AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 211-220
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Chytré Vánoce u O2: malé slevy na velký sortiment

22. 10. 2010

Vánoční nabídka O2 začíná 1. listopadu. Firma vsadila spíše na menší slevy, které nabízí na volání i datové služby. Slevy připravila pro předplacené karty i tarify.

Ve vánoční kampani se O2 rozhodlo nabízet jen přístroje Nokia, převážně s operačním systémem Symbian. Kromě úplně nové Nokie N8 za necelých 13 000 korun bude v nabídce třeba i nejlevnější chytrý telefon od Nokie, model 5230, za 2995 korun. Dalšími modely z vánoční nabídky jsou Nokie C3-00 a X3-02. Ke všem zlevněným telefonům dává O2 i Internet v mobilu na jeden měsíc zdarma.

Slevy se dotknou i mobilního internetu (pozor, nikoliv internetu v mobilu). Každý student s ISIC kartou, který si od 1. listopadu objedná O2 Mobilní internet sadu prostřednictvím internetu, za ni zaplatí jen 295 korun. Sada zahrnuje malý 3G USB modem, SIM kartu a 5 týdnů surfování zdarma.

Poté je už třeba si dokupovat balíčky na 24 hodin, a to buď po jednom, po pěti nebo po deseti dnech.

Další nabídka směřuje na všechny zákazníky, ať již nové nebo stávající, kteří mají nebo si chtějí pořídit mobilní internet na paušál. Na tři měsíce budou moci využívat u vybraných tarifů výhod (rychlosti a FUP) o třídu lepšího tarifu, než odpovídá ceně, kterou zaplatí. Pak se sami rozhodnou, s jakým tarifem budou chtít pokračovat.

Podobně to bude fungovat s vybranými tarify O2 NEON, a to pro každého zákazníka, který uzavře smlouvu na dva nebo tři roky. Za cenu nižšího tarifu budete moci plnohodnotně po tři měsíce využívat tarif vyšší, pak se opět rozhodnete, jaký si natrvalo vyberete. Další speciální slevy jsou připraveny pro živnostníky, zákazníky předplacených služeb nebo seniory. Za zmínku jistě stojí volání na 3 čísla v O2 síti za 0,50 Kč za minutu pro vlastníky předplacené karty, kteří si nabijí minimálně 300 korun. Výhodu lze pak využívat po celé 4 týdny, a to opakovaně.

Pro seniory je v nabídce speciální mobilní telefon Aligator A400 s velkými tlačítky, přehledným menu a SOS tlačítkem pro rychlé přivolání pomoci. V balíčku se SIM kartou, tarifem O2 NA!HLAS a 100 korunovým kreditem vyjde na 1445 korun.

Zdroj: mobil. cz ze dne 20.10.2010


Nokia N8 přijde do Čech v půlce listopadu a bude jenom u O2

22. 10. 2010

O2 získalo exkluzivitu na nový top model Nokie N8. Celý listopad se bude prodávat jen u O2 a ve třech obchodech Nokie.

Nokia N8 se sice už na některých evropských trzích prodává, ale u nás bude k dostání až v polovině listopadu. Start prodeje je naplánován na 15. listopadu.

Telefon bude první měsíc jen v nabídce O2, ve třech značkových prodejnách Nokie (2x Praha a Brno) a v internetovém obchodě výrobce. Operátor získal na prodej novinky exkluzivitu, u dalších operátorů a v celé obchodní síti bude Nokia N8 až od poloviny prosince.

Nedotovaný telefon nabídne O2 za 12 995 korun, dotovaný pak od 7 595 korun podle tarifu. Nedotovaná cena je jen o trochu vyšší, než byly původní odhady. Mezi smartphony bude Nokia N8 patřit mezi drahé přístroje.

Zdroj: mobil.cz ze dne 22.10.2010


Šéf Apple Steve Jobs si dobírá Android, Blackberry a sedmipalcové tablety

22. 10. 2010

Šéf Apple se trochu nečekaně objevil na čtvrtletním vyhlašování finančních výsledků. Na akci, které se obvykle neúčastní, chtěl vysvětlit, proč je Apple lepší než konkurence.

Steve Jobs se bojí konkurence. I tak se dá vykládat vystoupení šéfa Apple na tiskové konferenci pořádané k ohlášení finančních výsledků za třetí čtvrtletí letošního roku. Tuto rutinu si Jobs nechává obvykle ujít, tentokrát však před odbornou veřejnost předstoupil, aby připomněl, proč je Apple o tolik lepší než konkurence.

Sám Jobs tvrdil, že si nemohl nechat ujít příležitost oslavit první čtvrtletí, ve kterém jeho firma dosáhla poprvé v historii příjmů ve výši více než 20 miliard dolarů (350 miliard korun). Apple je opravdu v dnešní době jednou z nejlepších továren na peníze a tak může být Jobs sebevědomý. Jeho vystoupení, které se dá rozdělit do pěti bodů, však také může naznačovat, že se přeci jen konkurence obává.

Bod první: BlackBerry nemá šanci
Za třetí čtvrtletí roku 2010 prodal Apple 14,1 milionů iPhonů, RIM, výrobce smartphonů BlackBerry prodal "jen" 12,1 milionů svých smartphonů. Tím tedy Apple, který mimochodem oproti stejnému čtvrtletí vloni rostl o 91 %, definitivně RIM předběhl. A Jobs prý nevidí způsob, jakým by se RIM mohl vrátit do hry. Firma si prý bude muset zvykat na roli toho třetího vzadu za Applem a Googlem. Bude muset přesvědčovat vývojáře, aby pro její systém vůbec vyvíjeli aplikace. Jobs tím ale mimochodem nepřímo připustil, že Android opravdu velmi rychle roste a patří mezi nejvýznamnější mobilní platformy. Tedy něco, co se vlastně v dalším bodu snažil pro změnu bagatelizovat.

Bod druhý: Android je jeden velký zmatek
Eric Schmidt, šéf Google, se před časem chlubil tím, že denně je aktivováno více než 200 000 telefonů s Androidem. Jobs k tomu dodává, že v posledních třiceti dnech bylo denně aktivováno okolo 275 000 iPhonů, v některých dnech i přes 300 000. Jobs si však stěžuje na to, že v poslední době vůbec není přehled o tom, kolik smartphonů s Androidem se prodá. Gartner odhaduje prodeje za druhé čtvrtletí roku na 10 milionů kusů, je otázkou, kolik to ale bylo ve třetím čtvrtletí. Jobs tak nemůže tvrdit, že je Apple neotřesitelnou jedničkou a očividně ho to trápí. "Doufáme, že výrobci začnou velmi brzy oznamovat množství prodaných Android telefonů, dnes se tak ale neděje," stěžuje si šéf Apple.

Jobs se také opřel do roztříštěnosti Androidu. Na trhu je prý příliš mnoho telefonů s mnoha verzemi systému, což přispívá ke zmatku. Jako příklad Jobs uvedl informace od autorů programu TweetDeck, populárního Twitter klienta. Ten před časem zavítal i na platformu Android a autoři se pochlubili některými statistikami. Jejich software prý používají uživatelé na 244 různých telefonech s nespočtem verzí platformy. Podle Jobse je vyladění programu pro takové množství přístrojů opravdu problém. To iPhone je jistota, jediná platforma existuje maximálně ve dvou podporovaných verzích. Té aktuální a té o generaci starší. Autoři TwitterDecku si o Jobsově výroku myslí své. Na Twitter kanálu společnosti se objevil jednoduchý komentář: "Řekli jsme snad někdy, že vývoj aplikace pro Android byl noční můrou? Eeeeee, ne, neřekli. Protože to noční můra nebyla." Jak stručné a výstižné.

Bod třetí: roztříštěnost vs. integrita
Google prý často označuje svou platformu za otevřenou, zatímco iOS od Apple je podle stejných měřítek uzavřenou platformou. Jobs ale tvrdí, že tohle je jen zastírací manévr, který má zakrýt fakt, že Android je platforma příliš roztříštěná. To Apple a jeho iOS je samá jistota a lepší zítřky. Jobs tvrdí, že pro zákazníka je poměrně uzavřená (podle něj spíše úzce integrovaná) platforma výhodou. Jak již Jobs naznačil ve druhém bodu, roztříštěnost Androidu je velký problém a pro uživatele obrovská nepříjemnost. Postup Apple je tak pro uživatele daleko výhodnější. Ten má jistotu, že aplikace prostě budou fungovat a vše bude bez problémů. Vývojáři také mohou u integrované platformy více popustit uzdu fantazii a vymýšlet daleko inovativnější aplikace. To prý proto, že nemusí takovou aplikaci testovat na stovkách zařízení.

Jenže Jobs nějak zapomněl na to, že odlišnost Androidu má také své důvody. Systém je na rozdíl od iOS schopen fungovat na podstatně obyčejnějších telefonech s cenou třeba čtvrtinovou oproti iPhonu. A je opravdu pro uživatele, kteří nechtějí za telefon utratit třeba patnáct tisíc, tak skvělou zprávou, že iPhone a iOS jsou velmi integrované platformy s přísnými pravidly?

Bod čtvrtý: sedmipalcové tablety jsou blbost
Jobs si také došlápl na sedmipalcové tablety, které se v poslední době vynořily jako konkurence iPadu. Ten má displej s úhlopříčkou téměř deset palců. To znamená, že sedmipalcové tablety mají plochu displeje jen 45 % oproti iPadu. Sedmipalcové tablety jsou podle Jobse na nic. Jsou příliš velké na to, aby soupeřily se smartphony a příliš malé na to, aby soupeřily s iPadem.

Říká Steve Jobs. Řada novinářů (včetně kolegů z Technetu) si ale naopak sedmipalcové tablety oblíbila. A jistě se tak stane i u řady zákazníků. Tyto tablety jsou lehčí a lépe přenosné, přitom jejich displeje stále poskytují dostatečný komfort pro čtení i delších textů, sledování filmů a další činnosti.

Jobs se také naváží do faktu, že Google výrobcům tabletů nedoporučuje používat současný Android 2.2 FroYo. Prý mají počkat na novou verzi, která přijde příští rok a bude lépe přizpůsobena takovým přístrojům. Ano, Jobs může tedy slavně tvrdit, že je opravdu divné, když výrobci používají platformu, kterou její původce nedoporučuje jako ideální. Ale dá se na to dívat také z druhé strany. Není krásné, že i "nedokonalá" platforma je schopna zvládnout to, co ta dokonalá a perfektně optimalizovaná od Apple?

Poslouchat Jobsovy řeči o tom, že jeho iPad bude určitě o mnoho spolehlivější, než konkurenční tablety, protože Apple používá své procesory, svůj software, svou vlastní technologii baterií, svůj vlastní design a tak dále, je opravdu úsměvné. Jistě, Apple vlastní řadu patentů na řadu technologií, které ve své produkci používá, ale na druhou stranu si také řadu technologií licencuje a Jobs asi nikomu "nenakecá", že jeho dokonalé výrobky vyrábí v dokonalých Apple továrnách jeho dokonalí Apple zaměstnanci. V jednom má ale Jobs pravdu. Příští rok se s novým Androidem objeví jistě i řada tabletů s větším displejem. To jednoduše proto, že nová verze systému bude pravděpodobně podporovat i vyšší rozlišení, která budou pro větší displeje vhodnější.

Bod pátý: iPad je geniální
Poslední bod už je jen jakýmsi shrnutím předchozí kritiky konkurence. Podle Jobse je prostě iPad skvělý, dokonalý a geniální. Zajímají se o něj zákazníci, kteří původně prý nebyli cílovou skupinou. Vzdělávací instituce, firmy, korporace. Především zájem firemních zákazníků prý Jobse překvapil. iPady se používají při prezentacích, v nemocnicích a tak podobně. A zájem prý poroste.

Jistě, nikdo nepopírá, že v iPadu Apple opět jednou přišel se správným produktem ve správnou chvíli. Ale kdo zaručí, že se právě třeba korporátní sféra neobrátí k levnějším tabletům konkurence? Jobs mimochodem tvrdí, že srovnatelné konkurenční produkty jsou a budou dražší. Jasně, Samsung Galaxy Tab je drahá legrace, ale na druhou stranu je tu řada noname (pravda dost nekvalitních) tabletů s cenou okolo tří tisíc. Prostoru někde mezi tím je spousty a dobře si dovedeme představit zkvalitní tablety s cenou mezi sedmi a deseti tisíci korunami. Jobs určitě ne, za takové peníze se iPad nikdy "podbízet" nebude.

Shrnutí: jsou upovídaní
Také vám přijde, že se v poslední době šéfové velkých firem v mobilním byznysu nějak rozpovídali? Čím dál častěji komentují situaci své firmy ve vztahu ke konkurenci. Z citlivých a pečlivě volených slov, která nedávala prostor pro dezinterpretaci, se navíc uchýlili k narážkám a vychloubání. Je to styl, na který si musíme zvykat. Možná je tento styl komunikace součástí novodobé marketingové strategie. Novináři mají o čem psát, veřejnost se má o čem dohadovat. Možná je to ale také ukázka toho, jakým tlakům šéfové velkých technologických firem čelí.

Každopádně Jobsův výstup rozhodně není na daném poli posledním výkřikem. Kdo bude další? V redakci si klidně vsadíme na druhého Steva, Ballmera. Windows Phone 7 se od iPhonu místy až příliš přiučila a my jsme opravdu zvědavi, jak to bude vypadat, až se začnou Ballmer a Jobs kvůli této platformě špičkovat.

Zdroj: idnes.cz ze dne 22.10.2010


Telefon přestává být telefonem. Čeká ho nová éra

14. 10. 2010

Mobilní operátoři mají zásadní problém: co nám ještě prodat? Telefonování a textové zprávy má každý, kdo je potřebuje, brzy bude totéž platit o připojení k internetu. takže co dál?

Není to zrovna malá otázka. Závisí na ní další rozvoj oboru, který si nemůže dovolit zastavit se, když tolik let vykazoval fantastický růst - to by akcionáři neradi viděli. Jenže základní potřeby majitelů telefonů jsou v zásadě už splněny. Jediné, čeho se opravdu vehementně dožadují, jsou nižší ceny a delší životnost baterií. To druhé je v rukou výrobců, to první je z hlediska operátorů nežádoucí, přestože konkurenční boj je k tomu nevyhnutelně vede.

Řešení spočívá v tom, že nám mobilní sítě nabídnou nové služby, pokud možno takové, které budeme používat stejně rádi jako dnes tu nejúspěšnější, tedy SMS. To není snadné. Hodně pokusů se již minulo účinkem. Zákazníky příliš nezaujali obrázkové zprávy MMS, dlouho a neúspěšně se prosazují videohovory, propadákem je televize v mobilu. Co na nás zkusí tentokrát?

První velkou novou věcí jsou mobilní platby. Platit telefonem má dobrou logiku. Máte ho stále při sobě, snadno poslouží jako autorizační zařízení, platební mechanismus je vestavěn. Stačí, když operátor a poskytovatel služby najdou správný poměr, v němž se o přijaté peníze rozdělí. Tímto způsobem se už platí v několika velkých městech jízdenky v městské dopravě, přibývá placených parkovacích zón, kde lze platit mobilem, objevují se nápojové automaty, prodej vstupenek a leccos dalšího. Mobilní platba se uplatní hlavně u menších částek, kdy by zpracování transakce na platební kartě bylo příliš drahé.

Další nové služby pro majitele mobilů vycházejí ze znalosti geografické polohy. Přijímač GPS byl dříve výsadou drahých manažerských telefonů. Dnes se montuje do většiny přístrojů kromě těch nejlevnějších. Telefon tak poslouží jako navigace pro pěšího i řidiče, možnosti jsou však širší. Může vás třeba navést do části města s nejrušnějším nočním životem - na základě aktuálně vyhodnocované mapy, která podle přítomnosti telefonů přihlášených k síti ví, kde je nejvíc lidí. Velké změny brzy nastanou v oblasti reklamy. Nabídky zboží a služeb začneme dostávat přímo do mobilu též na základě geografické polohy.

Jdete po ulici a nabídne se vám sleva v přilehlé restauraci či výprodej v módním butiku. To je samozřejmě dvojsečná taktika. Mnoho lidí to bude jistě pokládat za obtěžování. Na druhou stranu, už jsme si zvykli na všelicos - a například na slevy většina z nás slyší, takže je dost pravděpodobné, že tenhle typ marketingu přijmeme.

Jedno je jisté: telefon už dávno neslouží jen k telefonování, stejně jako počítač není k počítání. Z obou se staly univerzální nástroje komunikace v nejširším smyslu slova. Mění náš životní styl, kopají hluboké generační propasti. A tento trend bude stále silnější.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 14.10.2010


Nokia vytvořila iPhone už před šesti lety, do výroby nešel kvůli byrokracii

30. 09. 2010

Již v roce 2004 prezentovali inženýři Nokie vedení společnosti prototyp velkého a výkonného mobilního telefonu s velkým dotykovým displejem. Manažeři ale koncept odmítli s tím, že by jeho výroba byla příliš drahá a riskantní.

Nokia mohla bez problémů předběhnout Apple a místo něj způsobit revoluci na trhu dotykových chytrých mobilů. Koncept, který inženýři představili vedení před šesti lety, měl velký dotykový displej, inovované uživatelské prostředí a v plánech jiného oddělení již tou dobou byl i on-line obchod s aplikacemi, píše deník International Herald Tribune.

Jak velký dotykáč, tak tehdejší obdoba dnešního Ovi Store byly zamítnuty z důvodů příliš vysokých nákladů na vývoj a tehdy nejisté obchodní výsledky. Nokia se prostě zachovala velmi konzervativně a údajně jako mnohokrát byl dobrý nápad potopen vnitřní byrokracií firmy. "Bylo to velmi brzy a nikdo tehdy netušil, jaký potenciál dotykové displeje mají," řekl International Herald Tribune Ari Hakkarainen, dnes již bývalý manažer zodpovědný za marketingový a vývojářský tým tehdejší platformy Series 60. "Také to bylo velmi drahé zařízení na výrobu, takže představovalo hned několik rizik. Vedení tak udělalo obvyklou věc. Projekt zrušilo," pokračoval Hakkarainen.

Bývalý zaměstnanec Nokie, Huhani Risku, zase deníku prozradil, jak v roce 2002 navrhoval pro operační systém Symbian uživatelské prostředí s oku lahodícími 3D prvky. Vedení ale tuto inovaci odmítlo, protože by znamenala náklady ve výši něco přes dva dolary na jeden chytrý mobil. Z firmy Risku odešel v roce 2009, kdy už byl frustrován z nemožnosti prosadit téměř jakýkoli trochu inovativní nápad. "Bylo to vedení pomocí komise," řekl Risku deníku. Schvalovací procesy ve firmě přirovnal k byrokracii sovětské éry.

Mluvčí společnosti Arja Suominen odmítla komentovat jakoukoli kritiku ze strany bývalých zaměstnanců. Firmu ale brání. Tvrdí, že Nokia v minulosti samozřejmě některé inovace správně neodhadla, ale to se prý stává každému. V jiných oblastech ale zase byla Nokia průkopníkem. Mluvčí zmiňuje třeba internetový tablet Nokia 770. Jenže i ten byl vlastně neúspěchem a internetové tablety musel znovuobjevit opět až Apple.

Šéf dlouhodobého vývoje Nokie, Henry Tirri, zase vyzdvihuje rozpoznávání čínského psaného písma, program na tvorbu panoramatických fotek nebo sociální sítě pro Indii. Žádná z těchto věcí prý nebyla konkurencí předstižena. Jenže žádná z těchto inovací neznamenala revoluci ve světě mobilních telefonů. A je jasné, že jako obhajoba byrokratických procesů ve firmě tyto příklady opravdu neobstojí.

S touto byrokratickou strukturou se bude muset poprat nový šéf Nokie, Kanaďan Stephen Elop. První nefinský šéf v historii tohoto průmyslového gigantu by mohl být příslibem, že se starými finskými strukturami zatočí. Zatím se ve své funkci teprve rozkoukává.

Zdroj: mobil.cz ze dne 30.9.2010


Blackberry vytáhl proti iPadu: PlayBookem s dvěma videokamerami

28. 09. 2010

Nový konkurent tabletu iPad - PlayBook od výrobce Blackbery - má být dostupný počátkem příštího roku. Cena má být pod 500 dolarů.

Dosud bezkonkurenčnímu tabletu (čtečce) iPad od firmy Apple se postavil vyzyvatel, který cíli hlavně na firemní klientelu. Kanadská firma Research In Motion (RIM), známá manažerskými mobilními telefony BlackBerry, představila tablet s názvem PlayBook, jehož hlavním trumfem bude kromě integrace s podnikovými sítěmi podpora telekonferencí.

V přístroji jsou totiž zabudovány dvě videokamery. Do iPadu Apple kameru vůbec nezakomponoval.

Silnou stránkou PlayBooku představeného na konferenci Devcon probíhající v San Franciscu má být prohlížení webu. Přístroj totiž podporuje i v interaktivních webech často používanou technologii Flash od firmy Adobe. Brouzdání webem se tak má obejít zcela bez kompromisů, zdůrazňují zástupci RIM.

Šéf Apple Steve Jobs „flashi“ vytýká mimo jiné nestabilitu a vysoké nároky na systémové zdroje, z čehož plynou na mobilní zařízení neúnosně vysoké nároky na baterii. Proto iPad Flash záměrně nepodporuje a spoléhá na nástroje zahrnuté v nové normě HTML 5.

Na trhu do půl roku
"Cílovou skupinou (pro PlayBook) jsou tvrdě pracující profesionálové. "Netvrdíme, že je pro všechny," řekl při představování novinky jeden z ředitelů RIM Jim Balsillie.

Na trh by PlayBook měl přijít na začátku roku 2011. Cena zatím není známa, ale podle vyjádření RIM bude přístroj levnější než dosavadní konkurence. nejlevnější iPad se v USA prodává za 499 dolarů.

Srdcem nového přístroje PlayBook je zcela nový operační systém od firmy QNX. Tu RIM převzala před necelým rokem. Z počátku tedy bude PlayBook handicapován nižším počtem dostupných aplikací. Na tomto poli vládne iPad, na němž lze spouštět statisíce programů stvořených pro mobil iPhone a náskok mají i konkurenti postavení na systému Android od Googlu.

Filmy i hry.
Přes proklamované profesionální zaměření v RIM nezapomněli ani na zábavu. PlayBook umí přehrávat filmy a má se stát i platformou, na níž se budou hrát pokročilé hry.

Plynulé ovládání PlayBooku a rychlou odezvu programů, které na něm poběží, má zajistit dvoujádrový gigaherzový procesor ARM Cortex-49 a jeden gigabyte paměti RAM.

PlayBook je o něco menší než iPad, ale má srovnatelné rozlišení, obraz tedy bude o něco jemnější. Displej má rozlišení 1024:600 bodů a má úhlopříčku necelých 18 centimetrů. Ipad s 1024 × 768 obrazovými body má úhlopříčku 25 centimetrů.

Necelý půlkilogram vážící přístroj se na internet připojuje prostřednictvím bezdrátové sítě Wi-Fi. K mobilní datové síti 3G se první verze PlayBooku připojit neumí, ovšem může využít spojení zprostředkované mobilem BlackBerry.

Zdroj: ihned.cz ze dne 28.9.2010


Apple vydělává na mobilech víc než Nokia, Samsung a LG dohromady

25. 09. 2010

Poradenská firma Canaccord Genuity radí investorům, aby kupovali akcie Applu. Důvod je jednoduchý. Apple za první pololetí vydělal na mobilech víc než giganti Nokia, Samsung a LG dohromady.

Analytik společnosti Canaccord Genuity to dokládá dvěma grafy. Apple za první pololetí letošního roku prodal 17 milionů mobilů, tři největší výrobci mobilních telefonů Nokia, Samsung a LG přitom prodali 400 milionů mobilů.

Prodeje mobilních telefonů za 1. pololetí 2010
Přesto patří Applu 39procentní podíl na celkovém zisku v oboru mobilních telefonů. To je více než trojice gigantů Nokia, Samsung a LG dohromady, kteří spolu drží podíl pouze 32 procent.

Podíl výrobců na zisku za 1. pololetí 2010
Analytik T. Michael Walkley dodává: "Většina výrobců bojuje, aby měla vůbec nějaký zisk nebo desetiprocentní provozní marži, oproti tomu Apple se může díky iPhonu pyšnit padesátiprocentním hrubým ziskem a více než třicetiprocentní provozní marží.

Zdroj dat pro grafy: cnn.com

Zdroj: mobil.cz ze dne 25.9.2010


Odstupující šéf Nokie: Dát do mobilu Android je jako čůrat si do kalhot pro zahřátí

23. 09. 2010

Představitelé Nokie mají v poslední době velmi neobvyklou rétoriku. Aktuálně překvapil Anssi Vanjoki, odstupující šéf divize chytrých telefonů. Používání operačního systému Android označil za krátkodobou úlevu pro výrobce a použil při tom neobvyklé přirovnání.


Podle Vanjokiho je používání operačního systému Android pro výrobce pouze krátkodobým řešením jistého problému, v dlouhodobém měřítku ale jeho použití prý přinese více problémů než užitku. "Jsou (výrobci) jako finští chlapci, kteří si v zimě načůrají do kalhot kvůli zahřátí," řekl Vanjoki v rozhovoru pro Financial Times. Krátkodobá úleva je následována ještě většími nesnázemi.

Odstupující šéf divize chytrých telefonů míní, že Android vyrovnává rozdíly mezi jednotlivými výrobci a ti tak ztrácí svou identitu a konkurenční výhodu. Názory odborníků se různí. Někteří tvrdí, že použití Androidu by zvýšilo zisky Nokie. Firma totiž ročně utrácí desetinu svých příjmů na výzkum a vývoj. Velkou část z toho spolkne vývoj Symbianu.

Jiní ale s Vanjokim souhlasí. Tvrdí, že spolehnutí se na Android povede k dlouhodobé nízké ziskovosti výrobců, jelikož uživatelé neuvidí rozdíl mezi jednotlivými značkami. Ty totiž budou nabízet stejnou uživatelskou zkušenost.

Jenže Vanjoki tak trochu káže vodu a pije víno. Sama Nokia nedávno vydělila Symbian do samostatné společnosti a byla by ráda, aby jej také využívalo více výrobců, kteří by přispěli k jeho rozvoji. Stejně jako Android je i Symbian Open Source systém. Ani Meego jako budoucí špičková platforma Nokie není žádný proprietární systém, Intel jej rozšíří do řady zařízení všemožných značek.

Navíc snad žádný výrobce na Android v chytrých telefonech stoprocentně nespoléhá. Možná jen Motorola jej má jako jedinou volbu, další velcí výrobci ale nabízí alternativy. Sony Ericsson sice také vsadil na Android, ale stále v jeho nabídce najdeme modely s Windows Mobile a Symbianem. Navíc se dá očekávat, že výrobce neodolá novým Windows Phone 7. Podobně na tom bude LG, pro které pravděpodobně budou nová mobilní Windows hlavním operačním systémem.

Samsung pak kromě Androidu a Windows nabízí i vlastní operační systém Bada. A u HTC se na nová mobilní Windows taktéž již třesou. Když do toho započítáme nedávnou koupi Palmu firmou HP, Apple a jeho iPhone a telefony BlackBerry, opravdu nám nepřijde, že by v současné době nebo blízké budoucnosti měly být všechny chytré telefony stejné a jen Nokia by nad tím vším čněla jako námořní maják v mlze nad útesem.

Zdroj: mobil.cz ze dne 23.9.2010


Samsung mění pojmenování modelů, vyznejte se v nich

20. 09. 2010

Po finské Nokii se pro změnu označování modelu rozhodl i korejský Samsung. Nové schéma má být jednotnější a má zákazníkovi usnadnit orientaci v jednotlivých modelech. Jenže jako každá změna i tahle sebou může přinášet nejasnosti, které vám vysvětlíme.

Samsung doposud používal vlastně dvojí značení modelů. Každý telefon měl kódové označení sestávající se z písmene a čtyřmístného čísla (třeba i5500). K tomu Samsung přidával ještě jmenné pojmenování, v hantýrce výrobce takzvané "pet name". Právě toto pojmenování pak většinou inzeroval.

Nyní bude schéma trochu jiné. Jméno i kódové označení zůstávají, ale jen pro účely výrobce. Nově modely ponesou jméno a za ním třímístný kód. Ten bude odvozen právě od původního kódového označení, které si výrobce ponechá pro své účely.

Jedním z prvních modelů s tímto schématem pojmenovávání je Samsung Wave 723. Ten přitom nese (dnes již jen) interní označení Samsung S 7230E Wave. Nové jméno je tak jednodušší a přehlednější. Podobně bychom třeba mohli přejmenovat stávající modely výrobce. Samsung S8000 Jet by se tak mohl jmenovat Samsung Jet 800. A třeba model GT-i8000 Omnia II by nově nesl jméno Omnia 800.

Třímístný kód zároveň označuje i úroveň výbavy telefonu. Sedmička na začátku bude značit telefony vyšší třídy, pětka střední třídu, trojka pak méně vybavené modely pro masy. Výjimkou v číselném označování bude označení S. To ponese vždy jen top model dané řady. Samsung GT-i9000 Galaxy S by se tedy podle nové logiky nejmenoval Galaxy 900, ale pouze Galaxy S.

Samsung také zavádí čtyři pevné řady smartphonů a čtyři řady obyčejných telefonů. Jméno Omnia je vyhrazeno telefonům s mobilními Windows, označení Wave je pro smartphony se systémem Bada, Galaxy zase pro Android. Novinkou bude označení Vita, které bude výrobce používat pro telefony na linuxové platformě od LiMo Foundation. Takovými modely jsou třeba H1 a M1 pro Vodafone. To mimochodem napovídá, že Samsung se Symbianem asi opravdu nepočítá.

U "hloupých" mobilů se primárně dočkáme označení podle účelu a schopností telefonu. Řada Chat bude pro telefony určené k textové komunikaci, Blue Earth jsou ekologické modely, Xcover bude označovat odolné přístroje a Diva jsou modely určené ženám. Navíc se pak dočkáme i dalších individuálních pojmenování, takže jména jako Corby, Star, Shark nebo Monte nemusí s novým schématem označování zmizet.

Samsung ve svých interních materiálech, do kterých jsme mohli nahlédnout, vyzdvihuje výhody nového modelu značení. Číselné označování modelů vylučuje soudní spory, dá se aplikovat na kteroukoli řadu telefonů, zákazníkovi dává jasnou zprávu o tom, jak si model stojí v hierarchii ostatních a označení je srozumitelné prakticky na celém světě. Samsung také ukazuje, že na podobné značení jsou zvyklí zákazníci i z jiných oblastí. Především jde o automobilový průmysl a Samsung dává za příklad třeba BMW a Mercedes-Benz.

Zdroj: mobil.cz ze dne 20.9.2010


Telefónice zmizely ze sítě stovky klientů, jejich čísla jakoby neexistovala

15. 09. 2010

Někteří zákazníci Telefóniky O2 jsou od pondělí nedostupní a ani si nemohou zavolat. Firmě jejich čísla zcela "vypadla" ze systému a telefon postižených zákazníků se vůbec nepřihlásí do sítě. Společnost to svádí na probíhající modernizaci GSM sítě v dané lokalitě, náprava problému prý může trvat i několik dní.

Telefónica O2 problém přiznává a postiženým zákazníkům se omlouvá, uvedla televize Prima. Kdy bude problém vyřešen ale nedokáže říct.

Na infolince zprvu operátoři o ničem nevěděli, později ale byli už sdílnější. "Bohužel se nějaká telefonní čísla systémově odpojila. Je tam nějakých pět pracovních dnů na to, než se to všechno dá do pořádku," řekla Primě jedna ze zaměstnankyň infolinky Telefóniky O2.

Problém potvrdil i mluvčí operátora Martin Žabka: "V dané lokalitě probíhá modernizace naší GSM sítě, dochází tedy k výměně staré technologie za novou. S tím bohužel souvisí i zhoršení mobilního signálu a v některých případech může docházet k výpadkům hovorů," řekl.

Jenže telefony poškozených zákazníků se vůbec nepřihlásí do sítě. "Telefon nejde vůbec zapnout, protože po zadání PIN kódu se vám objeví, že SIM nejde zaaktivoat do sítě," řekl v reportáži Karel Vorálek, jeden z poškozených zákazníků. Navíc prý není sám, stejný problém prý má i jeho žena a známí.

Problém navíc nevidí jen v tom, že si nemůže zavolat. Využívá totiž i telefonní bankovnictví a s nefunkčním mobilem nemůže obsluhovat firemní účty. Poukazuje také na to, že hláška o neexistujícím čísle může špatně působit na obchodní partnery či úřady.

"Pokud vám někdo zavolá z nějakýho úřadu tak si myslí, že se před ním schováváte či rušíte čísla," stěžuje si.

Firma se problém snaží co nejrychleji vyřešit. V daném případě postihl podle informací O2 zhruba tisícovku zákazníků. Do budoucna by se již neměl stávat, jelikož firma většinu své sítě už zmodernizovala. Náhradu za nefunkční službu prý bude společnost řešit individuálně.

Zdroj: mobil.cz ze dne 15.9.2010



Zobrazené novinky: 211-220
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner