AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 591-600
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

USA chystají novou generaci navigačního systému GPS

27. 11. 2007

Američané vyvíjejí novou, technologicky vyspělejšího verzi svého navigačního systému GPS. Ta by měla konkurovat připravovanému evropskému navigačnímu systému Galileo.

Informaci přinesla s odvoláním na zdroje v americké armádě agentura AFP. Podle ní se jedná o největší vývojový skok v satelitní navigaci od devadesátých let minulého století.

První satelity systému GPS III by měly být uvedeny do provozu do roku 2013. je to jen o rok později, než by měl začít fungovat evropský systém Galileo. Podle plukovníka Davida Maddena z americké armády by nová generace GPS měla být až desetkrát přesnější, a také mnohem odolnější proti rušení či případnému vnějšímu zneužití.

Běžné civilní uživatele GPS pak bude asi nejvíce zajímat fakt, že podle pozorovatelů vyřadí americká armáda trvale z provozu zařízení, které navigaci záměrně znepřesňovalo až o stovky metrů. Takzvaná systémová proměnlivá chyba byla oficiálně vypnuta v roce 2000, Američané ji naposledy využili během války v Perském zálivu.

Nový navigační systém GPS III využije sítě 32 satelitů a bude spuštěn ve třech fázích. Na modernizaci systému se mají podílet firmy Lockheed Martin, Boeing a společnost Northrop Grumman, s níž už armáda kontrakt uzavřela.

Zdroj: Digiweb.cz ze dne 27.11.2007


Vodafone spouští Čechy oblíbené ICQ v mobilu

23. 11. 2007

Praha - Mobilní operátor Vodafone spouští novou službu s názvem Pokec. Ta bude přístupná přes hlavní menu portálu Vodafone live! a umoží zákazníkům mobilního operátora dostat se přes mobilní telefon ke svým chatovacím účtům na ICQ, MSN Messenger a Yahoo Messenger.

Služba Pokec, která je přístupná ze všech mobilních telefonů s podporou systémů WAP či GPRS, bude ode dneška na dva měsíce bezplatná.

"Po spuštění mobilního přístupu k internetovým portálům Seznam.cz a Atlas.cz nadále rozšiřujeme naše služby tak, abychom umožnili zákazníkům plynule přecházet pomyslnou hranici mezi mobilním a internetovým světem," říká David Duroň, ředitel marketingu pro nefiremní zákazníky.

Od 24. ledna pak budou ceny nastaveny na 7 korun za den, 30 korun na týden nebo 45 korun na měsíc včetně DPH. Zaplacením jednoho poplatku získá zákazník možnost využití všech tří chatů najednou.

Zdroj: aktualne.cz sekce finance ze dne 23.11.2007


Přichází válka androidů?

21. 11. 2007

Nová mobilní platforma z dílny Google se má postavit etablovaným hráčům v oblasti. Je nejvyšší čas, nebo si Google z mobilního světa už nemá co vzít?

O mobilním telefonu od Google se hodně spekulovalo. Nekonkrétní informace o tom, že největší vyhledávač by měl přijít s vlastním mobilem pro každého, který by žil z reklamy a vyhledávání jsou staré měsíce. Celá záhada, která jistě nenechala spát nejen lačnícím hračičkům, ale i skutečným dodavatelům mobilních technologií se vyjasnila teprve nedávno. Stalo se tak, když vyhledávací skoro monopol představil svou mobilní platformu Android http://ihned.cz/c3-22363020-000000_d-google-prichazi-na-trh-s-novou-platformou-pro-mobilni-telefony. Operační systém založený na Linuxovém jádře, elegantně z licence vylousknuté Javě http://www.root.cz/clanky/kterak-google-vypekl-sun-a-sebral-mu-javu/ a několika dalších technologiích má být novým řešením mobilních komunikací. Aby jej Google podpořil, dal ihned k dispozici SDK, tedy sadu nástrojů nutných pro vývoj softwaru pro svůj nový systém a nejen to. Vývoj aplikací pro svého Androida urychlil slibem tučné finanční prémie http://ihned.cz/3-22408120-android-000000_d-67. O hardware i software revoluce v mobilním telefonování se pak v rámci „Open Handset Alliance“ budou starat ti nejvýznamnější http://www.openhandsetalliance.com/oha_members.html partneři.
Ty, kteří očekávali mobil s logem Google alespoň prozatím zklameme. I samotná platforma Android je ale tak významným počinem, že si zaslouží pozornost. A také kritickou reakci.

Co, a pro koho to je
Android je sada technologií, která tvoří dohromady operační systém, aplikace a služby pro chytré mobilní telefony. Tedy, jde v podstatě o přímou konkurenci mobilním systémům Symbian, Windows Mobile (v provedení Smartphone), Mac OS X v iPhone, a některým specifickým distribucím Linuxu. S těmi již experimentují různí dodavatelé (mezi jinými Motorola, Nokia a další). Jeho hlavní předností oproti Smybianu a řešení od Microsoftu je otevřenost (je to přeci Linux). Hlavní výhodou oproti stávajícím mobilním Linuxům je podpora – alespoň deklamovaná – většího množství výrobců mobilních zařízení a pak taky to, že samotný dodavatel distribuce takovým výrobcem není. Může to vypadat jako maličkost, ale vezměme v úvahu, že svázanost speciálních distribucí s konkrétním výrobcem je asi největší překážka jejich výraznějšího rozšíření.
Android je systém jen a pouze pro chytré telefony. Umí spouštět aplikace a je plně přizpůsobitelný (více, než Symbinan, nebo WM). Vzhledem k tomu, že se jedná o úplně novou platformu pro něj existuje naprosté minimum aplikací a konkurence je daleko před ním. Google se snaží vývoj sponzorovat, ale klíčovým faktorem – vedle mnoha dalších – bude, jak dlouho mu jeho štědrost vydrží. Pro Symbian existují tisíce aplikací, pro WM také (i když zde je problém s kompatibilitou různých telefonů a verzí OS). Pro android zatím neexistuje skoro nic.

Android ve vašem mobilu
Aby měl Android smysl, musí se jej „ujmout“ výrobci, kteří jej budou instalovat do svých mobilních telefonů. Má to být HTC (asi nejvýznamnější výrobce telefonujících PDA se systémem Windows Mobile), LG, Motorola (která už Linux zkouší) a Samsung. Časem by mohli přibýt další. Seznam zní impozantně, ale otázkou zůstává, jak moc berou jednotliví dodavatelé Androida vážně, a v kolika modelech ho uplatní. Taky je otázkou, kdy a kde budou telefony k dispozici a kolik budou stát. Pokud by byly lacinější, než stávající smartphony se Symbianem (což je etalon mobilních operačních systémů), pak by mohly určitou kategorii uživatelů skutečně zaujmout. Zvláště pokud by k nim byl dostatek aplikací. Tím se ale celý systém dostává do nekonečné smyčky, protože ochota výrobců hardware jej používat bude mimo jiné odvislá od počtu aplikací (pokud nedostanou neoficiální bakšiš od Google), které pro systém již existují. A ochota programátorů na těchto aplikacích pracovat zase bude záviset na dostupnosti hardwaru – zejména poté, co Google bohatě dotované soutěže zastaví.
Otázka kdy si budeme moci koupit mobil s Androidem je otevřená, a k jejímu zodpovězení asi jen tak nedojde. Již nyní se ozývá konkurence s tím, že Google chybí zkušenosti http://ihned.cz/c3-22380950-000000_d-symbian-tvrde-odmita-otevrenou-mobilni-platformu-googlu-android a že android vlastně nemá vůbec žádný význam. Pravda je ta, že se konkurence nejspíše nové platformy bojí, a při nechtěném vyslovení názvu jejího morálního otce si již nyní pro jistotu dvakrát plivne přes rameno. Google sice nemá žádné zkušenosti v oblasti mobilních operačních systémů, ale ty neměl v oblasti freemailů, a na trhu online kancelářských balíků taky ne.

Pohyb kontinentů
Momentální situace u smartphonů, respektive jejich operačních systémů by se dala přirovnat k šachové partii ve stavu patu. Jeden ze dvou hráčů má více figur, ale to nic nemění na tom, že druhému nemá co vzít, a ten druhý jemu také ne. „Alternativní“ konkurence je předem odsouzena k marginalitě z důvodu nedostatků aplikací, a nedostatečné podpory výrobců. Systém Android by mohl partii o mobilní operační systém nejen opět uvést do pohybu, ale především by mohl znovu – a radikálně – zamíchat se všemi figurami. Po technické stránce mu není co vytknout. Je kompaktní, stojí za ním silný dodavatel a je otevřený. Obsahuje stěžejní technologie, je perfektně zdokumentovaný. Je perspektivní. To jsou důležité argumenty hovořící pro Androida, přičemž argumenty proti němu jsou spíše zkušenostní a psychologické. To vše ví jak Google, tak i Symbian a Microsoft. Kromě toho, že programátoři Google namíchali zajímavý technologický koktejl také docela přesně odhadli nedostatky konkurence a zareagovali na ně. Byla by škoda, kdyby Android zapadnul tak, jako některé další projekty Google do marginality. Tato platforma je soudkem střelného prachu, který má potenciál rozmetat současný mobilní pat na kusy a celou hru v podstatě začít odznova. Zda se mu to povede je mimořádně zajímavou otázkou pro budoucnost.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 21.11.2007


Vodafonu hrozí, že bude muset doplatit 3,5 milionu ke tři roky staré pokutě

20. 11. 2007

Mobilní operátor Vodafone bude muset znovu vysvětlovat, proč před lety určoval prodejcům ceny za své dobíjecí kupony prodávané pod názvem Oskarta. Už v roce 2004 za to od antimonopolního úřadu dostal pokutu 6,5 milionu korun, Krajský soud v Brně sankci později snížil na tři miliony. Nyní se však musí případem zabývat znovu.

Nejvyšší správní soud totiž rozsudek brněnského soudu zrušil. Vadí mu, že přes požadavek firmy nevedl ústní jednání a rozhodl za zavřenými dveřmi. "To odporuje právu na spravedlivý proces," řekla mluvčí Nejvyššího správního soudu Sylva Dostálová. Vodafone možnost ústního jednání vítá - přesto, že teď má platit zase víc.

Po zrušení posledního brněnského rozsudku totiž zase platí původní pokuta, vypočítaná Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Jestli ji soud znovu sníží nebo po ústním jednání rozhodne jinak, není zřejmé. Firma má navíc doplatek do původní výše pokuty, tedy 3,5 milionu korun, zaplatit hned - alespoň pokud některý ze soudů nepřizná Vodafonu odkladný účinek.

Vodafone, tehdy ještě Český Mobil se sítí Oskar, dostal pokutu za nepovolenou dohodu o cenách, přesněji za to, že v letech 2000 až 2002 diktoval distributorům dobíjecích karet Oskarta, za kolik ji mají prodávat zákazníkům. Krajský soud pak firmě pokutu snížil i přesto, že to v naprosté většině případů nedělá.

Operátor totiž podle soudu neporušil zákon úmyslně, ale z nedbalosti, což jeho provinění zmírňuje. Firma se totiž nařčení z vertikální kartelové dohody bránila tím, že uzavírala s distributory stejné dohody, aby dodržela telekomunikační zákon. Chtěla zajistit, aby zákazníci za kupon nedali víc, než mohou provolat, jinými slovy, aby cena vytištěná na kartě byla cenou konečnou.

Zdroj: hn.ihned.cz ze dne 20.11.2007


Svět pro telefony se zvětšil

20. 11. 2007

Cenné spektrum v oblasti trhu širokopásmového vysílání se otevírá po dohodě více než 160 zemí, které bylo dosaženo po obtížném měsíčním vyjednávání v Ženevě. Operátorům mobilního telefonního spojení umožní v mnoha oblastech světa dostat se k většímu podílu na trhu bezdrátové komunikace.

Dohodě se nejvíce bránili provozovatelé televizního vysílání.

Zájem o nově se otevírající prostor na telekomunikačním trhu ukáže výše nabídek, které by měly podat počátkem příštího roku na aukci ve Spojených státech firmy jako Google, Apple či Yahoo. Některé odhady uvádějí, že aukce by mohla vládě USA vynést až 15 miliard dolarů (272,7 miliardy Kč).

V těžkém vyjednávání se střetly zájmy operátorů mobilního telefonního spojení a tradičních telekomunikačních firem. Jádrem byl spor o to, kdo a jaký bude mít podíl na ziscích, které nabízí přechod od analogového na digitální vysílání, během něhož se uvolňuje prostor na dosud přeplněném a regulovaném trhu.

Proč se operátoři mobilního spojení zajímají o přechod na digitální vysílání? Tento způsob vysílání je méně náročný na šíři používaného vysílacího pásma a nabízí také vyšší kvalitu signálu, a tedy i rychlejší přenos dat, který se dá využít například pro posílání obrazového záznamu.

Modernější způsob - na rozdíl od staršího - prostupuje budovami a šíří se na větší vzdálenosti. Pro nové vysílací sítě je tak zapotřebí méně základen a snižují se náklady nezbytné k jejich budování.

Podle agentury AP by nové vysílací sítě bylo možné postavit za poloviční náklady, než jaké byly nutné u sítí, které už jsou v některých regionech pro nové služby využívány.

Nové frekvence se ale nebudou uvolňovat ve světě stejnou měrou. Pro Severní a Jižní Ameriku, stejně jako pro Čínu, Koreu a Japonsko, bude pro využívání bezdrátové technologie vyčleněno širší pásmo. Pro Evropu a zbytek světa to má být pásmo užší, takže nových frekvencí přibude méně. Další rozdíl spočívá v tom, že v prvním případě se má přechod uskutečnit do roku 2015, ale v Evropě, Africe a na Blízkém východě až po tomto datu. Země v těchto regionech poukazují na to, že frekvence širokopásmového vysílání rozdělily v loňském roce, a proto chtějí s novým dělením počkat. Evropská komise argumentovala také obavami, že nové frekvence pro mobilní telefonii by mohly rušit televizní vysílání.

O tom, které frekvence získají společnosti v té které zemi, rozhodnou národní regulační úřady, řekl Hamadoun Touré, generální tajemník Mezinárodní telekomunikační unie, v jejímž rámci byla dohoda uzavřena. Vedoucí stopadesátičlenné americké delegace na ženevském jednání Richard Russel uvedl, že dohoda "pomohla vytvořit mnohem větší prostor pro bezdrátové technologie a služby". Podle něj by jen Asii uvolnění telekomunikačního trhu mohlo přivést 2,8 miliardy zákazníků.

Zdroj: hn.ihned.cz ze dne 20.11.2007


Mobilů v Česku je šestkrát více než pevných linek

15. 11. 2007

Na sto lidí u nás připadá 124 mobilních čísel, což je šestkrát více než linek pevných. Navíc, pevné linky jejich majitelé stále častěji využívají spíše pro připojení k internetu či příjem televize.

První tuzemská mobilní síť společnosti Eurotel zahájila v Česku provoz v září 1991. Vysoká cena a malé pokrytí byly hlavními důvody tehdejšího malého zájmu o mobilní telefonování. Aktivace přístroje stála kolem deseti tisíc korun a minuta volání, a to i toho příchozího, přišla téměř na 20 korun.

Ani mobilní telefony tehdy nepřinášely žádný komfort. Stály kolem 60 tisíc Kč a vážily několik kilogramů. Dnes stojí nejlevnější telefon kolem tisícikoruny a klesla i jeho váha na něco přes 70 gramů.

Mobilní telefonování dostalo impuls s nástupem technologie GSM v roce 1996. Objevil se konkurenční operátor Radiomobil se sítí Paegas a počet uživatelů mobilních služeb začal strmě růst. Mobil se v té době dal pořídit již pod 10 tisíc korun. V roce 2000 pak na trhu přibyl třetí operátor Český Mobil se sítí Oskar.

Mobilní telefony přestaly sloužit pouze k telefonování, ale umožnily posílání elektronické pošty, stahování obrázků či videa, připojení počítače k internetu či zhotovení a posílání fotografií. Klesly také ceny a v současnosti stojí minuta odchozího hovoru zhruba od tří korun.

Nárůst počtu pevných telefonů až na téměř čtyři miliony na konci tisíciletí, který souvisel se státem kontrolovanou modernizací sítě tehdejšího Českého Telecomu, se s rychlým rozvojem mobilních služeb zastavil a v posledních zhruba sedmi letech počet linek neustále klesá. Na konci září jich bylo zhruba 2,1 milionu

Zdroj: digiweb.cz ze dne 15.11.2007


Pod stromeček mobilní dárky

15. 11. 2007

Nenechte se napálit vánoční nabídkou mobilních operátorů.

Digitální fotoaparáty, iPod, tiskárny, volání zadarmo, kredit navíc... To a spoustu dalších lákadel nabízejí mobilní operátoři klientům pod stromeček.
Vánoční lákadla operátorů nyní budou útočit ze všech stran. Žádné z nich ale není tak zázračné, aby přilákalo k telekomunikační firmě významné množství zákazníků. Řada lidí sice určitě využije předplacené karty s bonusem při dobíjení, ale po vyčerpání kreditu je zase odhodí.

O2 NADĚLUJE ve vánoční kampani neskutečné množství dárků. Nabídka, která obsahuje různé bonusy a zvýhodnění, je poměrně široká, ale především velmi komplikovaná. Zákazníci kromě různých slev mohou od O2 získat populární MP3 přehrávač iPod, digitální fotoaparát Samsung D60 nebo barevnou tiskárnu HP Deskjet F380.
Ovšem nic není zadarmo. Zákazníci si musejí pořídit jeden z balíčků služeb O2 Duo, Trio a Duo Mobil (kombinace několika služeb od O2 - mobil, internet, pevná linka, IPTV), a pak si mohou vybrat jeden ze zmíněných dárků za korunu. Pokud už jsou klientem operátora a využívají některé služby, musí být při koupi balíčku alespoň jedna nová. Například majitel O2 mobilu a pevné linky si musí ještě pořídit například internetovou televizi IPTV. U balíčku O2 Duo Mobil se musí zákazník zavázat provolat alespoň 199 korun nad rámec paušálu či kreditu po 24 měsíců.

Zrovna u tohoto příkladu je vidět, že nic není zadarmo. Zavážete se k útratě 24 x 199 korun a získáte přehrávač iPod. Zaplatíte tedy operátorovi téměř 4,8 tisíce korun a dostanete za ně přístroj v hodnotě 3000 korun.
Vánoční nabídka umožňuje novým zákazníkům volat na jedno vybrané číslo v síti O2 nebo na pevné lince zdarma a současně i bezplatně na něj zasílat SMS/MMS. A to po celou délku trvání smlouvy a bez dalších poplatků. Zvolené číslo se může jednou měsíčně změnit za padesátikorunu.
Podobnou nabídku má O2 i pro současné zákazníky, kteří pro její využití musejí prodloužit délku smlouvy na dva roky. Za to mohou volat bezplatně tři nebo šest měsíců.
Ovšem pozor, je tu chyták. Bezplatné volání lze využít až po vyčerpání všech volných minut či kreditu. Ačkoliv tedy hned z kraje měsíce budete volat na své "bezplatné" číslo, bude vám O2 strhávat volné minuty dokud nějaké budete mít. Teprve poté je volání zdarma, ale za ostatní hovory platíte.
Majitelé předplacených karet (je nutné koupit novou SIM kartu z vánoční edice s tarifem TXT) dostanou bonusovou dávku kreditu ve stejné výši, jakou si dobili při prvním dobíjení kreditu. Maximální částka při prvním dobití je jen tisíc korun.

T-MOBILE NABÍZÍ pod stromeček také volání zdarma. Loňské Vánoce rozdával tisíce minut a textových zpráv. Letos nabídku zjednodušil. Jeho Vánoce se ponesou především ve znamení nového tarifu Mých5. Ten nabízí volání až na pět čísel z různých sítí za výhodnějších podmínek.
Minuta volání na pět oblíbených čísel přijde na 2,98 Kč, SMS pak na 60 haléřů. Mých5 navíc kromě speciální tarifikace nabízí i aplikaci přímo v mobilním telefonu, která umožňuje mít fotografie či ikony pěti vybraných lidí přímo na displeji. Nabídka ale není zadarmo, musíte platit měsíční kredit 416,50 korun, který můžete zpětně využít právě na volání v rámci Mých5. A i tady je háček. Hovory na ostatní čísla jsou zpoplatněna sazbou 6,55 Kč za minutu, sms zpráva vyjde na 1,79 Kč, což jsou poměrně vysoké částky.

Místo tarifu Mých5 je asi lepší (pokud vám nevadí dvouletý úvazek), zvolit druhou nabídku. Ta obsahuje volání zadarmo, které mohou získat všichni zákazníci T-Mobile, kteří si do konce roku aktivují či přejdou na některý z kreditních tarifů a navíc uzavřou smlouvu na dva roky. Čím větší tarif si pořídíte, tím delší dobu budete moci volat zdarma. Například uživatel Kreditu 250 či jeho HITové varianty nebude za hovory platit dva měsíce, s Kreditem 2000/HIT pak dvanáct měsíců. Omezení je jasné - volání zdarma platí pouze v síti T-Mobile, využívá se ovšem nezávisle na volných minutách.
Klient, který se nechá lapit na Vánoční nabídku, dostane sadu čtyř deskových her a jednu speciální soutěž, v níž může vyhrát telefon Samsung D900i.
Vánoční nadílku přinese T-Mobile i na předplacené karty - vánoční sady s Twist tarifem Mých5 nabídkou volání za 3,50 Kč za minutu a SMS za 1,50 Kč na pět vybraných čísel. Hovory na ostatní čísla přijdou na 7 korun, textovky na 3,50 Kč.

VODAFONE VYMĚNIL loňské čivavy za ovečky. Ale pořád se snaží upřednostňovat věrné klienty, na rozdíl od "uplácení" nových. Od 1. listopadu dostanou všichni zákazníci Vodafonu ke svému paušálu či dobitému kreditu dvacet procent zdarma navíc pro volání a posílání SMS do všech sítí. Nejlépe na tom budou nejvěrnější zákazníci, protože dvacetiprocentní bonus budou moci využívat tolik měsíců, kolik započatých let jsou s Vodafonem. Například k tarifu Nabito 350 dostane zákazník, který je u operátora pět let, po dobu pěti měsíců navíc bonus k tarifu ve výši 70 korun. K Vánocům si tedy přijde celkem na dárek za 350 korun.
Noví zákazníci pro letošní rok mohou stejný dárek čerpat pouhý měsíc. Speciální nabídku si musí aktivovat sami, a to až do 31. ledna 2008. Kdo si ji nezaktivuje, nedostane naděleno nic.
Kromě bonusu na telefonování může každý soutěžit o sedm automobilů a další ceny v celkové hodnotě 15 milionů korun. Každý týden rozdá operátor 1234 soutěžícím některou z cen, mezi nimiž je 7 automobilů Mini Cooper, 77 notebooků Apple, 777 mobilních telefonů Nokia 6300 a 7777 bonusů na služby Vodafonu v hodnotě 500 korun.

U:FON SLAVÍ Vánoce poprvé. Nejmladší operátor si pro své první zákazníky přichystal bonus dvou vánočních balíčků U:fonův telefon a U:fonův internet. Při pořízení těchto služeb od 1. listopadu do konce roku 2007 získáte šest měsíčních paušálů zdarma. Bez poplatku je nabízeno i volání v rámci vlastní sítě. Mimo síť U:fon se platí 0,71 Kč za volání na pevnou linku, 4,64 Kč za volání do mobilních sítí a 2,26 Kč za SMS.
Vánoční nabídku bohužel nelze využít u kombinované služby U:fonův telefon s internetem ani u Fofr internetu. Za odpuštěné paušály ušetříte 1776 Kč u U:fonova telefonu nebo 1422 korun s tarifem U:fonův internet.
Bonus lze využít v případě podpisu smlouvy na dobu neurčitou, což je rozdíl oproti nabídce mobilních operátorů. Smlouvu lze kdykoli vypovědět bez jakýchkoli sankcí, nelze si k ní ovšem pořídit telefon za dotovanou cenu. A přístroj je poměrně drahý, takže prakticky nic neušetříte. U služby U:fonův telefon zaplatíte za telefonní přístroj 1999 korun, resp. 2499 u služby U:fonův internet.

RADAN DOLEJŠ

Vánoce u operátorů

Zdroj: ekonom.ihned.cz ze dne 15.11.2007


BeeTagg: čerstvý vítr v mobilech?

12. 11. 2007

Je to nové, přímé, jednoduché a pohodlné spojení zadavatelů s koncovými zákazníky. Mobilní taggování slibuje nebe na zemi, ale přijmou ho spotřebitelé?

Český mobilní marketing trochu ustrnul na SMS spotřebitelských soutěžích a čeká na nové impulsy. Jeden takový nyní přichází - mobilní taggování, fenomén, který prorostl společnostmi v západní Evropě, Asii či USA.

Princip je jednoduchý. Základem je mobil s přístupem na internet a nainstalovanou aplikací BeeTagg čtečkou, která dokáže vyfotografovat dvourozměrný BeeTagg kód (tagg). Načtená data pak umožňují uživateli přijímat mobilní obsah přes prohlížeč mobilního telefonu. „Základní možnosti využití jsou linkování na internetové a mobilní stránky, RSS čtečka, stažení osobní vizitky, v druhé fázi mobilní ticketing či práce s dokumenty. V principu jde o propojení off-line médií, tedy tištěných materiálů jako noviny nebo oblečení, a on-line médií,“ říká Lukáš Kořínek, ředitel agentury Phomedia, která novou technologii v Česku uvádí.

Kód komunikuje brand

BeeTagg kód je speciální forma čárového 2D kódu. „BeeTagg je modifikovatelný. Můžete jej brandovat, vložit do něj své firemní logo, obrázek či text do oblasti mimo kód. BeeTagg může být tištěn a kopírován, je dobře čitelný i z dálky díky zoomu aplikace,“ popisuje technologii Kořínek.

Pro taggování je zpravidla potřeba, aby mobilní telefon byl vybavený fotoaparátem. Avšak i mobily bez fotoaparátu mohou taggovat - stačí zadat na klávesnici v aplikaci unikátní pojmenování a ID taggu a obsah je přístupný. Celkem BeeTagg nyní podporuje 130 modelů mobilů a platformy Java, Symbian, Palm a Windows mobile.

Sledování a měření kampaní je přesnější, protože dodavatel ví, kolik lidí si stáhlo čtečku do mobilu a kolik kódů bylo naskenováno.

Oživovací injekce pro off-line

Využití mobilního taggování nabízí až pohádkovou šíři možností. Jeden takový si můžete sami vyzkoušet na umístěném kódu. „Hlavní výhodu BeeTaggu vidím v možnosti propojení on-line a off-line médií. Tištěná média by mohla čtenářům nabídnout jistou dávku interaktivity, například hlasování k tématu článku či zapojení do soutěže. Velký úspěch by BeeTagg mohl zaznamenat v mobilním ticketingu, kdy zákazník obdrží přes Bluetooth slevový kupón ve formě BeeTaggu,“ hodnotí možnosti Petr Struna, digital specialist agentury Starcom MediaVest Group.

„BeeTagg může být velmi užitečným nástrojem propojujícím různé mediatypy. Využití je široké, počínaje soutěžemi, přes přenosy malých datových sad jako vizitek či doprovodných informací až po call to action výzvy, které mohou aktivovat televizní spoty a teleshopping,“ uvažuje Tomáš Řehák, ředitel mediální agentury OMD.

Přes BeeTagg na reklamním vizuálu lze vstoupit třeba na webové stránky inzerenta nebo stáhnout si do mobilu jeho kontaktní údaje nebo objednat zboží z katalogu. Zajímavé může být i virální využití: BeeTaggem lze označit oblíbená místa, reality k prodeji či vytvořit poznávací kampaně pro turisty.

Vyslyší volání BeeTaggu?

Jenže tahle pohádka se může rozplynout - pokud lidé novou technologii nepřijmou. „Mobilní marketing stále hledá na našem trhu svoji tvář a bude velice obtížné prosadit tuto technologii a mobilní kódy vůbec. Jedna věc je generovat si kódy pro osobní potřebu a druhá využití pro komerční účely. Pokud na trhu nebude dostatečná penetrace mobilních telefonů s BeeTagg čtečkou, nebudou mít zadavatelé důvod tuto technologii využít pro komunikaci,“ domnívá se Struna.

Proti BeeTaggu stojí i fakt, že lidé nevyužívají masově další funkce telefonu kromě volání, SMS, budíku a omezeně focení. „BeeTagg bude vázán jen na malou část pokročilých uživatelů, což nestačí,“ říká Řehák. Řešením by podle něj mohla být dohoda s operátory a výrobci mobilů na plošné předprodejní instalaci. Kritickým bodem je podle Řeháka i to, že technologie zatím nemá doladěný systém prodeje.

Další poznámky směřují k tomu, že pro některá využití může být vhodnější technologie Bluetooth, která už je mezi mobilními uživateli etablovanější. „Pro typ informací jako vizitka, inzerce či soutěž je pro uživatele jednodušší - a tudíž efektivnější z hlediska zadavatele - technologie Bluetooth. Principy přijímání informací jsou podobné,“ zamýšlí se Alexandra Hroncová, která pracuje v oddělení vnějších vztahů a marketingu ČVUT.

Potetovaná japonská ramena

V zahraničí má mobilní taggování už tradici, mimořádně oblíbené je v Asii či Americe. Například společnost Nike včlenila kódy do tiskové reklamy, po jejichž vyfocení si mohli čtenáři stahovat zdarma mobilní obsah. Kódy umístila na CD, plakáty či vstupenky i zpěvačka Christina Aquilera. Ve Švýcarsku jsou taggy i na poštovních známkách, v Mexiku zase Coca-Cola umístila taggy na 40 milionů lahví Sprite.

Kromě komerčního využití si taggování získalo oblibu i v soukromí. Každý zájemce si může vygenerovat na webových stránkách svůj vlastní kód a vytvořit si vlastní mobilní microsite. To je oblíbená kratochvíle například v Japonsku, kde si mladí lidé dokonce nechávají kódy tetovat na kůži jako identifikační znak. Kolemjdoucí si může kód vyfotografovat a zobrazí se mu například osobní stránka nositele. Čeští zájemci si mohou své osobní taggy vytvářet na stránkách www.tagg.cz, kde i seznam podporovaných telefonů.

-Veronika Bartošová-

Zdroj: mam.cz sekce Média ze dne 12.11.2007


Symbian tvrdě odmítá otevřenou mobilní platformu Googlu Android

08. 11. 2007

Dominance Googlu ve světě internetu se podle jednoho z čelných představitelů Symbianu nepřenese na trh s mobilními telefony.

John Forsyth, viceprezident pro strategii ve společnosti Symbian, jejíž stejnojmenný operační systém se už roky užívá v řadě mobilních telefonů, podle zpravodajského serveru BBC News tvrdí, že Googlu především chybí zkušenost.

Google ohlásil počátkem tohoto týdne vytvoření aliance s 33 dalšími firmami, která má pracovat na vývoji otevřené platformy pro mobilní telefony, která nese název Android.

Nokia prý s Googlem o nové platformě debatovala zatím bezvýsledně. Simon Ainslie, generální ředitel Nokia UK, prohlásil: "Nejsme zatím připraveni přijmout v té věci nějaký závazek. Pokračujeme v diskusi.“

Ainslie konstatuje, že Nokia je velmi spokojena, pokud jde o spolupráci se Symbianem. "Je to světově nejvíce využívaná platforma. Není jednoduché vytvořit operační systém pracující v mobilu."

John Forsyth ze Symbianu tvrdí, že si Google musí být vědom toho, že vytvořit operační systém pro mobilní zařízení je velmi specializovaná činnost. "To není jako vyhledávání," dodává.

Forsyth prohlašuje, že právě vzniklá aliance představuje jen další pokus o spuštění operačního systému pro mobilní telefony založeného na Linuxu. "Každé tři měsíce v tomto roce byla spuštěna nějaká „mobilní“ linuxová iniciativa,“ prohlašuje Forsyth. "Je to trochu jako obyčejné nachlazení. Proběhne a vy se vrátíte k práci.“ A dodává: “Neúčastníme se toho, a tečka. Vytváříme náš vlastní operační systém a zaměřujeme se na jeho využití na trhu s mobilními přístroji, a to stále agresívněji."

Nedávné finanční výsledky Symbianu ukázaly, že za poslední čtvrtletí tohoto roku prodal 20,4 milionů softwarových licencí pro smartphony. Od chvíle, kdy byla společnost před devíti roky založena, bylo prodáno více než 165 milionů telefonů užívajících operačního systému Symbian.

Pan Forsyth prohlašuje že na obzoru není nic, co by signalizovalo, že by dominance Googlu na internetu mohla vést k tomu, že bude stejně úspěšný jako tvůrce platformy pro mobilní telefony. "Je to drahá, obtížná a místy hluboce nudná práce, kdy denně podporujete zákazníky uvádějící na trh nové telefony. To je něco, s čím má Google jen malou zkušenost.“

Zdroj: digiweb.cz ze dne 8.11.2007


Peníze za zhlédnutí reklamy na mobilu

08. 11. 2007

V Belgii zahajuje činnost server, který nabízí lidem 44 eurocentů, tedy v přepočtu asi 12 korun, za to, že si na svém mobilním telefonu prohlédnou zaslanou reklamu. Přidělené peníze si jednotlivec buď bude moci převést na svůj účet, nebo je využít k levnějšímu nákupu některých výrobků a služeb. To vše však pouze za předpokladu, že se představy zakladatelů serveru opravdu podaří naplnit, což zřejmě ukáže teprve čas.
Peníze by prý měli vyplácet zadavatelé reklam. Jednou z řady otázek, které ještě bude potřeba zodpovědět, je, zda-li to pro ně bude výhodné a jestli se jich serveru podaří získat dostatečné množství. Jisté je, že první potíže server měl už při spuštění. Údajně kvůli vysokému počtu registrujících zkolaboval. Nebylo tak možné se dostat dál než na úvodní stránku. Kvůli tomu také nebylo možné ověřit, zda se budou moci registrovat i lidé z jiných zemí, například z Česka.
S nápadem před několika lety přišel jeden bruselský mladík, nyní 27letý Jean-Paul de Ville. Uspěl s ní dokonce v jedné soutěži pro mladé inovátory (Eurowards 2002). Myšlenku pak převedl server www.pumbby.be do praxe. Systém by měl fungovat tak, že server bude jednotlivým lidem, kteří se zaregistrují, zasílat reklamu. Jako poděkování za její zhlédnutí jim pak připadne zmiňovaná suma. Jednotlivé reklamy nebudou vybírány náhodně a bez ladu a skladu, nýbrž po pečlivé úvaze reklamních expertů.
Od 7. listopadu se lidé mohou začít registrovat. Vlastní zasílání by nicméně mělo začít až od roku 2008. Lidé, kteří budou reklamy dostávat, budou moci podle vyjádření jednoho ze zástupců serveru Pascala Van Laereho v listu La Derniere Heure kdykoli požádat o to, aby jim reklamy přestali chodit. Také prý bude pravidlo, že denně může jeden člověk dostat maximálně deset reklam.
Po registraci bude člověku přidělen automaticky účet, na kterém si lidé budou moci kontrolovat, kolik už peněz získali. Prostředky si pak prý bude moci přeposlat na bankovní účet, použít je k platbě faktury za telefon, zasílání SMS či MMS zpráv za výhodnější ceny či třeba k levnějším nákupům DVD či lístků do kin.
Belgičané mobilní telefony budou moci postupně využívat i k dalším nezvyklým službám. Například letos v březnu operátoři spolu s firmou Banksys oznámili, že v Belgii bude možné používat mobilní telefony jako platební karty. Platební systém podle jejich tvrzení umožní zákazníkům zaplatit prostřednictvím textové zprávy cokoliv v hodnotě od šesti eur (téměř 170 Kč) po limit jejich bankovního účtu.

Zdroj: mam.cz ze dne 8.11.2007



Zobrazené novinky: 591-600
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner