AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 251-260
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Kde najít nové cestičky?

15. 04. 2010

Mobilní telefony se derou na trh s navigacemi, tradiční výrobci naopak zažívají krušné období.

Do Knihy ohrožených druhů by se mohly pomalu zapisovat firmy specializované na satelitní navigace. Společnostem, které si na GPS navigaci udělaly jméno, jako Garmin, TomTom nebo Mio, se poslední dobou totiž nedaří vůbec dobře.

Má to na svědomí finský výrobce mobilních telefonů Nokia, jenž počátkem letošního roku nabídl všem majitelům jeho produktů ke stažení mapové podklady k navigaci zdarma. Když se k nabídce přičte poměrně nízká cena některých mobilů s integrovanou navigací Ovi (pod čtyři tisíce korun), Nokia vytvořila pro řadu zákazníků neodolatelnou nabídku.

Proč si kupovat jednoúčelovou navigaci přibližně za pět tisíc korun, když za nižší cenu můžete z jednoho přístroje zároveň telefonovat? »Uvolnění licence navigace jak pro automobily, tak pro pěší u mobilních telefonů Nokia bylo pro trh s navigačními přístroji skutečnou smrští,« konstatuje marketingový ředitel společnosti Alza.cz Jan Samko.

Některé mobilní telefony Nokia jsou vyprodané po celé Evropě a firma je nestačí vyrábět. »Navigace zdarma je velký motivátor a o modely, které tuto funkci nabízejí, je obrovský zájem. Třeba Nokia 5230 je v současnosti absolutním hitem českého trhu,« potvrzuje ředitel české a slovenské pobočky Nokie Petr Kasa.

»Od konce ledna 2010, kdy jsme nabídli pro vybrané modely doživotní navigaci zdarma, se celosvětově stáhly již více než tři miliony licencí a nyní tempo dosahuje sto tisíc stažení denně,« dodává Kasa. Česko podle něho patří mezi evropské země, kde si lidé stahují mapy do mobilu nejčastěji.

Ceny padají.

Čím více se prodávají mobily s navigací, tím méně jdou na odbyt klasické navigace, jež uplynulé dva roky patřily k prodejním hvězdám. Na nové pole se přitom aktivně pustila pouze Nokia. Google s operačním systémem pro mobilní telefony Android našlapuje zatím velmi zlehka.

Výrobci navigací oficiálně tlak nepřipouštějí. Stačí se ale podívat na trvale klesající cenu jejich produktů: pryč jsou doby, kdy stály deset tisíc korun. »Dá se předpokládat, že se před začátkem letošní sezony budou prodávat navigace včetně mapových podkladů celé Evropy i za méně než dva tisíce korun,« předpovídá Jan Samko z Alza.cz.

V zájmu zachování živnosti by výrobci klasických navigací měli pokročit s vývojem produktů o pár mílových kroků dále. Ostatně na to už upozorňovala poradenská firma Gartner na začátku roku.

»Výrobci musejí do svých zařízení přinést další funkce, které pomohou řidičům s orientací, například interaktivní hlasové ovládání,« radil analytik společnosti Gartner Thilo Koslowski. Doporučil také zavedení služby PNS (personal navigation services), která dokáže nastavit chování navigace podle individuálních potřeb uživatele.

Některé společnosti začaly do navigací instalovat televizní tuner, digitální fotoaparát či harddisk na hudební soubory. Další možností je spolupráce s automobilkami, jimž by dodávaly integrované GPS navigace přímo v palubních deskách, tak jako to nyní dělá TomTom se značkami Fiat a Renault.

Když ne proti, tak s nimi.

Opačným směrem se vydal Garmin, který patří k průkopníkům navigace pomocí GPS. Spojil se totiž v roce 2007 s firmou Asus, výrobcem počítačů a monitorů. »Nejde o joint venture, fúzi nebo novou společnost, ale o kooperaci dvou nezávislých výrobců,« popisuje spolupráci Garminu a Asusu Lukáš Herout z Asus Computer Czech Republic.

Každá firma přináší to, co umí nejlépe. Garmin navigaci a Asus mobilní platformu.Donedávna se společná řada označovala Garmin-Asus nüvifone, dnes pouze Garmin-Asus. Náklady i zisky si firmy rozdělují rovnoměrně.

Za počátkem spolupráce stála snaha Asusu prosadit své smartphony na severoamerickém trhu, kde v oblasti navigací jasně dominuje Garmin. Na evropském trhu měl zase Asus ve smartphonech relativně silnou pozici, ale Garmin v navigacích v té době zaostával za TomTomem.

Obchodní strategie je taková, že značku Garmin-Asus propaguje vždy ta společnost, která je v té které zemi silnější. V Česku úloha připadla Asusu.

Navigace jsou vrženy.

Zatím to vypadá tak, že ze souboje navigace versus mobilní telefon s navigací vyjdou vítězně telefony. Do karet jim nahrává i fakt, že integrovaná navigace bývá už poměrně běžnou výbavou každého »lepšího« automobilu.

Naději výrobcům GPS navigací může dát paradoxně konkurenční satelitní systém Galileo. Ten by snad letos konečně mohl být komerčně spuštěn. A protože má být přesnější než GPS, kyne mu naděje na popularitu. Pak bude záležet na tom, kdo přijde rychleji s kvalitními přístroji pro novou satelitní navigaci.

Radan Dolejš

Výrobci navigací oficiálně tlak nepřipouštějí. Stačí se ale podívat na trvale klesající cenu jejich produktů

Zdroj: ihned.cz ze dne 15.4.2010


Na světě je nová nemoc. Alergie na mobily způsobuje třeba závratě

13. 04. 2010

Alergii můžete mít i na mobilní telefony. Nejčastějšími příznaky takzvané elektromagnetické hypersensitivity jsou údajně závratě, nevolnost, poruchy spánku, bolesti hlavy nebo dýchací problémy.

Na světě podle některých studií existuje určité procento lidí, které je přecitlivělé vůči elektromagnetickému vyzařování. To produkují elektronické přístroje včetně počítačů, televizorů či mobilních telefonů. A právě s nimi je tato indispozice nejčastěji spojována. Média ji s oblibou nazývají alergií na mobily.

Ačkoliv nikdy nebyla prokázána přímá souvislost mezi zdravotními potížemi daných jedinců a elektromagnetickým vyzařováním, bylo o této zvláštní alergii během posledních deseti let slyšet čím dál častěji.

Až na jedinou výjimku se pacienti s popisovaným problémem nikde nedomohou pomoci. Onou výjimkou je Švédsko, které nedávno začalo elektromagnetickou hypersensitivitu (EHS) uznávat jako nemoc. Tamní vláda pacientům uhradí veškeré pořizovací náklady za elektromagnetické odstínění v domech a bytech.

Nemoc, nebo jen psychologický problém?
Léčba EHS v současnosti spočívá v důsledném omezování kontaktu s elektronickými přístroji, například již zmíněnou instalací elektromagnetického odstínění. Žádný jiný způsob zatím lékaři nepraktikují.

Podle statistik trpí přecitlivělostí vůči vyzařování elektroniky zhruba procento evropské populace. Ve Švédsku má alergii na mobily údajně až 250 tisíc obyvatel. Mnozí odborníci však existenci tohoto problému odmítají a tvrdí, že celá záležitost je jen psychosomatického původu.

Zdroj: mobil.cz ze dne 13.4.2010


Čínské mobily zachvátil virus, rozesílá miliony MMS. Dostat se může i do ČR

10. 04. 2010

Mobilní virus s názvem MMS Bomber zasahuje čínské mobily od února a zachvátil už přes milion přístrojů. Jeho rozšíření do Evropy zatím nehrozí, není však zcela vyloučené.

Virus napadá mobilní telefony značek Nokia a Samsung, které fungují na platformě Symbian S60 3rd Edition. Zákeřný je především v tom, že bez vědomí uživatele nainstaluje aplikaci, která odesílá MMS všem lidem z telefonního adresáře. Jakmile uživatel takovou MMS otevře, automaticky se připojí na internet a vir do svého telefonu dostane také. Za tyto zprávy člověk samozřejmě platí.

Odstranění viru MMS Bomber z telefonu je velmi komplikované. Jakmile se totiž dostane do systému, takřka ihned odstraní nebo vyřadí z provozu všechny správce aplikací a souborové manažery.

Virus je v současnosti v největší míře rozšířený v Číně. Podle dostupných informací se s ním setkalo přes jeden milion uživatelů. Přestože se zatím v Evropě neobjevil, může se tak v budoucnu stát. Čínští vývojáři anti-virových programů nyní pracují na tom, aby dalšímu šíření MMS Bomberu zamezili.

Zdroj: mobil.cz ze dne 10.4.2010


Když operátor zruší tarif, sami si vyberte řešení. Můžete i odejít jinam

06. 04. 2010

Změny tarifů jsou u českých operátorů na denním pořádku. Nové ceny jsou oficiálně výhodnější, ale řada uživatelů má jiný názor a raději zůstává u starších tarifů. Jestliže operátor tarif zruší, měl by si klient sám vybrat co dál, a nenechat si nic nadiktovat.

Operátor většinou s oznámením nových tarifů přestane ty původní nabízet. Zákazníci si je nemohou nově aktivovat, ale stávajícím majitelům je obvykle ponechává.

Procento zákazníků používajících starší typy tarifů není v Česku úplně zanedbatelné, a tak operátoři čas od času sáhnou k radikálnějšímu řešení a staré tarify zruší. T-Mobile například nedávno zrušil starší tarify pro předplacené karty Twist (více zde), Telefónica O2 zase tarify Víkend a Volno pro pevnou linku.

Když nesouhlasíte, můžete odejít.
Zákazníkům se podobný postup nelíbí, ale operátor na něj má právo. Obecnou zásadou obchodního práva je, že nikdo nesmí být nucen poskytovat službu, kterou poskytovat nechce. Operátoři jsou soukromé společnosti a jejich hlavním cílem je tvorba zisku. Pokud tedy usoudí, že se mu poskytování toho kterého tarifu nevyplatí, může ho přestat poskytovat.

Oporu k tomu má nejen v obecných právních zvyklostech. Všichni čeští operátoři si podobný postup vyhrazují i ve Všeobecných obchodních podmínkách, které jsou součástí smlouvy a s nimiž musí zákazník písemně souhlasit. Například u T-Mobile jde o článek 17.3, v němž se uvádí: "T-Mobile je oprávněn měnit rozsah, podmínky, kvalitu a ceny Nabízených služeb, případně ukončit poskytování stávajících Nabízených služeb z důvodu inflace, zavedení nových služeb, změny podmínek na trhu elektronických komunikací, zkvalitnění sítě, vývoje nových technologií apod."

Zákazník má vždy právo volby, takže stejně jako operátor může tarif zrušit, zákazník má právo smlouvu vypovědět. O možnostech vypovědět smlouvu si přečtete zde. I to vyplývá z obecných právních zvyklostí. Určitým problémem by mohlo být, kdyby se operátor rozhodl zrušit smlouvu na dobu určitou. Tato situace je ale poměrně nepravděpodobná, operátoři totiž ruší starší tarify.

"V případě rušení tarifů starších generací postupujeme v souladu s VSOP. Zákazníka minimálně 30 dní před zrušením jeho současného tarifu informujeme o připravované změně tarifu, a ještě jednou ho informujeme po uskutečnění změny," vysvětluje mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.

Stejně postupuje i Vodafone, u něj je ale podle vyjádření Alžběty Weinfurtové z tiskového oddělení Ceník součástí Všeobecných obchodních podmínek. "Pokud bychom se rozhodli některý z tarifů zrušit, zavazujeme se ve Všeobecných podmínkách oznámit tuto skutečnost zákazníkům nejméně jeden měsíc předem," odpověděla Weinfurtová na dotaz redakce Mobil.cz.

Pokud operátor splní povinnost a oznámí změnu minimálně 30 dní předem, má zákazník v podstatě dvě možnosti. Buď vypoví smlouvu a přejde ke konkurenci, nebo si vybere některý z aktuálně nabízených tarifů. "Pokud rušíme starý tarif, snažíme se pro zákazníky vybrat tarif ze současné nabídky, který svými podmínkami nejvíc odpovídá tarifu rušenému. Zároveň dáváme zákazníkům možnost, že si mohou svůj tarif sami změnit na tarif dle vlastního výběru," objasňuje situaci tiskový mluvčí O2 Martin Žabka.

Rušení není časté.
Pro žádného operátora není naštvaný zákazník dobrou reklamou a může se stát, že když operátorovi pohrozíte odchodem, ozve se vám s nějakou výhodnější nabídkou, abyste zůstali. Podobný postup zafunguje jen u zákazníků, o které má operátor skutečně zájem. Tedy takových, kteří utrácejí pravidelně vyšší částky a mají dlouhou a bezproblémovou historii. Majitelé předplacených karet či nejnižších tarifů s podobnými hrozbami asi neuspějí.

Žabka k tomu uvádí: "Služby rušíme velmi zřídka a vždy s ohledem na to, aby se případná změna dotkla co nejméně zákazníků." Přitom právě Telefónica O2 sahá k rušení zřejmě nejčastěji. "Naše historie je dlouhá. Jedná se o přirozený vývoj, starší produkty nahrazují nové, více odpovídající současným požadavkům zákazníků," vysvětluje Žabka.

Úplně opačně je to u Vodafone. "Dosud jsme k rušení hlasových tarifů stávajícím uživatelům nepřistoupili. Pokud došlo ke změnám, tak především v souvislosti s cenami volání nebo SMS do konkurenčních sítí, kde jsme museli reagovat na cenu propojovacích poplatků," uvádí Weinfurtová.

Zákazníkům se v každém případě nevyplatí laxnost. Pokud vám operátor své rozhodnutí oznámí, je rozumnější na něj reagovat. Všichni operátoři se shodli na tom, že pokud zákazník neprojeví aktivně svou vůli, převedou ho automaticky na tarif, který je podle jejich názoru nejbližší původnímu.

To se nemusí vždycky vyplatit. Mnohem rozumnější je využít čas zbývající do ukončení tarifu k tomu, abyste si porovnali nabídku vašeho operátora i konkurenci s tím, jaké služby skutečně používáte a na základě toho si zvolili jiný tarif. Vždycky máte na výběr

Zdroj: mobil.cz ze dne 6.4.2010


Japonci propadli léčivému mobilnímu vyzvánění

04. 04. 2010

Hitem na mobilním trhu v Japonsku se staly údajně léčivé vyzváněcí tóny. Jeden ze zvuků prý pomáhá lidem trpícím pylovou alergií, další podle všeho usnadní boj proti obezitě.

S novou terapeutickou metodou přišla společnost Japan Ringing Tone Laboratory, podle níž stačí, aby člověk postižený sennou rýmou nebo jinou podobnou alergií počkal na zavolání na svůj mobilní telefon. Pak si má přístroj přidržet u nosu a vyzváněcí tón pyl "odvane". Píše o tom zpravodajský server BBC.

Zmíněnou firmu vede expert Macumi Suzuki, který se zabývá rozbory hlasových záznamů. Ty se používají kupříkladu při potvrzování autenticity nahrávek teroristy Usámy bin Ládina. Suzuki stál rovněž za vznikem přístroje určeného pro majitele psů, který údajně dokáže interpretovat psí štěkot.

Účinnost terapie vyzváněcími tóny není nijak prokázaná. Podle BBC se ale v Japonsku tato "léčebná metoda" za krátkou dobu stala nesmírně populární.

Zdroj: mobil.cz ze dne 4.4.2010


Čínská policie zatkla gang pašeráků mobilů. Propašovali zboží za 20 miliard

03. 04. 2010

Na 160 lidí skončilo za mřížemi v čínské provincii Guangdong. Tamní úřady si došláply na doposud asi největší odhalený gang pašeráků mobilních telefonů. Čína tím chrání svůj trh, proti padělaným mobilům jsou ale její bezpečnostní složky zatím bezzubé.

Čínské úřady odhalily dosud největší případ pašování mobilních telefonů. Oficiální vyjádření státní tiskové agentury Xinhua hovoří až o 160 zatčených, najisto si policie došla pro víc než stovku hříšníků. Propašovali prý do Číny telefony za neuvěřitelných asi dvacet miliard korun.

Pro představu to při ceně 10 000 korun za telefon představuje dva miliony propašovaných přístrojů, přesná čísla ale známa nejsou.

Přímo při zátahu zabavili celníci pašované zboží za víc než 55 milionů korun. Čtyři ze zadržených už prý byli odsouzeni k trestům odnětí svobody v rozmezí jeden rok až patnáct let.

Nelegální import přístrojů ze zahraničí je v Číně velmi rozšířeným nešvarem. Pašeráci využívají toho, že se v Číně nenabízejí zdaleka všechny modely věhlasných světových značek. Podle odhadů fungují v čínských mobilních sítích asi dva miliony iPhonů, které na tamním trhu neprodal operátor China Unicom. Ten má na prodej iPhonu exkluzivitu.

Pašování mobilních telefonů do Číny je ale jenom jedním pólem problému s tamním obchodováním s mobily. Čína je také nechvalně známa tím, že svět zaplavuje padělky mobilních telefonů snad všech značek a také mobilními telefony, které nemají patřičná schválení k provozu. Podle odhadů analytické společnosti iSuppli se takových telefonů v loňském roce z Číny vyvezlo na 110 milionů. V samotné Číně se jich pak prodalo dalších 35 milionů, celkově tak tento šedý trh s mobilními telefony představuje necelých 13 % celosvětové produkce.

Zdroj: mobil.cz ze dne 3.4.2010


„Šedí“ mobilní operátoři jsou žhavé zboží pro čtvrtého rivala

31. 03. 2010

S blížícím se příchodem čtvrtého mobilního operátora v klasické síti GSM začínají tuzemským trhem cloumat emoce a po několika letech i příznaky cenové války. Jediná možnost pro čtvrtého operátora, jak získat klienty do začátku, je koupit je od "šedých" zprostředkovatelů.
Sehnat nové klienty není tak snadné, jak se může zdát. Důkazem může být U:fon

Počet lidí, kteří svá mobilní čísla nemají napsaná u operátorů na svá jména, ale pořídili si výrazně výhodnější tarify prostřednictvím zprostředkovatelů, roste a podle některých odhadů přesáhl již půl milionu klientů.

Tři největší operátoři na ně nemají žádné velké páky a ve chvíli, kdy na trhu přibude další konkurent, hrozí jejich odchod. Podle informací MF DNES již některé firmy spoléhají na takový scénář a oťukávají tyto zprostředkovatele, zda by byli ochotní „svá“ čísla prodat.

Vytvořily by si tak velmi slušný balík klientů, který by pak mohly prodat novému operátorovi a usnadnit mu tím start nové sítě.

Zákazníci jsou cenné zboží.
Tyto události jsou částečně i v pozadí sporu o 1 500 klientů mezi Telefónikou a společností TMT Czech, o kterém MF DNES informovala včera.- čtěte O2 útočí na "šedé" operátory, bere jim zákazníky.

Tito zprostředkovatelé, označovaní také jako šedí či virtuální operátoři, jsou většinou menší společnosti, které mají s velkou trojkou uzavřené rámcové smlouvy a SIM karty na sebe registrované přeprodávají dál svým klientům.

Díky slevám, které často přesahují padesát procent proti ceníkům, rostou. Ti největší,mezi které patří TMT, mají na sebe navázané desítky tisíc čísel. Celkový počet klientů podobných firem se nyní odhaduje na půl milionu. To jsou sice jen necelá čtyři procenta všech aktivních českých SIM karet, i to je však solidní základ pro rozvoj dalšího telekomunikačního byznysu.

Šedí operátoři jsou často spojeni s multilevel marketingem.
Jako virtuální mobilní operátoři fungují často společnosti nabízející osobní prodej, takzvané multilevel marketingové společnosti.

Jednou z nich je i firma Starlife olympijského vítěze v desetiboji Roberta Změlíka. Bývalý špičkový sportovec v dřívějším rozhovoru pro MF DNES otevřeně přiznal, že již v minulosti jednal o odprodeji své mobilní divize, která má dnes zhruba 11 tisíc aktivních uživatelů. - čtěte Změlíkův virtuální operátor prodělal desítky milionů na neplatičích

Nakonec se však Změlík rozhodl si své „ovečky“ ponechat. „Chtěl jsem, aby kupec převzal i všechny pohledávky, které mi v minulosti s provozem virtuální privátní sítě vznikly. Na to však nikdo nechtěl za pro mě přijatelných podmínek přistoupit,“ uvedl Změlík.

„O licenci na dalšího mobilního operátora budou usilovat nejsilnější finanční skupiny v Česku a ty moc dobře vědí, že právě teď je poslední šance proniknout do telekomunikačního byznysu. Nákup zákazníků od virtuálních operátorů tak bude určitě jednou z cest, jak bude nová firma chtít rychle rozjet svůj byznys,“ uvedl jeden z přímých účastníků dění na trhu, který si přál zůstat v anonymitě.

Získat nové klienty je těžké.
Jak je těžké a drahé získávat nové klienty, je vidět na případu operátora U:fon, kterého vlastní MobilKom z finanční skupiny Penta. Proti třem konkurentům v klasické síti GSM pracuje v síti CDMA. Musí proto nabízet telefony speciálně přizpůsobené pro provoz v tomto vlnovém spektru.

U:fon spustil hlasové služby v květnu 2007 a poslední číslo o počtu klientů, které firma vydala v loňském prvním čtvrtletí, hovořilo o 114 tisících zákazníků.

Na trhu, kde na jednoho obyvatele připadá 1,3 mobilního čísla, není a nebude nábor nových klientů do nové sítě jednoduchý. Penta je přitom jedním ze zájemců o novou mobilní licenci. Výběrové řízení by podle posledních informací mělo být spuštěné do jednoho roku.

Zdroj: mobil.cz ze dne 31.03.2010


O2 útočí na „šedé“ operátory, bere jim zákazníky

30. 03. 2010

Telefónica O2 se pustila do boje s firmami, které přeprodávají její služby. Jako první to pocítil prodejce kosmetiky Oriflame, jimž se stará o tarify od O2 společnost TMT Czech.

Zákazníci TMT Czech dostali na výběr: buď jít přímo k O2, nebo přijít o číslo. Paní Markéta Martinovská, která prodává kosmetiku Oriflame, má pět dní na to, aby se rozhodla, zda se upíše firmě Telefónica O2 na dva či tři roky, nebo o své mobilní číslo přijde. A podobně je na tom dalších 1 500 lidí.

Modrý operátor se totiž rozhodl, že zatočí s přeprodejci svých služeb a zákazníky, kteří díky nim volají výrazně levněji, si naváže přímo na sebe. Firmě kvůli rámcovým smlouvám s takzvanými šedými virtuálními operátory, kteří díky značnému množství jimi vlastněných čísel dosáhli extravýhodných cen, uniká spousta peněz.

Podle informací MF DNES jich má Telefónica v síti přes 80. V drtivé většině případů jde o společnosti, které nabízejí vlastní SIM karty dalším subjektům mimo podnik.

O čísla mohou přijít i lidé, kteří s nimi přišli od jiných operátorů.
Markétu Martinovskou ovšem spory dvou obchodních partnerů nezajímají. Ví jen, že brzy může přijít o své číslo. Na jedné pobočce O2 jí sice sdělili, že stačí, když přejde na předplacenou kartu, podle interních pokynů firmy se však bude muset uvázat smlouvou.

„Na druhé pobočce trvali na tom, že musím uzavřít nejméně dvouletou smlouvu. Nevadilo jim ani, že mám nesplacený dotovaný mobilní telefon. Předchozí závazky se prý s přechodem ruší,“ říká.


Nabídka snů: 60% sleva na nonstop volání
Postižení klienti TMT Czech dostali od O2 nabídku uvázat se k některému z tarifů Neon se 60% slevou. "Je nám velmi líto, že zaviněním TMTCzech jste se, jako zákazník využívající služby TO2, dostal/a do problémů. Z tohoto důvodu jsme pro Vás připravili výjimečně zajímavé podmínky: možnost využití mimořádné nabídky tarifů O2 NEON s 60% zvýhodněním, samozřejmě se zachováním Vašeho stávajícího čísla. Nabídka platí v termínu od 23. 3. do 4. 4. 2010," píše operátor v dopise zákazníkům.

S tak výraznou slevou se mohou zákazníci tuzemských mobilních operátorů běžně setkat ve chvíli, kdy mají nadstandardně vysoké účty, například kolem 3 000 korun měsíčně, a pohrozí odchodem. Do teď však žádný z nich nabídku na takto zvýhodněný víceletý kontrakt nenabídl plošně takovému počtu lidí, o kterých neví prakticky nic, nezná ani jejich jména.

Co telekomunikačního obra tolik popudilo?
Výrobce kosmetiky nevlastnil žádné SIM karty, ale „pronajímal“ si je od českobudějovické firmy TMT Czech. Ta se stará také o další významné klienty Telefóniky (Česká pojišťovna, Komerční banka, Generali, Hasičský záchranný sbor či Amway), a funguje tak prakticky jako virtuální operátor. Podnikům nabízí telefonickou podporu, vyúčtovací i prodejní služby.

Jenže v případě firem Oriflame a Vegacom zřejmě zašla příliš daleko. „Těmto firmám přeprodávala naše služby, na což neměla právo a porušovala tím smluvní podmínky. Opakovaně jsme ji na to upozorňovali a vyzývali, aby od toho ihned upustila,“ uvedl mluvčí operátora Martin Žabka. To však podle něj v případě dvou zmíněných firem neudělala a služby i nadále přeprodávala. „Proto byla naše společnost nucena omezit s firmou TMT spolupráci, a tím i zrušit služby poskytované pro společnosti Oriflame, Avon a Vegacom,“ dodal Žabka.

Na obchodní při však mohou doplatit i lidé, kteří si třeba do Oriflamu přinesli vlastní číslo od jiného operátora. Možná o ně totiž přijdou. „Pokud někdo nechce přistoupit na dvouletý kontrakt, 4. dubna mu O2 prostě jeho číslo, které může mít třeba deset let, vypne. Není to zrovna diplomatický přístup,“ říká Petr Bezděk z Oriflamu. Firma proto podala podnět na Český telekomunikační úřad.

Předseda ČTÚ Pavel Dvořák však prozatím tento případ nechce komentovat. „Neviděl jsem ještě všechny potřebné podklady, proto se k tomu nyní nemohu vyjádřit,“ uvedl včera. Podle informací MF DNES však jeho úřad nebude jediný, který počínání TMT a Telefóniky O2 bude zkoumat.

Podle lidí z telekomunikační branže je českobudějovická TMT jednou z největších firem v oboru a nenechá si počínání Telefóniky O2 líbit. Případ tak s velkou pravděpodobností zamíří k soudu, neboť si podnik již najal renomovanou právní kancelář White & Case, která jej má v případné justiční bitvě zastupovat. Zástupci TMT se k případné při nechtějí vyjadřovat.

U „šedých“ operátorů je zhruba půl milionu lidí
Za celým sporem může stát také fakt, že TMT Czech je v současnosti druhým největším partnerem Telefóniky a navazuje na sebe čím dál více klientů, čímž se z ní prakticky stává konkurent operátora.

Aktuálně nabízí své služby českobudějovická firma podle informací MF DNES více než 45 tisícům lidí.

Větší už je jenom ČEZnet, dnes součást divize ČEZ ICT Services, který zajišťuje telekomunikační služby pro energetického giganta. ČEZnet v současnosti obhospodařuje kolem 48 tisíc SIM karet.

Přestože to žádný ze tří největších českých mobilních operátorů nepřizná, „šedé“ prodejce má ve své sítí každý z nich. Mnohdy jde totiž o výhodnou spolupráci. Virtuální operátor si sám řeší veškeré účetnictví, marketing i podporu a operátor, v jehož síti se pohybuje, inkasuje jen čisté měsíční platby. Se zákazníky přitom nemá žádnou práci.

Podle kvalifikovaných odhadů na sebe mají tito přeprodejci v Česku navázáno zhruba půl milionu lidí. Kromě TMT jsou to třeba Starlife Roberta Změlíka, prodejce drogistického zboží Amway, Bohemia Telecom či firma Corida, jež nabízí levné volání rybářům.

Zdroj: mobil.cz ze dne 30.3.2010


V Česku končí prodej prvního mobilu s OS Android, který nabízel T-Mobile

30. 03. 2010

Mobilní operátor T-Mobile přestal na českém trhu kvůli malému zájmu zákazníků nabízet telefon G1, který byl označován za jednoho z největších konkurentů populárních iPhonů od firmy Apple.

Jablko pod palbouMobil od Googlu bude levnější než iPhone.

"Ano, prodej telefonu T-Mobile G1 je ukončen, jde o standardní změnu v portfoliu. Po uvedení modelu na trh a jeho úspěšném startu následoval propad a zájem zákazníků se výrazně snížil," sdělila deníku E15 mluvčí společnosti T-Mobile Martina Kemrová.

Model G1 vznikl za spolupráce společností T-Mobile, Google a HTC a byl prvním "chytrým" telefonem s operačním systémem Android, který byl uvolněn do oficiálního prodeje.

V českých obchodech se objevil na přelomu ledna a února uplynulého roku; podobnou mánii, kterou vyvolalo uvedení iPhonů na trh, se mu ale rozpoutat nepodařilo.

Telefon měl dotykový displej, počítačovou klávesnici, internetové připojení Wi-Fi a UMTS a většinu aplikací od Googlu. Mezi jeho službami byl i program Google Maps, elektronická pošta Gmail a domácí video YouTube.

První mobil s Androidem bude v Česku od února - čtěte ZDE

Mobil od Googlu bude levnější než iPhone - čtěte ZDE


Na tuzemském trhu zůstává přístroj HTC Hero, který má ke G1 nejblíže.

Zdroj: ihned.cz sekce telekomunikace ze dne 30.3.2010


Ušetřete v bazarech. Smartphony staré tři roky mají stále špičkovou výbavu

29. 03. 2010

Moderní špičkové smartphony stojí přes 10 000 korun, přitom tři roky staré přístroje nabídnou vlastně stejnou výbavu za podstatně nižší cenu. Vývoj v oblasti chytrých telefonů se totiž děje především v oblasti softwaru.

V oblasti chytrých telefonů došlo v poslední době na první pohled k výraznému vývoji. Smartphony jsou stále oblíbenější a mohou za to především přístroje s dotykovým displejem. Také jsme se dočkali celé škály zcela nových a ultra-moderních operačních systémů. - čtěte: SPECIÁL: Vyznejte se v operačních systémech, nabízíme kompletní přehled.

Jenže většinu úkolů, které dnes svěřujeme drahým špičkovým mobilům, dovede zastat klidně i tři roky starý model. Z hlediska hardwarové výbavy totiž mobilní telefony za poslední roky příliš nepokročily. Už prostě nebylo kam. Větší množství paměti v současných telefonech tak snadno doženeme použitím patřičně velké paměťové karty.

Jediným ústupkem bude nutnost obejít se bez obřích dotykových displejů. Ty jsou jediným hardwarovým prvkem výbavy, který prodělal v poslední době výrazný rozvoj. Veškeré ostatní užitečné funkce ale najdeme i u více než tři roky starých telefonů. Nechybí wi-fi, GPS, podpora rychlých 3G sítí, fotoaparáty s vysokým rozlišením a další vymoženosti, které nás už nepřekvapí, ale zároveň se výrazně neposouvají kupředu.

Jako příklad nám může snadno posloužit Nokia N95, která spatřila světlo světa v září 2006. N95 pravděpodobně sice nedostane navigaci zdarma a její majitelé si budou muset stále licenci kupovat (byť za výrazně sníženou cenu), ale i tak (nebo právě proto) je N95 jasným důkazem toho, že relativně letitý přístroj zvládne téměř vše, co špičkové současné smartphony. Výrazně k tomu nokii pomáhají i vývojáři, kteří se nesoustředí pouze na dotykový symbian S60 5th Edition. A tak se mohou i majitelé N95 těšit ze stále rostoucího počtu méně i více užitečných aplikací, které smartphone udržují stále v dobré kondici. Navíc je dle našeho názoru klasický systém S60 3rd Edition trochu lépe ovladatelný, než jeho dotyková varianta.

Nokia N95 dokazuje, že i tři roky starý mobilní telefon patří v dnešní době stále na špičku z hlediska výbavy a dostupných funkcí.

A třeba pětimegapixelový fotoaparát N95 patří stále k tomu nejlepšímu, co na poli mobilních telefonů můžeme najít. Důvody jsou proto hned dva. Jednak fotoaparát za celou dobu existence telefonu vyspěl po softwarové stránce. Řada updatů dovedla kvalitu fotek výrazně vylepšit (a to vlastně platí i pro další funkce telefonu).

Druhý důvod je poměrně pragmatický. Nokia N95 totiž pochází z doby, kdy vrcholil boj na poli fotomobilů a zákazníci bažili po co nejlepších fotoaparátech a každé zvýšení počtu megapixelů kvitovali s povděkem. U Nokie se tak na kvalitu fotoaparátu N95 velmi soustředili, takže má kvalitnější foťák než mnoho daleko novějších telefonů, kde již fotoaparát nehraje hlavní roli. A ostatně, osmi a dvanácti megapixelové fotomobily dneška oproti pětimegům výrazné zvýšení kvality nepřinesly.

Nokia N95 8GB nabídne displej s úhlopříčkou, která je dnes běžná u levnějších dotykových modelů.

Podobně jako N95 může posloužit i nástupnický model N95 8GB nebo typ N82 klasické konstrukce. Nekompromisní výbavu nabídne i poslední zástupce komunikátorů od nokie, model E90. Kvůli jeho koupi ale budete muset sáhnout do peněženky hlouběji.


Nokia N82 nabízí špičkovou výbavu předchozích modelů v klasickém kabátu. V bazaru ho najdete i za výrazně méně než 4 000 korun.

Nokia E90 sice ani po třech letech není nejlevnější, výbava ale kompromisy nedělá. Navíc budete s E90 mít pravděpodobně poslední model svého druhu. Přímého nástupce se telefon nedočkal.

Dalším dobrým důkazem, že smartphony za tři roky zase takový pokrok neprodělaly, je i samotný původní Apple iPhone. Jistě, tento model postrádá podporu 3G sítí a má horší fotoaparát, jinak je to ale z hlediska výbavy prakticky pořád ten samý telefon, jako současný model 3GS. Chybějící podpora 3G navíc nemusí v Česku stále mnoho uživatelů trápit. Použitý iPhone lze přitom získat za podstatně příznivější částky, než novější modely. V českých bazarech si stále drží relativně vysokou cenu (asi sedm tisíc korun), ale na aukčních serverech jako je eBay nebo Aukro jej pořídíte podstatně levněji.

Apple iPhone je sice tři roky starý, ale jeho mladší sourozenci toho ve výsledku nenabídnou o tolik navíc. Podporu 3G nebo rychlejší procesor vyvažuje propastný rozdíl v cenách.

Z říše Windows Mobile přístrojů nabízí stále velmi dobré výkony za příznivou cenu třeba HTC TyTN II. V jeho výbavě opět nechybí vůbec nic podstatného, bazarová cena se pohybuje okolo hranice čtyř tisíc korun. Jen o pár stovek dráže pak pořídíte novější dotykové HTC Touch Diamond, které vás osloví především svými miniaturními rozměry.


HTC TyTN II je jednou z nejlevnějších možností, jak získat výkonný komunikátor s výsuvnou qwerty klávesnicí.


HTC Touch Diamond je sice mladší než většina představovaných přístrojů, ale k sehnání je za stejně nízké ceny. Majitele mohou těšit miniaturní rozměry.

U dalších platforem je situace o trochu horší, důvod je především ten, že jsou hodně mladé. Jasným důkazem toho je třeba Android od Googlu, který je na trhu jen něco přes rok a čtvrt. V tomto případě zaznamenal systém překotný vývoj především po softwarové stránce a první modely tak dnes už mohou být morálně zastaralé. To ovšem také znamená, že ceny těchto modelů klesají podstatně rychleji a jsou na úrovni výše zmiňovaných tříletých mobilů. Koupí staršího smartphonu můžete hodně ušetřit. A pokud vás baví svůj telefon neustále vylepšovat všemožnými programy, dovede i starší mobil držet krok se současnou špičkou.

Zdroj: mobil.cz ze dne 29.03.2010



Zobrazené novinky: 251-260
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner