Recenze odborníků

SonyEricsson W995

Získejte všechno

Obrázek 1
Obrázek 2
Obrázek 3
Obrázek 4
Sony Ericsson v Barceloně představil mobilní telefon, který se zařádí mezi nejlepší telefony bez operačního systému. Sony Ericsson W995 nedisponuje pouze pokročilými funkcemi pro poslech hudby, ale také dostal do vínku kvalitní fotoaparát.

Sony Ericsson W995, dříve znám jako Hikaru, bude bez pochyby vlajkovou lodí hudebních telefonů Sony Ericsson pro rok 2009. Tento slider s rozměry 97 × 49 × 15 mm a hmotností 113 g disponuje displejem o úhlopříčce 2,6" se standardním rozlišením 240 x 320 pixelů, který dokáže zobrazit až 262 tisíc barev. Pod displejem se nachází klasická sestava ovládacích tlačítek. Po vysunutí spatříme spatříme alfanumerickou klávesnici, tlačítka jsou relativně velká a oddělená mezerami.

Telefon vypadá masivně, jeho kryt je vyroben z broušeného kovu. Na levém boku telefonu nalezneme, jak bývá poslední dobou obvyklé konektor FastPort a také tlačítko pro spuštění hudebního přehrávače. Na pravém boku se nachází spoušť fotoaparátu, tlačítka pro ovládání hlasitosti a ještě tři další tlačítka pro ovládání hudebního přehrávače (vzad/play/vpřed). Konektor 3,5 mm jack se nachází na vrchní telefonu. Na zadní straně mobilu logo Walkmanu a Sony Ericssonu, čočka fotoaparátu, ale hned na první pohled zaujme vyklápěcí stojánek, který slouží k opření telefonu a zajístí tak pohodlné sledování videa.

U tohoto modelu jistě potěší podpora 3G sítí a rychlých datových přenosů pomocí HSDPA. EDGE a GPRS jsou samozřejmostí, nechybí však ani Bluetooth s A2DP a Wi-fi s DLNA. Videohovory zabezpečuje kamerka nad displejem. Pro navigaci v terenů se vám jistě bude hodit vestavěný GPS příjmač, mapy jsou poskytovány buď přes Google Maps nebo placenou aplikací Wayfinder Navigator.

Sony Ericsson W995 nabízí také mnoho funkcí pro poslouchání hudby. Disponuje hudebním přehrávačem Walkman 4, funkcí pro ovládání pohybem – ShakeControl, dále funkcí TrackID, která přes internetu zjistí název skladby a interpreta. SensMe se zase postará o roztřídění skladeb podle nálady. Novinkou, která přichází s W995 je software MediaGo pro přehrání hudby z počítače do mobilu. Podle informací od Sony Ericssonu půjde o software jehož hlavní výhodou je jednoduchost.

Výborný zvuk by měly zajistit stereoreprodudktory, které se nacházejí na bocích přístroje. Funkce Clear Bass a Clear Stereo zajistí vysokou kvalitu přehrávané hudby. Pokud raději posloucháte přes sluchátka, můžete poprvé Clear Bass u Walkmanu využít konektor 3,5 mm jack. Součástí balení telefonu bude i kvalitní headset HPM-77. Sony Ericsson W995 také podporuje FM rádio. Telefon disponuje pamětí 118 MB, která lze snadno rozšířít paměťovými kartami Memory Stick Micro. Sony Ericsson k telefonu přibalil 8 GB paměťovou kartu.

Na fotoaparát, který přináší Sony Ericsson W995 nejsme u Walkmanů zvyklí. 8 MPx fotoaparát s autofocusem, detekcí obličejů a stabilizátorem obrazu vypadá velmi dobře. Bohužel chybí krytka čočky a xenonový blesk, disponuje pouze přisvětlovací LED diodou. K fotografiím bude možno připojit souřádnice díky funcki geotagging.

Dále Sony Ericsson nabídne krokoměr nebo aplikace pro sledování videí na youtube či připojení k Facebooku nebo Flickru . Do telefonu samozřejmě bude možno přidat další java aplikace.

Telefon Sony Ericsson W995 by měl být na některých trzích dostupný koncem 2. čtvrtletí tohoto roku, u nás se tak stan zřejmě trochu později. Bude prodáván za cenu pohybující se kolem 13 tisíc. Bude dostupný v několika barevných variantách - Cosmic Silver, Energetic Red a Progressive Black.