AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 521-530
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Eurokomisaři se chystají zlevnit SMS do zahraničí. Využijí toho hlavně oni

14. 07. 2008

Evropská komise má v úterý udělat krok k další regulaci cen telekomunikací. Na řadě jsou SMS a další datové služby využívané při cestách do zahraničí.

Evropská komise v úterý udělá další krok na cestě k regulaci cen SMS posílaných ze zahraničí a datových služeb, kteří zákazníci mobilních operátorů rovněž využívají při cestách za hranice své domovské země. ČTK to v pondělí potvrdily dva zdroje s tím, že samotný návrh nařízení, které musejí schválit členské státy Evropské unie, se má "na stole" objevit v září.

Nyní by měla eurokomisařka Viviane Redingová, která je strůjcem regulačních snah, oznámit, že operátoři nevyslyšeli její varování, ceny nesnížili, a tak je k tomu donutí Evropská unie. Telekomunikační společnosti měly ceny podle představ Redingové snížit do července. Ta však tvrdí, že jejich snaha nebyla dostatečná.

Operátoři na komisařku "dojem neudělali"
"Viděla jsem čísla, která zveřejnila asociace mobilních operátorů, a průměrná cena SMS zprávy posílané ze zahraničí se od ledna snížila z 29 eurocentů (7,1 koruny) na 28 eurocentů (6,8 koruny). To na mě tedy rozhodně dojem neudělalo," uvedla již v červnu na zasedání ministrů telekomunikací EU. Ceny textových zpráv by měly být podle představ EK ani ne poloviční.

Zajímavostí je, že těmi, kdo nejčastěji využívají volání a psaní zpráv do zahraničí jsou právě politici Evropské unie, jako jsou komisaři či europoslanci, a také úředníci. Záměr komisařů snížit ceny SMS a volání regulací tak naráží i na kritiku, podle které komisaři myslí především na sebe.

Ceny SMS ovšem nebudou jedinou věcí, která se bude při telefonování z mobilních telefonů v zahraničí měnit. EU již loni nařídila mobilním operátorům, aby zlevnili hovory ze zahraničí, takzvaný roaming. Vytvořila speciální eurotarif, který má strop cen jak odchozích, tak příchozích hovorů. Tato regulace má ovšem platit jen tři roky, přičemž v srpnu vstoupí její platnost do druhého roku.

Evropská komise se prý nicméně chystá navrhnout do konce roku prodloužení platnosti regulace. Důvod je zřejmý. Snížené ceny SMS by měly být rovněž obsaženy v takzvaném eurotarifu. Pokud by se jednání o novém nařízení ale protáhla, regulace krátkých textových zpráv by nakonec mohla trvat jen pár měsíců, což Redingová údajně nechce dopustit.

Ekonom: Snaha EU zavání socialismem
Skeptický k další regulaci Evropské unie je ředitel Centra pro ekonomiku a politiku Petr Mach. "Evropští komisaři by měli nechat ceny na pokoji. Trh s mobilním přenosem hovorů a SMS je konkurenční a dynamický a žádné cenové regulace nepotřebuje. Stamiliony lidí po celém světě profitují právě z toho, že je na trhu mobilní komunikace málo regulací. Snaha EU líbivě regulovat ceny zavání socialismem," uvedl pro server iHNed.cz již dříve Mach.

Operátoři v Česku podle svých sdělení letos cenu za posílání dat a SMS ze zahraničí snížili, a to o desítky procent. Podle mluvčího Telefóniky O2 Martina Žabky by se EU měla snažit regulovat poplatky účtované mezi jednotlivými sítěmi a ne koncové ceny. Mezioperátorské poplatky se podle něj stejně nakonec v koncových cenách projeví.

Prodloužení regulace však není jediným "překvapením", které komise pro operátory chystá. Podle zrojů ČTK je docela dobře možné, že komise rovněž navrhne změnu v účtování cen za roaming. Firmy cenu hovoru v současnosti účtují podle provolaných minut, což podle komise značně omezuje dopad nařízení o snížení cen roamingu. Je tak poměrně pravděpodobné, že Brusel bude usilovat o změnu účtování z minut na vteřiny, otázkou ovšem zůstává, jak se k této věci postaví členské státy.

Při jednáních o regulaci SMS a dalších změnách v mobilním telefonování bude hodně záležet na postoji Čechů. Je takřka jisté, že členským státům a Evropskému parlamentu se nepodaří dosáhnout kompromisu do konce letošního roku. Další vyjednávání by tak řídili Češi, kteří 1. ledna 2009 vystřídají Francouze v čele EU. Česká vláda sice všeobecně není příznivcem unijních regulací, předsednická země se ale podle unijních zvyklostí musí snažit vyjednat kompromis a upustit od svých představ.

Zdroj: ekonomika.ihned. cz ze dne 14.7.08


U:fon láká nové zákazníky na zlatá čísla zdarma

11. 07. 2008

U:fon má prvních devět tisíc zákazníků, další chce získat bezplatnou nabídkou zlatých čísel. Chtěli byste třeba číslo 790 444 444?

Nejmladší český operátor nedávno spustil ke svým službám rychlého internetu a bezdrátových pevných linek také první mobilní hlasové tarify v síti CDMA. S U:fonovými mobily dnes volá již 9 tisíc lidí, což pro operátora znamená zvýšení počtu zákazníků hlasových služeb zhruba o třetinu na 40 tisíc. Celkový počet zákazníků U:fona nyní překročil 60 tisíc; jeho datové služby U:fonův internet a U:fonův Fofr internet využívá cca 20 tisíc klientů.

Pět tisíc čísel zdarma.
U:fon chce nyní podpořit prodej svých mobilních tarifů akcí, ve které nabízí výběr mobilního čísla zcela zdarma. V nabídce jsou přitom i tzv. „zlatá čísla“, která umožňují zvolit kombinaci snadno zapamatovatelných, např. po sobě jdoucích nebo stejných číslic. U konkurence se za taková čísla většinou platí částky ve výši několika tisíc korun. Limitovaná nabídka U:fona se vztahuje pouze k nejvyššímu z tarifů pro jednotlivce Za 300 a platí od úterý 15. července do vyprodání zásob.

Jaké číselné kombinace jsou k dispozici?

šest stejných číslic v řadě, např. 790 444 444.
pět stejných číslic v řadě, např. 790 444 440.
kombinace tří dvojic stejných číslic v řadě, např. 790 44 55 66.
kombinace dvou číslic v řadě a postupky, např. 790 440 123.
kombinace dvou trojic stejných číslic v řadě, např. 790 444 555.

Výběr čísel k tarifu Za 300 je k dispozici na e-shopu www.ufon.cz. S výběrem telefonních čísel pomůže zákazníkovi číselný řadič, který okamžitě zjistí, zda je požadované číslo k dispozici. Od úterních 8 hodin ráno bude zlatá čísla nabízet také U:fonova prodejní linka 811 811 811. Celkem má U:fon připraveno na 5 tisíc zlatých čísel.

Současným trendem u volby telefonního čísla je převádění jména, názvu nebo oblíbené značky do číselné soustavy. Pokud má tedy zákazník např. jméno PEPIK, bude jeho mobilní číslo obsahovat 73745. V případě, že bude vybrané číslo již obsazené, nabídne U:fonův e-shop čísla podobná, stejně jako to dělají doménové vyhledávače.

U:fonovy tarify po měsíci.
První statistika, kterou zveřejnil generální ředitel U:fona Peter Hall, ukazuje, že okolo 60% hovorů z mobilních telefonů operátora je uskutečněno v rámci vlastní sítě. Důvod takového počínání zákazníků je zřejmý – hovory do vlastní sítě jsou zdarma v neomezené délce.

Operátor má v nabídce celkem čtyři tarify – ZA NULA, ZA 100, ZA 300 a ZA 600 RODINA. U všech tarifů platí volání zdarma v U:fonově síti, dva vyšší paušály mají v síti zdarma i SMS, tarif Za 600 Rodina pak nabízí SMS zdarma do všech sítí. Ceny hovorů mimo síť U:fon se pohybují v rozmezí od 3,90 do 4,90 Kč. Levné je i volání do zemí EU – např. za minutu hovoru na pevnou linku U:fon účtuje 1,79 Kč.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 11.7.2008


Nový iPhone v prodeji, fronty po celém světě

11. 07. 2008

V pátek se objevila po více než roce v obchodech nová verze iPhonu. Rychlejší internet, levnější cena a GPS navigace jsou jen některé přednosti, které vyhnaly lidi po celém světě do ulic. Komunikátor byl představen ve více než 20 zemích. Na nový přístroj se stojí dlouhé fronty, lidi šílí. Zájemci o nový iPhone v Česku se již mohou registrovat.

Proti svému předchůdci má nový iPhone některé funkce navíc, umožňuje rychlejší surfování po internetu a jeho pořízení je levnější. Přesto se neočekává, že nový iPhone 3G vyvolá v USA takovou "iPhonemánii" jako loňská novinka.

Dílem proto, že už o převratnou novinku nejde, dílem proto, že provozní náklady vzrostou, a dílem proto, že přes veškeré inovace některé žádané funkce přístroj stále nenabízí. Ve světě ovšem zájem před pátečním startem napovídá, že cíl Apple prodat do konce roku deset miliónů iPhonů může být splněn.

Odhady se opírají nejen o Evropu a USA, ale i o nové trhy, jako je Hongkong, Japonsko nebo Nový Zéland, kde nadšení z očekávané novinky překračuje meze. Na Novém Zélandu, kde se kvůli časovému posunu začne iPhone 3G prodávat nejdříve, například stojí zájemci ve frontách už od úterý. Na velkých trzích v Číně a Rusku budou ovšem přístroje stále k dostání jen pod rukou.

V České republice slibují iPhony všichni tři operátoři.

Čeští operátoři prodej iPhonů v pátek nezahájí. Podle neoficiálních informací nabídnou přístroj zřejmě v druhé vlně všichni současně. Důvěryhodné zdroje hovoří o září nebo říjnu. O2 a Vodafone již nabízí nedočkavcům možnost se registrovat a dostávat od operátorů veškeré dostupné informace o telefonu.

Prodej zřejmě podpoří snížení ceny na polovinu, tedy na 200 dolarů (asi 3 000 korun) za přístroj s kapacitou osm gigabajtů a na 300 dolarů (asi 4 500 korun) za dvojnásobnou paměť. Jde ovšem o dotované ceny s podmínkou uzavření smlouvy s partnerským operátorem.

Společnost AT&T, exkluzivní partner Apple v USA, pro nové iPhony zvyšuje ceny měsíčního paušálu na nejméně 70 dolarů (asi 1000 korun), což je o deset dolarů více než dosud. Při povinné dvouleté smlouvě se tak ve skutečnosti nový model prodraží.

iPhonu 3G nabídne hlavně rychlejší internet.

Recenze v americkém tisku se shodují, že hlavní výhodou iPhonu 3G je rychlejší internet využívající sítě třetí generace. Stahování stránek je údajně dvakrát rychlejší než u původního modelu. Tuto funkci ale uvítají spíš majitelé iPhonů v 70 zemích, kde se začnou během roku prodávat, než Američané, protože 3G sítě nejsou v USA zdaleka tak rozšířené jako jinde ve světě. Základní technické charakteristiky, vzhled i způsob ovládání pomocí dotykové obrazovky zůstávají u nového iPhonu zachované.

Do řádu kosmetických změn patří jen o málo větší rozměry a hmotnost či zadní kryt z plastu. Výrobce zřejmě vyslyšel nářky uživatelů a nový model vybavil standardní zásuvkou na připojení vnějších sluchátek a zmenšil adaptér na nabíjení baterií. Nespornou novinkou je funkce pro příjem signálu GPS nahrazující dosavadní "pseudonavigaci" pomocí buněk mobilní sítě.

Uživatele potěší drobná softwarová vylepšení.

Někteří recenzenti ale upozorňují, že interní anténa GPS je příliš malá na to, aby přístroj spolehlivě naváděl například při jízdě autem ve městě s výškovými budovami. Radost jistě přinese dokonalejší zvuk a řada drobných softwarových vylepšení. Patří k nim například vícefunkční kalkulačka, lepší vyhledávání v adresáři kontaktů, rodičovský zámek na některé internetové stránky či rychlé přecházení do jiného jazyka.

Podle informací Apple nyní iPhone lépe pracuje s firemními systémy, jako jsou například Microsoft Exchange a ActiveSync, což přístroj posouvá blíže k firemní klientele. Nové funkce si budou moci od pátku zdarma stáhnout i majitelé všech šesti milionů iPhonů první generace. Tento softwarový upgrade nazvaný iPhone 2.0 bude od stejného data k dispozici za deset dolarů (asi 150 korun) i pro majitele přehrávače iPod Touch.

Nový iPhone stále postrádá některé funkce.

Zahájení prodeje iPhonu 3G provází otevření internetového katalogu programů. V pátek, kdy se iPhone App Store otevírá, jich má nabízet stovky a další tisíce prý budou následovat. Přístup má být jednoduchý se stažením rovnou do iPhonu, tedy bez nutnosti připojení k počítači. Většina programů prý bude zdarma nebo za přijatelnou částku.

Navzdory řadě novinek ale novému modelu stále schází žádané funkce, jako jsou natáčení videa, odesílání fotografií na jiný telefon nebo funkce kopírovat/vložit. Chybí i místo pro zasunutí paměťové karty. Odborníci očekávají, že po příchodu nového iPhonu se objeví novinky i od dalších výrobců, kteří se snaží Apple následovat.

Na americkém trhu k nim patří především společnost Samsung, která konkuruje přístrojem Instinct. Je o poznání levnější, nabízí některé funkce, které iPhone nemá, ale naopak postrádá rychlý internet. Recenzenti se kloní k názoru, že zatím jediným přístrojem, který spojuje telefon, zábavu i kancelář takřka na úrovni počítače, zůstává iPhone.

Zdroj: novinky.cz ze dne 11.7.2008


Nokia: recyklujte. Zákazníci: a co za to?

10. 07. 2008

Nokia poukazuje, že pouhá 3% vysloužilých mobilů jdou k recyklaci. Dokud výrobci nenabídnou benefity, nic se výrazně nezmění.

Čerstvý průzkum finské Nokie, jakožto největšího producenta telefonů vůbec, přinesl neradostné zjištění. Pouze 3 % lidí recyklují své vysloužilé mobilní telefony navzdory faktu, že většině z nich se doslova povalují po jejich domovech a více už je ani nechtějí používat. Tuto skutečnost odhalil celosvětový zákaznický průzkum zveřejněný včera. Navíc tři z každých čtyř respondentů dodali, že o recyklaci svých přístrojů ani neuvažují a téměř polovina dotázaných odpověděla, že si nejsou jisti, zda je to vůbec možné. Průzkum vzešel z ústního dotazování 6 500 lidí ze 13 zemí, mezi něž patří Finsko, Německo, Itálie, Rusko, Švédsko, Velké Británie, Spojené Arabské Emiráty, USA, Nigerie, Indie, Čína, Indonésie a Brazílie.

Nokia průzkum uskutečnila se záměrem zjistit více o postojích a způsobech chování týkajících se recyklace a s úmyslem informovat o svých programech zpětného odběru. Cíl průzkumu v praxi je jasný, jde snahu zvýšit míru recyklace nepoužívaných mobilních zařízení. Markus Terho, ředitel pro ekologické záležitosti a trh společnosti Nokia, uvedl: „Z tohoto průzkumu je jasně patrné, že jakmile skončí životnost mobilních zařízení, velmi málo z nich je recyklováno. Mnoho lidí jednoduše neví, že tyto staré a nepoužívané mobily povalující se v zásuvkách mohou být recyklovány nebo netuší, jak to udělat. Nokia se usilovně snaží recyklaci usnadnit tím, že poskytuje více informací a rozšiřuje své globální programy zpětného odběru“.

Markus ještě dodal, že kdyby každý ze tří miliard lidí, kteří po celém světě vlastní nepotřebné mobilní telefony, přinesl pouze jeden takový přístroj, tak bychom ušetřili 240 tisíc tun surovin a snížili bychom objem skleníkových plynů v míře odpovídající stažení čtyř milionů aut ze silnic. Nejdůležitější myšlenka celého recyklačního projektu tedy zní: „Drobným přispěním každého jednotlivce by tak v součtu mohlo být dosaženo velkého úspěchu.” Osobně bych měl pro Nokii návrh, ani ne tak převratný jako účinný, stačilo by zavést třeba i malou slevu při nákupu nového přístroje pokud zákazník při nákupu odevzdá jeden či více svých vysloužilých mobilů. Podobně to u nás před loňskými Vánoci provedl T-Mobile a množství odevzdaných přístrojů okamžitě vzrostlo o tisíce procent.

Nejdůležitějším zjištěním je skutečnost, že ačkoli každý člověk v průměru vlastnil přibližně pět mobilů, velmi málo z těchto přístrojů bylo po skončení jejich životního cyklu recyklováno. Pouze 3 % respondentů uvedla, že svůj starý telefon recyklovala. Na skládce přitom končí pouze 4 % vysloužilých přístrojů. Většina (44 %) je místo toho ponechána v domácnosti, aniž by ještě někdy byla použita. Někteří lidé svým mobilům různými způsoby prodlužují životnost: jedna čtvrtina daruje své staré telefony přátelům nebo členům rodiny a 16 % lidí své nepoužívané přístroje prodává, zejména na nově se rozvíjejících trzích jako je jihovýchodní Asie a Afrika.

Celosvětově 74 % spotřebitelů uvedlo, že o recyklaci svých telefonů neuvažuje navzdory skutečnosti, že přibližně stejný počet lidí, 72 %, si myslí, že recyklace pomáhá životnímu prostředí. Situace je podobná v mnoha rozdílných zemích. Například 88 % obyvatel Indonésie neuvažuje o recyklaci nepotřebných přístrojů, stejně smýšlí 84 % lidí v Indii a 78 % v Brazílii, Švédsku, Německu a Finsku.

Průzkum odhalil, že jedním z hlavních důvodů toho, proč tak málo lidí recykluje své mobilní telefony, je skutečnost, že jednoduše nevědí, že je možné tak učinit. Až 80 % přístrojů Nokia je recyklovatelných a obsažené drahé materiály mohou být znovu použity k výrobě nových produktů jako třeba hrnce na vaření, lavičky do parků, zubní výplně nebo dokonce saxofony a jiné kovové hudební nástroje. Polovina všech respondentů nevěděla, že telefony lze tímto způsobem recyklovat. Nejmenší povědomí o recyklaci měli lidé v Indii (17 %), v Indonésii (29 %) a nejvyšší ve Velké Británii (80 %) a skandinávských zemích. Ve Finsku a Švédsku dokonce 66 %. Není se ale čemu divit, severské země jsou jednoduše napřed a o recyklaci dokonce učí už malé dětičky na základní škole.

Markus Terho pokračuje: „Využitím nejlepší recyklační technologie nedochází k žádnému plýtvání. 65 – 80 % přístroje Nokia lze recyklovat. Plasty, které recyklovat nelze, jsou spalovány a poskytují energii pro proces recyklace. Další materiály jsou drceny a používány ve stavebnictví nebo při budování silnic. Nic proto nemusí mířit na skládku." Nokia má sběrná místa pro vysloužilé mobilní telefony v 85 zemích světa, což představuje nejrozsáhlejší dobrovolný systém v obalsti mobilních zařízení. Lidé mohou své staré telefony odevzdat v prodejnách Nokia a v téměř 5 000 střediscích Nokia Care Center. Nejbližší místo zpětného odběru lze najít na adrese www.nokia.com/werecyle.


Odevzdaný mobil skončí v recyklační továrně, baterie se recyklují separátně a samotné telefony pokračují do drtičky. Pak se všechny materiály od sebe musí oddělit
Nokia uvedla, že v reakci na závěry výzkumu připravuje sérii kampaní a aktivit, chce více informovat spotřebitele a globálně rozšířit počet sběrných kontejnerů. Já osobně doporučuji jediné: zvýhodnit při nákupu ty zákazníky, kteří odevzdají starý přístroj. Prosté a účinné.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 10.7.2008


Nový iPhone 3G míří na 22 národních trhů. V Česku až na podzim

10. 07. 2008

Americká společnost Apple v pátek uvádí na trh novou generaci svého multimediálního mobilního telefonu iPhone 3G.

K přednostem iPhonu patří zejména rychlejší přístup na internet - data nahrává skoro třikrát rychleji než jeho předchůdce.

S dvouletou smlouvou se společností AT&T, která je při uvádění iPhonu v USA exkluzivním partnerem Apple, bude stát verze o osmi gigabajtech 199 dolarů (asi 3000 korun) a verze s dvojnásobnou kapacitou bude k dostání za 299 dolarů (asi 4500 korun). Stejné ceny budou platit i pro zákazníky, kteří už vlastní iPhone předcházející generace a zároveň mají uzavřenou smlouvou s AT&T. Měsíční předplatné včetně neomezeného přístupu na internet a e-mailových služeb začíná na 70 dolarech (asi 1000 korun).

Nový mobilní telefon iPhone od společnost Apple bude na americkém trhu v prodeji i bez povinného uzavření smlouvy s AT&T, ale zákazníci si budou muset připlatit dalších 400 dolarů (zhruba 6000 korun).

Nový iPhone kromě přístupu na internet a mobilního volání nabídne také navigaci GPS a přehrávač. Měl by mít rovněž vylepšený způsob práce s emaily. Na tuto vlasnost chce firma přilákat ke svému výrobku lidi z byznysu.

Zvýšení rychlosti je zase klíčem k tomu, aby iPhone získal větší podíl na trhu s "chytrými mobily" v Evropě a Asii. A to by se mu mělo podařit. "Tohle Apple v souboji s konkurenty ,jako je Nokia nebo RIM vyrábějící BlackBerry, posílí. iPhone již není drahý přístroj. Ale telefon pro masy," uvedl pro agenturu Reuters Shannon Cross z firmy Cross Research.

Nový iPhone budou prodávat i všichni tři čeští mobilní operátoři, přesné datum zahájení prodeje však ještě není stanoveno, předběžně se očekává, že to bude na podzim. Všichni tři operátoři už dokonce na svých webových stránkách vytvořili na iPhone virtuální pořadník.

První generace iPhonů se ve světě prodalo již šest milionů. Tržby za iPhony mohou podle analytiků nakonec překonat tržby firmy Apple za její počítače Macintosh nebo přehrávače iPod.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 10.7.2008


iPhone 3G šílenství začíná. Je ale důvod? Ne!

10. 07. 2008

Ve Státech už šílí davy, před obchody se tvoří fronty. Podlesní iPhony 3G se dodávají do obchodů. Je ale nač se těšit?

iPhone 3G už klepe na dveře. V pátek se poprvé oficiálně objeví v prodejích a americké šílenství nabírá na obrátkách. Někteří nadšenci jsou totiž novinky Applu tak nedočkaví, že už týden stanují před Apple Story po celých Spojených státech jen proto, aby mohli stát v pátek pokud možno na co nejpřednějších pozicích v řadě na první modely.

Čím by se měl iPhone 3G chlubit?

- podpora 3G
- přítomnost GPS přijímače
- podpora pro Exchange a Cisco VPN
- displej s úhlopříčkou 3,5''
- kovová tlačítka po bocích
- záda z plastu (bílá nebo černá)
- zaoblenější hrany
- konektor na sluchátka
- údajně vylepšený zvukový výstup
- delší výdrž baterie.

Protože se nový iPhone 3G dostane i do Česka, pojďme si zopakovat, na co se vlastně můžete těšit. K dispozici jsou už i první dojmy zahraničních recenzentů, zabrousíme proto i mezi ně.

3G sítě, největší lákadlo.
Přednostní číslo jedna je, jak už název napovídá, podpora sítí třetí generace. Díky technologii 3G budete moci nejen stahovat data (pokud to mobilní operátor dovolí) rychlostí až 1,4 Mbps, budete moci v jeden okamžik telefonovat a datovat. Už žádné přerušování datových spojení kvůli příchozím SMS nebo hovorům.

Trochu odlišná je také konstrukce telefonu. Zadní strana nového modelu je nově vyvedena v černém plastu. Novinkou je také konektor pro sluchátka. Zatímco doteď jste museli používat taková, která odpovídala konstrukci zařízení od Applu, protože jinak se jack do iPhonu nenatlačil, nová verze už umožní pracovat s jakýmikoliv standardními sluchátky.

Jedna nepříjemná zpráva pro všechny, kdo si brousí zuby na levný Apple iPhone 3G ze Spojených Států za 199 dolarů. Zatímco současnou verzi jste si mohli aktivovat sami doma, bylo tedy možné využít „neoficiálních“ nástrojů na neplacené odblokování, nový iPhone 3G si budete muset aktivovat s tarifem přímo na prodejně Applu nebo AT&T. Proto nepůjde iPhone 3G ani objednat na internetu. Zatím tedy nezbude než čekat, jak to bude v dalších zemích včetně Česka.

Polovičatá navigace.
GPS. Steve Jobs na keynote představující iPhone 3G básnil o možnostech GPS. Ve skutečnosti ale navigace v podání dotykového zázraku není žádnou velkou výhrou. Zatím totiž neexistují žádné navigační aplikace, které byste na iPhonu spustili (i když TomTom už údajně na jedné pracuje). Během cesty tak musíte být neustále připojeni k internetu a stahovat mapy z integrovaného Google Maps.

Další nedostatky GPS odhalují již první recenze předprodejních vzorků. Podle některých autorů je anténa pro snímání GPS natolik malá, že kvůli ní nedokáže telefon se stoprocentní jistotou rozeznat, na jakou stranu jste právě otočeni. Problémy navigace dělala především ve městech. Kapota automobilů a kolemležící výškové budovy prý bránili signálu v kvalitním příjmu a z navigačních funkcí tak zbylo jen pramálo.

Příliš lichotivé nejsou ani zkušenosti s baterií. Největším žroutem jsou podle zahraničních recenzí funkce pro 3G sítě. Pokud si 3G sítě deaktivujete, máte možnost s telefonem vyžít i několik dní. Pokud ale budete celý den fungovat v 3G síti, stahovat, telefonovat a ještě se třeba brouzdat v mapách Google Maps, během jednoho dne jste bez „šťávy“. A velká nevýhoda iPhonu je, že baterii jen tak nevyměníte.

Čím tedy nový iPhone zaujme především? Cenou. Novější model je ještě o sto dolarů levnější než verze předchozí (i když jen v dotované verzi a v součtu společně s dotací nevychází 3G verze zase o tolik výhodněji). Přesto asi nejzajímavější informací nové verze zůstává to, že se objeví oficiálně i v Česku.

Zdroj: digitalne.cz ze dne 10.7.2008


Firmy: bez mobilního e-mailu jsme neefektivní

09. 07. 2008

Proč nabývá mobilní e-mail stále většího významu? Jak dlouho jsou firmy ochotny čekat na e-mailovou odpověď?

Nejdůležitější roli ve firemní komunikaci hraje čas. Alespoň takový je závěr už druhého ročníku průzkumu trhu, který realizoval britský Vodafone. Z něj mimo jiné vyplývá, že třetina místních podniků očekává odpověď na své e-maliové dotazy do dvou hodin, tedy stejně jako tomu bylo minulý rok. Oproti roku 2007 ale stoupl počet podniků, kde mají trpělivost čekat na odpověď jen půl hodiny. Někteří zákazníci pak ztrácí zájem úplně, což dle odhadů pro každou firmu znamená průměrný ušlý příjem ve výši 18 840 liber ročně (555 tisíc korun).

Výzkum rovněž ukázal, že měnící se postoje k e-mailové firemní komunikaci způsobuje především obava z „prošvihnuté“ zakázky a ztráty výdělku, která vyvolává stres a napětí. Zpráva říká, že 36 % pracovníků si je vědomých možné ztráty zakázky, pokud nejsou v dosahu své poštovní schránky a včas neodpoví. U pracovníků, kteří jsou v pohybu pak tento podíl stoupá, v Londýně dokonce až na 48 %.

Ve firemní komunikaci je důležitá rychlost, jako ideální řešení se nabízí BlackBerry
Mark Bond, obchodní ředitel Vodafonu UK pro segment firemních zákazníků říká: „Množství zákazníků využívající mobilní přístup k e-mailu rok od roku stoupá, stal se z něj základní pilíř podnikové zbrojnice. Tento průzkum jasně ukazuje jak se obchod mění a náš přístup k práci se musí změnit s ním.“ V reakci na rostoucí použitelnost a dostupnost mobilního e-mailu Vodafone rozšířil počet tzv. kritických otázek, přičemž odpovědi ukazují rostoucí poptávku po mobilním e-mailu a uvědomění si výhod spočívajících v širším přijetí tohoto systému. Další zajímavé závěry:

Mobilní e-mail pro masy.
42 % všech pracovníků tvrdí, že potřebují mít přístup k elektronické poště a musí být schopni rychle odpovědět, pokud jsou v pracovní době mimo kancelář, jednoduše řečeno udržet kola obchodu v pohybu. Podobně to vnímá i 53 % personalistů, 40 % pracovníků zákaznické podpory a 54 % zaměstnanců finančního sektoru. Jinak v kontaktu i mimo pracovní dobu chce zůstat 30 % dělníků a pracovníků první linie, 40 % středního managementu a 54 % vyššího a top managementu.
58 % zaměstnanců soudí, že v budoucnu budou přístup k mobilnímu e-mailu potřebovat všichni pracovníci. Dvanáct procent si myslí, že tato doba nastala už nyní, přičemž více než jeden z pěti zaměstnavatelů to vidí stejně.

Mobilní e-mail jako antistresové řešení.
Více než třetina (36 %) britských pracujících si je vědoma možné ztráty zakázky, pokud nemají přístup k poště, což způsobuje stres a zmatek na pracovišti, toto číslo stoupá až na 48 % u zaměstnanců v Londýně a na 60 % u pracovníků v oddělení prodeje a marketingu. Stres a napětí bylo taktéž zaznamenáno u dvou třetin všech pracovníků, kteří tráví průměrně polovinu pracovní doby mimo kancelář.
Tři z deseti zaměstnanců trpí stresem, když narazí na plnou poštovní schránku po návratu k počítači do kanceláře. Přičemž tento podíl ještě stoupá u mladých lidí, z nichž navíc 17 % pociťuje nervozitu pokud jsou „offline“.

Kritický je čas.
35 % pracujících si myslí, že absence přístupu k mobilnímu e-mailu vede k mrhání časem (třeba během cestování do práce nebo na služební cestě). Toto číslo se ještě dvojnásobí u pracovníků jako jsou servisní technici, kteří tráví v terénu podstatnou část své pracovní doby.
Průměrný promrhaný čas průměrného pracovního měsíce dosahuje čtyř pracovních dní (31 hodin).

Výzkum byl proveden společností Opinion Matters v období od 25. dubna do 14. května 2008 na reprezentativním vzorku 2 025 respondentů starších 16 let.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 9.7.2008


Šéfa Jablotronu zradily restaurace, založil si vlastní

07. 07. 2008

Z významného tuzemského průmyslníka Dalibora Dědka, jenž vlastní firmu Jablotron, se stal z nouze také restauratér. Důvod? Prý špatná kvalita gastronomických služeb poskytovaná v Jablonci nad Nisou a blízkém okolí.
Na šéfa Jablotronu padali opilí číšníci. Už nebudou.


"Když se v místním nóbl podniku skácel našemu významnému obchodnímu partnerovi opilý číšník do klína, došla mi trpělivost,“ vysvětluje Dědek důvod, proč se rozhodl vstoupit do nového podnikání.

"Dlouho nás trápilo, že v Jablonci nemáme kvalitní, spolehlivou a nekuřáckou restauraci,“ pokračuje Dědek, jehož Jablotron je specialista na zabezpečovací techniku a před čtyřmi lety se stal průkopníkem při výrobě obřích mobilních telefonů.

Poslední kapkou pro rozhodnutí založit vlastní podnik bylo právě extempore s číšníkem v jabloneckém hotelu Petřín. "Řešil jsem to s majitelem. Ten mi řekl, že když tam má významné hosty, raději přiveze úplně jiný personál z Prahy,“ dodává muž, jehož majetek časopis Týden odhaduje na více než dvě miliardy korun.

"Černá díra na peníze"
Jablotron proto před týdnem otevřel vlastní restauraci a hotel Epocha, který se nachází nedaleko Jablonce v Janově nad Nisou. "Zaměřujeme se na kvalitu, první měsíc restauraci zkoušeli jen naši zaměstnanci a po pravdě je to dost bavilo,“ říká Dědek s úsměvem.

Zároveň však začíná poznávat, že gastronomická branže patří k nejtěžšímu podnikání vůbec. "Zatím je to černá díra na peníze. Vůbec jsem netušil, co všechno nová restaurace potřebuje, a dobrý personál jsme museli shánět po celé republice,“ dodává s tím, že je Epocha pravděpodobně jediná restaurace v okolí, která číšníkům neplatí minimální mzdu, ale řádný plat.

"Odmítám prapodivné přelévání hotovosti. Ta branže je sice hrůza, ale zároveň dobrý způsob, jak si čistit hlavu od běžné práce,“ říká Dědek.

Jablotron začal nedávno měnit svou podobu na holding, který zastřešuje pět různých firem. Jeho celkové tržby se pohybují kolem miliardy a půl. Na stejnou sumu byla nedávno oceněna jen jeho zabezpečovací divize.

Zdroj: ekonomika.ihned.cz ze dne 7.7.2008


Šílení Amíci už stojí frontu na 3G iPhone

07. 07. 2008

Američané jsou zase nedočkaví, a přestože se má nový iPhone 3G začít prodávat až v pátek, najdou se lidé, jež si na vytouženou novinku rádi počkají přímo před vlajkovou prodejnou Applu na newyorské páté avenue. Na náměstíčku před Central Parkem tak už dnes stanují desítky lidí čekající na pátek 11. července, kdy se otevřou brány „kostkového“ Apple Store a oni si budou moci jako první odnést domů nový 3G iPhone. Jistá skupinka lidí, kteří o sobě tvrdí, že jsou fanoušci Applu, zaujali své a celkově první místo dokonce už v pátek 4. července (na Den nezávislosti) a pod širým nebem tak stráví celý dlouhý týden. V otevřeném dopise představitelům města, státu a řediteli společnosti Apple tvrdí, že se chtějí pokusit o světový rekord v čekání na koupi jedné věci a jelikož je ona věc Apple iPhone, tak kde jinde by měli čekat než právě ve „Velkém jablku“. Dále říkají, že budou pojídat jablíčka, kterými je budou každodenně zásobovat místní farmáři a zároveň je budou rozdávat ostatním čekatelům.


Sedm dnů a sedm nocí na ulici kvůli iPhone? V Americe klidně...

K pití si prý dají vyhlášenou newyorskou vodu a všechny odpadky včetně těch organických ekologicky zlikvidují. Elektrickou energii získává skupina dvou mužů, jedné ženy a dítěte ze solární nabíječky. V závěru dopisu uvedli také několik svých oblíbených hudebních skladeb. Prostě Američané… Otázkou zůstává, zda jsou opravdu skalními příznivci produktů Applu nebo na sebe jen chtějí upoutat pozornost. Za úvahu stojí také položit si otázku komu je taková publicita prospěšná, odpověď ale nechám na vás. Tak či onak my takové problémy nemáme a jistě ani mít nebudeme. iPhone 3G se u nás objeví až na podzim, za to u všech našich mobilních operátorů. Na závěr ještě stojí za to poznamenat prodejní cenu v USA, která by při uzavření kontraktu s tamějším operátorem AT&T měla činit u 8GB verze 199 dolarů (3 000 Kč) a 299 dolarů (4 500 Kč) za verzi s dvojnásobnou kapacitou (u nás nejméně jednou tolik).

Jinak čekající zákazníky bych asi nepodezříval ze spekulativních nákupů s cílem dalšího prodeje, a to hlavně kvůli přísnějším podmínkám uzavření smlouvy a aktivace přístroje přímo na prodejně. Jen pro připomenutí, za první generace iPhonu se z celkových 6 milionů prodaných kusů prodal zhruba jeden milion mimo Ameriku. Takže šmelině s novým 3G přístrojem, který nabídne navíc hlavně navigaci a právě podporu sítí třetí generace, pšenka nepokvete. Ono to ale zase tak nevadí, oficiálně se postupem času dostane do 70 zemí světa.

Zdroj: iphonemania.mobilmania.cz ze dne 7.7.08


Mobil za volantem může podle testu škodit víc než alkohol

06. 07. 2008

Telefonování za volantem může být pro řidiče nebezpečnější než alkohol, dokonce prý i za použití takzvaných hands free sad.

Naznačuje to výsledek dánského testu osmi řidičů, na němž se podílel deník Ekstra Bladet a motoristická organizace FDM. Test sice nemá vědeckou hodnotu, ale jeho výsledek je podle expertů pro telefonující řidiče námětem k zamyšlení.

Osm řidičů při jedné zkušební jízdě telefonovalo, zatímco při druhé zkušební jízdě před nastartováním motoru požili tři skleničky tvrdého alkoholu, čímž překročili hranici 0,5 promile, která je v Dánsku již trestná.

Při testování v technickém komplexu FDM v Roskilde nedaleko Kodaně pak řidiči při telefonování za jízdy i přes použití hands free zavinili osm dopravních nehod, zatímco při řízení pod vlivem alkoholu "pouze" šest nehod. Zkušební doba byla v obou případech stejná.

"Test sice není vědecky průkazný, ale jeho výsledek by měl otevřít řidičům oči," dodal ke zjištěním šéf motoristické organizace FDM Thomas Möller Thomser.

V České republice se za jízdy telefonovat nesmí. Za takový prohřešek hrozí ztráta tří bodů a bloková pokuta 1000 korun. Řidič se totiž při volání plně nevěnuje řízení a právě nevěnování plné pozornosti jízdě bylo například loni s podílem 18,5 procenta nejčastější příčinou nehod.

Na severu Evropy zatím telefonování za jízdy zakázáno není. Experti ale varují, že řidiči by měli telefonovat, jen pokud skutečně musí, a vyřizovat svá sdělení za nejkratší možnou dobu.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 6.7.2008



Zobrazené novinky: 521-530
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner