AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 651-655
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Odposlouchávací mobily už koupíte i u nás. Na první pohled je nepoznáte

08. 04. 2007

Do Česka dorazily mobilní telefony, které se dají využít k odposlouchávání. Nejde ale o levnou záležitost. Podle reportáže televize Nova chtěli prodejci za špionážní mobil 80 000 korun, což dokládal i záběr na ceník.

V nabídce je hned několik telefonů, které se na první pohled neliší od běžného přístroje za desetinu cenu. Upravený přístroj přitom dokázal odposlouchávat majitele a přeposílat na vaše číslo pomocí SMS veškeré informace o jeho hovorech.

O takto upravených telefonech jsme vás informovali již v létě loňského roku. Telefony nabízí (mimo jiné) nizozemská společnost Spyphones a prodává je i na internetu. Pokud se obrátíte přímo na tuto společnost, zaplatíte za základní modely upravených telefonů zhruba 800 Eur, tedy v přepočtu asi 23 000 korun. Nejdražší model vás u výrobce bude stát 2 500 Eur, tedy asi 70 000 korun. Ceny jsou bez 19% nizozemské DPH.

Schopnosti jednotlivých nabízených telefonů jsou rozdílné. U nejdražšího přístroje lze odposlouchávat i hovory a nechat si posílat pomocí SMS údaje o všech hovorech. V základní verzi odposlouchávacího mobilu je možné jen odposlouchávat okolí telefonu. Stačí na upravený telefon zavolat a ten, aniž by jakkoliv upozornil na příchozí hovor, začne přenášet komunikaci z jeho okolí. Pokud někdo zmačkne jakoukoliv klávesu, je přenos ukončen, aby nedošlo k prozrazení.

V nabídce jsou i další špionážní mobily. Můžete si nechat nahrávat veškerou komunikaci na paměťovou kartu. Nebo lze pomocí speciálního boxu odposlouchávat místnost tak - jakmile telefon zaznamená nějaký hluk, automaticky zavolá na vaše číslo. V nabídce najdete i telefony pro zasílání zakódovaných SMS. Vedle upravených běžných mobilů od Nokie a Siemensu nabízí výrobce i symbianové přístroje Nokia.

Výrobce předpokládá, že zákazník bude špionážní mobil používat pro kontrolu svých zaměstnanců, žárlivý manžel(ka) pro špehování své(ho) manžela(ky) anebo rodiče pro vzdálené "hlídání" svých potomků. A na svých stránkách dodává, že použití takto upravených telefonů je v mnoha zemích ilegální. Což platí i pro použití u nás.

Je jasné, že bylo jen otázkou času, kdy se tyto přístroje objeví i na našem trhu, ač podle reportáže TV Nova se jedná spíš o podomní prodej. Televize dodává, že odposlouchávací mobily lze odhalit pomocí speciálních přístrojů.

Pokud však dodržíte určitá pravidla, nemusíte se jich bát. Odposlouchávací telefon musí mít odposlouchávaný u sebe a používat ho. Pokud pomineme, že si jej někdo z nějakého důvodu sám pořídí, musí mu být podstrčen. Pokud vám tedy někdo bude dávat mobil, nemusí to být jen z lásky, dobročinnosti, za odměnu, či z jiného bohulibého důvodu. Na pozoru se musí mít i zaměstnanci. Nový mobil nemusí už být jen odměnou za dobrou práci, ale i sofistikovaný nástroj pro jejich kontrolu.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 8.4.2007


Mobil vás prozradí: Nokii mají manažeři, LG milují maminky

04. 04. 2007

Výzkumná společnost Nielsen Media Research přišla s velmi zajímavým výzkumem, který dokonale popisuje typické majitele jednotlivých značek mobilních telefonů. Najdete se v tomto přehledu?

"Pokud vlastníte telefon značky Motorola, s největší pravděpodobností je vám méně než 24 let a máte rádi módu," píše se v nejnovějším výzkumu společnosti Nielsen Media Research. Podobné hodnocení najdeme i u ostatních významných výrobců mobilních telefonů.

Majitelé Nokií se prý většinou rekrutují z manažerů středního věku s citem pro rodinu, Sony Ericssony naopak používají ambiciózní mladíci dbající na svůj styl. LG je oblíbené zejména u maminek a Samsungy najdeme u mladých žen kariéristek.

Typ mobilu je důležitější než operátor

Dle Jodyho Loughlina z výzkumné společnosti byl okruh uživatelů jednotlivých značek mnohem širší. Z výzkumu však jednoznačně vyplynulo, že každá značka má svou specifickou skupinu typických uživatelů, která ve výsledku značně převažovala nad ostatními.

Výzkum byl proveden v Austrálii. "Je jasné, že mnoho Australanů si vybírá svůj telefon s ohledem na to, co o něm přístroj později řekne," uvádí Loughlin. Podle něj je typ mobilního telefonu dokonce důležitější než to, u kterého z významných operátorů jste.

S cihlou od Nokie bych si ztropil ostudu

Jednadvacetiletý mladík Dane Maddams ze Sydney souhlasí s tím, že mobilní telefon prozradí o dané osobě mnohé. "V dnešní době a v tomto věku vás definuje to, co nosíte na sobě. A mobilní telefon je v podstatě módní příslušenství," říká Maddams.

Sám používá Sony Ericsson K800i, který by ho mohl skutečně popisovat jako ambiciózního mladíka s vlastním stylem. "Zcela určitě nejsem žena středního věku," vtipně poznamenává s tím, že kdyby někde vytáhl "cihlu od Nokie", budou ho vrstevníci odsuzovat.

Zaměření rozhoduje o úspěchu

Fakt, že si různé skupiny vybírají dané značky mobilních telefonů, může dle Loughlina napomoci významným telekomunikačním společnostem k většímu prosazení se v tomto velmi konkurenceschopném segmentu trhu. "Zákaznická spokojenost není už závislá na kvalitě hovorů, protože u všech operátorů je stejná," tvrdí.
Jak vypadá typický uživatel telefonu...
Nokia: rozvážný manažer středního věku dbající o své zdraví, rodinný typ

Motorola: módně zaměřený mladý člověk pod 24 let, individualista hledající zábavu

Sony Ericsson: ambiciózní mladý muž, profesionál, individualista honící se za úspěchem

LG: zasloužilá matka, rodiče orientovaní na úspěch, lidé hledající harmonii

Samsung: mladá žena, kariéristka honící se za úspěchem, která hledá zábavu

"Mnohem důležitější je dnes například grafika spojená s danou službou, která je zaměřena na specifickou cílovou skupinu. Tento fakt může rozhodnout o úspěchu mnohem silněji než předchozí chápání této problematiky," říká Loughlin.

iPhone strhne boj

Podle něj se dá také očekávat, že se s komerční dostupností iPhonu společnosti Apple rozroste boj v oblasti módních telefonů. Tento trend však celosvětově sledujeme již od představení tohoto revolučního mobilu. S konkurencí již přišlo LG, Samsung a podobná logika ovládání se už objevuje také u Windows Mobile

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 4.4.07


Terorizuje vás někdo přes mobil? Operátoři vám pomohou jen částečně

29. 03. 2007

Asi každý z nás již někdy přijal nepříjemný či až výhružný hovor nebo zprávu SMS. Pokud se to stane jednou, většinou tuto situaci hodíme tak říkajíc za hlavu. Jak se ale bránit v případě, že vás někdo obtěžuje přes mobilní telefon pravidelně?

"Zabiju tě...," začínala značně vulgární zpráva, kterou asi před rokem poslal neznámý člověk na mobilní telefon 22-leté Kateřině Hamrové z Prahy. Nejdříve na vzniklou situaci nedbala, ačkoli zpráva obsahovala plno výhrůžek a zejména až příliš detailní informace z jejího soukromí.

"Myslela jsem, že si někdo z přátel dělá srandu. Střelení jsou na to dost," říká dnes již s úsměvem Hamrová. Ne vždy tomu tak ale bylo. "Obtěžování se stupňovalo s tím, jak moc jsem se pídila po identitě osoby na druhé straně," vypraví. "Přitom studuji psychologii a mohlo mě napadnout, že ho svými odpověďmi jen popichuji," říká.

Zprávy prý vystřídaly velmi nepříjemné hovory a Kateřině tak nezbylo nic jiného, než situaci začít řešit. Informace, které od neznámého muže obdržela, byly totiž natolik intimní, že začala mít oprávněný strach. Nakonec raději změnila číslo. "Od té doby mám klid," dodává.

První kontakt směřuje na operátory

O pomoc nejprve požádala svého mobilního operátora. "Na infolince mi sdělili, že se mám obrátit na policii, že mi nemohou nijak pomoci," říká Hamrová. Ne vždy tomu tak ale je. "Pokud je zákazník obtěžován hovory, může využít službu Identifikace obtěžujících volání ke zjištění telefonního čísla," říká Martina Kemrová z T-Mobile.

Podobnou službu přitom nabízí i zbývající dva mobilní operátoři. "Službou identifikace účastnického čísla se rozumí poskytnutí údajů o fyzických i právnických osobách a to i tehdy, pokud účastník odmítl zveřejnění podle §41, odst. 6 zákona o elektronických komunikacích," říká Martin Žabka z O2.

Pokud se tedy potýkáte s obtěžujícími hovory ze skrytého čísla, operátor je oprávněn vám sdělit nejen telefonní číslo viníka, ale i jeho osobní údaje. S nimi se můžete úspěšně obrátit na Policii ČR, která se případu ujme. "Ročně řešíme stovky takových případů," říká pražský policista, který si nepřál být jmenován.

Hamrová si od pomoci operátora slibovala také zablokování daného telefonního čísla tak, aby se jí nemohlo dovolat. Toto však ani jeden z operátorů neumožňuje. Řešením mohou být telefony, které nabízí tzv. black list (seznam, kam zadáte čísla, z nichž nechcete přijímat hovory), či jinou podobnou službu. Některé telefony dokáží i odfiltrovat SMS z nežádoucích čísel.

Protistranu odhalíte jen za poplatek

Operátoři vám však číslo či osobní údaje nesdělí jen tak na dobré slovo. Před kontaktem operátora je nutné si pečlivě zaznamenat, kdy byl kýžený hovor přijat. Za odtajnění skrytého čísla či osobních údajů jeho majitele si navíc musíte zaplatit. Suma za takovu službu se u všech tří operátorů pohybuje okolo pěti set korun.

"V případě, že si zákazník přeje zjistit konkrétní skryté číslo, je potřeba, aby přesně identifikoval den a čas daného obtěžujícího hovoru a operátor mu číslo poskytne. Služba je zpoplatněna částkou 476 korun," říká Jakub Hrabovský z Vodafonu.
Jak se bránit obtěžujícím hovorům?
Pokud vás někdo obtěžuje přes mobilní telefon, je třeba správně vyhodnotit situaci. V opravdu závažných případech se okamžitě obraťte na Policii ČR, v méně závažných se snažte hovory či SMS zprávy co nejvíce ignorovat. Podle oslovených psychologů jsou totiž vaše reakce právě tím, co dané osoby povzbudí k dalšímu kontaktu.
Jako účinná zbraň se jeví situace, kdy hovor přijmete a telefon položíte na stůl. Nic v té době neříkejte, dokud dotyčného nepřestane monolog bavit a nezavěsí. Pokud toto zopakujete několikrát za sebou, s největší pravděpodobností obtěžovaní přestane.
V případě, že čekáte důležitý hovor a někdo vám volá ze skrytého čísla, nebojte se hovor přimout. Na jeho začátku však mlčte. Normální volající začne mluvit sám od sebe. Jednoduše tak poznáte, zda jde o pachatele či vámi očekávaný hovor.
Vůbec nejúčinnější zbraní je prevence. Své číslo sdělte jen opravdu důvěryhodným osobám a subjektům, neuvádějte jej lehkomyslně při vyplňování dotazníků atd.
Pomoci mohou i některé mobilní telefony disponující funkcí ignorování vybraných hovorů. SMS zprávám se touto cestou však ubráníte jen v případě nemnoha telefonů.
A malá rada nakonec: v případě, že situaci vyhodnotíte jako vážnou, obraťte se nejdříve na Policii. Operátor totiž na žádost Policie odkryje identitu pachatele zdarma.



Podobně reaguje i Martina Kemrová: "Zákazník by měl uvést datum a čas, kdy byl takový hovor uskutečněn. Je nutné, aby to nebylo více jak dva měsíce od uskutečnění volání. Služba Identifikace obtěžujícího volání je zpoplatněna částkou 476 korun, která bude stržena z kreditu či naúčtována v následujícím Vyúčtování služeb."

Operátor pomůže jen někdy

"Najít pachatele, který se ukrývá za předplacenkou, je velmi obtížné," poodkrývá závažnou překážku k odhalení účastníka zmiňovaný policista. Právě předplacené karty dle něj v těchto případech převažují. U této služby se nemusíte upisovat smlouvou, je anonymní. Vystopovat viníka je o mnoho složitější, což je pachatelův záměr.

"Zákazník může získat telefonní číslo, ze kterého jsou obtěžující hovory uskutečňovány, či osobní údaje pouze v případě, že jde o tarifního zákazníka ze sítě T-Mobile. U majitelů předplacených karet nebo zákazníků ostatních operátorů to není možné," osvětluje jedno z omezení služby Identifikace obtěžujících hovorů Kemrová.

Dle ní je zároveň nutné, aby byl obtěžující hovor přijat. "Nelze zjistit číslo, které pouze 'prozvánělo' nebo z kterého byly zasílány SMS či MMS," říká s tím, že obtěžující hovor je navíc nutné pro zjištění údajů ohlásit maximálně do dvou měsíců od jeho uskutečnění.

Policie se snaží, navíc prý úspěšně

"Pokud nejsou údaje o účastnickém čísle, ze kterého byla uskutečněna zlomyslná nebo obtěžující volání ( předplacené služby, jiný operátor atd. ), dostupné, doporučujeme zákazníkům, aby se obrátili na Policii ČR," vysvětluje postup v případě nemožnosti identifikace Martin Žabka.

I pro Policii jsou ale tyto případy velmi tvrdým oříškem. "Několik případů jsme objasnili, šlo ale o skutečně závažné výhrůžky především mediálně známým osobnostem," říká policista. "Je to velmi složité, zejména v takové situaci, o které zde mluvíme," reaguje na odvyprávěný příběh Hamrové.

Dle něj má však nejen státní Policie široké spektrum možností, jak viníka dopadnout. "Nebudu a ani nechci odtajňovat, jak lze pachatele najít, byl bych však rád, aby takoví lidé věděli, že ve chvíli, kdy vyhodí použitou SIM kartu do koše, je již často pozdě," říká s tím, že hlouběji se zabývají jen skutečně závažnými případy.

"Chodí k nám i lidé, které obtěžuje například jen velmi nespokojený zákazník. V takovém případě radíme hovory ignorovat, což většinou stačí," dodává policista. "Pokud však poškozený přijde již se zjištěnými osobními údaji, případ vyřešíme velmi rychle. Tresty za takový čin jsou, myslím, dostatečně odrazující," povzbuzuje poškozené.

Od směšné pokuty až po dva roky "natvrdo"

Obtěžování přes mobilní telefon se podle právničky Dagmar Hartmanové dá posoudit dle jeho závažnosti až jako trestný čin. "Pokud by to pro nízkou společenskou nebezpečnost nebylo posouzeno jako trestný čin, tak by se mohlo jednat o přestupek proti občanskému soužití," dodává Hartmanová.

"Prý za to mohl jít i za mříže. Řekl mi to kamarád z práv, který mi podal pomocnou ruku," vypráví Hamrová. A má pravdu. Pokud je totiž případ posouzen skutečně jako trestný čin, může být pachatel potrestán až dvěma lety odnění svobody.

Většinou prý obtěžování přes mobil končí peněžitým trestem. Málokdy totiž jde přímo o trestný čin a případ je řešen jen jako přestupek. "Zákon tvrdě trestá zejména rasismus a jiné etnické narážky. Většinou se ale zabýváme lehkými výhrůžkami, u kterých se pokuta pohybuje do tří tisíc korun," říká policista. V prvním případě jde o peněžitý trest až do výše pěti tisíc korun.

Co říkají české zákony?
Operátor je oprávněn poskytnout osobní údaje o osobě, která je tvůrcem obtěžujících či jinak společensky závadnách hovorů. Tento fakt ošetřuje zákon o elektronických komunikacích, kde stojí:

Službou identifikace účastnického čísla podle odstavce 1 se rozumí poskytnutí údajů o fyzických a právnických osobách uvedených v § 41 odst. 5, a to i tehdy, pokud účastník odmítl uveřejnění podle § 41 odst. 6.

§ 41 odst. 5: Osobními údaji podle odstavce 3 jsou jméno, příjmení, popřípadě pseudonym, adresa trvalého pobytu, telefonní číslo a adresa elektronické pošty. U podnikající fyzické osoby se osobní údaje doplňují o místo podnikání. Identifikačními údaji podle odstavce 3 jsou obchodní firma nebo název nepodnikající právnické osoby, adresa sídla, popřípadě adresa sídla organizační složky, adresa a telefonní číslo provozovny a adresa elektronické pošty.

Vyhrožování po telefonu by dle oslovených právníků nejspíše spadalo do hlavy páté trestního zákona - trestné činy hrubě narušující občanské soužití:

§ 197a
(1) Kdo jinému vyhrožuje usmrcením, těžkou újmou na zdraví nebo jinou těžkou újmou takovým způsobem, že to může vzbudit důvodnou obavu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo peněžitým trestem.

(2) Odnětím svobody až na dvě léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 na svědkovi, znalci nebo tlumočníkovi v souvislosti s výkonem jejich povinnosti.

Pokud by obtěžování pro nízkou společenskou nebezpečnost nebylo posouzeno jako trestný čin, tak by se mohlo jednat o přestupek proti občanskému soužití:

§ 49
Přestupky proti občanskému soužití
(1) Přestupku se dopustí ten, kdo
a) jinému ublíží na cti tím, že ho urazí nebo vydá v posměch,

b) jinému z nedbalosti ublíží na zdraví,

c) úmyslně naruší občanské soužití vyhrožováním újmou na zdraví, drobným ublížením na zdraví, nepravdivým obviněním z přestupku, schválnostmi nebo jiným hrubým jednáním,

d) omezuje nebo znemožňuje příslušníku národnostní menšiny výkon práv příslušníků národnostních menšin,

e) působí jinému újmu pro jeho příslušnost k národnostní menšině nebo pro jeho etnický původ, pro jeho rasu, barvu pleti, pohlaví, sexuální orientaci, jazyk, víru nebo náboženství, pro jeho politické nebo jiné smýšlení, členství nebo činnost v politických stranách nebo politických hnutích, odborových organizacích nebo jiných sdruženích, pro jeho sociální původ, majetek, rod, zdravotní stav anebo pro jeho stav manželský nebo rodinný.

(2) Za přestupek podle odstavce 1 písm. a) lze uložit pokutu do 1000 Kč, za přestupek podle odstavce 1 písm. b) a c) pokutu do 3000 Kč a za přestupek podle odstavce 1 písm. d) a e) pokutu do 5 000 Kč.

Jak se bránit obtěžujícím hovorům?
Pokud vás někdo obtěžuje přes mobilní telefon, je třeba správně vyhodnotit situaci. V opravdu závažných případech se okamžitě obraťte na Policii ČR, v méně závažných se snažte hovory či SMS zprávy co nejvíce ignorovat. Podle oslovených psychologů jsou totiž vaše reakce právě tím, co dané osoby povzbudí k dalšímu kontaktu.
Jako účinná zbraň se jeví situace, kdy hovor přijmete a telefon položíte na stůl. Nic v té době neříkejte, dokud dotyčného nepřestane monolog bavit a nezavěsí. Pokud toto zopakujete několikrát za sebou, s největší pravděpodobností obtěžovaní přestane.
V případě, že čekáte důležitý hovor a někdo vám volá ze skrytého čísla, nebojte se hovor přimout. Na jeho začátku však mlčte. Normální volající začne mluvit sám od sebe. Jednoduše tak poznáte, zda jde o pachatele či vámi očekávaný hovor.
Vůbec nejúčinnější zbraní je prevence. Své číslo sdělte jen opravdu důvěryhodným osobám a subjektům, neuvádějte jej lehkomyslně při vyplňování dotazníků atd.
Pomoci mohou i některé mobilní telefony disponující funkcí ignorování vybraných hovorů. SMS zprávám se touto cestou však ubráníte jen v případě nemnoha telefonů.
A malá rada nakonec: v případě, že situaci vyhodnotíte jako vážnou, obraťte se nejdříve na Policii. Operátor totiž na žádost Policie odkryje identitu pachatele zdarma.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 29.3.2007


Nokia – od dřevorubců po mobilní telefony

26. 03. 2007

Firmu Nokia jistě není potřeba dlouze představovat – dnes patří mezi přední výrobce mobilních telefonů. Historie této firmy je však daleko starší, její kořeny sahají do minulosti staré více než 140 let, kdy v jihozápadním Finsku začal vznikat průmysl zabývající se zpracováním dřeva.

Sídlo firmy: Espoo, Finsko
Počet zaměstnanců: 67 tisíc
Obrat: 34 miliard Eur v roce 2005
Čistý příjem: 4,6 miliardy Eur v roce 2005

V roce 1865 důlní inženýr Fredrik Idestam založil společnost Nokia wood mills, závody na surovinu pro výrobu papíru (Nokia je jméno městečka, ve kterém firma působila). Na sklonku 19. století v tomto kraji vznikla další společnost, která se stala základem dnešní Nokie – Finnish Rubber Works, což lze přeložit jako Finské gumárenské závody. Poslední důležitou firmou je Finnish Cable Works, která se od roku 1912 začala zabývat výrobou telefonních a telegrafních kabelů. Osudy vlastníků těchto společností se postupně stále více sbližovaly, až v roce 1967 došlo k jejich spojení ve společnost Nokia Corporation.

V době po první světové válce byla škála produktů, které tyto firmy produkovaly, velmi pestrá – od papírenských výrobků, přes jízdní kola a pneumatiky, obuv, osobní počítače, kabeláž, televize až po elektrospotřebiče. V 80. letech Nokia odprodala část svých aktivit souvisejících s výrobou osobních počítačů. Novým majitelem se stala společnost ICL, která se později stala součástí společnosti Fujitsu. Ta se v 90. letech spojila s počítačovou divizí německé společnosti Siemens a vznikla společnost Fujitsu Siemens Computers. To však mnoho štěstí výrobě počítačů ve Finsku nepřineslo. V březnu 2000 zavřel závod na výrobu počítačů své brány a ve Finsku tak skončil jediný velký producent počítačů. Finové tento vývoj nepřijali právě s velkým nadšením, vždyť firma produkovala počítače téměř 40 let.

Přichází komunikace
Část společnosti, která dnes vyrábí mobilní telefony, se v 70. letech věnovala výrobě telekomunikačních zařízení. Jako první na světě například představila digitální telefonní přepínač, který se stal základním kamenem úspěchu telekomunikační divize. První zakázka pro Nokii ve výrobě mobilních telekomunikačních zařízení přišla na začátku sedmdesátých let od finského ministerstva obrany. Předmětem této první zakázky byla výroba polních radiostanic.

Současně s tím se již Nokia podílela na vývoji bezdrátové telekomunikační sítě Nordic Mobile Telephone (známé a nyní již zastaralé NMT) a mobilních telefonů pro tuto síť. Prvním telefonem určeným pro tuto síť, který Nokia představila, byl Nokia Cityman v roce 1987. NMT byla první mobilní síť, která přešla v mezinárodně platný standard, což umožnilo nasazení služeb jako je roaming.

Pro samotnou Nokii znamenala účast na vývoji NMT především získání bohatých zkušeností, které mohla následně zúročit při nasazování technologie GSM. Její první komerční představení se odehrálo v roce 1991, jak jinak než ve Finsku, prostřednictvím mobilního telefonu Nokia a díky technologiím v zákulisí, které byly také dílem této firmy. Digitální technologie GSM se v průběhu 90. let stala dominantní a podle odhadů ji v roce 2006 využívají více než 2 miliardy zákazníků po celém světě.

Druhá strana úspěchu
V průběhu 80. let Nokia pomocí ovládnutí dalších společností pronikala na nové trhy. To se ale na začátku 90. let odrazilo v neuspokojivých finančních výsledcích firmy, která byla stahována do ztrát zejména divizí vyrábějící televizory. Nokia udělala radikální rozhodnutí – zaměřila se na jediný, nejvíce ziskový byznys, a všechny ostatní aktivity se postupně utlumily. Jak se později ukázalo, byla to správná cesta, která firmě pomohla vrátit se zpět na vrchol.

V roce 2004 se do potíží dostala část firmy zabývající se výrobou síťových zařízení. Důsledkem bylo propouštění a reorganizace. To se ve Finsku, kde sociální zabezpečení hraje ve společnosti důležitou roli, nesetkalo s pochopením a národní poklad – firma Nokia – ztratila část ze své aury výjimečnosti, která ji v očích finské veřejnosti do té doby obklopovala.

Přestože je firma vnímána jako mimořádně úspěšná nejenom ve finském, ale i v celosvětovém měřítku, najdou se drobná úskalí. V únoru 2006 Nokia společně s firmou Sanyo oznámily vytvoření společného podniku, který se bude zabývat výrobou zařízení pro technologii CDMA. O několik měsíců obě společnosti oznámily ukončení spolupráce a Nokia své aktivity v oblasti vývoje technologie CDMA utlumila.

V červnu loňského roku byl oznámen vznik dalšího společného podniku, tentokrát se společností Siemens. Spojením těchto dvou firem vznikne kolos, který ve svém oboru, výrobě síťových zařízení pro velké firmy, bude patřit k jedněm z největších na světě. Společnost, do které přešlo dvacet tisíc zaměstnanců mateřské Nokie, má pro rok 2010 plánovaný obrat více než 16 miliard EUR, tedy téměř polovinu státního rozpočtu České republiky.

Přelomové mobily od Nokie

1987
Nokia Cityman – první mobilní telefon určený pro síť NMT

1992
Nokia 1011 – první komerčně dostupný mobilní telefon pro síť GSM

1996
Nokia 9000 – na výstavě CeBIT byl představen první komunikátor od Nokie

1997
Nokia 6110 – mobilní telefon, který si vydobyl neskutečnou oblibu mezi firemními uživateli
Nokia 3110 – telefon, který přinesl tlačítko Navi-Key pro snadné ovládání
Nokia 1611 – model s možností dokoupení solární baterie

1998
Nokia 9110 – další z řady úspěšné série komunikátorů.
Nokia 5110 – telefon dobře známý také u nás; jako první mobil od Nokie přinesl možnost výměny krytů a tlačítek; vyměňovací mánie mohla začít

1999
Nokia 7110 – dlouho očekávaný přístroj s podporou prohlížení WAP stránek

2000
Nokia 3310 – nástupce oblíbených modelů 5110 a 3210; v kategorii mobilních telefonů pro nenáročné uživatele přinesla jako první technologii T9

2001
Nokia 7650 – první mobil vybavený operačním systémem Series 60

2002
Nokia 6200 – série, která uživatelům jako první na světě nabídla podporu technologií GSM/GPRS/EDGE (vedle velmi extravagantního vzhledu)

Zdroj: digitalne.cz ze dne 26.3.2007


Mobil pro kuřáky vypadá i funguje jako krabička cigaret

22. 03. 2007

V Hong Kongu si můžete zakoupit mobilní telefon, který věrně imituje cigaretovou krabičku. Do telefonu je dokonce možné uložit sedm cigaret.

V Hong Kongu můžete zakoupit mobilní telefon ve tvary cigaretové krabičky. Z jedné strany se jedná opravdu o úschovnu cigaret, kterých telefon pobere sedm. Z druhé strany je k dispozici mobilní telefon s barevným displejem.

Telefon dokonce nabízí i fotoaparát s rozlišením VGA a hudební přehrávač. Hudební soubory lze ukládat na paměťové karty formátu microSD. Nechybí podpora multimediálních zpráv MMS a k dispozici je i wapový prohlížeč.

Telefon se prodává v dárkovém balení se zapalovačem a opravdovými cigaretami. Celý komplet v Hong Kongu stojí v přepočtu 3 600 Kč.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 22.3.07



Zobrazené novinky: 651-655
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner