AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 421-430
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Vynález z Plzně: mobil jako platební karta

23. 02. 2009

Už v dubnu budou moci někteří obyvatelé Plzně platit za jízdenku v hromadné dopravě velmi jednoduše. Postačí přiložit mobil ke snímači umístěnému přímo v tramvaji nebo v autobuse.

Půjde o první podobný systém v Česku. Přes mobil lze sice koupit lístek i v Praze, ale v Plzni nebude potřeba nikam posílat textovou zprávu: snímač si strhne peníze rovnou z účtu jako u platební karty.

Systém zatím funguje jen na dvou typech mobilních telefonů Nokia, které umějí komunikovat s platebními snímači na vzdálenost několika centimetrů. Do mobilu bude nutné stáhnout ještě zvláštní "platební" program, přes který se budou strhávat peníze, jež si cestující dopředu uloží na zvláštní účet.

"Přístroj v autobusu také okamžitě vytiskne doklad o zaplacení," dodává Zbyněk Proška z plzeňských dopravních podniků.

Systém pro Plzeň vyvinula Telefónica O2 a firma NXP Semiconductors. Od dubna začne zkušební provoz s vybranými zákazníky dopravního podniku, kteří již mají městskou čipovou kartu. Do konce roku by služba měla být dostupná všem a Telefónica ji chce poté nabídnout i jinde.

V Plzni půjde časem přes mobil platit také v plaveckém bazénu, zoo, solné jeskyni, knihovně a na dalších místech, kde již funguje plzeňská platební karta.

Dobíjet kredit do mobilu půjde nejdříve jen osobně v zákaznických centrech dopravního podniku, časem ale půjde peníze převádět na dálku z účtu.

Plzeňané se bez mincí a bankovek v městské hromadné dopravě obejdou už od roku 2005 díky projektu Plzeňská karta. S její pomocí mohou také rezervovat vstupenky do divadla a získat různé slevy.

Mobilní telefon se po otestování celého systému stane plnohodnotnou alternativou k plastové Plzeňské kartě. "Pilotní provoz potrvá přibližně devět měsíců," říká Zbyněk Proška z Plzeňských dopravních podniků.

Rozvoj systému, představeného minulý týden na evropském veletrhu mobilních technologií v Barceloně, zatím brzdí malá podpora mezi výrobci telefonů. Například japonská Toshiba však už pracuje na integraci do SIM karet, takže platit mobilem by brzy mohli majitelé všech novějších telefonů.

Řešení je zabezpečené na několika úrovních. "Podle zákona lze mít na jednom účtu jen ekvivalent 150 eur," přibližuje Proška jedno z opatření. Majitel tak v případě, že telefon ztratí nebo mu ho někdo ukradne, přijde maximálně o něco přes čtyři tisíce korun.

Zkušenosti odjinud.
Zatímco v Japonsku lze mobilem zaplatit benzin do auta, minerálku v automatu nebo parkování, Evropa teprve experimentuje.

Například německé železnice Deutsche Bahn spolu s mobilními operátory testují řešení Touch&Travel. Cestující díky němu zaplatí vždy nejvýhodnější cenu lístku podle počtu přestupů a doby jízdy. Společnost VISA zase ve Švýcarsku zkouší systém payWave pro bezkontaktní platby do výše 25 eur. Pilotní projekty tohoto řešení už proběhly ve Velké Británii, Francii a Španělsku.

Co na to jiná města.
Mobilní telefon vybavený technologií NFC nemusí sloužit jen k placení.

Automobilka Nissan a výrobce spotřební elektroniky Sharp chce nahradit klíček k automobilu právě mobilním telefonem.

Praha rozjela loni ve velkém svou kartu Opencard, která slouží jako časová jízdenka na hromadnou dopravu, průkaz do knihovny a v Praze 1 s ní lze také platit parkovné. "Služby elektronické peněženky by mohly přijít ve druhé polovině roku 2009," říká Martin Opatrný, mluvčí projektu Opencard. O placení pomocí mobilního telefonu nechce Opatrný zatím mluvit: "Technicky jsou systémy jednotlivých měst propojitelné. Rádi bychom, kdyby se Opencard propojila se středočeským dopravním systémem."

Na celorepublikový systém si Česko ještě pár let počká. Na jeho fungování se musí dohodnout operátoři, výrobci telefonů a banky. "Díky pilotnímu projektu v Plzni získáme informace o potřebách uživatelů a obchodních partnerů," říká David Brendl z české Telefóniky a dodává: "To předpokláme do konce roku 2009."

Zdroj: digiweb.cz ze dne 23.2.2009


Je tu rok on-line mobilů bez klávesnice

20. 02. 2009

Propojování internetu s mobilem je velkým hitem současnosti. Svět mobilních telefonů tak pomalu začíná zapomínat na volání a své těžiště našel v internetu, a to především ve využití úspěchu komunitních služeb.

Propojování internetu s mobilem je velkým hitem současnosti. Svět mobilních telefonů tak pomalu začíná zapomínat na volání a své těžiště našel v internetu, a to především ve využití úspěchu komunitních služeb.

Stamiliony uživatelů komunitních sítí, jako je třeba Facebook nebo MySpace, už nebudou potřebovat počítače, aby byly ve styku se svými známými. Vystačí si s telefony bez klávesnic, ale s velkými dotykovými displeji. "Chceme, aby naši uživatelé měli přístup k MySpace z jakéhokoli zařízení," potvrdil šéf společnosti MySpace Mobile při spouštění mobilní verze portálu.

Jedná se o trend, který na největším světovém telekomunikačním veletrhu Mobile World Congress v Barceloně označili operátoři i internetoví hráči za směr blízké budoucnosti.

Globální vesnice.
Svět se tak výrazně zmenšuje. Obyvatelé "globální vesnice" tak k sobě budou mít zase o něco blíže. Hrozí tak sice ztráta soukromí, kterou ale především mladí uživatelé internetu podle posledních průzkumů nijak zvlášť neřeší.

Je to hrozivé jako dozor "velkého bratra", ale zároveň i lákavé, a navíc na tom vydělají všichni. Operátoři konečně zužitkují své rychlé mobilní sítě, které dosud i přes miliardové investice zahálejí, a marketingoví experti si mnou ruce s vidinou dalších lehce získatelných dat o potenciálních zákaznících.

Počítač v kapse.
Budoucnosti musí jít zákonitě vstříc i výrobci mobilů. Design samotný už nestačí. Možná i proto Motorola svůj přístroj Aura s kulatým displejem ozdobila diamanty. Do boje se ale pouští i firmy, které dosud mobily příliš nedělaly. Výrobce počítačů Asus chce například na vývoji telefonu s navigací spolupracovat s firmou Garmin, specialistou na GPS navigaci. Na své si přijdou i skupiny, na něž se dosud příliš nemyslelo. Speciální telefony pro seniory nebo pro děti už se začínají prodírat z houští nezajímavosti.

Trend letošní mobilní módy je ale jasný. Výrobci zbavili telefony klávesnic, ale na oplátku jim přidali velké dotykové displeje, navigaci, 12megapixelový fotoaparát, předinstalovaný Skype pro levnější volání, přijímač digitální televize a hlavně - operační systém stejný jako u počítačů. Není to ale zadarmo: nejlevnější přístroje vyjdou minimálně na 8000 korun.

Proměně mobilů na počítače se dosud nejvíce věnovala Nokia se svým Symbianem, na jehož další vývoj si chce půjčit půl miliardy eur, a Microsoft, který v Barceloně představil novou verzi svého systému Windows Mobile. Toho hned využil výrobce LG, který chce do 26 nových telefonů nainstalovat právě mobilní Windows.

Opravdový průlom však udělal až iPhone od Apple. Na scéně se ale začínají objevovat mobily s operačním systémem Android, který vyvíjí internetová jednička Google a podporují ho operátoři. Na svět se klube i další systém postavený na počítačovém Linuxu.

NOVÝ SVĚT. Internet v mobilu a hlavně jednoduše, říká viceprezident Yahoo! Marco Boerries (vlevo). Designový telefon Aura od Motoroly přišel s kulatým displejem (uprostřed nahoře). Proměnu mobilů v počítače demonstruje HTC Magic se systémem Android (vpravo nahoře). Důraz na funkce prezentuje 12megapixelový fotomobil Sony Ericssonu (vpravo dole) a orientaci na nové cílové skupiny mobil pro seniory Emporia.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 20.2.2009


Připravte se, v budoucnu se necháte dobrovolně šmírovat

19. 02. 2009

Jasným trendem v mobilních komunikacích jsou sociální sítě. Velkým lákadlem se má stát dobrovolné šmírování sebe a svých přátel. To vše na mobilu s rozměrným dotykovým displejem nebo QWERTY klávesnicí - vyberte si.

Heslo dne: sociální lokalizace. Že tomu příliš nerozumíte? My po pravdě nejprve také ne, ale podrobná prezentace zástupců Nokie na veletrhu 3GSM v Barceloně, z jejichž marketingových laboratoří tento výraz pochází, nám otevřela oči. I my totiž používáme Facebook či jiné komunitní sítě a i nám se občas stane, že se nudíme a chtěli bychom vyrazit někam s přáteli, kteří ale jako na potvoru nejsou po ruce.

Do této chvíle nám nezbývalo než aktivně zvednout telefon a buď známé obvolat, nebo jim poslat zprávu, případně ověřit, jestli nejsou na některé z komunitních sítí on-line. Tomu je ale konec.

Díky sociální lokalizaci, mimo jiné, bude stačit spuštění aplikace na mobilu a na mapě hned uvidíme, kde je největší koncentrace známých a kterým směrem máme vyrazit. Krátce a stručně, budeme vědět o každém jejich kroku a na oplátku oni zase o našem. Prostě dokonalý život v komunitě, kde se na tajemství a soukromí nehraje.

Ale abychom výrobcům mobilů a operátorům nekřivdili: současné sociální sítě typu Facebook také poměrně razantně stírají rozdíl mezi soukromým a veřejným, a navíc to děláme záměrně sami, nikdo nás k tomu nenutí. Problémy samozřejmě mohou nastat u žárlivých partnerů, ale tam by se jistě problém našel i v jiné podobě.

Nejenom poloha, sociální bude všechno.

Výraz sociální lokalizace má však více podob než výše uvedené dobrovolné šmírování. Především marketingoví pracovníci budou nadšeni, jak se jim pěkně začnou rýsovat konkrétní cílové skupiny, kterým bude možné nabízet zboží či služby na míru. A další nápady si domyslete sami. Když budou povedené, nechlubte se jimi, ale raději si zajděte na patentový úřad. Můžete rychle zbohatnout.

Aby však taková sociální lokalizace fungovala, je potřeba vlastnit potřebný hardware, konkrétně nějaký správný multimediální telefon. Výrobci si toho jsou velmi dobře vědomi a zaplavili barcelonský kongres množstvím těch správných přístrojů. Ne, žádné levné kousky mezi nimi nehledejte, těmi se velké značky již moc nechlubí. Většina novinek patří do kategorie špičkových telefonů, na které budete potřebovat alespoň 8 000 korun, ale ještě více úspor ve vašem prasátku bude jedině výhodou.

Mobilní návrháři šijí jen podle dvou vzorů.

Trendy jsou v zásadě dva. Prvním je placatý mobil bez klávesnice s velkým dotykovým displejem. Prostě a stručně něco na způsob iPhonu, ať se to někomu líbí nebo ne. Druhá varianta bývá méně multimediální a více myslí na milovníky psaní. Telefony s QWERTY klávesnicí směřují z byznys segmentu mezi běžné uživatele, kteří raději píší, než volají. Ani v tomto případě nejsou designéři příliš nápadití a vše připomíná první letité BlackBerry.

Pokud vám nevyhovuje ani jedna z variant, mnoho vám toho na výběr nezbude. Tedy alespoň pokud nebudete chtít kupovat starší model nebo nepočkáte, jestli se móda do příštího roku nezmění. Především mezi top modely jednotlivých výrobců prostě mnoho alternativ není. Snad jedině Nokia, která s dotykovými displeji znatelně zaspala, ještě nabízí tradiční zboží, displej a mobilní dvanáctitlačítkovou klávesnici.

Odkud jen se ty nápady berou.

Při bližším zkoumání nových mobilů se nejde ubránit myšlence, že toto všechno jsme už někde viděli. Ano, řeč je opět o x-tých kopiích iPhonu a y-tých kopiích BlackBerry. Zásadních inovací na těchto původních myšlenkách mnoho není a ty nejpovedenější nemá cenu hledat u velkých značek, ale třeba u Palmu s novým operačním systémem webOS nebo přímo geniálně jednoduchý způsob kombinace dotykového displeje s jednou mechanickou klávesou, kterou je onen celý displej, tak jak to předvádí Storm od BlackBerry.

A máme tu Palm, iPhone, BlackBerry - samé americké značky (myšleno ze severoamerického kontinentu). Když k tomu připojíme jasnou dominanci amerických firem ve výše zmíněných sociálních sítích a dalších internetových službách tlačících se na mobily (YouTube, Google, Yahoo), nelze se ubránit dojmu, že Američané prostě ví, co je praktické a co lidé opravdu chtějí. Tedy mimo Motorolu, o té ale až za chvíli.

Velcí bojují sami se sebou.

Ale abychom nebyli ke zbytku světa nespravedliví. Nokii patří náš obdiv, jak zarputile tlačí to, co si před mnoha lety naplánovala. Třeba ten příběh s navigací v mobilu. Díky sociálním sítím o takto vybavené mobily jistě nastane prudká poptávka a Nokia jich má v portfoliu pěknou řádku.

Z českého pohledu již mrtvý Alcatel přežívá pod čínskou taktovkou nových majitelů velmi dobře a jako jediný se soustřeďuje jen na obyčejné mobily. Nejdražší stojí okolo tří tisíc a nechybí ani příslušníci módních trendů - "dotykáč" a "komunikátor". Co na tom, že komunikátor je komunikátorem jen díky klávesnici.

Nesmiřitelní rivalové z korejského poloostrova - LG a Samsung - se předhánějí v chrlení špičkových mobilů s dotykovým displejem, ještě více megapixelovými fotoaparáty nebo jako u Samsungu rovnou s HD videokamerou. LG kontrovalo průhlednou klávesnicí, podržte se - normální, nikoliv QWERTY.

Sony Ericsson jako první ukázal, že jednou bude mít dvanáctimegapixelový mobil a že systém nepoběží na Windows, ale na Symbianu. Ale na koncept Idou si ještě pěkných pár měsíců počkáme. A co Motorola, ptáte se? My odpovídáme, že nikdo neví. Ale zatím žije. Tedy spíš živoří.

Ostatní se snaží.

A zbytek světa? Smršť komunikátorů s Windows Mobile, které ovšem běžný uživatel asi jen stěží ocení. Zaujal nás kompilát navigace a mobilu Nüviphone, ale tím se Garmin chlubí už rok a v prodejnách stále není. I když nyní s podporou Asusu by se to již mohlo povést. Japonské podivnosti, které nemají QWERTY klávesnici ani dotykový displej, jsou velké, neohrabané, téměř výhradně véčka a překvapivě v případě přístrojů od operátora DoCoMo fungují i v Evropě - jsou to 3G/GSM modely. Prostě jiný svět.

A do něj patří i zoufalá snaha stále nových a nových čínských firem prorazit s něčím, co není vzhledovou kopií známého mobilu za čtvrtinovou cenu. Přitom ryze vlastní produkty nevypadají zle, pouze vývoj uživatelského prostředí by si zasloužil mnohem větší pozornost. Na to pravděpodobně není čas. Navíc většina dříve velkých výrobců dnes produkuje zřejmě něco zcela jiného než mobily; ze slavnějších jmen vystavovala na veletrhu jen "ledničková" společnost Haier.

Zdroj: idnes.cz sekce mobil ze dne 19.2.2009 (Jan Matura)


T-Mobile propojí Facebook a telefonní seznam

18. 02. 2009

Uděláme iPhony ze všech chytrých telefonů, slibuje mobilní operátor T-Mobile. Na největším světovém veletrhu mobilních telefonů Mobile World Congress v katalánské Barceloně totiž šéf firmy Hamid Akhavan představil nový systém, který má zjednodušit práci s oblíbenými aplikacemi v mobilu.

To, co mohli dosud zkoušet jen majitelé iPhonů od Apple nebo telefonu G1 výrobce HTC s operačním systémem Android od Googlu, si tak budou moci "osahat" i další uživatelé. T-Mobile vidí v novince cestu k dalšímu rozvoji mobilního internetu, který teď hýbe celým mobilním světem.

Uživatel by totiž měl mít pod kontrolou všechny aplikace jedním klikem a navíc by se mu do telefonu samy stahovaly zprávy o aktuálním dění z jeho oblíbených serverů. Operátor chce, aby už v telefonním seznamu našli uživatelé u každého ze svých kontaktů jeho status, který se bude stahovat z Facebooku nebo jiné komunitní sítě.

"Budeme spolupracovat s největšími internetovými hráči, jako jsou YouTube, eBay nebo Facebook, vysvětluje Akhavan. Informace o dění na internetu či třeba o vývoji sledované dražby na eBay by měli mít zákazníci hned na úvodní obrazovce telefonů.

První zkušenosti s touto novinkou budou sbírat zákazníci T-Mobilu už letos na jaře v Německu, Rakousku, Nizozemsku a Velké Británii. "V Česku samozřejmě službu spustíme také, ale budeme potřebovat čas na překlad služby a k přípravě na české podmínky. Zatím tedy nemohu říct přesné datum," řekl Akhavan v rozhovoru pro HN.

Operátor zároveň vytváří po vzoru Apple nový trh s aplikacemi. Ke spolupráci si vybral finskou Nokii, a tak si uživatelé budou moci vybírat rovnou v mobilu nové aplikace jak od vývojářů navázaných na T-Mobile, tak přímo od výrobce. První si to budou moci vyzkoušet majitelé "chytrých" nokií v druhé polovině letošního roku.

Ještě více si Akhavan slibuje od telefonu G1. Ten v sobě má totiž operační systém Android od Google. "Od podzimu jsme začali prodávat G1 v šesti zemích světa (v Česku 30. ledna) a fanoušci s vývojáři už pro něj vytvořili přes tisíc různých aplikací. Je to fascinující rozjezd," vysvětluje Akhavan. Ještě letos by se měl ale objevit na trhu další nový telefon s "motorem" v podobě Androidu. Včera ohlásil tento nový model čínský výrobce Huawei. Podle vyjádření firmy by se měl začít prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Nakolik se bude krýt s modelem, který připravuje T-Mobile, nebo zda jde o ten samý, ale Akhavan nekomentoval. Řekl pouze, že hlavním "androidním" telefonem pro letošek bude G1.

Jsou to především mobilní data, kvůli nimž se operátor vrhá do takových akcí. Internet v mobilu se už stal masovou službou a operátoři na ní začínají vydělávat. "Loňský rok pro nás byl velmi úspěšný. Naši zákazníci prosurfovali třikrát více dat než dříve a počet uživatelů mobilních dat vzrostl o polovinu na 5,9 milionu," říká Akhavan. Jak dodal, T-Mobile už dnes testuje novou technologii označovanou jako LTE.

Ta by měla nahradit rozporuplné sítě třetí generace, za něž dali operátoři desítky miliard, ale jejichž praktický užitek objevili až s nástupem telefonů, jako je iPhone. Tedy mobilů, které dokázaly přiblížit pokročilé funkce i běžným uživatelům, a navíc obalily technologii líbivým designem.

"Technicky je LTE možné spustit v roce 2010, ale záleží na regulátorech, zda nám přidělí frekvence," vysvětluje Akhavan.

Operátoři tak sází vše na mobilní internet a trendy, které hýbají celým internetovým světem - tím je sdílení dat v komunitních sítích jako třeba na Facebooku. Ten totiž roste neskutečnou rychlostí - registruje už 175 milionů uživatelů a jen za poslední měsíc získal pětadvacet milionů nováčků.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 18.2.2009


Obří přehlídka mobilů v Barceloně zchudla

17. 02. 2009

Krize si našla cestu i do Barcelony. Zatímco ještě před dvěma lety během největšího světového veletrhu The Mobile World Congress oblepil korejský výrobce mobilů Samsung skoro celé město včetně historických památek svými billboardy, letos se hledá reklama na mobilní telefony po katalánské metropoli jen těžko.

Telekomunikační firmy totiž šetří, i když dopady krize přímo nepřiznávají. Podle GSM Asociace, která celou akci zaštiťuje, klesl počet vystavovatelů meziročně o deset procent. A úspory jsou znát. T-Mobile například už nemá dvoupatrový stánek a spokojí se jen s přízemím a největší světoví výrobci jako třeba Nokia už ani nepořádali tiskové konference v areálu výstaviště, ale přesunuli je mimo něj. Sony Ericsson představil své novinky ještě před začátkem veletrhu. Výrobcům totiž krize snižuje tržby. Světové jedničce Nokii klesly loni příjmy o patnáct a Motorole dokonce o třiapadesát procent. Letošní ročník má ale i přesto navštívit kolem padesáti tisíc byznysmenů, novinářů nebo zájemců o novinky.

Z Česka v Barceloně, kromě operátorů, vystavují jen tři firmy. "Krize je pro nás, myslím si, docela příležitost, protože vyrábíme věci, které šetří náklady," říká Ladislav Beran, regionální šéf české 2N Telecommunications, a dodává, že letos očekávají nárůst tržeb až o 30 procent. Loni přitom firma utržila za kompletní komunikační řešení pro podniky i domácnosti kolem třiceti milionů eur. "Chceme objevit nové trhy a velmi nás láká Jižní Amerika," říká Beran a dodává, že nejvíce je trápí, stejně jako každého exportéra, nevyzpytatelný kurz koruny.

"Jezdíme sem pravidelně, máme tu blíž k operátorům, kteří jsou naši největší odběratelé," vysvětluje technický ředitel jabloneckého Jablocomu Tomáš Ladr.

Firma, která proslula po světě obřím stolním mobilem, stojí především na zahraničí. "Domácí prodeje nám dělají jen kolem čtyř procent tržeb, ale tuzemští zákazníci nám dávají nejrychleji zpětnou vazbu," říká Ladr.

Jako novinku si Jablocom pro veletrh připravil specializovanou bezpečnostní kameru. "Jsme tady ale hlavně kvůli jednáním a utužování vztahů s našimi partnery," dodává Ladr.

Jako třetí se svým stánkem hájí tuzemské barvy společnost Future Products Design, která se specializuje na stavění sítí a infrastruktury především pro operátory. "Jezdíme na všechny veletrhy pořádané GSM asociací, náš byznys je totiž hlavně v cizině. V Česku už operátoři mají všechno pokryto, a tak my lovíme v Africe a Asii," říká obchodní ředitel firmy Christian Fox.

iPhone, náš vzor .

Rok 2009 pojede dál v kolejích, které postavil Apple se svým iPhonem, tedy ve znamení dotykových displejů. Klávesnice tak letos evidentně nebudou příliš v módě. Modely a la iPhone tu představili a vystavují všichni.

Samsung už svou řadu telefonů s dotykovým displejem představil, ale na Barcelonu si nechal novinku v podobě modelu Beat DJ, která je určena hudebním fanouškům a lze na bezdotykovém displeji hudbu i tvořit.

Šanci, která přichází s novým pohledem na mobily, tak vycítili i ti, kteří zatím s mobilními telefony jen koketovali. Své novinky s dotykovým displejem tak ukázal třeba Acer.

Výrobci hledají cesty, jak si ukousnout trochu z koláčů operátorů. Nokia postavila novou řadu telefonů především na navigaci, aby mohla k telefonům nabídnout i nějakou službu. "Výrobci už se snaží přidávat k telefonům služby, které dosud dělali především operátoři, například neomezené stahování hudby do nových modelů Sony Ericssonů," vysvětluje odborník na mobily Michal Hron.

Sony Ericsson představil jako první telefon s dvanáctimegapixelovým fotoaparátem s označením Idou.

Každý chce kus koláče.

Mobilní průmysl přitahuje čím dál tím větší hráče, kteří dosud stáli spíše v pozadí. Dokazuje to i sestava mluvčích hlavní konference veletrhu. Zde vystoupí tradičně hlavy operátorů a výrobců, ale i například šéf komunitního serveru MySpace, světové portálové dvojce Yahoo! nebo experti z Googlu.

Velcí internetoví hráči totiž mobily vidí jako další cestu k růstu. To samé platí pro Microsoft. Steve Ballmer včera v Barceloně představil novou verzi operačního systému Windows určeného pro mobilní telefony. Kromě jiného je u nich kladen důraz na intuitivní ovládání přes dotykový displej.

Stejně tak se mění i vystavovatelé, jednoznačným trendem je mobilní internet. Ten je totiž pro operátory jednou z mála cest, kde mohou ještě růst.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 17.2.2009


Výrobci telefonů i mobilní operátoři se dohodli na univerzální nabíječce pro mobilní telefony

17. 02. 2009

Představitelé asociace GSMA a zástupci 17 předních výrobců telefonů a mobilních operátorů v úterý na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně oznámili, že společně vytvoří jednotný standard pro dobíjení mobilních telefonů.

Cílem iniciativy vedené asociací GMSA je přinutit mobilní průmysl vyrábět energeticky efektivní nabíječky šetrné k životnímu prostředí. Ze zmiňované spolupráce by mělo vzejít nové dobíjecí zařízení, které bude spotřebovávat o 50% méně elektrické energie ve standby módu než nynější nabíječky.

Snížení energetické náročnosti nabíječek by mělo ročně snížit emise skleníkových plynů o 13,6 až 21,8 miliónů tun.

Dalším velkým plusem by mělo být zamezení zvyšování zbytečného elektronického odpadu, který by tímto krokem dle GMSA mohl klesnout až o 51 tisíc tun. Spotřebitelé totiž již nebudou muset s novým telefonem kupovat i novou nabíječku a ušetří se tedy jejich náklady a zároveň uleví životnímu prostředí.

Krom těchto ekonomických a ekologických důsledků přinese nově ohlášená univerzální nabíječka větší komfort spotřebitelům a usnadní jejich život. Ne vždy totiž sebou nosíme nabíječky k našemu telefonu a kvůli velkému množství výrobců na našem trhu není jednoduché v případě potřeby sehnat tu správnou. To se s univerzální nabíječkou změní.

Výrobci začnou na vývoji univerzální nabíječky okamžitě pracovat, aby mohli dosáhnout ambiciózních cílů dohody, dle kterých by měly být téměř všechny mobilní telefony po celém světě vybaveny univerzálním Micro-USB rozhraním pro dobíjení baterie nejpozději začátkem roku 2012.

Nového projektu se aktivně účastní přední hráči na mobilním trhu jako jsou například Nokia, Samsung, Sony Ericsson, Motorola a LG na straně výrobců a Telefónica, T-Mobile, Vodafone či Orange na straně mobilních operátorů.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 17.2.2009


Krize možná zkrouhne dotace mobilů až o polovinu

12. 02. 2009

Dotace na nákup nových mobilů se mohou v závislosti na finanční krizi snížit. Operátoři jsou v komentování takového kroku ale více než opatrní. Příspěvky na nový mobil při podpisu smlouvy jsou v Česku již nyní jedny z nejnižších v Evropě.

Vyplývá to ze zjištění týdeníku Euro, pro který anonymní zdroj uvedl, že se o plánu na snížení dotací mluví již dlouho. Dotace by se mohly snížit až o polovinu ze současné průměrné výše 80 eur na 40 eur na jeden telefon. Přístroje by pro koncové zákazníky podražily.

"Dotační politika operátorů je pro výrobce mobilních telefonů velmi důležitá," uvedl Jakub Švestka ze společnosti LG. Pokud by ke snížení dotací skutečně došlo, mělo by to dle něj vliv na růst prodejů levných přístrojů na úkor dražších a zřejmě také na prodloužení intervalu, kdy zákazník pořizuje nový telefon.

Operátoři jsou strozí.

Tuzemští operátoři svou strategii v dotování telefonů ale odmítají komentovat. "Je obchodním tajemstvím naší společnosti," uvedl tiskový mluvčí Telefóniky O2 Vlastimil Sršeň. T-Mobile pouze uvedl, že bude pružně reagovat na potřeby trhu a konkurenční prostředí.

U Vodafonu se místo konkrétních odpovědí rozhodli rovnou představit novou dotační politiku. V ní si mohou zákazníci vybrat mezi zvýhodněným telefonem a tarifem.

Už nyní je ale v Česku průměrná dotace často nižší než ve zbytku Evropy. Například v Británii lze pořídit za jednu libru (odpovídá tuzemským mobilům za korunu) přístroje, které jsou u nás dotovány jen minimálně. Výši dotací operátoři obhajují "specifickými podmínkami trhu".

Přes operátory jde většina mobilů.

Zdejší trh je přitom silně operátorsky zaměřen. Ročně se zde přes poskytovatele mobilních sítí prodá až devadesát procent nových telefonů. Zbylé kusy lidé nakupují ve volném prodeji, například ve značkových obchodech světových výrobců či na internetu.

"V České republice je přibližně 80 procent našich telefonů prodáno přes operátory, zbylých 20 procent na volném trhu," uvedla pro iDNES.cz Gabriela Lobodášová, ředitelka české pobočky společnosti Sony Ericsson.

Například T-Mobile loni prodal asi 750 tisíc dotovaných mobilů, což je 75 procent z celkového počtu prodaných telefonů. Ostatní operátoři své prodeje neprozradili.

Zdroj: idnes.cz sekce mobil ze dne 12.2.2009 (Michal Hron)


Krize zasáhla mobily. Nikdo je nechce

11. 02. 2009

Světoví výrobci počítačů a další elektroniky postupně ohlašují ztráty a propouštění lidí. Co na to říkají prodejci v České republice?

Velcí obchodníci s počítači a další elektronikou v ČR uvádí, že se jich krize nedotkala. "Současná krize paradoxně nahrává velkým obchodům. Slabí odpadnou, silní posílí a poměrně roztříštěný trh se vyčistí,“ řekl marketingový ředitel firmy Alza.cz Jan Samko.

Lidé si podle něj odpustí koupi nového automobilu, ale počítače jsou už tak levné, že se do rodinného rozpočtu vejdou.

"Oproti loňsku opadává prodej komponent - je to ale dlouhodobý trend a je pochopitelný. Lidé už kupují samostatné funkční celky - hotový počítač, notebook. Takové to "montování na koleni" de facto končí," dodal Samko.

Zatímco se může dařit velkým prodejcům elektrotechniky, protože "celé" výrobky jdou poměrně dobře na odbyt, výrobcům procesorů, základních desek, počítačových komponent a mobilů se už tak dobře vést nemusí.

Telefonům se nedaří.

Spolu s procesory klesla poptávka i po mobilních telefonech. Uvedl to finský gigant Nokia. Společnost bude propouštět zaměstnance ve finské továrně Salo.

Uvažuje škrtnout asi 410 pracovních míst. Také se zbaví asi třetiny najatých dělníků. Chce tak ušetřit 700 milionů eur.

Finové propouští personál. Nemají pro něj práci.

Jaká je poptávka po mobilech v Česku? Podle obchodníků klesla o neuvěřitelných 50 procent. Zástupci Alza.cz sdělili, že to zčásti "přikládají nasycenosti trhu. Skutečností ale je, že se propadly na polovinu dřívějších prodejů." Kvůli tomu se dostávají do potíží výrobci telefonů. Nokia je toho zářným příkladem.

Procesory v krizi.

AMD, druhý největší výrobce procesorů pro osobní počítače, propustí 1100 lidí. Důvodem je nízká poptávka po jeho zboží. Firma ji svádí na malé prodeje osobních počítačů ve světě. Do Česka přijde vlna nezájmu o osobní počítače pravděpodobně později.

Také Intel oznámil masivní propouštění. Společnost však chce během následujících dvou let investovat kolem 7 miliard dolarů do nových výrobních prostor a technologií.

Grafiky Nvidie lidé nechtěli.

Krize zasáhla také výrobce grafických karet Nvidia, který je velmi dobře známý hráčům počítačových her. Nvidia zveřejnila finanční výsledky za poslední kvartál minulého roku.

Společnost vykázala ztrátu téměř 148 milionů dolarů. O rok dříve se přitom firma mohla vykázat ziskem kolem 257 milionů dolarů.

Grafická jádra se nekupují. Nvidia na nich prodělává.

"Listopad byl špatný," dodal během úterní tiskové konference na adresu finančních výsledků šéf Nvidie Jen-Hsun Huang. Podle Marvina Burketta, který ve firmě odpovídá za finance, budou čísla posbíraná jen za prosinec daleko horší.

Vyhledávač Google se drží.

Výrobci elektroniky čelí těžké době. Google, jednička ve světovém vyhledávání, se však krize nebojí. Výnosy firma zvýšila o 18 procent na 5,7 miliardy dolarů.

Je to sice pouhý odstín toho, co Google předváděl před rokem (nárůst o 50 procent), ale i to stačilo k tomu, aby analytici označili Google za velmi silnou firmu, která se umí vypořádat s nepříznivými finančními podmínkami.

IBM propouští, ale..

IBM v Severní Americe propustí 2800 lidí. Firma je známá například stavbou výkonných superpočítačů. V prosinci zaměstnávala 400 000 osob, o rok dříve 386 000.

IBM přesto vykázala v minulém kvartálu několikaprocentní zisk. Společnost je optimistická i do dalších let a v současnosti restrukturalizuje tým.

Zdroj: tn.cz sekce PC ze dne 11.2.2009


Špičkové mobily za hubičku. Návštěvou bazaru ušetříte i desítky tisíc

10. 02. 2009

Před pár lety byly některé telefony za desetitisíce. Dnes je lze v bazaru sehnat jen za zlomek jejich původní ceny. I na bazarové zboží se přitom vztahuje ze zákona záruka. Můžete narazit i na velmi zachovalé, či dokonce nové kusy starších top modelů.
Příklad první: plně vybavený komunikátor Nokia E90. Před dvěma roky to byl hit a odpovídala tomu i cena: 25 490,- korun. Dnes ho lze v bazaru pořídit za necelých devět tisíc korun. Výbavou přitom předčí i mnohé o poznání dražší novinky.

"Maximálně vybavené telefony ztrácejí hodnotu poměrně rychle. Je to vlastně úplně stejný případ jako luxusní auta. Vždyť i takové sedmičkové BMW dnes seženete za zlomek pořizovací ceny," vysvětluje Martin Vospěl, majitel jednoho z pražských bazarů.

Potvrzuje to jediný pohled do aktuálního ceníku; Qtek 9000, ve své době nekompromisní komunikátor s cenou nad třicet tisíc korun, se dnes prodává za pět a půl; MDA III vyjde na tři tisícovky; HTC P3300 Artemis s GPS navigací lze sehnat do pěti tisíc korun.

"U těchto přístrojů je pokles cen v čase nejvýraznější, jelikož jsou určeny pro úzkou skupinu lidí a tím se i hůře prodávají," upřesnil Vospěl.

Nejprodávanější? Mainstream od Nokie

Nejprodávanější přístroje jsou podle něj ty s cenou do dvou až tří tisíc korun, zejména pak telefony značky Nokia. "Hitem je stále model 6300, nebo i takový 6131. To je klasický mainstream, který dnes seženete za pár tisíc."

Kupující prý často sahají i po starších top modelech Sony Ericssonu, zejména muži. "Ženy si k nám chodí hlavně pro véčka v pastelových barvách, vede Samsung nebo Motorola."

Jmenované modely se v bazaru prodávají za zhruba třetinové ceny. Například velmi oblíbený model Nokia 6300 lze pořídit za 2700 korun, véčko 6131 dokonce za částky o málo přesahující dvoutisícovou hranici. U Sony Ericssonu se lidé zaměřují na modely K800i a K850i díky kvalitě jejich fotoaparátů. První z nich vyjde na zhruba dva a půl tisíce, druhý na necelých pět tisíc.

Samsung boduje stylovým véčkem E530, ze stejného důvodu se dobře prodává i LG KG800 aka Chocolate. Oba tyto telefony lze sehnat do dvou tisíc korun.

I do tisícovky seženete poklady.

Zcela samostatnou kategorií jsou přístroje prodávané za ceny nepřevyšující tisícovou hranici. "Za tuhle sumu dnes seženete i velmi dobře vybavené přístroje. Z hlavy mě teď napadá Sony Ericsson K700 nebo staré, ale dobré Siemensy," radí Vospěl. Upozorňuje také na to, že za jednu tisícovku lze koupit zcela nový telefon, který je vhodný pro úplné začátečníky nebo nenáročné uživatele. "Často nabízí jen zcela základní funkce."

Doslova za pár stovek lze pořídit celou řadu základních modelů všech výrobců. V této cenové hladině se pohybují i archaické, leč stále dobře vybavené telefony. Některé z nich se chlubí například barevným displejem, funkcí Bluetooth, dokonce i podporou 3G sítí. "Za patnáct stovek dnes pořídíte telefon, který bude dostačovat i náročnějším uživatelům," shrnul Vospěl.

I bazar nabízí záruku.

Při pohledu na vystavené kusy navíc zjišťujeme, že většina jmenovaných telefonů je ve výtečné kondici. "Poškrábané či jinak poškozené kusy nevykupujeme. Jsou téměř neprodejné. Na trhu se navíc vyskytuje plno výprodejových či repasovaných kousků, které vypadají doslova jako nové. Právě ty se snažíme nabízet."

Nákup telefonu z bazaru má ale i své stinné stránky. Nižší cena je často vykoupena nejasným původem přístroje, chybějící krabicí či součásti originálního příslušenství. "Snažíme se nabídnout kompletní balení, občas to ale nevyjde. Nedostatky pak kompenzujeme nižší cenou," tvrdí Vospěl.

Před nákupem by se měl zákazník dobře seznámit s obchodními podmínkami bazaru i s jeho reklamačním řádem. I na zboží z bazaru se vztahuje záruční lhůta a lze je reklamovat. Při reklamaci je ale nutné prokázat, že vada byla na výrobku už při jeho převzetí, nebyla na ni poskytnuta sleva a vada neodpovídá míře používání.

Zdroj: idnes.cz sekce mobil ze dne 10.2.2009 (Michal Hron)


Google umožní sledovat na mapě pozici lidí, kteří to dovolí

06. 02. 2009

Americký internetový gigant Google spustil software Google Latitude, který uživatelům mobilních telefonů umožní sledovat na mapě pozici těch lidí, kteří k tomu dají svolení. Člověk tak díky tomu bude moci vědět, kde se právě nacházejí jeho příbuzní a kamarádi.
Ukazovat svoji pozici na mapě v displeji mobilu budou moci uživatelé ve 27 zemích světa. Nastavení dovolí uživateli vybrat, pro koho budou informace přístupné, ale také se kdykoli z monitorování odpojit, uvedl Google na svých internetových stránkách.
"Žerty stranou, uznáváme, že jsou údaje o lokalitě uživatele citlivé. Zabudovali jsme proto přímo do aplikace jemně vyladěnou ochranu soukromí," ujišťuje podnik. "Nehlídáte si jen to, kdo vidí vaši pozici, ale vybíráte i lokalitu, kterou smějí vidět," dodává zpráva.
Sledovat, kde jsou právě kamarádi, půjde na displeji ve funkci Google map či na osobním počítači. Podobnou službou již je Loopt, který funguje v sítích operátorů Verizon Wireless a Vodafone. Loopt pracuje i v mobilu iPhone od firmy Apple.
Latitude bude fungovat v telefonech Blackberry od americkém firmy Research In Motion i v přístrojích s operačními systémy Symbian S60 a Windows Mobile. Funkční bude i v telefonech T-1 Mobile se softwarem Android od Googlu i v iPhonech a mnoha modelech od skupiny Sony Ericsson, napsala agentura Reuters.

Zdroj: mam.cz ze dne 6.2.2009



Zobrazené novinky: 421-430
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner