AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 501-510
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Italové vytáhli do boje za nižší ceny. Pomocí SMS

10. 08. 2008

Rostoucí ceny potravin dělají vrásky lidem všude na světě. V Itálii už ale hamižným obchodníkům pšenka nepokvete.

Italská vláda vytáhla do boje proti předraženým potravinám a dala občanům možnost ověřit si cenu domácí produkce prostřednictvím SMS. Vysoké ceny jsou totiž často způsobeny nejen zvyšujícími se výrobními náklady, ale také hamižností mnohých obchodníků, kteří se na výše uvedené důvody s oblibou vymlouvají. V některých zemích lidé proti vysokým cenám protestovali. V jiných zemích jako jsou například Mexiko, Indie nebo Egypt vedlo zdražování dokonce k nepokojům, což jasně ukazuje, že zdražování představuje pro mnoho lidí nemalý problém. Italové ovšem nyní dostali novou možnost jak si ověřit, zda si jejich prodejce neúčtuje přemrštěné ceny. Mohou totiž využít nové bezplatné služby zavedené ministerstvem zemědělství a asociací na obranu spotřebitelů a během pár okamžiků se rozhodnout zda koupit, smlouvat a nebo jednoduše „jít o dům dál“.

Celosvětově roztočená inflační spirála totiž vyvolává u řady lidí pocit, že by nebylo na škodu zjistit, jakou marži si na prodávaném zboží účtuje obchodník. Italský systém v tomto směru funguje velmi snadno a využívá k tomu něco, co má úplně každý – mobilní telefon. Zákazníkovy tak stačí odeslat SMS s názvem vybrané komodity a obratem obdrží zprávu s přiměřenou cenou. Textovky se posílají na speciální číslo, přičemž pro lepší orientaci rozdělily úřady celý stát na severní, jižní a prostřední část. Systém zkoušeli také reportéři BBC, jmenovitě Emma Wallis, která se vydala investigativně zjistit, kolik stojí kilogram cherry rajčat. Zjistila, že velkoobchodní cena činí pouhých 69 eurocentů (16,70 Kč), zatímco maloobchodní cena činila na severu 2,9 euro, ve střední části země 2,8 euro a na jihu 1,85 euro.


Jedna SMS a Italové hned vědí zda je jejich trhovec nešidí.

A aby toho nebylo málo, zaměřila se ještě na cenu obyčejných rajských jablíček, která velkoobchodníci prodávají za 0,62 eura. Na trhu ovšem koneční spotřebitelé najdou ceny docela jiné, 2,15 euro na severu, 1,85 euro v centrální Itálii a nejméně jedno a půl euro na jihu země. Nejhůře jsou na tom ale samotní zemědělci, ti totiž od velkoobchodníků dostávají směšných 22 eurocentů za kilogram rajčat. Luca Di Maio z římské federace spotřebitelů dodává, že na trhu existuje mnoho obchodníků s často poměrně odlišnými cenami a vysvětluje, že systém cenové kontroly by měl pomoci zákazníkům pochopit a porozumět dynamice cenové tvorby na trhu a před rozhodnutím o koupi mu poskytnout co nejvíce informací. „Jsme na volném trhu a zákazníci by měli mít možnost koupit, či nekoupit, anebo se porozhlédnout jinde po lepších cenách“, dodává.

Emma Wallis také vyrazila do ulic Říma zjišťovat, zda spotřebitelé o možnosti zkontrolovat si ceny vědí. „Slyšela jsem o tom při čekání ve frontě a myslím si, že je to skvělý nápad“, odpovídá jedna z oslovených žen a dodává, že každý si určuje ceny jak se mu zlíbí. „Například když vyrazím sem na trh, mají zde cukety za dvě eura, za 2,5 eura i za 1,5 eura, nikdy nevíte které si vybrat“, stěžuje si. Jiná italská hospodyňka by zase o novou službu měla zájem jen v určitých případech. „Nakupuji velice rychle, ale snažím se alespoň zběžně kontrolovat ceny. Věřím, že tohle nemůže vydržet dlouho, tak bych SMSkovou kontrolu cen snad ani nepotřebovala“, říká. Podle Toma Standagea, redaktora ekonomického magazínu, je trh více efektivní, když mají jednotlivé subjekty více informací.

„Když jste v supermarketu a vidíte tam cenu rajčat, přičemž je to jediná informace kterou máte, nemáte vůbec důvod přemýšlet zda je koupit či nekoupit“, říká. Dále vysvětluje, že nabídka a poptávka se nejlépe vyrovnává pokud jsou zákazníci schopni srovnávat rozdílné ceny u různých prodejců, což je něco čemuž by textovkový servis a další informační zdroje měli napomoct. „Existují dokonce aplikace, které umožní přečíst čárový kód pomocí mobilního telefonu a následně vám vyhledají za kolik stejné zboží prodávají internetoví obchodníci“, říká a dodává: „A když je cena příliš vysoká, lidé půjdou jinam a obchodník bude nucen zlevnit.“ Mnoho analytiků to s cenami potravin ovšem moc růžově nevidí a predikují, že vysoké ceny se udrží i nadále. Italští spotřebitelé tak jako jedni z mála mohou doufat, že na tržnici, kde nakupují, najdou opravdu ty nejlepší ceny.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 10.08.2008


Nový iPhone 3G dostanou Češi už 22. srpna

06. 08. 2008

Všichni tuzemští mobilní operátoři začnou nabízet multimediální mobil iPhone 3G od firmy Apple 22. srpna, tedy měsíc a deset dní po prvním uvedení přístroje v USA a dalších 20 zemích.

iPhone ve stejný den nabídnou O2, T-Mobile i Vodafone. Cenu zatím firmy nezveřejnily.

Vysokorychlostní datové přenosy prostřednictvím sítě třetí generace však umožní jen O2. "Jsme jediný provozovatel 3G sítě na českém trhu," zmínil při vstupu nového iPhonu na český trh Salvador Anglada, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Telefónica O2 Czech Republic. "Naši zákazníci tak mohou exkluzivně a plně využívat všech funkcionalit, které iPhone 3G umožňuje," dodal.

T-Mobile a Vodafone nabídnou data prostřednictvím pomalejší technologie EDGE.

Telefónica iPhone 3G nabídne ve značkových prodejnách a firemním zákazníkům prostřednictvím obchodních partnerů. Stejně tak T-Mobile, který bude telefon nabízet jak za základní cenu, tak i v Twist sadě nebo za zvýhodněnou cenu k jakémukoli tarifu.

Telefon bude k mání i u Vodafonu. "Nový iPhone nabídneme 22. srpna všem zákazníkům bez nutnosti podpisu písemné smlouvy," říká Filip Hrubý, tiskový mluvčí Vodafonu.

Čeští mobilní operátoři už zřídily kvůli iPhonu speciální internetové stránky.

Nová generace iPhonu v sobě kromě telefonu skrývá přehrávač hudby a videa a umožňuje surfování po internetu dvojnásobnou rychlostí oproti předchozí verzi. Telefon má rovněž zabudovanou navigaci GPS.

Apple prodala první víkend po uvedení nového modelu jeden milion přístrojů iPhone 3G.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 6.8.2008


Americký student vynalezl kabelku, která dobíjí mobily

06. 08. 2008

Americký student vynalezl kabelku, která s využitím sluneční energie umožní dobíjení mobilních telefonů a další drobné elektroniky. Informuje o tom britský deník The Daily Telegraph. Osobní zavazadlo s názvem Power Purse za pomoci malých solárních destiček na svém povrchu využívá slunečních paprsků, které mění na elektrickou energii.

Energie se kumuluje v bateriích uvnitř kabelky, k nimž je možné se připojit přes USB rozhraní. Student Joe Hynek z Iowské státní univerzity dobíjecí kabelku vymyslel v rámci školní soutěže. Jeho vynález vítají především ekologicky uvědomělí módní nadšenci.

"Spustí se to pokaždé, když uživatel chodí venku. Lidem se to velmi líbí, protože to vyjadřuje ekologická a environmentální témata, zatímco se dobíjí váš mobil nebo iPod," uvedl devětadvacetiletý student Hynek.

K dobití mobilu je zapotřebí dvou hodin slunečního záření. Dobíječky je možné využít i pro další menší spotřebiče, jako jsou videokamery či osobní organizéry. Plně nabitá baterie by podle Hynka měla vydržet zhruba měsíc. Power Purse lze dobíjet i na okenním parapetu a je odolná proti poškrábání a proražení.

"Všechny drátky jsou kryty," dodal Hynek. Podle něj může uživatel po příchodu do práce položit kabelku na okenní parapet a nechat ji "pracovat". Dobíjecí kabelka by měla stát kolem 150 dolarů (2 300 korun) a měla by se začít prodávat na internetu na konci tohoto roku.

Zdroj: novinky.cz ze dne 6.8.08


Analýza: Nokia celosvětově zlevňuje, konkurence tlačí

02. 08. 2008

Nokia je světová jednočka, ale nehodlá usnout na vavřínech. Tlak mířený zejména z Koreje potěší koupěchtivé...

Největší výrobce mobilů na světě přistoupil k hromadnému celosvětovému snižování cen svých výrobků. Nokia tak reaguje na vývoj trhu, jenž po druhém čtvrtletí 2008 ukázal razantní vzestup konkurence, zejména v podobě korejských značek.

Všichni výrobci obecně čelí drsnému souboji o podíly na trhu a s tím souvisejícími tlak na ceny směrem dolů. Ty mají zároveň zastavit nebo alespoň zpomalit propad prodejních čísel hlavně v Evropě a Spojených státech, kde jsou trhy pod tlakem zpomalujících ekonomik. Nokia zahájila globální zlevňování deseti procent svého portfolia a zaměřila se přitom hlavně na multimediální a hudební telefony. Další, ale už ne tak významné slevy potkají celý sortiment. Největší propad zaznamenal loňský multimediální smartphone N81 8GB a předposlední generace hudebních mobilů XpressMusic 5310 a 5610.

Cenová politika Nokie, která aktuálně se svými přístroji kontroluje 41 procent trhu, bude mít rázný dopad na už tak dost paběrkující konkurenci. Nejvíce to pocítí Sony Ericsson, jemuž se sice v rámci Evropy daří s Finy držet krok, ale v ostatních částech světa nevykazuje zdaleka tak dobrá čísla. Konfrontace hudebních Walkmanů a zlevňující rodiny XpressMusic může být pro švédsko-japonské konsorcium drtivá.

To dokazují i slova ředitel společnosti CCS Insight, zabývající se průzkumem trhů, Bena Wooda: „Nokia byla vždy velkým taktikem v určování cen. Dokáže si ohlídat všechny segmenty trhu a umí využít každý přešlap konkurence ve svůj prospěch.“ Woodova slova dokazuje nedávno představená řada Supernova. Na první pohled se tváří jako série stylových telefonů, ale zejména svou hudební výbavou představuje skrytě přímou konkurenci pro Walkmany.

Těžké časy Motoroly a Sony Ericssonu.

Ve druhém čtvrtletí letošního roku nevykázal Sony Ericsson prakticky žádné zisky a oznámil plánované zrušení až dvou tisíc pracovních míst. Zbytek roku tedy nebude pro výrobce hudebních Walkmanů a fotomobilů Cybershot vůbec jednoduchý. Podobně je na tom Motorola. Ta si sice zuby nehty udržela třetí místo na trhu, ale je pravděpodobné, že v následujícím čtvrtletí podlehne korejskému náporu ze strany LG. Americký výrobce se topí ve ztrátě od doby, co spotřebitelé ztratili zájem o jeho Razr.

Naději ale dává analytik Neil Mawston, který tvrdí, že Motorola by se mohla vrátit do černých čísel příští rok, pokud ovšem bude schopna snížit výrobní náklady a oživit svou produktovou nabídku. Prvního zachránce potápějící se lodi spatřuje v pětimegapixelovém fotomobilu MotoZine ZN5, vyvinutém ve spolupráci se společností Kodak.

Nokia zvýšila svůj podíl na trhu proti minulému kvartálu o jedno procento díky expanzi na rozvíjející se mobilní trhy. Největší boom zaznamenala v Indii a v zemích jihovýchodní Asie, kde si vydobyla dominantní pozici. Motorola zkouší něco podobného v Latinské Americe. Její podíl však i přesto klesl na 9,4 procent, Sony Ericssonu připadá po druhém čtvrtletí výsek z koláče 8,2 procenta.

Nyní se nabízí otázka, kde pramení úspěch obou korejských výrobců. LG i Samsung zaznamenali rapidní růst v prodejnosti a příliš je netrápí ani ekonomická recese evropské a zejména americké ekonomiky. Hlavní důvody jsou dva. Korejští výrobci se vydali cestou těsné spolupráce s největšími světovými operátory. Výhradně pro ně potom produkují přístroje, které nenabídnou nikomu jinému. Typickým příkladem je dotykový mobil Samsung Instinct brandovaný pro amerického giganta Verizon.

Směnné kurzy ku pomoci.

Druhým faktorem, který hraje Korejcům do karet, je jejich slabá domácí měna won. Daří se exportu a výrobky za nižší ceny jsou více konkurenceschopné. Tržní podíl Samsungu vzrostl na 15,3 procent, LG těsně nestačilo na třetí Motorolu a skončilo čtvrté s 9,3 procenta.

Nejlépe na boj s Nokií jsou tak připraveni právě korejští výrobci, jejichž zisky vzrostly proti prvnímu čtvrtletí o více než 14 procent. Nokii nestačily příjmy z rozvojových trhů, aby zabránila poklesu tržeb o 20,3 procenta.

Výsledky naznačují, že Nokia bude muset v budoucnu tvrdě obhajovat svou pozici světové jedničky. Už dnes ji Samsung poráží svým nejvybavenějším 8Mpx smartphonem Innov8, vítězí i ve větší pružnosti a kratších prodlevách od představení nových modelů do následného uvedení na trh.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 2.8.2008


Druhé čtvrtletí 2008: Motorola drží třetí místo

01. 08. 2008

Motorola se prvně od roku 2006 nezhoršila, Sony Ericsson prožil ztrátové čtvrtletí. Oba svedli s LG tuhý boj o třetí místo na trhu.

Z vývojového grafu tržních podílů, je patrné, že vývoj už nějakou dobu směřuje k situaci, kdy si to spolu tři výrobci rozdají o třetí místo na mobilním trhu. A právě v uplynulém čtvrtletí svedli první tuhý boj, ze kterého kupodivu vyšla bez větší újmy Motorola, ze svých 9% téměř neztratila a zubynehty si drží třetí místo na trhu. Celkem se prodalo 303 milionů mobilů, zvedl se podíl Nokie, Sony Ericssonu a LG, mírně si pohoršil Samsung. Ten ale může být spokojen, po stránce tržeb je na tom výborně a spolu s LG jsou to jediní výrobci z velké pětky, kterým se meziročně tržby zvýšily.

Tržní podíl výrobců po druhém čtvrtletí 2008:

Nokia

Nokia prodala velmi slušné množství telefonů, dokonce takové, že ji to vyneslo nejvyšší podíl na trhu, co kdy měla. Jenže na tržbách to opět není znát. Má to dva důvody - dlouhodobý trend na mobilním trhu, kdy se čím dál lépe prodávají levnější telefony, a slábnoucí Euro. Prodalo se 10 milionů telefonů Nseries a 2 miliony Eseries, což je jen o málo více než loni. Výrobce si ale hodně slibuje od novinek, které se právě začaly prodávat, především od modelů E66, E71 a N78. Nokia také plánuje dobýt severní Ameriku a začít s tím má model 6205, který se začíná prodávat u tamějšího operátora Verizon.

Samsung

Samsung jako jediný výrobce ztratil kus ze svého tržního podílu, ale druhé čtvrtletí u něj bylo slabší i v letech 2005 a 2006. Navíc se mu na rozdíl od ostatních výrobců daří prodávat drahé telefony a tak se výrazně zvýšily jeho tržby. Vysvětluje to růstem prodejů fotomobilů a telefonů pro sítě třetí generace. Také se prodalo víc než milion poměrně drahých modelů Soul. Provozní profit se oproti tomu loňskému dokonce zdvojnásobil, ačkoli měl Samsung zvýšené výdaje na marketing v souvislosti s olympiádou.

Motorola

Relativně dobré zprávy přišly včera od Motoroly - udržela si třetí místo na mobilním trhu, udržela si stejný tržní podíl a její ztráta už není tak hrozivá jako v prvním čtvrtletí. Pravda ale je, že Motorola padala nepřetržitě poslední rok a půl a teď možná dorazila na pomyslné dno. Od dalšího zhoršení výsledků ji zachraňuje dobré postavení ve Spojených státech a v latinské Americe. V obou oblastech proto představila novinky - v USA véčko W755 pro sítě CDMA, dotykové mobily MING s Linuxem a v Brazílii hudební modely řady W. Když už nic jiného, Motorole by současná situace mobilní divize mohla alespoň vylepšit pozici před jejím prodejem, pokud se pro něj rozhodne.

LG

Předpokládalo se, že LG ve druhém čtvrtletí předstihne Motorolu a dostane se mezi výrobci na třetí místo. Aniž by tempo jeho růstu nějak polevilo, oslavy se musí odložit. K triumfu korejskému výrobci totiž scházelo prodat o 400 tisíc mobilů víc. Spokojenost je přesto na místě, LG si nemůže stěžovat na tržby ani na provozní profit, které se meziročně zvýšily o 40%, resp. o 70%. Přispěl k tomu hlavně růst prodejů vlajkových modelů a potvrdilo se, že drahé mobily se v hojném množství prodávají jen tehdy, pokud mají korejskou značku.

Sony Ericsson

I Sony Ericssonu se v posledním čtvrtletí meziročně snížily tržby a podobně jako Nokia to vysvětluje hlavně slabou měnou. Na meziroční pokles počtu prodaných mobilů však žádná taková výmluva není, obzvlášť když se nic podobného výrobci nestalo od jeho vzniku. Ani ztrátové čtvrtletí Sony Ericsson už dlouho nepamatuje, naposled jej potkalo v roce 2003. Navzdory tomu všemu se jeho tržní podíl mírně zvýšil a v závěsu za LG zatím zůstává v souboji o třetí místo na trhu. Jde do něj se sedmi chystanými novinkami včetně osmimegapixelového fotomobilu a dalšími deseti modely, které v půlce roku pustil na trh.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 1.8.2008


U:fon zlevňuje USB modemy, ceny padly až o 80 %

01. 08. 2008

Od dnešního dne snižuje náš nejmladší operátor ceny modemů pro připojení jeho „Fofr“ rychlostí, a to až o pěkných 80 %. Snížení cen je trvalé a vztahuje se úplně na všechny, jak na soukromé osoby, tak na firemní zákazníky. Nově lze tak koncové zařízení zakoupit už za pět stovek. U USB modemů tak dotované ceny klesly v rozmezí od 1 995 do 2 495 Kč na již zmiňovaných 500 Kč, plné ceny klesy z třech až pěti tisíců na 3 000 Kč. Wifi router lze nově pořídit v dotované podobě za tři tisíce (sleva z původních 4 199 Kč), v nedotované pak za 5000 Kč (sleva z původních 5 999 Kč).

K dnešnímu dni také zaniká prodej speciální nabídky Fofr internetu za 699 Kč měsíčně s hardwarem za zvýhodněnou cenu 999 Kč, neboť dnešní snížení cen se týká trvalé nabídky Fofr internetu s tarifem za 594 Kč měsíčně. Vysoká počáteční investice do mobilního U:fonova připojení se tak stala minulostí, libuje si Zdeněk Bílek, technický ředitel společnosti MobilKom. Více už napoví následující tabulka s přehledem cen a modemů:

Zařízení plná cena - cena s dotací
USB Anydata ADU 510L 3 000 Kč - 500 Kč.
USB Axesstel MV 110L 3 000 Kč - 500 Kč.
WiFi Axesstel MV410L 5 000 Kč - 3 000 Kč.

Bezdrátové modemy pro PC a notebooky. Dodávají se v balení s headsetem (jednouché sluchátko s mikrofonem), prodlužovacím USB kabelem, klipem pro uchycení na displej a samoinstalačním CD se softwarovým telefonem. USB modem Axesstel navíc obsahuje externí anténu vhodnou v oblastech s nižší kvalitou signálu.

Wifi router do firmem i do domácností
Poslední zajímavou kombinací je spojení U:fonova Fofr internetu a WiFi routeru. Snadno a rychle tak lze připojit do jedné bezdrátové sítě notebooky pomocí wifi, případně využít až čtyř ethernetových portů, které jsou na zařízení k dispozici. Přes kabel tedy mohou být k routeru připojeny až čtyři počítače, další lze připojit pomocí wifi. Díky snadné instalaci zvládne celou operaci i méně zkušený uživatel.

Jsme nejrychlejší!

Na závěž ještě trocha sebechvály ze strany operátora. Ten ústy Zdeněka Bíleka prohlašuje: „Pokrytí, rychlost i stabilita našich datových služeb se ustálily a náš Fofr internet svým poměrem cena/výkon předčí všechny své konkurenty.“ A dodává: „Díky našemu úsilí je Fofr internet dle nezávislých statistik serveru www.rychlost.cz nejrychlejším mobilním připojením k internetu nabízeným českými mobilními operátory. V červenci dosahovala průměrná rychlost u stahování dat 661 Kbit/s, u odesílání 281Kbit/s“. U:fon pro své připojení používá síť CDMA 2000 s takzvanou revizí A. To co prohlašuje samozřejmě určitě za ideálních podmínek platit může, nejlépe ho však mohou ohodnotit jedině samotní uživatelé, a to v diskuzi přímo zde pod článkem nebo třeba na našem fóru.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 1.8.2008


Půjčit hudbu na MP3 kamarádovi? Zapomeňte

30. 07. 2008

Jaký je rozdíl mezi CD a MP3? Samozřejmě CD je hmotné médium a MP3 datový soubor. Oba mohou obsahovat hudbu. Ale zatímco CD můžete půjčit kamarádovi, zakoupenou skladbu v MP3 nesmíte.

"V českém autorském zákoně je možnost vytvořit si kopii autorského díla pro vlastní potřebu," říká specialistka na autorské právo Dagmar Hartmanová. Samozřejmě při tom nesmíte účinně překonávat ochranu nastavenou výrobcem, protože to by už v pořádku nebylo. Klidně si tak můžete ze zakoupeného CD udělat jednu kopii do auta, jednu do "věže" a originál bezpečně uložit do šuplíku.

Podobně můžete autorské dílo také půjčit kamarádovi. On si může ze zapůjčeného díla udělat kopii pro vlastní potřebu. Tato možnost jde ovšem pouze v Evropě, protože v USA si nemůžete udělat kopii ani vy sami. Takže CD sice kamarádovi půjčit můžete, ale ten si kopii vyrobit nesmí.

K tomu, abychom si mohli vyrábět kopie pro vlastní potřebu, slouží poplatky, které platíme z CD, DVD a dalších médií, na kterých můžeme ukládat autorsky chráněná data, tedy flash disků, pevných disků aj. Poplatky se poté rozdělují mezi kolektivní správce, tedy OSA, Intergram a Dilia, a ti je rozdělují mezi umělce.

Autorské poplatky čeká změna.
Protože vyhláška o kompenzačních poplatcích nepostihuje například Blu-ray (psali jsme o tom), připravuje se její novelizace. "Návrh vyhlášky o nenahraných nosičích je již hotov, ministerstvo kultury čeká na podklady pro legislativní proces. K vyhlášce se bude pravděpodobně ještě vyjadřovat MPO. Vyhláška však zatím veřejná není," řekla iDNES.cz Kateřina Šebková z OSA.

A přicházejí MP3 soubory. Možná si řeknete, že když platíme kompenzační poplatky, tak snad není problém zacházet s MP3 stejně jako s klasickým CD. Ale je tady jeden podstatný rozdíl, protože tyto soubory nejsou vázané na žádný nosič.

"Pokud není žádné další ujednání, tak prodejce vám uvolní obsah pro pořízení rozmnoženiny pro osobní potřebu," říká Hartmanová. Přeloženo do srozumitelné podoby, prodejce vám umožní si soubor stáhnout.

Podobně mluví také manažer allmusic.cz David Sláma: "Zakoupením souborů (ať už s ochranou, nebo bez ní) dochází de facto k zakoupení licence k poslechu daného hudebního díla, případně k vytvoření jeho rozmnoženiny pro vlastní potřebu (tato možnost bývá DRM ochranou omezena počtem takových rozmnoženin). Licence už ale zákazníka neopravňuje dílo dále užít, tedy i někomu půjčit."

Jinými slovy: zakoupený MP3 soubor bez ochrany nemůžete nahrát na flash disk a půjčit kamarádovi. Dokonce ho ani nemůžete vypálit na CD a to kamarádovi půjčit, protože by mohlo jít o porušení zákona.

Zatímco v českých obchodech s digitální hudbou nenajdete téměř žádná pravidla, případně jste ujišťováni, že jde o stejný princip jako u nákupu CD, v zahraničí jsou striktnější. Například Amazon má jasně definováno, že zakoupené MP3 jsou pouze pro vaši potřebu, nemůžete je nikde pouštět, kopírovat ani je nemůžete prodat. Podobná pravidla mají i ostatní.

Existuje jedna výjimka. Pokud totiž koupíte MP3 skladby na datovém nosiči, například jako součást MP3 přehrávače nebo na paměťové kartě, můžete přístroj i takto zakoupené skladby půjčovat. "Pokud si digitální hudbu zakoupíte na nosiči, bude u něj stejný režim jako u CD," říká Hartmanová. Ale zatímco v zahraničí se již takové tituly výjimečně prodávají, u nás se zatím nic nechystá.

Osobní potřeba? Rodina, ale i blízký kamarád.

Samozřejmě také záleží na výkladu pojmu "osobní potřeba". Protože podle OSA se pod tímto pojmem nemusí chápat pouze osoba, která si skladbu zakoupila, ale také osoby blízké, kterým může skladbu pouštět. Jinými slovy, když si pořídíte MP3 pro osobní potřebu, těžko si budete skladbu pouštět pouze sami, ale můžete ji přehrávat také svým blízkým.

"Zákonná definice osob blízkých by se v tomto smyslu mohla vztahovat na rodinu v užším slova smyslu, případně na opravdu nejbližší přátele," říká Kateřina Šebková z organizace OSA.

Právníci říkají, že kde není žalobce, není ani soudce. To platí i v tomto případě. Čistě podle litery zákona byste zakoupenou hudbu v elektronické podobě nikomu půjčovat neměli, ale těžko vás za to někdo bude žalovat.

Zdroj: technet.idnes.cz ze dne 30.7.2008


Digitální televize se od pátku nastěhuje do mobilů

30. 07. 2008

LG nabídne koncem týdne první mobil, ve kterém bude možné sledovat ČT, Novu, Primu, Z1 a další digitální televize.

Od tohoto týdne bude možné i v Česku za chůze sledovat i televizi.

LG totiž přišlo s prvním mobilem, který dokáže přijímat digitální televizní signál stejně jako domácí set-top-boxy. O mobilní televizi zdarma je zájem.

Alespoň to potvrzují zkušenosti ze sousedního Německa. „Například před zahájením fotbalového Eura si Němci pořídili desítky tisíc telefonů těchto přístrojů," říká Jakub Švestka z českého zastoupení LG Electronics.

S telefonem LG HB620T je možné zdarma naladit na displeji ČT1, ČT2, ČT24, ČT4 Sport, Nova, Prima, Óčko, Public TV, Z1 a další, které přibudou v "digitální" nabídce. Zároveň lze v digitální kvalitě poslouchat i rozhlasové stanice.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 30.7.2008


Model 5800 Tube neboli Nokia iPhone na webu

29. 07. 2008

Mobilní telefon, se kterým chce Nokia vyrazit proti zázračnému iPhonu, je na webu. Prohlédněte si fotografie se specifikací.

Od představení iPhonu se nově představované telefony začaly dělit do dvou kategorií. Konkurenti iPhonu a ostatní. Dlouho se také čekalo na to, jak se k telefonu od Applu postaví špička současného mobilního světa v čele s finskou Nokií. Po více než roce od zahájení prodejů se zdá, že uvedení konkurenta je na spadnutí. Měl by mít označení 5800 a přídomek XpressMusic.

Klíčové vlastnosti Nokia 5800 XpressMusic:

sítě: GSM, WCDMA.
rozměry: 111 × 52 × 14,5 mm.
hmotnost: 104 g.
displej: TFT, dotykový, rozlišení 640 × 360 bodů, 16 milionů barev.
paměť: vnitřní 140 MB, paměťové karty.
operační systém: Symbian S60 5th Edition.
konektivita: Bluetooth, 3,5mm jack; GPRS, EDGE, WCDMA, HSDPA, Wi-Fi; GPS.
fotoaparát: rozlišení 3,2 megapixelu, autofocus, digitální zoom, video.

A právě fotografie tohoto možného hitu následující doby se objevily na jednom z čínských internetových serverů. Kromě fotografií pak Číňané mluví i o specifikaci. Telefon by měl být vybaven dotykovým (nikoliv multidotykovým) displejem s rozlišením 640 × 360 bodů, tedy s „filmovým“ poměrem 16:9. Zajímavostí je vibrační odezva dotyku displeje.


Nový telefon poběží podle informací serveru na nejnovějším Symbianu S60 5th Edition, bude mít integrovanou GPS i čidlo pro rozpoznání polohy telefonu tak, aby mohl být displej natočen vždy tak, jak to uživatel požaduje. Z další funkční výbavy: 3,2 megapixelový fotoaparát Carl Zeiss s autofokusem, osvětlovací LED nebo funkcí tagování snímků podle polohy. Za zmínku jistě stojí přítomnost 3,5mm jack konektoru a rozhraní TV-Out.

Co se týče datové stránky, top modely už dnes téměř vždy počítají top výbavu. GPRS, EDGE, WCDMA, HSDPA, Wi-Fi doplňuje Bluetooth, 140 MB vnitřní paměti a slot paměťových karet, s nimiž si můžete užívat až 8 GB prostoru navíc.

Čekání na plně dotykovou Nokii s operačním systémem Symbian by mělo trvat ještě několik měsíců do konce letošního roku. To je termín, kdy se, podle dohadů, Nokia s tímto telefonem představí oficiálně a vypustí jej do prodejen po celém světě. Zda tomu tak opravdu bude nebo Číňané „vaří z vody“, na to si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.

Zdroj: digitalne.cz ze dne 27.7.2008


Meteobulvár: za zabité Rusy mohou mobily

28. 07. 2008

V zemi kde včera znamená zítra zažívají horké léto plné bouřek. Blesky usmrtily už tucet lidí, mohou za to mobily?

Matička Rus je velká zem, největší na světě. Obývá ji 142 milionů lidí a tak se občas stane, že si přírodní živly v takto velké zemi, deváté nejlidnatější, vyberou svou oběť. Pravda, sem tam se o tom kvůli odlehlosti některých osad nikdo krom místních nedozví, ale najdou se i případy, které vyvolávají velkou pozornost. Jako například tucet lidí, jež během čtrnácti červencových dnů zemřelo v důsledku zásahu bleskem. To se samozřejmě občas stane všude, i když pravděpodobnost, že vás ve volné přírodě zasáhne blesk je prý menší než jedna k milionu. Kurióznější na těchto případech je skutečnost, že ruské úřady vidí příčinu v narůstajícím používání elektronických „hraček“, jako jsou například mobilní telefony.

Tak například ve středu 16. července ve tři hodiny středoevropského času zabíjely blesky v městě Neftekamsk 800 kilometrů východně od Moskvy. Blesk usmrtil trojici mladých lidí opalujících se v horkém dni na břehu řeky Kama, což je jeden z největších ruských toků a oblíbené místo, kde tamější obyvatelé tráví svůj volný čas. Jeden ze svědků, šestadvacetiletá Marina Sadykova vypověděla, že bouře se přihnala velice rychle a když si lidé začali balit své věci, uhodil blesk do šestnáctileté dívenky telefonující z mobilu. Další dvě oběti, chlapce ve věku 14 a 15 let našli ležet mrtvé na pláži, když se bouře přehnala a šest dalších lidí bylo kvůli vysokému krevnímu tlaku a srdečním poruchám hospitalizováno. Svědkyně dále uvedla, že viděla jen nenadálý ostrý oslepující záblesk světla, který při úderu zvedl písek do sedmimetrové výšky. Zda byly všechny tři oběti při úderu blesku pohromadě ruská média neuvedla.

Odborníci tvrdí, že hlavní příčinou neštěstí byl mokrý písek, na kterém lidé odpočívali. Jak známo, voda je dobrý vodič elektrického proudu, svou roli ale podle nich sehrál i samotný mobilní telefon, který při telefonování vyzařuje elektromagnetické pole a sám tak blesky přitahuje. Jedním dechem ale dodávají, že lidé se chovají neopatrně a schovávají se v přírodě pod stromy. Mimo jiné také radí vypnout elektrické spotřebiče a nepoužívat mobilní telefony. Vyhýbat se kopcům, otevřeným prostranstvím a nepřibližovat se k objektům ze železa. Při jízdě autem zavřít okna, vypnout rádio, zastavit a nevystupovat. Výše uvedený případ totiž není ojedinělý a v letošním horkém ruském létě nebezpečí opravu hrozí, což dokazuje i následující video.

Mezi další oběti patří žena, matka pětiměsíčního chlapce, která byla dle policejní zprávy nalezena mrtvá s roztaveným mobilním telefonem v ruce. Místní média přinesla informace o podobných případech napříč celým centrálním Ruskem včetně smrti desetiletého chlapce, který telefonoval za jízdy na kole a staršího farmáře zabitého na jeho bramborovém poli. Leonid Tarkov z observace FOBOS se zabývá studiem počasí a říká, že nárůst obětí úderu blesku může mít souvislost s nárůstem používání přenosných elektronických přístrojů, jako jsou hudební přehrávače nebo právě mobilní telefony. „Ty věcičky vydávají elektromagnetické pole“, říká a dodává: „To z nich v podstatě dělá vodiče, blesky jsou takovými věcmi často přitahovány a výsledek bývá smrtící“.

Hypotéza, že blesky jsou přitahovány slabým elektromagnetickým polem výše uvedených přístrojů, odmítá většina vědců, přesto je zde důkaz, že pravděpodobnost zabití zásahem blesku je mnohem vyšší u osoby nosící předmět z kovu. Dalším a mnohem významnějším faktorem, na který upozorňuje i Tarkov je nezvykle vysoký počet bouří, jež toto léto zasáhl jeho domovinu. Podle naměřených údajů je například Moskva 139 % nad dlouhodobým červencovým srážkovým průměrem, čemuž přispěla i zuřivá bouře ze středy šestnáctého, během níž spadlo 51 milimetrů srážek, tedy zhruba 50 litrů na metr čtvereční. Letošní bouřky vůbec v Rusku napáchaly hodně škod, hlavně v jeho centrální části, kde zanechaly mnoho domácností bez vody a elektrické energie, blesky také zapálily a zničily množství domů.

Problémy ale byly i v hlavním městě, kde velké přívaly vody zastavily dopravu a to nejen tu automobilovou. Kvůli výpadkům proudu nejezdily tramvaje a tucty otrávených cestujících zůstaly na dlouhé hodiny viset na moskevském letišti. Dle Tarkova vyvolává bouřkové počasí ohromná tlaková výše, která se usadila v centrálním regionu přinášející nejprve vlhké severoatlantické větry a o několik hodin později subtropická vedra. Prý se tak děje jednou za pět až sedm let a podobné počasí v Rusku už nějaký ten rok nepamatují. A co se týče souvislosti mezi telefonováním a úderem blesku, tak názor nechť si udělá každý sám. Pravdou asi bude, že výše uvedení lidé si svou neopatrností spojenou s telefonováním příliš nepomohli, nicméně na vině budou z větší části další porušená pravidla bezpečnosti.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 28.7.2008



Zobrazené novinky: 501-510
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner