Recenze odborníků

Samsung Galaxy S4 (i9505)

Společník pro život

Nový Galaxy S je zde! Samsung Galaxy S4 je to nejlepší, co Samsung vyrobil. Dočkali jsme se zajímavých inovací a evoluce, nikoliv však revoluce.

Společnost Samsung před malou chvílí v Radio City Music Hall v New York City představila svoji novou vlajkovou loď, model Samsung Galaxy S4. Jak probíhaly přípravy a co všechno unikalo na veřejnost, včetně živého přepisu tiskové konference si můžete přečíst zde. Pojďme si novinku z dílny tohoto jihokorejského giganta podrobně představit.

Samsung uvedl svoji novou vlajkovou loď s velkou pompou na červeně osvětleném podiu s putující projekcí log Samsung Unpacked. I když to původně vypadalo, že se začne přesně o půlnoci našeho času, malé zpoždění se přece jen objevilo. Na podiu se objevil i malý Jeremy, tedy chlapec, který zazářil v první teaser reklamě na Galaxy S4. Poněkud nečekaně jsme se hned na začátku tiskové konference dočkali představení všech parametrů, názvů všech funkcí a dalších lákadel, která byla během tiskové konference lehce divadelním způsobem postupně rozkrývána.

Pokud si tedy shrneme hardwarové parametry Samsungu Galaxy S IV, rozměry jsou 137 × 70 × 8mm a hmotnost 130g. S procesorem je to složitější, varianta s LTE bude mít čtyřjádrový Qualcomm s frekvencí 1,9 GHz, verze bez LTE dostane osmijádrový Samsung Oxynos Octa s taktem 1,6 GHz. Tomu sekundují 2 GB operační RAM paměti a grafika PowerVR SGX GPU 544MP3. Dominantnou čelní strany je 5 palce Full HD displej s jemností 441 PPI, pod kterým najdeme jedno hardwarové a dvě senzorová tlačítka. K jeho ovládání nebudou nutné dotyky obrazovky, vše zajistí Air View. Vůbec poprvé bude displej chránit Gorilla Glass 3. Nad ním samozřejmě nechybí potřebné senzory, hovorové sluchátko v tradiční stříbrné lince a čelní kamerka s rozlišením 2 Mpix.

Zadní strana ukrývá 13 MPx fotoparát s podporou Full HD videa s frekvencí 30 fps nebo LED bleskem. Jednou z dalších funkcí je schopnost během 4 vteřin vyfotit 100 snímků, přičemž následně telefon sám vybere tu nejlepší z nich. Součástí snímacího čipu je také BSI (back-side-iluminated) senzor. Působivou novinkou je Dual Camera. Jinými slovy možnost pořizovat video současně z čelního i zadního fotoaparátu, stejně tak funguje focení jednotlivých snímků.