AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 671-680
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Přestaňte nosit mobil na šňůrce, jinak budete úplně "out"

28. 02. 2007

Mnozí uživatelé mobilních telefonů si zvykli nosit přístroj pověšený na šňůrce na krku. Někteří tak činí z čistě praktických důvodů, jiní proto, že jde o módní záležitost. Pro ty však možná máme špatnou zprávu.

Nošení mobilních telefonů zavěšených na krku na takzvaných machršňůrkách je společenský fenomén. Značná část uživatelů nosí takto pověšený telefon, protože je to praktické – přístroj nepřekáží v kapse a je rychle po ruce. Tento trend je ovšem i významnou módní záležitostí. Ta má především dva aspekty – už samotný fakt, že uživatel nosí telefon pověšený na krku znamená, že chce dát najevo, že je „in“. Druhý aspekt je pak samozřejmě spojen s chlubením se svým telefonem případně i dostatečně "trendy" šňůrkou.

Jako každý módní trend i tento se ovšem mění. Jan Chipchase vedl průzkum, který se zabývá právě tím, kde a jak lidé mobily nosí. Průzkum probíhal v jedenácti městech čtyř světových kontinentů. Jeho závěry ještě ani nestihl s kolegy publikovat a už si v ulicích Tokia všiml měnícího se trendu.

Mobily se totiž stěhují zpět do kapes. Zpátky na stromy, řekli byste si. Ale není tomu tak. Nový způsob nošení je totiž rafinovaný. Mladé ženy nosí telefony především v zadní kapse kalhot. Tenká véčka nosí jako spony, ostatní telefony se schovají do kapsy. Ovšem v obou případech je k telefonu připojen nějaký přívěsek. Ten má dvojí funkci. Za prvé usnadňuje vytažení telefonu z kapsy, za druhé má přilákat pozornost, no však víte k čemu.

Muži objevují také podobný trend. Tentokrát se telefon stěhuje převážně do pravé přední kapsy. Ovšem nikdy není zastrčený celý – musí z kapsy povykukovat. Že by nové využití kapsiček na kondomy, které tak proslavily džíny nejmenované značky? Tak je opět telefon více po ruce a navíc se s ním může majitel chlubit.

Než (a zda vlastně vůbec) tento trend dorazí s Tokia do našich končin, jistě uplyne poměrně hodně času. Pokud vezmeme standardní zpoždění, které panuje v přebírání technologií, mohou „machršňůrkaři“ zůstat v klidu ještě minimálně rok, spíše dva.


Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 28.2.2007


ČTÚ: TV v mobilu by mohla být dostupná do poloviny roku 2008

27. 02. 2007

Televize v mobilních zařízeních by se mohla na českém trhu objevit v první polovině roku 2008. Shodli se na tom na společném jednání zástupci ČTÚ a mobilních operátorů. Podle mluvčí ČTÚ Dany Makrlíkové se však musí v nejbližší době změnit právní rámec, který vysílání upravuje.
Vedle změny zákona o rozhlasovém a televizním vysílání, který v současnosti neumožňuje mobilním operátorům zároveň provozovat vysílací síť i vysílat, může rozvoj mobilní televize zbrzdit i případný skluz přechodu na zemské digitální vysílání.

To je spojené s uvolňováním kmitočtů pro mobilní TV, která dosud využívá analogové vysílání. V současnosti by síť pro mobilní multimediální služby pokrývala jen kolem 30 procent obyvatel.

I po uvolnění kmitočtů bude jejich rozsah tak omezen, že umožní provoz pouze jedné sítě pro šíření digitálního signálu DVB-H pro všechny tři operátory. Provozovatel sítě by měl vzejít z výběrového řízení.

Televizi v mobilu minulý rok otestoval mobilní operátor T-Mobile u zhruba 200 uživatelů. Mezi nimi jsme byli i my.

Úspěch služby pak firmu přiměl k přípravám komerčního provozu. Podle průzkumu mezi uživateli službu nejčastěji využívali k ukrácení dlouhé chvíle během cestování a na zastávkách MHD. Lidé preferují balíček programů před zpoplatněním jednoho kanálu a za základní nabídku jsou ochotni zaplatit do 100 Kč. Mobilní zařízení by pak podle nich mělo stát do 8000 Kč.

Technologie DVB-H je podobná standardu DVB-T pro pozemní digitální vysílání, který startuje i v ČR. DVB-H je však lépe uzpůsobena pro pohyb přijímače, a navíc umožňuje přijímat až 40 programů, což je až desetinásobek proti uvažovanému množství v rámci jednoho kanálu pozemního vysílání.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 27.2.2007


Nahlédněte s námi do budoucnosti. Na co se můžeme těšit v roce 2007

26. 02. 2007

Jaké trendy budou hýbat mobilním trhem v letošním a příštím roce? Chcete vědět dopředu co přijde? 3GSM World Congress v Barceloně přinesl odpovědi na řadu otázek. Díky nám vás už tak nic letos nepřekvapí.

Přestože všeobecně zájem o výstavy a veletrhy po světě upadá, 3GSM World Congress si udržuje stále důležité postavení a těší se neutuchajícímu zájmu vystavovatelů i návštěvníků. Proč? Protože právě on určuje důležité trendy pro následující rok. Právě zde se totiž odkrývají strategie a plány. Letošek nebyl výjimkou. Takže co nás čeká?

Mobilní internet

Zapomeňme na WAP, konečně je tu mobilní internet – tedy ne u nás, aspoň v plánech operátorů. Podle údajů, které zveřejnili operátoři i výrobci na svých tiskových konferencích, rychle roste počet uživatelů, kteří se k internetu přes mobil připojují aspoň jednou denně. Je to logické – displeje se zvětšují a ve stále větším počtu telefonů jsou k dispozici plnohodnotné internetové prohlížeče.

V Barceloně bylo k vidění řada telefonů a zařízení, která práci s mobilním internetem dále rozšiřují. Nový Nokia E90 Communicator nabízí horizontální rozlišení 800 bodů, a právě tomuto rozlišení je uzpůsobena velká část současných internetových stránek. Ty by tak na Nokii měly vypadat stejně jako na počítači.

Dalším krokem je třeba Pocket Surfer 2, který je určen výhradně pro práci s internetem a nedisponuje ani hlasovým modulem.

Na stánku T-Mobile bylo k vidění i Ameo. I o něm jsme vás už informovali . Ameo je skutečně zajímavý koncept někde na půl cesty mezi subnotebookem a smartphonem. Ovládá se pomocí velkého dotykového displeje s úhlopříčkou 12,4 cm, bohužel s rozlišením pouze 640 x 480 bodů, což je stejně jako v případě Pocket Sufreru dnes přece jen trochu málo.

Displej zobrazí 262 144 barev. Na druhou stranu nutno dodat, že stránky, které jsme zkoušeli vypadají na Ameu docela dobře. Ameo má rozměry 133,5 x 98 x 16 milimetrů a váží 359 gramů. Přístroj nabídne 256 MB paměti ROM, 128 MB RAM a 8 GB pevný disk.

Kromě větších a lepších displejů ale napomáhá rozvoji mobilního internetu ještě jedna důležitá věc – zrychlování datových přenosů. Všechny tři výše zmíněné přístroje nabízejí podporu HSDPA, to bylo v Barceloně k dispozici téměř kdykoli a připojit se rychlostí nad 1 Mb/s nebyl problém. V tomhle mají čeští uživatelé bohužel smůlu.

Naši operátoři se zatím ke skutečnému mobilnímu internetu staví poněkud vlažně. HSDPA implementovalo do své sítě pouze O2 a ještě jen na poměrně omezeném počtu míst. Navíc s omezením na 1,8 Mb/s, což v reále znamená, že se při připojení pohybuje maximálně na hranici 1 Mb/s. Naopak většina v Barceloně představených mobilů s podporou HSDPA nabídne dvojnásobnou rychlost, tedy 3,6 Mb/s.

Zbylí čeští operátoři pojali mobilní internet po svém – T-Mobile zvolil variantu 3G, která je spíše náhradou pevného připojení než optravdovým mobilním internetem. A mobily tento standard nikdy podporovat nebudou. Vodafone svůj 3G projekt úplně zastavil. Jediné co by nás mohlo zachránit, je pravděpodobná spolupráce všech tří operátorů na budování 3G sítě, o níž už se nějakou dobu mluví.

Máme tedy rychlá data a stále lepší displeje, přesto ke skutečnému pohodlí ještě něco chybí. V Barceloně bylo k vidění hned několik Javových aplikací, které mají práci s internetem ještě dále zpříjemnit.

Výhodou Javy je, že výstup může být přizpůsoben rozlišení konkrétního telefonu. Stále častěji se navíc setkáváme s implementací lokalizačních služeb – díky údajům z mobilní sítě dokáže telefon totiž relativně přesně určit, kde se nacházíme.

Pro řadu služeb je toto určení polohy naprosto dostatečné. Lokalizaci používá Yahoo ve svém oneSearch. Jde o Java klienta sloužícího k vyhledávání na internetu. Pokud jste zkusili v mobilu použít některý z vyhledávačů, určitě to znáte – vyhledávač vrátil desítky adres a vyznat se v nich nebylo zrovna snadné.

oneSearch nabízí strukturované výsledky – zadáme-li například název filmu, dostaneme odkaz na recenze, následně možnost stáhnout si obrázky, a také odkazy na kina hrající film v našem okolí. Stejně tak, když zadáme jméno města, dostaneme podobně srovnané informace. Příjemnou drobností je pak možnost podívat se do nejvyhledávanějších témat a vybrat si z historie.

Stranou nechce zůstat ani Vodafone, ten ohlásil partnerství se službami MySpace.com, YouTube, eBay a Google Maps. Právě Google Maps budou také využívat lokalizační služby – ukáží vám vaši polohu na mapě a bude možné nechat si vyhledat restaurace, kina, divadla či další zajímavé body v našem okolí. I v tomto případě půjde o Java klienty pro každou ze služeb, kteří zajistí pohodlné ovládání prostřednictvím (někdy) malého displeje mobilu. Navíc na tiskové konferenci Vodafone přislíbil, že bude pracovat i na klientech pro operační systémy Symbian a Windows Mobile.

Konec papírových map

Zdá se, že navigace už z mobilů nikdo nedostane. Možná trochu překvapivě se ukazuje, že uživatelé raději volí navigaci v mobilu, než by si pořizovali jednoúčelové zařízení. Přitom to jim prozatím nabízí mnohem větší komfort. Zdá se, že výrobci mobilů tentokráte zareagovali velmi rychle a navigace v mobilech budou daleko příjemnější.

Hned dva modely s integrovaným GPS předvedla Nokia – již zmíněná Nokie E90 Communicator, a také Nokia 6110 Navigator. Navíc na tiskové konferenci bylo ohlášeno, že modelů s GPS bude rychle přibývat. Nokia v této snaze rozhodně není jediná – hlavní výrobci navigačních software (Garmin, Wayfinder) představili nové verze svých mobilních navigací.

O tom, že před navigací v mobilu není úniku svědčí nové BlackBerry 8800. BlackBerry se dosud poměrně hodně bránilo rozšiřovat možnosti svých zařízení mimo jejich striktně pracovní zaměření. Nyní už i BlackBerry nabízí navigaci a měli bychom se jí dočkat i v Česku – v nabídce ho určitě bude mít T-Mobile, s vysokou pravděpodobností i O2. Vodafone má také svoji verzi, bohužel v Česku zatím BlackBerry nenabízí.

Navigacím v mobilech se věnuje i nepříliš úspěšný výrobce mobilů Benefon, jehož sláva skončila s NMT sítěmi. V Barceloně předvedl modely Twig Discovery a Discovery Pro. Oba modely využívají k určení polohy kromě GPS i lokalizační služby, a tedy údajů z GSM sítě (aGPS). Oba modely mají integrovaný GPS přijímač, nabízejí 2D i 3D navigaci a možnost poslat nalezenou trasu jako SMS nebo mapu jako MMS. Discovery podporují sítě 850/900/1 800/1 900 MHz a jsou postaveny na procesoru AMR9 s taktem 312 MHz. Verze pro navíc nabídne i podporu telematických služeb Twig.

Televize v každém mobilu

S mobilem se už nikdy nebudeme nudit. Multimediální schopnosti současných zařízení mobily přímo předurčují k tomu, aby se staly mobilními přehrávači – nejen hudby, ale i videa. Ze souboje technologií na přenos televize se zdá vyjít vítězně DVB-H.

Nokia na tiskové konferenci ohlásila, že očekává, že v roce 2008 klesne cena čipu DVB-H pod 7 USD a podpora DVB-H tak bude dostupná ve všech modelech od nižší střední třídy výše. V Barceloně pak Nokia předvedla podařeného nástupce N73 v podobě modelu Nokia N77 s velkým displejem (16 milionů barev) a podporou DVB-H.

Ale nejen televize. Stále více filmů se objevuje přímo na paměťových kartách pro mobily – například kompletní knihovna Sony Pictures Film už je k dispozici na paměťových kartách miniSD. Jednoduše ji tak strčíme do mobilu a můžeme koukat na film – třeba pro sledování v letadle je mobil daleko vhodnější než notebook, místa totiž nikdy není nazbyt a displej už zase nejsou tak miniaturní.

Nový trend naznačil i Robert Redford a jeho Sundance Film Festival představil svůj Global Short Film Project. Pětice režisérů, kteří získali ocenění v některém z minulých ročníků filmového festivalu, natočilo 5 filmů určených pro mobily. Nejde přitom o filmy natočené mobilem, filmy natáčeli profesionální režiséři za použití profesionálních zařízení – některé scény byly natáčeny až na čtyři kamery. To by se mělo odrazit na technické kvalitě filmů. Prozatím byly omezeny na 3 MB a 3 minuty délky, ale tenhle projekt ještě zdaleka nekončí.

Rozvoji mobilních multimédií určitě napomůže i rostoucí kapacita paměťových karet – v Barceloně hned několik výrobců představilo microSD kartu s kapacitou 4 GB. SunDisk navíc přišel se zajímavým nápadem – 2 a 4 GB microSD karta bude prodávána v balení s redukcí na miniSD a klasickou SD kartu. Díky tomu bude možné v jakémkoli přístroji s podporou SD karet používat jen tuhle jedinou microSD kartu – stačí použít příslušnou redukci nebo kombinaci redukcí.

Pozornost upřena na třetí svět

Podle všech analytiků je třetí svět, zejména Afrika a Indie, nejperspektivnějším trhem. Proto se sem zaměřuje pozornost všech. O tom, jakou má indický trh sílu svědčí i popularita mobilního obsahu s tématy Hollywodských filmů. Indická kinematografie produkuje více než 1 000 filmů ročně (zhruba dvojnásobek Hollywoodu). Filmy jsou pro Evropana naprosto nestravitelné a jen opravdu otrlé povahy vydrží více než pár minut.

Jenže Indie má více než miliardu obyvatel a tak jsou místní hvězdy nesmírně populární. V Barceloně bylo k vidění hned několik DVB-H i IPTV kanálů specializovaných pouze na Bollywoodské filmy. K tomu samozřejmě obrovské množství témat pro mobily, screeansaverů, log nebo tapet na displeje.

Jediné co mohlo Bollywoodu co do šířky nabídky aspoň trochu konkurovat byly erotické a porno kanály a další mobilní obsah. Pokud si některý z našich operátorů z téhle nabídky vybral aspoň něco, máme se nač těšit...

Probléme Afriky není ani tak špatné pokrytí, jako spíše dostupnost elektřiny. To činí problémy například při napájení BTS. V Barceloně tak byla k vidění BTS Ericssonu s generátorem na biomasu. Stačí tak do kotle hodit trochu sena nebo nasypat přebytečnou kukuřici a může se vysílat. U Motoroly také vsadili na přírodní zdroje a předvedli BTS napájenou kombinací solárních panelů a větrné energie. Do Afriky rozhodně zajímavé řešení.

Motorola pak nechtěla zůstat stranou ani při podpoře koncových spotřebitelů a předvedla svoji nabíječku na kolo integrovanou do mobilního telefonu. Takže místo hledání zásuvky stačí sednout na kolo a vyrazit na výlet!

Více služeb

Co nás tedy čeká? Rozhodně se můžeme těšit na nášup nových služeb, operátoři si nás budou snažit udržet co nejvíce u sebe, a tak nám kromě běžného telefonování budou nabízet stále více – internet, navigaci, televizi a další služby.

Například česká pobočka Vodafone si pořídila nové řešení Foris NG od Strom Telecomu. Ten ohlásil v Barceloně partnerství s Microsoftem. Systém, který si pořídil Vodafone integruje Foris NG a CRM systém od Microsoftu. Díky tomuto řešení bude moci zpracovávat data o zatížení sítě a současně kompletně řeší i účtování všech služeb.

Na jedné faktuře tak bude moci snadno účtovat paušální zákazníky i předplacené karty, bude možné vytvářet individuální tarifní plány nebo akční nabídky a balíčky. Navíc Foris NG umí odděleně účtovat i VoIP. Že by Vodafone něco chystal?

Rozhodně se máme nač těšit. I když řada výrobků představených v Barceloně se nakonec na trh nedostane, trendy jsou jasné. A my zákazníci z toho budeme jen těžit.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 26.2.2007 (Jan Lodl)


Čtvrtý operátor začne v létě. Říká si U:fon

25. 02. 2007

Čtvrtý český mobilní operátor začne nabízet své služby už letos v létě. Přinese cenově dostupné a přitom rychlé připojení k internetu a hlasové služby v podobě alternativy k pevným linkám.

Když jsme zhruba před měsícem přinesli jako první podrobnosti o startu čtvrtého mobilního operátora v Česku, mnozí si mysleli, že se jedná o aprílový žert. Jenže my žertujeme opravdu jen na Apríla a nyní již máme všechny informace oficiálně potvrzeny a známe i název a logo nového operátora!

ET letěl domů, U:fon je tady!

Spekulace o tom, jak se bude nová síť jmenovat, se vedly již od prvních chvil. Bylo totiž zřejmé, že z různých důvodů neponese síť název svého provozovatele – MobilKom, a.s. V polovině února si společnost zaregistrovala několik ochranných známek slova Ufon a zavdala tak příčinu nové vlně spekulací o názvu.

Nakonec nám tiskové mluvčí Penta Investments – vlastníka MobilKomu – Jana Studničková potvrdila, že společnost zvolila tu nejméně pravděpodobnou ze všech tří variant. Nový mobilní operátor se bude jmenovat U:fon. „Název vznikl v diskuzích, kterých se kromě našich zaměstnanců zúčastnili i externí odborníci na reklamu a komunikaci. Z názvu má být na první pohled patrné, že nový operátor je jiný než ostatní,“ řekla Mobil.cz Jana Studničková.

Nový přístup by se měl odrazit i v tom, že U:fon se bude vyslovovat česky. Jana Studničková k tomu dodává: „U:fon bude zkrátka lidem říkat „Dobrý den“ nikoli „Hello“, tedy bude se od začátku profilovat jako přátelská, česká firma, která dobře zná místní prostředí, a může proto lidem nabídnout to, co skutečně potřebují.“

Zdroj: idnes.cz sekce Mobila ze dne 25.2.2007


Přívěsek k mobilu může být i praktický

23. 02. 2007

Různých šňůrek, poutek a přívěsků k mobilním telefonů existuje nesčetné množství. Drtivá většina z nich má však pouze jeden účel – trochu odlišit telefon a jeho majitele od ostatních. Praktický význam má minimum z nich.
K mobilním telefonům se dá zakoupit lecjaké příslušenství. Spousta majitelů si svůj telefon „vylepšuje“ různými drobnostmi. Různorodé nálepky mnohdy nestačí a tak přichází ke slovu šňůrky, poutka a přívěsky. Ačkoli jsou takzvané machršňůrky a poutka k mobilním telefonům rovněž módní záležitostí, nepochybujeme o jejich praktičnosti. Mohou totiž být poměrně účinnou prevencí proti odcizení telefonu přímo z vašich rukou.

Zato různé hračky, miniatury a karikatury coby přívěsky k telefonům mají pouze jediný úkol – dotvořit image majitele přístroje. O jejich praktickém významu se téměř nedá mluvit. Ne každý přívěšek k mobilu však musí plnit pouze okrasnou funkci.

Například jeden japonský e-shop má ve své nabídce elegantní kovový přívěšek, který slouží jako pouzdro na léky. Princip je jednoduchý – přívěsek je šroubovací tobolka. Takto můžete mít vždy po ruce třeba prášky na bolení hlavy, nikdy nevíte, kdy se mohou hodit.

Berete léky pravidelně? Pak stačí pouzdro zásobit několika pilulkami a v telefonu si nastavit upozornění. Nebezpečí, že na svou pravidelnou dávku zapomenete, nebo nebudete mít lék po ruce, je rázem minimální.

Bohužel při zběžné prohlídce nabídky českých e-shopů jsme na podobný produkt nenarazili. Nalezli jsme akorát několik čistítek na upatlané mobily, koupit se dá i drobná LED svítilna. Okrasné přívěsky však nad těmi praktickými v nabídkách obchodů jasně dominují.

Co vy? Jaké máte zkušenosti s praktickým využitím přívěsků k telefonům? Napište nám do diskuse, nebo na email, pokud se sejde dostatečný počet příslušenství, můžeme třeba připravit test tohoto příslušenství.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 23.2.2007


Telefónica O2 navršila zisk o čtvrtinu na osm miliard

22. 02. 2007

Dominantní telekomunikační společnost má za sebou příznivý rok. Zisk operátora Telefónica O2 se v uplynulém roce zvýšil o více než čtvrtinu na rovných osm miliard korun. A to i přesto, že výnosy firmy v podstatě stagnovaly na úrovni 61,3 miliardy korun.
"Rok 2006 byl pro nás rokem velmi náročným, protože společnost zahájila proces integrace včetně projektu změny značky. Přesto se nám podařilo dosáhnout velmi dobrých hospodářských výsledků," uvedl generální ředitel firmy Jaime Smith.

"Představenstvo společnosti zvažuje návrh na výplatu dividendy ve výši 50 Kč na akcii," dodal.

Hlavní podíl na výnosech měly příjmy z mobilního trhu. Pevné linky nadále vykazovaly pokles. "Nicméně míra tohoto poklesu se během roku zpomalila," uvedla Telefónica v tiskové zprávě. Pro letošní rok odhaduje společnost růst výnosů o jedno až tři procenta.

Celkové výnosy z mobilního sektoru vzrostly meziročně o 6,1 procenta na 30,9 miliard korun. Z toho bezmála 23 miliard připadlo na hlasové služby.

Počet mobilních zákazníků Telefónica meziročně navýšila o čtyři procenta na 4,86 milionu. Čistý přírůstek zákazníků v roce 2006 dosáhl 188 tisíc. Měsíční průměrný výnos na jednoho zákazníka dosáhl ve čtvrtém čtvrtletí 528 korun, v celoročním průměru pak 511 korun.

Pevné linky na ústupu
Pevných telefonních linek evidovala Telefónica na konci roku už jen 2,4 milionu, během roku se tak jejich počet smrskl zhruba o šestinu.

Také proto se výnosy z podnikání v segmentu pevných linek loni snížily meziročně o pět procent na 29,9 miliardy. "Toto snížení výnosů bylo způsobeno zejména pokračujícím poklesem výnosů z tradičních hlasových služeb, který nebyl zcela nahrazen růstem výnosů ze služeb vysokorychlostního internetu, datových a dalších služeb s přidanou hodnotou," konstatovala firma ve zprávě.

Společnost také zaznamenala přesun Čechů k rychlejšímu internetu. Zatímco výnosy ze zastarávajícího vytáčeného připojení klesly o polovinu na 610 milionů korun, výnosy z vysokorychlostního internetu stejným tempem vzrostly na 2,7 miliardy.

Telefónica O2 zaměstnávala ke konci roku 2006 celkem 9416 lidí, což meziročně představovalo pokles zhruba o šest procent.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 22.2.07


Mobil rozluští tajné informace na základě 2500 let staré vědy

21. 02. 2007

Japonská společnost Fujitsu představila novou technologii, která umožní pomocí mobilního telefonu dekódovat pro lidské oko neviditelné informace z vytištěných fotografií či obrázků. Základem objevu je přitom 2500 let stará praxe.
Mobilní telefon s fotoparátem se brzy stane hlavním prostředníkem mezi reálným a digitálním světem. Po nejrůznějších aplikacích jako je čárový kód či QR kód nyní světlo světa spatřuje další technologie, která umožní jednoduchým způsobem získat z vytištěných materiálů krátkou informaci, například webovou adresu.

Z vytištěných obrázků totiž dokáže mobilní telefon vyluštit utajená data, která jsou pro lidské oko neviditelná. Technologie přitom využívá 2500 let starých poznatků z vědy nazývané steganografie. Ta má za úkol ukrýt předávanou zprávu tak, aby ji běžný pozorovatel nebyl schopen odhalit.

Za vše může žlutá

Vývojáři z Fujitsu využili nedokonalosti lidského zraku, který si nedokáže zcela korektně poradit se žlutou barvou. "Zkrátka vezmeme žluté body obsažené v obrázku, které uspořádáme do požadovaného vzoru," říká Mike Nelson z evropské pobočky společnosti Fujitsu.

"Fotoaparát se pak vyznačuje skvělou citlivostí na žlutou barvu, zatímco lidské oko nic nevidí," dodává Nelson s tím, že každá kamera či fotoparát - včetně těch v mobilních telefonech - dokáže utajenou informaci velice jednoduše dekódovat. Obrázek přitom vypadá pro pozorovatele zcela normálně.

V současné době lze do obrázku uložit data velikosti 12 bytů, do budoucna se však počítá s délkou až 24 bytů. To odpovídá množství informací, které nalezneme v běžném čárovém kódu. Uložený kód může skrývat například telefonní číslo, zprávu či odkaz na webovou adresu.

Spojení s digitálním světem

Nová technologie nám tak umožní jednoduché spojení reálného světa se světem digitálním. Běžný obrázek v časopisu či novinách řekne mobilnímu telefonu, kam se má odkázat pro bližší informace, a pomocí webového prohlížeče je zobrazí.

Mobilní telefon přitom musí obsahovat jednoduchou Java aplikaci, která mu umožní dekódovat informace ze speciálně vytištěného obrázku. Stejně tak mohou být použita i jiná zařízení jako kapesní počítače s fotoaparátem.

Aplikace umožní mobilnímu telefonu dešifrovat stegotext (ukrytou informaci) během pár okamžiků. Navíc lze technologii využít i jako bránu pro distributory digitálních multimédií, na které může kód jednoduše odkázat díky schopnosti moderních mobilů připojit se k internetu.

Ostrý provoz poprvé v Japonsku

Právě tohoto faktu využil i první komerční provoz této technologie. Japonský hudební klub totiž kód zakomponoval do obrázků obsažených v letácích, které svým členům zdarma rozesílá. "Pomocí obrázků v letácích tak mohou být členové klubu přímo odkázání na stažení hudebního klipu," říká Mike Nelson.

Výhodou technologie je především její jednoduchost. Speciální obrázek lze totiž vytisknout na jakékoli tiskárně. Společnost se již poohlíží po vydavatelských společnostech, které by měli o tuto novinku zájem. Mike Nelson totiž věří, že je mnohem výhodnější než rozšířené čárové kódy.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 21.2.2007 (Michal Hron)


Pozor na rušičky mobilů - oblíbenou zbraň zlodějů

20. 02. 2007

Rušičky mobilních telefonů jsou již odedávna velice diskutovaným tématem. Rušení signálu mobilních sítí, zejména pak GSM, se diskutuje ve věznicích, v kinech či divadlech, ale také při vloupáních a krádežích motorových vozidel.
Rušička je obecně bezdrátové zařízení, jehož úkolem je znemožnit bezdrátovou komunikaci v daném pásmu. Čím širší pásmo je potřeba rušit, tím je situace náročnější, neboť rušička obvykle ruší jen relativně úzké frekvenční pásmo a své vysílání rychle a periodicky přelaďuje v celé šíři rušené části spektra. S rušičkami jsme se mohli setkat hojně zejména za 2. světové války či v dobách socialismu, kdy je využívaly složky státní moci v ČSSR k rušení např. vysílání západních rádií apod. V novodobé historii se s nimi můžeme občas setkat při ozbrojených konfliktech např. s rušičkami signálu GPS.

Jak funguje

Než si povíme něco více o rušičkách mobilních telefonů jako takových, bude dobré se podívat na to, co vlastně potřebují digitální mobilní sítě pro svůj bezchybný chod. Možná vás napadá, že asi pokrytí signálem. To je sice bezpochyby pravda, nicméně pokrytí samotné nestačí. Vše se totiž točí okolo jednoho důležitého vzorečku:

C=B.log2(1+Ps/Pš)

Kde C je kapacita kanálu v bit/s, B je šířka kanálu v Hz a Ps a Pš je výkon signálu a šumu. Pro sítě GSM máme jasně stanovenu šířku kanálu 200 kHz, přenosovou rychlost 270 kbit/s (na 1 TDMA rámec neboli 8 timeslotů) a jediné, co není dané je výkon signálu v daném místě, kde se nacházíme a také výkon šumu.


Nebýt antén, vypadají některé rušičky třeba jako zesilovače do auta.

Zatímco výkon signálu je předurčen výkonem základnové stanice, přenosovým prostředím (zda jsme uvnitř budovy nebo venku) a naší vzdáleností od základnové stanice, tak výkon šumu je za normálních okolností dán výkonem všech zdrojů elektromagnetického rušení v daném pásmu a v daném místě. Ten je obvykle relativně zanedbatelný.

Rušička mobilních telefonů funguje tak, že začne generovat šum v pásmech, pro která je určena, a tím významným způsobem zvýší výkon šumu, což sníží poměr výkonu užitečného signálu k výkonu šumu. To pak dále vede k tomu, že již není možné bezchybně přenést oněch 270 kbit/s potřebných pro komunikaci v síti GSM.

Jak vypadá

Rušičky mobilních sítí GSM mohou vypadat různě. Ty legální jsou obvykle instalovány v budovách např. u stropů a vycházejí z nich obvykle klasické prutové antény, které můžeme znát např. z mobilních telefonů, které nemají integrovanou anténu. Ty méně legální používané zejména zloději pak vypadají jako klasický mobilní telefon s tím, že bývají vybaveny dvěma anténami, aby zvládaly najednou rušit pásmo GSM 900 i GSM 1800.

Oblíbená pomůcka zlodějů

Rušičky se dají využít v podstatě jen k jednomu – tedy rušení signálu sítí GSM, což způsobí, že v určité vzdálenosti od rušičky si nikdo nezatelefonuje. V některých zemích se toho využívá například ve věznicích, kinech, divadlech či školách, kde není žádoucí, aby bylo možné telefonovat z mobilního telefonu.


Mnoho rušiček je vybaveno nabíečkou do auta.

V ČR se bohužel rušičky staly oblíbenou pomůckou zlodějů, neboť stále více budov a automobilů má napojený svůj elektronický zabezpečovací systém (EZS) přes síť GSM na pult centrální ochrany (PCO) či na mobilní telefon svého majitele.

Pozor na rušičky

Používání rušiček je v České republice samozřejmě nelegální. Ve školách, v kinech, divadlech ale ani ve věznicích bychom se s nimi tak neměli setkat, tedy aspoň do doby, než to umožní ČTÚ. Zloděj, který se chce však vloupat do nějakého objektu či ukrást auto, si však s postihem od ČTÚ hlavu příliš neláme. Je tedy dobré mít na paměti, že zloděj může být vybaven rušičkou, kterou si může zakoupit například v zahraničí po internetu. Ale když budete hledat, najdete i mnoho tuzemských obchodů, především se "špionážní technikou", které rušičky nabízí. Ceny se pohybují zhruba od částek rovnajících se mobilu střední třídy (5 000 Kč) až po desítky tisíc, záleží na typu zařízení a množství příslušenství (antény na auta, nabíječky a podobně).

V objektech se lze bránit další komunikační cestou mezi EZS (elektronická zabezpečovací signalizace) a PCO (pult centrální ochrany) např. prostřednictvím pevné telefonní linky či bezdrátového spoje, v automobilech to pak některé firmy řeší další bezdrátovou komunikační jednotkou a nebo prostě tím, že automobil houká a nebo se po určité době od vyhlášení poplachu odpojí zapalování apod.

Jak se chránit proti rušičkám

Pokud využíváte pro zabezpečení vozidel či objektů komunikaci přes mobilní sítě, nebo pokud si prostě chcete zavolat i v místech, kde jsou instalovány rušičky mobilních telefonů, je také poměrně výhodné využít jinou mobilní síť než GSM. Extrémně dobře si v tomto případě stojí UMTS, které jednak používá 5 MHz široké kanály, ve kterých pro hovor potřebuje přenést jen 64 kbps, a jednak využívá CDMA (Code Division Multiple Access), které je ze své podstaty velmi odolné proti rušení, což ostatně také za 2. světové války evokovalo jeho vznik. Nacisté totiž nebyli schopni efektivně rušit široké pásmo a navíc dostatečným výkonem, který by zabránil eliminaci tohoto rušení v CDMA přijímači. Spojenci tak mohli komunikovat i s jednotkami na nebo za územím obsazeným nacisty

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 20.2.2007 (Martin Zikmund)


Vodafone: baterii mobilu vám dobijeme přímo v našich prodejnách

20. 02. 2007

Vodafone svou originalitou doslova číší. Od včerejšího dne totiž začal nabízet všem uživatelům mobilních telefonů možnost dobití jejich baterií přímo na jeho prodejnách. Nezmýlil se ale tak trošku v zeměpisných souřadnicích?
Od včerejšího dne si mohou uživatelé mobilních telefonů na prodejnách Vodafonu nechat své přístroje zdarma dobít. Nabídka se přitom vztahuje i na zákazníky konkurenčních sítí s tím, že operátor vám nabije zejména Nokie a Sony Ericssony. U ostatních modelů bude záležet na možnostech jednotlivých prodejen.

„Při koncepci nabídky jsme se snažili vyjít vstříc co možná největšímu počtu uživatelů. Vzhledem k faktu, že přes 80% majitelů mobilních telefonů na českém trhu používá přístroje značek Nokia a Sony Ericsson, můžeme zákazníkům dobít baterie u více než 200 typů přístrojů,“ říká Jakub Hrabovský z Vodafonu.

Lístečky jako v divadle

V případě, že nové nabídky operátora budete chtít využít, stačí zajít do kterékoli prodejny a kontaktovat prodejce. Ten vyplní jednoduchý formulář se základními údaji o telefonu a majiteli. Poté, podobně jako v šatně divadla, obdržíte štítek s identifikačním číslem, který je potřeba pečlivě uschovat. Po opětovném předložení štítku vám bude přístroj navrácen.

K dobíjení telefonů používá Vodafone výhradně originální nabíječky přímo od výrobce. Aby měl zákazník jistotu, že po dobu nabíjení bude jeho telefon plně chráněn před možným zneužitím, poskytne mu Vodafone malou obálku určenou pro SIM kartu, kterou může po celou dobu nabíjení nosit v bezpečí u sebe.

Služba se hodí, ale jen pro zlomek nás

Vodafone je první operátor v České republice, který podobnou službu představil. Nabít telefon vás však nechají již nyní i v jiných podobně zaměřených obchodech. V jistých situacích se služba může skutečně hodit, otázkou však zůstává, kolik z nás ji využije.

Pokud totiž u sebe nemáme zrovna nabíječku, většina z nás se raději se svým společníkem na pár hodin (než dorazí domů, do hotelu...) rozloučí. Čas, po který bychom totiž čekali na nabití našeho telefonu v okolí prodejny Vodafonu lze využít mnohem efektivněji. Ani s elektrifikací nemáme v našich končinách žádné problémy. K zásuvce se dostanou i ti z nejzapadlejších koutů naší vlasti a pokud ne, nejbližší prodejna Vodafonu bude beztak na míle vzdálena.

Více bychom tak pochopili, kdyby tuto službu operátor začal nabízet v rozvojových zemích, kde nabíjení mobilu je asi největším byznysem místních trhovců. Zde Vodafone již působí a právě tato služba by mu mohla pomoci v dalším posílení své pozice.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 20.2.2007 (Michal Hron)


Španělsko chce být třetí evropskou zemí s televizí v mobilech

16. 02. 2007

Španělsko se chce letos stát třetí zemí v Evropě, kde uživatelé mohou sledovat televizní vysílání na displejích mobilů. Konglomerát Abertis oznámil, že by mohl spustit španělské vysílání ještě letos. Země by tak následovala Finsko a Itálii.
"Bylo by ideální mít síť v provozu do Vánoc," řekl marketingový šéf Abertis Telecomu Alex Mestre na veletrhu bezdrátových informačních technologií 3GSM World Congress. Definitivní datum spuštění bude záviset na španělském ministerstvu průmyslu, které musí tuto službu schválit.
Abertis již televizní signál po Španělsku šíří a zakládá pozemní síť digitální televize TDT. Podnik již mobilní televizi v několika španělských městech testoval.
"Máme síť v šesti velkých městech a jejich testy měly dobré výsledky. Ukázaly, že spotřebitelé jsou ochotni za tuto službu platit," řekl Mestre. Dodal, že Abertis nabídne zhruba 20 televizních kanálů. Měsíčně za ně bude účtovat šest až deset eur, tedy 170 až 280 Kč.
O příjmy z tohoto vysílání se Abertis podělí s vlastníky vysílaného materiálu a mobilními operátory. Mestre ale dodal, že se zúčastněné strany na přesném dělení ještě nedohodly. "Nejprve potřebujeme rámec od regulátorů a teprve pak budeme moci vyjednávat, jak rozdělíme příjmy," podotkl manažer.
Odmítl uvést, kolik bude muset Abertis do televizního vysílání pro mobily investovat. Uvedl jen, že to bude výrazná suma. Do výstavby digitální sítě TDT podnik investoval kolem 320 milionů eur, napsala agentura Reuters.

Zdroj: mam.cz ze dne 16.2.07



Zobrazené novinky: 671-680
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner