AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 791-800
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Nachytali vás operátoři na reklamní slogan? Nejste sami

29. 07. 2005

Ve Spojených státech užívají operátoři stejné praktiky jako u nás. Bombastické reklamní slogany a nenápadné dodatky. Jaké finty používají ti naši? Rozumíte všeobecným podmínkám operátorů? Myslíte si, že reklamy operátotů jsou zavádějící?

Nejen u nás se za práva spotřebitelů bijí vládní i nevládní organizace. Americké Department of Consumer Affairs (DCA), sídlící v New Yorku, se nelíbí nejasné reklamy, kterými se snaží američtí operátoři nalákat do svých osidel nové zákazníky.

DCA se zaměřila především na operátory Nextel Communications, Sprint, a T-Mobile USA. "Nemůžeme přehlížet to, jak velké nadpisy hlásají výhodné služby a pravda se skrývá v malých větách někde dole," řekl Jonathan Mintz, jeden z komisařů DCA.

"Jestliže telekomunikační společnost slibuje volné dálkové hovory, tak by zákazníci měli moci opravdu zadarmo volat," dodává Mintz. Pravidly férové soutěže by se podle organizace měli řídit všichni, tedy i telekomunikační operátoři.

Čím útočí američtí operátoři na zákazníky?
Nextel lákal nové zákazníky reklamou "Všechny příchozí hovory jsou zdarma". A malým písmem ve spodní části uváděl, že "dodatečná sazba je 10 centů za minutu násobeno počtem účastníků hovoru" nebo "lze si předplatit měsíčním paušálem".

Nextel dále inzeroval "Paušály už od 10 USD za měsíc" nebo "nejnovější telefony již od 24.99USD" bez toho, aby jasně popsal ostatní služby a produkty. Také bez odpovídajícího odhalení nejvyšších cen inzerovaných služeb nebo cen průměrných, jak určuje americké právo.

Sprint zase měl v reklamě "Po celých Státech zdarma, každou minutu, každý den". Malým písmem níže opět bylo uvedeno " … a dalších 25 centů za minutu při dálkových hovorech"

T-Mobile uvedl v reklamě "dálkové hovory zadarmo" nebo "roaming zadarmo" a zároveň miniaturní řádky oznamovaly, že "účtování roamingu a ostatních služeb se mohou zpozdit" a "délka hovoru může být omezena".

Práva spotřebitelů jsou bráněna i u nás
Problémy s operátory řešily spotřebitelské organizace i u nás. Sdružení na ochranu spotřebitelů několikrát upozorňovalo na v podstatě neviditelnou informaci o ceně jednoho hlasu v prvním ročníku soutěže Česko hledá SuperStar.

"Provozovatel musí zákazníka na placené služby náležitě upozornit. Zákon sice neupravuje velikost písma, ale takto nezřetelné označení se dá považovat za jeho porušení," řekla k tomuto problému právnička Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů. Mluvčí Novy Plovajko toto tvrzení ale razantně odmítl.

Kvůli reklamě a letákům se rozhořel boj i mezi samotnými operátory. Souboj alternativních operátorů s Českým Telecomem nás provázel celým loňským rokem.

Z posledních reklamních kampaní si nejvíce kritiky vysloužil Český Telecom, se svým voláním zdarma. V tomto případě šlo o případ hodně podobný těm americkým. Volání zdarma mimo špičku sice platí, ale v podmínkách tarifu je menším písmem uvedeno, že po třicáté minutě bud váš hovor zpoplatněn podle tarifního ceníku.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 29.7.2005 (Jan Beránek)


Mobilní lékař vám může zachránit život

27. 07. 2005

Když se objevily první stránky obsahující lékařské rady, někteří lékaři věřili, že během deseti let se z pacientů stanou experti na určitý způsob léčby. Jak vypadá váš doktor na mobilu?

Než se objevili moderní pacienti, kteří si před návštěvou ordinace nejdříve na internetu vyhledali data o své nemoci, lékaři byli zvyklí nejdříve stanovit diagnózu a pak určit, jakým způsobem se má postupovat během léčení. Otázka: "Co mi je doktore?" se ovšem dnes často mění na: "Tak kdy mě začnete léčit?".

Trh pro e-zdravotnické technologie se pomalu přibližuje ke zlomovému bodu. Mnoho organizací, které se zabývají e-zdravotnictvím, bylo založeno zkušenými zdravotníky. Společnosti jako Inteligent Medical Systém nebo Xenetec jsou vedeny lékaři, kteří mají bezprostřední zkušenosti s procesy, které ve zdravotnictví probíhají.

Má e-zdravotnictví šanci na přežití?
Tlak samotných zdravotníků je hnacím motorem pro trh, zvláště pokud poradenské firmy začnou získávat provize od investorů. V nedaleké budoucnosti, trh pro e-zdravotnictví vstoupí do nové fáze, kdy sami lékaři budou podněcovat automatizaci zdravotnických procesů. Nová generace e-zdravotnických produktů a služeb je založena na bezdrátové a mobilní technologii, která posunuje diagnostikování a léčení do rukou samotných pacientů.

Společnosti jako Card Guard nebo Vitaphone dnes nabízí celý soubor e-zdravotnických bezdrátových řešení – například pro měření krevního tlaku, tepu nebo hladiny cukru v krvi – které mohou pacienti používat s nebo bez podpory poskytovatele zdravotnické péče.

Zpráva popisuje 101 příkladů jak použít bezdrátovou a mobilní technologii ve zdravotnictví. Některé ze způsobů vyvolávají rozpaky – například možnost detekce MRSA (nákaza staphylococus aureus-zlatým stafylokokem) pomocí mobilního telefonu.

Další aplikace jsou klasické. To, že je čas pro další dávku léků nemocné upozorňují textové zprávy. Tyto upomínače jsou v provozu již delší dobu a jednoduše vydělávají svým autorům. Klasikou mezi podobnými aplikacemi jsou například počítače kalorií, které někteří výrobci dodávají přímo v základní výbavě telefonů. Některá řešení jsou však mnohem důmyslnější.

Nové cesty k autodiagnostice?
Mladý designér a absolvent britské The Royal College of Art Malcolm Kimberley navrhl záchodovou mušli, která odebírá vzorky moči a analyzuje je na přítomnost pohlavně přenosných chorob.

Výsledky posílá zpět díky bezdrátové technologii Bluetooth na váš mobilní telefon. Podobně využívají mobilních technologií v Itálii, kde pomocí radiových vln vyšetřují rektální cesty. Švédové už dokázali do mobilu vetknout i test na vaší krevní skupinu.

Mobilní komunikaci využívají i nemocnice v rámci anonymního poradenství. V britském Birminghamu rozjeli lékaři službu, která radit děvčatům v teenagerském věku při jejich prvním náhodném otěhotnění.

Británie je podobným experimentům obecně nakloněna. Nemocnice, ve spolupráci s operátorem O2, používají i systém pro pacienty s cystickou fibrózou, což je chronické onemocnění dýchacích cest. Upravený telefon dokáže zjistit aktuální pacientovi kondici a odesílá sám výsledky do nemocnice. Nemocný se pak nemusí tak často objevovat na kontrolách. Podobně je to i s léčbou rakoviny a nebo cukrovky.

Chcete se angažovat? Není problém
Na vývoji a implementaci e-zdravotnictví mohou spolupracovat všichni, kteří mají zájem. Počínaje vývojáři zdravotnického software, přes výrobce bezdrátových zařízení až po mobilní operátory. Studii, která definuje oblasti, ve kterých se mobilní technologie mohou využívat, si můžete i koupit na této adrese. Vyjde vás na jednu stoeurovou bankovku.

Výše napsané řádky platí pro bohužel zatím v USA. U nás se termíny jako e-zdravotnictví zatím vyskytují jen v materiálech Ministerstva informatiky v souvislosti s rozvojem vysokorychlostního internetu. Avšak mobilní zařízení jsou možná větší nadějí, neboť jsou u nás daleko více rozšířená a operátoři by takovým aplikacím také určitě nebránili. Zvlášť když se jim to bude vyplácet.

Praktičtí lékaři jsou zatím opatrní. "Moc o tom nevím, ale myslím si, že nám to práci moc neulehčí. Žádný univerzální autotest nebývá stoprocentní. Každopádně ale tato domácí vyšetření mohou objevit příznaky vážnějších onemocnění a dovést nemocného k lékaři," říká k autodiagnostickým testům praktický lékař Jan Nýdl.

Kolega stomatolog Jan Planer k tomu dodává: "V preventivní rovině tato služba pravděpodobně význam má. Pacient se snaží o svém zdravotním stavu dozvědět co nejvíce. Záleží však na propracovanosti celého systému a ve finále na pečlivosti lékaři, který se vždy musí spolehnout na svou zkušenost. "

Dočkáme se někdy podobných služeb?
Již nyní je možné u nás hledat informace na internetu. U operátorů se také objevily aplikace jako třeba Pomocník diabetika, která vyhrála Oskarovu technologickou soutěž Java pohár.

Na centrální řešení si ještě budeme muset nějaký pátek počkat. Možnosti samovyšetření by také pomohly odlehčit zdravotnickým zařízením a u některých nemocí, kde je potřeba choulostivější vyšetření, by bylo možné je podchytit dříve.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 27.7.2005 (Jan Beránek, Josef Lukeš)


Galileo vyhledá manželku nebo kamaráda

25. 07. 2005

Nebezpečí číhá na každém rohu a se spuštěním služeb satelitního navigačního systému Galileo to budou mít někteří lidé ještě těžší. Naštěstí však mohou být Galileovy služby využity také v dobrém slova smyslu, například do aut anebo při hrozícím špatném počasí, anebo upozorní na slevy...

Kdo hledá, najde
Revoluci v možnostech mobilních telefonů má způsobit satelitní navigační systém Galileo, který přišel na několik miliard eur. Do vesmíru má být vypuštěn přitom ještě letos. Mobilní telefony, které budou napojeny na satelit prostřednictvím čipu, budou mít schopnost zjistit řadů údajů, což povede k velkému rozšíření okruhu jejich využití. Od služby "najdi kamaráda" se očekává, že uživatele upozorní, že nablízku je jeho přítel, a navede ho k němu. Mobilní telefon rovněž bude s to poskytnout předpověď počasí se zaměřením na určité místo, a uživateli tím například pomůže vyhnout se dešti. Podá i pomocnou ruku při nakupování: upozorní na nedaleké obchody a na ty, které prodávají se slevou.

Služby Galilea tak s nadsázkou mohou využít předvším manželky či partnerky, takzvané stíhačky. Anebo naopak žárlivci, co chtějí mít ženu stále pod kontrolou. Ale vážně. Technologie projektu EU a vesmírné agentury nezmění pouze mobily, ale i automobily. Pro případně uživatele by navíc mnoho výhod, které budou se systémem spojeny, měly být bezplatné. Tvůrci projektu jsou totiž přesvědčeni, že značná část nákladů se vrátí z poplatků, které uhradí společnosti a vládní úřady. Jenže vládní úřady jsou kromě jiného financovány z daní občanů, takže i ti si vlastně za služby zaplatí.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 25.7.2005


Mládež si cení mobily víc než noviny nebo televizi

25. 07. 2005

Zdá se to trochu zarážející, ale mladí lidé si cení mobilní telefony mnohem víc než tradiční média. Dokazují to marketingové průzkumy agentury Enpocket.

Mobilní telefon je nyní pro mladé lidi dvakrát důležitější než například televize. Jen 16 % z nich se přitom na displeji svého mobilu setkalo s reklamou nebo marketingovým sdělením.

Respondentům byla položena otázka, jaké médium by si vybrali a jakého by se vzdali z následující nabídky: televize, noviny, mobil, internet, rádio, časopisy. Mobilu by se vzdalo jen 6 % dotázaných, oproti tomu noviny by zahodila přes polovina z nich.

Podobné průzkumy překvapivě představují důvody k obavám. V hlavě nejednoho marketingového mága se honí myšlenka, jak mobily pro distribuci reklamních a marketingových sdělení využít. Nokia například nabízí řešení s využitím technologie Bluetooth, ale přijít může i agresivnější forma mobilního spamu. U nás jsou zatím největšími spamery samotní operátoři.

Zdroj: idne.cz sekce Mobil ze dne 25.7.2005 (David Novák)


Nokia prodala více telefonů, než čekala... jenže pod cenou

22. 07. 2005

Nokia zveřejnila své finanční výsledky, ze kterých je patrné, že za uplynulé čtvrtletí prodala více mobilních telefonů, než čekala. Má to ovšem jeden háček – většina telefonů stála méně, než jaká byla plánovaná průměrná cena za jeden prodaný mobil značky Nokia. Ta nečekaně klesla o pět procent oproti prvnímu čtvrtletí, a to na 127 dolarů za kus.


Zásluhu na tom mají zejména rozvojové trhy na Středním východě a v Africe, kde si lidé mohou dovolit pořídit zatím jen nejlevnější modely. Nokia nad tím ale nepláče, naopak si slibuje, že až se tyto mobilní trhy dále rozvinou, bude finský výrobce sklízet mnohem šťavnatější ovoce. Považuje tyto investice za řekněme nutné pro budoucí úspěch firmy.


Celkově se Nokii na světových trzích podařilo během čtvrtletí prodat 60,8 miliónů mobilních telefonů. Povedlo se jí navíc získat zpět výborný podíl na trhu. Po tom, co minulý rok dosti ztratila, má letos 33 % světové produkce, což je stejná hodnota, jaké dosáhla v úspěšném roce 2003.


Nejvíce se firmě nedaří stále na trhu v Severní Americe. Je to způsobeno nedostatečnou nabídkou telefonů podporujících CDMA sítě, na kterých své služby provozují Verizon Wireless a Sprint. Síla největšího výrobce mobilních telefonů zůstává nadále v hlavním mobilním standardu GSM.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 22.7.2005


Levná barevná Nokia 6030 - příští týden se začne prodávat

16. 07. 2005

Distributor GSMobile oznámil, že příští týden očekává první dodávky nového mobilního telefonu Nokia 6030. Je to mobil, který se nám na představení vůbec nelíbil, ale v černé variantě, kterou právě testujeme, jsme ho nakonec vzali na milost. Má pasivní barevný displej a až na rádio jsou ostatní funkce úplně standardní. Rádio je mimochodem pouze monofonní.



Telefon má zřejmě za cíl nahradit starší model 3100 a docela nás překvapila cena: 3 990 Kč včetně DPH. Podle ceny v eurech, kterou při představení uváděla Nokia, jsme odhadovali o tisíc korun víc. V internetových obchodech bude cena zřejmě ještě nižší.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 16.7.2005 (Marek Lutonský)


Po čem ženy touží aneb mobilní hry pro děvčata

15. 07. 2005

Na rozdíl od počítačů mají ženy mobily rády alespoň stejně tak jako muži. V používání mobilních her však za muži výrazně zaostávají. Průměrnou slečnu nijak neoslní možnost postřílet stovky mimozemšťanů či vyhrát závod ve formuli jedna. Jaké jsou mobilní hry pro ženy?

Proč se tedy výrobci mobilních her nezabývají více "ženskými" aplikacemi, představují-li ženy polovinu uživatelů mobilních zařízení? V uplynulých letech byl bezpochyby jistý pokrok učiněn v oblasti PC a herních konzolí. Tituly jako "Dance Mats" nebo "EyeToy" vzbudily mezi hráčkami docela slušnou odezvu.

Ale co mobily? Existuje důvod proč je ignorována skupina poloviny mobilních uživatelů? Právě o to totiž jde. Například většina vlastníků konzolí PS2 jsou muži.

Ženy jsou oproti tomu mnohem entuziastičtějšími vlastníky mobilních telefonů, protože spolu komunikují raději než muži a zároveň si je mohou i přizpůsobovat k obrazu svému. Stvoření herní platformy, která by zohledňovala tyto faktory by nepochybně přitáhlo velký počet hráček. Ale kdo a kde jsou tyto potencionální hráčky?

Hrají ženy hry? A jaké?
Francouzský výrobce her InFusio nedávno zveřejnil informace, podle kterých ženy tvoří v současné době cca 22% registrovaných, přičemž v roce 2002 to bylo ještě procent 50. Podle Marka Stangera z firmy Eidos, výrobce herních titulů jako například Tomb Rider, Resident Evil nebo Final Fantasy, tvoří ženy pouhých 18% hráčů her v Británii.

Není těžké si domyslet příčiny tohoto stavu. V současnosti jsou mobilní hry postavené na stejných principech jako hry na PC a herních konzolích. Dívky si tento druh her občas zahrají, ale nikdy ne s takovou vášnivostí a zaujetím jako jejich bratři a kamarádi.

Japonská společnost Infoplant dělala průzkum mezi 40000 uživateli I-Mode, a při tom narazila jen na malé rozdíly mezi ochotou hrát hry mezi muži a ženami. Proč?

Protože Japonci jsou mnohem dál s tvorbou her, které odpovídají představám žen. Zajímavé může být také zjištění, že pouhá desetina žen používá předinstalovanou tapetu na svých mobilech, oproti třetinovému podílu mužů.

Ta pravá hra pro ženy?
Belgický MiniFizz se rozhodl využít této díry na trhu a vytvořil sérii Java her postavených na vyprávění nosného příběhu, objevování a spolupráci. Dívky si stáhnou hru a následně řídí osudy některé z "cool&trendy" slečen.

Podle Sabine Allaeys, zakladatelky MiniFizz: "Holky a mobily patří přirozeně k sobě". Podle ní mají ženy ke svým mobilům zvláštní vztah. Berou si je všude s sebou, neustále je používají.

Přitom slyší stále o mobilních hrách - ale žádné nejsou pro ně. Podle Allaeys "Muži mají rádi opakující se formy, které vybrušují k dokonalosti. Naproti tomu dívky milují komunikaci a silný příběh". Navíc chce do hry zahrnout i evropský zájem o kulturu, umění a módu.

Přestože Minifizz již vzbudil zájem několika hlavních evropských operátorů, podle Allaeys by bylo málo pouze vytvořit a zpřístupnit jednu hru. Věří, že zaujme-li Minifizz větší množství dívek, projeví se to v přístupu celého herního průmyslu.

Jak je to na počítačích?
Ve světě videoher existují samozřejmě rovněž tituly, které jsou cíleny primárně na ženské publikum. Zejména v Japonsku existuje takovýchto her skutečně nepřeberné množtví. Na náš trh se ale nedostane prakticky žádná z nich. "Naše ženy si tak musí povětšinou vystačit s tituly typu Michelle Kwan´s Figure Skating, které se snaží ženy a dívky nalákat toliko námětem, jelikož kvalita takovýchto her bývá povětšinou přinejlepším podprůměrná," říká k tématu her pro ženy Michael Mlynář z herního serveru Bonusweb.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 15.7.2005 (Martin Snopek)


Kdy přestanou umírat telefony?

15. 07. 2005

Technologie palivových článků slibuje daleko vyšší výdrž než nyní používané baterie pro mobilní zařízení.

Mobilní zařízení jsou stále hladovější díky stále novým funkcím a stále větším displejům. Palivové články pro mobily by si měly odbýt svou premiéru v roce 2007, alespoň podle dvou největších telekomunikačních hráčů na japonském trhu.

Metanolový palivový článek DMFC, který používá k výrobě elektrické energie mix methanolu se vzduchem a vodu, představuje alternativu k nejpoužívanějším lithium iontovým bateriím. První prototypy byly avšak příliš velké a neskladné – nevhodné pro přenosná zařízení.

Jsou to dva roky, co odborné studie předpovídaly, že během roku 2004 zdomácní v mobilních zařízeních všeho druhu palivové články plněné například metanolem. Malá ampulka, která dokáže zásobovat telefon energií třeba celý měsíc, vypadala jako sen všech mobilních uživatelů.

Aktuálně dva funkční vzorky představily firmy Toshiba a Hitachi na výstavě Wireless Japan 2005 Expo. Verze od Hitachi má rozměry 12x7x7 cm a hmotnost 170g. Dvougramová ampulka paliva, která se připevní na bok zařízení je schopna dodat energii na jednu hodinu, 14 gramová již na 5 hodin.

Toshiba představila variantu větší o rozměrech 11x11x2,5 cm o hmotnosti 250g – tedy asi dvojnásobek dnešních běžných mobilních telefonů – ale 20 gramů paliva je schopno napájet telefon 20 hodin. Tyto specifikace samozřejmě nejsou konečné a doufejme, že se vývojářům podaří najít způsob, jak články ještě více zmenšit a odlehčit.

Cílem výrobců palivových článků tak v tuto chvíli není přivést co nejrychleji tuto technologii na trh, ale vytvořit zázemí pro její rychlé nasazení v okamžiku, kdy bude nezbytně potřeba. „Nevidíme smysl ve snaze urychlit komercializaci palivových článků, dokud nebudou představovat životaschopný business,“ uvedla jedna ze zainteresovaných firem pro server Nikkei Electronics Asia.

Tento přístup samozřejmě dává smysl, protože výdrž mobilních zařízení se v tuto chvíli pohybuje na relativně přijatelné úrovni.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 15.7.2005 (Josef Lukeš)


Siemens CX65 v limitované edici Ronaldo

15. 07. 2005

Siemens nabízí limitovanou edici svého modelu CX65 s podpisem fotbalového útočníka Ronalda.

Siemens začíná nabízet limitovanou edici svého výběhového modelu CX65 s podpisem brazilského fotbalového útočníka Realu Madrid Ronalda. Telefon bude vyroben pouze ve velmi limitované edici čítající 200 kusů. Funkční výbava se neliší od standardního Siemensu CX65. Cena na německém trhu je stejná, jako cena běžného modelu CX65.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 15.7.2005 (Adam Novák)


Telefonování s handsfree je 4x nebezpečnější

14. 07. 2005

Lidé, kteří hovoří do svých mobilních telefonů během jízdy autem, jsou vystaveni nejméně čtyřikrát většímu riziku, že se dostanou do kolize.

Používání takzvaného hands-free, tedy systému umožňujícímu, že člověk při rozhovoru nedrží mobil v ruce, má na snížení tohoto rizika jen malý vliv. Vyplývá to ze studie australských vědců, o jejichž výzkumu dnes informuje agentura Reuters.

Studie expertů Sydneyské univerzity je založena na výzkumu 400 obětí automobilových nehod. Její závěry ukazují, že lidé, kteří telefonovali s přístroji v rukou, mají šanci na nehodu pětkrát větší než ti, kteří za jízdy mobil nepoužívají. U osob využívajících hands-free je pravděpodobnost zapojení do nehody, ve které je někdo zraněn, větší čtyřikrát.

Vlády řady států světa, například České republiky, Německa, Austrálie či některých států USA, zakázaly telefonování z mobilů při řízení, pokud nejsou využívány hands-free sady. Závěry studie otištěné v časopise British Medical Journal ale ukazují, že by se tyto zákazy možná měly ještě rozšířit.

"Klíčový vzkaz je, že se potřebujeme v podstatě vyhnout jakémukoli využívání telefonů při jízdě," nastínil poselství studie jeden z jejích autorů Mark Stevenson. Do výzkumu bylo podle něj zahrnuto jak volání, tak posílání sms zpráv. Lidé také zpřístupnili záznamy o voláních, aby mohly být porovnány s časy nehod.

Polovina z více než 400 osob, které byly zkoumány, měla v automobilech nainstalováno hands-free. "Zvýšenou pravděpodobnost srážky neovlivnilo pohlaví, věk či dostupnost hands-free vybavení," uvedla hlavní autorka práce Suzanne McEvoyová.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 14.7.2005 (Josef Mašek)



Zobrazené novinky: 791-800
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner