AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 851-859
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Nokia představila další odolný model 5140i

26. 04. 2005

Nokia právě představila nový mobilní telefon 5140i. Úplně nový vlastně není, protože názvem, vzhledem i funkcemi je prakticky stejný jako současný model 5140.



Výrobce zatím ještě neuvolnil přesné specifikace a v tiskové zprávě není mnoho detailů. Jako jedinou funkční novinku jsem objevil podporu MP3 vyzvánění, která staršímu telefonu chyběla. Nokia také uvádí, že 5140i je prvním jejím telefonem, který splňuje novou evropskou normu pro ochranu životního prostředí, která vstoupí v plastnost v červenci 2006.

Nokia 5140i se začne prodávat ve druhém čtvrtletí letošního roku za předpokládanou cenu 200 eur. U nás ji odhadujeme na sedm tisíc korun.

Na stránkách Nokie se již objevila specifikace nového modelu. Při prostudování všech parametrů záhy zjistíme, že změnou prošlo vyzvánění, které již podporuje soubory ve formátu MP3 či AMR a počet melodií polyfonního se zvýšil ze šestnácti na čtyřiadvacet. Paměť však zůstává stále stejná, a to 3,5 MB.

Více než kvalitnější vyzvánění uživatelé jistě přivítají lepší displej, který nyní nabízí podporu pětašedesáti tisíc barev. Bohužel se jedná stále o pasivní displej a také velikost zůstala zachována.

Nový bude kryt telefonu. Trochu odvážné červené nebo modré provedení původního modelu sice odráželo sportovní zaměření telefonu, ale nemuselo vyhovovat každému. Černá barva u novinky je sice méně originální, ale více univerzální. Nabízena by měla být také v oranžové a tmavě zelené barvě.

Drobností je dioda umístěná pod bublinou pro vyvážení telefonu při používání kompasu. Tuto bublinku najdete v levém horním rohu telefonu. Dioda vás bude blikáním upozorňovat na zmeškaná volání či zprávy.

Na novinky se můžeme těšit i v nabídce. Ta bude po grafické stránce zcela přepracovaná a na výběr bude připraveno několik grafických schémat se sportovním zaměřením. Mnozí ocení možnost změny barvy písma textu na pohotovostním displeji, podobně jako u nové Nokie 6230i. Na pozadí si tak budete moci umístit i tmavou tapetu. Změnou prošlo i ovládání, čtyřsměrné navigační klávese můžete přiřadit libovolné funkce pro aktivaci z pohotovostního režimu.

Vylepšena byla aplikace pro ovládání funkce Push to talk a e-mailový klient. V nabídce přibyla hra Bowling a aplikace pro kontrolu tréninkového plánu Fitness Coach byla doplněna o některé nové funkce.


Zdroj: mobilmania.cz ze dne26.4.2005 od Marka Lutonského


Yahoo! bude běžnou součástí Nokií Series 60

26. 04. 2005

Podle dohody, kterou podepsaly firmy Nokia a Yahoo! budou telefony Series 60 obsahovat vyhledávací nástroj Yahoo!

Informaci přinesl server Netimperative.com. Vedle vyhledávacích komponent budou telefony vybaveny i nástroji pro snadný přístup na Yahoo! email a zábavný obsah.

Prvními telefony s předinstalovanými službami od Yahoo! budou Nokia 6680, Nokia 6681 a Nokia 6630 a modely, které Nokia představí zítra.

Novou aplikaci si do svých přístrojů budou moci stáhnout i stávající uživatelé. Vylepšení by mělo usnadnit vedle vyhledávání také stahování vyzváněcích melodií, tapet na pozadí či her.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 26.4.2005


Mobil, co vás udrží v kondici. Bude z toho nový trend?

26. 04. 2005

Budou mít zdravotní mobily úspěch? Novinka od LG dokáže monitorovat váš zdravotní stav.

O tom, jestli mobily škodí nebo neškodí zdraví, se vědci přou už několik let a snad neuplyne jediný měsíc, aby nevyšla studie potvrzující jeden z názorů. Kromě hrozby z neviditelného záření je zde zvýšené riziko autonehody a někteří lékaři varují před poškozením kloubů na palci z častého psaní textových zpráv.

Společnost LG se rozhodla špatnou reputaci mobilních telefonů trochu vylepšit a připravila nový model KP3400. Ten je vybaven speciálním bateriovým pouzdrem, které obsahuje funkce pro kontrolu stresu. Server TelecomKorea uvádí dokonce také možnost hlídání hladiny cukru v krvi a další funkce užitečné při držení diety.

Jihokorejský operátor KTF připravil k tomuto telefonu také on-line službu volně přeloženou jako "management zdraví". S její pomocí můžete archivovat výsledky měření a sledovat tak vývoj svojí kondice. Výrobce při včerejší premiéře telefonu sdělil, že novinka bude užitečná pro všechny vytížené uživatele, kteří se chtějí udržovat v kondici a chránit tělo před obezitou, stresem nebo cukrovkou. Tento model bohužel není určen pro sítě GSM, ale nelze vyloučit, že LG připraví také variantu pro evropské trhy.



Výrobci mobilních telefonů usilovně hledají nové funkce, které by vzbudily další vlnu zájmu uživatelů. Pokud se jim to nepodaří, růst odvětví (a jejich zisků) se začne pomalu zpomalovat. Velké oživení trhu přinesly digitální fotoaparáty. Letos jsou v kurzu hudební mobily, ale co přijde příště? Na obzoru lze vysledovat různé navigační systémy a digitální televizi. Obezita přitom trápí většinu vyspělých států světa a za nejrůznější pomůcky na hubnutí se utrácejí miliardy. Podobný nápad by tak mohl sklidit úspěch.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 26.4.2005


Mobilní hry jsou dobrý obchod

26. 04. 2005

Mobilní hry hrají statisíce lidí, kteří za tuto moderní formu zábavy již utratili desítky milionů korun. Lidé si hry stahují z internetových stránek operátorů, pomocí inzerátů v tisku či z stránek poskytovatelů této zábavy.

Mobilní operátoři sice přesná čísla o prodeji her nezveřejnili, shodují se však, že právě hry jsou jednou z nejrychleji rostoucích kategorií mobilních služeb.
"Spočítáme-li celý český trh mobilních her, tak celkově bylo staženo několik stovek tisíc mobilních her. Stále roste počet mobilních telefonů podporujících programovací jazyk Java, takže i nadále můžeme očekávat nárůst počtu stažených her," řekl Jan Řežáb ze společnosti Redboss, která provozuje na mobilní hry specializované internetové stránky www.redboss.cz.
Lidé si hry do mobilních telefonů stahují z internetových stránek operátorů, pomocí inzerátů v tisku či z internetových stránek poskytovatelů této zábavy. Ceny mobilních her se většinou pohybují v rozmezí od 30 do 90 korun.
Například u společnosti Eurotel letos v lednu vzrostla průměrná měsíční útrata aktivního hráče na 120 z loňských 94 korun. "Registrujeme trend, kdy si naši zákazníci kupují raději dražší a kvalitnější hry. Hráčů neustále přibývá, a tím se zvyšuje také penetrace vhodných telefonů," uvedla mluvčí Eurotelu Diana Dobálová.
Stahování a používání her roste. Vyššímu tempu brání rozšíření telefonů podporujících javové hry, protože na trhu je spousta starších přístrojů, které Javu nepodporují. Největší podíl na trhu telefonů využívaných pro hry má finská Nokia, následují Siemens a SonyEricsson. K nejúspěšnějším modelům patří Nokia 3510i, Nokia 3100 a Nokia 6230.
"Největší zájem je stále o sofistikované akční, sportovní hry a arkády, ale také o erotiku," doplnil mluvčí T-Mobile Jiří Hájek. Barevné hry již překonaly černobílé a objevují se i první trojrozměrné tituly.
Na trhu se podle mluvčího Oskara Petra Šindlera stále více objevují také hry založené na operačním systému Symbian. Ty jsou výkonnější a kvalitnější než hry vytvořené na platformě Java. "Telefony s otevřeným operačním systémem Symbian mají zpravidla velkou paměť a téměř vždy joystick, který hraní her usnadňuje," dodal.
Mobilní hry často kopírují filmové příběhy, například Pán prstenů, Die Hard, XXX nebo Garfield. Například Eurotel loni jako nejúspěšnější mobilní hru vyhodnotil právě hru s motivem kocoura Garfielda.
Češi utrácejí velké peníze také za klasické počítačové hry. Podle odborníků se v ČR ročně prodají počítačové hry za 500 až 600 milionů korun.

Zdroj: mam.ihned.cz ze dne 26.4.2005


Hudební Motorola se potýká s nezájmem operátorů

25. 04. 2005

Společné dítko gigantů Apple i Motoroly nečeká lehký osud.

Na prodeji mobilní hudby se rozhodli vydělávat snad úplně všichni. Pokud ale operátoři spustí vlastní řešení pro distribuci hudby, těžko budou mít zájem prodávat a propagovat mobilní telefon spojený s konkurenční službou. Většinu telefonů přitom prodají právě operátoři a telefony, které se nedostanou do jejich distribuce, zatím velkou díru do světa neudělaly.

Právě taková situace ovšem v Americe nastala. Největší hráči jako Verizon, Cingular a Sprint plánují nebo už spustili vlastní hudební řešení. V Evropě se zase bude iTunes teprve rozjíždět a nový iPhone zestárne patrně dřív, než si stačí spotřebitelé uvědomit jeho výhody. Operátoři navíc preferují řešení založené na přímém stahování hudby z mobilní sítě, což podporuje jejich strategii zaměřenou na propagaci datových přenosů. Motorola s Applem ovšem počítají jen se stáhnutím skladby z počítače do mobilu stejně, jako by se jednalo o běžný přehrávač iPod a mobilního stahování iTunes se dočkáme patrně až s příští generací těchto přehrávačů.

Podle serveru ThinkSecret.com společnost Apple právě dokončuje software iTunes Mobile 1.0, jehož vývoj začal před rokem, a který umožní využít mobilní telefon právě jako přehrávač skladeb Apple iTunes. Software by měl být dokončen v červnu a v druhé polovině roku se snad konečně objeví na trhu také první iTunes Motorola. Jaký ji podle vás čeká osud?

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 25.4.2005


Americký trh začíná nabízet mobily pro malé děti.

25. 04. 2005

Mobilní telefon ve veselých barvách, s blikajícími světélky a s tlačítky bez čísel, zato se siluetami maminky a tatínka, začínají na americkém trhu nabízet mobilní operátoři. Přístroje jsou určené malým dětem; loni mělo normální mobilní telefon v USA jedno procento dětí mladších devíti let.
Příležitosti zvýšit toto číslo se jako první chopila společnost Firefly Mobile, která dětské telefony bude od května prodávat prostřednictvím internetu za 100 dolarů (asi 2300 korun), včetně 30 předplacených minut. Cena za další užívání záleží na smlouvě s mobilními operátory a na zvoleném programu.
Obchodní řetězec Target bude od léta tento typ prodávat už se smlouvou a předplaceným režimem. Na přístroji jen s pěti tlačítky není možné vytáčet číslo, ale veškeré kontakty musejí být předem uložené v paměti.
Firma Mattel vyrábějící panenky Barbie představí v létě svůj vlastní model zaměřený na dívky ve věku od osmi do 14 let. Za jeho výhodu výrobce označuje možnost rodičů kontrolovat na internetové stránce, jak je přístroj používán. Oznámená cena 50 dolarů obsahuje už půl hodiny předplaceného volání.
Výrobce hraček Hasbro sice nenabídne skutečný mobilní telefon, ale radiový přístroj typu walkie-talkie, který jako mobil vypadá a dovoluje dětem být ve spojení až na vzdálenost delší než tři kilometry. Jeho cena zatím nebyla oznámena.
Experti očekávají, že do konce letošního roku se nabídka podobného zboží ještě rozšíří. "Děti chtějí mobily a rodiče chtějí, aby děti měly mobily, aby mohly zavolat o pomoc nebo když potřebují odněkud vyzvednout," soudí technologický analytik Bob Enderle ze San Jose. Šéfka Firfly Mobile Robin Abrahamsová dodává, že rodiče chtějí vědět, komu jejich děti volají. "A možná ještě důležitější je, kdo volá jim."
Paula Saffiová z nezávislého výzkumného Ústavu pro budoucnost v kalifornském Menlo Parku ovšem dětské mobily přirovnává k "psímu vodítku, které tahá peníze z kapes paranoidních rodičů". Až pomine prvotní opojení, děti se naučí mobily zapomínat a ztrácet, nebo budou prostě tvrdit, že neměly signál, předpovídá Saffiová.
Mobilní telefony jsou mezi americkou mládeží poměrně hojně rozšířené. Ve skupině dětí od 12 do 15 let ho mělo loni 35 procent, více než dvojnásobek proti roku 2000. Ze šestnáctiletých a sedmnáctiletých teenagerů má mobily 58 procent, opět více než dvakrát tolik, než před pěti lety. O dva roky starší mládež je jimi vybavená ze 62 procent, což je o čtvrtinu procent více než v roce 2000, zjistil průzkum Teen Research Unlimited.

Zdroj: mam.ihned.cz ze dne 25.4.2005


O mobilní divizi Siemensu se zajímá Acer

23. 04. 2005

Sobotní vydání deníku Süddeutschen Zeitung přineslo informaci o zájmu tchajwanské společnosti Acer o mobilní divizi koncernu Siemens. Podle německého tisku jsou jednání v pokročilém stádiu, ani jedna ze zúčastněných stran je však nechce komentovat. Výsledky jednání by mohly být zveřejněny na středeční tiskové konferenci v Lisabonu. Acer pravděpodobně nemá zájem o koupi mobilní divize Siemensu, ale jedná se o případné kooperaci.

To vcelku koresponduje se zákulisními informacemi, ze kterých vyplývá, že Siemens svou divizi mobilních telefonů prodat nechce a pravděpodobně by ani nepřipustil prodej samotné značky.

Sobotní vydání německého týdeníku Der Spiegel naopak přineslo informaci, že Siemens jedná o prodeji své divize mobilních telefonů s kanadskou společností Nortel (Nortel Networks Corp.). Ta ale sama mobilní telefony nevyrábí, jedná se o významného producenta síťových prvků a infrastruktury.

Acer není žádný mobilní nováček
Společnost Acer vyrábí notebooky, TFT obrazovky nebo CD mechaniky, tyto produkty jsou dobře známé i na našem trhu. Dříve Acer ovšem produkoval vlastní řadu mobilních telefonů a například pro Motorolu vyráběl low-endové modely v rámci ODM. Značku mobilních telefonů Acer vystřídala značka BenQ, což je bývalá část původní společnosti Acer - Acer CM.
Mobilní divize Siemensu si nevede dvakrát dobře
O problémech divize mobilních telefonů Siemensu se ví již delší dobu a netají se jimi ani samotný výrobce. Již na přelomu ledna a února letošního roku Siemens slovy předsedy dozorčí rady Heinricha von Pierera připustil, že restrukturalizace divize mobilních telefonů je nezbytná. Heinrich von Pierer nabídl čtyři možná řešení: "Restrukturalizovat, zavřít, prodat, nebo zajistit partnera." Dál Siemens veškeré další kroky odmítl komentovat, neoficiálně a anonymně se ale zástupci značky vyjádřili, že zavření divize je nepravděpodobné, stejně jako její prodej. Na restrukturalizaci se začalo pracovat ihned, nyní je tedy na řadě představení strategického partnera.

Siemens se snažil divize mobilních telefonů zbavit již před lety. Hned na počátku produkce mobilů pro standard GSM se hovořilo o možnosti přenechat divizi mobilních telefonů Nokii výměnou za divizi síťových produktů a infrastruktury. O něco později, zhruba na přelomu minulého a tohoto století, se o podobném obchodu uvažovalo s americkou Motorolou. Ani jeden z uvedených obchodů se ale neuskutečnil, zůstalo jen u předběžných a zákulisních jednání, případně se jednalo jen o nepotvrzené informace.

V současné situaci se hovořilo či hovoří o několika možných partnerech, padají jména jako Sharp, Nec, nebo také jméno čínské společnosti Ningbo Bird, s kterou Siemens uzavřel partnerství již loni. Bird ale úzce spolupracuje také s francouzským Sagemem.

Pokud by se Acer stal strategickým partnerem divize mobilních telefonů Siemensu, je málo pravděpodobné, že by se v nejbližší budoucnosti něco podstatného změnilo. Značka by zůstala zachována, minimálně pro letošní rok by ani nedošlo ke změně portfolia výrobků, na to je potřeba delší čas. S největší pravděpodobností by část výroby byla přesunuta na Tchajwan a je možné, že Acer by se postaral o prodej a distribuci produktů na asijských trzích.

Hráči na mobilním poli se přeskupují už delší dobu
Restrukturalizace odvětví produkce mobilních telefonů začala již před lety. Prsty v tom měl i Siemens, který v roce 2000 převzal divizi mobilních telefonů německé společnosti Bosch. Ten ještě před tím pohltil dánskou společnost Dancall, což se stalo již v roce 1997. Všeobecně dobře znám je příběh o spojení divizí mobilních telefonů švédského Ericssonu a japonského Sony do společné značky Sony Ericsson. A v loňském roce se nechal pohltit čínskou společností TCL další tradiční výrobce - Alcatel.

AKTUALIZOVÁNO 25.4.05:

Deník Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung zveřejnil informaci, že mezi nápadníky je i americká Motorola, v současné době druhý největší světový výrobce mobilů. Motorola se již o Siemens kdysi zajímala, z obchodu ale sešlo. Nyní by se jistě Motorole tržní podíl Siemensu hodil, přiblížila by se tak na dostřel světové jedničce - Nokii. Více se dočtete v aktualitě: Kolem Siemensu se točí více nápadníků, prý i Motorola! a další informace najdete také v článku: Nad Siemensem se stahují mraky.

AKTUALIZOVÁNO 26.4.05:

Podle internetového vydání magazínu Forbes Siemens nehodlá prodat svou ztrátovou divizi mobilních telefonů. Prohlásil to člen dozorčí rady Ralf Heckmann. V každém případě ale Siemens o budoucnosti této divize uvažuje a výsledek by měl být znám ve středu, kdy také Siemens zveřejní výsledky druhého fiskálního čtvrtletí (to odpovídá prvnímu čtvrtletí letošního roku). V minulém fiskálním čtvrtletí Siemens prodělal na divizi mobilních telefonů 143 milionů Euro a prodal o 1,7 milionu mobilů méně než v předchozím čtvrtletí.

Na vyřešení hádanky o budoucnosti divize mobilních telefonů Siemensu si budeme muset počkat do středy. České zastoupení mobilní divize Siemensu se k situaci nechce vyjadřovat.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 23.4.2005


Prodej fotomobilů nad digi fotoaparáty

22. 04. 2005

Prodej mobilních telefonů vybavených fotoaparátem loni téměř čtyřikrát převýšil odbyt digitálních fotopřístrojů. Zatímco celosvětový trh s fotomobily vzrostl o více než 200 procent na 257 milionů kusů, zájem o digitální fotoaparáty se zvýšil o 40 procent na 68 milionů. Vyplývá to z analýzy agentury Strategy Analytics.
Telefony s objektivem se loni na celkovém prodeji mobilních zařízení podílely 38 procenty. O rok dříve měly tržní podíl kolem 16 procent. Podle Neila Mawstona ze Strategy Analytics měla největší podíl na trhu fotomobilů Nokia s 18 procenty, těsně následovaná Motorolou, která měla o procentní bod méně. Samsung na třetí pozici měl 13procentní podíl.
Podle Marka Lutonského ze specializovaného serveru Mobilmania výrobci mobilů od začátku roku 2004 představili a na český trh uvedli 86 mobilních telefonů. Z toho 67 modelů bylo vybaveno fotoaparátem. "Pokud vezmeme v úvahu jen telefony, jejichž současná cena je vyšší než čtyři tisíce korun, dostaneme pouhých pět modelů bez fotoaparátu," uvedl. Fotoaparát podle něj není standardem pouze u nejlevnějších mobilů a ve speciálních případech.
Mobilní operátor T-Mobile podle mluvčího Jiřího Hájka zvýšil počet telefonů s optikou ve své nabídce proti loňsku o 40 procent. Největší nárůst firma zaznamenala na konci roku 2004, kdy začala prodávat levnější telefony, například Nokia 3220 nebo LG C 2200.
Oskar nyní prodává 60 procent telefonů s fotoaparátem a meziročně se jejich prodej více než zdvojnásobil. "Trendem letošního roku u mobilních telefonů s fotoaparátem ve střední a vyšší cenové kategorii je integrování blesku ve formě flash diod pro přisvícení," dodal.
Zhruba poloviční podíl telefonů s MMS uvádí za loňský rok i Eurotel. Žebříček nejoblíbenějších mobilů s fotoaparátem vede podle mluvčí Diany Dobálové jednoznačně Nokia 6230 a 6610i.
Fotící telefony by podle Strategy Analytics mohly do roku 2010 ovládnout 15 procent trhu nejlevnějších fotoaparátů. Během dvou let se u fotomobilů také stane standardem výměnná paměťová karta, která je běžná u většiny fotoaparátů.

Zdroj: mam.ihned.cz ze dne 22.4.2005


Mobily jdou na dračku, Nokii a Motorole se daří

22. 04. 2005

Motorole i Nokii se v prvním čtvrtletí letošního roku dařilo. Obě společnosti prodaly více mobilů a i jejich hrubý zisk rostl. Celkově jsou předpovědi i pro zbytek roku pozitivní, trh nadále poroste, po mobilech je stále hlad. Ale ne každému se daří tak, jak by si přál.

Motorola prodala v prvním čtvrtletí letošního roku o 13 procent mobilů více než ve stejném období loňského roku. Zvýšil se i obrat divize mobilních telefonů, a to o šest procent na 4,4 miliardy USD a provozní zisk na 440 milionů USD z loňských 406 milionu USD.

Celkem za první čtvrtletí letošního roku Motorola prodala 27,8 milionu kusů mobilních telefonů a upevnila si tak pozici světové dvojky s tržním podílem 17,1 procenta trhu. V Evropě, kde se Motorole v poslední době příliš nedařilo, měla prý rekordní čtvrtletí, stále si drží pozici jedničky na severoamerickém trhu a stejnou pozici chce nyní obsadit i na jihoamerickém trhu.

Letos Motorola představí 17 nových modelů pro sítě GSM, nejvíce nadějí vkládá do stylových modelů PEBL a SLVR a očekává také úspěch od hudebního modelu ROKR, který ale zatím nebyl oficiálně představen. Zajímavou informací z výroční zprávy Motoroly je potvrzení posílení vývoje produktů platformy s operačním systémem Linux a programovým vybavením Java. To používají například modely E680(i) a A780.

To koresponduje se zákulisními informacemi, že Motorola možná úplně opustí platformu Microsoft, na které jsou postaveny modely MPx220 a MPx200. Respektive se zde minimálně očekává změna obchodní strategie.

Nokia své prvenství obhájila
V prvním čtvrtletí letošního roku se dařilo i Nokii. Ta je stále jasnou světovou jedničkou a tomu odpovídají i její výsledky. Nokia za první čtvrtletí letošního roku prodala 53,8 milionu kusů mobilních telefonů, což je oproti stejnému období loňského roku nárůst o 20 procent. Celý trh podle Nokie představoval v prvním čtvrtletí letošního roku prodej 170 milionů kusů mobilních telefonů. Nokia se pochlubila i výsledkem na poli chytrých telefonů. Těch se za první čtvrtletí celosvětově prodalo 10 milionů kusů a Nokia z tohoto počtu dodala více než polovinu - 5,4 milionu kusů, což je třikrát tolik co za stejné období loni.

Nokii se tradičně dařilo v Evropě, výrazně si polepšila v Číně (meziroční nárůst o 69 procent) a také v asijském regionu (meziroční nárůst 44 procent). Naopak problémy má Nokia v Americe. Na severoamerickém trhu propadl prodej Nokie o 33 procent, na jihoamerickém o 12 procent. Celkově Nokia předpokládá, že její podíl na trhu s mobilními telefony je za první čtvrtletí letošního roku celosvětově 32 procent.

Operační zisk divizí mobilních telefonů, multimediální divize a divize business produktů byl za první čtvrtletí 1,01 miliardy euro, poslední z těchto tří divizí ale prodělala 9 milionů euro. Příjmy za prodané přístroje představují u Nokie za toto období celkem 5,8 miliardy euro.

Nokia očekává dobré výsledky i v dalších částech letošního roku, hodně si slibuje od nově představených modelů 6230i, 6101, 6681/6680 a také od obou komunikátorů, modelů 9500 a 9300. Dobré výsledky pak Nokia očekává i od produktů pro sítě CDMA.

Škatulata hejbejte se
Panasonic naopak oznámil, že se stahuje ze severoamerického trhu s mobilními telefony. Panasonic se dále hodlá na trzích USA a Kanady zaměřovat na prodej plazmových televizorů, digitálních kamer a DVD rekordérů.

Posledním odběratelem mobilních telefonů Panasonic byl operátor AT&T Wireless, který je přestal prodávat v roce 2003. Poté Panasonic nabízel několik svých modelů mobilních telefonů prostřednictvím vlastního internetového obchodu. Dalšího velkého distributora se mu nepodařilo najít a proto Panasonic severoamerický trh opouští. Není v tom sám, tento trh pravděpodobně opustí i Siemens, Sony Ericsson zůstal jen u GSM produktů a další regionální přesuny lze očekávat v nejbližších měsících.

Z Evropy se pravděpodobně stáhne Mitsubishi, neoficiálně se hovoří o ústupu společnosti Nec z Evropy. Nec se hodlá zaměřit na čínský trh, kde je velmi úspěšný. Naopak z tohoto trhu utíká Toshiba, která chce zakotvit v Evropě. Otazník visí nad chystanou fůzí Siemensu s některým dalším výrobcem. Zatím se neví, kdo bude jeho partnerem, tedy alespoň oficiálně, ale právě v souvislosti s očekávaným spojením Siemensu s jiným výrobcem lze očekávat další regionální specializaci některých výrobců.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 22.4.2005 (Jan Matura)



Zobrazené novinky: 851-859
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner