AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 696-700
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Zima a její vliv na kapesní počítače

26. 01. 2007

Možná jste si při zakoupení vašeho PDA všimli, že na jeho zadní straně, nebo alespoň v manuálu či na krabici, je napsána kouzelná klauzule For home and office use. Což v překladu znamená, že kapesní zařízení je určeno pro použití v domácnosti či v kanceláři. Z toho také vyplývají omezené možnosti jeho využití, tedy pokud jste si nezakoupili zrovna outdoor, nebo vojenský model.

Většina PDA je konstruována pro pracovní využití v rozmezí teplot mezi 0 až 50 stupňů Celsia. Záleží to ovšem na konkrétním modelu. Horní hranice může činit i 65 stupňů Celsia. Vyplývá to z nutnosti chlazení a omezení displejové části.

Spodní hranice (nebo-li mráz) je však kritická z několika hledisek:


- křehnou plasty – to se může projevit například na samotném krytu, který má větší tendence prasknout při nechtěném nárazu. Vlivem nízkých teplot se může také zlomit některá z malých mechanických součástek uvnitř či venku stroje. Klasicky třeba pant dvířek od paměťového slotu či zámek na konektoru kabelu.

- menší výdrž na baterie – působením nízkých teplot ztrácí akumulátor svou kapacitu a nevydrží tak dlouho, jako při pokojových teplotách. Nutnost častějšího dobíjení.



- digitizér není citlivý – jelikož jsme si na Palmare před časem popsali funkci digitizéru, můžete vědět, že se skládá ze dvou vrstev, mezi kterými je dielektrikum. To se vlivem mrazu a nízkých teplot může změnit ve velice špatně mechanicky stlačitelné a tím dojde nejenom k nepřesnostem rozeznávání, ale také k nerozeznání vlastnímu. Nebo přinejmenším bude muset uživatel vyvíjet mnohem větší tlak na stylus.


- displej a jeho reakce se zpomalí – obrazovka je tvořena tekutými krystaly. Ty se pohybují, respektive natáčejí a umožňují tak prostup polarizovaného světla. Působením nízké teploty však ztrácí na rychlosti. To vede k tomu, že displej se pomalu překresluje, rychlé sekvence za sebou zanechávají šmouhy a obrysy. Při velkém mrazu může dojít k zamrznutí a obrazovka vůbec nic nezobrazuje, nebo je na ní vidět poslední obraz, než zamrznul úplně.


Jak se těmto stavům vyhnout?

Jedinou účinnou radou je, abyste za současného počasí používali PDA ideálně jen doma a v kanceláři. A proto doporučujeme: Nenoste v zimě kapesní počítač ve vnějších kapsách bund, kalhot, nebo batohů. Spíše ho umisťujte tam, kde nemůže dojít k promrznutí (příklad - ve vnitřní kapse bundy, uvnitř batohu, nebo tak, abyste ho zahřívali svojí částí těla). Hlavně za mrazů vytahujte PDA ven jen na nezbytně nutnou dobu. A pokud se stane, že kapesní počítač přestane reagovat či zamrzne, dejte ho na teplejší místo a odneste domů. Tam ho však neohřívejte! Nechte ho rozmrznout při pokojové teplotě. Při prudkém ohřátí z mrazu by se na studených částech mohla vytvořit vrstvička vody a může dojít i ke zkratu, či nevratnému poškození vašeho PDA.

Zdroj: idnes.cz sekce mobil ze dne 26.1.2007


Jeden, dva, Nokia - každý třetí koupil Nokii

26. 01. 2007

Velká pětka největších světových výrobců mobilů zveřejnila své finanční výsledky. A potvrdili se původní předpoklady – Vánoční prodeje zlomily všechny rekordy! Světu mobilů vládne nadále Nokia.
A je to tady. Máme za sebou rekordní čtvrtletí i rekordní rok, alespoň se co se prodeje mobilů týče. A příští rok to má být ještě lepší. Kam se všechny ty mobily podějí?



Z rozporcovaného koláče je jasné, že každý třetí mobil nesl logo Nokia a zhruba každý pátý logo Motoroly. Stále se snižuje podíl menších výrobců, otázkou ale je, jestli statistiky dokonale podchycují všechny menší čínské a jihokorejské značky. Podstatné polepšení těch (nej)menších vzadu přesto nemůžeme očekávat.

Jak je to celkem?

Podle odhadů Strategy Analytics překročily celkové prodeje mobilů v roce 2006 miliardu kusů, což je historický rekord. Stejně rekordní je 300 milionů prodaných kusů jen za čtvrté čtvrtletí – to znamená nárůst o 22 % ve srovnání se stejným obdobím loni. Výhled na letošní rok pak mluví o prodeji 1,1 miliardy mobilů.

Z tohoto množství prodala přes 100 milionů kusů Nokia, zvýšila tak svůj tržní podíl na 35 %, což je nejlepší výsledek od roku 2003. Operativní zisk se ale zvýšil jen o 15 %, což je způsobeno vyšším podílem low-endových modelů v portfoliu.

Motorola zvýšila svůj tržní podíl o 3,5 % a udržela druhé místo, zaznamenala ovšem propad zisku. Samsung drží třetí příčku, mírně si polepšil, ale čtvrtý Sony Ericsson stoupá vzhůru razantněji. Ještě na konci roku 2005 probíhal cílovou páskou tělo na tělo s LG, ale loni se mu podařilo jihokorejskému soupeři zmizet za zatáčkou.

LG zvýšil prodeje jen o 5 %, což je nejhorší výsledek za poslední roky. Povzbudivé je zvýšení prodejů v segmentu 3G telefonů, naopak propad nastal v segmentu CDMA telefonů, hlavně kvůli nižším prodejům v Indii.

Největší oslavy tak může chystat Sony Ericsson, který zaznamenal největší nárůst ve všech důležitých parametrech – prodej přes 26 milionů kusů a zisk přes 700 milionů dolarů. Tedy absolutně nejlepší výsledek v historii.


Nokia je jednička, ale musí se mít na pozoru

Výsledky Nokie jsou možná mírně optimističtější než se čekalo, ovšem takové oslavy jako u Sony Ericssonu se u Nokie asi konat nebudou. Pravdou ale je, že Nokia zaznamenala růst všech důležitých parametrech.

Celkové prodeje se čtvrtletně zvýšily o 16 %, meziročně pak o 13 %, což zhruba odpovídá růstu celého trhu. Hrubá obchodní marže vzrostla na 32,4 % z 30,9 % ve třetím čtvrtletí – to znamená, že Nokia v posledním čtvrtletí prodávala především dražší modely.

Poměrně dobrou zprávou pak je, že provozní zisk vzrostl v 4Q o více než 1 % oproti předchozímu kvartálu a činil 13,3 %.

Operativní cash flow činilo v tomto období 1,7 miliardy EUR (necelých 48 miliard Kč), celkové cash flow je pak 41,1 miliardy EUR (1,156 bilionu Kč) a zvýšilo se o 20 %. Nokia prodala přes 106 milionů mobilů, což znamená nárůst o 19 % ve srovnání s předchozím čtvrtletím a 26 % meziročně. Díky tomu dosáhla Nokia tržního podílu přes 35 % (zvýšení o 3 %)!

Celkově prodala Nokia v roce 2006 347 milionů mobilních zařízení, přičemž se odhaduje, že celkově se prodalo 978 milionů. Pro Nokii to znamená meziroční růst o 31 %. Divize mobilních telefonů se na celkových prodejích podílí 60 % a 19 % tvoří multimédia.

Do Evropy směřovalo zhruba 38 % produkce, ovšem nejsilnějším trhem je Čína s 4,913 miliardy EUR (138,3 miliard Kč).

Zajímavé jsou i výsledky prodejů multimediálních zařízení. Nokia prodala 140 milionů telefonů s foťákem, 70 milionů hudební mobilů a 40 milionů konvergovaných zařízení, což je skoro polovina trhu.

Motorola vydělává, ale méně

Dnes zveřejnila své ekonomické výsledky za poslední čtvrtletí loňského roku také americká Motorola. I ona má řadu důvodů slavit, ale podobně jako v případě Samsungu je za oslavnými fanfárami trochu hořká příchuť. Ne všechno je totiž růžové jako RAZR.

Motorola prodala za 4Q celosvětově téměř 66 milionů telefonů – to znamená meziroční nárůst 47 % a zisk tržního podílu 23,3 %. Motorola je tak celosvětově na druhé pozici mezi výrobci mobilů a prodala zhruba tolik, co třetí a čtvrtý v pořadí dohromady. Tržby vrostly Motorole o 17 %, což je také poměrně dobrý výsledek.

Až dosud to vypadá, že oslavy Motoroly si nijak nezadají se Sony Ericssonem, jenže už prohlášení Eda Zandera, předsedy představenstva společnosti Motorola, na začátku ledna signalizovalo, že ne vše je úplně v pořádku. Akciové trh reagovaly na toto prohlášení propadem pod 20 USD za akcii. Ve čtvrtém čtvrtletí došlo totiž k poměrně razantnímu propadu hrubé marže a provozního zisku – ten propadl dokonce o téměř 50 procent, meziročně to znamená propad z 542 milionů na 428 milionů.

Co to znamená? Motorola se na vánočním trhu pustila do cenového souboje se svými konkurenty, získala tak sice větší tržní podíl, ovšem za cenu, že prodávala za nižší ceny a tedy s nižším ziskem. Přesně tenhle problém poslal svého času ke dnu německý Siemens. Na rozdíl od něj ale Motorola zůstává zisková, takže je naděje, že se nepříznivý trend podaří zvrátit.


Výsledek mobilní divize v USD Q4 2006 Q4 meziročně rok 2006 Meziročně
Tržby 7,8 mld. + 19 % 28,383 mld. + 32 %
Provozní zisk 341 mil. - 48,5 % 2,690 mld. + 23 %

Šampaňské pro Sony Ericsson

Sony Ericsson dodal ve čtvrtém čtvrtletí na trh 26 milionů přístrojů, což představuje nárůst o 61 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku. Tržby meziročně vzrostly o 64 % a dosáhly výše 3 782 milionů EUR (přes 100 miliard Kč). Zisk před zdaněním činil 502 milionů EUR (skoro 14 miliard Kč) a v meziročním srovnání vzrostl o 144 %. Čistý zisk dosáhl výše 447 milionů EUR (12,5 miliardy Kč).

Za úspěchem stojí především velmi dobré prodeje mobilů z řad Cyber-Shot a Walkman. Díky tomu, že se prosadily především dražší modely, vrostla průměrná prodejní cena (ASP) více než se očekávalo. Mimořádně silný růst zaznamenal Sony Ericsson na rozvíjejících se trzích Latinské Ameriky a Asijsko-Pacifické oblasti.

„Společnost Sony Ericsson posledním čtvrtletím úspěšně zakončila silný rok plný rekordních objemů tržeb i čistého zisku. Důvodem je stoupající oblíbenost našich fotomobilů a hudebních telefonů. Dřívější investice do výzkumu, vývoje a marketingu nám dovolily rozšířit produktové portfolio a posílit značku jak u uživatelů, tak operátorů,“ řekl Miles Flint, prezident společnosti Sony Ericsson. „Naším cílem je stát se jedním ze tří největších hráčů na trhu a díky rekordnímu roku 2006 je tento cíl dosažitelný,“ dodává.

Sony Ericsson odhaduje celosvětový trh mobilních telefonů na 980 milionů dodaných přístrojů v roce 2006, což je více než předchozí prognóza o 950 milionech dodaných přístrojů. Sony Ericsson překonal celkový růst trhu a zvýšil svůj globální tržní podíl o 1 % na celkových přibližně devět procent za čtvrté čtvrtletí.

Samsung v mírné depresi

Korejský Samsung věnoval svojí mobilní divizi v posledních letech velkou pozornost, takže výsledky za čtvrté čtvrtletí zřejmě velké nadšení v Soulu nevzbudí. Divize Telecommunication Network Business oznámila příjmy 4,65 trilionu wonů (asi 107 milard Kč), a operační zisk 350 miliard wonů (přes 8 miliard Kč).

Přitom Samsung prodal ve čtvrtém čtvrtletí 32 milionu telefonů, což je čtvrtletní rekord. Zasloužily se o to velmi dobré prodeje řady Ultra Edition. Celkové prodeje za minulý rok činily 118 milionů kusů, což znamená překročení plánů stanovených pro mobilní divizi. Nicméně na operativním zisku se negativně podílely zejména náklady na marketingovou kampaň v závěru loňského roku.

V roce 2007 se Samsung chce zaměřit především na dobře vybavené a dražší modely a uvede na trh více než 30 nových přístrojů s podporou 3G (WCDMA) zaměřených především na hudbu, video a multimediální zprávy.


LG má větší prodeje a přesto neslaví

Ani aktuální světová pětka – LG Electronics – nemá důvod k žádným velkým oslavám. LG Mobile Communication Company zaznamenala tržby ve výši 2,350 bilionů KRW (54,451 miliardy Kč), což je čtvrtletní nárůst o 2,3 %, ovšem zároveň to znamená pokles o 12,3 % meziročně.

Příjmy z prodeje mobilních telefonů vzrostly o 2,9 % na 2,187 bilionů KRW (50,674 miliardy Kč) z 2,126 bilionů KRW (49,2 miliardy Kč) v předchozím čtvrtletí a klesly o 10,8 % meziročně. Celkové dodávky dosáhly 17 milionů kusů (8,9 milionů v CDMA, 6,2 milionů v GSM, 1,8 milionů ve 3G), což znamená celkem 64,4 milionů kusů za rok 2006.

Dobrý výsledek zaznamenalo LG v Severní Americe díky 3G telefonům. Naopak v Evropě, Asii, a trzích Středního východu a Afriky posílilo LG svoji pozici v GSM. Podobně jako někteří ostatní výrobci, i LG zaznamenalo pokles provozního zisku o 1 % na 2,7 % z 3,7 % oproti předchozímu čtvrtletí.

Zdroj: idnes.cz sekce mobil ze dne 26.1.07 (Jan Lodl)


Mobil má na sobě více bakterií než průměrné záchodové prkénko

25. 01. 2007

O nevalné hygieně mobilních telefonů bylo již napsáno mnohé. Problémem se začali zabývat i samotní výrobci. Podle nejnovější studie je navíc na nebezpečné bakterie mobilní telefon bohatší než záchodové sedátko.
Uvádí to ve své aktuální tiskové zprávě britský prodejce mobilních telefonů Dial-a-Phone s tím, že studie byla prováděna v porovnání s mnoha předměty týkajících se našeho každodenního života.

Krom zmiňovaného mobilního telefonu a záchodového sedátka se tak ve studii objevuje též klávesnice, podrážka bot či klika u dveří. Bakterie, které byly z těchto věcí sejmuty a analyzovány, pak mobilu přiřkly jasné prvenství.

"Mobilní telefony, stejně jako mnoho dalších 'každodenních objektů' jako pevný telefon či počítačová klávesnice, poskytují bakteriím ideální útočiště," říká Joanne Verran, profesor mikrobiologie z Manchesterské univerzity.

Bakterie se na mobilu lehce množí

Dle něj jsou věci s přívlastkem 'mobilní' více náchylné na zachytávání nečistot z důvodu přenášení v kapsách, batozích a častého braní předmětu do rukou. V případě mobilu není zanedbatelné ani časté přikládání k tváři a ústům.

"Jinými slovy přichází takové předměty do styku s více částmi našeho těla a tím i širším spektrem bakterií než toaletní prkénko. Telefony navíc obsahují více typicky kožních bakterií," dodává Verran.

Zatímco na podrážkách bot byly nalezeny bakterie vyskytující se na zemi a ve vzduchu, na ostatních předmětech se krom jiných druhů kožních bakterií vyskytl i poměrně vzácný zlatý stafylokok (staphylococcus aureus).

To je dáno tím, že bakteriím tohoto typu svědčí vysoké teploty a mobilní telefon je tak perfektní pro množení těchto primitivních organismů z důvodu jeho uchovávání v teplém prostředí kapsy, batohu či manažerského kufříku.

Varování tu již bylo

Před nebezpečím bakterií v mobilním telefonu varovala již v srpnu loňského roku britská média v souvislosti s nakažením tří lidí odolným zlatým stafylokokem (MRSA). Tou dobou vycházela ze studie uskutečněné v arizonské nemocnici, kde na čtvrtině testovaných telefonů objevili MRSA infekci.

"Telefony by se měly užívat jako věci, které se nepůjčují. Podobně jako zubní kartáček nebo rtěnka. Neměly by se půjčovat, protože se špatně čistí a v nemocnicích mohou přenášet bakterie," řekl tehdy doktor Maharajh z trinidadské univerzity.

Čeští lékaři jsou ale k teorii více skeptičtí. O odolném stafylokokovi vědí, v nemocnicích jsou pro pacienty s touto diagnózou speciální pokoje.

"Možnost přenosu přes mobilní telefon samozřejmě existuje, protože stafylokoky žijí na kožních buňkách. Osobně jsem se však s takovýmto případem nesetkal," řekl pražský lékař Igor Janeček.

Problém řeší i výrobci

O tom, že nejde jen o planý výkřik do tmy, svědčí i snaha výrobců o řešení tohoto problému. Na trhu již dnes najdeme vybrané modely s antibakteriální úpravou. Takový telefon má ve své nabídce například LG a Samsung či americká Motorola.

Studie ale pouze potvrdila obecně známý fakt, že bez pravidelného čištění respektive dezinfekce se na zkoumaných předmětech mohou začít rozšiřovat bakterie, které jsou potenciálně nebezpečné.

Tiskový mluvčí společnosti Dial-a-Phone závěry výzkumu okomentoval slovy: "Může to vypadat jako děsivý obrázek, ale naše rada je jednoduchá. Stačí telefon pravidelně čistit antibakteriální útěrkou."

Zdroj: idnes.cz sekce mobil ze dne 25.1.2007 (Michal Hron)


Myslíte si, že s O2 voláte o víkendu zdarma? Nenechte se mýlit!

23. 01. 2007

Zkraťte svůj pracovní týden a prodlužte si víkend, hlásá masivní reklamní kampaň operátora O2. O tom, že volné jednotky dostanete až po vyčerpání vlastních volných minut však již operátor mlčí. Podobně se chová i T-Mobile u svého nekončícího volání a smskování.
Pátek, sobota, neděle. Na masivní reklamu operátora O2 s víkendovými hovory zdarma si zkrátka vzpomene téměř každý z nás. Pokud jste však reklamě slepě věřili, může vás váš budoucí účet nemile překvapit.

Operátor se totiž ve své kampani zapomíná zmiňovat o faktu, že "v rámci služby Dlouhý víkend čerpá zákazník nejdříve volné minuty nebo kredit, které jsou součástí zvýhodněného tarifu nebo tarifního balíčku."

Tuto skutečnost se dočtete pouze v úplných podmínkách akce dostupných na webu operátora. A ani k nim nemáte jednoduchou cestu. "Aby to člověk našel, musí se hodně snažit," píše pan Karel Říha z Brna, který nás na pochybení operátora upozornil.

Za dárek si řádně zaplatíte

Pan Říha je zároveň jednou z mnoha obětí reklamního tlaku. Na úvod svého emailu doslova píše, že by nás "rád upozornil na pozoruhodnou skutečnost, která by mohla zajímat mnoho lidí." Dle něj by se o tom měli dovědět co nejdříve, aby nenaletěli, jako on.

Celý problém spočívá v tom, že víkendová volání zdarma se aktivují až po provolání vlastních volných minut v rámci vašeho tarifu. "To je dost podstatné omezení, o kterém ale nikdo neví," píše ve svém emailu.

"Všichni vesele a mnohdy zbytečně volají o víkendu a netuší, že si provolávají vlastní peníze, které pak budou ve všedních dnech vyčerpány!" dodává s tím, že největší problém je v neuvádění tohoto omezení operátorem v reklamních materiálech.

"Tuto informaci se skoro nikde nedočtete. V letácích ani brožurách není vůbec, i když čtete vše (i to, co je napsané malým písmem), nenajdete to. V prodejnách vám to nikdo neřekne," rozčiluje se Říha.

Nekalá soutěž? Podle právníků ano i ne

Též neodpustil svůj závěrečný soud: "Samozřejmě chápu proč. Ale toto přesně splňuje požadavky klamavé reklamy. Je to nekalá soutěž nejhrubšího zrna," uvádí.

Právníci oslovení serverem Mobil.cz již volí střízlivější pohled. Dle nich se o nekalosoutěžní jednání jednat může, ale i nemusí. Rozhodně dle slov jednoho z nich je to minimálně neetické a společnosti Telefónica O2 to jistě nedělá dobré jméno.

S vyjádřením přišlo již i Sdružení obrany spotřebitelů (SOS). "Obracejí se na nás spotřebitelé, kteří se cítí být reklamou O2 oklamáni či dokonce poškozeni," uvádí ve včera vydané tiskové zprávě Ivana Picková z SOS.

O2 se brání, informace jsou prý dostupné

"V žádném případě se nejedná o klamavou reklamu, kde by byly uváděny nepravdivé informace. Zákazník má vždy možnost být řádně seznámen s celou nabídkou," komentuje situaci Martin Žabka z O2.

"Vždy je odkazováno na zdroj dalších informací a s podmínkami služby jsou zákazníci vždy seznámeni při aktivaci služby. Přesné podmínky nabídek jsou uvedeny na internetu," dodává s tím, že pokud zákazník nemá přístup k internetu, může využít bezplatnou linku 800 02 02 02.

"Nebo navštívit značkovou prodejnu, kde získá všechny potřebné informace. Všechny reklamní kampaně O2 jsou vždy v souladu se zákonem," říká Žabka.

SOS se domnívá, že operátor klame

"Aby šlo o klamavou reklamu, společnost nemusí uvést vysloveně nepravdivé informace. Stačí, když je opomenuta podmínka, která může podstatným způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele," vyvrací Žabkova slova SOS.

"Proto se SOS obrátilo s podnětem na dozorové orgány a Radu pro reklamu, aby posoudili, zda se v tomto případě nejedná o zakázanou klamavou reklamu nebo reklamu neetickou," píše se ve zmiňované tiskové zprávě.

T-Mobile je na tom podobně

Sdružení obrany spotřebitelů své výhrady směřuje i k akci operátora T-Mobile, v níž nabízí 5000 volných minut a SMS v rámci vlastní sítě zdarma. Zde se opakuje problém v neuvádění podstatné informace, že bonusové jednotky jsou čerpány až po provolaní vlastních volných minut či vyčerpání volných SMS.

„Abychom předešli dalším stížnostem spotřebitelů, namísto společností Telefónica O2 a T-Mobile upozorňujeme, že služby ‘Víkendová volání zdarma‘ i ‚Nekončící volání a SMSkování‘ je možné využít až poté, co zákazník vyčerpá nejdříve své volné minuty nebo kredit,“ uvedl Tomáš Liškutín z SOS.

„Je zajímavé, že ačkoliv nabídky obou společností jsou obdobné, více stížností zaznamenáváme na O2,“ dodal Liškutín. To je však logické, jelikož v případě T-Mobile je nabídka nevýhodná pouze v případě volání do cizích sítí. Navíc platí po celý týden.

Po provolání vlastních jednotek tak můžete narozdíl od O2 čerpat bonusové jednotky i v pracovní dny. Shodou náhod se nám však dostal do rukou měsíčník Dialog, který dostávají zákazníci T-Mobile ke svému měsíčnímu vyúčtování, a u vábničky na "Nekončící voání a SMSkování" stojí jasně - ač male - napsáno:

"Volné minuty poskytnuté v rámci nabídky lze využít až po vyčerpání volných minut zahrnutých v daném tarifu."

Zdroj: idnes.cz sekce mobil ze dne 23.1.2007 (Michal Hron)


MobilKom: od poloviny roku za poloviční ceny

22. 01. 2007

Plány čtvrtého tuzemského mobilního operátora začínají dostávat konkrétní rysy. Provoz zahájí v polovině roku a nejdříve bude nabízet připojení k internetu. Na hlasové služby dojde až později.
MobilKom plánuje zahájení komerčního provozu čtvrtého mobilního operátora v Česku na druhou polovinu roku. V první fázi by mělo jít o vysokorychlostní mobilní připojení k internetu, po několika měsících bude následovat nabídka hlasových služeb. Konkurovat chce především cenou. O vzniku čtvrtého tuzemského mobilního operátora jako první informoval server Mobil.cz.

Náklady na vybudování nového operátora se pohybují kolem jedné miliardy korun. Uvedl to týdeník Euro v pondělním vydání. Zdroje týdeníku potvrdily, že MobilKom chce na své služby nasadit agresivní cenovou strategii. Například vysokorychlostní připojení k internetu by mělo stát polovinu toho, co platí zákazníci Telefóniky O2 za srovnatelné CDMA připojení. Tedy v současnosti 830 korun s daní.

MobilKom nebude takzvaným virtuálním operátorem, ale bude mít vlastní síť základnových stanic BTS ve standardu CDMA. Ten nyní využívá jen firma Telefónica O2 pro vysokorychlostní bezdrátové připojení k internetu, pro hlasové služby tedy nikdo. Penta se rozhodla pro CDMA kvůli licenci, ekonomice celého projektu a rychlosti výstavby sítě.

"Máme spočítáno, že pro pokrytí území celé ČR budeme muset postavit pouze asi 350 vysílačů. Další se budou doplňovat podle aktuálních potřeb a zájmu o služby. Zároveň předpokládáme, že zhruba 80 procent všech základnových stanic budeme moci umístit na již existující stožáry," řekla Euru mluvčí Penty Jana Studničková.

Pro CDMA pásmo se licence nemusí dražit, jako tomu bylo v GSM tendrech ve druhé polovině 90. let nebo loni na Slovensku; postačí základní licence a získání kmitočtů od Českého telekomunikačního úřadu. Technologie CDMA nabízí efektivnější šíření signálu než GSM a během mnohem kratší doby lze dosáhnout plného pokrytí. Za novým operátorem stojí investiční společnost Penta.

Zdroj: idens.cz sekce mobil ze dne 22.1.2007 (ČTK)



Zobrazené novinky: 696-700
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner