AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 391-400
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Čtvrtina amerických studentů používá mobil namísto taháku

23. 06. 2009

Významné množství amerických žáků a studentů používá svůj mobilní telefon jako nápovědu při písemkách nebo skrze něj naopak svým spolužákům radí. Čtvrtinu textových zpráv SMS odesílají američtí teenageři během vyučování a to navzdory běžně rozšířenému zákazu používat ve školách mobilní telefony.

Zjistil to on-line průzkum mezi více než tisícem mladých Američanů. Mobilní telefon vlastní 84 procent z nich. Pomocí SMS se na své spolužáky o radu při písemkách obrací 25 procent studentů, zatímco jako taháky používá mobily o procento více.

Správné odpovědi na internetu jich prostřednictvím mobilního telefonu při testech hledá pětina a 17 procent přiznává, že posílá kolegům fotografie svých testů s odpověďmi. Více než polovina mládeže od 13 do 19 let říká, že to samé dělají i ostatní.

Za vážný poklesek to považuje každý druhý student. Obecná atmosféra v amerických školách je přitom ale naladěna vesměs proti podvádění. Podle autora průzkumu Joela Benensona to může naznačovat, že mladí Američané pohlížejí jinak na klasické rukou psané taháky a na materiály uložené ve svých mobilech. Učitelé budou muset nalézt způsob, jak se s tímto stavem vyrovnat, dodává.

Američtí teenageři odesílají v průměru každý týden 440 textových zpráv, z toho 110 při vyučování. Vyplývá z toho, že každou vyučovací hodinu odešle student v průměru tři SMS, spočítal Benenson. Používání mobilního telefonu při hodinách přiznalo v průzkumu 65 procent studentů. Že to dělají, předpokládá ale jen 23 procent rodičů.

V České republice je situace s používáním mobilních telefonů při vyučování podobná. Přestože většina škol mobil pod lavicí zakazuje, snad každý učitel už zažil během hodiny nejedno zazvonění telefonu. Pro striktní zákaz mobilů by však většina pedagogů ruku nezvedla.

Zdroj: mobil.cz ze dne 23.6.2009


Mobilní internet míří k rychlosti 21 Mb/s. A modemy budou mít výměnné kryty

23. 06. 2009

Singapur (od zvláštních zpravodajů Mobil.cz) - Rychlosti mobilního internetu se budou dále zvyšovat. Chvíli se zdálo, že různé modemy pro připojení k internetu budou vytlačeny samotnými mobilními telefony a doma ADSL. Místo toho se ale dočkaly renesance. A rychlosti připojení se budou dále zvyšovat, aniž bychom museli čekat na LTE.

V Česku jsme zažili jednu vlnu mobilního internetu navíc. Kvůli obstrukcím tehdejšího Českého Telecomu kolem tarifu vytáčeného připojení k internetu na pevné lince a potom i ADSL jsme tak trochu předběhli svět. Mobilní operátoři totiž byli schopni nabídnout neomezený tarif bez účtování za dobu připojení, a tak si řada uživatelů pořizovala GPRS jako domácí připojení. Vznikaly tak dokonce mobilní modemy určené výhradně pro český trh.

S rozvojem ADSL a dalších možností připojení ale zájem uživatelů opadl. Proto byly k neúspěchu odsouzeny projekty jako Internet 4G. Nyní se ale zájem opět vrací, tentokrát celosvětově. Sítě 3G totiž přinesly dostatečnou rychlost i dostupnost pro práci v terénu, ale pro většinu uživatelů i pro domácí připojení. Kromě všudypřítomných USB modemů pro připojení z počítače a notebooku byla k vidění i další zajímavá řešení. Stánky i v Česku velmi dobře známých firem Huawei a Axesstel na veletrhu CommunicAsia proto za návštěvu rozhodně stály.

Huawei řadí vyšší rychlost.
Huawei se stal jedním z nejvýznamnějších dodavatelů síťové infrastruktury pro naše mobilní operátory. Můžeme proto očekávat, že se s jeho produkcí koncových zařízení tak budeme setkávat ještě o něco častěji. Soudě podle Singapuru, máme se rozhodně nač těšit. Majitelům notebooků určitě udělají radost moduly, které by se časem mohly objevovat v jejich miláčcích. Větší EM772 zvládne jak rychlý download přes HSDPA, tak rychlejší upload HSUPA. K tomu jako bonus ještě wi-fi. V případě menšího EM775 budeme muset oželet wi-fi, ale to bývá stejně standardní součástí čipsetů. Oba moduly odpovídají standardu MiniPCI, takže by si s nimi měla poradit většina notebooků.

Jak už jsme se zmínili, USB modemů bylo na CommunicAsia k dispozici spousta, Huawei nás zaujal jedním designovým. Jak se zdá, už i v této kategorii bude vzhled rozhodovat. Modem E1632 má elegantně řešený USB konektor, který se vysunuje z těla modemu, a nehrozí tak jeho poškození. Kromě toho má ale výměnné kryty, aby bylo možné si ho přizpůsobit podle potřeby. Jak nás informovali zástupci firmy na stánku, tato možnost je určena primárně pro operátory, ale připravují se i uživatelské varianty krytů. Modemu přirozeně nechybí už tradiční slot pro Micro SD karty a samozřejmě ani podpora HSDPA.

Zřejmě největší pozornost ale na stánku poutaly modemy, které díky nové technologii dovedou mobilní internet ještě zrychlit. HSPA+, jejíž podporu Huawei do modemů integruje, by měla znamenat překročení rychlosti 21 Mb/s pro stahování v 3G sítích. V Česku dobře známý modem E182 v modifikaci E182E zvládne odesílat data rychlostí 5,76 Mb/s a přijímat rychlostí 21,6 Mb/s. Připraven je dokonce pro další upgrade na 28,8 Mb/s. I tento modem má přitom vysunovací USB, což je podle našeho názoru velmi užitečné.

Modem E5832 by se pak mohl stát jakýmsi univerzálním přípojným bodem pro notebooky bez wi-fi. Kromě podpory HSPA+ a stejných rychlostí jako E182E zvládne totiž i wi-fi, a navíc je vybaven vlastní baterií, takže nezatěžuje baterii notebooku. Pro domácí použití se pak hodí modem D100, což je jakýsi mini router. Stačí do něj připojit některý z USB modemů Huawei a D100 pak zajistí mobilní připojení pro jeden počítač připojený přes Ethernet, další přes wi-fi. Na cestách tak můžete používat USB modem, a když přijdete domů, jednoduše ho zapíchnete do D100 a o víc se starat nemusíte.

Bez přídavného USB sticku se naopak obejde dvojice 3G routerů, které mají podporu mobilních dat integrovánu přímo. Model B560 nabídne 4 porty pro připojení počítačů prostřednictvím Ethernetu, další se mohou připojit přes wi-fi. Navíc nabídne dva telefonní porty – jeden pro IP Fax, druhý pro VoIP. Modem podporuje technologie HSDPA i HSUPA a samozřejmě i EDGE a GPRS. Jednodušší varianta B932 nabídne pouze jeden Ethernet port a podpora wi-fi je volitelná. Chybí mu také podpora HSUPA.

Axesstel – data pro mobily i U:fona.
Korejská firma Axesstel je u nás známá především jako dodavatel CDMA modemů a telefonů pro sítě O2 a U:fona. I v tomto směru přichystala pár vylepšení, která by mohla časem dorazit do Česka. Jedním z nich je určitě vylepšený modem MV500, který by se mohl objevit především v nabídce U:fona – podporuje totiž CDMA EV-DO Rev. A, tedy nejrychlejší variantu jeho sítě. Oproti stávajícímu zelenému modemu je rozhodně skladnější a elegantnější. Vylepšení se dočkal i v Česku prodávaný MV100, který byl vystaven i v elegantní červené pro ruského operátora MTS.

Axesstel se ale neomezuje jen na CDMA a podobně jako třeba Huawei nabízí kompletní portfolio i pro 3G sítě. Zaujal nás poměrně zajímavě řešený quad-band modem TG130, který nabídne i podporu faxu, což může být zajímavé pro řadu firem. Na domácí použití se zase hodí wi-fi router MU430. Podobný nabízí pro CDMA sítě také U:fon, tato varianta ale podporuje HSUPA a také HSDPA rychlostí až 7,2 Mb/s. Mobilní internet zprostředkuje až čtyřem počítačům připojeným přes Ethernet, jednomu přes USB a dalším přes wi-fi.

Kompromis pro mobilní uživatele pak nabídne AxessBox. Ten funguje vlastně podobně jako D100 od Huawei. Jedná se totiž o jednoduchý wi-fi router doplněný USB portem a také slotem pro Express Card (PCIe slot). Do něj se dá vložit HSDPA/HSUPA karta EU230, která zajistí připojení k mobilnímu internetu. Použití je opět stejné, přes den máte v notebooku standardní kartu a po návratu domů ji zasunete do routeru. Pak se připojujete přes wi-fi, nebo ze stolního počítače (počítačů).


USB od Haiera.
O telefonech pro sítě GSM a CDMA od firmy Haier vás budeme informovat zítra. Na jeho stánku byl ale k vidění také rozměrově velmi příjemný USB modem. Ten si zasloužil naši pozornost především podporou HSUPA až 5,6 Mb/s a HSDPA až 7,2 Mb/s. To jsou rychlosti, které pro práci v terénu poskytují skutečně více než dostatečný komfort. Vše je navíc ukryto v elegantní krabičce přijatelných rozměrů.

Zbavte se pevné, mobilní telefony na stůl
Není to tak dávno, co český Jablotron sklízel úspěchy se svým Maximobilem. Pochopitelně nezůstal osamocen, poptávka po podobných přístrojích není totiž úplně malá. Už dříve jsme psali například o přístrojích Doro či dalších značkách, které se prezentovaly v Barceloně. Zajímavé modely byly ale k vidění i na stáncích Huawei a Axesstel v Singapuru. Na stánku první ze zmíněných firem byl k vidění stolní telefon EST6630. Ten se nespokojí jen s přenosem hlasu, ale díky podpoře 3G sítí může zastat i funkci modemu pro připojení k internetu. Ovladače jsou navíc v interní paměti, takže není třeba shánět CD.

Axesstel předvedl GSM verzi telefonu, který v Česku dodává U:fon. Také tento telefon podporuje 3G sítě a může sloužit jako modem pro připojení k internetu. Zajímavá byla i malá kamera, která po připojení k telefonu dokáže hlídat prostor a v případě detekce pohybu přes GPRS/3G odeslat obrázek na zadaný e-mail. Ze všech mobilně pevných telefonů nás ale vzhledem asi nejvíce oslovil PG430, jedna z prvních kombinací bezdrátového telefonu DECT a GSM. Telefon navíc kromě volání podporuje i SMS.

Zdroj: Mobil.cz ze dne 23.6.2009


Samsung registruje 2 miliony předobjednávek novinky Jet

23. 06. 2009

Samsung S8000 Jet, který má setřít rozdíly mezi obyčejným telefonem a smartphonem, má zaděláno na slušnou budoucnost. Podle informací magazínu Telecoms Korea novinka představená minulý týden (čtěte Samsung S8000 Jet: superrychlý tryskáč) už čítá 2 miliony předobjednaných kusů. Jet by se tak měl podle prognóz stát nejúspěšnějším telefonem v historii korejského výrobce – předchozí rekord ve výši 1,8 milionů předobjednaných kusů drží hit prvního pololetí letošního roku, vysouvací Samsung Ultra Touch.

Samsung S8000 Jet vstoupí v nejbližších dnech souběžně na více než 50 světových mobilních trhů, mezi nimiž nebude chybět ani Česká republika. Poprvé na vlastní oči bychom Jet měli vidět už tento čtvrtek. Předpokládaná prodejní cena novinky činí 10 800 Kč.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 23.6.2009


„Já bych křičel, já bych brečel“ aneb Nejvtipnější hlášky z infolinek operátorů

22. 06. 2009

Záznamy hovorů z operátorských infolinek občas překonají i ty nejzábavnější televizní pořady. Sestavili jsme pro vás druhou porci nejvtipnějších hlášek, které jsme s vaší pomocí získali.
Na infolinkách bývá občas hodně velká legrace:

Na přelomu roku jsme pro vás připravili ve spolupráci s operátory ty nejlepší hlášky z jejich infolinek. Po vydání článku se objevilo v diskusním fóru a v našich e-mailových schránkách několik dalších hlášek.

Všem přispěvovatelům tímto děkujeme za jejich snahu a z příspěvků jsme vybrali ty nejlepší. Opět připomínáme článek, který popisuje těžký život operátorů na infolince a i relativní vzácnost těchto vtipných rozhovorů, kterých lidí v Call Centrech za den mnoho nezažijí. - čtěte Práce asistenta infolinky je těžší než práce kosmonauta

Zákazník: Já bych křičel, já bych brečel, ale ani na jedno už nemám sílu. Už jenom volám.

Operátor: Tak teda jsme domluveni, přijede za Vámi náš kurýr a domluvíte se s ním, kde, kdy, jak, co a za kolik.

Operátor: Do jména zadejte O2.
Zákazník: Ó mám dát malé nebo velké?
Operátor: Dejte velké, my jsme velká společnost.

Zákazník: Máte nějaký speciální tarif pro tchýně?
Operátor: Ne, ale taky bych ho uvítala.

Zákazník: Já vám to hlásil už přede dvěma hodinama a nikdo se neozval! Chci to zrušit!
Operátor: Pane Nováku, nebudeme to dramatizovat…

Operátor zákazníkovi vysvětluje poplatky na faktuře a zákazník konečně pochopí se slovy: Jé, já jsem ale vůl.
Operátor: Hmmm... Teda ne, pane.

Operátor: Mohu vám ještě s něčím jiným pomoci?
Zákazník: No... potřeboval bych vyčistit zuby....

Operátor: A ten internet a digitální televizi chcete zřídit na tu linku z které voláte?
Zákazník: Jistě.
Operátor: A máte v té telefonní budce, z které voláte, televizní přijímač a počítač?

Operátor: Dobrý den, mohu vám nabídnout naše skvělé tarify T-Mobile?
Zákazník: No, nemůžete, protože jestli jste si toho nevšimli, tak mi voláte na Vodafona a u nás není na tu vaši skvělou síť signál. Takže doporučuji nejdřív natáhnout dráty k telefonu a pak něco nabízet.


Zákazník: Helejte se! To už jste asi pátej s kym mluvim! Já už to celý znova opakovat nebudu! To si tam pořešte!
Operátor: Mohl byste mi to zopakovat?

Operátor: Takže jste připojen, to jsem rád. Vám to nefungovalo, protože jste měl nastaveno všechno co šlo úplně špatně, plus ještě něco co snad ani nešlo.

Operátor: A pak zmáčknete hvězdičku...
Zákazník: Tady žádná hvězdička není!!!
Operátor: Dole na klávesnici vedle nuly.
Zákazník: Jo vy myslíte tu sněhovou vločku?

Operátor osloví zákazníka jménem (jmenuje se Sígr): Dobře, pane Sígře...
Zákazník: Ják Sígře, vole, snad Sígre, ne?!

Zákazník: ...ten internet zase nefunguje, píše to nějaký blbiny....
Operátor: No a co máte na monitoru??"
Zákazník: Plyšovýho pejska!
Operátor: Myslím dole, co tam máte napsáno?
Zákazník: mmm… jo… Sony!!!

Operátor: Co se týká toho připojení, vy jste už ve vlastnostech?
Zákazník: Co se týká toho připojení, tak jsem už tejden v řiti!

Zdroj: mobil.cz ze dne 13.4.2009


Apple prodal za tři dny přes milion nových iPhonů

22. 06. 2009

Americká společnost Apple za první tři dny od uvedení na trh prodala více než milion přístrojů iPhone 3G S.

Apple tak překonal odhady analytiků, kteří počítali se slabším nástupem tohoto přístroje, jenž spadá do kategorie takzvaných chytrých telefonů. Asi šest milionů lidí si navíc stáhlo novou verzi operačního systému iPhone 3.0.

Apple v tiskové zprávě uvedl i citát výkonného ředitele Steva Jobse, což minimálně jednoho analytika vedlo ke spekulacím, že Jobs ukončil pracovní volno, které si na začátku roku vzal kvůli zdravotním problémům.

Jobs před lety prodělal rakovinu slinivky, ze které se vyléčil, ale kvůli dalším zdravotním problémům se začal znovu léčit. Jobs ani Apple nikdy přesnou diagnózu jeho zdravotních problémů neuvedli, spekuluje se však, že se Jobsovi mohla vrátit rakovina.

List The Wall Street Journal v sobotu informoval, že Jobs asi před dvěma měsíci absolvoval transplantaci jater. Apple tyto informace nepotvrdil, na původním plánu, že se Jobs vrátí do práce do konce června, se podle mluvčí nic nemění.

"Od doby, co Steve Jobs oznámil, že si kvůli zdravotním problémům bere volno, je to poprvé, co o něm slyšíme," řekl analytik investiční společnosti Oppenheimer & Co Yair Reiner. "To je znamení, že Apple má šéfa zpět," dodal.

Zdroj: ihned.cz sekce mobilní komunikace ze dne 22.6.2009


Mobilní loket: nová nemoc z dlouhého telefonování

13. 06. 2009

Pokud se potýkáte s brněním prstů a motorikou ruky a k tomu jste vášnivý mobilní telefonista, je to jasné. Vaše diagnóza s největší pravděpodobností zní: mobilní loket.

Do ordinací lékařů stále častěji přicházejí pacienti s tím, že je brní prsty. "Lidé si stěžují na bolest a brnění prstů před spaním, která se postupně mění na bolest celých loktů," řekl televizní stanici ABC specialista z ortopedické kliniky v Clevelandu Peter Evans.

Mohou za to mobily. Pokud telefonujete často a telefon přikládáte k uchu stále jednou a tou samou rukou, začne být postupem času přetěžována. Při držení mobilu u ucha totiž člověk ohýbá ruku nepřirozeným způsobem, což zabraňuje krvi v proudění k prstům.

Mobilní loket.
vzniká: při přetěžování jedné ruky během dlouhého telefonování.
příznaky: brnění prstů, problémy s motorikou ruky.
řešení: střídat ruce při telefonování, používat handsfree.

Leckomu by se mohlo zdát, že je to banální problém. Vždyť kdo by se pozastavoval nad obyčejným brněním prstů? Lékaři ovšem varují, že při častém a dlouhém telefonování se motorika rukou může zhoršit. Hůře se vám pak bude držet tužka, hrát na hudební nástroj nebo kupříkladu psát na počítačové klávesnici.

Pokud nejste "vášnivými" uživateli mobilních telefonů, s problémem se patrně nesetkáte. Telefonujete-li však víc než hodinu denně, patříte do rizikové skupiny.

Podle odborníků je nejvhodnější používat handsfree. Vaše ruce tak logicky podle názvu zařízení zůstávají volné. Pokud si z jakéhokoliv důvodu nemůžete pořídit handsfree sluchátko, je tu další řešení. Stačí po chvilce telefonování vystřídat ruku, ve které mobil držíte. Druhá ruka tak mezitím může "odpočívat".

Zatímco u nás je onemocnění známé především jako tenisový loket, ve Spojených státech se stal "mobilní loket" uznávanou diagnózou. Tamní lékaři toto pohybové "onemocnění" léčí speciálními chrániči, které si pacienti připínají na noc. Ohrožené nervy v ruce tak nejsou během spánku namáhány a mohou se regenerovat.

Zdroj: mobil.cz ze dne 13.6.2009


O2 mění systém, raději nic nechtějte

13. 06. 2009

S O2 to jde poslední dobou pořádně z kopce. Snad jediné za co si operátor zaslouží pochvalu je rozšiřování pokrytí sítí třetí generace. Ale jinak bych to, co se teď u operátora děje označil slovy jako tragedie či katastrofa – u O2 totiž v posledních několika týdnech skoro vůbec nic nefunguje. Ostatně diskutující na našem fóru to potvrzují. A jde nejen o zákazníky ale také o zaměstnance operátora, kteří to odnáší nejvíc. Jejich zaměstnavatel totiž mění systém a tvrdí, že vše je v nejlepším pořádku. Jsou to ale právě oni kteří nejen že musí s nevyladěným systémem pracovat ale také si to jako první slíznou od nespokojených zákazníků.

Abych byl přesný, mám tím na mysli změny, aktivace, převody čísel a spoustu dalších operací o které vždy musel zákazník žádat na infolince či rovnou na prodejně. Jak všichni víme, žádnou internetovou správu služeb totiž u O2 nenajdete (na rozdíl od T-Mobile, Vodafone a U:fona). A všichni určitě víme jaká je to otrava, když musíte stále někam volat a čekat, chodit a čekat, poslouchat výmluvy proč to nejde a když už vše vyřídíte tak znovu čekat a znovu volat zákaznickou linku a znovu a znovu chodit na prodejnu a ptát se proč se vůbec nic nestalo a zda se vůbec něco stane… Prostě hrůza.


Bohužel nevím co po mně chcete a i kdyby, náš systém zrovna nefunguje.

O zkušenostech ostatních si můžete přečíst ve výše odkazovaném vláknu na našem fóru (vřele doporučuji), já vám teď přiblížím, jak v současné době vypadá takový převod předplacené karty na Tandemovou kartu.

Jdu na prodejnu, čekám deset minut, sděluji konzultantovi svůj požadavek. Ale ouha, konzultant vůbec neví, která bije a zda je něco takového vůbec možné. Volá dalším kolegům i nadřízeným ale ani ti neví… Odcházím s nepořízenou.

Zkouším tedy provést převod přes hlasový automat, vše proběhne korektně, přijdou mi zpět i potvrzovací SMS. Transakce byla přijata ke zpracování, dozvídám se.

Uběhne týden a nic se neděje, zkouším proto volat zákaznickou linku *11 a ověřit, zda je vše v pořádku. Samozřejmě se to neobejde bez úmorného čekání na spojení s operátorem. Vše vysvětlím, dozvídám se ovšem, že žádný požadavek na převod neexistuje.

Poslední možnost je prodejna v mém domovském městě, kde konzultanti patří mezi ty schopnější. A skutečně, vše sepíšeme a žádost je odeslána k ručnímu zpracování. Myslím že mám vyhráno.

Uběhne deset dní a stále se nic neděje. Vyrazil jsem dnes tedy opět na prodejnu. Zde se ale dozvídám jen tolik, že převod může trvat až 14 dnů a že musíme počkat. Nicméně mi bylo přislíbeno urgování žádosti.

Co říci závěrem? Snad jen tolik, že k O2 už raději nechoďte a pokud můžete tak odejděte, ušetříte si tím nejen peníze ale i nervy. Existují sice i výjimky jako zákazníci volající do vlastní sítě, kteří ušetří s NEONem a šťastlivci „chytající“ 3G. Těm, pokud nestojí o nic jiného, bych doporučil starý tarif Individual a datový balíček Internet v mobilu. Jinak se O2 vyhněte jako čert kříži.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 11.6.2009


Nokia podcenila obchod s aplikacemi. Na OVI Store není co kupovat

12. 06. 2009

Celosvětový úspěch softwarového obchodu Apple namlsal i další výrobce. Ani Nokia nechce zůstat stranou. Dlouho připravovaný OVI Store ale zatím budí velké rozpaky. Slibovaná záplava aplikací se nekoná a vedle App Store vypadá jako chudý příbuzný.

Stále se snižující prodeje nutí výrobce mobilních telefonů hledat zdroj peněz jinde. Většina z nich už mnoho let mluví o tom, že budoucnost se skrývá v prodeji aplikací a obsahu pro mobilní telefony. Zůstávalo ale jen u slov. Změnu znamenal razantní nástup Applu na trh a následné zpřístupnění populárního App Store i pro iPhony.

Jen letmý pohled na finanční výsledky Applu prozrazuje, že právě z prodeje aplikací a obsahu (plus z provize od operátorů) získává firma mnohem víc peněz než ze samotného prodeje přístrojů. Ostatní výrobci vytušili šanci, jenže zatím se jejich pokusy App Store ani nepřiblížily. Neuspěl Samsung se svým obchodem s filmy čtěte: Samsung v Evropě spustil on-line půjčovnu a obchod s filmy, podobný osud čeká podle všeho i OVI Store finské Nokie.

Nokii chybí komunita.
Finský výrobce tak trochu doplácí na své výsadní postavení na mobilním trhu. Menšímu výrobci by uživatelé zřejmě leccos odpustili, od světové jedničky se ale logicky očekává špičkový obchod. Navíc o OVI Store mluvili představitelé Nokie už drahnou dobu, čekali jsme tedy propracovaný projekt. Pár dní od uvedení se ale nadšení nekoná čtěte: Nokia oficiálně spustila svůj obchod s aplikacemi.


Z původně slibovaných stovek aplikací je v realitě maximálně několik desítek. Velká část z nich je navíc placená, byť obvykle jsou to částky v rozmezí 1 až 10 eur. Aplikací zdarma je v obchodě málo, a navíc přibývají jen velmi pomalu. Uživatelé jsou proto značně rozčarováni. "Muselo jim být jasné, že budou srovnáváni s Applem a jeho App Store," uvedl John Strand, výkonný ředitel Strand Konsult, a dodává: "Měli k dispozici spoustu času, velké zdroje a přišli s něčím takovým, jako je tohle. Nedokázali reagovat na nové požadavky a vzpomeňme si, jak dopadli dinosauři."


Na rozdíl od App Store by Nokia OVI Store neměl být uzavřen jen pro majitele telefonů Nokia. S ohledem na výsledek je to ale možná škoda. V obchodě totiž není možné vyhledávat podle konkrétního typu telefonu, takže uživatel se před stažením ani nedozví, jestli mu aplikace bude fungovat, či nikoli. Stejně tak je těžké odlišit symbianové a Java aplikace. Žádný velký komfort tedy na uživatele nečeká.

I když Nokia pravděpodobně nebude moci nikdy Applu konkurovat v klasickém obsahu (filmy, hudba), zklamáním je i nabídka her. A to přesto, že před nějakou dobou přišel finský výrobce s konceptem N-Gage. Čtěte: Vyzkoušeli jsme novou Nokia N-Gage. Herní platformu neomezených možností. Nabídnout ale uživatelům zdarma pouhé čtyři hry, to se nedá hodnotit jinak než jako snaha co nejvíc je naštvat. Nemá smysl si něco nalhávat, právě hry jsou pro většinu uživatelů mnohem lákavější než byznys aplikace.

Proč má Apple takový náskok.
Apple v tomto směru těží z poměrně dlouhé tradice svého obchodu. Navíc američtí zákazníci – a postavení Applu na americkém trhu je výsadní – jsou daleko otevřenější nákupům a stahování hudby, filmů či televizních pořadů, které si stahují přímo do hudebního přehrávače, stejně jako nyní do iPhonu. Navíc se Applu skvěle daří dát svým produktům jakousi aureolu výlučnosti a kolem jeho výrobků vznikají jakési nadšenecké skupiny.


Trochu by se to dalo přirovnat k Linuxu. Také pro něj tvoří řada nadšenců, kteří jsou ochotni se o výsledek své práce podělit s ostatními klidně i zadarmo. O tom, že obchodní model skutečně funguje, se přesvědčila i řada nezávislých vývojářů. Londýňan Simon Oliver vydělal milion liber - čtěte: Boháčem díky iPhonu. Mladý Brit vydělal milion liber na hře. Už loni v září přitom Apple oznámil 100 milionů stažených aplikací.

Navíc do iPhonu nelze legálně dostat aplikace a obsah jinak než prostřednictvím App Store. Pokud si tedy chcete do telefonu nahrát hudbu nebo třeba stáhnout nějakou hru, nezbude než přístroj buď připojit k počítači, nebo se k App Store připojit přímo z telefonu. Pak už je velmi snadné kromě hledané hry nebo videa stáhnout ještě něco navíc. Velká část majitelů nokií přitom svůj telefon s počítačem nikdy nepropojí.

Vraťte nám MOSH.
Přitom ale není pravda, že vývojáři o produkty pro nokie, přesněji symbianové telefony, nemají zájem. Bez velké publicity existoval poměrně dlouhou dobu server MOSH by Nokia (na adrese mosh.nokia.com). Ten fungoval jako jakési neformální vývojářské tržiště a dalo se z něj stáhnout relativně velké množství aplikací.


Každý den přitom přibývalo hned několik nových, buď dokončených, aktualizovaných, nebo naopak v betaverzi. Na tvorbě obsahu se podíleli vývojáři z celého světa a server fungoval i pro vzájemné sdílení informací a rad. S oficiálním startem OVI Store ovšem MOSH zanikl. Oficiálně se oba projekty spojily, ovšem zásoba obsahu z původního serveru zmizela neznámo kam.

Zdroj: mobil.cz ze dne 12.6.2009


Samsung E1107 Crest Solar: slunce místo nabíječky

12. 06. 2009

Samsung uvádí první mobil poháněný solární energií, který se dostane do běžného prodeje. Samsung E1107 Crest Solar je na zadní straně vybaven solárním panelem, který již po hodině pobytu na slunci nabídne energii pro 5 – 10 minut hovoru, kapacita akumulátoru je 800 mAh. Doba nabíjení se samozřejmě liší v závislosti na síle slunečního svitu.


Z jedné strany mobil, ze druhé solární panel
Nový Samsung patří mezi málo vybavené lowendy: nabízí FM rádio, MP3 přehrávač, hry i LED svítilnu. Displej nabídne pasivní barevný obraz s horším rozlišení 128 × 128 bodů. Crest Solar bude k dostání v Evropě, dále v Indii, Asii i Latinské Americe během tohoto měsíce. V Indii je stanovena cena na příjemných 59 dolarů (přímý přepočet: 1 200 Kč).

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 12.6.2009


Potvrzeno: v soutěži o 100 BMW se podvádělo, místo lidí hrály roboty

11. 06. 2009

Manipulace, podvody i poškození na obou stranách. Tak lze popsat soutěž o 100 vozů BMW u operátora Telefónica O2. Redakce Mobil.cz získala exkluzivní informace, které potvrzují použití robotů a odkrývají i další zajímavé souvislosti. Běžní soutěžící přesto měli na výhru šanci, jeden z nich auto získal za pouhých pět tisíc korun.

Kolem soutěže o 100 BMW u operátora O2 je stále více a více nejasností. Hlavní vlnu odstartovala nedávná reportáž České televize, na další okolnosti poukázal Mobil.cz v článku Soutěž O2 o BMW ovládli profesionální hráči, všechna auta ale nedostali.

Co je to "robot"?
Robot je zařízení či počítačový program, který automaticky odpovídá na soutěžní otázky bez nutnosti zásahu člověka.

Soutěž ovládli profesionální hráči, kteří hráli za jiné. Výherci prezentovaní na stránkách soutěže jsou tak často jen bílí koně. Dva muži, Luděk Dytrt a Ondřej Páv, si nárokují celkem 35 aut. Patnáct jich dostali, dvacet jim prý organizátoři dluží. Výhru jim odepřeli proto, že došlo ke změně pravidel a také pro podezření z používání robota.

Podivná fakta o soutěži Telefóniky O2 o sto vozů BMW však ještě zdaleka nekončí.

Zklamaný výherce a roboty.
Po vydání článku přišla do redakce Mobil.cz řada ohlasů a s novými informacemi se ozvali čtenáři, kteří se soutěže sami účastnili. Všichni však chtějí zůstat v anonymitě a redakce jejich rozhodnutí respektuje.

Ozval se například výherce pěti aut (pan Petr), který se domnívá, že měl vyhrát ještě vůz šestý. Cítí se tedy stejně poškozen jako pánové Dytrt a Páv, kteří začali kauzu řešit veřejně.

Fakta o soutěži:
Soutěž o 100 vozů BMW pořádala společnost Upstream, která ji celou dodávala na klíč. Telefónica O2 ji technicky zaštiťovala a propůjčila jí své jméno.

Soutěž probíhala od 1. 11. 2008 do 8. 2. 2009. Soutěžící odpovídali na otázky, jedna odpověď stála 30 korun. Kdo za den nasbíral nejvíc bodů, vyhrál auto.


Pan Petr nám například prozradil, že se dalo vcelku snadno odhadnout, zda hráč ten daný den vyhrál. "Ve všech vítězných případech nechodily nadále na mobil reklamní SMS, vyzývající, ať hraji soutěž o 100 BMW. Ve dvou případech, kdy jsem nevyhrál, mi od druhého dne po hraní zmiňované zprávy přicházely. Při mém osmém pokusu, kdy jsem hrál 24 hodin bez pauzy a na otázky jsem odpovídal z hlavy a okamžitě po přečtení několika prvních slov, pak reklamní SMS nechodily. Proto jsem se domníval, že jsem vyhrál," píše Petr v mailu.

Samozřejmě má podezření, že byl vyřazen ze stejných důvodů jako Dytrt a Páv. Hrál totiž s mobilním telefonem, který už předtím použil.

Ozval se také čtenář, který se pokusil použít robota. "Také jednoho mám. Ale když jsem zjistil, že by se o výhru přetahovali tři roboti různých uživatelů, přestalo mne závodění bavit," píše čtenář Pavel. Jak přišel na to, že s ním ten den soupeřilo více robotů, neprozradil.

Statistiky pro studijní účely.
Další z anonymních hráčů poskytl redakci Mobil.cz zajímavé statistiky. Podle nich například přišlo auto nejúspěšnějšího hráče na pouhých 4 800 korun. To znamená, že takový výherce odeslal pouhých 160 zpráv.

Naopak, nejvíc bylo podle zjištění pana Roberta zapotřebí 3 006 zpráv, což znamená účet přes 90 tisíc. Takový počet odpovídá intervalu odesílání zpráv každých 28,74 sekundy po celý den. Když vezmeme v potaz, že jen 15 až 20 sekund trvalo, než soutěžící dostal další otázku, je to prakticky nadlidský výkon.

V soutěži bylo přes 2 500 otázek a postupem času došlo k navýšení počtu. Tyto otázky si museli takto rychlí soutěžící pamatovat.

"Občas se prostě jen stačí zeptat na správných místech," odpověděl Robert na otázku, kde ke svým datům přišel. "Mám ta data pro studijní účely, zabývám se chováním lidí u takových her. Zajímá mne, jaká částka je motivuje, kolik jsou schopni utratit, kolik se objeví profesionálních hráčů a podobně," pokračuje muž, jehož identitu redakce zná a osobně se s ním setkala.

Dalším velmi zajímavým údajem, který Robert vypozoroval, je například výhodnost hraní v jednotlivé dny. "Nejvíc lidí hrálo v pátek, nejsnazší bylo vyhrát v sobotu," tvrdí. V pátek prý výherce potřeboval odeslat průměrně dva tisíce zpráv, zatímco v sobotu stačilo jen 462 SMS.

Velké štěstí a spousta otázek.
Z uvedených dat vyplývá, že šťastných výherců přeci jenom v soutěži několik bylo. Ale zároveň je jisté, že většinu soutěže ovládli profesionální hráči, kteří se snažili vydělat na nedokonalosti systému celé hry. Pro běžného hráče je tak výhra opravdu jen velkým štěstím. To samozřejmě neplatí jen v případě soutěže o 100 BMW, ale i v případě řady dalších spotřebitelských soutěží, ve kterých hrají hlavní roli moderní komunikační prostředky jako mobilní telefony nebo internet.

Soutěž i po dalším zkoumání vzbuzuje spíš více otázek, než kolik dostáváme odpovědí. Zajímavé je vůbec působení pořádající společnosti Upstream v Česku. Jaký je její vztah k Telefónice? Jak vzniklou situaci řeší sama společnost? A proč Telefónica v reportáži ČT na společnost Upstream neodkázala? A jak funguje třeba takový SMS robot a je jeho použití v takové soutěži opravdu odhalitelné?

Mobil.cz se bude případem i nadále zabývat. Jakmile budeme mít odpovědi na vyřčené otázky, seznámíme vás s nimi.

Zdroj: mobil.cz ze dne 11.6.2009



Zobrazené novinky: 391-400
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner