefonu hotovo.


Všechny přístroje, které jste používali, jsou zobrazeny v jednotném zobrazení, které může mít i několik stran. Jakmile vyberete telefon, uvidíte tuto obrazovku.

Na webu Samsungdive.com se poté stačí přihlásit a objevíte se na stejné obrazovce, jako na okolních screenshotech. Hned první volbou je lokalizace mobilního telefonu na Google mapě. Jakmile volbu aktivujete, na vašem telefonu se automaticky zapne GPS a ve stavovém řádku proběhne ikona znázorňující připojování k serveru ohledně updatu firmwaru nebo vzdálené synchronizace (to proto, aby spojení vypadalo nenápadně). Bohužel, to ale nejde tak hladce, pokud nemáte povoleno automatické anonymní shromažďování dat o poloze, telefon se vás dotáže, zdali jej chcete povolit a to už je přeci jenom trochu podezřelé. I když ale uživatel nabídku stornuje, telefon se přesto zobrazí na mapě. Pokud však shromažďování máte povoleno, dokážete ztracený nebo odcizený telefon poměrně snadno lokalizovat i bez vyvolání podezření.

Sledovat můžete i pohyb zařízení a to rovných 12 hodin v patnáctiminutových intervalech, výsledky se opět průběžně zobrazují na mapě. Jestliže přístroj ztratíte a bojíte se o možné zneužití dat, můžete jej na dálku zamknout. Můžete si vybrat, jakou zprávu na telefonu nastavíte a také heslo pro odblokování. Doplňkovou funkcí je volba jednoho čísla, na které se půjde v zamčeném stavu dovolat. Na stejné číslo pak přijde zpráva o tom, že si člověk vložil jinou SIM do vašeho přístroje.

Pokud si telefon doma někde založíte a nebude jej moci najít, můžete si jej nechat prozvonit. V těch nejkrajnějších případech si můžete nechat zařízení na dálku celé vymazat. To platí především pro ty, kteří v telefonu mají nějaké citlivé údaje a bojí se jejich možného zveřejnění v případě ztráty nebo krádeže zařízení. Tímto se ale smaže veškeré nastavení a tedy přestane být aktivní přenos mezi telefonem a webovým portálem Samsung Dive (tj. ztratíte kontrolu nad vaším ztraceným telefonem), takže na to pozor. V nabídce dále najdeme možnost přesměrování hovorů a zpráv, můžete si nastavit na které čísla mají být hovory, v případě ztráty telefonu, přesměrovávány. Poslední možností, kterou webový portál skýtá, je zobrazení protokolu hovorů. U některých modelů ještě můžete na dálku využít odemknutí telefonu, to kdyby jste jej zamknuli znakem a neuměli si na něj vzpomenout.

Samozřejmě nic není bezchybné, a tak i u služby Samsung Dive můžeme najít nějaké nedodělky. Telefon pro vzdálené ovládání potřebuje připojení k internetu. Věřím sice, že většina uživatelů tohoto modelu má neomezený datový tarif, nebo alespoň používá Wi-Fi, ale stačí vypnout režim datové sítě a telefon se pro webovou službu stane neviditelný. Potenciální nálezce se může z provázanosti účtů vyvléci i přehráním firmwaru různými neoficiálními cestami.

Kliček by se nejspíš dalo najít více, ale hlavní je to, že služba existuje a funguje i na našem území. Se službou Samsung Dive se se smartphony od Samsungu nebudete cítit sice úplně neohroženě, ale rozhodně bezpečněji, než kdybyste službu nepoužívali. V případě ztráty telefonu se vyplatí hlavně rychle zareagovat, čímž můžete překvapit zloděje i nepoctivého nálezce.

Zdroj: samsungmania.cz ze dne 7.3.2012


V březnu 2012 slavíme deset let fotomobilů

01. 03. 2012

Když jsem včera do administračního systému DIGIareny vkládal článek Martina Kozáka o 41megapixelovém fotomobilu Nokia, začal jsem vzpomínat, jak a kdy se vlastně fotoaparáty do mobilních telefonů dostaly.

Uvědomil jsem si, že to bylo na měsíc přesně před deseti lety, v březnu 2002. Nokia tehdy na veletrhu CeBIT poprvé ukázala model 7650: její první chytrý telefon s operačním systémem Symbian a současně první evropský fotomobil.

V té době sice už existovaly fotomobily v Japonsku a v Evropě Sony Ericsson prodával přídavné fotomoduly ke svým telefonům, ale 7650 byla první integrovaný fotomobil pro evropské sítě GSM.

V červnu 2002 se mi první fotomobil dostal do ruky k pořádnému testu, který stále najdete na MobilManii. Fotoaparát jsem tenkrát hodně srovnával s příslušenstvím Communicam od Sony Ericssonu a tohle jsem k němu napsal:

Z recenze Nokie 7650

Nokia i Sony Ericsson mají stejné nejvyšší rozlišení 640 × 480 bodů. Protože u CommuniCam bylo možné zvolit formát obrázků, mohl jsem zjistit, že rozlišení snímacího čipu je poloviční a větší obrázky jsou „dopočítávány“. U Nokie mám úplně stejný pocit, jenže protože rozlišení nelze zvolit, jen vybrat mezi velkým obrázkem 640 × 480 a malým portrétem 80 × 96, který můžete přidat ke jménu do adresáře, nemůžu to tvrdit tak jistě. Je škoda, že mezi těmito rozlišeními není nebo nejsou ještě nějaká další, větší rozlišení je někdy moc a menší zase málo.

Pořizování snímků na obou fotoaparátech je stejně jednoduché: prostě mačkáte spoušť – u Nokie joystick. Při tom se standardně ozve zvuk napodobující závěrku fotoaparátu a dlouho jsem nevěděl, jak ho vypnout. Abyste nebyli ve stejné situaci, vězte, že v nastavení profilů musí být položka Tóny výstrahy nastavena na Vyp. V příručce Nokia správně radí, abyste telefonem při snímání obrázků nehýbali hned po stisknutí joysticku. Fotoaparát má malé zpoždění a vyhnete se tak rozmazaným snímkům.

Z pohledu pohodlí a uživatelské přítulnosti při srovnání obou fotoaparátů jasně vede Nokia. Její digiťák je vestavěný a nemusíte připojovat žádný přídavný modul, okno hledáčku je větší, má vyšší rozlišení a mnohem rychleji se překresluje, dalo by se klidně říci, že celkem plynule. S obrázky lze různě manipulovat, prohlížet si je a výsledek na displeji je také nesrovnatelně lepší. Zatímco u Sony Ericssonu jste si obrázky prohlédli prakticky až na počítači, Nokia zobrazuje výsledky na displeji velmi věrně, až jste překvapeni kvalitou obrázku.

Přesný opak ale nastane při srovnávání snímků na obrazovce počítače. Ani jeden fotoaparát samozřejmě není ideální a výstupy lze srovnávat jen s digiťáky úplně nejnižší třídy. Snímky z CommuniCam mají červený nádech, kvůli interpolaci z nižšího rozlišení jsou mírně rozmazané, ale to lze opravit. Nokia je na tom bohužel hůře. Přestože zvolíte nejvyšší kvalitu, se kterou se do jednoho megabajtu paměti vejde třicet snímků, obrázky jsou velmi rozmazané (směrem k okrajům se rozostření zvyšuje) a zkreslené ... jako byste je fotili přes sklo.

Za deset let

V roce 2002 jsme ještě nepřemýšleli o tom, že by fotoaparáty v mobilních telefonech mohly nahradit jednoúčelové kompakty. Jak vypadá situace dnes, ukazuje statistika galerie Flickr. V posledních pixelech grafu sice na první místo vyskočil Canon EOS 5D Mark II, dlouhodobě ale žebříček vede Apple iPhone 4.

Nokia představila fotomobil 808 PureView s neskutečným rozlišením snímače. Má jeho 41 Mpx praktický smysl, nebo Nokia jen chce ohromit velkým číslem?

Zdroj: digiarena.e15.cz ze dne 1.3.2012


Nokia je největší výrobce Windows telefonů na světě

01. 03. 2012

Po pouhém čtvrt roce se Nokia stala největším výrobcem Windows Phones na světě. Ale nechápejte to jako překvapení, svědčí to spíše o stavu platformy WP7 před tím, než do ní Nokia vletěla jako hurikán.

Samsung, LG, HTC a další v minulých letech brali mobilní Windows jako „zkusíme to a uvidíme“. Nokia ale na spolupráci s Microsoftem vsadila celé své renomé a budoucnost. Když se k tomu přidá originální design modelu Lumia 800 a kladné přijetí odbornou i laickou veřejností, bylo by překvapením spíše to, kdyby se Nokia jedničkou nestala.

Pokud necháme promluvit čísla agentury Strategy Analytics, pak se dozvíme, že Nokia má 33% podíl trhu s Windows telefony. Prodala 900 000 kusů z celkově prodaných 2,7 miliónů. A to jsou údaje za poslední čtvrtletí roku 2011 – od té doby Nokia vypustila Lumie na další významné trhy a čísla jistě dále rostou. Další čísla hledejte na Strategy Analytics.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 29.2.2012


To je Rakousko: 1000 minut + 1000 SMS a 1 GB dat za 180 Kč

01. 03. 2012

O tom, že rakouský telekomunikační trh je svým způsobem také specifický, jsme se už několikrát mohli přesvědčit. Tuzemští operátoři sice budou tvrdit opak, pravdou ale je, že tamější nabídky jsou stále výhodnější a my můžeme jen tiše zírat.

Rakouský operátor 3 (Drei) nyní přišel s novou nabídkou: 1 000 minut do všech sítí, 1 000 SMS do všech sítí a navíc 1 GB dat. K tomu dostanete dalších 1 000 minut do vlastní sítě po vyčerpání první tisícovky minut kamkoli. A kolik to celé dohromady stojí? Měsíčně pouhých 180 Kč (7 eur). Kdybyste nám nevěřili, podrobnosti k tomuto tarifu najdete na webu operátora.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 1.3.2012


Služby Nokia Reading a Autem offline [MWC 2012]

01. 03. 2012

Navíc Nokia Transport pro hledání spojů a Skype pro VoIP telefonii. Nové služby pro mobilní Windows budou dostupné do konce dubna.

Nokia včera dopoledne představila šestero nových telefonů. Předmětem prezentace však nebyly pouze tyto novinky, finský výrobce totiž představil také nové služby. Jedná se především o služby Nokia Reading a Nokia Transport.

Mimo to byla oznámena také aktualizace Nokia Drive (v ČR Nokia Autem) a uvedení aplikace Skype pro telefony s operačním systémem Windows Phone. V rámci rozšiřování služeb Nokia byl představen „knižní“ hub Nokia Reading.

Aplikace pro čtení (Reading) bude ve svém obsahu integrovat knihy v elektronické podobě, novinky ze světa nebo mluvené knihy. Sloužit však může i jako čtečka kanálů RSS. Oblíbenou či rozečtenou knížku nebo magazín bude možné připnout na hlavní obrazovku ve formě Live Tile. Do budoucna Microsoft slibuje, že bude možné vytvářet jakýsi vlastní „časopis“ z různých online zdrojů, které si vybere sám uživatel.

Ve skládání obsahu tohoto hubu hodlá Nokia klást důraz na materiály v jazyce, pro které bude tato služba přístupná. Nokia Reading bude k dispozici bez nutnosti přihlášení nebo poplatků v dubnu letošního roku.

Doprava s finskou přesností

Další představenou službou je Nokia Transport. Jedná se vlastně o jízdní řády autobusů, tramvají nebo metra ve větších městech. Z počátku bude pokryto 500 měst ze 46 zemí světa. K samotným jízdním řádům přidá aplikace v osmdesáti světových městech také trasu, jak se nejrychleji dostat k nejbližší zastávce veřejné dopravy. Služba Nokia Transport bude ve Windows Marketplace připravena ke stažení v průběhu března.

Když autem, tak offline

Nokia také vyslyšela prosby mnoha uživatelů, kteří shledávali aplikaci Nokia Drive (Nokia Autem) jen slabým odvarem navigace ze Symbianu, a vydala její aktualizaci na verzi 2.0.

Největší změnou je, že celou navigaci bude nově možné používat zcela offline. Další inovací je možnost nastavit si rychlostní limity podle zákonů dané země. Změní se také uskupení obrazovky v režimu na šířku. Vylepšená verze navigace Nokia Autem bude pro telefony Lumia připravena rovněž v průběhu března.

Poslední novinkou, která zazněla na prezentaci Nokie, je uvedení aplikace Skype pro VoIP telefonii. Její beta verze by měla být již nyní k dispozici na Marketplace. Snadno tak můžete nabýt dojmu, že něco je špatně a pro ČR ještě není aplikace dostupná. Ale není tomu tak, Skype pro mobilní Windows můžete stahovat neprodleně z katalogu aplikací.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 28.2.2012


Android má bezpečnostní chybu umožňující vzdálené ovládání zařízení

29. 02. 2012

Podle vyjádření bývalého vysoce postaveného zaměstnance společnosti McAfee se android dopustil velmi vážné bezpečnostní chyby. Ta umožňuje vzdáleně ovládat mobilní telefon a získávat z něj citlivé údaje. Bližší specifikace chyby bohužel neuvedl.

Dmitri Alperovitch, odborník na bezpečnostní služby, tvrdí, že se jeho nové společnosti CrowdStrike podařilo najít zadní vrátka do operačního systému Android. Celá slabina systému má podle vyjádření spočívat v zaslání předem definované SMS na mobilní telefon. Následně stačí, aby uživatel danou zprávu otevřel a klikl na odkaz obsažený v těle zprávy. Pro zvýšení důvěryhodnosti SMS stačí předstírat, že přišla například od mobilního operátora.

Tím má získat útočník možnost za použití speciálního softwaru ovládat mobilní zařízení a získávat z něj citlivá data, jako je aktuální poloha nebo obsah kontaktního seznamu. Bohužel bližší specifikace Dmitri Alperovitch již nezmínil. Dodal pouze, že chyba se objevuje nejspíše napříč všemi verzemi systému. V současné době mají k dispozici zmiňovaný software pro verzi 2.2 a v blízké době budou mít jeho konverzi na verzi 2.3 operačního systému Android.

Tiskový mluvčí společnosti Google se k tvrzení společnosti CrowdStrike specializující se na kyber bezpečnost odmítl vyjádřit. Je tedy otázka, jestli je skutečně něco takového možné. Pokud Google opravdu něco opomněl a nechal takto otevřená vrátka do celého systému, může to být skutečně velký problém. Bez o něco bližšího určení, jaká bezpečnostní chyba je využívána, je těžké určit, zdali je podobný útok proveditelný, Dmitri Alperovitch vynechal až příliš mnoho detailů. Nesmí se ale také zapomínat, že vše může být dobře promyšlený marketingový tah nově vznikající společnosti, jak nalákal nové zákazníky.

Zdroj: mobil. cz ze dne 29.2.2012


Češi se záhadně dovolávají Němcům. Zuří obě strany

28. 02. 2012

Obyvatelé vesnice nedaleko severoněmeckého města Brémy řeší neobvyklý problém. Mnoha z nich každý den několikrát zazvoní telefon a na drátě je zmatený a stejně naštvaný Čech.

Obyvatele vesnice Oyten ležící nedaleko severoněmeckého přístavního města Brémy od minulého pátku ruší nechtěné telefonáty z České republiky. Některým z nich lidé z Česka volají prý až dvacetkrát za den. Příslušný státní regulační úřad tvrdí, že problém je na české straně, napsal portál kreiszeitung.de.

Záhada může mít triviální řešení

Telefonní předvolba severoněmeckého města Oyten je 04207. A to je velmi podobné českým mobilním číslům se sedmičkou na začátku a s národní českou předvolbou.

Pro nechtěné zavolání do německého města tak stačí špatně zadat českou národní předvolbu, která je 00420 či +420. Stačí ubrat jednu nulu a hovor skončí na severu Německa místo na českém mobilním čísle.

Pozor, platí to ale jen při volání na území Německa v roamingu, případně při nechtěném přihlášení do německé sítě v příhraničí.


"Nabírá to takových rozměrů, že lidem brzy dojde trpělivost," postěžoval si důchodce Walter Theis, který zjistil, že lidé z Česka volají na telefonní čísla začínajících předvolbou 04207, a pokračují dvojčíslem 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28. Taková čísla používá v České republice operátor O2.

Theis tvrdí, že někteří jeho známí uvažují kvůli nechtěným telefonátům, které je otravují ve dne v noci, o žalobě. Otázkou ale je, kdo je viníkem.

"Volajícím nelze nic vyčítat, ti sami jsou naprosto zmatení nebo dokonce rozzuření z toho, že skončí v Německu," řekl Theis.

Deutsche Telecom, která lidem postiženým "telefonním terorem z Česka" zajišťuje telefonní služby, prý pomoci nedokáže. Nabídla jim ale, že si mohou koupit aparáty, na nichž lze určitá čísla zablokovat. "Ale já nechci kupovat žádný telefon, já chci mít svůj klid," rozčílil se Theis.

Mluvčí telekomunikační společnosti postiženým doporučil, že se mají obrátit na "příslušnou firmu v Česku". Stejně se na věc dívá i spolkový úřad pro regulaci rozvodných a telekomunikačních sítí (BNetzA). Podle zástupce této agentury lze jen doufat, že se někdo v České republice bude snažit problém řešit, protože "si zákazníci snad budou stěžovat na to, že se chtějí někam dovolat a místo toho skončí v Německu".

Mluvčí českého operátora O2 Hany Farghali uvádí: "V současné chvíli o žádném takovém problému nevíme. Pokud se s ním však zákazníci setkají, nechť nás neprodleně kontaktují."

Zdroj: mobil.cz ze dne 28.2.2012


Lidé si víc a víc stěžují na operátory. Některé spory začnou řešit soudy

22. 02. 2012

Počet účastnických sporů, týkajících se telekomunikačních služeb, vzrostl podle ČTÚ meziročně o 20,4 procenta. Nejvíc se jich týkalo zaplacení ceny za služby. Právě tyto spory, vycházející většinou z iniciativy operátorů, by už ČTÚ neměl od roku 2013 řešit. Usnesla se o tom vláda již v listopadu.

V roce 2011 úřad evidoval celkem 1 771 stížností, zhruba pětinu posoudil jako neodůvodněné a šest procent jako takové, které není příslušný posoudit. Ve zbylých stížnostech rozhodl úřad podle zákona o elektronických komunikacích.

Důvody pro zvýšený počet stížností vidí úřad v nárůstu počtu účastníků, zvyšování právního vědomí občanů a také ve zvýšené nespokojenosti uživatelů elektronických služeb s jejich cenami a kvalitou. Dále uvádí jako důvod vyššího počtu podání stížností na ČTÚ, byť neadresně, akci "Napiš ČTÚ", kterou pořádala iniciativa "Nechceme předražené volání a služby".

Přenositelnost skřípe

Nejvíce stížností se týkalo vyúčtování cen a služeb. Stížnosti na přenositelnost telefonního čísla vzrostly o 53,5 procent. Úřad při kontrolách přenositelnosti narazil na mnoho problémů. Všichni tři operátoři obdrželi sankce za zjištěná pochybení při přenosu telefonních čísel, i když uvedená rozhodnutí jsou doposud nepravomocná.

Redakce Mobil.cz se kauze týkající se přenositelnosti čísla věnovala nedávno a reakce dalších čtenářů potvrdily, že přenos čísla je v ČR stále velmi problémový a protahuje se na neúnosnou dobu.

Naopak k poklesu, a to skoro o třetinu, došlo u stížností na příjem TV signálu v souvislosti s digitalizací vysílání.

Od příštího roku k soudu

ČTÚ by podle usnesení vlády měl o sporech, které se týkají peněžitého plnění, rozhodovat pouze do konce roku 2012. Od roku 2013 by tyto spory měly jít rovnou k soudům. Co to znamená pro spotřebitele? Nic převratného. Ve sporech, které vyžadují důkladnější prozkoumání, jako je například spor o nevyřízenou reklamaci, bude i nadále mít možnost spotřebitel obrátit se na ČTÚ.

Změna se dotkne jen sporů přímo se týkajících peněžitého plnění, a to jsou většinou ty, kdy operátor potřebuje od regulátora potvrdit, že je oprávněn vymáhat po uživateli dlužnou částku. V několika případech se ale změna spotřebitelů dotknout může. Například spor o vrácení přeplatku operátorem by již měl po roce 2013 řešit soud.

Zdroj: mobil.cz ze dne 22.2.2012


Telefónice loni klesl zisk téměř o třetinu na 8,7 miliardy Kč

17. 02. 2012

Telefónice ČR loni klesl čistý zisk o 29 procent na 8,7 miliardy korun. Analytici čekali mírně horší výdělek. Výsledky negativně ovlivnila silná konkurence zejména v segmentu malých a středních firem i snižování mezioperátorských poplatků. Společnost navrhne vyplatit akcionářům dividendu 40 Kč jako loni.

"Jsem rád, že i v podmínkách nadále náročného ekonomického a konkurenčního prostředí jsme splnili cíle pro rok 2011. K tomu nám pomohl lepší vývoj fixních i mobilních výnosů ve druhé polovině roku. Kromě toho jsme úspěšně realizovali náš program vedoucí k efektivnějšímu vynakládání provozních nákladů," uvedl finanční ředitel Jesús Pérez de Uriguen. Dodal, že v posledním čtvrtletí roku firma zaznamenala solidní nárůst zákazníků ve všech hlavních oblastech.

Celkové konsolidované výnosy se snížily o 5,7 procenta na 52,4 miliardy korun. To bylo v souladu s odhadem. Čistý zisk o zhruba 600 milionů překonal průměrné očekávání analytiků.

Výši čistého zisku pozitivně ovlivnilo zaúčtování odložené daňové pohledávky 709 milionů Kč na Slovensku, vliv na pokles mělo naopak snížení hodnoty aktiv v roce 2010. Po očištění od těchto faktorů by zisk meziročně klesl o 5,7 procenta.

Počet mobilních zákazníků stoupl o 103 tisíce na 4,942 milionu. Množství tarifních klientů se přitom zvýšilo o 6,5 procenta na 3,05 milionu, což je rekordní podíl 62 procent. Celkové výnosy z podnikání v mobilním segmentu klesly o 8,6 procenta na zhruba 26 miliard.

Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o desetinu na 424 korun. Firmě se dál snižoval počet aktivních pevných linek o pět procent na 1,6 milionu. Konkurenční Vodafone loni zvýšil počet klientů o 139 tisíc na 3,3 milionu, T-Mobile výsledky oznámí příští týden.

Zdroj: mobil.cz ze dne 17.2.2012



Zobrazené novinky: 141-150
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner