AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 151-160
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Chtěl přenést číslo. Nervy drásající proces trval dva měsíce

16. 02. 2012

Náš čtenář Milan Hozák uzavřel s obchodním partnerem Telefóniky O2 smlouvu na paušální služby na dobu neurčitou a bez jakýchkoliv závazků. Když ale své číslo přenést ke konkurenci, O2 po něm neoprávněně požadoval smluvní pokutu a přenos čísla se táhl přes než dva měsíce.

Milan Hozák chtěl své číslo přenést ke konkurenci začátkem listopadu. Postupoval klasickou cestou, tedy ukončením smlouvy a žádostí o přenos čísla. Dozvěděl se však, že mu nebude vyhověno, protože vzhledem ke speciální akci uvedené ve smlouvě je vázán ke společnosti na dobu určitou a musel by uhradit značnou smluvní pokutu.

Čtenář obratem zaslal jako důkaz nepravdivosti tohoto tvrzení kopii smlouvy, kterou vlastnil a ze které je jasně vidět, že žádná podobná akce nebo závazek neexistuje. Následně se na zákaznické lince dozvěděl, že pokuta je skutečně neoprávněná, ale bude muset znovu navštívit značkovou prodejnu a znovu podat výpověď. Učinil tak a pracovnice za přepážkou jej ujistila, že už bude vše v naprostém pořádku a přenesení čísla nic nebrání. Jaké ale bylo jeho překvapení, když zjistil, že přenos čísla se stále nekoná a O2 znovu vyžaduje pokutu. To uže se čtenář obrátil na redakci Mobil.cz a na Český telekomunikační úřad.

Mezitím Telefónica čtenáři odpověděla, jeho závazek skutečně odstranila a proces přenosu čísla po třetí návštěvě na pobočce konečně začal. Odpověď ovšem čtenáře příliš neuspokojila. Stálo v ní mimo jiné: "Máme zájem na vyřešení celé záležitosti k Vaší spokojenosti a proto bylo na základě Vámi doložené smlouvy výše uvedené depozitum stornováno a závazek k uvedenému číslu odstraněn."

Vzhledem k tomu, že žádný závazek nikdy ani nevznikl, nepovažoval čtenář tuto vyhýbavou odpověď za dostatečnou satisfakci a požadoval po Telefónice dobropis na částku, kterou uhradil za dvě poslední faktury v době, kdy již měl mít číslo dávno přeneseno. Telefónica se nakonec rozhodla čtenáři vyhovět a Mobilu.cz rovněž poskytla vyjádření k celé kauze.

"Všechno vzniklo při uzavírání smlouvy naším obchodním partnerem se zákazníkem. Klient dostal smlouvu bez zaškrtnutého závazku, nicméně k nám byla doručena smlouva s označeným závazkem. Od tohoto klíčového okamžiku vznikly všechny navazující problémy. Jako omluvu za toto nedorozumění mu nabídneme vystavení dobropisu na dvě poslední faktury. Rozhodně to nebyla systémová chyba, ale selhání jednotlivce, což nás ale samozřejmě mrzí," uvedla Michaela Staňková z O2.

Zdroj: mobil.cz ze dne 16.2.2012


Komunisté propadli mobilům bídě navzdory. KLDR hlásí milion zákazníků

15. 02. 2012

Po třech letech od oficiálního povolení používat mobilní telefony zaznamenala KLDR první velký milník. Navzdory všudypřítomné bídě se svým vlastním mobilem může pyšnit už přes jeden milion zákazníků.

Jediný severokorejský mobilní operátor Koryolink oznámil, že dosáhl mety jednoho milionu zákazníků. Každé čtvrtletí minulého roku mu přibylo přes 100 tisíc nových uživatelů. Dá se předpokládat, že mobilní telefony v totalitní zemi brzy předčí i běžné pevné linky. Ty v komunistické KLDR používá zhruba 1,1 milionu obyvatel (v zemi žije přibližně 23 milionu lidí).

Povolení používat mobilní telefony platí od prosince roku 2008 pro všechny občany. Přesto si ho však běžní lidé kvůli vysokým cenám dovolit stále nemohou. Lidé musí pro aktivaci nové SIM karty zaplatit částku ekvivalentní 250 americkým dolarům, tedy v přepočtu přibližně pět tisíc korun. Na to ovšem většina obyvatel spoří dlouhé měsíce.

Pokud si na něj někdo přece jen našetří, je omezován nejrůznějšími pravidly. Nesmí například telefonovat do zahraničí nebo dokonce ani mimo město, ve kterém žije.

Mobilní síť Koryolink vlastní egyptská společnost Orascom Telecom. Je vůbec první zahraniční telekomunikační společností, která kdy v historii směla do KLDR investovat. Nenabízí jen klasické hovory a SMS, ale pyšnit se může například i 3G.

Zdroj: mobil.cz ze dne 15.2.2012


Automatické prodlužování smluv: uvázat a nepustit

14. 02. 2012

Jednou podepíšete smlouvu a závazku už se nezbavíte. Teoreticky můžete odmítnout, praxe našich čtenářů ale ukazuje něco jiného...

Líbivá sdělení, reklamy, akční nabídky, telefony za korunu, vše zabaleno do hezkých barev… Marketing operátorů je velmi propracovaný, mají peníze na to, aby zaplatili to nejlepší. To líbivé je vidět, ale stinné stránky svých nabídek operátoři pochopitelně nepropagují. Nebo jste snad někde viděli billboard, kde by hned pod líbivým sdělením velkým písmem bylo napsáno: „...se smlouvou na dva roky, kterou vám automaticky prodloužíme“? Nedozvíte se to nikde jinde než v podrobných podmínkách konkrétního tarifu.

Četli jste je někdy? Nebo všeobecné podmínky? Jistě, že ne. Jsou složité, nesrozumitelné a mají desítky stran. Málokdo si tak všimne či se s předstihem dozví o tom, že jeho smlouva bude automaticky prodloužena, pokud se sám neozve a prodloužení včas neodmítne…

Tento problém se týká jen T-Mobilu a O2, zákazníci Vodafone se v tomto ohledu bát nemusí. Jinak to ale chodí u zbylých dvou operátorů, kteří si ve smlouvách na dobu určitou libují. Tarifů, které se standardně automaticky prodlužují, existuje celá řada. Jejich seznam pro individuální zákazníky (na RČ) a drobné podnikatele (IČ) přikládám níže:

T-Mobile
Pro mladé: BAV SE, BAV SE s Mých5
(smlouva se automaticky prodlužuje o 1 rok, podmínky odstavec III, bod 2)
Tarify Přátelé: Přátelé 300 až 900
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky odst. 11)
Tarify Grand: Grand, Grand Plus
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky odst. 11)
Tarify Tým: Tým 500 a 900
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky odst. 11)
Tarify Firma: Firma 3 000 až 18 000
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky odst. 20)
Internet na cesty: Standard a Premium
(smlouva se automaticky prodlužuje o 1 nebo dva roky, podle toho na jak dlouho byla původně uzavřena, podmínky odst. 5)
Konvergované služby (volání, internet, TV): Balíčky 2v1 a 3v1
(smlouva se uzavírá na 2 roky, po té se automaticky prodloužuje o další 2 roky, podmínky bod 2.3)
Smlouva významného zákazníka (SVZ), automaticky se prodlužuje o stejnou dobu, na kterou byla původně sjednána, výpověď je třeba doručit písemně nejpozději 1 měsíc před dnem, kdy vyprší původně sjednaná smlouva. Podmínky, odst. 12.

V podmínkách T-Mobilu vypadá zmínka o automatickém prodloužení následovně: „V případě Účastnické smlouvy uzavřené na dobu určitou 24 měsíců či 36 měsíců je Účastnická smlouva po uplynutí sjednané doby jejího trvání automaticky prodloužena s aktuálně zvoleným tarifem o dalších 24 měsíců nebo v případě, že již zvolený tarif nebude nabízen, se standardním aktuálně nabízeným nejbližším tarifem o dalších 24 měsíců.“

A nyní pozor, krom SVZ je u T-Mobile nutné žádat o zrušení autoprolongace nejpozději 7 dní před vypršením původní smlouvy na dobu určitou!

O2
Jednotlivci a domácnosti: Tarify NEON SMS, S, M, L, L+, XL, XXL
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky zde, vždy pod konkrétním tarifem)
Podnikatelé a živnostníci: Tarify Podnikání M, L, XL, XXL
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky zde, vždy pod konkrétním tarifem)
Rámcová dohoda, uzavírá se na jeden až čtyři roky. Automaticky se prodlužuje o stejnou dobu, na kterou byla původně sjednána. Výpověd je třeba doručit písemně nejpozději 30 dnů před dnem, kdy vyprší původně sjednaná smlouva. Podmínky bod 4.1.

V podmínkách O2 je automatické prodlužování smluv popsáno následovně: „Tarify O2 NEON jsou poskytovány v režimu Speciální nabídky zvýhodněného tarifu podmíněné závazkem řádně užívat služby společnosti Telefónica po dobu 24 měsíců. Vždy po uplynutí doby 24 měsíců se závazek automaticky prodlužuje o stejnou dobu, účastník má však právo toto automatické prodloužení do budoucna kdykoli odmítnout.“

„V případě odmítnutí účastník ztrácí po uplynutí 24 měsíců nárok na výhodu poskytovanou v rámci této Speciální nabídky a uplatní se na něj výhoda poskytovaná v rámci tarifu O2 NEON Basic odpovídajícího jeho tarifu původnímu nebo naposledy užívanému. Účastník si může zvolit i jiné tarify v aktuální nabídce Telefónica.“

U O2 lze autoprolongaci odmítnout kdykoli, tedy i jeden den před koncem úvazku. Toto neplatí u Rámcové dohody, viz podmínky výše.

Zeptali jsme se k čemu je to dobré

Oběma operátorům jsme zaslali několik dotazů týkajících se automatického prodlužování smluv. Ptali jsme se následovně, odpovědi najdete ve druhé kapitole článku:
1.
Proč u některých (nových) tarifů automaticky prodlužujete smlouvu? Dříve nic takového neexistovalo...

2.
Jakým způsobem informujete zákazníka o tom, že smlouva mu bude automaticky prodloužena?

3.
Jak a v jakém časovém horizontu může zákazník automatické prodloužení odmítnout?

4.
Může zákazník odmítnout automatické prodloužení smlouvy už při jejím sjednání?

T-Mobile: je to výhoda pro zákazníka
1.
Automatické prodloužení smlouvy je jen u některých tarifů a chápeme jej výhodu pro zákazníka, aby se nemusel o nic starat a výhoda mu platila nadále. Například tarify Přátelé jsou podmíněné smlouvou na dobu určitou a po jejím uplynutí dojde ke změně tarifu. Pokud například zákazník využívá tarif Přátelé 300 a neprodloužil by si smlouvu manuálně, změnil by se tarif na Kredit 300 na dobu neurčitou. Zákazník by tak přišel o výhodu v podobě volání a SMS zdarma na pět vybraných čísel.

2.
Upozornění na automatické prodloužení je uvedeno ve smlouvě a podmínkách jednotlivých tarifů. 30 dnů před plánovaným prodloužením smlouvy zasíláme zákazníkovi SMS a u datových tarifů posíláme e-mail, kde upozorníme, že se blíží datum prodloužení, aby měl uživatel možnost autoprolongaci zrušit.

3.
Zrušit automatické prodloužení může zákazník kdykoliv během trvání smlouvy. (Stejně jako u výpovědi smlouvy na dobu určitou lze podat výpověď hned druhý den po uzavření smlouvy.) Požadavek na zrušení automatického prodloužení je nutné podat nejpozději 7 dnů před samotným prodloužením smlouvy.

4.
V současné době není možné zaznamenat požadavek na zrušení automatického prodloužení smlouvy přímo do aktivační objednávky. Je možné, aby si zákazník automatickou prolongaci zrušil hned, co bude mít číslo aktivní.


O2: autoprolongace přišla až s Neony
1.
Možnost automatického prodloužení smlouvy mají naši zákazníci s tarify O2 NEON již od jejich uvedení na trh. Zákazník tak má jistotu, že mu po vypršení smlouvy zůstanou výhody spojené se závazkem, jako je volání nebo posílání SMS do sítě O2 zdarma (atraktivita výhody se liší v závislosti na konkrétním tarifu). V opačném případě by totiž přešel na tarif O2 NEON Basic, který je bez závazku a výhodu nabízí jen pro jedno O2 číslo. Zákazníkům se pak dále snažíme vylepšovat podmínky, jako během letošních Vánoc, kdy ve chvíli automatického prodloužení smlouvy rovnou získávali výhodu vánoční kampaně, tzn. 100 % volných jednotek každý měsíc na celu dobu závazku navíc.

2.
Zákazníkům posíláme dvě informační SMS. První odchází dva měsíce a druhá měsíc před automatickým prodloužením jejich smlouvy. Navíc chystáme také zasílání této informace v rámci vyúčtování služeb, které jim pravidelně chodí.

3.
Zákazník má možnost automatické prodloužení vypnout a to již při aktivaci nebo kdykoliv v průběhu dotace.

4.
Neplatí při zvolení hardwarové a tarifní dotace na 36 měsíců.


Hlavně nenápadně

Z reakcí operátorů se zdá, že vše je v nejlepším pořádku, zkušenosti našich čtenářů však dokazují, že ne vždy vše probíhá hladce, ať už jde o SMS upozornění či samotné výpovědi smluv. Univerzální rada pro tyto případy a podepisování čehokoli zní stále stejně – neuzavírejte žádné smlouvy pod nátlakem a vždy se seznamte s podmínkami.

Ušetříte si tak spoustu času, nervů a peněz v budoucnu. Protože uvázat se na roky můžete dnes prakticky na každém rohu, kde vám pouliční prodejce vnutí SIM s úžasným neomezeným voláním. Sice v takovém případě existuje možnost smlouvu beztrestně do 14 dnů vypovědět, ale rušení smluv je vždy nepoměrně náročnější, než jejich uzavírání.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 9.2.2012


Přišla éra post-PC zařízení, smartphonů se poprvé prodalo více než počítačů

14. 02. 2012

Nadvláda počítačů nad světem informačních technologií oficiálně skončila. Největší propad zaznamenaly levné malé notebooky, které podlehly nástupu multimediálních tabletů v čele s iPadem.

Výrobci na trh v roce 2011 podle aktuálních informací dodali 415 milionů osobních počítačů. Ani meziroční nárůst počtu prodaných počítačů o 14,8 procenta nestačil na růst prodejů chytrých telefonů. Smartphonů se v roce 2011 prodalo 488 milionů.

Nástup chytrých telefonů a mobilních systémů vynikne zejména, když z analýzy společnosti Canalys odstraníme z kategorie osobních počítačů 63,2 milionu tabletů. Drtivá většina z dotykových počítačů totiž obsahuje mobilní operační systémy iOS a Android. Očištěná statistika pak ukazuje, že prodeje osobních počítačů meziročně stagnovaly.

Podle údajů společnosti Canalys vzrostl meziročně počet prodaných chytrých telefonů o 62,7 procenta. V oblasti, kterou Canalys označuje jako osobní počítače, nejvíce rostly tablety, o 274 procent. Mírně rostly i prodeje notebooků (o 7,5 procenta) a desktopů (o 2,3 procenta). Naopak o čtvrtinu se propadly počty prodaných netbooků, těch se v reálných číslech prodalo 29,4 milionu oproti 63,2 milionu prodaných tabletů.

Největší meziroční růst mezi mobilními systémy zaznamenal s 244,1 procenta Android, který ovládá 48,8 procenta trhu. Na druhém místě je iOS od Apple s 19,1% podílem a třetí je Symbian s 16,4 procenta trhu.

Zajímavé je, že navzdory kritice a špatným hospodářským výsledkům zaznamenalo Blackberry pětiprocentní meziroční nárůst prodaných telefonů, což stačilo na pozici čtvrtého největšího dodavatele chytrých telefonů. Tržní podíl Blackberry však poklesl ve čtvrtém čtvrtletí 2011 o téměř deset procent na 8,3 procenta.

V roce 2012 předpokládají analytici Canalysu zpomalení růstu prodejů chytrých telefonů spojené s důrazem výrobců na snižování nákladů a zvyšování ziskovosti. Marže výrobců jsou u nižší a střední třídy chytrých telefonů menší než u „hloupých“ telefonů.

Zdroj: ihned.cz ze dne 6.2.2012


Mobilní platby bez NFC čipu? Stačí číslo kreditky uložené v aplikaci

14. 02. 2012

Do Evropy má letos přijít nová mobilní platební metoda. Místo NFC vsází na jednoduchou čtečku karet pro mobilní telefony a bezdrátovou komunikaci pro stálé zákazníky v restauracích nebo kavárnách.

Mladá americká firma Square během jediného roku rozeslala obchodníkům 800 tisíc čteček platebních karet a zpracovala platby v hodnotě dvou miliard dolarů. Square začíná používat i americký T-Mobile. Letos se s konceptem jednoduchého mobilního placení chystá Square prosadit v Evropě.

Pro zákazníky má firma jednoduchou nabídku – plaťte kartou tam, kde je zatím nebrali. Pro obchodníky je nabídka ještě zajímavější – přijímejte platby kartou bez měsíčního paušálu, prostřednictvím chytrého telefonu.

Startup Square, za kterým stojí jeden ze zakladatelů Twitteru Jack Dorsey, vsadil na jednoduchý přístup ke složitému problému zpracování platebních karet. Místo tradičních speciálních terminálů nabízí obchodníkům jednoduchou čtečku, která se zasouvá do sluchátkového konektoru chytrého telefonu s iOS nebo Androidem.

Čtečku získají obchodníci zdarma, neplatí paušál, ale za každé protažení karty si firmy strhne 2,75 % z hodnoty transakce. Při ručním zadání platebních údajů stojí zprostředkování platby 3,5 procenta + 15 centů. Peníze do 1000 tisíce dolarů vyplatí do druhého dne, u částky nad 1000 dolarů peníze vyplatí postupně do 30 dní.

Square nabízí také možnost automatického placení u „svých“ obchodníků pomocí aplikace Card Case, do které stačí zadat číslo platební karty a následně povolit platby u obchodníků. Aplikace vyžaduje také vytvoření PIN kódu, který je nutné zadat při platbě vyšších částek. Platby za malé nákupy se mohou zúčtovat automaticky – to je v USA běžné, například nápojové automaty jen načtou kartu, potvrzování PINem nebo podpisem ani kontrola dokladů se nekoná.

Aplikace funguje zároveň jako adresář obchodníků, kteří tuto platební metodu podporují, a jako zápisník útraty – aplikace uchovává automaticky vystavené virtuální účtenky pro sledování výdajů.

Na růst v USA a na expanzi do Evropy získalo Square investici 100 milionů dolarů od firmy Kleiner Perkins Caufield & Byer, v listopadu do firmy investoval nezveřejněnou „mnohamilionovou“ částku z vlastních prostředků i zakladatel Virgin Group Richard Branson.

Zdroj: ihned.cz ze dne 8.2.2012


Kolikrát se dnes podíváte na svůj mobil? Pravděpodobně 150krát

13. 02. 2012

Mobilní telefon se stal součástí prakticky každého z nás. Jsme s ním dostižitelní v jakoukoliv denní dobu a také na jakémkoliv místě. Zkusili jste si někdy spočítat, kolikrát denně se na displej svého telefonu podíváte?

Pokud ne, raději to nedělejte, výsledné číslo by vás totiž mohlo nepříjemně překvapit. Nejrůznější průzkumy na toto téma se shodly, že průměrný Evropan či Američan shlédne k displeji svého telefonu zhruba 150krát za den. To znamená, že mobilu se dostane pozornosti zhruba jednou za šest a půl minuty, kdy nespíte.

Podle společnosti Young and Rubicam a jejího vlastního průzkumu se na telefon dívají méně například Afričané, a to v průměru zhruba 82krát za den, což odpovídá zhruba každým dvanácti minutám v rámci běžné denní doby.

Není se pak čemu divit, že textové zprávy nás pak takzvaně doženou vždy a všude. Novozélandský průzkum ukázal, že běžná e-mailová zpráva je v průměru přečtena zhruba 48 hodin poté, co byla odeslána, zatímco SMS za pouhé čtyři minuty. Jiným způsobem řečeno: SMS si v průměru uživatel přečte 720× dříve než e-mail.

Tato skutečnost činí z textových zpráv po klasických hovorech nejen nejrychlejší způsob mobilní komunikace, ale také velmi efektivní a atraktivní reklamní kanál pro inzerenty.

Zdroj: mobil.cz ze dne 13.2.2012


Jste stydlín a vyznáváte lásku SMSkou? U Australanek neuspějete

13. 02. 2012

Kontrolujete telefon každou chviličku a i city raději svěříte jeho displeji, než byste je vyjádřili někomu z očí do očí? Pak raději nezkoušejte svádět Australanku, budete jí spíše k smíchu.

Australanky vyznávají lásku raději ústně než pomocí textových zpráv. Muž, který bez ustání kontroluje svůj chytrý telefon, není podle nich skoro vůbec přitažlivý. Vyplývá to z průzkumu, o kterém v pondělí informovala agentura AFP.

Průzkum provedlo nakladatelství románů pro ženy Mills & Boon. Zúčastnilo se ho 1 200 svobodných žen od 18 do 55 let. Vyplývá z něj, že 91 procent Australanek dává přednost tomu, aby je muži pozvali na schůzku během telefonického rozhovoru než v sms zprávě. A slova "miluji Tě" jich 86 procent raději řekne, než aby je vyťukávaly na klávesnici.

Vrcholem neomalenosti je podle nich oznámit začátek nebo konec vztahu změnou statusu na sociální síti Facebook. Mezi "technologické zabijáky lásky" nejčastěji uváděly závislost partnera na chytrém telefonu či zveřejňování fotek bývalých známostí partnera na jeho facebookovém účtu.

V době, kdy se ženy ve srovnání s minulostí chápou jako nezávislejší, přetrvává mnoho tradičních pohledů na romantickou lásku, řekla Michelle Laforestová z vydavatelství Harlequin. Moderní technologie pro ně mají využití v každodenním životě. "Pokud ale jde o hledání lásky jejich prostřednictvím, velmi pochybují a dávají přednost autentickým životním prožitkům," citovala ji AFP.

Zdroj: mobil.cz ze dne 13.2.2012


Už třetina Čechů používá mobil k přístupu na internet

08. 02. 2012

Do loňského září vzrostl počet Čechů, kteří se připojují na internet z mobilu na 38 procent. Uživatelé přes mobily nejčastěji vyhledávají na internetu praktické informace, přistupují ke svým e-mailovým účtům a čtou zpravodajské servery.

Průzkum využívání internetu přes mobilní telefony provádělo sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) v dubnu a září loňského roku na vzorku 3 000 respondentů. Za pět měsíců vzrostl počet uživatelů internetu v mobilech z 31 na 38 procent. Mnohem lépe jsou na tom tablety, na kterých internet používá 85 procent jejich majitelů. Rozšíření tabletů mezi respondenty je ale mnohem menší než u mobilů, zhruba pětinové.

Češi přes mobily na internetu nejčastěji vyhledávají praktické informace: samotné vyhledávání, jízdní řády, počasí či mapy. Tyto služby používá přes mobil čtvrtina jeho uživatelů. Zhruba pětina pak přes mobil přistupuje k e-mailovým účtům a 15 procent majitelů mobilů si přes ně čtou internetové zpravodajství. Zájem o služby ale rychle roste. Při srovnání obou průzkumů, tedy za pět měsíců, vzrostl ve všech případech počet uživatelů zhruba o třetinu.

Velký zájem o mobilní přístup k internetu dokazují i interní statistiky zpravodajského portálu iDNES.cz. Meziročně vzrostl v lednu počet přístupů z mobilních telefonů na portál m.idnes.cz téměř na dvojnásobek a počet zobrazených stránek pak vzrostl o více než dvojnásobek. Velmi podobné výsledky pak hlásí i server Lidovky.cz.

"Mobilní služby, ať už mobilní stránky m.idnes.cz anebo speciální aplikace, budou hrát stále důležitější roli v přístupu k informacím," říká projektový manažer iDNES.cz Pavel Fidrmuc. Uživatelé na portál iDNES.cz přistupují z mobilních telefonů nejčastěji přes m.idnes.cz, což je optimalizovaná univerzální verze portálu právě pro mobilní telefony. Meziročně se návštěvnost mobilní verze iDNES.cz zvýšila o 60 procent.

V poslední době je stále populárnější i přístup přes speciální aplikace pro jednotlivé operační systémy chytrých mobilů. Server iDNES.cz připravil speciální aplikace pro přístroje Apple iPhone, čtečky Kindle a nejnověji pro smartphony s operačním systémem Android. Bezplatnou aplikaci pro Android si od spuštění stáhlo téměř 50 000 uživatelů mobilů, jen za poslední měsíc to bylo 14 tisíc lidí. "Aplikacím se proto budeme i nadále věnovat, včetně verzí pro další mobilní platformy," dodává Pavel Fidrmuc.

Za výrazným vzestupem přístupů na internet přes mobilní telefony stojí stále vzrůstající prodeje chytrých mobilů. Ještě v první polovině roku 2010 tvořily prodeje chytrých mobilů jen desetinu českého trhu. V loňském prvním pololetí už měly chytré mobily na českém trhu třetinový podíl a letos se očekává, že již budou tvořit přes polovinu prodejů. Důvodem jsou klesající ceny, nejlevnější smartphony lze dnes pořídit již za 2 500 korun

Zdroj: mobil.cz ze dne 8.2.2012


Co Windows Phone zvládá skvěle, co neumí a jaký telefon je nejlepší

06. 02. 2012

Nokie vzbudila vlnu zájmu o operační systém Windows Phone. Pokud přemýšlíte o koupi nového telefonu, raději si přečtěte, co Windows Phone 7.5 neumí a jaký telefon z nabídky na českém trhu je nejvýhodnější koupit.

Microsoft a Nokia chtějí vytvořit silnou konkurenci iPhonu od Applu a záplavě telefonů s operačním systémem Android. Po více než roce existence značky Windows Phone Microsoft stále dohání náskok konkurence.

Hlavním lákadlem Windows Phone je nabídka telefonů se zajímavým poměrem ceny a výbavy, propojení se sociálními sítěmi a pro majitele konzole Xbox také napojení na službu Xbox Live. Windows Phone má ale i své mouchy.

Microsoft se při vývoji Windows Phone a návrhu pravidel, která musí dodržovat výrobci mobilních telefonů, inspiroval přístupem Applu – telefon s počítačem komunikuje pouze se speciálním softwarem (Zune na počítačích s Windows, Windows Phone 7 Connector pro Mac OS X), nemá paměťové karty a všechny telefony mají stejné rozlišení displeje.

Podobné parametry usnadňují výběr samotných telefonů – zákazník má v podstatě jistotu, že všechny aplikace budou fungovat na jakémkoliv zařízení. Nová generace telefonů přináší rozdíly hlavně ve výkonu procesoru. Výkonnější telefony mají o 40 % rychlejší procesory a Lumia 800 a HTC Titan mají 16 GB vnitřní paměti oproti 8 GB u ostatních telefonů. Liší se také kvalita fotoaparátů.


Doplňovat a opravovat česká slova
Windows Phone 7.5 se chlubí podporou českého jazyka – při psaní ale nepomůže. V telefonu chybí slovník, který by při psaní navrhoval po několika znacích vhodná slova nebo opravoval překlepy. Tuto funkci slibuje Microsoft doplnit v některé z aktualizací systému, datum ale nezveřejnil.

Vyhledávat na Seznamu nebo Googlu
Tlačítko lupy umožňuje vyhledávat pouze s pomocí serveru Bing.com, který nemá dobře zmapované české weby. Pro relevantní výsledky vyhledávání je proto vhodnější ručně zadat adresu preferovaného vyhledávače do Internet Exploreru v telefonu. Výjimkou budou Nokie – ty díky chystané aktualizaci za několik dní budou v základním nastavení vyhledávat na Seznamu.

Přehrát videa s titulky
Windows Phone je na tom špatně s podporou multimédií – největší omezení pro část zájemců o chytré telefony představuje videopřehrávač, který si neporadí s titulky. Zatímco aplikace Zune pro PC umí automaticky převést filmy v počítačových formátech do verze vhodné pro Windows Phone, titulky k filmům nepřidá a alternativní přehrávač jako na iOS nebo Androidu neexistuje.

Nastavit snadno vlastní vyzvánění
Návod, jak nastavit na telefonu vlastní vyzvánění, zahrnuje třináct kroků a uživatel musí použít speciální software. Druhá varianta, stáhnout si už připravené vyzvánění „z internetu“, je snazší, ale naráží na porušování autorských práv.


Co Windows Phone zvládá skvěle

Správu kontaktů
Windows Phone dokáže v telefonu zobrazit a rychle uspořádat kontakty z nejrůznějších zdrojů – ze SIM karty, z databáze kontaktů na firemním serveru, na Gmailu, na Facebooku, Twitteru nebo profesní sociální síti LinkedIn. Systém sám navrhne sloučení duplicitních kontaktů a informací ze všech dostupných zdrojů. Výsledek je perfektní.

Napojení na sociální sítě
Windows Phone je nejspolečenštější systém na trhu – iOS od Apple podporuje přímo v systému Twitter. Android od verze 4.0 obsahuje síť Google+. Microsoft svému mobilnímu systému dal podporu Facebooku, Twitteru, Linkedin a vlastní sítě Windows Live. Bez instalace samostatných aplikací můžete publikovat příspěvky do svých sociálních sítí a sledovat aktualizace stavů svých přátel. Bohužel chybí podpora sítě Google+, a to i v podobě oficiální aplikace – tu Google pro Windows Phone odmítl vytvořit, přestože pro iOS existuje.

Komunikaci ve firmách
Windows Phone je logicky propojený s dalšími aplikacemi a službami Microsoftu. V telefonu jsou mobilní aplikace Microsoft Office, přímé napojení na portál Sharepoint nebo on-line služby Office 365 a systém sjednocené komunikace Lync. Drobnou vadou je lpění na platných bezpečnostních certifikátech Exchange serveru. Certifikáty je nutné do telefonu doinstalovat, jinak se k firemnímu e-mailu telefon nepřipojí, konkurence umí neplatné certifikáty přijmout.



Přehled telefonů s Windows Phone 7.5 na českém trhu

Nokia Lumia 800
11 990 Kč

Nokia po letech trápení se Symbianem vytvořila telefon, který se designem, výbavou i kvalitou zpracování řadí k absolutní špičce. Právě díky povedenému vzhledu spolu s kvalitním OLED displejem se Lumia 800 stala během dvou měsíců na trhu nejprodávanějším Windows Phone zařízením s milionem prodaných kusů.

Oproti iPhonu 4S nebo nejlepším Androidům ztrácí Nokia pouze v prostém výkonu procesoru, protože Microsoft nepodporuje dvoujádrové procesory. Povedený je i 8MPx fotoaparát, lepší snímky pořídí pouze iPhone 4/4S.

Velkou výhodou Nokie je také aplikace Nokia Autem – navigační software, který ale funguje hůře než na Nokiích se Symbianem. Aplikace totiž vyžaduje připojení k internetu.

Samsung Omnia W
6 990 Kč

Korejský výrobce mobilních telefonů si vybudoval pověst tvůrce nejlepších telefonů s Androidem a zaslouží si i uznání v případě Windows Phone – při ceně pod sedm tisíc korun nabízí nejlepší poměr ceny a kvality.

Omnia W obstojí i v přímém srovnání s Lumií 800. Design je obyčejnější, ale displeje obou telefonů jsou na stejné úrovni, povedl se i fotoaparát, který má nižší rozlišení, ale barevné podání i rychlost ostření je srovnatelná s Lumií.

Kromě designu je hlavní rozdíl v menší kapacitě paměti u Omnie a v absenci navigace – Samsung nabízí alespoň editor fotografií a povedený multimediální deník nebo podporu funkce AllShare pro sdílení multimédií v domácnosti na bázi standardu DLNA.

Pokud přemýšlíte o Windows Phone 7 a nepotřebujete navigaci nebo nemáte možnost získat Lumii 800 se zajímavou dotací od operátora, je Omnia W jasný tip na koupi.

HTC Titan
11 990 Kč

HTC Titan je spolu s Nokií 800 v horním patře nabídky Windows Phone zařízení. Od konkurence se odlišuje především o 2,5 cm větší úhlopříčkou. Při stejném rozlišení jako ostatní telefony se systémem od Microsoftu však nemá zásadní výhodu. Ocení ho hlavně lidé s velkýma rukama, kterým se bude ještě pohodlně držet a lépe na něm budou trefovat písmena na virtuální klávesnici.

Titan má stejnou cenu jako Lumia 800, a to bude pro většinu uživatelů problém – design Lumie je líbivější, stejně tak je líbivější OLED displej se sytými barvami a „černou černou“. O nabídce bonusových aplikací platí totéž co u Radaru.



Nokia Lumia 710
7990 Kč

Na rozdíl od špičkového modelu Nokie se střední třída finskému výrobci příliš nepovedla. Telefon sám o sobě není špatný – splňuje všechny specifikace Windows Phone, ale konkurence v podobné cenové hladině používá kvalitnější materiály, v případě Samsungu má i výrazně lepší displej.

O místo na trhu bude Lumie 710 bojovat navigací (se stejným omezením jako u Lumie 800), barevnými výměnnými kryty a stylovým příslušenstvím, jako jsou sluchátka Nokia Purity vyráběná ve spolupráci se společností Monster ve stejných barvách, jakou mají výměnné kryty pro Lumii 710.



HTC Radar
8 990 Kč

Podobně jako Nokia má i HTC na trhu dvě Windows Phone zařízení, a to levnější nemá moc co nabídnout. HTC Radar zaujme kovovým tělem, ale to je v podstatě vše. Radar má méně výkonný procesor než ostatní telefony s výjimkou Allegra od Aceru a jeho displej nedosahuje kvalit Omnie W.

Stejně jako v případě Nokie Lumie 710 je hlavní problém v poměru ceny a výkonu. Na rozdíl od Lumie však HTC nedohání vyšší cenu nabídkou navigačního softwaru, spokojí se pouze s aplikací pro sdílení multimédií v domácí síti a editorem fotografií.



Acer Allegro
6 990 Kč

Telefon s mobilními Windows nabízí i výrobce počítačů Acer. Bohužel jde o jednoznačně nejhůře vybavený přístroj na trhu. Balení to ještě neprozradí, naopak zaujme přítomnost elegantního pouzdra na telefon.

Po zapnutí přístroje je ale zřejmé, že za konkurencí Allegro zaostává, telefon má nejméně kvalitní displej s vybledlými barvami, fotoaparát nemá k dispozici blesk a ani v denním světle nedokáže vytvořit povedené snímky.

Při přímém srovnání je těžké pochopit, že může stát stejně jako Samsung Omnia W a i příplatek přibližně 700 korun za Nokii 710 se v tomto světle jeví jako dobrá investice.

Zdroj: ihned. cz ze dne 6.2.2012


Vodafone rázně přitvrdil dotace mobilů, samotný tarif už nestačí

03. 02. 2012

Ceny dotovaných telefonů jsou na českém trhu často vyšší než v zahraničí, čeští operátoři ale přesto přitvrzují podmínky pro získání telefonů za zvýhodněnou cenu. Vodafone jako první nabízí dotované přístroje jen zákazníkům s aktivovaným internetovým tarifem.

Vodafone jako první operátor na českém trhu mění od února podmínky pro pořízení mobilního telefonu za zvýhodněnou cenu. Ceny telefonů a výše minimálního měsíčního plnění zůstávají stejné, zákazník však na zvýhodněnou cenu dosáhne pouze při aktivaci některého z měsíčních tarifů Internetu v mobilu. Dosavadní hlavní výhoda dotovaných telefonů u Vodafonu, kterou je závazek jen na 6 měsíců, ovšem zůstává.

Mobilní data se postupně stávají neoddělitelnou součástí nabídky operátora, řekl Pavel Kuhn, marketingový manažer Vodafonu. Při pořízení zvýhodněného telefonu si téměř dvě třetiny zákazníků aktivují mobilní data k paušálu. U dražších a vybavenějších telefonů je dnes internetový tarif prakticky nutností. Jenže mnoho zákazníků, kteří šli k Vodafonu především pro levné telefony za korunu, mají nyní smůlu.

Ostatní operátoři o tomto kroku v tuto chvíli neuvažují a k aktivaci internetu se snaží zákazníky jen motivovat zvýšenou dotací. Zvýhodnění aktivace internetu v mobilu zavedl také operátor O2. Nově ke kterémukoliv tarifu O2 NEON s Internetem v mobilu nabízí chytrý mobilní telefon za jednu korunu. T-Mobile pak nabídl slevu na chytré telefony při současném pořízení internetu v mobilu jako první už v minulém roce.

Zdroj: mobil. cz ze dne 3.2.2012



Zobrazené novinky: 151-160
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner