AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 721-730
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Nokia chystá internetovou revoluci v mobilech

04. 02. 2006

Nokia připravuje pro své chytré telefony Series 60 prohlížeč nové generace, který přinese řadu vylepšení a posune mobilní internet zas o něco blíž tomu klasickému.


V chytrých telefonech od Nokie jsme si zvykli často vídat prohlížeče dodávané od třetích stran. Nokia má samozřejmě i svůj vlastní, ale ten se specializovaným produktům od Opery nebo NetFrontu nevyrovná. Tuto situaci se finský výrobce rozhodl radikálně změnit a nový Open Source prohlížeč pro třetí generaci Series 60 slibuje opravdu zajímavé kousky.

Nový prohlížeč bude zobrazovat internetové stránky ve stejné podobě, jako jsou vidět na normálním počítači. Poradí si ovšem i se zalamováním textu, které eliminuje nutnost horizontálního skrolování.

Po stránce se pak bude navigovat pomocí šipky ovládané navigačním tlačítkem stejně jako je tomu třeba u komunikátor 9300i. Nová funkce náhledu stránky navíc zobrazí její miniaturu a následně zvětší na celou obrazovku zvolený výřez.



Pokud bude text příliš drobný můžete samozřejmě použít přiblížení. Zoom bude možné použít i samostatně na vybrané obrázky na stránce. Prohlížeč nabídne také možnost zakázat stahování obrázků nebo dalších objektů, které vyžadují pro spuštění různé plug-iny.



Bez problému by měl nový browser zvládat Java Scripty a ve specifikaci je zahrnuta i podpora CSS a RSS. Odběr RSS kanálů bude přitom možné aktivovat přímo z prohlížeče přes Volby. Rozšířený bude také systém záložek, který půjdou organizovat do adresářů nebo dokonce přeposílat formou krátkých textových zpráv.



Novinkou bude také systém zobrazování historie. Stránky budou vyobrazeny podobně jako současné obrázkové galerie a uživatel se mezi nimi bude pohybovat jejich otáčením. Komu tento systém nevyhovuje, může přepnout do klasického textového zobrazení. Nokia počítá i s volitelným blokováním Pop-Up oken nebo možností vyhledávat zadaný text na stránce.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 4.2.2006


Budeme mít letos televizi v mobilu?

02. 02. 2006

Tuzemským zákazníkům se brzy otevře možnost k tomu, aby sledovali televizní pořady na svém mobilním telefonu. Kdy se tak stane, a bude o takovou vymoženost zájem?
Může mít televize v mobilním telefonu obchodní úspěch? Podle operátorů ano, a proto příslušnou technologii testovali a předváděli již loni na podzim. Není však dosud jasné, zda bude novinka mířit spíš na teenagery (hudební kanál Óčko, prezentovaný na Invexu Eurotelem), anebo na dospělé zákazníky (ČT 24, na Invexu předvedl T-Mobile).



Bližší představu o novince si zatím není možné udělat také proto, že na trhu ještě nejsou telefony, které by příjem televize dokázaly zajistit. První přístroje by se podle dosavadních informací na českém trhu měly objevit ve druhé polovině letošního roku. Pokrytí příslušným signálem bude nejdřív ve velkých městech a teprve později dosáhne do ostatních oblastí.



Ceny a obchodní modely

Tuzemští operátoři při testování novinky nespolupracují. „V tuzemsku nyní probíhají dva pilotní projekty, ale bohužel nevyužívají jednotné a standardizované technologie,“ konstatuje Vojtěch Foukal ze společnosti Nokia. V současnosti ještě nelze vynášet jednoznačné soudy, ale pokud některý z operátorů bude v budoucnu používat některé „speciální“ nebo „namíru šité“ řešení, může to zpomalit rozvoj nové služby. Bude-li totiž každý operátor vysílat v jiném formátu, bude pro každou síť potřeba jiný “televizní“ telefon. Samozřejmě se také vývoj speciality pravděpodobně odrazí na ceně výsledných produktů.



Na druhou stranu Eurotel i T-Mobile a případně Vodafone nejspíš budou vycházet ze zkušeností svých mateřských operátorů, což by naopak mělo cenu snížit.



Klíčová je ovšem také dostupnost patřičných telefonů. Oficiálně na český trh zatím míří pouze společnost Nokia, která ohlásila na druhé čtvrtletí letošního roku uvedení přístroje N92. Přijímat digitální televizní signál by měl až čtyři hodiny. Důležitá přitom samozřejmě bude kvalita sítě v daném místě.



Cena televizních přístrojů se zatím odhaduje na 20 tisíc korun, což je srovnatelné s přístroji pro sítě třetí generace (UMTS), jež televizi mohou zprostředkovat ve formě takzvaného streamovaného videa. Podle Vojtěcha Foukala však není reálné očekávat v tuzemsku spuštění digitálního televizního vysílání pro mobily dříve než za rok.


Jedná se o standard postavený na základech DVB-T (Digital Video Broadcasting Terrestial), který se při své tvorbě zabýval právě specifikami mobilních telefonů jako alternativních přijímačů televizního signálu. DVB-T je již rozšířená záležitost, umožňující domácnostem přijímat televizní signál v digitální kvalitě na klasických televizních přijímačích (s externím „modem“ pro příjem digitálního signálu nebo již s interním „modem“ přímo v televizním přijímači). Digitální signál je šířen k zákazníkovi prostřednictvím terestiální sítě, vybudované a provozované obvykle šiřitelem televizního kanálu. Rozvoj mobilní komunikace logicky vedl k úvaze vysílat takto upravený televizní kanál i do koncových zařízení, určených jak pro provoz telekomunikačních služeb mobilních operátorů, tak i pro příjem televizního signálu, a to hlavně s ohledem na velikost a rozlišení jejich displeje. Nicméně, DVB-H signál je šířen prostřednictvím síťové infrastruktury pro existující DVB-T vysílání, která je obvykle provozována šiřitelem televizního signálu. Pouze s nutností dodatečného zahuštění stávající infrastruktury v oblastech, kde se předpokládá větší provoz. Tím, že DVB-H je určeno pro příjem televizního signálu na mobilní zařízení, bylo nutné upravit stávající standard pro tyto podmínky, a to s ohledem na kapacitu baterií (time-slicing), zvýšení výše zmiňované kapacity infrastruktury a problémy s chybovostí datového toku. Pro šíření zvuku, obrázků a ostatních dat používá DVB-H IP protokol.


Více informací na Technika.iHNed.cz



Streaming video v UMTS síti

V tomto případě se jedná čistě o streaming datového toku prostřednictvím sítě UMTS, která je provozována mobilním operátorem. V rámci sítě UMTS se video přenáší do mobilního telefonu jako standardní služba při dodržení některých parametrů sítě a zdrojového formátu videa (H.264/AVC-Level 1,2/rozlišení QCIF 180x144 pro 120kbps nebo CIF 360x288 pro 384kbps). Tyto parametry jsou také parametry zvažovanými pro standard DVB-H.

Dva druhy příjmu mobilní televize
streaming je možný již nyní, nejlépe v sítích UMTS (ČT 24, Óčko)
zabudovaný digitální televizní přijímač standardu DVB-H (vhodnější pro plnohodnotný a komerční provoz

Zdroj: ihned.cz ze dne 2.2.2006


Rekordní prodeje mobilů táhnou rozvojové trhy

27. 01. 2006

Díky nenasytným trhům v rozvojových zemích se v loňském roce prodalo rekordních 810 milionů mobilních telefonů. Stejně optimistické jsou i předpovědi na další roky. Bájné hranice miliardy prodaných mobilů by mělo být dosaženo již příští rok. Profitovat budou ale jen největší výrobci.

V loňském roce se na celém světě opět prodalo mnohem více mobilů než v roce předchozím. Za impozantním nárůstem o 19 procent stojí především rozvojové trhy.

V jihovýchodní Asii, Africe a Jižní Americe je hlad po mobilech největší. Rozvojové trhy absorbovaly v minulém roce polovinu všech prodaných mobilů. „Proto můžeme rok 2005 nazvat rokem rozvojových trhů,“ dodává Neil Mawston, ředitel agentury Wireless Device Strategies.

Prodeje v minulém roce mohly být ještě lepší, ale mnoho výrobců se potýkalo v posledním čtvrtletí roku s nedostatkem komponentů. Pokud se tyto problémy podaří překonat, může být letošní rok opět rekordní.

Agentura Strategy Analytics předpokládá, že se na celém světě letos prodá 930 milionů mobilních telefonů a v následujícím roce se podaří překonat bájnou hranici miliardy prodaných kusů.

Rok 2005 byl rokem velkých hráčů
Pětice největších výrobců mobilů získala loni v porovnání s předchozím rokem zhruba pět procent trhu navíc a to na úkor menších producentů.

Pořadí se nikterak výrazně nezměnilo, stále mu dominuje Nokia v závěsu s Motorolou a Samsungem. První pětku uzavírá jihokorejské LG a Sony Ericsson. Loňský prodej divize mobilních telefonů Siemensu tchajwanské společnosti Benq a následná reorganizace nové značky Benq-Siemens způsobil pád této tradiční značky mimo první pětku největších světových výrobců.

Dodané kusy (miliony) Q4/04 2004 Q4/05 2005
Nokia 66,1 207,6 83,7 264,9
Motorola 31,8 104,5 44,7 146,0
Samsung 21,1 86,6 27,2 102,9
LG 13,9 44,4 16,2 54,9
Sony Ericsson 12,6 42,5 16,2 51,1
Ostatní 51,1 194,9 57,0 190,7
Celkem 196,6 680,5 244,9 810,5
Dodané kusy, celosvětově, zdroj Strategy Analytics.



Nokia je jasnou jedničkou na evropském trhu, v Číně, asijsko pacifickém regionu a také na středním východě. Motorole se daří v Jižní i Severní Americe, kde je jedničkou.

Podle analytiků se Nokii podařilo získat zpět některé zákazníky návratem k jednoduchému designu nových produktů. Motorola těží s obrovského úspěchu stylového modelu V3 Razr, který se stal nejprodávanějším véčkem loňského roku. Odborníci ale varují, že tato sázka na jednoho koně by se Motorole nemusela z dlouhodobého pohledu vyplatit.

Samsung sice loni poprvé přesáhnul hranici 100 milionů prodaných mobilů, ale nesplnil očekávání, která se do něj vkládala. Koncem roku soupeřil s Motorolou o pozici světové dvojky, teď na ní poměrně přesvědčivě ztrácí. V portfoliu mu chybí levné modely a tak přichází o množství zákazníků na rozvojových trzích.

LG sice plánovalo, že se v roce 2005 výrazně přiblíží svému největšímu rivalovi – Samsungu – ale očekávání předčilo konečné výsledky. Sony Ericsson těží z několika málo špičkových modelů. Ty mu zaručují pověst technického inovátora mezi zákazníky, ale stejně jako Samsung mu v portfoliu chybí konkurenceschopné levné modely.

Podíl na trhu Q4/04 2004 Q4/05 2005
Nokia 33,6% 30,5% 34,2% 32,7%
Motorola 16,2% 15,4% 18,3% 18,0%
Samsung 10,7% 12,7% 11,1% 12,7%
LG 7,1% 6,5% 6,6% 6,8%
Sony Ericsson 6,4% 6,2% 6,6% 6,3%
Ostatní 26,0% 28,6% 23,3% 23,5%
Celkem 100% 100% 100% 100%
Poídíl na trhu, celosvětově, zdroj Strategy Analytics.


Menším výrobcům se v loňském roce příliš nedařilo. Z trhu se stáhl Panasonic, který z tohoto důvodu nyní uzavírá svůj výrobní závod v Pardubicích. Podobně z některých trhů odchází Mitsubishi, značka Sendo zanikla a hovoří se o ústupu Philipsu z některých trhů.

V Asii jsou nyní velkou módou padělané mobily, jejichž design se snaží parazitovat z úspěšných modelů velkých výrobců. Je to záležitost jak úplně neznámých výrobců, tak i poměrně velkých lokálních značek.

Cesta z krize ale vede podle analytiků jiným směrem. Malé značky se musí soustředit na prémiové segmenty trhu. Na stylové mobily a chytré telefony. Zde mohou konkurovat velkým výrobcům, s masovou produkcí již nikoliv.

V letošním roce budou pro výrobce opět nejdůležitější rozvojové trhy. Uspěje ten, kdo dokáže nabídnout ten úplně nejlevnější mobil. Naopak na rozvinutých trzích Evropy, Ameriky a Asie bude nutné o zákazníky bojovat s těmi nejlepšími telefony a s nápaditým designem.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 27.1.2006


Eurotel končí s prodejem Go Sad

27. 01. 2006

Eurotel změnil systém předplacených sad. Od prvního února skončí s dosavadním prodejem velkých Go sad, ve kterých kombinuje mobilní telefon a SIM kartu.

Již ve středu je můžete koupit za 245 korun SIM kartu i s padesátikorunovým kreditem. K ní si vyberete libovolný telefon z nabídky operátora. V případě, že SIM kartu i telefon koupíte najednou, zaplatíte za kartu jen dvě stovky.

„Zákazníci už nejsou vázáni omezeným počtem nabízených telefonů a mohou dle své potřeby a možností sáhnout po jakémkoli telefonu v naší nabídce,“ říká Andrei Marc Torriani z Eurotelu.

Eurotel pro zákazníky s předplacenkou připravil dvanáct telefonů za výhodnější ceny. Novinkou v únorové nabídce je mobilní telefon LG F2400 za 4 895 korun.

Současně se cena změnila i u neoblíbenějších telefonů, které byly nabízeny v dosavadních velkých GO sadách. Sony Ericsson K300i si můžete koupit za 3 295 korun a cena nejprodávanějšího modelu 3120 od Nokie klesla 2695 korun.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 27.1.2006


Závislost na mobilech už je na světě

26. 01. 2006

Uživatelé mobilních telefonů mohou pociťovat stres či neklid, pokud mají svůj přístroj delší dobu mimo dosah. Vyplývá to z výsledků britské studie, o níž informuje agentura AFP.

Celých devatesát procent účastníků ankety připustilo, že takové pocity zažívají, jestliže nepoužijí svůj mobil alespoň jednou za hodinu. Nespokojenost pociťuje 80 procent respondentů také v případě, je-li mobilní síť delší dobu nedosažitelná, a 84 procent lidí potřebuje mít svůj telefon neustále na dohled.

Ztrátu mobilu považuje šedesát procent dotázaných osob za větší tragédii než ztrátu peněženky či klíčů od bytu. "Lidé začínají považovat svůj mobilní telefon za lidskou bytost, protože pro ně symbolizuje kontakt, přátelství a pozornost," konstatuje doktor David Nott, který se na klinice v jihoanglickém Southamptonu specializuje na sledování osob závislých na návykových látkách.

Průzkumu, který byl prováděn v listopadu loňského roku prostřednictvím internetu, se zúčastnilo 2000 osob.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 26.1.2006


Myslete na svůj mobil, mrzne stejně jako vy

25. 01. 2006

Současné mrazy nesvědčí mnoha elektronickým zařízením. S problémy se tak mohou setkat uživatelé kapesních počítačů, fotoaparátů nebo mobilních telefonů. Před nízkými teplotami je tak dobré chránit i váš mobil.

Každý majitel automobilu si před příchodem zimy dobře uvědomuje nesnáze spojené s nízkými teplotami. Proto svůj čtyřkolový zázrak s předstihem přezouvá do zimních pneumatik a doplňuje fridex.

V mrazivém počasí ale trpí i veškerá elektronická zařízení. Současné počasí tak netrápí jen nás, ale i naše mobily a MP3 přehrávače.

Nízké teploty se nejčastěji ohlašují snižováním výdrže baterií. Stejně jako každá jiná elektronická součástka, i baterie samotná má od výrobce předepsán teplotní interval, ve kterém by měla pracovat správně.

V obou extrémech, tedy teple či mrazu, se tak chování baterií výrazně mění. Záleží to především na jejich technologii (Ni-Mh, Li-Ion, Li-Pol). V mrazech se zvyšuje odpor elektrolytů a snižuje kapacita. Výdrž baterií mobilních telefonů může negativně ovlivnit už teplota nižší než bod mrazu.

Podle mluvčího Eurotelu Pavla Kaidla by měl provozní a skladovací teploty mobilních telefonů uvádět každý výrobce telefonů. Řada výrobců například zakazuje nabíjet baterie mobilních telefonů při teplotě pod pět stupňů Celsia.

Displej téměř nereaguje
Nejen baterie jsou ale citlivé na nízké teploty. Displeje jsou hned druhé v řadě. Tekuté krystaly, které jsou ve většině případů základním kamenem současných displejů, totiž v nízkých teplotách tuhnou a reakční doba displeje se tak velice zpomaluje.

I zde platí, že čím modernější (a zároveň dražší) technologie, tím větší odolnost vůči okolní teplotě. Například displeje typu OLED zimě odolávají lépe, protože nedisponují žádným tuhnoucím materiálem. I zde je ale nutné počítat s rozumným teplotním intervalem.

Voda je odvěký nepřítel
Největší nebezpečí mnohdy končící i zničením mobilního telefonu je kondenzace vody při rychlém přechodu mezi chladným a teplým prostředím. Především na horách je tak vhodné si dávat velký pozor a mobilní telefon schovat před nevlídným počasím. Zastávka v restauraci poblíž sjezdovky se vám tak nemusí vyplatit.

Ve smyslu navlhnutí elektronických součástí mobilního telefonu je velmi nepříjemnou záležitostí i sníh. I drobné sněžení může do přístroje, na kterém aktuálně píšete krátkou zprávu, vnést nemalou vlhkost a způsobit tak kolaps elektronických systémů.

"Obecně platí, že telefonům vadí časté přecházení z chladného prostředí do teplého," uvedl mluvčí Oskar Vodafone Jakub Hrabovský. V případě, že v přístroji objevíte vodu, měli byste se pokusit sundat výměnné kryty, vyndat baterii a nechat vyschnout při pokojové teplotě.

Mráz ale neškodí jen samotným přístrojům. Například funkčnost SIM karet je dle normy zaručena v rozmezí od nuly do padesáti stupňů. Díky své pozici v telefonu je ale proti okolním podmínkám lépe chráněna. Další nepříjemným prvkem jsou námrazy, které škodí kvalitě signálu na mikrovlnných spojích základnových stanic mobilní sítě.

Chraňte si svůj mobil
Abyste výše popsaným situacím předešli, je nutné dbát na určitá doporučení. Ve velkých mrazech rozhodně přístroj neochrání jen jeho zasunutí do kapsy svrchního oděvu. Nevhodné je také použití tzv. machr šňůrky, která je v tomto počasí snad tou nejnevhodnější metodou nošení mobilního telefonu.

Svůj mobilní telefon byste neměli nechávat ani v zaparkovaném autě či batohu na zádech. Nejvhodnější je zasunutí telefonu do ochranného pouzdra a jeho nošení v náprsní kapse zimní bundy. Na horách je pak vhodné telefon chránit i proti nechtěnému vypadnutí pomocí šňůrky upevněné k oděvu.

Uživatelé, kteří jsou často vystavováni chladným klimatickým podmínkám, mohou sáhnout i po speciálních outdoorových telefonech, které zvládají extrémní podmínky mnohem lépe. Do této skupiny patří například Siemens M65 nebo jeho novější bráška, model M75. I finská Nokia si pro tento segment připravila pár modelů, z nichž nejnovější nese označení 5140i.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 25.1.2006


Opravdu již mají mobil všichni?

24. 01. 2006

Má opravdu každý Čech mobil? A Němec, Ital, Portugalec nebo Švéd? Statistiky tvrdí, že telefony mají všichni včetně nemluvňat a důchodců. Někdo dokonce více než jeden. Jenže tak to není. Operátoři mohou stále líčit na nové zákazníky. Na ty zbývající ale běžné triky platit nebudou.

Již před loňskými Vánoci prohlásil ředitel Eurotelu Salvador Anglada, že v roce 2006 očekává 300 000 nových aktivací SIM karet. Na konci letošního roku by jich tak vycházelo na sto obyvatel 112 kusů.

Podobných závratných výsledků dosahují i jiné evropské země. Podle agentury Strategy Analytics mají nejvíce aktivních karet v Lucembursku, kde je penetrace 160 procent. Následuje Itálie (119 procent), Portugalsko (114 procent) a Švédsko se 112 procenty.

Více jak stoprocentní penetraci mobilů mají ještě v Řecku, Velké Británii, Španělsku, Irsku, Finsku, Rakousku, Nizozemí a Dánsku. Podle výše uvedených údajů by se Česká republika zařadila někam na konec první poloviny žebříčku. Velmi podobného výsledku by dosáhlo i Slovinsko a do klubu nejnáruživějších mobilních telefonistů by se pravděpodobně dostalo i Estonsko a Litva.

Máme více telefonů než Němci
Na první pohled tak můžeme mít radost z toho, že jsme náruživější mobilní telefonisté než Němci, Francouzi, Belgičané, nebo něž i naši sousedé Poláci a Slováci. Jenže pravda bude někde uprostřed. Čísla udávající penetraci aktivních SIM karet v populaci jsou zavádějící.

Pokud by totiž platila absolutně, musel by mít mobil každý kojenec i důchodce a to rozhodně nemají. Podle statistické ročenky za rok 2002 žije v České republice přibližně 600 000 dětí předškolního věku. Lidí v důchodovém věku je pak přes 1,5 milionu. V obou těchto kategoriích je penetrace mobilů mnohem nižší než u lidí v produktivním věku a u školní mládeže.

Jenže trh se zatím nezdá být nasycen. V zemích západní Evropy, podle Strategy Analytics, rostl počet nových registrovaných zákazníků v každém měsíci roku 2005 více, než v předchozím roce. Kdyby byl trh nasycen, tak by počet nových registrací měl spíše klesat a nikoliv růst.

Mobil ale doopravdy nemá pětina lidí
Kvalifikované odhady uvádějí, že mobil nemá minimálně pětina populace, to je v případě České republiky přibližně dva miliony obyvatel. Jenže zhruba stejné množství obyvatel má minimálně dvě aktivní SIM karty a proto je číslo udávající penetraci tak vysoké. Z lidí, kteří mobil nevlastní lze zhruba čtvrtinu až polovinu vyloučit. Kojencům nebude mobil k ničemu a určitá část populace si jej tak jako tak nikdy nepořídí – často díky svému sociálnímu statusu.

Přesto u nás zbývá minimálně milion potenciálních zákazníků, na které mohou operátoři políčit. Jenže se musí snažit, pokud je chtějí získat. Pro určité skupiny zákazníků může být nepřekonatelným problémem stát se klientem některého z operátorů přílišná komplikovanost dostupných mobilů.

Další cíl jsou děti a důchodci
Zde je prostor především pro jednoduché mobily pro děti nebo pro důchodce. Ty druhé má v nabídce například Vodafone pod názvem Vodafone Simply, který by je mohl nabízet i u nás. Dětské mobily pro ty nejmladší zákazníky, kteří třeba ještě neumějí ani čísla, pak nabízí v zahraničí hned několik výrobců.

Někteří lidé, kteří ještě nemají mobil, argumentují, že jim stačí jejich pevná linka. Ty bude velmi těžké přesvědčit, možná pomocí velkého mobilu od Jablotronu, který vypadá jako pevný mobil.

No a některé zákazníky žádný ze současných operátorů nepřesvědčí, ale mohlo by se to povést některému virtuálnímu operátorovi. Třeba v některých zemích západní Evropy se to daří virtuálním operátorům pod značkou některé sítě maloobchodních prodejen. Ty nabízejí nejrůznější bonusy a tak se zákazníkům vyplatí si jejich kartu pořídit.

Letos přijde ještě válka o zákazníky
V současné době se ale můžeme těšit spíš na válku operátorů o stávající zákazníky. Očekává se, že vítr by měl přinést ostrý vstup Vodafone na náš trh, který se očekává od února letošního roku. Pomoci by měla i možnost přenést si stávající číslo k novému operátorovi, zkušenosti ze zemí kde tato služba funguje již delší dobu ale žádné extrémní počty migrujících klientů nepredikují.

Náš tip? Ačkoliv je náš trh výrazně cenově senzitivní, takže lidé stále hledí především na výši účtu, tak jedním z největších lákadel pro získání klienta na svou stranu je nabídka dotovaných telefonů. A pokud bude strategie získávání nových klientů opravdu agresivní, může si leckdo pořídit další SIM kartu do své sbírky a penetrace mobilů tak poroste k závratným výšinám.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 24.1.2006


Mobily neškodí lékařským přístrojům. Sbohem pagery

24. 01. 2006

Mobilní telefony nemají žádný negativní účinek na lékařské přístroje. Vyplývá to ze studie jedné singapurské nemocnice.

Lékaři dříve používali pagery místo mobilních telefonů, protože se báli možného poškození nemocniční techniky.

Celá pětistovka doktorů v nemocnici Tan Tock Seng (TTSH) vyměnilo své pagery za mobilní telefony. Na rozdíl od pageru je možné z textové zprávy získat více přesných informací.

„Taková výměna se udála zatím v jediné nemocnici v jihovýchodní Asii,“ sdělil deníku The Straits Times doktor Choon Hou. „Nemocnice obecně nejsou příliš progresivní v přijímání nových technologií, ale my se tímto krokem chceme trochu pohnout vpřed,“ dodal.

Studie také ukázala, že lékaři stráví průměrně 80 minut za den voláním na čísla z pagerů. Sestry pak tráví denně 40 až 200 minut jen psaním těchto zpráv. Ošetřovatel Abdul Kahar Silony řekl, že dříve stával u telefonu dokud se doktor neozval zpět. „Nyní je to jednodušší pro lékaře i pro nás“, řekl novinám. „A pokud to spěchá, můžeme lékařům zavolat přímo,“dodal ošetřovatel.

Pravidla pro návštěvníky a pacienty zakazující používání mobilních telefonů byla zmírněna na všech odděleních nemocnice. Nyní mohou mobilní telefony používat, pokud se od lékařských zařízení vzdálí minimálně 2 metry.

Nemocnice spolupracuje se společností Nokia a Singapore Telecommunications na dalších možnostech, jak plně využívat mobilní technologie v prostředí zdravotnictví. Doktoři budou například automaticky informováni, jakmile jsou hotovy laboratorní testy. Další nemocnice už také uvažují nad takovouto výměnou pagerů na mobilní telefony.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 24.1.2006


Benq-Siemens má nový web, kde ale hledat starší modely?

23. 01. 2006

Benq-Siemens má nový web. Starší modely ale musíte hledat jinde.

U příležitosti představení nové značky Benq-Siemens připravil výrobce i nový web. Po grafické stránce je zajímavý, ale moc informací zatím nepřináší. V každém případě na něm najdete jen nové modely s výše uvedenou značkou Benq-Siemens. Pokud hledáte informace ke starším telefonům a to včetně aktuálních modelů S75, SL75, nebo SXG75, musíte navštívit jiné stránky. Jako rozcestník můžete použít web Benqmobile, což je název celé nové společnosti. Tento web vypadá jako nedokončený, ale najdete zde odkaz na stránky věnované modelům značky Siemens a naopak odkaz na web pro modely nabízené jen pod značkou Benq. Na web věnovaný jen mobilům pod značkou Siemens se dostanete přímo zadáním adresy www.siemensmobile.com.

Pokud hledáte informace v češtině, je k dispozici zatím jediná stránka a to www.siemens-mobile.cz. Pokud byste zapomněli na pomlčku jako u mezinárodní adresy, dostanete se na jakýsi web kde informace o mobilech Siemens rozhodně nenajdete. K českým informacím o mobilech Siemens se dostanete i z adresy www.siemensmobile.com, češtinu si ale musíte vybrat z nabídky.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 23.1.2006


Esemesky komplikují komunikaci mezi pohlavími

21. 01. 2006

Nutno přiznat, že moderní komunikační technika vtrhla do našich domovů s razancí někdejších ničivých nájezdů loupeživých Avarů. Textové zprávy na mobilu, jakož i elektronická pošta již dávno neslouží jen jako užitečný nouzový doplněk běžné komunikace.

Z ložnice do kuchyně
Obávám se, že není daleko doba, kdy i na to rande budeme chodit s laptopy. Pohodlně se usadíme v útulné kavárničce a namísto žhavých slůvek a pohledů si budeme přes stůl vyměňovat e-maily.

Není to tak dlouho, kdy si mi jedna klientka posteskla, že dostala od manžela esemesku s textem: "Tak co, jak jsi na tom, přijdeš za mnou?" Tu textovku jí posílal z ložnice do kuchyně.

Platí-li v mnoha případech tvrzení o dobrém sluhovi a špatném pánu, pak to pro textové zprávy a elektronickou poštu bude platit minimálně dvojnásob.

Pro věcné předávání informací a operativní domluvu jde o prostředky jistě téměř nedocenitelné. Pro osobnější komunikaci však naopak mnohdy dost zhoubné. Tedy alespoň tam, kde v ní nebrání přílišná vzdálenost.

Bude-li jeden z nás kdesi u protinožců a druhý doma za humny, pak si můžeme alespoň občas za přijatelnou cenu na dálku "popovídat".

Daný typ komunikace bude však vždy v mnohém ochuzený, především v tom, čemu se říká extralingvistické aspekty řeči. Chybí tón řeči, artikulace, ale i gesta a mimika.

Na jednu stranu nemůžeme jeden druhého napadat za to, jak se tváří, na druhou však pouhá slova ponechávají možná až příliš prostoru pro fantazie a jejich svévolné dotváření.

Do toho všeho ještě vstupují i zákonité mezipohlavní rozdíly. Běžný muž dává přednost spíše komunikaci věcné, hlavním cílem je předání potřebných informací.

Emoce versus věcnost
Ženy jsou naopak vnímavější vůči tomu, co jim daná forma komunikace neposkytuje. Tedy gestům, mimice, tónu hlasu, ale i dotekům atp. Čím méně podobných signálů dostávají, tím větší vzniká potřeba si je konstruovat.

Často však dochází spíše ke komunikačním šumům. "Co on měl vlastně na mysli, když tam přičinil na závěr toho ‚smajlíka'? Měl to být milý úsměv, jako že na mne myslí? Nebo ironie, sarkasmus, či dokonce výsměch?"

Už by snad bylo opravdu načase, aby nějaká firma vrhla na trh mobily a e-mailové programy, které by umožňovaly komunikaci pouze s bytostmi téhož pohlaví. Myslím si, že by šly dost na dračku.

Nejen proto, že by pak nemohly být zneužívány jako poslíci mimomanželských vztahů, ale i proto, že bychom si tak asi ušetřili spoustu zbytečného trápení při pokusech o interpretaci sdělovaného.

Zdroj: idnes.cz ze dne 21.1.2006 (PhDr. Petr Šmolka (Poradna pro rodinu))



Zobrazené novinky: 721-730
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner