AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 86-90
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

ZTE už předstihlo LG. Do pětky se tlačí i Huawei

17. 09. 2012

Největším výrobcem mobilů zůstává Samsung. Jeho náskok před Nokií se zvyšuje. Čínské ZTE prodalo meziročně téměř o 5 milionů telefonů více a poskočilo na čtvrté místo. Na Apple ale stále ztrácí 10 milionů kusů. Celkově se ale prodalo méně telefonů, než analytici očekávali.

Výrobci mobilních telefonů nezažívají dobré období. Data společnosti Gartner ukazují, že celosvětové prodeje mobilních telefonů pokračují v poklesu. Za druhé čtvrtletí letošního roku se prodalo 419 milionů telefonů. To je v meziročním srovnání pokles o 2,3 procenta. Rychle ale roste podíl chytrých telefonů. Zatímco ve druhém čtvrtletí loňského roku tvořil zhruba třetinu prodejů (36,7 procenta), letos už se blíží jejich podíl k polovině (42,7 procent).

Není to tak dávno, co Nokia běžně prodávala přes 100 milionů telefonů za čtvrtletí. V současnosti zůstává největším výrobcem na světě Samsung, který prodal celkem 90,4 milionů. Druhá Nokia zaostala o 7 milionů kusů, když prodala 83,4 miliony telefonů. Za vedoucí dvojicí je se značným odstupem Apple s necelými 30 miliony prodaných iPhonů (28,8 milionů kusů).

Náskok Samsungu na Nokii se tak zvyšuje. Právě jihokorejský výrobce byl jedním z mála, kdo dokázal prodat více telefonů než v prvním čtvrtletí letošního roku. Naopak Apple zaznamenal pokles o 12,6 procenta. Přesto jeho výsledky zůstávají skvělé, když v meziročním srovnání prodal téměř o 10 milionů telefonů více.

Prodeje mobilních telefonů (mil. kusů)
Značka 2Q 2012 2Q 2011
Samsung 90,4 69,8
Nokia 83,4 97,9
Apple 28,9 19,6
ZTE 17,9 13,1
LG 14,3 24,4
Huawei 10,9 9,0
TLC Communication 9,4 7,9
HTC 9,3 11,0
Motorola 9,2 10,2
RIM 8,0 12,7
Ostatní 137,2 153,0
Celkem 419,0 153,0

Hlavní podíl na silné pozici Samsungu má zřejmě jeho úspěch na trhu smartphonů. Podle odhadů společnosti Gartner tvořily smartphony přes polovinu všech prodaných telefonů se značkou Samsung. Celkově prodal tento výrobce 45,6 milionů chytrých telefonů, přičemž největší podíl na tom měla rodina Galaxy.

Nový Galaxy SIII byl dokonce ve druhém čtvrtletí nejprodávanějším telefonem na platformě Android, což je u prémiového modelu velký úspěch. Samsung jich dokázal za dva měsíce prodat 10 milionů a ještě nestačil pokrýt všechny požadavky zákazníků.

"Samsung a Apple posilují svou dominantní pozici na trhu smartphonů. Dohromady jim již patří více než polovina trhu," uvádí analytik společnosti Gartner Anshul Gupta. Podle dat, která tato výzkumná společnost získala, se rychle zvyšuje odstup této dvojice od ostatních výrobců. Tržní podíl žádné z dalších značek nepřekračuje 10 procent. To platí i o Nokii, které ještě před nedávnem patřila více než polovina trhu s chytrými telefony.

Tržní podíl výrobců mobilních telefonů
Značka 2Q 2012 2Q 2011
Samsung 21,6 % 16,3 %
Nokia 19,9 % 22,8 %
Apple 6,9 % 4,6 %
ZTE 4,3 % 3,0 %
LG 3,4 % 5,7 %
Huawei 2,6 % 2,1 %
TLC Communication 2,2 % 1,9 %
HTC 2,2 % 2,6 %
Motorola 2,2 % 2,4 %
RIM 1,9 % 3,0 %
Ostatní 32,8 % 35,7 %
Celkem 100 % 100 %

Zajímavým faktorem je rychle rostoucí podíl čínských výrobců na celkovém trhu s mobilními telefony. ZTE je největším čínským výrobcem a patří mu čtvrté místo na světě, když s téměř 18 miliony prodaných kusů odsunul na páté místo LG. Tomu se obecně příliš nedaří a meziročně prodal o 10 milionů telefonů méně.

Naopak další z čínských výrobců Huawei přidal v meziročním srovnání skoro 2 miliony kusů a celkem prodal 10,9 milionů telefonů. Pokud se tento trend potvrdí, mohlo by LG vypadnout z pětky největších výrobců již do konce roku. Na sedmém místě je již navíc značka Alcatel, za kterou stojí třetí čínský výrobce TCL Communication. Alcatelů se prodalo 9,4 miliony. Čínským firmám tak již patří téměř 10 procent trhu.

I druhé čtvrtletí letošního roku potvrzuje zajímavý trend na trhu se smartphony. Tradičním výrobcům těchto telefonů se totiž nedaří. Nejde jen o Nokii, pokračujícímu propadu čelí také tchajwanské HTC, které ve srovnání se stejným obdobím loňského roku prodalo jen 9,3 milionu kusů a bylo předstiženo právě TCL Communication.

Ještě výraznější problémy má pak výrobce telefonů BlackBerry, kanadská Research In Motion. Ta prodala necelých 8 milionů kusů (propad o 4,5 milionů) a uzavírá desítku. Zhruba milion kusů ztrácí na americkou Motorolu, které se nedaří ani po akvizici Googlem. Celkem 9,2 milionů prodaných telefonů totiž znamená pokles zhruba o milion kusů ve srovnání s loňskem. Z desítky pak úplně vypadlo Sony.

Dříve velmi populární značka Sony Ericsson přešla již definitivně pod křídla japonského koncernu a změnila se na Sony Mobile. Informace o prodejích jsou již tak součástí celkových výsledků Sony Corporation. Stejná situace panuje i v případě Motoroly, jejíž výsledky jsou zahrnuty do celkových výsledků Google. Obě firmy přitom oficiálně zveřejňují pouze informace o tržbách a provozním zisku, nikoli konkrétní počty prodaných telefonů.

Nevíme tedy, kolik ztrácí Sony na desítku, nicméně jasné je, že tržby divize Sony Mobile meziročně vzrostly o 132,9 procenta, když dosáhly hodnoty 285,6 miliard jenů (73 miliard korun). Přesto je ale divize stále v provozní ztrátě 28,1 miliarda jenů (7 miliard korun).

Zdroj: mobil.cz ze dne 17.09.2012


Má smysl kupovat smartphone u operátora? [zamyšlení]

04. 09. 2012

Kde koupit nový chytrý telefon? U operátora, který má jen omezenou nabídku, anebo v normálním obchodě, kde může být cena vyšší?

V Česku se stále více než polovina mobilních telefonů prodá prostřednictvím distribuční sítě operátorů. V minulosti byl podíl takto prodaných mobilů ještě vyšší, postupně ale vliv operátorů klesá a prostor dostávají i přístroje z volného trhu. Proč zákazníky přestává bavit nakupovat u operátorů a má vůbec takto koupený přístroj nějaké výhody?

Horší nabídka operátorů

Porfolio telefonů v nabídkách operátorů nikdy nebylo tak široké jako na volném trhu. Operátor je obchodník jako každý jiný, a tak zalistuje vždy jen telefony, o kterých se domnívá, že se budou dobře prodávat a že mu vhodným způsobem vykryjí všechny kategorie od lowendů až po třídu špičkových mobilů. Možná se tak trefí do vkusu většiny, ale zákazník se specifickými požadavky musí stejně provést individuální a tím pádem cenově méně výhodnou objednávku. Anebo se poohlédnout jinde.

V posledním roce nabídky telefonů veřejně poskytovaných operátory zeštíhlely. Preferované jsou nyní chytré telefony. Na obyčejné mobily bez operačního systému narazíte spíše výjimečně a pokud, většinou se na ně nevztahuje dotovaná nabídka při nákupu s tarifem. Důvod tohoto trendu je jasný, operátoři se snaží prodat služby mobilního internetu a k jeho použití jsou vhodnější smartphony. Internet dohromady s hloupým mobilem by mohl uživatele spíše odradit.
Málo výhodné dotace a prodloužení úvazku

Se špatně nastavenými dotovanými cenami souvisí další z příčin, proč už lidé telefony od operátorů nechtějí. Dotační politika operátorů u nás byla v porovnání s okolními státy vždycky spíš k pousmání, ani s nejvyššími tarify jsme nikdy nebyli schopni dosáhnout na symbolickou korunu u těch nejatraktivnějších telefonů, jako je například iPhone.

Teď nás navíc operátoři nutí vybrat si, zda chceme výhodnější volání s více volnými jednotkami, anebo levnější mobil. Obojí zároveň buď nejde vůbec, nebo jen při nesmyslně dlouhém tříletém úvazku. Kdoví co bude za tři roky? Co když nový mobil budu chtít už za dva? Vodafone byl donedávna jediný operátor, kterému po zakoupení nového mobilu za dotovanou cenu stačilo využívat služby půl roku. S nástupem Férových tarifů sice ceny o něco snížil, ale za to ním musíte uzavřít smlouvu na 24 měsíců.

Pomalé aktualizace a ochuzené balení

I když cena u operátorů není extrémně výhodná, pro člověka, který si chce tak jako tak pořídit nový tarif, může být dvoutisícová sleva argumentem. Už si ale neuvědomí, že smartphony zakoupené u operátorů mají často ochuzené balení. Slevu za úvazek, kterou získáte při nákupu, pak rázem ztratíte na chybějícím příslušenství. Například smartphone Sony Xperia P, prodávaný tuzemskými operátory, postrádá v krabičce NFC štítky, HDMI kabel a kožené pouzdro na telefon. To je příslušenství v hodotě zhruba 1 500 Kč. V balení z volného trhu a tedy běžných elektroprodejen nebo e-shopů přitom všechny tyto věci najdete.

Smartphony jsou vlastně malé počítače a takové zařízení vyžaduje aktualizace. Bohužel operátoři mají nepříjemný zlozvyk zasahovat do firmwaru telefonů různými způsoby, někdy jen proto, aby jedna ikonka v nabídce měla jejich barvy nebo se telefon při zapnutím ohlásil logem operátora. Světových operátorů je však mnoho a výrobce vydává softwarové aktualizace postupně. Z tohoto pohledu je nejvýhodnější vlastnit zcela nebrandované zařízení s globálním softwarem. Ze zkušeností vlastních i našich čtenářů víme, že prodlevy mezi globální a operátorskou aktualizací pro tentýž model se někdy počítají i na měsíce. V horším případě operátor nenabídne aktualizaci vůbec žádnou.

Nevaž se, odvaž se! Výhody operátorů za úpis nestojí

Nepodepisujte. Nechte si otevřená zadní vrátka. Se smlouvou na neurčito udržíte operátora v šachu a máte větší prostor na cenové manévry.

Před nákupem nového mobilu vždy dobře zvažte, nakolik výhodná je dotovaná cena u operátora. Pokud se rozhodnete pro koupi s tarifem, připravte se u vybavenějších modelů na možnost chudšího balení a taktéž pozdější přístup k aktualizacím. Pokud dáte přednost nákupu v běžném obchodě, vyberte si raději prodejny s oficiální distribucí. O několik tisíc nižší cena u telefonů z šedého dovozu je jistě lákavá, ale zde můžete narazit na problémy jiného druhu. Například by ve vašem telefonu mohla chybět čeština.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 4.9.2012


Nevaž se, odvaž se! Výhody operátorů za úpis nestojí

07. 08. 2012

Nepodepisujte. Nechte si otevřená zadní vrátka. Se smlouvou na neurčito udržíte operátora v šachu a máte větší prostor na cenové manévry.

„Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“, praví lidová moudrost, která pasuje bezezbytku na naše dva největší mobilní operátory. V líbivých reklamách a slibech X% slev, neomezeného volání (*jen někdy) a telefonů za korunu jsou přeborníci. Každá výhoda je ale podmíněna smlouvou, a to na dva či tři roky nepodmíněně a mnozí zákazníci mi také určitě potvrdí, že jakmile máte smlouvu a něco potřebujete, nejste pro konzultanty operátora „zajímaví“. Vodafone není na své ovečky takový pes a standardně chce úpis jen na půl roku v případě, že zákazník chce dotovaný telefon.

Jistě jste prokoukli trochu nadsázky v charakteristice smluvního vztahu na dobu určitou, pravdou ovšem je, že pokuty za jejich předčasné vypovězení jsou kruté. Na rozdíl od Anglie a dalších zemí, kde sankce fungují jen v symbolické rovině. Viz níže.

"Lepší nabídku v ČR dostanete, jen když pohrozíte přechodem ke konkurenci a sami si ji vyjednáte. Tento postup doporučuje i šéf ČTÚ Pavel Dvořák".



Minulý rok před Vánoci jsem nabádal k obezřetnosti před koupí dotovaného telefonu u operátora. Dotace na českém trhu se u tarifů blíží nule a i těm nejvíce utrácejícím zákazníkům z řad domácností či drobných podnikatelů „dá“ operátor slevu maximálně pár tisíc. Důvod doporučení byl jasný – otevřená zadní vrátka pro případ, že by se objevila výrazně lepší nabídka a vy jste mohli přejít ke konkurenci.


Nelíbí se vám vysoké ceny? Vyhrožujte odchodem, poradil už několikrát spotřebitelům předseda Rady ČTÚ.

A stalo se. Nebyla to taková pecka jako ve Francii, Polsku, Rakousku... ale „flatový“ paušál Vodafonu za 1 490 Kč šlo označit za dobrou nabídku. Čerstvě uvázaný zákazník O2 či T-Mobilu s úvazkem k útratě o tisícovku výše tak „splakal nad výdělkem“, rozdíl v ceně za služby jde v takovém případě do tisíců korun. Ale hlavně, tím, že se upíšete na dva či tři roky se připravíte o možnost pohrozit operátorovi odchodem a vyjednat si „podpultovou“ nabídku. Je to smutné, ale jinak se u nás k lepším cenám nedostanete.

Představme si zákazníka, který se únoru 2011 uvázal k využívání tarifu O2 Neon XL či T-Mobile Grand na dvě léta s 30% slevou. Takový zákazník platí měsíční paušál 1 400 Kč za tarif a dalších 600 Kč dá za data a SMS. Oba tarify mají v podstatě shodné parametry – volání do vlastní sítě zdarma a k tomu volné minuty do ostatních sítí: zhruba 450 minut u O2 a 260 minut v případě T-Mobilu (zohledňuji účtování po minutách). Tarif tedy nelze označit za neomezený, ale kdybychom do srovnání vybrali O2 Neon XXL či T-Mobile Grand Plus, byl by rozdíl ještě markantnější.


Prokoukněte fígle operátorů: jak z nás mámí peníze?

Cenu hovoru už dávno nezjistíte jen podle minutové sazby. Podstata je schovaná hlouběji. Naučte se prokouknout triky operátorů.


Pokud by zákazník takové akce využil, zaplatí za dva roky 48 000 Kč s omezeným tarifem. Pokud by žádnou akční nabídku neměl a platil plnou cenu a po deseti měsících přešel k Vodafonu, zaplatí za dva roky o 1 140 Kč méně (celkem 46 860 Kč) a po 14 měsíců bude mít neomezené volání i SMS. Rozdíl sice není velký, plusem ovšem zůstává volnost ke změně operátora, pokud by se objevila lepší nabídka.

Úvazek? Vřele nedoporučujeme

Horší situace nastává při koupi dotovaného mobilu, který většinou nelze kombinovat s akcí na slevu na paušálním poplatku. Ona 30% sleva totiž za dva roky udělá nemalé peníze (v našem případě 14 400 Kč) a takovou slevu vám na našem trhu žádný operátor na telefon nedá, ani když mu budete posílat čtyři tisíce měsíčně. Například novinkovou Nokii C7 prodával v únoru 2011 O2 s nejvyšší měsíční útratou za 195 Kč, což byla oproti plné ceně 9 595 Kč pecka a taková dotace už pak u českého operátora nebyla k vidění. Ale ani s ní by se telefon v našem příkladu nevyplatil.

Nejvyšší dotace na českém trhu nyní dosahují zhruba pěti tisíc korun a každému bych radil pověstné třikrát řež a jednou podepisuj. Sankce za odstoupení od smlouvy na dobu určitou jsou totiž nastaveny tak vysoko, aby si zákazník přechod ke konkurenci před vypršením smlouvy hodně dobře rozmyslel.

A pokuty jdou nahoru, ještě loni jste se v případě tarifního úvazku mohli ze spárů O2 vykoupit uhrazením pokuty 150 Kč za každý měsíc, který zbýval do konce úvazku, dnes je to 250 Kč. To je jen o 50 Kč méně než nejnižší Neon S, takže máte na vybranou – zaplaťte 250 Kč krát X měsíců za nic (za to, že vás O2 pustí ke konkurenci) nebo si snižte tarif a plaťte 300 Kč měsíčně za 40 minut do všech sítí a neomezené volání do vlastní sítě o víkendech a svátcích...

Chceš odejít? Tak plať!

Stejná pokuta platí i pro zákazníky se smlouvou na 3 roky – 250 Kč za každý měsíc, který zbývá do konce úvazku. Jinak to je, pokud máte jen dotovaný telefon a úpis na dvě léta, pak stačí doplatit dotaci, kterou jste dostali a můžete jít.

T-Mobile dlouhá léta vyplacení se ze smlouvy vůbec nedovoloval, prosby zákazníků vyslyšel až letos v dubnu. Platí následující: pokud jste se uvázali k minimálnímu měsíčnímu plnění (MMP) a chcete odejít ke konkurenci, pak musíte operátorovi doplatit úhrn částek rovnající se MMP za měsíce, které zbývají do konce úvazku. Pokud máte smlouvu na dobu určitou bez úvazku k MMP, pak je třeba doplatit všechny zbývající měsíční paušály. Vyplatí se proto snížit tarif na nejnižší možný.

Automatické prodlužování smluv: uvázat a nepustit

Jednou podepíšete smlouvu a závazku už se nezbavíte. Teoreticky můžete odmítnout, praxe našich čtenářů ale ukazuje něco jiného...


Pro úplnost Vodafone: Ten si vás uváže na půl roku, jen pokud si od něj koupíte dotovaný telefon. Jeho cena se řídí dle zvoleného měsíčního plnění, proto si je v případě zrušení smlouvy na dobu určitou nechá Vodafone vyplatit v úhrnu za měsíce, které zbývají do konce úvazku.

Věřím, že pravidelní čtenáři MobilManie jsou natolik zběhlí, že by do dvou a víceletého kontraktu s operátorem v dnešní době nešli, ale najde se mnoho těch, kteří slepě platí horentní sumy každý měsíc a jednou za pár let, když jdou okolo prodejny toho „svého“ operátora, se zajdou optat, zda už nemají nárok na nový telefon. Bohužel už si nespočítají, že dotace je minimální. Pro ty budiž dnešní článek výstrahou.

V zahraničí odchod tolik nebolí

Itálie: Zrušení smlouvy je většinou bezplatné. Pouze při rušení velmi čerstvé smlouvy se platí „cena ospravedlnitelná skutečnými náklady“ a operátor tyto náklady musí doložit (regulátor vyjmenoval konkrétní položky).

Španělsko: Sankce za zrušení smlouvy nejsou regulované. Je stanoven strop pro poplatky za měsíce zbývající do konce úvazku. Maximální hodnota je požadována pouze při rušení čerstvých smluv, se stářím smlouvy tento poplatek klesá. Např. Telefónica má zmíněný strop u ročního kontraktu 5 eur za každý měsíc do konce úvazku.

Velká Británie: Neregulováno. V praxi jsou sankce spíše symbolické, zákazník s nimi musí být seznámen ještě před podepsáním smlouvy a kdykoliv v průběhu kontraktu musí být schopen si dopočítat výši aktuální pokuty. Britský regulátor Ofcom nedávno oznámil, že tři největší poskytovatelé pevných linek (BT, TalkTalk a Virgin Media) sníží poplatky za zrušení smlouvy o 85 %.

Německo a Nizozemí: Není regulováno. V těchto zemích jsou na tom však velmi podobně jako u nás a sankce za zrušení smlouvy jsou výraznou bariérou bránící v přechodu k jinému operátorovi.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 7.8.2012


Microsoft drtí Android u soudů, může zakázat prodej telefonů Motorola v Německu

27. 07. 2012

Microsoft pokračuje ve spanilé jízdě proti Motorole a jejímu majiteli Googlu. Německý soud dnes rozhodl, že telefony Motorola porušují patent Microsoftu. Ke stažení telefonů z pultů stačí složit 10 milionů eur.

Soudce oblastního soudu v Mannheimu Andreas Voß dnes vydal rozhodnutí, podle kterého společnost Motorola Mobility porušuje patent společnosti Microsoft na systém pojmenování souborů v systému FAT, který usnadňuje přenos souborů mezi PC a mobilními zařízeními.

Patentový analytik Florian Müller upozorňuje, že jde již o třetí soudní vítězství Microsoftu nad Motorolou (jíž nyní vlastní Google) za poslední tři měsíce. Motorola je přitom poslední velký výrobce telefonů s Androidem, který Microsoftu neplatí licenční poplatky.

Patent EP0618540 popisuje možnost uložení zkráceného a nejméně jednoho dlouhého názvu pro soubory v souborovém systému FAT (File Allocation Table), který je i po třiceti letech stále rozšířený.

Soudce na základě porušení patentu ze strany Motoroly přiznal Microsoftu právo na soudní opatření, které na německém území zakáže prodej zařízení, která patent porušují. Jmenovitě jde o telefony Razr, Razr Maxx and Atrix.

Toto opatření vejde v platnost, pokud Microsoft vloží do soudní úschovy jistotu ve výši 10 milionů eur. Součástí rozhodnutí je také přiznání práva na náhradu škod, které ale zatím soud nevyčíslil.

Florian Müller upozorňuje, že po dnešním rozhodnutí německého soudu má Apple a Microsoft k dispozici dohromady 10 patentů, u kterých soudy potvrdily jejich platnost a skutečnost, že Android tyto patenty porušuje.

Motorola proti Xboxu

Vítězství má na své straně i Motorola. Tento týden soud v Mnichově zamítl jinou žalobu ze strany Microsoftu. Tento spor se týkal správy událostí v operačním systému. Ještě větší úspěch zaznamenala Motorola v dubnu.

Soudce americké Komise pro mezinárodní obchod doporučil zákaz prodeje herní konzole Xbox 360 kvůli porušení čtyř patentů Motoroly. Šestičlenný panel Komise na konci června ale rozhodl o nutnosti případ přezkoumat, takže zákaz prodeje Xboxu 360 minimálně několik měsíců nebude platit.

Microsoft se v tomto sporu hájí tím, že Motorola požaduje licenční poplatky v přemrštěné výši, které neodpovídají podmínkám FRAND. Pod tímto označením se skrývá povinnost majitelů patentů nutných pro fungování mezinárodních standardů nabídnout licenci za férových, přiměřených a nediskriminačních podmínek všem zájemcům.

Zdroj: ihned. cz ze dne 27.7.2012


Hackeři ukradli více než milion účtů ze známého android fóra Phandroid

25. 07. 2012

Fórum Phandroid se stalo cílem útoků hackerů. Ti se dostali mimo jiné k více než milionu uživatelských účtů, e-mailovým adresám i heslům, které však byly bezpečně šifrovány.

Hackeři při svém útoku získali přístup i ke zdrojovým kódům některých služeb a další, méně podstatné údaje jako počty příspěvků, data posledního přihlášení nebo IP adresy, z nichž proběhly registrace účtů.

Přestože není fórum Phandroid tolik proslavené jako XDA fórum, kde se kutí nejrůznější neoficiální aktualizace telefonů, je centrem informací pro mnoho uživatelů platformy Android.

Bezpečnostní problém byl již identifikován a odstraněn, včetně přidání několika zabezpečujících metod pro případ dalších pokusů o prolomení v budoucnu. Rovněž byly zkontrolovány zdrojové kódy napadených služeb, jestli nedošlo k jejich úpravě hackery. Podrobnosti o průběhu útoku nebyly zveřejněny.

Další webové stránky ze stejné skupiny serverů nebyly podle oficiálního vyjádření dotčeny. Okolnosti celého incidentu svědčí o tom, že útok proběhl nejspíše za účelem získání e-mailových adres pro zasílání nevyžádaných zpráv. Administrátoři serveru přesto nabádají k okamžité změně hesla na fóru a serverech, kde používáte stejnou kombinaci uživatelského jména a hesla.

Zdroj: mobil.cz ze dne 25.7.2012



Zobrazené novinky: 86-90
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner