AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 541-550
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Volali jsme z mobilu U:fona. Nabízíme první dojmy

17. 06. 2008

V pondělí začala v Česku fungovat již čtvrtá mobilní síť. K velké trojce, z níž každý má více než milion zákazníků, se přidává nováček U:fon. Vyzkoušeli jsme zatím jediný typ mobilního telefonu, který nabízí.

Do redakce nám přišel testovací telefon. Jenže bohužel, ač má U:fon pokryto 75 procent populace a přes 60 procent území, zrovna redakce HN na pražské Letné je nečekaným bílým ostrůvkem v jinak výborném pokrytí Prahy. Stačí popojít o ulici a signál je dobrý.

Telefonování je jinak bezproblémové. Vytknout lze pouze sníženou kvalitu zvuku v hlučném prostředí. "Ty mluvíš přes ponožku?", ptal se při testování u pražské magistrály kolega. GSM umí šum odfiltrovat efektivněji.

Zaskočí i poněkud jiné chování při telefonování. Mluvčí společnosti U:fon Zdeněk Maršál tvrdí, že by všechno mělo fungovat hladce. My jsme ale opakovaně narazili na problémy s odesíláním SMS, i na to, že když jsme někam volali, po pár vyzváněních telefon ztichnul a nebylo jasné, zda to bylo tím, že druhá strana hovor odmítla nebo došlo k chybě ve spojení.

Telefon sám má jednoduché ovládání, ale šel by výrazně vylepšit. Například při nabíjení nevidíte, že máte zmeškané hovory.

Hlavním nedostatkem nového operátora je však nabídka mobilů. K dispozici je zatím jen jediný typ mobilního telefonu, a jen ve dvou barvách - bílé a černé. Síť, kterou U:fon používá, je totiž světová rarita.

Nepochodí zákazníci, kteří jsou zvyklí, že jejich telefon umí fotit, přehrávat hudbu či brouzdat po internetu. Mobil od U:fonu umí telefonovat a psát textovky. Navíc najdeme jen kalkulačku, budík, kalendář, stopky a jednu hru. Největším výkřikem technologií je tak slib U:fonu, že během několik týdnů bude možné tento telefon používat jako modem pro připojení k internetu s rychlostí 160 kb/s.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 17.6.2008


Budeme platit i za příchozí hovory? Prý na tom vyděláme

17. 06. 2008

Zní to šíleně, ale svoji logiku to má. V Asii a americe už to funguje ke spokojenosti zákazníka. Přidá se i Evropa?

Dámu jménem Viviane Reding určitě nemusím zeširoka představovat. Evropská komisařka pro informační společnost a média se proslavila před více než rokem, když se začala zostra opírat do operátorů a donutila je snížit ceny za mezinárodní roaming (jak se to celé peklo si přečtěte zde). Tato bojovnice za práva a peněženky evropských telefonistů se na scéně objevuje znovu. Tentokrát to však na první pohled vypadá podivně: chce, abychom platili i za příchozí hovory! Když se však do tématu ponoříme trochu hlouběji, pochopíme, že to jistou logiku má. Ostatně když to funguje v Asii, nebo v USA, proč by nemohlo i v EU?

V současnosti se má věc tak, že pokud voláte ze svého mobilu do cizí sítě, poplatek za tento hovor si podle přesně stanoveného schématu rozdělí oba operátoři. Toto vypořádání se jmenuje propojovací poplatek, o tom už jste jistě někdy slyšeli. Takhle to možná zní jednoduše, ale problém je v tom, že v praxi toto vypořádání obstarává složitý systém, pro operátory je administrativně náročné a tedy drahé.

Snahou Redingové je celou věc zjednodušit, cenu propojovacích poplatků přenést jinam a výrazně ji snížit. Jestli stále ještě nevidíte logiku v tom, proč chce patronka evropských telefonistů, abychom platili za něco, za co jsme deset let neplatili, pak přejdeme k řeči čísel. Redingová chce propojovací poplatky mezi mobilními sítěmi snížit až na úroveň pevných linek. Zatímco u mobilů se v některých případech jedná až o 5 Kč za minutu, u pevných linek je to pouhý dvacetník! A to už je pořádný prostor pro úspory.

Podle návrhů by si měl operátor nechat celou částku, kterou dostane od svého zákazníka. Minutové sazby by tak měly jít výrazně dolů. Peníze z propojovacích poplatků mezi sítěmi se však musí objevit někde jinde. Obchodní modely používané na jiných kontinentech pak prokázaly, že nejvhodnější „jinde“ je právě poplatek za příchozí hovory. Pokud se myšlenka zástupců Evropské Unie ujme, bude nutné přehodnotit dlouhá léta zakořeněné zvyklosti. Pokles sazby za odchozí hovory však bude větší, než nově zavedené poplatky za hovory příchozí a vítězem by opět měl být zákazník. Pochopitelně zde mluvíme o „průměrném zákazníkovi“, někomu, kdo hovory v drtivé většině pouze přijímá, se takováto změna pochopitelně prodraží.

Celá záležitost by znamenala revoluci v účtovacích systémech operátorů, ale měnit by se muselo i chování spotřebitelů. Bylo by možné dovolat se na předplacenku bez kreditu? Jak vysoké by byly sazby za příchozí hovory? O kolik by se snížily sazby za odchozí hovory? Na konkrétní návrhy ze strany regulátorů Evropské Unie si budeme muset počkat do konce června.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 17.6.2008


U:fon začal nabízet mobilní volání

16. 06. 2008

Telekomunikační operátor U:fon provozovaný firmou Mobilkom dnes vedle dat a volání z pevné linky začal nabízet i mobilní volání. Firma pokryla signálem své mobilní sítě CDMA tři čtvrtiny populace, do konce roku chce pokrytí zvýšit na 85 procent. Pokrytí konkurenčním mobilních operátorů se pohybuje kolem 99 procent populace.

U:fon má uzavřené propojovací dohody se všemi třemi nynějšími mobilními operátory. Bude nabízet mobilní telefony pro technologii CDMA, která není se zavedeným standardem GSM kompatibilní. Telefony tak bude možné použít jen pro SIM kartu od U:fona nebo operátorů nabízejících stejnou technologii v zahraničí. Mobilní síť bude mít předčíslí 790.

Podle dřívějších informací chce firma na vysoce nasyceném českém mobilním trhu letos získat 70.000 zákazníků a do tří let pak 300.000 uživatelů. Pomoci jí k tomu má bezplatné volání v rámci sítě i tarif s nulovým měsíčním paušálem. Volání do ostatních sítí v ČR vyjde na 3,90 až 4,90 koruny za minutu. SMS bude stát 1,50 Kč, u dražších tarifů budou v rámci sítě zdarma. Vedle nulového tarifu operátor nabídne programy od 100 Kč měsíčně až po rodinný pro tři telefony za 600 Kč.

Na českém trhu je v současnosti přes 13 milionů aktivních mobilních čísel, což představuje více než 126 mobilů na 100 obyvatel.

U:fon nabízí služby rychlého internetu a volání z pevných telefonů od jara loňského roku, letos firma nabídla celoplošnou síť digitálních vysílaček. Pokrytí konkurenčními operátory se pohybuje kolem 99 procent.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 16.6.2008


Lidé by mohli platit i za přijaté hovory

16. 06. 2008

Již v blízké budoucnosti by klienti mobilních operátorů mohli platit nejen za volání, ale také za příchozí hovory. Změna má přinést snížení velkoobchodních poplatků, které si mezi sebou platí jednotliví operátoři za propojování hovorů do své sítě.

Klienti mobilních operátorů v Evropské unii by mohli v platit i za příchozí hovory. Revoluční změnu, která funguje již ve Spojených státech amerických či v Asii, má přinést snížení velkoobchodních poplatků, které si mezi sebou platí jednotliví operátoři za propojování hovorů do své sítě. Náklady by se pak sice přenesly na zákazníka, ale volání by prý pro něj mohlo být nakonec ještě výhodnější. Vyplývá to z vyjádření představitelů EU.

"Jestli si operátoři myslí, že to udělá jejich nabídku více atraktivní, nebudeme to zakazovat. Je jejich rozhodnutím, jak chtějí příchozí hovory zpoplatnit a zda je vůbec chtějí zpoplatnit," řekl v pondělí mluvčí Evropské komise Martin Selmayr. Eurokomisařka Viviane Redingová v rozhovoru pro list Financial Times uvedla, že celý trh se vyvíjí a není důvod zůstávat u pravidel, která byla stanovena před zhruba deseti lety.

Změna v účtování poplatků za propojení hovoru by znamenalo posun ke schématu, který nyní uplatňují například operátoři ve Spojených státech amerických. Tamní společnosti si ponechají veškeré příjmy, které získají od svých zákazníků, poplatek za propojení je přitom nulový a hovory levnější než v EU.

Složitý systém.

V Evropské unii je situace odlišná. Operátoři jsou součástí složitého systému, který dělí příjmy za propojení hovorů mezi jednotlivé telekomunikační společnosti.

Podle Evropské komise by změna ulevila operátorům od administrativní zátěže, ušetřila by jim náklady a od zbytečné byrokracie ulevila i národním regulátorům, kteří mají s přepočítáváním poplatků rovněž starosti. Cílem Bruselu je, aby se poplatky za propojování do sítě u mobilních telefonů přiblížily poplatkům, které platí u pevných linek.

Zatímco v případě mobilních telefonů poplatky činí až 20 eurocentů (téměř pět korun), v případě pevných linek je to průměrně 0,6 eurocentu (necelých 20 haléřů). Evropská komise by měla doporučení, která mají vést k nižším poplatkům za propojení, měla představit na konci června.

Zdroj: digiweb,cz ze dne 16.6.2008


Víme, jak se volá s U:fonem. Otestovali jsme jeho první mobil

14. 06. 2008

Mobilní operátor U:fon spouští v pondělí své mobilní hlasové služby. A tak jsme nelenili a s předstihem jsme pro vás jeho služby vyzkoušeli. Dnes vám přinášíme naše první zkušenosti s voláním s naším čtvrtým mobilním operátorem.

V pondělí odstartuje mobilní operátor U:fon svou revoluci v mobilním telefonování. Spustí své mobilní hlasové služby a první zákazníci, kteří si objednali U:fonův mobilní telefon, si budou moci poprvé zavolat. Pokud zatím váháte a nevíte, zda si mobil od U:fona pořídit, v rozhodování vám pomohou naše následující řádky. S několikadenním předstihem jsme si totiž volání s U:fonem v jeho CDMA síti vyzkoušeli.

Zástupci operátora budou navíc čtenářům Mobil.cz v úterý 17.6.2008 od 14:00 odpovídat online. Pokud tedy máte nějaké dotazy, již nyní si je můžete připravit.

Ze zelené krabičky s nápisem U:fonův mobil jsme vylovili telefon Ubiquam U-400 – jediný toť klasický mobilní telefon od U:fona. Zákazníci ale budou moci k telefonování využívat také přístroj určený původně pro službu U:fonova vysílačka. Do obou telefonů se stejně jako do GSM přístrojů vkládá SIM karta, ta vám ale bude fungovat právě jen v CDMA telefonech od U:fona.

Ubiquam U-400 je jednoduchý přístroj a uživateli nabízí pouze základní funkce – volání, psaní SMS, a pár užitečných drobností – budík (může být opakovaný, ale pouze jeden), kalendář, kalkulačku, světový čas a stopky. Menu telefonu je vyvedeno v barvách a grafickém stylu operátora a je velmi jednoduché. Telefon má velmi jednoduché ovládání, což kvitujeme s povděkem. Jeho podrobnou recenzi vám přineseme ve chvíli, kdy budeme mít s U:fonovými službami trochu více zkušeností.

Nyní jenom konstatujeme, že na přístroji nám v zásadě nic nevadí, jen jsme na jeho klávesnici občas dělali překlepy. Častěji než na numerické části jsme se však netrefili v bloku ovládacích kláves. Telefon Ubiquam U-400 ale tímto nijak výrazně nevybočuje z řady levných telefonů, které nabízí klávesnici jednoduché konstrukce. Dá se očekávat, že by mohl být telefon dost spolehlivý, na svou třídu má i hodně kvalitní konstrukci – nikde nic nevrže. Telefon je příjemně kompaktní a dá se očekávat, že ani po delší době používání se nezačnou ozývat příšerné pazvuky.

Více než telefon nás ale zajímají samotné hlasové služby. Ty jsme testovali v Praze, na železničním tahu Praha – Olomouc – Otrokovice, Otrokovicích, Zlíně a v přilehlém okolí. Samozřejmě nemůžeme z tohoto krátkého testu vyvozovat dalekosáhlé závěry o U:fonově pokrytí, ale jistý obrázek si udělat můžeme. Předem musíme konstatovat, že nás U:fon svým pokrytím docela příjemně překvapil.

I na železničním tahu si po většinu doby držel telefon signál a dalo se s ním bez problémů volat, pravda, nějaká ta hluchá místa se najdou, ale není to nijak katastrofické. Ve městech není s pokrytím a kvalitou signálu naprosto žádný problém. Trochu horší začala být situace ve vesničkách v okolí Zlína. Zde je totiž vidět, že operátor se zatím opravdu soustředí na pokrytí větších aglomerací a BTS jsou směřovány právě sem. V obcích pár kilometrů přes kopec od města již telefon ukazoval třeba jen jedinou čárku na signálu, občas signál vypadl.

Ovšem jaké bylo naše překvapení, když jsme si zkusili s U:fonovým telefonem i v takových situacích zavolat. Přišli jsme na to, že se s telefonem dá docela bez problémů volat i v případě, že ukazatel signálu neukazuje ani jedinou čárku. Teprve ve chvílích, kdy se na displeji objeví červená ikonka s přeškrtnutým sluchátkem, si nezavoláte. A navíc. Kvalita samotného hovoru se nijak výrazně s klesající intenzitou signálu nemění, což je jev velmi zajímavý. O kvalitě samotné ale až za chvíli, teď ještě chviličku o signálu. U:fonovo pokrytí jistě není ideální, ale dá se říci, že s hledáním signálu nebude takový problém, jak jsme si původně mysleli.

Ano, občas to bude tak, že si zavoláte z obýváku, ale z kuchyně už ne a na chatě budete možná muset vyběhnout na nejbližší kopec nebo pole. Jenže – není to tak dávno, co jsme podobné prostocviky prováděli i s telefony našich třech velkých operátorů. A U:fon je opravdu dohání mílovými kroky – vždyť operátor nedávno oslavil teprve první rok existence. Náš praktický test však ukázal, že se U:fon za své pokrytí stydět nemusí. A tak mu budeme držet palce, ať mu jde budování sítě nadále tak dobře od ruky. Do dvou let si pak pravděpodobně s U:fonem zavoláte všude.

A ještě jedna věc. Při našem testu se ukázalo, jak kvalitní a detailní je mapa pokrytí operátora. Výše popisované místo s kolísajícím signálem se totiž nacházelo jen pár desítek metrů od místa, kde má U:fon na své mapě pokrytí šedý flíček. Stačilo popojít od tohoto fleku dál a signál byl rázem lepší. Nemůžeme však samozřejmě zaručit, že takto přesná bude mapa vždy a všude.

A jaká je kvalita U:fonových hlasových služeb? Inu, upřímně v tomto případě jsme trochu zklamáni. Vina ale bude asi částečně na straně telefonu Ubiquam, část ale půjde i na vrub sítě. Kvalita hlasu je prostě o trochu horší, než v GSM sítích, nakolik je to ale vinou telefonu zatím nemůžeme soudit, protože U:fon má k dispozici jenom model U-400. Faktem je, že reproduktor telefonu dovede být velmi řezavý. To asi proto, že umožňuje i velmi vysokou hlasitost, která není u běžných přístrojů obvyklá. Ale i při ztlumené hlasitosti jsou ve sluchátku slyšet především výšky a zvuk je trochu plechový.

Na kvalitu hovoru si občas stěžovala i volaná protistrana, někdy však bylo všechno úplně v pořádku. Stihli jsme vypozorovat, že se stížnosti častěji vyskytovali v případě, že jsme volali z hlučného prostředí, obzvláště kolemjedoucí auta dovedla volanému trochu zamotat hlavu. „Slyším tě jak v krátkovlnné vysílačce,“ komentoval kvalitu hovoru z rušné ulice volaný kolega. V klidném prostředí se však kvalita hovoru blíží sítím GSM. Z toho usuzujeme, že spíše než síť může za případné nekvalitní hovory telefon Ubiquam U-400.

S U:fonovým telefonem jsme také zkusili poslat SMS do sítí všech operátorů. Zpočátku nám služba nefungovala zcela korektně – do sítě Vodafonu se nám SMS nepodařilo odeslat vůbec, do T-Mobilu SMS nedošla, jen do O2 nebyl problém. Jenže v pátek se situace jako mávnutím kouzelného proutku změnila a všechny SMS začaly chodit bez problémů a okamžitě. Je vidět, že operátor na spuštění svých služeb pracuje do poslední chvíle.

Naše první zkušenosti s U:fonovým telefon jsou tak překvapivě dobré, dojem jen občas kazí kvalita hovoru. Operátor ale očividně odvedl velmi dobrý kus práce a U:fonův telefon není jen nějakým doplňkem současných hlasových služeb velké trojky operátorů.

Zdroj: mobil.idnes.cz ze dne 14.6.2008 (Luděk Vokáč)


Jak jsme poprvé volali mobilním U:fonem

14. 06. 2008

Ještě před pondělním startem U:fonovy mobilní kariéry jsme otestovali jeho mobil a služby. Máte zájem? Jděte do toho.

Dostali jsme Ufonky! Nejsou to ty, které jsme si objednali běžným distribučním kanálem, ale novinářské testovací vzorky. Jsou to telefony přesně v tom stavu, ve kterém se posílají zákazníkům a které začnou už příští pondělí 16. června telefonovat. U:fonovu éru klasického mobilního telefonního operátora odstartuje jediný model ve dvou barvách


Ubiquam U-400 můžete mít v barvě přesně podle vašeho přání (pokud je vaším přáním černá a stříbrná).

U:fonovi vyslanci budou cestovat v jedovatě zeleném kartonu.

Nebojte se CDMA. Na pohled si vlastně vůbec ničeho nevšimnete – podobně normálně jako mobil vypadá i SIMkarta.

První dojmy z telefonu? Překvapivě dobré. Proč „překvapivě“? Po zkušenosti s U:fonovými vysílačkami jsem čekal něco ošklivě plastového. Ne že by nebyly telefonky plastové, ale materiál působí kvalitně, stejně tak jeho zpracování. Zvnějšku vůbec nic nenasvědčuje tomu, že by se mělo jednat o něco jiného, než běžný GSM-mobil třídy low-end.

Dlouho jsem přemýšlel, co mi U:fonovy první mobily připomínají, až jsem na to přišel. Nějaký rok starou Nokii 2600. Oba telefony mají podobně zaoblený tvar, oba mají dvoubarevné tělo s tmavou klávesnicí, velice podobný je i tvar klávesnice.

Série náhod, nebo inspirace u nejlepších?
Test maniakem a laikem.
Tento test však bude přece jen jiný, nebudeme testovat pouze kousek techniky od Ubiquamu. Vezmeme to více zeširoka, vrátíme se do dob o pár let zpět, kdy teprve vznikaly sítě pro mobilní komunikaci a pokrytí signálem v tom kterém místě bylo jedním ze zásadních kritérií pro výběr operátora. Jen to teď nebude o GSM, ale o CDMA.

Jak vidíte, mobily jsme dostali dva, tedy minimální počet k tomu, abychom mohli vyzkoušet komunikaci uvnitř sítě. Přemýšlel jsem, komu dát druhý kousek, potřeboval jsem někoho, s kým si často volám a kdo hodně cestuje, aby mohl vyzkoušet pokrytí sítě. Druhého U:fonka nakonec dostala moje přítelkyně, takže kromě poznatků mě, MobilManiaka, se můžete do redakčního testu těšit i na poznatky naprostého MobilLaika.

Telefonista s krycím názvem MobilLaik dostal jasný úkol telefonovat celou cestu vlakem z Brna na Vysočinu, abychom vyzkoušeli pokrytí zeleným signálem a kvality spojení za jízdy. Test to byl náročný, protože v některých částech trati se spojení ztrácí i „téměřstoprocentnímu“ GSM-triu. Překvapení se nekonalo, spojení se přerušilo i U:fonovi. V přestupní stanici Havlíčkův Brod se opět telefonovat dalo, do malé vesničky směrem na Jihlavu však už zelená nedosáhne. O pár kilometrů dále svítí na ukazateli signálu dvě čárky, uvnitř budovy se však obě vytratí. Nehodlám kritizovat stupeň pokrytí stále rostoucí sítě, naopak oceňuji přesnost a pravdivost U:fonovy mapy pokrytí.

Až po několika úspěšně provedených hovorech mě překvapila hláška systému o nutné aktivaci uživatelského účtu. Stačilo zavolat na infolinku *88, nadiktovat rodné číslo, údaje nutné pro zaslání účtenky a mohlo se znovu telefonovat. Tedy asi po dvou hodinách, a to i přesto, že mě operátor upozornil na 24hodinovou lhůtu, kterou k tomuto kroku má.

Vykročit pravou.
Abych se vyjádřil ke kvalitě hovoru z U:fona na U:fona, musím říct, že to není 100% toho, na co jsme zvyklí ze světa GSM, ale není to nic výrazného, co by snad mohlo ovlivnit srozumitelnost hovoru. Když k tomu přidám přijatelně vyhlížející mobil a hlavně tarif Za nula (který si poradil i s O2 Neonem za 2 000 Kč měsíčně), vypadá to, že U:fon v pondělí vykročí pravou nohou.

Dlouho mi vrtalo hlavou, kdo by kvůli U:fonovým jednoduchým službám a jedinému jednoduchému mobilu opustil rozvinutý svět sítí GSM/UMTS a multimediálních Nokií N95. Pak mi ale došlo, že to zelení mužíčkové od svých zákazníků ani nechtějí. Už na nedávné tiskové konferenci přece jasně řekli, že se (mimo jiné) chtějí zaměřit na rodiny a malé firmy. Manažeři dostanou U:fona a budou s ním volat svým podřízeným, stávajícím mobilem se bude volat do ostatních sítí. Podobně by to mohlo fungovat i v rodině. U:fon tedy nechce být náhradou zavedených mobilů, ale jejich doplňkem. Hlavou mi teď ale vrtá něco jiného – totiž když si budou všichni volat ve vlastní síti zadarmo, kdo bude U:fonovi generovat zisk? Z čeho bude operátor žít?

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 14.6.2008


Novinka: Počet trestných bodů ukáže řidičům esemeska

13. 06. 2008

Dva roky po zavedení bodového systému přichází ministerstvo dopravy s nápadem, jak umožnit řidičům kdykoli zjistit počet nasbíraných bodů. Od ledna by k tomu mohl stačit mobilní telefon.

"Řidič naťuká a odešle číslo svého řidičského průkazu a okamžitě mu esemeskou přijde, kolik má bodů," vysvětluje mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

Nevyzpytatelný parlament.

Oproti nynějšímu stavu by to byla zásadní změna.

Jedinou možností, jak je možné v současnosti zjistit stav bodového konta, je návštěva radnice nebo magistrátu v místě bydliště. Tam si řidič nejdříve vyplní žádost, zaplatí poplatek a teprve pak se informaci dozví.

"Zjišťování pomocí esemesky by bylo mnohem komfortnější, přitom by ale zůstala zachována ochrana osobních údajů, protože každý řidičák má své jedinečné číslo," říká Hanzelka.

Novinku musí ministerstvo ještě probrat s mobilními operátory a domluvit se na zřízení speciálního telefonního čísla. Za esemeskový výpis se bude podle všeho také platit, prý ale půjde jen o "manipulační poplatek".

Hanzelka nicméně zdůrazňuje, že v samotném technickém provedení komplikace nejsou. To hlavní, co může zavedení služby k začátku roku 2009 ohrozit, jsou politici. Novinka má být totiž součástí dlouho připravované novely silničního zákona.

"Když se novela ocitne v parlamentu, lze očekávat celou řadu pozměňovacích návrhů. Má totiž řešit hlavně silniční pravidla či nové bodové hodnocení za přestupky," upozorňuje mluvčí Hanzelka.

Od předloňského zavedení bodového systému ztratil nějaký bod zhruba každý jedenáctý řidič. O esemesky by tedy mohl být zájem. Dopravní experti novinku vítají. "Ne všichni řidiči mají přehled o tom, kolika přestupků se vlastně dopustili. Takže když se jim po pár měsících najednou sečtou, mnohdy rovnou přijdou o řidičák," říká Pavel Kuchálik z Ústředního automotoklubu.

Zdůrazňuje však, že problém se zjišťováním počtu bodů měl být vyřešen už dávno. "Je to jedna z chyb, která byla kritizovaná od samého začátku," dodává Kuchálik.

Kolik má Franta bodů?

Plánuje se také, že řidiči budou získávat přehled o bodech na stovkách Czech Pointů. Ministerstvo vnitra to již vydává za hotovou věc, na resortu dopravy však ještě mají výhrady.

"Body jsou osobní údaje a máme trochu obavu z jejich zneužití, pokud se rozšíří počet osob, které mohou nahlížet do registru," říká mluvčí Hanzelka.

Rizikové jsou prý hlavně malé obce, kde "každý zná každého". "Tamní úředník může mít pokušení jen tak se kouknout, kolik má Franta odvedle nasbíraných bodů," dodává.

Ministerstvo dopravy také zvažuje, že překročení rychlosti a další přestupky odhalované elektronickými zařízeními, budou řidičům sdělovány doporučeným dopisem.


Dvanáct bodů - noční můra pro řidiče. O tom, že dosáhli hranice, při které jim bude odebrán řidičák, se budou moci dozvědět ze svého mobilu.

Zdroj: domaci.ihned.cz ze dne 13.6.2008


Vodafone nabízí zdarma hry na mobil výměnou za reklamu

12. 06. 2008

Zákazníci Vodafonu si od čtvrtka mohou stahovat zdarma hry do svého mobilu přes portál Vodafone live! výměnou za reklamu.

Na projektu spolupracují společnosti MicroMedia a Vodafone a navazuje na službu Student SMS Gratis, která už devět měsíců umožňuje studentům odesílat SMS zprávy zdarma výměnou za mobilní reklamu.

Zákazníci díky tomu nemusí platit za služby a inzerenti mají efektivní nástroj, jak cíleně oslovit ty správné klienty, kteří o jejich reklamu mají zájem.

„Od září 2007, kdy jsme v České republice jako první operátor mobilní reklamu spustili, si tento model získal přes 70 tisíc zákazníků a přes čtyřicet významných zadavatelů inzerce,“ říká Pavel Tihelka, který má ve Vodafonu na starosti vývoj produktů pro mobilní reklamu.

Zákazníci, kteří si budou chtít hry zdarma stáhnout, se přímo z hlavního menu portálu Vodafone live! dostanou do speciální sekce Sponzorované hry. V ní je seznam her, které mohou stáhnout poté, co o sobě zadají základní informace - datum narození, pohlaví, region a e-mail - na jejichž základě bude na hry navázána relevantní reklama.

„Hry budou sponzorované reklamními banery, které se uživatelům do hry umístí před jejich stažením. Některé z nich budou navíc interaktivní, každopádně nikdy nebudeme nutit hráče se pro příjem reklamy připojovat na internet. Reklama nesmí a nebude obtěžovat, naopak bude mít vztah k hernímu titulu, a tak může nést pro uživatele často zajímavou informaci,“ říká Jakub Mach, ředitel společnosti MicroMedia.

Od čtvrtka je na Vodafone live! k dispozici zdarma 15 her a zákazníci nebudou platit ani za datový přenos. V nabídce jsou hry různých žánrů a pro různé typy telefonů. Současná nabídka je vhodná asi pro 80 procent mobilů, do nichž si uživatelé hry stahují. Každému uživateli se podle typu telefonu zobrazí hry, které jsou kompatibilní s jeho přístrojem.

Mezi hrami jsou tituly jako Townsmen 4 či My Model Train od HandyGames. Portfólio her se bude průběžně rozšiřovat.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 12.6.2008


SMS jízdenky: milionový byznys

11. 06. 2008

Z placení jízdenek přes SMS se během prvního půl roku provozu stal zajímavý byznys. V Praze cestující odešlou 20 tisíc zpráv denně, což představuje roční obrat téměř 200 milionů korun.

Pro pražský dopravní podnik tuto službu provozuje firma Crowsnest a technicky zaštiťuje společnost Erika. Stále není známo, kolik z 26korunové jízdenky zůstane dopravci. Podle lidí z oboru půjde podle kvality smluv o zhruba 75 procent. Zbytek si rozdělí partneři a operátoři.

Pilotní projekt za miliony.

Crowsnest a Erika získaly zakázku bez výběrového řízení s tím, že jde zatím o pilotní projekt. Na konci roku se má rozhodnout, zda ve službě, která získala cenu Český zavináč za inovativní řešení, pokračovat - a zda vypsat výběrové řízení na poskytovatele.

Společnost Erika dnes patří společnosti Appian, která vlastní i plzeňský Škoda Holding, jehož dodávka tramvají pro dopravní podnik byla již několikrát zpochybněna. Po úspěchu v Praze už Erika technicky zaštiťuje i SMS jízdenky v Ústí nad Labem.

Vlastníci v oboru neznámé společnosti Crowsnest nejsou známi. Až začátkem prosince loňského roku, tedy zhruba dva týdny po zahájení služby SMS jízdenek, došlo ke změnám v obchodním rejstříku a z realitní a reklamní firmy se stala softwarová. Podle rejstříku v jejím představenstvu figurují Antonín Vilímec a Radek Ptáček. První je jednatelem firmy Tardus, která pro magistrát vydává Listy hlavního města Prahy, a druhý předsedou "euroskeptického" nadačního fondu Europe and Democracy.

Konkurentům Eriky vadí, že při přípravě pilotního projektu nebyly osloveni. "O SMS jízdenkách jsme se dozvěděli až na jednání s operátory, když už se to připravovalo. Nikdo žádné služby nepoptával," říká ředitel ATS Praha Michal Horák, kterému projekt přišel již od počátku zajímavý. Službu hodnotí jako kvalitní, ovšem i oni by podle něj dokázali nabídnout totéž.

Jak se Crowsnest a Erika k zakázce dostaly? Erika již měla se službami SMS zkušenosti, provozovala pro televizi Nova divácké hlasování. "Dalo se dohromady pár lidí s netradičními nápady, a vznikla myšlenka SMS jízdenek. Rozhodli jsme se oslovit právě DP. Shodou okolností právě podobnou službu hledal," vysvětlila v tiskovém vyjádření pro HN společnost Crowsnest. Později firma dělala analýzu o SMS službách v Evropě.

"Rozhodli jsme se pro spolupráci s těmito firmami, protože shromáždily zkušenosti ze světa," vysvětluje mluvčí DP Ondřej Pečený.

Konkurence je skeptická.

Dopravní podnik pak sám oslovil několik softwarových firem a poptával vhodný software, na kterém by služba běžela. Firmy za něj ale chtěly až 20 milionů korun, zatímco Crowsnest jej nabízel zdarma, protože měl být provozovatelem služby.

Dopravní podnik však neoslovil firmy poskytující SMS platby, které by systém na své náklady také vytvořily. "Nemůžeme říci firmě, která za námi s nápadem přijde a připraví analýzu, že děkujeme, ale našli jsme si někoho jiného," vysvětluje ředitel marketingu pražského dopravního podniku Jan Svoboda. Na otázku, proč nejednali rovnou s Erikou, dodává, že Crowsnest je vlastně štít společnosti Erika, která je spojena i se službami s erotickým obsahem, což by na cestující nemuselo dělat dobrý dojem.

Z konkurentů Eriky dnes již nikdo příliš nepočítá s tím, že by případné výběrové řízení po skončení pilotního projektu mohl vyhrát.

"Je téměř pravidlem, že se smlouva prodlouží, protože už to relativně funguje," dodává David Ondráčka z Transparency International. Výběrové řízení by se podle něj mělo konat už na pilotní projekt.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 11.6.2008


Jak volat rodině a přátelům zdarma?

09. 06. 2008

U:fon se vytáhl a volá zdarma, Vodafone a T-Mobile se přetahují kdo je výhodnější a O2 sází na NEONy.

Zajímá vás který z našich operátorů má nejzajímavější a nejvýhodnější rodinný tarif? Respektive službu, díky níž je možné komunikovat ve skupině čísel bezplatně nebo levněji? Na tuto otázku neexistuje univerzální odpověď, přesto jsme se rozhodli sestavit pro vás menší porovnání a poradit co je dobré a čemu se raději vyhnout. Kartami totiž během posledního měsíce pořádně zamíchali U:fon a T-Mobile. Růžový operátor do svého portfolia služeb zařadil několik novinek, jeho rodinná nabídka obsahuje volací zvýhodnění až pro pět účastníků, služby pro vzájemné sponzorované volání, lokalizaci a konečně také dobíjení Twistu z předplacené karty se solidním 10% bonusem při trvalém dobíjení platným do konce listopadu 2008. Zelený mimozemšťan zase útočí zcela neomezeným voláním ve vlastní síti už při nejnižším nulovém paušálu a rodinným tarifem „Za 600 rodina“. Do toho se přidává Vodafone se svými Kamarády a něco málo nabízí i O2…


Zajímavá je hlavně nabídka U:fona, jeho zdarma totiž opravdu znamená zdarma, musíte však mít zvláštní mobil.

Otázkou zůstává jak porovnání provést, pokud bychom hledali alternativu ke zvýhodnění Rodina od T-Mobile, museli bychom u všech služeb nastavit podmínku neomezeného vzájemného volání. Prostě jak by u toho či onoho operátora vypadalo, kdybychom si chtěli v rámci skupiny čísel volat zdarma úplně všichni. Jak ještě uvidíme později, svou roli sehraje také počet členů ve skupině. Zde platí jednoduché pravidlo – čím víc čísel, tím větší komplikace. Jelikož třeba Vodafonní program Kamarádi funguje jen jedním směrem a i když by teoreticky vždy stačilo, aby neomezeně volal jen jeden ve dvojci, ostatní čísla ve skupině už si v rámci programu nezavolají.

Není všechno zlato co se třpytí.
Nabídka O2 jasně dokazuje důležitost řídit se dle spotřebitelského pravidla číslo jedna. U tohoto operátora se vůbec vyplatí věnovat tu největší pozornost tomu nejdrobněji psanému textu, což potvrzuje i služba Volejte domů zdarma. Díky ní mohou zákazníci volat až na tři čísla za paušální poplatek, přičemž jedno číslo může být pevná linka. Volání na trojici mobilních čísel vyjde zákazníka na 59 Kč za týden, tedy zhruba na 240 Kč za měsíc. Pokud bychom chtěli splnit podmínku vzájemnosti a vytvořit tak čtyřčlennou skupinu, musel by si službu aktivovat každý, přičemž každý by do skupiny zařadil zbylá tři čísla. Taková kombinace by přirozeně stála čtyřnásobek jednoho měsíčního poplatku, tedy 960 Kč. Celá věc má ale zásadní háček, a sice uplatnění „neomezenosti“ až po vyčerpání kreditu nebo volných minut v rámci tarifu.

Volej domů zdarma týdenní poplatky
1 fixní číslo 19 Kč
1 mobilní číslo 49 Kč
1 fixní a 2 mobilní čísla 59 Kč
2 až 3 mobilní čísla 59 Kč

Všechno se tak může velmi drasticky prodražit, jeden příklad za všechny: využívám službu Volej domů zdarma a mám tarif Simple 600 za který platím 714 Kč měsíčně a v jehož rámci mohu využít kredit v hodnotě 761,60 Kč, což při ceně jedné minuty teoreticky vystačí na 146 minut volání. První den svého účtovacího období provolám s jedním vybraným číslem 70 minut a ouha, už mi zbývá jen zhruba poloviční kredit. Během druhého dne provolám 6 minut na různá čísla a večer opět uskutečním sedmdesátiminutový hovor s jedním vybraným číslem. Hned druhý den tak nemám vůbec žádný kredit a hovory mimo trojici vybraných čísel zaplatím nad rámec tarifu. Do skupiny sice již mohu volat neomezeně, ale na další volání a SMS mi už nezůstal žádný kredit. Slůvko „zdarma“ tak rozhodně není na místě, jelikož kvůli systému zaplatíte ještě mnohem více než poplatek za samotnou službu. Ta je tak využitelná snad jen u O2 karet a tarifů bez volných volacích jednotek jako jsou Individual nebo SMS, ten se už ale spolu s dalšími Magnetickými tarify nenabízí. U tarifů NEON službu využít nelze.

Dále zde máme právě nové NEONy s plejádou neomezených služeb. Ty ale nejsou primárně určeny pro skupinové volání a navíc atraktivní a použitelné výhody jako je volání do vlastní sítě po špičce nebo neomezené volání do vlastní sítě nacházíme až u tarifu NEON L, respektive NEON XL za 2 000 Kč v případě volaní do vlastní sítě. Tady si neodpustím jednu poznámku, takový U:fon nabízí neomezené volání do vlastní sítě už v tarifu za 0 Kč měsíčně, neobsahuje sice už žádné další jednotky, ale přesto je to v porovnání s O2 diametrální rozdíl. A jelikož operátor nedávno zrušil i skupinové volání založené na pevné lince, službu Nejbližší, jen těžko mohu jeho zákazníkům něco doporučit. Nerad bych působil nějak zaujatě, ale v současné nabídce operátora prostě není žádná rodinná služba, která by byla konkurenceschopná a pro zákazníka užitečná. Jen tak pro zajímavost jsem porovnal dva tarify s neomezeným voláním do vlastní sítě:

Kupte telefon a volejte skutečně zdarma
To takový začínající U:fon nabídne mnohem víc. Před týdnem představil čerstvou várku tarifů s neomezeným voláním do vlastní sítě doslova za hubičku. U vyšších tarifů jsou bezplatné i SMS a další sazby za volání a textovky jsou velmi zajímavé. Jedinou velkou překážkou tak zůstává nutnost zakoupit si nový telefonní aparát, jelikož U:fonova síť si s běžnými GSM/UMTS telefony nerozumí. Jinak je ale jeho nabídka vlastně skvělá, pokud si rodina zakoupí potřebné přístroje, může si pak volat nejen mezi sebou, ale i s ostatními účastníky v síti U:fon opravdu neomezeně.

U:fon nepoužívá klasickou GSM síť, ale síť CDMA na frekvencích 410 až 430 MHz, bez nového aparátu se tak neobejdete
Ještě ke strategii U:fona, pro mnoho lidí bude nákup nového jinak nekompatibilního přístroje určitě znamenat velkou překážku. Kdyby fungoval na principu virtuálního operátora, třeba tak jako jeho bráška Mobilking v Polsku a pro využívání jeho služeb by stačilo v trafice zakoupit startovací balíček se SIM a vložit ji do současného telefonu, byl by U:fon určitě našel mnohem více zákazníků.

Duel: T-Mobile Vs. Vodafone.
Oba operátoři mají co nabídnout, každý na to jde trochu jinak. Se zvýhodněním T-Mobile Rodina lze volat vzájemně až v pěti lidech, čísla musí být ve vlastní síti a hlavní číslo musí být paušální tarif. Vodafone Kamarádi jdou jen jedním směrem, ale bezplatné jsou i SMS. I Kamarády může aktivovat pouze paušální číslo s vybraným tarifem, skupinu mohou tvořit čísla ve vlastní síti a pevné linky.

A nyní už k porovnání, to lze provést jen tehdy, pokud si zákazníci Vodafonu budou moci volat zdarma navzájem, přičemž se nabízí dvě verze. Ta první by znamenala aktivaci Kamarádů u každého z pětice čísel na čtyři zbylá. Tak bychom vlastně dostali ekvivalent zvýhodnění Rodina s možností navíc posílat SMS. Počty nám říkají, že takové řešení by stálo 1 425 Kč, což je o dost víc než v případě Rodiny. Existuje ještě jedna úspornější možnost, každý člen by vytvořil vazbu na dva ostatní a ve finále by byli propojeni všichni, takové řešení by stálo 1 125 Kč.

Nefalšované vzájemné volání ve skupině nabídne až T-Mobile. Za čtyři členy ve své skupině zaplatí správce 999 Kč, v rámci promo akce pak polovinu.

Pokud bychom chtěli vytvořit porovnání pro různý počet členů ve skupině, respektive od dvou do pěti, tak aby si všichni mohli volat zdarma vzájemně, vypadaly by ceny následovně. U Vodafonu si mohou ještě nevíc posílat SMS.


Kdo je nejlepší?

Nejlepší je jednoznačně U:fon, nabízí volání do vlastní sítě zdarma a u vyšších tarifů i SMS. Rodina s U:fonem by na tom tak byla jednoznačně nejlépe. To taková rodina s T-Mobilem není od paušálních poplatků ušetřena, když se ale vše rozpočte na jednotky a v menších skupinách použije fígl s NEJ číslem a Sponzorem, není to zase tak zlé. Vodafone sice v Kamarádech nabízí i bezplatné SMS, ale ve skupinovém volání ho T-Mobile poráží. I když na druhou stranu jsou ceny Vodafonu ve skupině do tří lidí velmi dobré. O O2 už jsem psal výše, jeho nabídka je pro běžnou rodinu kvůli využitelnosti volaní zdarma až po volných jednotkách/kreditu spíše nebezpečná.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 9.6.2008 (Aleš Pospíšil)



Zobrazené novinky: 541-550
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner