Recenze odborníků

Lenovo A390

Lenovo A390: jednoduchý elegán

Na první pohled někoho zaujme, jiného bude nudit. Každopádně jde o velmi decentní telefon značky, která se v našich končinách spojuje spíše s počítači. Je silným hráčem i na poli mobilních telefonů a nabízí bezkonkurenční poměr cena výkon. Model Lenovo A390 působí konzervativně, má plastové, ale kvalitní tělo. Pod displejem je trojice dotykových kláves, subjektivně jde o velmi povedený kousek. Jen prostor kolem dotykových kláves by mohl být o něco menší, jde jen o maličkou chybu krásy.

Lenovo A390: svalovec pod kapotou

Tento model se za své vnitřnosti rozhodně nemusí stydět. O plynulý chod telefonu se stará dvoujádrový procesor MTK 6577 AMRv7 s frekvencí 1,0 GHz. Jistě, na trhu jsou i výkonnější čtyřjádrové procesory, ale to ještě neznáte cenu tohoto modelu. Tu se dozvíte na závěr. Buďte si jisti, že Lenovo A390 překvapí i v tomto.

Operační paměť RAM má 512 MB​​, což je minimum, které v současné dobře potřebujete na bezproblémový chod aplikací a celého operačního systému. Vnitřní paměť dosahuje 4 GB, každý uživatel si dozajista přikoupí odpovídající paměťovou kartu.

Lenovo A390: mezi fotografy nepatří

Fotoaparát tohoto fešáka disponuje rozlišením 5 megapixelů. To je plně dostačující i pro zachycení momentek, které si chcete dodatečně prohlédnout na obrazovce TV nebo počítače. Zázraky však nečekejte. Jde o jednoduchý fotoaparát, nemá příliš mnoho funkcí, ani automatické zaostřování, ani blesk či přisvětlovací diodu. Stále je třeba brát v úvahu cenu mobilu, ve své kategorii patří k nejlepším. Potěší i nahrávání videa ve vysokém rozlišení 1920×1080 bodů. Celkově je fotoaparát poměrně obstojný. Pokud chcete kvalitní fotoaparát, poohlédněte se po jiném přístroji.

Lenovo A390 disponuje displejem s úhlopříčkou 4 palce as rozlišením 800×480 pixelů. Jde o standardní TFT displej, pokud byste chtěli o třídu lepší IPS zobrazovací panel a o něco výkonnější model, sáhněte po vyšším modelu z nabídky, který je dražší jen o 500 – 800 kč. Celkově je displej kvalitní a na svou třídu přímo královský. Pokud jste zvyklý na drahé mobily, neohromí, no ostatních možná ano.

Lenovo A390: nabízí vše co potřebujete

Z ostatního vybavení telefonu zmíníme ještě několik funkcí, které se mohou hodit. Samozřejmostí je Bluetooth, WiFi, GPS, FM rádio. Přístroj pohání operační systém Android 4.0.4, předinstalovaných je několik klasických aplikací pro zobrazování kancelářských dokumentů. Ty nepovažujeme za relevantní, jelikož si kdykoli nainstalujete přesně to, co potřebujete. Perličkou, kterou musíme rozhodně zmínit je fakt, že Lenovo A390 podporuje 2 SIM karty. Už nemusíte mít dva telefony na různá čísla, vše si pohodlně vyřídíte z jednoho. Za zmínku stojí i výdrž baterie, ta je na standardní úrovni jako u podobných přístrojů se 4 palcovou obrazovkou. Při velké zátěži počítejte s 1 dnem, při menší intenzitě s 3 dny.