AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 221-230
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Nokia vymění generálního ředitele

10. 09. 2010

Generálním ředitelem finského výrobce mobilních telefonů Nokia bude od 21. září Stephen Elop (46). Jeho předchůdce Olli-Pekka Kallasvuo (57) končí. Nokia uvedla, že šéfa vymění, protože zaostává v ostré konkurenci rivalů v čele s americkými společnostmi Apple a Google na trhu takzvaných chytrých mobilů.

Elop řídí podnikovou divizi Microsoftu a v Nokii se k 21. září stane prezidentem a generálním ředitelem. Personálnímu rozhodnutí předcházel 20procentní propad akcií Nokie od začátku roku, protože firma musela dvakrát zhoršit předpověď svých výsledků a varovat investory. Na finančním trhu sílily spekulace, že Kallasvuo z vedení Nokie odejde.

"Elopovo silné softwarové zázemí a osvědčené změny managementu budou hodnotnými aktivy," uvedl předseda Nokie Jorma Ollila. Firma podle něj potřebuje ve své transformaci přitvrdit, napsala agentura AP. Kallasvuo je generálním ředitelem Nokie od roku 2006 a provedl ji jednou z nejvýraznějších transformací za její 145letou historii.

Zdroj: mam.cz ze dne 10.9.2010


Pro Samsung jsou prioritou systémy Android a Bada, po Symbianu zákazníci netouží

06. 09. 2010

Samsung ve svých smartphonech upřednostňuje operační systém od Googlu a vlastní platformu Bada. Korejský výrobce také uvede smartphone s novými mobilními Windows.

Prioritním operačním systémem smartphonů od Samsungu je Android. Podle šéfa marketingu YH Leeho, je Android velmi otevřený a flexibilní. "O Android je mezi zákazníky zájem," dodává YH Lee pro agenturu Reuters na právě probíhajícím veletrhu IFA konaném v Berlíně.

Samsung sklízí se svým smartphonem Galaxy S s operačním systémem Android slušné úspěchy. Ve Spojených státech, kde se tento model prodává pod několika názvy, si už našel za první měsíc prodejů cestu k jednomu milionu zákazníků.

Samsung nepočítá s operačním systémem od Googlu pouze pro mobilní telefony. Na veletrhu IFA představil svůj první tablet s Androidem Galaxy Tab, který bude konkurovat iPadu od Applu. Na berlínském veletrhu byl prezentován i úplně nový smartphone s Androidem i5510. Ovšem ne na stánku Samsungu, ale u operátora Vodafone.

Samsung i5510 nabídne novou verzi operačního systému Android 2.2 (Froyo) a pro snadné psaní bude k dispozici výsuvná QWERTY klávesnice. Výbava telefonu s cenou okolo 200 eur zahrnuje pětimegapixelový fotoaparát, wi-fi, UMTS a Bluetooth 3.0.

Další prioritou Samsungu je vlastní platforma Bada. Ta je určená pro levnější přístroje. První Samsung s Badou, model Wave, se těší také značnému zájmu zákazníků. I modelu Wave se za první měsíc prodalo milion kusů. Samsung plánuje několik dalších modelů s Badou. V Berlíně Samsung představil již čtvrtý smartphone s vlastním systémem Wave 723.

Přes zaměření na Android a Badu plánuje Samsung do konce roku uvést i svůj první smartphone s novým operačním systémem Windows Phone 7 od Microsoftu. Naopak se Symbianem korejský výrobce už příliš nepočítá. Podle šéfa marketingu Samsungu není o Symbian mezí zákazníky zájem.

Letos Samsung žádný smartphone se Symbianem neuvede. Ale pokud o tuto platformu zaznamená korejský výrobce zájem, je schopen případnou poptávku uspokojit dalším modelem. V plánu však žádný symbianový smartphone v současnosti nemá.

Celkově plánuje Samsung v letošním roce podle šéfa mobilní divize J.K. Shina vyrobit 25 milionů smartphonů. Původní plán přitom byl pouze 18 milionů chytrých telefonů. Původní plán 18 milionů vyrobených smartphonů je i tak trojnásobek toho, kolik Samsung vyrobil smartphonů v roce 2009.

Zdroj: mobil.cz ze dne 06.09.2010


Telefonování po americku: skoro dvě třetiny lidí spí s mobilem v posteli

04. 09. 2010

Dospělí v Americe píší stále více SMS zpráv, ženy nevolají častěji než muži a teenageři válcují své rodiče a prarodiče až pětinásobnou četností psaní textovek.

Výsledky vyplývají z průzkumu Pew Internet and American Life Project. Výzkum zkoumal například i souvislost telefonování s tím, zda respondent má, nebo nemá děti.

Z výsledků mezi americkými respondenty tak vyplývá, že rodiče telefonují v průměru více než bezdětní, a zároveň hledí na to, aby měli mobil stále po ruce, a to i večer a v noci. Spí s ním často doslova v posteli nebo ho mají na nočním stolku přímo u ucha, a to v celých 72 procentech případů. Ovšem bezdětných Američanů dělá to samé jen o 10 procent méně.

Mezi dospělými Američany je stále populárnější posílání textovek. Zatímco loni v září jich psalo esemesky 65 procent, v květnu 2010 už to bylo 72 procent Američanů. Přesto ještě dospělí ani zdaleka nestačí na teenagery mezi 12 a 17 lety, kteří esemeskují v průměru pětkrát častěji. Esemeskující dospělí Američané napíší a dostanou v průměru deset zpráv denně, kdežto mládež zhruba 50 zpráv.

"Závislých" na SMS, tedy těch, kteří naťukají na displeji svého mobilu víc než 200 zpráv denně, je mezi dospělými jen pět procent. Ve věkové skupině 12-17 let ale najdeme už 15 procent SMS závisláků, a ve věkové skupině 19 až 24 let dokonce 18 procent. Zajímavé je, že horlivých esemeskujících je zdaleka nejméně ve věkové skupině 25 až 29 let, pouhá tři procenta.

Dospělí si však svoji lenost ťukat SMS nevynahrazují voláním, jak by se možná dalo očekávat. Výzkum prokázal, že ti, co málo píší, většinou také málo volají, a naopak větší počet odeslaných SMS zpráv také většinou znamená více provolaných minut.

A jakou souvislost má volání a pohlaví? Ženy (v Americe) podle průzkumu trochu překvapivě netelefonují častěji. Naopak, 53 procent dospělých žen uskuteční pět nebo méně hovorů denně. Do tohoto limitu by se vešlo jen 43 procent mužů. O délce jednoho hovorů však už výsledky nemluví. Tam by zřejmě byla situace opačná.To potvrzuje i nedávno uveřejný průzkumu společnosti Nielsen. Podle něj ženy v Americe provolají 856 minut za měsíc, muži 666.

A co Američané na mobilech nejvíc oceňují? Možnost být neustále v kontaktu s blízkými je kupodivu až na druhém místě, na tom prvním je pocit větší bezpečnosti, když mají mobil u sebe. Američané si ale uvědomují i stinné stránky ustavičné přítomnosti mobilů v našich kapsách a taškách. Celých 86 procent dotázaných irituje, když někdo, s kým osobně hovoří, neustále kontroluje svůj mobil, a 42 procent naštve, když jim přijde SMS zpráva nebo jim někdo volá v nevhodnou dobu.

Zdroj: mobil.cz ze dne 04.09.2010


Vysoký účet za telefon mají především ženy, obyvatelé jižně položených států nebo černoši. Vyplývá to z průzkumu společnosti Nie

28. 08. 2010

Vysoký účet za telefon mají především ženy, obyvatelé jižně položených států nebo černoši. Vyplývá to z průzkumu společnosti Nielsen, který byl proveden mezi šedesáti tisíci uživateli mobilních telefonů v USA.

Zatímco asiaté pošlou v průměru 384 a běloši 566 textových zpráv měsíčně, ostatní používají mobil mnohem intenzivněji. Hispánci podle průzkumu pošlou průměrně 767 SMS za měsíc, černoši dokonce 790.

Přijde-li na telefonování, výsledky jsou takřka shodné. Nejméně však volají běloši, v průměru asi 647 minut za měsíc. Asiaté údajně provolají 692 minut, hispánci 825 a černoši dokonce 1300 minut za měsíc.

Muži versus ženy - 0:1.
Co se týče rozdílů mezi průměrným mužem a ženou, něžnější pohlaví vyhrává. Ženy pošlou zhruba 601 textovek měsíčně, zatímco muži údajně 447 zpráv. Ženy válcují muže i ve volání. Provolají 856 minut za měsíc, muži "pouze" 666.

Z výsledků pak také vyplývá, že aktivnější uživatelé jsou mezi obyvateli jižnějších států, například na Floridě nebo v Texasu.

Průzkum firmy Nielsen byl sestaven na základě měsíčního vyúčtování u šedesáti tisíc uživatelů mobilních telefonů. Vzhledem k velkému počtu vzorků se zdá studie jako relevantní. Je však potřeba si uvědomit, že hovoříme o uživatelích v USA, nikoliv v Evropě. Zde by počty provolaných minut byly patrně o něco menší.

Zdroj: mobil.cz ze dne 28.8.2010


Řekni mi, jaký máš mobil, já Ti řeknu, kolik sexu jsi zatím měl

21. 08. 2010

Podle velkého internetového dotazníku měl průměrný uživatel mobilního telefonu Apple iPhone více sexuálních partnerů než ostatní. Kuriózního průzkumu se zúčastnilo přes deset tisíc třicátníků.

Muž s iPhonem měl podle průzkumu seznamovacího portálu OK Cupid v průměru 10 sexuálních partnerů, žena 12,3. Uživatelé "jablečného telefonu" tak s přehledem vyhrávají nad ostatními.

Muži s přístroji BlackBerry totiž prý měli v životě průměrně 8,1 partnerů, ženy 8,3. Uživatelé s operačním systémem Android si "vysloužili" bez rozdílu pohlaví číslo 6.

Anketu provedl portál OK Cupid mezi desítkou tisíc uživatelů, kterým bylo zhruba třicet let. Podmínkou pro vyplnění formuláře bylo vlastnictví některého z takzvaných chytrých telefonů.

Těžko konstatovat, co z dotazníku vyplývá. Přišel nám ovšem do takové míry zábavný, že jsme se o něj museli podělit.

Zdroj: mobil.cz ze dne 21.8.2010


Síť O2 je ode dneška chytrá, 3G pokryje do konce října dalších 37 měst

18. 08. 2010

Česká Telefónica O2 dnes spustila 3G síť v dalších šesti městech. Plány operátora jsou velké. Do konce října slibuje pokrýt ještě 37 míst po celé zemi. Pro zákazníky pak připravila marketingové lákadlo s názvem Chytrá síť.

Nově Telefónica pokrývá svou UMTS sítí Chrudim, Havlíčkův Brod, Mladou Boleslav, Most, Tábor a Třinec. Do konce srpna pak přibudou ještě Mělník, Sokolov a Vsetín.

Do konce září Telefónica spustí rychlý mobilní internet v dalších osmnácti městech. Jsou to Benešov, Břeclav, Česká Lípa, Český Krumlov, Domažlice, Hodonín, Jičín, Jindřichův Hradec, Karviná a okolí, Klatovy, Louny, Opava, Pelhřimov, Rychnov nad Kněžnou, Trutnov, Uherské Hradiště, Vyškov a Znojmo.

Vlna rozšiřování 3G tím však zdaleka nekončí. Do konce října se UMTS dočkají zákazníci v Blansku, Chomutově, Chebu, Příbrami, Rakovníku, Přerově, Kroměříži, Prostějově, Svitavách a Třebíči. S dnešními šesti nově pokrytými městy to znamená, že se 3G rozšíří do konce října do dalších 37 měst. Celkově jich tak bude mít O2 pokryto 69. To představuje 40 % populace. O2 také vylepšuje pokrytí technologií EDGE. Již nyní jí pokrývá asi 75 % obyvatelstva, brzy bude EDGE dostupné v celé síti operátora.

Zároveň s plány na rozšíření pokrytí také Telefónica představila svou novou kampaň, kterou bude propagovat mobilní internet. Mobilní síť O2 vhodná pro datový provoz dostane označení Chytrá síť. S tímto označením se setkáme v celé nové reklamní kampani, která bude zdůrazňovat, že notebooky nebo chytré telefony uživatel naplno využije právě v této Chytré síti. Kampaň odstartuje příští pondělí, tedy 23. srpna.

Zdroj: mobil.cz ze dne 18.8.2010


Jak vlastně Nokia vybírá jména svým telefonům. Inspirovala se u automobilek

18. 08. 2010

Finská Nokia už nějaký čas přechází na nový systém pojmenovávání svých modelů. Pro neznalého v něm může být trochu zmatek, proto přinášíme rozbor nového schématu. Firma se v podstatě inspirovala u automobilek.

Nokia před nějakou dobou začala používat nový systém označování svých modelů. Jako první jej trochu nenápadně přinesl hudební mobil X3, následoval model X6 a pak již celá řada novinek. Tou nejčerstvější je opět model s názvem X3. Telefonů, které se na první pohled jmenují naprosto stejně, najdeme v hierarchii výrobce více. Proto jsme se zástupců společnosti zeptali, jak má nové schéma detailně fungovat.

První dělení je poměrně jasné, logické a nijak vlastně nemění zaběhlé zvyklosti. Nokia bude své telefony dělit v zásadě do čtyř řad označených písmeny C, X, E a N.

Řada C se soustředí na sociální interakci s přáteli a rodinou

Řada X má na starosti zábavu a zájmy mladé generace

Řada E je určena především pro pracovní i osobní produktivitu

Řada N má jednoduše být výkladní skříní všech inovací Nokie

Za tímto písmenem pak následuje číslice od jedné do devíti. Ta vlastně určuje, jak moc je daný model vybavený. Jedničku tak dostávají nejjednodušší telefony, devítka je vyhrazena pro špičkové modely. Nadále se pravděpodobně občas setkáme s výjimkou, kdy neobvyklý produkt nedokáže Nokia zařadit ani do jedné z výše definovaných kategorií. Takové modely mohou být nazvány odlišným způsobem.

Výše zmíněný systém ale způsobuje to, k čemu již několikrát v modelové řadě krátce po uvedení došlo. Dva (nebo více) modelů se totiž jmenují na první pohled naprosto stejně. V takových případech Nokia telefony rozlišuje v podstatě dvěma způsoby.

Ten první, který vlastně nenápadně debutoval se samotným systémem, může být trochu matoucí. Model totiž dostane za pomlčku dvojciferné číslo. Takové označení často slouží pouze pro interní oddělení jednotlivých produktů, obzvláště u prvních mobilů s novým schématem je pak poněkud logické, že Nokia vůbec nepoužívá označení -00. Ale třeba taková Nokia N8 by se měla celým jménem jmenovat N8-00. Až bude N8 nahrazena novým modelem, ten dostane interní označení N8-01, zákazníci to ale příliš nepocítí, výrobce ji bude inzerovat jednoduše jako "novou N8". Řešení je to prakticky převzaté z automobilového průmyslu, kde se také jednotlivé modely po řadu generací označují zcela stejně, jen interně je vůz odlišen. Takže třeba náš modelový případ s N8 znamená, že hypotetická N8-07 bude jakýmsi telefonním ekvivalentem Volkswagenu Golf sedmé generace.


Starší modely se starým označením
Dříve představeným modelům Nokie zůstává původní označení. Běžné přístroje nesou jen čtyřčíselné označení, kde zhruba platí, že čím vyšší je číslo, tím výše stojí model v hierarchii. Ale neplatí to absolutně. Řada 8 byla například vyhrazena luxusním modelům, řada 5 pak hudebním a multimediálním.

V nabídce Nokie zůstává i řada smartphonů řad E a N. Novinky ale už budou mít jen jednočíselné (případně s doplňujícím dvojčíslem) označení místo původního dvoumístného. Příkladem budiž nová Nokia E5 a starší model E52.

V katalogu Nokie najdeme i výjimky. Třeba modely Surge a Mural. To nás ale trápit nemusí, jsou to přístroje pro amerického operátora AT&T.



Jenže Nokia do tohoto označení vnesla již na začátku trochu zmatků. Existuje třeba hned trojice modelů C1 a pro uživatele jsou mezi nimi i docela podstatné rozdíly. Výrobce to ale nijak netrápí, C1 je prostě základní telefon a zákazník bude mezi modely vybírat tak, jako si u automobilky vybírá úroveň výbavy a motorizaci.

V některých případech pak dostane model ještě jakési přídavné označení. To je třeba případ právě uvedené Nokie X3 Touch and Type. Svým pojmenováním se tak jasně odlišuje od původní X3-00 a oba modely mohou spokojeně existovat vedle sebe. Z označení je jasné, že modely mají prakticky shodnou úroveň výbavy, nový model se ale odlišuje možnostmi interakce. Pokud bychom si vypůjčili analogii ze světa automobilů a použili opět VW Golf, pak by X3 Touch and Type mohla být třeba takový Golf Plus. Jenom v tom interním označení máme drobný zmatek. Model Touch and Type má totiž tovární označení X3-02. Chybí model X3-01. S tím se ale v Evropě nepotkáme, je určený pro sítě CDMA.

Až budoucnost ukáže, jak dobře bude ono "automobilové" označování nových modelů finskému výrobci fungovat.

Zdroj: mobil.cz ze dne 18.8.2010


Pozor, za přehrávačem pro Android telefony se skrývá virus. Připraví vás o peníze

13. 08. 2010

Pro telefony s operačním systémem Android se objevil první trojský kůň. Nepozorného uživatele může připravit o peníze, protože automaticky odesílá prémiové SMS. A uživatel o tom vůbec neví.

První trojský kůň pro operační systém Android není příliš sofistikovaným virem. Stále předpokládá, že si ho do telefonu musí dobrovolně a vědomě nainstalovat sám uživatel. Aplikace se přitom v základu jmenuje Trojan-SMS.AndroidOS.FakePlayer.apk a tváří se jako přehrávač médií. Jako první virus odhalila firma Kaspersky, známý výrobce antivirových programů.

Již samotný název odradí, ale útočníci ho mohou velmi snadno změnit. I tak má uživatel stále šanci poznat, že něco nehraje. Je pravděpodobné, že aplikace při pokusu o spuštění nebude fungovat. Podezřelá může být i její velikost pouhých 13 KB.

Pokud si uživatel virus i přes všechny indicie nainstaluje, začne program bez jeho vědomí odesílat SMS na zpoplatněná čísla. Je možné, že program bude zprávy odesílat na čísla, která v Česku nejsou funkční. Nelze na to však stoprocentně spoléhat a je možné, že se někdo může pokusit virus upravit.

Tento program důkazem, že je nutné být stále obezřetný a věnovat pozornost tomu, co do svého telefonu instalujete. Příště se totiž taková podvodná aplikace může schovávat za nenápadným funkčním a užitečným softwarem. - čtěte Android aplikaci, která krade citlivá data, používají miliony uživatelů.

Při instalaci programů do telefonů s Androidem je tak potřeba věnovat zvýšenou pozornost výpisu funkcí, ke kterým má instalovaný program přistupovat. Tento seznam se objeví vždy před začátkem stahování každé aplikace a uživatel ho často nevědomky přeskočí. Může se tu skrývat důležitá indicie k tomu, že program nemusí dělat jen to, na co se tváří. Nebylo by třeba podezřelé, kdyby měl hudební přehrávač přístup k vašim SMS?

Zdroj: mobil.cz ze dne 13.8.2010


Apple bude mít v Česku dalšího distributora. Ceny mohou klesnout.

30. 07. 2010

Distribuci výrobků Apple v Česku čekají změny a příchod konkurence.

Na českém trhu se chystá velká změna v distribuci produktů společnosti Apple. Vedle oficiálního distributora, společnosti Czech Data Systems (CDS), se objeví nová konkurence. Mohly by se mírně (řádově o několik procent) snížit ceny produktů Apple, které patří v Česku v evropském srovnání spíše k těm vyšším.

Podle informací HN vyjednávají nyní s Apple dvě společnosti, jež jsou zároveň dvěma největšími distributory elektroniky a počítačů na českém trhu - eD'System Czech a AT Computers.

K uzavření dohody by mělo dojít v následujících týdnech tak, aby byl nově vybraný distributor připraven dodávat od třetího čtvrtletí letošního roku, respektive od nového fiskálního roku Apple, jenž začíná koncem září.

Ani jeden z potenciálních nových distributorů nechtěl případnou dohodu s Apple komentovat. S médii nekomunikuje ani CDS. A sdílní nebyli ani přímo v Apple. Jejich mediální zástupce Michal Houdek pouze vzkázal, že "vztahy s partnery, další plány nebo produkty nekomentujeme."

S novým distributorem by mohly alespoň mírně klesnout ceny appleovské elektroniky (s výjimkou iPhonů, jež prodávají přímo operátoři). Ty se pohybují výše než v okolních zemích. CDS totiž podle svých veřejně dostupných finančních výkazů za rok 2009 pracovala s obchodní marží kolem deseti procent. Velké distribuční společnosti mají běžně marži kolem dvou až pěti procent. Ceny by se tak mohly už od třetího čtvrtletí posunout směrem dolů a srovnat se s úrovní, která je běžná v ostatních zemích regionu.

Kdy bude iPad?

Ačkoli se nové notebooky Macbook a počítače iMac na českém trhu objevují ve velmi krátké době po jejich oficiálním uvedení na trh centrálou Apple v kalifornském Cupertinu, o uvedení žádaného tabletu iPad a telefonu iPhone 4 zatím Apple mlčí.

Vzhledem k tomu, že například Vodafone už začal nabízet registraci pro zájemce o iPhone 4, lze očekávat, že se naplní původní předpoklady o jeho uvedení na český trh koncem srpna či začátkem září. "Týden po začátku registrace máme už přes 2600 zájemců," řekl k tomu mluvčí Vodafone Lukáš Kropík.

Minulé generace iPhone si koupily u českých operátorů desetitisíce lidí, část telefonů se však vyvezla do zahraničí. Pro iPhone si totiž jezdili například Němci, kteří jej měli "doma" blokovaný pouze pro jednoho operátora. V Česku jej naopak prodávali neblokovaný všichni tři. Tak tomu bude i v případě iPhone 4.

S iPadem je to jiné - je možné, že se "sveze" s iPhonem a dostupný bude již v září. Pravděpodobnější ale je jeho příchod až koncem podzimu.

Někteří prodejci je přesto nabízejí už přes dva měsíce, například Alza.cz jich prodala stovky kusů. Desítky dalších tabletů, které už jsou v Česku, přidávají i ostatní "šedí" dovozci, případně si je lidé vozí sami ze zemí, kde se prodává. Reagují již na to i operátoři, například Vodafone nabízí speciální menší SIM kartu, kterou používají zatím právě jen iPad a nový iPhone 4.

Apple se oficiálním prodejem iPadu dostává stále blíže Česku. Minulý pátek jej začal prodávat například v Nizozemí, Belgii a Rakousku. Konkrétní informace o tom, kdy který produkt bude dostupný v určité zemi, však zásadně nesděluje. A tak k Česku dál mlčí.

Dlouhý životní cyklus

Tajnosti, jež dělá Apple kolem uvedení všech nových produktů na trh, nejsou samoúčelné. Firma kromě nepochybné popularity svých produktů velmi dobře vydělává rovněž na jejich dlouhém životním cyklu. Zatímco ostatní výrobci běžně chrlí notebooky s nejmodernějšími procesory a nejrychlejšími disky měsíc co měsíc a starší typy prudce zlevňují, u Apple se "jede" se stejnou cenou po celou dobu prodeje notebooku či počítače, aktualizace produktů o nové komponenty firma většinou pečlivě načasuje.

Například podle stránky Mac Buyer's Guide je "průměrná životnost" jedné generace hudebního přehrávače iPod 262 dní, ale třeba tenký notebook Macbook Air už Apple prodává v nezměněné podobě přes rok. Komponenty přitom hlavně ke konci života dané generace produktů nakupuje výrazně levněji.

Podzim ve znamení jablka. iPad bude v Česku oficiálně zřejmě na konci podzimu. Nový iPhone 4 nejspíš začátkem září.

Zdroj: mam.cz ze den 30.7.2010


Telefónice O2 klesl letos zisk o čtvrtinu na 4,4 miliardy

28. 07. 2010

Telekomunikační společnosti O2 klesl v pololetí čistý zisk o 24 procent na 4,35 miliardy korun. Důvodem poklesu je v prvé řadě drahé vyrovnání se společností T-Mobile, související se sporem o přepojování hovorů. Výsledky byly trochu lepší, než trh čekal.

O2 letos o 4,5 procenta rostl počet mobilních zákazníků i počet internetových přípojek ADSL (o 11 procent), těch firma instalovala zatím 756 tisíc. Počet pevných linek nadále klesal.

Důvodem nižšího čistého zisku je podle vysvětlení firmy pokles zisku OIBDA, tedy zisku před zdaněním, odečtením odpisů a finančních nákladů. Zisk OIBDA se v pololetí snížil zejména kvůli nákladnému narovnání se společností T-Mobile a nákladům na restrukturalizaci ve výši 427 milionů korun.

Platba T-Mobilu souvisí se vzájemnými spory obou telekomunikačních firem ohledně plateb za propojování hovorů mezi operátory. O2 se loni zavázala, že konkurenci zaplatí celkem 2 miliardy korun. Od T-Mobilu měla dostat ze stejných důvodů necelou miliardu.

Restrukturalizaci zahájila firma v prvním pololetí s hlavním cílem transformovat sítě a zefektivnit tak provoz.

Celkové výnosy z podnikání O2 se letos snížily o 6,6 procenta na 27,8 miliardy korun.

Zdroj: mobil.cz ze dne 28.7.2010



Zobrazené novinky: 221-230
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner