AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 666-670
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Prodej navigací prudce roste, chtějí je třeba zemědělci na hnojení polí

09. 03. 2007

Novým prodejním hitem jsou satelitní navigační přístroje. Díky poklesu cen jejich prodej výrazně vzrostl. Žádají je motoristé, firmy pro pracovníky v terénu a zájem o navigační přístroje mají i sportovci.
GPS navigační přístroje s podrobnými digitálními mapami kupují hlavně motoristé, ale zvyšuje se i prodej ručních přístrojů vhodných pro turistiku či sportování, zjistila ČTK v anketě.

"Nárůst poptávky (po GPS navigačních přístrojích) je obrovský od chvíle, kdy se objevily jednoduché navigace GPS za rozumnou cenu. Náš roční nárůst prodeje se v roce 2006 pohybuje v řádech stovek procent," řekl ČTK mluvčí internetových obchodů Mall.CZ Michal Pobežal.

Výrazné zvýšení prodeje přenosných navigací hlásí i obchody se spotřební elektronikou Datart. "Loni prodej GPS navigačních přístrojů vzrostl meziročně o 3200 procent. Poptávka po navigačních přístrojích se zvyšuje a začínají být téměř standardním vybavením na cesty," uvedl Petr Sommer ze společnosti Datart International.

Podle Radka Hojgra, který provozuje specializovaný internetový obchod www.svetgps.cz, byl loňský rok pro prodej navigačních přístrojů zlomový. Na český trh totiž vstoupilo několik nových výrobců a díky jejich konkurenčnímu boji výrazně klesly ceny navigací. "V roce 2005 nebyl výjimkou přístroj do auta za 25.000 korun, nyní se hranice pohybuje mezi 8000 až 14.000 korunami," řekl ČTK Hojgr.

Pobežal míní, že čeští zákazníci již objevili výhody GPS navigačních přístrojů a spolu s dobrým pokrytím České republiky a poklesem ceny těchto přístrojů se navigace staly masově oblíbené. "Nejvíce se prodávají navigační přístroje do automobilů. Nižší poptávka je po GPS modulech k notebookům a telefonům," uvedl.

Také podle Hojgra se v jeho internetovém obchodě na celkovém prodeji GPS přístrojů ze 75 procent podílejí družicové navigace určené do automobilů, přičemž mezi velké zákazníky patří taxikářské firmy, autodopravci či velkoobchodní společnosti. "Majitelé firem si začínají uvědomovat přínosy této technologie. Ušetří jízdní časy i pohonné hmoty. Navíc za podrobné a stále aktuální papírové mapy by vynaložili daleko vyšší finanční prostředky," podotkl Hojgr.

Zbývající část prodejů připadá hlavně na ruční navigace, které se hodí pro turistiku či sportování. "Navigační technologie se v ČR stávají cenově dostupnější a kupní síla je stále silnější. Mnoho GPS přijímačů si kupují pánové pouze jako další z řady digitálních hraček," řekl Hojgr. Podle ředitele internetových obchodů KASA Martina Kasy loni v předvánočním období patřily GPS navigace mezi nejprodávanější zboží.

Družicovou navigaci si oblíbily i firmy. Například jihočeští silničáři navigačními přístroji GPS loni vybavili všech 175 sypačů. Zařízení se osvědčilo zejména v šumavských úsecích, kde se nesmí solit a často zde uvíznou kamiony. "Dispečer si polohu auta promítne na obrazovku a vidí, který sypač je případně nejblíže. Spojí se s ním a dá mu patřičné instrukce," uvedl ředitel jihočeské správy a údržby silnic Miloslav Ouředník. GPS navigaci v Česku využívají také hasiči či záchranné služby. Zemědělci na Hané s pomocí satelitní navigace již několik let hnojí pole.

Zájem o přenosné navigace a navigace v kapesních počítačích PDA a mobilních telefonech loni podle společnosti Blaupunkt vedl k masivnímu rozšíření navigačních systémů na českém trhu. Podle některých odhadů se v roce 2006 prodej přenosných navigací v Česku zhruba zdvojnásobil. To jen u osobních navigačních systémů určených zejména pro automobily představuje zhruba 20.000 prodaných kusů a tržby kolem 350 až 400 milionů korun. Významnou část tržeb obchodníků tvoří prodej digitálních map do navigačních systémů, které stojí i několik tisíc korun.

Letos by podle firmy Navicore měly trh s přenosnými navigačními zařízeními ovládnout navigace pro mobilní telefony. Finský výrobce mobilních telefonů Nokia nedávno začal nabízet mapovou službu a navigaci. Podle agentury Reuters by tak mohla od základů změnit trh navigačních služeb, protože mapy budou k dispozici zdarma, a to ve více než 150 zemích včetně ČR.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 9.3.2007


Mobily nejsou bezpečné! Hacker vás může odposlouchávat

08. 03. 2007

Myslíte, že mobily jsou bezpečné? Velký omyl – malý prográmek ve vašem mobilu může zajistit odeslání všech SMS, které vám přijdou na předem určené číslo.

O virech a dalších nákazách pro mobily se mluví už velice dlouho. V diskuzích a jistě i ve svém okolí určitě každý pokročilejší uživatel najde řadu případů takovéto nákazy. Současné mobily vybavené operačním systémem mohou být totiž nakaženy stejně, jako kterýkoli počítač.

Na konferenci IDC Security Road Show to názorně předvedl etický hacker Sebastian Schreiber z německé firmy Syss, který se zabývá bezpečností bezdrátových sítí a také hledání možných slabých míst v zabezpečení. Při své návštěvě Prahy testoval stupeň zabezpečení Wi-Fi sítí, a také předvedl jakou škodu může napáchat trojský kůň v běžném Symbianovém mobilu.

Řekne na vás vše

Trojský kůň, který předvedl Sebastian Schreiber, se do vašeho telefonu může dostat pomocí Bluetooth. „Pokud si uživatel nastaví Bluetooth tak, že je jeho telefon všem viditelný a jako výchozí klíč použije nějakou jednoduchou kombinaci, není pro hackera velký problém poslat soubor do telefonu bez vědomí majitele,“ říká Sebastian Schreiber pro iDnes.cz.

A navíc by neměl být problém dostat trojského koně do něčího telefonu i pomocí WAP Push. Méně pokročilý uživatel by určitě klidně aplikaci přijal.

Jakmile se trojský kůň dostane do mobilu, stává se branou do vašeho telefonu. Trojan dokáže zajistit, aby se všechny SMS, které dorazí na nakažený mobil, přeposlaly na předem zadané telefonní číslo. Zpráva se přitom přepošle včetně původního čísla odesílatele.

Ještě daleko zrádnější je pak další schopnost stejného programu – pokud na nakažený telefon zavoláte, ten v tichosti spojí hovor.

Přitom navenek telefon vypadá, že se nachází ve stand-by režimu, displej je zhasnutý a nic se na něm neobjeví. Mikrofon telefonu je ale aktivní a vy tak můžete slyšet vše, co se kolem děje. K odposlechu přímo ideální zbraň.

Trojský kůň přitom není vidět ve spuštěných aplikacích systému, tedy alespoň se základními nástroji, které jsou standardně v Symbian telefonech k dispozici. Je možné, že by je odhalil některý z nástrojů pro monitorování systému, které se dají koupit. Přesměrování SMS bychom si asi mohli všimnout i na podrobném výpise účtu. Jenže než nám přijde, může někdo zjistit spoustu věcí, o kterých by vědět neměl.

Jak se bránit?

„Nákazy se zbavíme jedině přeflashováním firmware, případně hardwarovým resetem,“ říká Sebastian Schreiber. Zdá se ale, že pomalu nastává doba, kdy se bez antiviru v telefonu neobejdeme, stejně jako na stolních počítačích.

Svou verzi antivirového programu pro smartphony nabízí většina velkých producentů antivirových programů. Například Symatec nabízí pro Symbian produkt Symantec Mobile Security 4.3 for Symbian OS. Součástí produktu je rezidentní ochrana (real-time štít) i sken zařízení na vyžádání. "Podporujeme i nové verze OS - Symbian 9, kromě klasického antiviru chránícího souborový systém telefonu je v aplikaci i firewall a modul detekce skenování portu," řekla nám PR Manažerka společnosti Symatec Věra Petrtýlová.

Podobně jako v případě produktů pro stolní počítače je možné Mobile Security spravovat centrálně, tj. konfigurovat a skutečně vynucovat bezpečnostní nastaveni. K aktualizaci lze využít nepřetržité služby "LiveUpdate Wireless". Podobná ochrana je k dispozici i pro platformy Windows CE - produkt Symantec Mobile AntiVirus for Windows Mobile.

Svou verzi připravuje i český Grisoft, technický ředitel a jednatel společnosti Karel Obluk nám na náš dotaz řekl: "Společnost GRISOFT problematiku zabezpečení mobilních zařízení nepodceňuje," a dodává: "Produkt AVG Mobile Security, určený k ochraně některých typů manažerských mobilních telefonů, bude uveden jako veřejná beta verze v průběhu druhého čtvrtletí 2007 a bude volně ke stažení."

Přirozeně je na místě také opatrnost při používání mobilu. Rozhodně se nevyplatí přijímat soubory přes Bluetooth z neznámého zdroje. Ideální je vypnout zobrazení telefonu pro okolí, ovšem tato volba nás bude trochu omezovat při používání – pokud budeme chtít telefon spojit třeba s počítačem, budeme muset zobrazení aktivovat. Pochopitelně je dobré nenastavovat výchozí klíč pro párování, případně použít nějaký delší a komplikovanější, ne obligátní čtyři nuly.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 8.3.2007 (Jan Lodl)


Bitvu patentů na telefon vyhrál Bell. O pouhé dvě hodiny

06. 03. 2007

"Bože, ono to mluví!" zvolal brazilský císař don Pedro II. na světové výstavě v americké Filadelfii, když narazil na předváděný telefon. Jeho výkřik spustil lavinu zájmu o vynález, který zásadně změnil život lidstva i jeho autora.
Onen autor se jmenoval Alexander Graham Bell a jeho jméno je synonymem pro snad nejpoužívanější přístroj dneška. Od narození tohoto vědce, vynálezce a zlepšovatele uplynulo v sobotu 160 let.

S patentem USA číslo 174465 na telefon, vůbec nejvýnosnějším jaký kdy byl podán, to ale nebylo jen tak. Onoho 14. února 1876 totiž na příslušný patentní úřad ve Washingtonu dorazil pouhé dvě hodiny po Bellovi s tímtéž nápadem chicagský technik Elisha Gray; ten svůj přístroj nazýval "elektroharmonický telegraf".

Grandiózní náhoda brzy vedla k sérii soudních procesů, které nakonec už znechucený Bell vyhrál. Odškodněním mu bylo bohatství: licenční poplatky jen z prvních dvaceti let telefonování mu vynesly sto milionů dolarů.

Bellovi kupodivu chybělo vzdělání ve fyzice. Narodil se v Edinburghu jako syn jazykovědce a neslyšící matky. Tak jako jeho děd a otec učil mluvit hluchoněmé děti. Už za studií na univerzitách v Edinburghu a Londýně se začal zabývat akustikou, aby dokázal nějak pomoci své matce.

V roce 1870 jeho rodiče emigrovali do Kanady, kde se Bell dál zabýval studiem lidské mluvy a sluchu, ale také zkoumal možnosti komunikace za pomoci elektrické energie. Například navrhl piano, které pomocí elektřiny dokázalo přenášet hranou hudbu na dálku.

Ve výzkumech pokračoval i později v Bostonu za finanční podpory tamního právníka Gardinera Hubbarda. Do jeho hluchoněmé dcery a své žačky Mabel se zamiloval; později si ji vzal za ženu.

Začalo to vylepšováním telegrafu

Na počátku cesty, jejímž vyvrcholením byl vynález telefonu, stála snaha o zvýšení přenosové rychlosti telegrafu. Ten umožňoval posílat v jeden okamžik pouze jednu depeši, a to bylo v době narůstajícího zájmu o telegrafii žalostně málo. Bell se proto pokoušel sestrojit přístroj, který nazýval "harmonický telegraf". I ten využíval Morseovy abecedy, tedy kombinaci teček a čárek, ale byl schopen přenést více zpráv v jednom okamžiku. Princip, známý nyní jako tónová telegrafie, spočíval v tom, že signály jednotlivých zpráv byly odesílány s použitím různě vysokých frekvencí.

Právě při práci na vylepšeném telegrafickém aparátu přišel Bell zcela náhodou na důležitý objev. Když Watson jednoho dne nezáměrně rozvibroval jeden z pružných kovových jazýčků telegrafu, přenesl se vzniklý tón prostřednictvím vodičů na obdobný přístroj na druhém konci linky. Zvlášť pozoruhodné bylo, že oba přístroje byly v dané chvíli odpojeny od přívodu elektřiny. Jak Bell po řadě experimentů zjistil, příčinou záhadného jevu byl slabý elektrický proud, který jazýček indukoval svým kmitáním v blízkosti magnetu. Je-li možné přenášet tón, proč ne rovnou lidský hlas, napadlo Bella. Od toho dne, 2. července 1875, se zcela soustředil na jediné - sestrojit aparát schopný přenášet řeč na dálku prostřednictvím vodičů.

Patent podaný za pět minut dvanáct...

Práce na vynálezu si vyžádala několik měsíců. Konečně 14. února 1876 podal Bell žádost o patentování svého přístroje. Bylo to za příslovečných pět minut dvanáct, neboť jen o několik hodin později dorazil do téhož úřadu jiný vynálezce, jistý Elisha Grey, který se domáhal uznání svého, jak se domníval, unikátního nápadu - telefonu. Z nevídané situace nakonec vyšel vítězně Bell, který 7. března 1876 získal patent číslo 174.465, podle všeho jeden z nejvýnosnějších v historii. Tři dny na to se v domě na bostonském Exeterském náměstí číslo pět uskutečnil první telefonický hovor.

První hovor jako tísňové volání

Začátkem ledna 1876 umístili Bell s Watsonem sluchátkový přístroj na půdě a mluvítko si Bell postavil na svůj stůl v přízemí. "Pane Watsone, prosím, přijďte sem, potřebuji vás tady!" Věta, kterou pronesl Bell do mikrofonu, později vstoupila do dějin. Protože za okamžik se po schodech přiřítil nadšený asistent: "Slyšel jsem vás! Funguje to!"

S jistou nadsázkou se dá říci, že hned první hovor v dějinách byl tísňovým voláním. Bell prý volal svému asistentovi proto, že si při manipulaci s telefonním aparátem potřísnil kalhoty trochou kyseliny a potřeboval jeho pomoc. Podle některých pramenů je ale historka s kyselinou pouze legendou a jaká byla skutečná první slova nelze s jistotou určit. Bez ohledu na okolnosti zůstává skutečností, že 10. březen 1876 je všeobecně považován za datum uskutečnění prvního telefonátu.

Telefon byl na světě, ale nikdo o něj nejevil zájem. Dokonce ani na světové výstavě Centennial Exhibition ve Filadelfii, kde ho Bell roku 1876 předváděl. Až teprve když zmíněný výkřik brazilského císaře prolétl Amerikou, rozpoutal horečný zájem. O dva roky později už Bell slavnostně zahajoval provoz první telefonní centrály v Newhavenu. Do telefonování osobně zasvětil i královnu Victorii.

I později byl slavný vynálezce zván ke všem významným premiérám v novém odvětví techniky. Například roku 1915 zahájil v New Yorku provoz 5500 km dlouhé telefonní linky, která spojovala východní pobřeží USA se západním.

Soudní spory s Grayem trvaly skoro 20 let a definitivně je ukončila až Grayova náhlá smrt roku 1901. Bell spor nakonec vyhrál; výrok soudu dokonce tvrdí, že "Bell je samostatným a prvním vynálezcem každého druhu elektrického přenosu zvuku".

Bellovy další výzkumné aktivity

V hledáčku slavného vědce se ale ocitly i jiné výzkumy. V roce 1909 jako první na území Kanady vzlétl ve vlastnoručně konstruovaném letadle. Testoval i modely helikoptér. Také konstruoval křídlové lodě. V roce 1918 sestrojil v té době nejrychlejší válečnou loď. Přišel i s koncepcí přenosu zvuku pomocí optických vln.

Přezdívku "otec neslyšících" mu vynesl celoživotní zájem a starost o komunikačně postižené, na jejichž výzkum a pomoc věnoval spoustu peněz. Když roku 1922 ve věku 75 let zemřel, umlkly na minutu všechny telefony ve Spojených státech. Na světě jich tehdy fungovalo 22 milionů. Bellova verze telefonu se koncepčně používala až zhruba do konce minulého století.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 6.3.2007


S daní nebo bez daně? Snaží se nás operátoři napálit?

02. 03. 2007

Co je lepší a férovější? Uvádět ceny s DPH nebo bez ní? Vodafone se nyní rozhodl, že bude uvádět ve své komunikaci jen ceny s DPH.
Spor se týká uvádění cen s daní z přidané hodnoty nebo bez ní. Výrobci, a také mobilní operátoři, často argumentovali především potřebami firemních zákazníků, kteří jsou plátci DPH. Jenže ono to tak jednoznačné není – i podnikatelé musí nejprve cenu zaplatit s DPH, a teprve následně mohou zaplacenou daň odečíst od té, co by sami měli státu zaplatit.

Odpověď bude možná o něco jednodušší – cena bez daně vypadá opticky nižší. Co na tom, že ji musíme nakonec stejně zaplatit? Nezní mnohem lépe 399 Kč než 474,81 Kč?

Svou roli v celé kauze určitě hraje i psychologický tlak, když o nějakém produktu uvažujeme, nemusíme si vždycky uvědomit, že cena bude o něco vyšší. Tarify mobilních operátorů jsou typickým příkladem – vybereme si některý z kreditních tarifů, vida, máme měsíční paušál 300 Kč, to je super. Ale ouha, když dorazí účet, zjistíme, že musíme zaplatit 357 Kč.

Jak je to dnes?

Až dosud mobilní operátoři rozlišovali mezi předplacenými tarify a paušály. U předplacených karet se ceny v posledních letech uváděly včetně daně. V samotných počátcích sice tehdejší Eurotel i Paegas zkoušeli uvádět ceny bez DPH i u předplacených karet, nakonec od toho ale upustili.

V případě paušálních tarifů se této – trochu zvrácené – logiky drží stále a inzerují ceny bez DPH. V některých případech je cena s daní uvedena alespoň menším písmem pod čarou, někdy ani to ne. A tak v poměrně velkém počtu případů píšeme články o nových tarifech s kalkulačkou v ruce. My vás totiž chceme informovat korektně.

Do očí bíjícím příkladem je současná reklamní kampaň O2 na ADSL připojení Internet Expres. Velkými písmeny je uváděna cena bez DPH. Chytlavá, dobře vypadající baťovská cena. Cena s DPH je v televizní kampani uvedena miniaturním písmem při spodním okraji obrazovky, nestojíte-li pár centimetrů od televize (a ke všemu pořádně velké), nemáte valnou šanci si přečíst, kolik vlastně zaplatíte.

T-Mobile si stěžoval, Vodafone bude férovější

Blýskáním na lepší časy je rozhodnutí Vodafone nadále udávat ve své komunikaci všechny ceny s DPH. „Rozhodli jsme se zákazníkům vyjít vstříc tím, že budeme komunikovat pouze konečnou cenu včetně DPH. Jedná se o zcela nový a naprosto férový přístup k zákazníkům, který svědčí o tom, že Vodafone mění zažitá pravidla na trhu,“ dodal Hrabovský s tím, že firma doufá, že postupem doby se k její iniciativě přidají i ostatní operátoři.

Proč se tak Vodafone najednou rozhodl? Paradoxně ho k tomu přiměl konkurenční T-Mobile, který sám dál uvádí u paušálních tarifů ceny bez DPH. „Nejdříve jsme Vodafone vyzvali k nápravě, poté co nám nevyhověli, jsme se obrátili na Českou obchodní inspekci, která je dozorovým orgánem nad uváděním ceny ve vztahu ke spotřebiteli, a dále na Radu pro Reklamu, neboť kampaň trpí i dalšími vadami ve vztahu k řádné informovanosti spotřebitele,“ uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.

Oč šlo? O reklamní kampaň na Vodafone Kamarádi, poměrně přelomovou službu, která asi leží konkurentům v žaludku. Naštěstí to nedopadlo jako obvykle, kdy konkurence dosáhne zrušení nějaké uživatelsky příjemné služby. Vodafone reagoval a rozhodl se nadále postupovat trochu jinak. Uvidíme, kdy se přidá i stěžovatel T-Mobile.

Nezdraží?

Proti variantám Nabito 119, Nabito 357, Nabito 714, Nabito 1 190 nebo Nabito 2 142 asi bude poměrně razantně protestovat marketingové oddělení. To bude určitě i nadále tlačit na to, aby ceny v komunikaci byly jednoduché a lákavé. Takovéto tarify by si asi nikdo nezapamatoval. Přirozeně, pokud se ostatní operátoři přidají, budou mít úplně stejný problém. Je tedy velmi pravděpodobné, že se v nejbližší době dočkáme úplně nových tarifů s novou a zokrouhlenou částkou.

Jako příklad můžeme vzít tarif Vodafone Nabito 300. Cena s DPH je 357 Kč. Těžko čekat, že kvůli marketingu se operátor připraví o část zisku a bude účtovat 300 Kč včetně DPH. Pravděpodobnější je zaokrouhlení směrem nahoru. Může to být 350 Kč, ale také 399 Kč, což opticky vypadá ještě lépe.

Za přehlednost bychom tak mohli zaplatit nepříjemnou daň – operátoři ceny zaokrouhlí nahoru tak, aby se dostali opět na pěkné a zapamatovatelné ceny. Takže nás bude čekat Nabito 150, v horším případě Nabito 199. U O2 bychom se tak zřejmě dočkali Simple 300 a T-Mobile by mohl přijít s tarifem Kredit 300. Ve výsledku to pak bude znamenat, že zaplatíme o něco více. I když je pravda, že u kreditních tarifů by nás to tolik mrzet nemuselo, částku navíc si stejně budeme moci provolat.

Na druhou stranu, uvádění cen s daní bude rozhodně znamenat, že ceny mezi operátory se budou mnohem snadněji porovnávat. Navíc, jak ukazuje O2 se svým tarifem Simple 1 980, marketingové oddělení nemusí vždycky uspět. Takže, kdo se přidá?

Zdroj: idnes,cz sekce Mobil ze dne 2.3.2007 (Jan Lodl)


Budeme si prohlížet fotografie z mobilu ve 3D zobrazení?

01. 03. 2007

Toužíte si prohlížet obrázky z mobilu ve 3D? Zanedlouho to již možná bude možné a nemuselo by se to ani prodražit. Stačí použít osvědčenou technologii a zkombinovat jí s moderní elektronikou.

Přesně tento postup zvolila společnost Neochroma, která nedávno představila prototyp miniaturního projektoru, který umožní sledování trojrozměrného obrazu z mobilních telefonů. Tou starou osvědčenou technologií je stereoskopie. Při ní se každé oko dívá na svůj vlastní obrázek a vzniká tak dojem trojrozměrného obrazu.

Na tomto principu je založena spousta stereoskopických promítaček a hraček. Možná si mnozí z vás pamatují populární Meoskop, do kterého se vkládaly kotoučky s drobnými diapozitivy. Koukalo se do něj jako do dalekohledu, pěkně proti světlu, aby obrázky hezky vynikly. Za dob ne zas tak dávno minulých byly populární především obrázky s cestovatelskou tématikou, člověk si tak alespoň na chvíli mohl připodobnit, jaký je to zážitek stát třeba před budovou Washingtonského Capitolu.

V dnešní době elektronických hraček upadly stereoskopické promítačky do zapomnění. Jenže díky firmě Neochroma možná brzy nastane jejich renesance, protože jejich řešení je přesně takovou stereoskopickou promítačkou, která umí zobrazovat obsah z displeje mobilního telefonu.

Princip je jednoduchý – na určené místo přiložíte mobilní telefon a zařízení se pomocí soustavy zrcadel postará o to, aby byl obraz přesměrován do dvou větví. Do zařízení se kouká, stejně jako u všech stereoskopů, jako do dalekohledu, tentokráte ale nebudete muset hledat zdroj světla, který vám obrázek prosvětlí, o to se postará zařízení samo.

Prototyp umí pracovat s telefony s displeji o velikosti úhlopříčky 1,6 až 2,6 palce a výsledný obraz s trojrozměrným dojmem by měl na člověka působit jako když se kouká na 19 palcový monitor ze vzdálenosti 30 palců (cca 76 cm). Použitý telefon by měl být véčko, aby i po nasazení šlo ovládat prohlížení.

Na mobilních telefonech samozřejmě nebude tato technologie omezená jen na statické obrázky, sledovat půjde i video. Na celovečerní projekci to asi nebude, komu by se chtělo stereoskop držet dvě hodiny před očima, ale krátké klipy, nebo nějaká ta epizoda seriálu se jistě budou dát zvládnout. Pokud vše půjde hladce, dočkáme se komerčního řešení do dvou let

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 1.3.2007 (Luděk Vokáč)



Zobrazené novinky: 666-670
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner