AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 271-280
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Uživatelů internetu v mobilu prudce přibývá, operátorům tím kolabují sítě

18. 02. 2010

Internet kdekoli, mobilní kancelář. Hesla, jimiž operátoři lákají k využívání internetu v mobilu. Teď jim kvůli tomu v některých zemích kolabují sítě. Nápor mobilních „surfařů“ prostě nezvládají. V Česku však přetížení zatím nehrozí.

Podle studie společnosti Cisco, která vyrábí stanice vysílající a přijímající mobilní signál, vzrostl v loňském roce celosvětový objem datových přenosů o 160 procent. Přes mobilní telefony tak proteklo stejně dat, jako se vejde na zhruba 20 milionů DVD. A více než dvojnásobný růst by měl pokračovat každý rok po dobu následujících čtyř let.

V Česku se podle údajů tuzemských operátorů loni zvýšil datový provoz v jejich sítích zhruba o šedesát procent. Střední Evropa stále patří mezi regiony, kde lidé kupují většinou přístroje, které nejsou určeny pro práci s internetem. Trend se však pomalu mění.

Na boom chytrých telefonů Česko ještě čeká „Z celkových 3,4 milionu mobilních telefonů, které se v Česku loni prodaly, spadala do kategorie chytrých mobilů zhruba jedna desetina,“ uvedla analytička výzkumné agentury Gartner Annette Zimmermannová. Pro letošek však očekává, že se zájem o tento druh přístrojů zvýší zhruba o třetinu. Podle ní si chytré telefony, tedy přístroje mající operační systém a umožňující instalaci libovolného softwaru, koupí letos 470 tisíc Čechů. „Dnes tvoří chytré mobily zhruba třetinu našich prodejů,“ potvrzuje Petr Kasa, šéf tuzemského zastoupení Nokie.

Počet lidí žádajících mobilní přístup k síti tak poroste, což je pro české operátory dobrá zpráva. Prozatím totiž nemusí řešit takové problémy jako jejich kolegové ve Velké Británii či Spojených státech.

Tamjsou telefony vyžadující neustálé připojení k síti mnohem populárnější a mají zhruba čtvrtinový podíl na mobilním trhu. Zejména v centrech velkých měst tak rapidně klesá rychlost připojení, a někdy je dokonce zcela nedostupné.

Například šéf britského operátora O2 pro deník Financial Times přiznal, že jeho firma na takový nápor internetuchtivých zákazníků nebyla připravena. Proto musela jen v Londýně investovat do nových vysílačů v přepočtu za 900 milionů korun.

Ve Spojených státech však operátoři vinu odmítají, a naopak apelují na výrobce mobilů, aby tvořili taková zařízení, která budou z pohledu datových přenosů výrazně úspornější. Míří tím zejména na firmu Apple, jejíž iPhone je z pohledu vytěžování mobilních sítí rekordmanem.

Mike Lazaridis, šéf společnosti RIM vyrábějící manažerské mobily BlackBerrry, dokonce střílel do vlastních řad. V úterý na mobilním kongresu v Barceloně varoval, že pokud všichni výrobci nezačnou dělat telefony s nízkými nároky na datové přenosy, do několika let nás čeká „datový krach“.

Současné telefony se totiž mnohdy samy od sebe pravidelně připojují na internet – například kvůli průběžnému stahování pošty – aniž s nimi uživatel cokoli dělá. Navíc síť zatěžují stahováním hudby, softwaru či v případě iPhonu načítáním map. Operátoři se proto už začínají výrobců ptát, nakolik jim nové modely vytíží sítě.

Zdroj: mobil.cz ze dne 18.2.2010


Google chystá svůj druhý mobil. Nexus Two pro něj vyrobí Motorola

12. 02. 2010

Google připravuje ve spolupráci s firmou Motorola svůj v pořadí druhý mobil. Potvrdil to šéf Motoroly Sanjay Jha. Novinka se bude prodávat přímo pod značkou Google a zřejmě ponese označení Nexus Two. Google tím rozšíří nabídku svých mobilních telefonů.

Telefon z dílen Motoroly má mít vysouvací klávesnici a v nabídce Googlu doplní stávající čistě dotykový model Google Nexus One od HTC. Stane se tak letos, přesné datum se ale zatím neví.

Novinka bude podle dostupných informací vycházet z modelu, který jsme dosud znali pod označením Shadow. Tento přístroj je pouze upraveným modelem Droid (Milestrone), který se už prodává v USA i Evropě. Kromě změněného designu by měl nový Google telefon dostat oproti Droidu i větší displej. Úhlopříčka bude 4,3 namísto 3,7 palce. Fotoaparát by měl dostat osmimegapixelový čip, video bude nahrávat v HD a spekuluje se i o HDMI výstupu.

Je ale možné, že se v tomto případě mísí dva různé proudy spekulací. O modelu s názvem Motorola Shadow (nebo také Mirage) jsme totiž už před časem slyšeli jako o čistě dotykovém přístroji, který by měl konkurovat telefonům typu Sony Ericsson Xperia X10, HTC HD2 nebo Toshiba TG01.

Zdroj: mobil.cz ze dne 12.2.2010


Na východě se rodí nový operátorský gigant. Zajímat ho bude celá Evropa

08. 02. 2010

Ve východní Evropě se rodí nový gigant mezi mobilními operátory. Vznikne spojením dosavadních rivalů, ukrajinského operátora ZAT Kyivstar a ruského VimpelComu. Fúzi obou společností již schválily tamní regulační úřady.

Nový společný podnik se tím v počtu uživatelů zařadí do první dvacítky největších mobilních operátorů světa. S celkovým počtem téměř 89 milionů zákazníků předběhne například i amerického operátora AT&T.

Do budoucna se navíc může nový společný podnik dále rozrůstat, zájem prý má o ruského operátora Megafon a turecký Turkcell. Podle analytiků není vyloučena ani expanze firmy dále na západ Evropy, kde ji budou zajímat spíše trhy s menší penetrací mobilních služeb.

"Cílem jejich expanze budou zejména regiony, kde je nízká penetrace mobilních služeb, tedy méně SIM karet než obyvatel," řekl Rádiu Česko analytik banky Otkritie Tibor Bokor působící v Rusku.

Rodí se šestý největší operátor světa
Odkupem zmíněných firem by podnik nabobtnal o další desetimiliony zákazníků a s celkovým počtem okolo 180 milionů klientů by se stal šestým největším mobilním operátorem světa. Před ním by už zůstaly jen takové telekomunikační kolosy jako Telefónica, Vodafone či Orange.

Největším mobilním operátorem světa zůstává s počtem přes 500 milionů klientů čínský operátor China Mobile s většinovým státním podílem.

Spojení ruského VimpelComu a ukrajinského Kyivstaru zároveň urovnává dosavadní akcionářské spory mezi vlastníky obou firem, společnostmi Alfa Group ruského miliardáře Michaila Fridmana a norským operátorem Telenor. Alfa Group dosud měla 32,9% podíl ve VimpelComu a 43,5% podíl v Kyivstaru, Telenor naopak vlastnil 56,5 procenta akcií Kyivstaru a 26,6 procenta akcií ruského VimpelComu.

Akcionáři obou operátorů, kteří mezi sebou ještě donedávna vedli spory o miliardy amerických dolarů, nyní do nového společného podniku chystají investovat téměř 5 miliard dolarů (téměř sto miliard korun).

Zdroj: mobil.cz ze dne 8.2.2010


Krize je za námi. Mobilů se prodalo stejně jako loni

04. 02. 2010

Chmurné vyhlídky trhu mobilních telefonů jsou pryč. Vánoce vlily výrobcům novou naději do žil. Prodalo se totiž téměř stejně mobilů jako loni. Opět se podařilo pokořit magickou hranici miliardy a sto milionů prodaných telefonů. Největší kus si jako tradičně ukousla Nokia, které se podařilo udržet náskok před pronásledovateli.

Ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku narostl trh mobilních telefonů o celých 10 procent. To je nečekaně dobrý výsledek. Právě konec loňského roku byl totiž velmi silně poznamenán nastupující finanční krizí. Výrobci očekávali výsledky posledního čtvrtletí s velkým napětím. Po třech špatných kvartálech byla už řada z nich ve vážných problémech. Teď se snad blízká na lepší časy.

Za poslední tři měsíce loňského roku se na celém světě prodalo 324,4 miliony mobilů. To je druhé nejlepší čtvrtletí od roku 2006. Za rekordním posledním čtvrtletím roku 2007 přitom prodeje zaostaly o pouhých 8 milionů kusů, což je relativně malé množství. I díky tomu mohla většina z výrobců slavit rekordní prodeje.


Kupujeme i jiné značky.
Jediným, komu se čtvrtletí (co do počtu prodaných kusů) opravdu nepovedlo, je americká Motorola. Ta s pouhými 12 miliony prodaných telefonů za poslední čtvrtletí udržela pátou pozici jen velmi těsně. Pro americkou legendu šlo o nejhorší tři měsíce od roku 2001. Na její pátou pozici se rychle dotahuje Apple, který za poslední čtvrtletí zdvojnásobil své prodeje a s 8,7 miliony prodaných iPhonů ztrácí na páté místo pouhé 3,3 miliony. Přitom o dva a půl milionu dokázal Apple prodeje zvýšit jen za druhou polovinu loňského roku.


Tržní podíl Apple tak dosáhl rekordních 2,7 procenta, což znamená pouhé procento za Motorolou. Pokud nezaberou naděje, které Motorola vkládá do operačního systému Google Android, může již v některém z následujících čtvrtletí vypadnout z velké pětky právě na úkor Apple. Vynikajících výsledků dosáhl také Samsung, který slaví jednak historicky nejlepší prodeje a jednak nejvyšší tržní podíl, když překročil 21 procent. Pro Samsung to znamená meziroční nárůst prodejů o třetinu a překročení hranice 200 milionů prodaných telefonů za rok.


Už druhý špatný rok má za sebou také Sony Ericsson, kterého na čtvrtém místě drží jen vážnější problémy Motoroly. Za celý loňský rok prodal tento výrobce podle údajů Strategy Analytics pouhých 57 milionů telefon. To je opět jeden z nejhorších výsledků v historii. Například v roce 2007 mu k dosažení podobného čísla stačilo jen půl roku. Nicméně jak odhadují Strategy Analytics, úsporný program vyhlášený vedením společnosti v minulých měsících přináší ovoce a společnost by se mohla vrátit do zisku už v následujících čtvrtletích.


Velmi dobré prodeje ohlásilo i LG, které s téměř 34 miliony prodaných telefonů dosáhlo nejlepšího výsledku od roku 2006. Přesto jeho tržní podíl mírně poklesl a co je horší, poměrně dramaticky se propadla také provozní marže. LG se tak podařilo sice prodat o něco více přístrojů, ale pouze za cenu toho, že na nich méně vydělává. Patrný je v posledním čtvrtletí nárůst tržního podílu výrobců mimo velkou pětku. Kdy započítáme Apple a HTC, připadne na ostatní výrobce více než pětina trhu.

Trh bude patřit smartphonům .
Za větší různorodostí prodávaných značek stojí mimo jiné i rychlé zvyšování popularity chytrých telefonů. Jejich podíl na prodejích bude podle společnosti Strategy Analytics v následujících měsících dále růst. Může za to oblíbenost iPhonu, ale po delší odmlce zabodovala v tomto segmentu i Nokia. Prodeje chytrých telefonů této značky stouply meziročně o impozantních 38 procent. "Nokia tím dosáhla na tomto lukrativním trhu tržního podílu 39 % a vzdálila se tak svým pronásledovatelům jako je Apple, RIM a další," říká k výsledkům Neil Mawston ze Strategy Analytics.


Zajímavé je, že zvyšující se zájem o smartphony nijak výrazně neprospívá jejich typickému výrobci HTC. Jeho tržní podíl osciluje nadále kolem 1 %, přičemž s pouhými třemi a půl miliony prodaných telefonů zůstává daleko za Applem a o nějakém ataku velké pětky nemůže být ani řeč.

Zdroj: mobil.cz ze dne 4.2.2010


U:fon připravil zcela neomezený mobilní internet, u ostatních tarifů zvyšuje FUP

04. 02. 2010

Operátor U:fon představil nové datové tarify, které mají zjednodušit nabídku 3G mobilního internetu. Od února se také zvýšily limity objemu stažených dat. Firma navíc jako první v ČR přichází s datovým tarifem zcela bez FUP.

Zákazníci nyní mají u U:fona na výběr ze dvou základních produktů: 3G mobilního internetu na paušál a předplaceného 3G mobilního internetu, který U:fon představil loni v listopadu v rámci své vánoční nabídky. - čtěte U:fon nabídne mobilní připojení k internetu zdarma.

Stávající paušální tarif 3G mobilní internet mění limit objemu stažených dat (FUP) ze 4 GB na 8 GB měsíčně. Zároveň firma ruší tarif 3G mobilní internet Plus a týdenní uplatňování limitu se mění na měsíční. Překročení FUP znamená snížení rychlosti připojení až na 32 kb/s.

Paušál inovovaného tarifu se nově snižuje ze 400 Kč na 390 Kč, avšak za podmínky využití elektronické faktury. Ta je pro tento tarif nově nastavena automaticky, za klasickou fakturu si zájemci připlatí 15 Kč.

K základnímu tarifu si lze navíc dokoupit vyšší limity objemu stažených dat. Za 200 korun se zvýší limit FUP na celkových 12 GB měsíčně, 400 korun navíc pak znamená 3G mobilní internet zcela bez FUP.

Limity firma zvyšuje i u svého předplaceného 3G mobilního internetu a to na 1 GB denně. Navíc se snižuje cena za připojení za jeden den na 29 korun bez ohledu na počet připojení v rámci dne či přenesený objem dat. Dosud se z předplaceného kreditu odečítalo za denní připojení 30 korun.

Zdroj: mobil.cz ze dne 4.2.2010


Bezplatnou navigaci Nokie si za první týden stáhl do smartphonů milion lidí

03. 02. 2010

Aplikaci Ovi Maps s pěší nebo automobilovou navigací pro telefony Nokia si za první týden z internetu bezplatně stáhl jeden milion lidí. Za 13 dní firma zaznamenala 1,4 milionu stažení.

Když jsme oznamovali bezplatnou navigaci, věděli jsme, že to změní trh. Počet zákazníků, kteří nyní využívají ve svých přístrojích Nokia navigaci a tudíž je zajímají také další lokační aplikace, však roste rychleji než jsme očekávali," uvedl výkonný viceprezident Anssi Vanjoki.

Uvolněním dosud placené aplikace pro stažení zdarma chce Nokia posílit své postavení na trhu navigací. Na ten se chystá proniknout internetová firma Google, která nedávno rovněž oznámila chystanou bezplatnou nabídku navigačního softwaru.

Nejvíce si Ovi Maps stahovali uživatelé v Číně, Itálii, Velké Británii, Německu a Španělsku. Lidé si ji nejčastěji stahovali do telefonů Nokia 5800 XpressMusic, N97 mini, N97, 5230 a E72.

Nokia nabídne majitelům svých smartphonů bezplatně navigaci - čtěte ZDE

Nokia na konci ledna zlevnila takzvané chytré mobily o desetinu - čtěte ZDE


Ovi Maps pokrývají více než 180 států světa s pěší a automobilovou navigací dostupnou v 74 zemích a 46 jazycích. Dopravní informace mohou využít řidiči deseti zemích. Mapy obsahují více než 6000 3D modelů význačných budov ve 200 městech světa. Turističtí průvodci Lonely Planet a Michelin nabízejí informace k více než tisícovce destinací po celém světě.

Podle výzkumné společnosti Canalys loni navigaci v mobilech využívalo 25,9 milionu lidí.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 3.2.2010


Nokia chytila druhý dech, nejvíce ale září Apple a Samsung

02. 02. 2010

Pro evropské výrobce to nevypadá zdaleka tak zle jako v minulém čtvrtletí. Za poslední čtvrtletí loňského roku oznámila Nokia lepší výsledky, než se čekalo. Dobře si vede také Samsung. Ovšem největší oslavy se asi odehrály v centrále Apple, který už se na trhu mobilních telefonů definitivně etabloval a míří do velké pětky.

Doznívající ekonomická krize poznamenala finanční výsledky výrobců mobilních telefonů v celém roce 2009. Pro většinu z nich loňský rok nedopadl dobře. Výjimkou je Apple a také oba korejští výrobci. V každém z loňských čtvrtletí všichni tři slavili rekordní prodeje. Pouze u LG ukázalo minulé čtvrtletí, že růst byl možná příliš rychlý. Firmě se rychle propadla provozní marže a také zisky. Naopak Samsung i Apple v obou ukazatelích rostou.

Třetí čtvrtletí roku 2009 naznačilo možné problémy Nokie, která se dokonce ocitla v červených číslech. Hned v následujícím čtvrtletí ale dojem napravila. Výsledky byly dokonce lepší, než očekával trh. To se projevilo mimo jiné desetiprocentním nárůstem ceny akcií v den oznámení výsledků. Nokii se navíc podařilo prodat více chytrých telefonů, které patří do vyšší cenové hladiny. Přesto ale prodala jen o dva miliony více chytrých telefonů než Apple.

Nokia nabrala druhý dech.
Třetí čtvrtletí loňského roku bylo pro Nokii opravdu hodně studenou sprchou. Výsledky za poslední kvartál proto byly očekávány se skutečným napětím. Bude následovat finská jednička Sony Ericsson Motorolu nebo zvedne hlavu? Nakonec se potvrdilo to druhé a Nokia předčila očekávání, což se mimo jiné odrazilo v téměř desetiprocentním nárůstu ceny akcií společnosti. Nokia nejenže se vrátila zpět do černých čísel, ale dokonce se jí podařilo v podstatě zopakovat výsledky předloňského roku, ve kterém bylo krizí postiženo jen poslední čtvrtletí.


Nokia prodala téměř 127 milionů telefonů, takže si udržela pohodlně první místo a druhému Samsungu opět odskočila téměř na dvojnásobek. Tržní podíl se zvýšil o procento na 39 %. Celkové tržby dosáhly 12 miliard eur (314 miliard korun), což je sice meziroční pokles o 5 %, ale oproti minulému čtvrtletí je to více než pětinový nárůst. Ještě lépe si vedla divize Zařízení a služby (Devices & Services), kam patří především mobilní telefony. Tržby této divize dosáhly 8,2 miliardy eur (215 miliard korun) což znamená meziroční nárůst o půl procenta a kvartálně dokonce o osmnáct procent.

Dobrou zprávou je pro Nokii i zvýšení průměrné ceny prodaného telefonu na 63 euro (1 651 korun), což znamená přibližně o 25 korun víc než v minulém čtvrtletí. Zvýšení průměrné ceny je důsledkem zlepšených prodejních výsledků v kategorii chytrých telefonů, tedy zejména řad N a E Series (10,7 milionu kusů). Pozitivně se pro Nokii vyvíjejí i další ukazatele, hrubá marže vrostla téměř o tři procentní body na 34,3 %, což je velmi dobrý výsledek.

Slušné výsledky s tržbami 225 milionů eur (6 miliard korun) dosáhl také Navteq, který pod křídly Nokie vyvíjí navigační software. Znamená to meziroční nárůst o 9 %, je ale otázkou co s tržbami udělá nabídka Nokia Maps zadarmo. - čtěte Nokia vypaluje rybník Googlu. I ona nabídne svou navigaci zdarma

Samsung už musí oslavy nudit .
Stejně jako v předchozích čtvrtletích zůstal i v tom "vánočním" nejzářivější hvězdou Samsung. Ten opět oznámil rekordní výsledky ve své historii, byť s útokem na první místo to kvůli dobrým výsledkům Nokie není zas až tak žhavé. Nicméně 68,8 milionů prodaných telefonů je číslo úctyhodné, zvlášť když znamená meziroční nárůst téměř o třetinu (o 14 % kvartálně) a překročení magické hranice tržního podílu.

Nejúspěšnějšími modely se stala Omnia2 a Star. Ale právě Star se svou atraktivní cenou se zřejmě podílel na poklesu průměrné ceny prodaného telefonu na 115 amerických dolarů (2 173 koruny), což znamená čtyřprocentní pokles v porovnání s předchozím čtvrtletím.


Celkové tržby telekomunikační divize dosáhly 11,57 bilionu korejských wonů (189 miliard korun). Oproti minulému čtvrtletí to znamená nárůst téměř o bilion wonů. Vzhledem k poklesu průměrné ceny došlo i k mírnému poklesu provozní marže, která se propadla o jeden procentní bod na 9 %. I tak lze ale provozní zisk 990 miliard wonů (16 miliard korun) považovat za velmi slušný výsledek. Telekomunikační divize se tak už tržbami téměř dotáhla na divizi spotřební elektroniky (Digital Media), provozní zisk má ale Samsung z mobilů téměř dvojnásobný.

LG s pachutí jménem Siemens.
I když loňský rok patřil bezesporu korejským výrobcům, LG si v posledním čtvrtletí vybralo tak trochu oddechový čas. Celkem prodalo 33,9 milionů kusů telefonů (asi polovinu toho co Samsung) a utržilo za ně 4,2 bilionu korejských wonů (68 miliard korun). To znamená kvartální propad o 10,7 % a meziročně o téměř sedm a půl procenta. Pro vedení společnosti by měl být varující zejména setrvalý pokles provozního zisku. Zatímco v minulém čtvrtletí činil 390 miliard wonů (5,2 miliardy korun), v právě skončeném čtvrtletí byl pouhých 56 miliard wonů (913 milionů korun).


Na výsledcích telekomunikační divize se zásadní měrou podílí především mobilní telefony. Za ty LG utržila 3,9 bilionu wonů (63 miliard korun), takže na zbytek divize toho mnoho nezbývá. Právě růst prodejů při současném poklesu tržeb a provozního zisku by mohl být pro firmu do budoucna velkým problémem. Něčím podobným si prošel už před časem Siemens. Jak to dopadlo všichni víme. Varující je propad provozní marže ze slušných 10,6 % (2Q 09) na pouhých 1,3 % v posledním loňském čtvrtletí. LG posílilo v Evropě a Jižní Americe, naopak výrazně ztratilo na domácím korejském trhu.

Krize Sony Ericssonu už trvá moc dlouho
Japonsko-švédské konsorcium se potácí v problémech už pěkných pár měsíců a finanční krize mu rozhodně nepomohla. Naštěstí se ale zdá, že nastoupený ozdravný program začíná aspoň trochu účinkovat. Prodeje dosáhly hodnoty 1,8 miliardy eur (47 miliard korun), což znamená kvartální růst zhruba o 150 milionů eur (4 miliardy korun). Ve srovnání s 2,9 miliardami v posledním čtvrtletí roku 2008 je to ale pořád hodně špatný výsledek. Zvlášť když se provozní zisk pohybuje stále v červených číslech, byť se ztráta kvartálně snížila o 12 milionů eur (314 milionů korun) na 181 milionů eur (4,7 miliardy korun). Záporná zůstává také provozní marže (-10 %).


Celkem Sony Ericsson v aktuálním čtvrtletí prodal 14,6 milionu telefonů. To je sice kvartální nárůst o tři procenta, ale meziročně to znamená pokles o téměř polovinu (40 %). Třetí LG se tak vzdaluje stále více, když prodalo více než dvojnásobek telefonů. Tržní podíl Sony Ericssonu je už pouze 5 %. Pozitivní pro Sony Ericsson je poměrně slušný úspěch modelů Satio a Aino, který přinesl i pětiprocentní nárůst průměrné ceny prodaného telefonu na 120 eur (3 144 korun).

Motorola vkládá naděje do Androidu .
Možná už si dnes jen těžko vzpomeneme na poslední úspěšný model americké Motoroly. Také tento tradiční výrobce se potácí v problémech už celou řadu měsíců. Minulá čtvrtletí sice naznačila určité oživení, ale do černých čísel má Motorola pořád daleko. V právě skončeném čtvrtletí se navíc propadly prodeje meziročně o celých 22 procent na 1,8 miliardy dolarů (asi 34 miliard korun). Rok 2009 dokonce skončil propadem o 41 procent ve srovnání předchozím rokem.


Dobrou zprávou je, že přes pokles tržeb se podařilo výrazně snížit i ztrátu. Mobilní divize prodělala 132 milionů dolarů (2,5 miliardy korun). Přitom ještě závěrečné čtvrtletí roku 2008 znamenalo pro Motorolu prodělek hodně přes půl miliardy dolarů (11,2 miliardy korun). Otázkou je, jestli už není pro jednoho z nejznámějších výrobců mobilů příliš pozdě. Agregované ztráty za minulá období už totiž dosahují poměrně velkých rozměrů. Záchranou má být více než dvacet modelů s Androidem, které výrobce ohlásil. Analytici vidí naději a slibné výsledky některých modelů. Ale i to už tady bylo.

Krize nekrize, Apple míří do velké pětky
Přes veškeré zářivé výsledky korejských výrobců má loňský rok jediného vítěze. Apple dokazuje, že nic není nemožné. S jedním jediným aktuálně prodávaným modelem dokázal prodat 8,74 milionu telefonů. To je mimochodem jen o dva miliony méně než prodala Nokia všech modelů svých prémiových řad N a E Series. Oproti minulému čtvrtletí prodal Apple téměř o dvacet procent telefonů více, ve srovnání se stejným obdobím loňského roku počet prodaných kusů dokonce zdvojnásobil.


Apple tím mimo jiné potvrdil, že není jen náhodně vzniklou supernovou, ale pevně ukotvenou planetou. U prvního modelu došlo k rychlému propadu prodejů, u modelu iPhone 3GS mají naopak prodeje stále rostoucí tendenci. A co je důležitější, Applu také rychle roste zisk. A to dokonce podobným tempem jako prodeje. Znamená to, že tento výrobce dokáže jako jediný čelit propadu cen mobilních telefonů a stále drží bezkonkurenčně nejvyšší průměrnou cenu přístroje při započínání zisků z dalších služeb.

HTC přešlapuje na místě .
Jakkoli podíl chytrých telefonů na celkových prodejích citelně vzrůstá, HTC to nijak nepomáhá. Jeho výsledky naznačují spíše přešlapování na místě. Prodeje za poslední kvartál loňského roku dosáhly hodnoty 41,08 miliard nových tchajwanských dolarů (24 miliard korun). To je sice o necelých 21 procent více než v předchozím čtvrtletí, ale o 13,3 procenta méně než na konci roku 2008. Za celý rok se prodeje HTC propadly o 5 procent.


Přitom počet prodaných kusů se mírně zvýšil. Jenže 3,5 milionu prodaných telefonů je pořád hodně daleko za Applem, stejně jako za ostatními výrobci velké pětky. Průměrná cena prodaného telefonu se udržela na 348 amerických dolarech (6 600 korun) stejně jako v třetím čtvrtletí loňského roku. Pro akcionáře HTC je jistě pozitivní informací provozní marže zdravých 14,9 procenta.

Zdroj: mobil.cz ze dne 2.2.2010


Hada si zahrála sedmina lidstva, je nejznámější hrou historie

30. 01. 2010

Herní edice slavné Guinnessovy knihy rekordů má nový zápis. Je jím legendární Had, kterého si podle odhadů zahrála už miliarda lidí po celém světě.

Jen stěží byste našli člověka, který nikdy neslyšel o mobilní hře Had, v angličtině známé logicky pod názvem Snake. Potvrzuje to i nový zápis v Guinnessově knize rekordů, podle níž vyzkoušela tuto jednoduchou a chytlavou hru víc než miliarda lidí. Titul, který proslavil finský mobilní výrobce Nokia ve svých telefonech, je tedy oficiálně nejhranější hrou historie.

Nápad vytvořit koncept hada se zrodil už v 70. letech. Na tehdejších počítačích si ho lidé mohli vyzkoušet pod názvem Blockade či později Worm. Princip hry se od té doby až na maličkosti nezměnil. Jako uživatel ovládáte pohybujícího se hada, který požírá potravu kolem sebe a neustále roste. Čím delší had je, tím obtížnější je samozřejmě koordinovat jeho pohyb tak, aby nenarazil do svého ocasu.

V mobilním provedení se poprvé hra objevila v roce 1998 na telefonu Nokia 6110. Finský výrobce ji posléze začal předinstalovávat do každého dalšího modelu včetně veleúspěšné 5110. Tehdy hada připomínala jen jakási pohybující se čára. Až s postupem času přibývaly nové možnosti, projíždět zdi, hrát prostřednictvím bezdrátové technologie Bluetooth proti jinému hráči, či dokonce "brouzdat" v trojrozměrném prostředí.

Otec Hada.
Taneli Armanto vytvořil hru Snake pro mobily v roce 1997, o rok později ji uživatelé poprvé našli v telefonu Nokia 6110.

V roce 2005 získal od asociace MEF ocenění za zásadní inovaci v mobilním zábavním průmyslu.

"Chtěli jsme uživatelům nabídnout možnost zábavy, ale nikdy bychom si nepomysleli, že se z ní stane klasika mezi mobilními hrami," prohlásil tehdy Armanto.

Nokia se úspěchu hry chytla a Had se v dalších letech dočkal několika nových edicí. Na svých telefonech tak uživatelé vyzkoušeli verzi 2, 3, EX, EX2, Subsonic a mnohé další. Aby si Hada spustili i uživatelé jiných značek, začali vývojáři představovat své vlastní mutace populárního titulu. Dnes se tak legendární Snake objevuje například i na telefonu Apple iPhone.

Zdroj: mobil.cz ze dne 30.1.2010


Už ani halíř za navigaci v mobilu. Dostaneme vás do cíle bez poplatků

29. 01. 2010

Nokia se nedávno rozhodla nabídnout svou navigaci zdarma. Zatímco sama aplikace je skutečně dostupná bez poplatků, svůj desátek z jejího používání si mohou uzmout operátoři. Stačí ji ale správně nastavit a do cíle se dostanete i bez toho, abyste utratili jediný halíř. Radíme, jak na to.

Nokia svou navigaci zdarma představila koncem minulého týdne. Dostupná je prozatím jen pro vybrané modely, další ale budou přibývat. - čtěte Nokia vypaluje rybník Googlu. I ona nabídne svou navigaci zdarma.

Bezprostředně po oznámení tohoto revolučního kroku se začaly množit dotazy, jak vlastně aplikace v praxi funguje. Jak ji dostanu do svého mobilu? Musím platit za datové přenosy? Lze používat aplikaci skutečně zdarma? Pokud ano, co vše pro to musím udělat? Nejen na tyto otázky vám odpovíme v dnešním návodu.

1. Ověřte si kompatibilitu.
Seznam podporovaných telefonů
Nokia N97 (pouze z telefonu)
Nokia N97 mini
Nokia 5800 XpressMusic
Nokia 5800 Navigation Edition
Nokia E52
Nokia E55
Nokia E72
Nokia 5230
Nokia 6710 Navigator
Nokia 6730 classic
Nokia X6

Prvním krokem k získání možnosti navigování zdarma je ověření dostupnosti aplikace pro váš telefon. Nokia prozatím podporuje jen jedenáct svých modelů. Jejich seznam najdete v tabulce.

Pokud některý z telefonů vlastníte, máte v podstatě vyhráno. Je-li tomu ale naopak, musíte si buď ještě nějaký čas počkat, nebo si pořídit některý z podporovaných modelů. Nokia bude jejich seznam průběžně aktualizovat, nutné je však počítat s tím, že přímé podpory se dočkají jen přístroje s integrovaným GPS čipem. Těch má firma na trhu mnohem více.

TIP: Modely Nokia, u kterých lze podporu nové aplikace v budoucnu očekávat, si můžete vyfiltrovat v našem Katalogu mobilů.

2. Stáhněte si novou aplikaci.
Ačkoli všechny jmenované modely mají mapovou aplikaci již předinstalovánu, pro využití navigace zdarma je nutné stáhnout aplikaci novou. Špatnou zprávu máme pro ty z vás, kteří si například před nedávnem koupili novou licenci právě ve starší aplikaci. Dle vyjádření firmy není možné výdaje zákazníků v těchto případech nijak kompenzovat. Je to tvrdé, ale pochopitelné.

Novou aplikaci stáhnete na stránkách www.nokia.com/maps. K získání aplikace existují dvě cesty. Tou první je vyplnění formuláře v horní pravé části stránky s názvem "Download Ovi Maps". Zde vyberete model svého mobilu a zadáte své telefonní číslo. Nokia vám obratem pošle link ke stažení aplikace. Tato cesta se ale vyplatí jen těm, kdo mají předplacený některý z neomezených datových tarifů. Jinak za stažení aplikace zaplatíte přinejmenším několik set korun.

Jistější metodou je tedy stažení aplikace přímo do PC. Posuňte se na stránce směrem dolů, dokud nenarazíte na výrazné zelené tlačítko "Download Ovi Maps". Klikněte na něj a vyberte model svého telefonu. V dalším kroku jste sice opět žádáni o vyplnění telefonního čísla pro zaslání linku, tím se ale vůbec neobtěžujte. Pod formulářem jen klikněte na šedý text "Or download without data charges using PC or Mac" a aplikaci si uložte do vámi zvolené složky v PC.

3. Nainstalujte si aplikaci Ovi Maps do svého telefonu.
Nyní novou aplikaci nainstalujeme do telefonu. Svůj mobil propojte s počítačem pomocí datového kabelu či bezdrátově přes Bluetooth. Používáte-li program PC Suite, zvolte v případě použití kabelu na telefonu USB režim "PC Suite" či využijte k propojení Bluetooth. Po přihlášení telefonu už není nic jednoduššího než na staženou aplikaci poklepat, do mobilu se nainstaluje sama.

Pokud sadu PC Suite nepoužíváte, zvolte pro připojení kabelem USB režim "Velkokapac. úložiště". Telefon se v tomto módu přihlásí k PC jako externí disk. Vyberte si v telefonu jakoukoli složku a zkopírujte do ni staženou aplikaci. V případě Bluetooth připojení odešlete aplikaci standardním způsobem do telefonu. Poté vyhledejte v přístroji ve správci souborů nově nahranou aplikaci, spusťte ji a postupujte dle instrukcí na displeji telefonu. Proběhne-li instalace v pořádku, můžeme postoupit k dalšímu kroku.

4. Stáhněte si program Nokia Map Loader a nahrajte si mapy.
Pro bezplatné využívání navigace Nokia budeme dále potřebovat program zvaný Nokia Map Loader. Ten stáhnete na této adrese. Uložte si ho do počítače a nainstalujte. Tento program nám pomůže do telefonu nahrát mapové podklady, které si přímo v něm vybereme, a také hlasové příkazy v různých jazycích. Díky tomu, že budeme mít mapy uložené přímo v mobilu, zamezíme jejich stahování přes datovou síť operátora. Je ale potřeba, abyste v mobilu měli dostatečný prostor pro uložení map, které mají velikost i několika set megabytů. O dostupném úložišti ve vašem telefonu vás bude informovat sám program.

Po spuštění Map Loaderu vyčkejte na identifikaci připojeného telefonu. V základním pohledu zde poté uvidíte v levém sloupci seznam dostupných regionů s mapovým pokrytím, do pravého sloupce pak pomocí malého plus u každého regionu můžete naklikat ty mapy, které chcete do telefonu nahrát. Na další záložce můžete stejným systémem vybrat hlasové příkazy v různých jazykových mutacích.


Pod výběrem položek určených k uploadu do telefonu se zobrazují informace o dostupné paměti. Pokud se do přístroje soubory nevejdou, tento údaj zčervená a vypočítá potřebné místo k uvolnění. Pokud je vše v pořádku a svým výběrem jste si jisti, klikněte na tlačítko download. Vyčkejte, až se mapy stáhnou, a následujte instrukce programu. Na konci procesu budete mít v telefonu uloženy požadované mapové podklady a hlasové příkazy.

5. Spusťte aplikaci v mobilu a správně si ji nastavte.

Nyní nás čeká poslední, avšak neméně důležitý krok. V telefonu nalezněte nainstalovanou aplikaci, obvykle ji najdete hned v první úrovni hlavní nabídky, případně ve složce, kam jste předchozí aplikaci Mapy sami přesunuli. Aplikaci spusťte. V levém dolním rohu uvidíte ikonu postranního klíče představující přístup k nastavení aplikace. Klikněte na ni a poté vyberte volbu Internet. Zde pod volbou Připojení nastavte hodnotu "offline". Od této chvíle se aplikace za žádných okolností nepřipojí k síti, pokud jí to na dotaz nepovolíte.


Aktivací offline režimu ale ještě nezamezíte používání asistované GPS, která díky načtení malého datového souboru zrychluje určení aktuální polohy telefonu. K vypnutí této funkce musíte v nastavení telefonu (Nastavení - Telefon - Nastavení aplikací - Poloha - Metody určování polohy) odškrtnout volbu "Asistované GPS". Doba, po kterou telefon poté bude vyhledávat satelity, se ale citelně prodlouží, u některých modelů až na více než deset minut.

V online režimu získáte další služby.
V tuto chvíli máte ve svém telefonu navigaci, za kterou už neutratíte ani halíř. Do budoucna ale doporučujeme zapřemýšlet o předplacení některého z datových tarifů, díky kterému se vám otevřou další možnosti při práci s aplikací. Patří mezi ně například obsáhlejší databáze bodů zájmů nebo možnost využít turistické průvodce Michelin a Lonely Planet. Aplikace v online režimu umožňuje zjistit i aktuální počasí v místě, ve kterém se právě nacházíte.

Zdroj: mobil.cz ze dne 29.1.2010


Motorola chystá mohutnou ofenzívu. Letos uvede až 30 Androidů

29. 01. 2010

Motorola zdá se překonala hlubokou krizi a opět má napilno. Budoucnost amerického výrobce nese jméno Android. Motorola má s tímto operačním systémem od Google velké plány.

Podle slov Spirose Nikolakopoulose, který má na starosti distribuci Motorol v regionech Asie a Pacifiku, uvede letos americký výrobce globálně mezi 20 až 30 novými modely s operačním systém Android. Na různých trzích budou v prodeji jen vybrané přístroje.

Už dříve se zástupci amerického výrobce nechali slyšet, že budoucnost Motoroly leží v Androidu. Pro ostatní operační systémy není u Motoroly místo. U běžných mobilních telefonů bude firma používat platformu Brew nebo vlastní uzavřený operační systém.


Motorola pro Android připravuje tři řady smartphonů. První jsou přístroje vybavené uživatelskou nadstavbou MotoBlur, druhá nabídne upravené uživatelské prostředí pro různé operátory a třetí řada potom nebude mít žádnou nadstavbu, přijde se zcela čistým operačním systémem bez úprav. Motorola také připravuje model, který bude nabízen pod značkou Google.

Android s nadstavbou MotoBlur už Motorola použila v představeném modelu Dext určeném pro Evropu. Velký úspěch sklidil americký výrobce na svém domácím trhu se špičkovým komunikátorem Droid. Ten se v Evropě prodává pod názvem Milestone. - čtěte Top Motorola Milestone míří oficiálně do Evropy. Cena startuje na 12 800 korunách.

Třetí Motorola s Androidem, se kterou se setkáme i na evropských trzích, je nezvykle řešený model Backflip. Opět používá nadstavbu MotoBlur a v zavřeném stavu má klávesnici na svých zádech. - čtěte Android s klávesnicí na zádech. Nová unikátní Motorola Backflip

Motorola si nezvyklé konstrukce očividně oblíbila a připravuje novinku Motosplit, která připomene starší Nokii 6820. Z vrchu a ze spodní části se totiž vysunuje rozdělená QWERTY klávesnice, kterou je možné používat při zobrazení na šířku.

Motorola může se svojí androidí ofenzívou narazit v Číně, kde má tradičně silnou pozici. Google totiž zvažuje kvůli cenzuře odchod z čínského trhu. Tato aféra se již dotkla i Motoroly, která byla nucena posunout uvedení nového modelu na tamním trhu. Je to upravený model Motoroi původně určený pro Koreu.

Zdroj: mobil.cz ze dne 29.1.2010



Zobrazené novinky: 271-280
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner