AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 351-355
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Naší budoucností je levný mobilní internet, říká ředitel U:fona

17. 08. 2009

Novým generálním ředitelem U:fona, našeho nejmladšího mobilního operátora, se stal Tomáš Budník, který přichází z GTS. Mobil.cz získal exkluzivní rozhovor o tom, jaká budoucnost U:fona čeká.

S jakými úkoly přicházíte do U:fona? Jaké jsou vaše hlavní cíle pro nadcházející měsíce?

Velkou devizou U:fona je kvalitně postavená síť, která umožňuje zaměřit se na mobilní internet. To je totiž jeden z mála produktů na současném telekomunikačním trhu, který rychle roste. Nemáme ambice nahradit třeba ADSL či jiná domácí připojení. Naší strategií je nabídnout mobilní data za takovou cenu, aby si mohla většina uživatelů dovolit druhé, mobilní, připojení na cesty nebo třeba na chatu. Tím, jak se mění životní styl lidí, bude mobilní internet získávat další podíl na trhu.

Přirozeně, i nás se dotýká finanční krize, a nemá smysl si zatajovat, že jedním z mých úkolů je i optimalizace procesů v U:fonovi, což by mělo přinést důležité úspory. U:fon chce být nízkonákladovým mobilním operátorem, ale přitom musí samozřejmě zajišťovat kvalitní služby. Takže udržení nízkých nákladů je alfou a omegou našeho snažení.

Úspěch U:fona je odvislý od toho, jak se nám podaří oslovit specifické segmenty trhu. Mám pocit, že v některých případech jsme na to šli možná až příliš ze široka. Mluvím například o mobilním hlasu. U:fon má být operátor pro určitou skupinu zákazníků, kteří pracují s malým domácím rozpočtem na telekomunikace, snaží se ušetřit, vytváří nějaké zájmové nebo komunitní celky.

Můžeme to chápat tak, že uvažujete o opuštění mobilního hlasu a dalších služeb z vašeho portfolia?

Ne, ale mobilní data jsou naší jednoznačnou prioritou. Udělali jsme určité změny v našich cenících a snažili jsme se být agresivnější a více propagovat to, že máme síť 3G. Změny se odehrály i v oblasti mobilního hlasu, kdy jsme se snažili naše ceny a strukturu služeb přizpůsobit cílové skupině, kterou chceme oslovit.

Máme vybudovanou infrastrukturu a jsme otevřeným operátorem, proto existuje pro nás i možnost spojit se s partnerem, který bude schopen naši infrastrukturu využít lépe. Bude umět lépe oslovit další cílové skupiny. Příkladem jsou třeba vysílačky, které rovněž může využít partner, který má s firemními zákazníky více zkušeností, a budeme tak spolupracovat na velkoobchodní bázi.


Není tajemstvím, že U:fon zaostává za očekáváními svých vlastníků co do počtu zákazníků i finančních výsledků. Jak to chcete změnit?

Podle výsledků za první čtvrtletí jsme nejrychleji rostoucím operátorem v Česku. Pravda ale je, že není naším cílem budovat objem, nýbrž kvalitu zákaznické báze. Důležité je, aby byl růst v souladu s očekáváními cílové skupiny zákazníků, na kterou míříme. Jednoduše řečeno, růst nesmí být na úkor kvality služeb zákazníkům.

Musíme se znovu podívat na to, jakým způsobem nabízíme služby, jakým způsobem se staráme o klienty, a jak zajišťujeme kvalitu služeb. Jak víte, jsou v tom technologické zákonitosti – například rychlý nárůst datových připojení v konkrétní lokalitě může způsobovat to, že síť nemá dostatečnou kapacitu a uživatelé jsou pak z fungování služby zklamáni. Další investice tak musíme lépe nasměrovat tak, aby přímo přinášely výhody pro naše klienty.

V souvislosti s U:fonem se poměrně často mluví právě o problémech se stabilitou sítě a s dostupností služeb. Jak máte v plánu rozšiřovat kapacitu sítě? Dočkáme se nových technologií?

Naší současnou prioritou je posilování kapacity sítě. Podle statistik, které máme k dispozici, jsou kvalitativní ukazatele v naší síti zhruba srovnatelné s konkurenty na českém trhu. Samozřejmě může dojít krátkodobě k lokálním problémům, souvisejícím například s velkou koncentrací datových služeb. Ale to se snažíme rychle řešit. V minulosti ale občas nastal problém i v tom, že zákazník od našich služeb očekával něco jiného, než mu mohly skutečně nabídnout. V tomto smyslu musíme prověřit fungování našeho prodejního kanálu.

To souvisí i se segmentem trhu, na který se chceme zaměřit. My u hlasových služeb dneska nemáme takové pokrytí jako mají GSM operátoři, a to ani není naším cílem. No pokud si někdo pořídil naše mobilní hlasové služby s očekáváním stejných možností jako u GSM, byl celkem logicky rozčarován. Naším úkolem je tedy vylepšit komunikaci se zákazníky, aby bylo jasné, komu naše služby nabízíme. Typicky jde například o starší lidi, kteří mají pevnou linku, rodiny nebo studenty, kteří se pohybují v konkrétním regionu, kde naše síť funguje. Pak má smysl jim naše služby nabízet.

Poměrně dlouho už se mluví o revision B. Jaká je situace?

Zavedení CDMA EV-DO Rev. B podrobně zvažujeme. Kromě množství výhod má ale tato technologie i své nevýhody. Jsme v úzkém kontaktu s naším dodavatelem síťové infrastruktury a rozhodneme se podle vývoje na trhu.


Zmínil jste pokrytí. Pohledem na mapu pokrytí je patrné zpoždění oproti původním plánům. Kdy bude rozvoj pokračovat?

Naší prioritou je zlepšit kvalitu služeb na stávající infrastruktuře, protože nemá smysl dál rozšiřovat síť, pokud služby nefungují optimálně tam, kde už síť je. V případě datových služeb pak hodně záleží na kapacitě, tak jak jsme o tom už mluvili. Takže naše investice chceme dnes směřovat primárně do posílení infrastruktury, vyřešení problematických míst. Jde nám tedy hlavně o kvalitu sítě, nechceme se hnát za kvantitou, která by nic nepřinesla. Přirozeně, stále máme plán na rozšiřování pokrytí. Ale musíme to udělat rozumně s ohledem na náklady.

Právě u Fofr Internetu si uživatelé stěžují především na malou rychlost či nedostatečnou dostupnost služeb.

Tuto situaci samozřejmě vnímáme, přitom, jak už jsem zmínil, právě datové služby mají být naší vlajkovou lodí. Chceme proto více komunikovat se stávajícími klienty a kvalitu služeb vylepšovat. Naše síť má odlišnou technologii, CDMA2000 EV-DO, která je pro datové přenosy optimalizována, a proto by nám měla nabídnout výhodu oproti konkurentům.

Nepovažujete zaměření na mobilní data za velmi rizikové v okamžiku, kdy O2 chce poměrně agresivně rozvíjet 3G/HSDPA síť, a zároveň T-Mobile ukončil experiment s Internetem 4G, který ukázal, že na trhu není prostor pro jednoúčelová řešení?

U:fon v současnosti prodává téměř polovinu všech nových datových připojení v České republice. To je podle nás důkazem, že jsme se vydali správným směrem. Přitom právě mobilní internet bude na rozdíl od ostatních služeb stále růst. My se budeme snažit nabídnout klientům co nejlepší poměr cena/výkon. Tím ale neříkám, že nebudeme dál pracovat na produktech, které nám přinášejí profit. Takovým je třeba naše bezdrátová pevná linka. To je podle mě něco, co je unikátní na trhu, a myslím si, že jsme schopni oslovovat konkrétní segmenty zákazníků.

Jak to bude s terminály? Prozatím je nabídka U:fona poměrně omezená, a přitom terminálů pro CDMA začíná být po světě relativně dost. Můžeme čekat nějaké nové terminály?

Na dalších terminálech pracujeme. Připravuje se nový čipset od Qualcomu, který bude fungovat na všech frekvencích, a bude obsluhovat i frekvence, které používáme v České republice. Čipset by měl být hotový na přelomu roku, a už nyní nějaká zařízení testujeme. To by měla být z našeho pohledu velká změna.

Odpadne totiž finančně i časově náročná úprava na konkrétní frekvenci. Navíc se dá očekávat, že se objeví i další výrobci, pro které jsou dnes malé série, které nejen U:fon, ale i ostatní CDMA operátoři odebírají, nezajímavé. Konečně by se měly také objevit duální telefony, včetně přístrojů s podporou GSM. Tím se podle mého názoru trh ještě více otevře, a právě U:fonovi zákazníci z toho budou moci těžit nejvíce.

Duální telefony jsou v poslední době asi jedním z velkých trendů, je to vidět na výstavách. Ale je pravda, že U:fon mluvil od samých počátků o tom, že o nějakém duálním telefonu uvažuje. Do dneška zatím žádný nebyl. Jak jste daleko?

Je otázkou, jestli naši zákazníci po něčem takovém vůbec touží. Chceme oslovovat zákazníky, kteří mají hlouběji do kapsy. Ti se pohybují v místech, kde máme pokrytí, nejezdí moc do zahraničí. Tím pádem například nepotřebují roaming. Testujeme například zařízení v podobě PDA, v němž lze kombinovat GSM i služby U:fona. Je ale otázka, jestli naši zákazníci něco takového chtějí, i s ohledem na cenu takového telefonu.

Nicméně, myslím, že příští rok na jaře bychom mohli být dál. Pokud se bavíme o původních plánech na duální telefony, bohužel žádná z nabízených alternativ nebyla ideálním řešením. Nyní však pracujeme s několika velice zajímavými možnostmi.

Že bychom se dočkali od U:fona nějakého modelu některého z výrobců velké pětky, kteří všichni mají CDMA telefony?

My jsme relativně malý trh pro veliké výrobce. Budeme rádi, pokud v souvislosti s novým čipsetem své portfolio rozšíří. Pak to i pro nás bude jednodušší, a budeme postupně nabízet atraktivnější služby.


Mluvil jste o zaměření na datové služby. Ale U:fon v současné době nemá telefon, který by se dal použít jako modem s počítačem, ideálně v kombinaci s Bluetooth. Současné telefony s podporou HSDPA totiž tenhle komfort nabízejí. Jediný telefon s podporou Fofr Internetu je Ubiquam U300, ale ten nepodporuje Rev. A.

Konkrétní plány na podobný produkt nemáme, protože necítíme nějakou velkou poptávku. Chceme se proto spíše soustředili na samostatné USB řešení.

Ale ani u modemů není nijak velký výběr. Dneska je u výrobců trend modemy zmenšovat a vylepšovat. Uživatelé oceňují modemy, které mají v sobě flash paměť, která je zbaví nutnost hledat ovladače, když je potřebují?

Modem s flash pamětí a drivery již máme v nabídce, jedná se o model AnyData ADU 520L, funguje na principu plug and play. Naše nabídka v tuto chvíli pokrývá naprostou většinu potřeb zákazníků mobilního připojení. Do budoucna chystáme i nějaké další modemy, které nabídnou i nějaké další služby či možnosti, třeba zvládnou i jiné frekvence než tu naši.


Když mluvíme o mobilních datech, u světových operátorů jsou nyní velmi populární netbooky s integrovaným modemem. Zjevně jde o produkt zajímavý z obchodního hlediska, není něco takového v plánech U:fona? Mohli bychom se třeba na Vánoce dočkat nějakého zeleného notebooku?

Něco takového nezvažujeme. Dle našeho názoru se jedná o okrajovou záležitost a my se chceme soustředit na core business, třeba na principu bundlingu s jednotlivými výrobci netbooků. Tam vidíme řádově větší potenciál s flexibilitou použití USB modemu na více než jednom počítači.

Dříve jste působil v GTS. Ta se už dlouho snaží o vytvoření virtuálního mobilního operátora. Stávající operátoři se ale snaží vznik virtuálních operátorů u nás poměrně efektivně blokovat. Uvažuje U:fon o tom, že by ve své síti dovolil vznik virtuálního operátora? Obrátil už se na vás někdo s takovou žádostí?

Pokud najdeme smysluplný obchodní model, určitě nás to bude zajímat.

Co znamená smysluplný obchodní model?

Variant jak postavit virtuálního mobilního operátora je několik. To, aby tento model fungoval, musí odpovídat tomu, do jakého segmentu partner míří, jestli chce nabízet služby, které jsme schopni kvalitou služeb, pokrytím nebo vůbec zaměřením nabízet. Když jsme mluvili o GTS, které se zaměřuje na firemní zákazníky, asi jen těžko by mohl nyní U:fon, respektive jeho síť, splnit očekávání zákazníků GTS.

Ale jsou tady určitě partneři, kteří mohou třeba na trhu fungovat s vlastní značkou, prodávat služby, obsluhovat vlastní zákazníky, ale přitom používat infrastrukturu od nás. To si umím představit. Třeba budeme zajišťovat jen nějakou část informační infrastruktury, třeba mobilní data, a nebo nabídneme portfolio s jasně specifikovanými velkoobchodními podmínkami. Trh virtuálních operátorů je skutečně velmi rozmanitý, stačí se podívat do Polska, kde jich funguje téměř třicet.

Zdroj: mobil.cz ze dne 17.8.2009


Krize stěhuje počítačové hry na mobily. Profituje hlavně iPhone

16. 08. 2009

Už žádný Snake, Tetris, Solitaire a podobné hříčky. Krize a další vlivy způsobily, že se některé špičkové tituly z počítačů čím dál víc derou na displeje mobilních telefonů. Blíží se možná pomalu éra, kdy se mobilní telefony stanou hlavním cílem prodejců.

Stejně jako ve filmovém průmyslu se i do vývoje špičkových herních titulů investují desítky milionů dolarů, které spolknou několikaleté práce. To však začíná být v době krize problém a investoři hledají daleko přístupnější trhy, kde nejsou hráči ještě tolik zhýčkaní špičkovou grafikou a jejich nároky jsou celkově nižší.

Takovým trhem se stávají mobilní telefony a hry už nejsou jen jednoduchými hříčkami pro ukrácení dlouhé chvíle. Navíc vývoj na tyto platformy stojí neporovnatelně menší peníze a vývoj hry je rovněž podstatně kratší. Nejvíc z toho přitom profituje iPhone, který se v počtu prodaných kusů lehce vyrovná herním konzolím.

Proč mobilní telefony.
Nemá smysl rozebírat konkrétní historii vývoje mobilních her. Stačí si vzpomenout na dvouřádkové černobílé displeje a porovnat je se současnými výkonnými mobilními telefony s rozměrnými barevnými displeji, které se v rychlosti hravě vyrovnají počítačům ani ne deset let starým. Nemalou měrou k úspěšnosti her na mobilní telefony přispěla přítomnost Javy a operačních systémů v telefonech v čele se Symbianem, Windows Mobile a před několika lety i Palm OS.

S těmito změnami mobilních telefonů se postupně měnily návyky samotných hráčů a z občasného hraní v čekárně či na zastávce autobusu se stala zábava, které vám může ukousnout hned několik hodin denně. O popularitě a úspěšnosti tohoto modelu "her na cestu" svědčí třeba už stařičký GameBoy a jeho současné obdoby v podobě Nintenda DS, Sony PSP a třeba iPodu Touch, který je vlastně iPhonem bez telefonní části.


Navíc ne každému se chce sedět za počítačem, ale raději si vezme do ruky mobil, s nímž se může pohodlně uvelebit kdekoliv. Proč nezajít třeba na lavičku do parku nebo si rovnou nelehnout do trávy. Notebook je přitom příliš velkou zátěží nejen svými rozměry, ale vyvolává nepříjemné pocity, pokud je to zároveň hlavní školní či pracovní nástroj.

Už žádné obyčejné hříčky.
Zvyšující se výkon mobilních zařízení, který není oproti běžným PC až tak pozadu, jak by se mohlo zdát, znamená přenášení počítačových her na mobilní telefony prakticky jedna ku jedné. Samozřejmě stále s horší grafikou a pouze některými vlastnostmi či funkcemi, ale už to není jen snaha vytěžit ze slavného jména počítačové hry maximum a ve stejně pojmenovaném obalu prodávat na mobil miliontou variaci Tetrisu nebo hopsání s postavičkou po plošinkách.

Důkazem z poslední doby budiž třeba Doom Ressurection, Assassins Creed, Need for Speed: Undercover, Spore, nesmrtelné SimCity a mnoho dalších zvučných titulů. Všechny tyto kousky a mnohé další jakoby z oka vypadly svým předlohám ze stolních počítačů.

Přitom jejich vývoj stál jenom zlomek z toho, co stojí práce na kvalitních AAA titulech na PC. Navíc ani vzhledem ke své ceně kolem jedné či dvou stokorun to není tak velká rána pro peněženku a přitom si s danou hrou můžete užít minimálně stejnou zábavu jako s titulem za tisíc korun. Dokonce i při takto nízké ceně se vzhledem k počtu prodaných kusů vývoj tvůrcům bohatě vrátí.

Nemusí se potýkat ani s tak velkou mírou pirátství, která bují na stolních počítačích. Sice se tento problém dotýká i mobilních zařízení, ale přeci jenom valná většina uživatelů zůstává poctivých a raději obětují jednu stokorunu svému pohodlí, než by sháněli po internetu nelegální verze. Vývoj je tudíž o dost jednodušší i co se týká optimalizace pro různé počítačové sestavy.

iPhone jasně vede.
O tom, že iPhone je fenoménem posledních let už není žádných pochyb a jenom samotné nastínění toho, proč tomu tak je, by vydalo na samostatný článek. V tuto chvíli je důležitější, proč je tato platforma zajímavá zejména pro hráče a herní vývojáře.

Hráči totiž s tímto telefonem dostali do ruky rovněž svým způsobem revoluční ovládání počítačových her přes dotykovou obrazovku a vestavěný pohybový senzor. Právě pocit hýbat skutečně s telefonem ve směru jízdy jako s volantem nebo mačkat několik kláves naráz podobně jako na kytaře ve hře Guitar Hero, byl pro hráče jedním z hlavních lákadel.

Nápadům se přitom meze nekladou a možnost používat takto inovativní ovládání je přitom pro tvůrce velkou inspirací. Podobný koncept s dotykovou obrazovkou dlouho před iPhonem nabízelo rovněž Nintento DS a jedná se o nejprodávanější přenosnou konzoli (handheld) na trhu.

Rekordní prodeje srovnatelné s konzolemi.
Ostatní výrobci mobilních telefonů s podobným přístupem dlouho otáleli a největší výrobce v podobě finské Nokie teď horko těžko dohání celou situaci s modely Nokia 5800 XpressMusic, Nokia N97 a dalšími. Právě tyto modely jsou totiž prvními telefony tohoto výrobce s podporou dotykového ovládání a obřím displejem, který se skvěle hodí mimo jiné právě na hry.

Nokia však bude ještě dlouhou dobu stíhat iPhone, který se svými více než 25 milionů prodaných přístrojů hravě vyrovná konzoli Playstation 3. Té se do této chvíle prodalo zhruba 24 milionů po celém světě.


Trh s hrami na iPhone (nepočítaje iPod Touch) tudíž není pro vývojáře rozhodně malý. Stejně jako se vyvíjí exkluzivní tituly právě pro Playstation 3, které se třeba s půlročním zpožděním dostanou na ostatní konzole jako je Nintendo Wii či Xbox 360 a ještě později i na stolní počítače. Už brzy se můžeme dočkat chvíle, kdy se podobně velké tituly objeví exkluzivně na iPhone.

Zajímavý je pohled na další statistiky, které říkají, že 8 z 10 nejúspěšnějších freewarových aplikací na iPhone jsou právě hry. Ještě pozoruhodnějším faktem je, že dokonce 7 z 10 nejprodávanějších placených aplikací opět spadá do kategorie her. Jejich cena se přitom pohybuje od jednoho až do šesti dolarů (18 až 108 Kč), což je docela rozdíl oproti titulům na konzolích a cenovkách se sumou 1000 až 1500 Kč.

Budoucnost patří mobilních zařízením.
Bylo by možná trochu naivní myslet si, že by hra primárně vyrobená třeba pro iPhone vyšla s určitým zpožděním na PC a dalších konzolích a sklidila rovněž nemalý úspěch. Ještě stále žijeme v době, kdy všechno probíhá naopak a hráči na mobilních telefonech si musejí počkat. Nebylo by však od věci vydat před uvedením velkého AAA titulu na PC rovněž "kapesní prequel" jako se v současnosti děje například u některých filmových titulů.

Levný vývoj her na mobilní telefony, rozšířenost mobilních zařízení s velkým výkonem a mnohé další faktory budou pro vývojáře stále větším lákadlem, aby opustili nejisté vody počítačových her, kde se cení v poslední době spíš realistická grafika a na nějaké velké a v důsledku nerentabilní inovace nezbývá při vývoji takto drahých her žádný prostor.

Zdroj: mobil.cz ze dne 16.8.2009


Mobily, co vydrží i týden bez nabíječky. Přehled největších vytrvalců

14. 08. 2009

Už vás nebaví dávat mobil na nabíječku každou noc? Pak při koupi nového vybírejte také podle výdrže. Papírově jsou na tom nejlépe manažerské modely od Nokie, na první příčky se řadí i telefony od Sony Ericssonu.

Pokud se chcete častému dobíjení mobilu vyhnout, určitě neuděláte chybu, když se při výběru budete řídit dvěma parametry - výdrží v pohotovostním režimu a maximální délkou hovoru.

První údaj uvádí nejdelší možnou dobu, po kterou telefon vydrží na jedno nabití, aniž byste jej prakticky používali. Jde samozřejmě o papírovou hodnotu, která se od reálného života s mobilem velmi liší. Čím vyšší ovšem toto číslo je, tím delší je i skutečná výdrž na jedno nabití.

Philips vydrží až 50 dní, u nás se ale neprodává.

Nejznámějším výrobcem telefonů s extrémní výdrží baterie je v současné době Philips. Modely X620 a X630, které ale nejsou v prodeji na našem trhu, se chlubí až padesáti dny na jedno nabití.

Nejlepším modelem na našem trhu, který je v současné době v prodeji, je manažerská Nokia E52. Podle výrobce si řekne o přísun energie až po 28 dnech. Během našeho testu jsme se k této hodnotě samozřejmě ani nepřiblížili. Při běžném používání nám ale telefon vydržel na jedno nabití prakticky týden, což je velmi slušné. Během několika týdnů by pak měl přijít do prodeje i vyšší model E55, který se stejnou baterií Li-Ion s kapacitou 1 500 mAh nabídne až 31 dní v pohotovostním režimu.

To, že mezi telefony s nejdelší výdrží baterie nenajdeme jen málo vybavené modely s malými nároky na energii, dokazuje i telefon na druhém místě, Sony Ericsson Xperia X1. Výrobce se chlubí až 27 dny na jedno nabití a deseti hodinami hovoru. Při každodenní pracovní zátěži nám telefon vydržel na jedno nabití pracovat tři až čtyři dny. A to jsme Xperii nijak výrazně nešetřili.

Deset telefonů s nejdelší výdrží baterie na našem trhu:

Nokia E55 je manažerský telefon vybavený operačním systémem Symbian a uživatelským rozhraním Series 60. Bohatá multimediální výbava zahrnuje fotoaparát s rozlišením 3,2 Mpix a bleskem, 3,5mm jack pro sluchátka, FM rádio s RDS a polohový senzor.

výdrž 8 hodin / 31 dní
dostupná v průběhu několika týdnů

Nokia E52 se chlubí velmi dlouhou výdrží na baterie, na jedno nabití vydrží až osm hodin hovoru, nebo 28 dní v pohotovosti. Vestavěný fotoaparát s automatickým ostřením nabízí rozlišení 3,2 Mpix. Nechybí ani podpora bezdrátových sítí wi-fi.

výdrž 8 hodin / 28 dní
Cena: 7 800 Kč

Sony Ericsson Xperia X1 je špičkový komunikátor s operačním systémem Windows Mobile 6.1. Tento model nabídne jemný WVGA dotykový displej i podporu všech dnes myslitelných sítí a datových přenosů.

výdrž 10 hodin / 27 dní
Cena: 11 500 Kč

Nokia 1202 je velice jednoduchý telefon klasické konstrukce. Je určen nenáročným zákazníkům, ve výbavě nenajdeme fotoaparát ani hudební přehrávač. Displej telefonu je černobílý s rozlišením 96 x 68 bodů.

výdrž 8 hodin / 26 dní
Cena: 960 Kč

Nokia 2323 classic je novinka klasické konstrukce, jejímž hlavním lákadlem bude nízká cena. Telefon postrádá fotoaparát, ale nechybí mu FM rádio s možností záznamu a podpora GPRS. Rovněž podporuje MMS a e-mailového klienta.

výdrž 5 hodin / 22 dní
Cena: 1 550 Kč

Nokia 2330 classic má oproti modelu 2323 Classic VGA fotoaparát a podporu Bluetooth. Telefonní seznam má kapacitu 1000 záznamů, ve výbavě nechybí podpora GPRS a Javy. FM rádio nabízí možnost nahrávání.

výdrž 4 hodiny / 22 dní
Cena: 1 630 Kč

Nokia 6730 classic je symbianový smartphone prodávaný výhradně operátorem Vodafone. Výbava telefonu nabízí 3,2megapixelový fotoaparát s automatickým ostřením a přisvětlovací diodou, slot pro karty microSD, podporu HSDPA nebo Bluetooth.

výdrž 10 hodin / 21 dní
Cena: 5 800 Kč

Nokia 6760 slide s označením Surge je kompaktní smartphone s výsuvnou QWERTY klávesnicí. Ve výbavě nechybí hudební přehrávač a FM rádio, fotoaparát nabídne rozlišení 3,2 megapixelu.

výdrž 5 hodin / 20 dní
v prodeji ve třetím čtvrtletí

Sony Ericsson W395 je vysouvací telefon s produktovým označením Walkman. Součástí výbavy jsou také kvalitní stereosluchátka a paměťová karta Memory Stick Micro (M2) s kapacitou 1 GB. Integrovaný fotoaparát má rozlišení dva megapixely.

výdrž 8 hodin / 20 dní
Cena: 3 100 Kč

Nokia 7070 Prism je véčko vyznačující se geometrickými obrazci na krytu telefonu. Telefon postrádá fotoaparát, aktivní TFT displej nabízí rozlišení 128 x 160 obrazových bodů.

výdrž 5 hodin / 20 dní
Cena: 900 Kč

Zdroj: mobil.cz ze dne 14.8.2009


Kupujete telefon? Nenechte se podvést!

14. 08. 2009

Rozdělíme si prodejce mobilů podle rizika, vysvětlíme si, jak je od sebe rozeznat a kde sebrat reference na konkrétní obchod.

Určitě se jste se již dostali do situace, kdy jste si vybírali mobilní telefon. Zvažovali jste několik kritérií: typ telefonu, jeho funkce, vzhled či cenu. Ale zamýšleli jste se také nad jeho původem a záručními podmínkami? Právě v tomto ohledu můžete při nákupu mobilního telefonu narazit na nekorektní jednání mnohých prodejců. Jak se tedy nenechat podvést?

Není obchodník jako obchodník a je nutné rozlišovat mezi čestnými prodejci a podvodníky. Obchod s mobilními telefony na českém trhu můžeme rozdělit do tří skupin.

„Šedí“ dovozci.
Telefony od těchto společností jsou většinou jedny z nejlevnějších na trhu. Pokud by jste ale pozorně pročetli obchodní podmínky, zjistili byste, že vaše práva spojená s koupí jsou značně omezena a v praxi jsou záruční podmínky uznávány jen výjimečně. Na tyto prodejcesi dejte pozor.

Dovozci telefonů ze zahraničí.
Tyto společnosti se chovají k zákazníkovi o poznání lépe. Stále však riskujete značné problémy s reklamací, protože prodejci obvykle nejsou ochotni provádět komplikovanou reklamaci u výrobců telefonů.

Prodejci telefonů určených pro český trh.
Tito prodejci dodávají k mobilním telefonům záruční list, který lze uplatnit v jakémkoliv značkovém servise dané značky.To je také jediný zaručený způsob, jak prodejce českých telefonů poznáte.

Šedý dovoz.
Jak bylo zmíněno, šedí dovozci mobilních telefonů, se vyznačují většinou tím, že se pohybují na spodní hranici cen mobilních telefonů. Nízká cena je však jediným pozitivem, prodejem totiž pro firmu vztah se zákazníkem končí, případná reklamace je jen problémem, kterého je třeba se zbavit.

Na co si dát pozor.
Nezanedbávejte obchodní podmínky. V obchodních podmínkách tohoto prodejce bude nejspíš stát následující formulace nebo její obdoba:

„Námi nabízené výrobky jsou prodávány v tzv. „zvláštním režimu“ podle ust. § 90 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Pro spotřebitele to znamená, že nemá nárok na odpočet daně z přidané hodnoty, jelikož kupuje hmotný movitý majetek použitý, který je vhodný k dalšímu použití v nezměněném stavu.“

Co je to zvláštní režim? Na zboží ve zvláštním režimu nelze uplatnit odpočet DPH. Zboží ve zvláštním režimu je vedeno jako použité, proto se na něj ze zákona vztahuje pouze jednoletá záruční doba. Kdykoliv v textu najdete, že prodej zboží se řídí podle §90, raději hledejte u jiného obchodníka.

Zahraniční dovoz.
Jak poznáte zboží dovezené ze zahraničí? Mnozí dovozci mobilních telefonů je balí do vlastních firemních krabiček, aby zákazník neviděl loga zahraničních operátorů na původním balení. Český prodejce vám na svých webových stránkách kromě zákonného práva odeslat telefon přímo prodejci, nabízí možnost odeslat telefon na opravu přímo do značkového servisu. Tuto možnost v reklamačním řádu individuálního dovozce nenajdete. Dovozce nabízí pouze odeslání do neznačkového servisu, ve většině případů na adresu prodejce.

Co Vám hrozí.
Na mobilní telefon ze zahraničí, není v ČR poskytován autorizovaný servis. Prodejce má proto na výběr dvě možnosti. Může váš telefon poslat na reklamaci do zahraničí odkud jej koupil. Bohužel se však často stává, že se telefon nestihne dopravit zpět v měsíční reklamační lhůtě. Nebo se prodejce rozhodne telefon opravit sám na svoje náklady. Pokud se ale jedná o náročnější nebo nákladnější závadu, s největší pravděpodobností se prodejce opravě vyhne tím, že zkonstatuje, že je mobilní telefon „vytopený“ nebo „po pádu“. Potom vám zbývá jenom vyhledat soudního znalce a pustit se do soudních tahanic. Do toho se ale při cenách telefonů v řádu několika tisíc pustí asi jen málo kdo (a právě s tím takoví prodejci počítají).

Právě dovozci telefonů ze zahraničí se snaží obelhat zákazníky označením telefonů jako „české telefony“ obvykle ve webové adrese internetového obchodu. V mnohých případech je to jen falešné lákadlo. Vždy proto zkontrolujte reklamační podmínky.

České telefony.
Prodejci skutečně českých telefonůvám při koupi telefonu dají záruční list, čím prodejce nabízí možnost odeslat telefon do záručního servisu. Také máte na kupované zboží dvouletou záruku. Z praxe víme, že i tito prodejci se snaží reklamacím bránit, ale možnost dovolání se svých práv je zde obecně nejlepší.

Rady a tipy jak se nenechat podvést.
Pozorně si přečtěte obchodní podmínky. Ano, je to nuda, ale vyplatí se to
Ujistěte se, že nekupujete zboží podle §90 zákona č. 235/2004 Sb
Zkontrolujte si v reklamačním řádu, zda prodejce nabízí možnost poslat telefon na reklamaci přímo do záručního servisu
Ověřte si prodejce na webové adrese www.spotrebitele.info. Pokud najdete více negativních názorů na daného prodejce, zbystřete.
Další možnost je ověřit si dodavatele na www.heureka.cz. Pozitivní komentáře na tomto serveru jsou ale mnohdy psány samotnými prodejci a negativní názory jsou ve většině případů nepřesné
Nebojte se zeptat prodejců na skutečný původ telefonů

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 14.8.2009


Telefonování mobilem je v Česku drahé, ze třiceti zemí jsme čtvrtí od konce

13. 08. 2009

Ceny mobilního telefonování v České republice jsou čtvrté nejvyšší v rámci třiceti zemí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Vyplývá to z údajů za loňský rok, které OECD zveřejnila na svých internetových stránkách.

Čtvrtou pozici obsadila Česká republika ve srovnání průměrných uživatelů mobilních služeb, kteří dle OECD ročně uskuteční 780 volání a pošlou 600 SMS zpráv. V Česku se za takový objem služeb platí zhruba 40 dolarů (asi 730 Kč), nejhůře dopadlo USA s 53 dolary měsíčně.

Ještě hůře si Češi stojí v případě, kdy mobilních služeb využívají méně či intenzivněji než uživatel průměrný. V obou případech platí třetí nejvyšší měsíční poplatky, nejdráže je v těchto případech opět v USA a ve Španělsku.

Podobně jako Češi jsou na tom i Slováci. Více zaplatí pouze v případě, že služeb operátora využívají intenzivněji. Tato skupina uživatelů, která dle OECD ročně uskuteční 1680 hovorů a pošle 660 SMS a 12 MMS zpráv, na Slovensku měsíčně platí 75 dolarů. To je o pět více než Češi.

Nejlevněji volali průměrní uživatelé mobilů v Nizozemsku a Finsku, kteří platili pouze 11 dolarů měsíčně. I u ostatních srovnávaných skupin uživatelů jednoznačně vedou skandinávské země a Nizozemsko.

OECD rovněž upozornila, že tržby v sektoru mobilních telefonů navzdory světové hospodářské krizi rostou. "Lidé se svých mobilních telefonů nevzdávají. Mnoho z nás má dvouleté smlouvy a nemůže od nich jen tak odejít," uvedl ekonom OECD Taylor Reynolds.

Zdroj: mobil.cz ze dne 13.8.2009



Zobrazené novinky: 351-355
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner