AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 231-240
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Za chyby se platí. Pouzdra zdarma vyjdou Apple na miliardy korun

26. 07. 2010

Apple musí toto čtvrtletí počítat s nečekaným výdajem. Za bezplatná pouzdra uživatelům nového iPhonu zaplatí v přepočtu asi tři a půl miliardy korun. Lidem je nabízí jako kompenzaci za problémy s anténou.

Firma Apple bude muset kvůli bezplatným pouzdrům pro majitele iPhonu 4 vynaložit zhruba 175 milionů dolarů, tedy v přepočtu asi tři a půl miliardy korun. Investorům to před několika dny oznámil sám finanční ředitel společnosti Peter Oppenheimer.

O pouzdra zdarma mohou prostřednictvím speciálního internetového formuláře zažádat všichni uživatelé nového iPhonu. Dostanou ho jako kompenzaci za problematickou anténu dlouho očekávaného přístroje. Tento nedostatek Apple minulý týden oficiálně přiznal na tiskové konferenci.

Ačkoliv ředitel společnosti Steve Jobs zdůraznil, že podobné problémy mají běžně i jiné přístroje, přesto se rozhodl nepostavit se k celé kauze zády. "Spolu s firmwarem 4.0.1, který upravuje algoritmus výpočtu příjmu signálu, nyní nabízíme pouzdro ke každému iPhonu zdarma," řekl minulý týden na konferenci Jobs. "A kdo chce, může nepoškozený iPhone do třiceti dnů vrátit," dodal Jobs.

Apple za první tři dny od uvedení na trh, jež připadlo na 29. červen, prodal přibližně 1,7 milionu přístrojů iPhone 4. Někteří uživatelé si záhy začali stěžovat, že přístroj v určitých situacích ztrácí signál. Apple tvrdil, že je to jen softwarová záležitost, kterou půjde odstranit. - čtěte Apple přiznal problém s anténou, mají ho prý úplně všechny iPhony


Čtěte: První česká recenze iPhonu 4


Apple také oznámil své finanční výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku. Své hospodaření zakončil s čistým ziskem 3,25 miliard dolarů, tedy asi 64 miliard korun. Je to o 61 procent více oproti stejnému období v loňském roce.

Společnost vydělává zejména na prodeji mobilních telefonů iPhone a nově také přístrojích iPad. Zatímco iPadů se prodalo za poslední čtvrtletí 3,27 milionů kusů, iPhonů 8,4 milionů.

V České republice se iPhone 4 začne prodávat v září. Cenu zatím žádný z tuzemských opererátorů nezveřejnil.

Zdroj: mobil.cz ze dne 26.7.2010


Jobsi, nelži! Problémy s anténou jako iPhone 4 nemáme, bouří se konkurence

23. 07. 2010

Šéf Applu Steve Jobs si jednou větou znepřátelil celý mobilní svět. Když minulý pátek na tiskové konferenci přiznával problémy iPhonu s příjmem signálu, pokusil se záležitost zlehčit ukázkou, že konkurence má podobné potíže také. Proti tomu se ale ohradili snad všichni významní výrobci světa.

Mimořádnou tiskovou konferenci k problémům s anténou iPhonu 4 začal Jobs lidově řečeno "pliváním na konkurenci". Ukázal, že podobnými problémy trpí také telefony jako BlackBerry Bold 9700, HTC Droid Eris a Samsung Omnia II a názorně předvedl, že když je uživatel "správně" chytne, signál mizí podobným způsobem, jako u nového iPhonu. - čtěte Apple přiznal problémy s anténou a přinesl řešení: pouzdro zdarma

Reakce konkurence na sebe pochopitelně nenechala dlouho čekat. A ačkoli je to téměř zázrak, výrobci se vzácně shodují; připouštějí, že při držení každého telefonu určitým způsobem může dojít ke ztrátě signálu. Do jednoho ale odmítají, že by měli stejně vážné potíže jako iPhone 4.

Neomluvitelné, vzkazují Applu šéfové RIM.
Šéfové RIM, společnosti která vyrábí BlackBerry, Mike Lazaridis a Jim Balsillie Jobsovi vzkazují: "Pokus Apple vtáhnout RIM do vlastnoručně vyrobeného problému je neomluvitelný. Prohlášení Apple o produktech RIM se zdá být bezohledným pokusem pozměnit veřejné povědomí o problematice návrhu antén a má odvrátit pozornost od složité situace, do níž se Apple dostal."

V jejich společném prohlášení dále stojí, že RIM má bohaté zkušenosti s návrhem antén pro mobilní telefony a podobným chybám jako Apple se v minulosti vyhnul. Lazaridis a Balsillie dodali, že jejich zákazníci nemusí používat pouzdra, aby měl telefon kvalitní příjem signálu.

Samsung pak deníku Korea Herald řekl, že i jejich telefony jsou navrhovány s ohledem na eliminaci problémů s příjmem signálu. U Samsungů je anténa navržena tak, že mezi rukou a anténou je vždy jistá vzdálenost. Firma odmítá, že by kdy měla u některého modelu podobné potíže a vylučuje, že by se tak mohlo v budoucnu stát.

Tisková mluvčí HTC vydala trochu neurčité prohlášení, že pouze 0,016 % všech uživatelů telefonů HTC si stěžovalo na model Droid Eris a jen několik z nich přitom zmiňovalo problémy se signálem.

Nokia se brání také, sama ale měla problémy
Proti prohlášení Applu se ohradila i světová mobilní jednička Nokia. Firma připomněla, že je průkopníkem na poli integrovaných antén a její model 8810 z roku 1998 byl prvním mobilem s takovým řešením. Nokia tvrdí, že upřednostňuje kvalitní technické řešení antény před fyzickým designem telefonu. Pokud by tak u některých modelů design měl mít vliv na kvalitu příjmu signálu, musí vzhled ustoupit funkčnosti.

Je to ale právě Nokia, kdo doposud schytal nejvíce kritiky za umístění antén. Před časem se vyskytly potíže s příjmem signálu u některých kusů modelu E71, již dříve byla Nokia kritizována za umístění GPS antény v modelech N95 nebo E90. Anténu umístěnou pod klávesnicí totiž uživatel snadno zastínil prstem.

Svou reakcí přispěl i šéf Motoroly, Sanjay Jha. Řekl, že umístění antény na vnější plášť telefonu může způsobovat problémy s příjmem signálu a že Motorola takto antény u svých telefonů neumisťuje. "Spotřebitelé nemají rádi, když jim někdo říká, jak mají držet telefon. Je hloupé domnívat se, že všechny telefony budou fungovat stejně," dodal Jha ve svém prohlášení.

Tím možná trochu narazil na podstatu celého problému. Ačkoli má iPhone jisté chyby a možné potíže se signálem k nim patří, Apple se prostě a jednoduše ocitl na špatném okraji žebříčku telefonu dle kvality příjmu. O kolik horší než konkurence ale Apple vůbec je, zůstává stále otázkou. Problémy jsou možná trochu zveličovány a firma se měla soustředit na zmírnění současné vlny negativních ohlasů. Namísto toho ale vyvolala další vlnu a to jistě nebude připsáno Stevu Jobsovi ke cti.

Zdroj: mobil.cz ze dne 23.7.2010


Apple postaví iPhone 4 jen za 3 800 korun. Nám ho prodá za pětinásobek

05. 07. 2010

Apple iPhone 4 je sestaven z dílů, které pořídíte za 189 dolarů, tedy zhruba 3 800 korun. Vyplývá to z údajů americké společnosti iSuppli, která žhavou novinku podrobila pitvě. Firma nový přístroj ale prodává i pětkrát dráž, čímž potvrzuje titul prodejce nejdražších telefonů na trhu.

Sumu jednotlivých dílů iPhonu 4 zveřejnila analytická společnost iSuppli, výsledky pak publikoval server Business week.

Nejdražší součástí celého smartphonu je opěvovaný displej typu IPS, který je nejjemnějším displejem v mobilním telefonu. Displeje pro Apple vyrábí společnost LG; za jeden kus panelu má Apple platit 28,5 dolaru (necelých 600 korun) . Zobrazovač je kryt sklem s kapacitní dotykovou vrstvou; jeden kus přijde dle analýzy iSuppli na rovných deset dolarů (asi 200 korun). Dodavatelé jsou přitom hned dva; Wintek a TPK/Balda.

Necelými 12 dolary (240 Kč) se na celkové ceně podílí univerzální telefonní modul Infineon s podporou GSM i 3G sítí. Wi-fi modul k rychlému připojení k internetu pak stejně jako Bluetooth pochází z výrobních linek společnosti Broadcomm. Jednotka, která by fyzicky měla obsahovat i FM přijímač s podporou RDS, stojí 7,80 USD (160 Kč).

Hlavním dodavatelem korejský Samsung
Druhou nejdražší komponentou je vnitřní 16GB Flash MLC (Multi-Level-Cell) paměť, kterou dodává Samsung za 27 USD (550 Kč). Právě tento korejský výrobce pak pro Apple skládá i jeho hlavní část, tedy Apple A4 (System On Chip), který čítá mikroprocesor Cortex-A8 s taktem 1 GHz a grafický akcelerátor PowerVR SGX530.

A4 s cenovkou 10,75 USD (220 Kč) je jen lehce pozměněnou variantou čipu S5PC110A01, který je mozkem nového Samsungu Galaxy S (jeho recenzi čtěte zde). Ten má však výkonnější GPU PowerVR SGX540.

S čipem je dále 64bitovou sběrnicí propojena dvojice paměťových modulů o celkové kapacitě 512 MB. Cena dvou modulů RAM je 13,80 USD (280 Kč), dodavatelem pak opět Samsung.

Za zmínku stojí ještě vylepšený 5MPix fotoaparát s funkcí automatického ostření a možností pořízení videonahrávek v kvalitě 720p. Celá tato komponenta nese cenovku 9,75 USD (200 Kč). Čelní VGA kamera k přenosu obrazu při hovorech skrze FaceTime pak stojí zhruba desetinu.

Baterie, která slibuje mnohem větší výdrž na jedno nabití; v případě telefonování dokonce o celých 40 %, stojí dle iSuppli 5,80 USD (120 Kč).

Novinkou v iPhonu 4 je trojosý gyroskop, který najde uplatnění především u hraní her, kdy bude telefon velmi citlivý na změnu polohy ve všech třech osách a hraní zejména závodních her bude reálnější.

Gyroskop již není tolik nákladný, jeden kus stojí 2,60 USD (50 Kč). Akcelerometr, který byl nedílnou součástí i předchozích tří generací, pak stojí jen 65 centů (13 Kč). Obě součástí dodává Applu švýcarská společnost STMicroelectronics.

Nový iPhone 4 se samozřejmě skládá z mnoha dalších drobných součástí a komponent a nemá smysl je zde všechny jmenovat. Doplňme jen, že vše výše uvedené je zabaleno do slušivého a konstrukčně velmi dobře zpracovaného šasi v hodnotě necelých 11 USD (225 korun).

Cena pouze za součástky. Zisk z jednoho kusu neznámý.

Uvedená cena necelých 189 dolarů ale platí pouze pro komponenty a nezahrnuje tedy další nezbytné složky, které tvoří výslednou cenu produktu. Ať jsou to náklady na výzkum a vývoj, software, montáž dílů v celek, doprava na prodejny, balení nebo nejrůznější licenční poplatky.

Cena dotovaného přístroje je u AT&T stanovena na 199 USD (16 GB) a 299 USD za 32 GB verzi. Nedotované ceny jsou přitom násobně vyšší a třeba ve Francii je iPhone 4 k mání u Orange s předplacenkou za 619 eur. Operátoři ani Apple přitom nikdy nezveřejnili, kolik je čistý zisk výrobce na jednom nedotovaném přístroji.

Náklady na komponenty rok od roku vyšší.

Společnost iSuppli provedla obdobné analýzy u předchozích generací iPhonu. Loni vyčíslila cenu komponent verze 3GS na 179 USD; dnešní cena je díky zlevnění některých součástí asi o čtvrtinu nižší, 134 USD.

Před dvěma lety si vzala na mušku iPhone 3G, který mělo být možno poskládat za necelých 175 USD. Jak je vidět, cena dílů je každý rok malinko vyšší, přičemž rozdíl mezi čtvrtou generací a verzí 3GS je podstatně větší, než v případě druhé a třetí verze přístroje.

Zdroj: mobil.cz ze dne 05.07.2010


Němci ztrácejí zájem o MP3 přehrávače. Nahrazují je mobily, netbooky a tablety

02. 07. 2010

Němci ztrácejí zájem o iPody a další přenosné MP3 či MP4 přehrávače. Digitální přehrávače do kapsy vytlačují podle odborníků podobně jako jinde v Evropě mobilní telefony, netbooky a tablety.

Německý svaz informační techniky, telekomunikací a nových médi BITKOM odhaduje, že počet prodaných přístrojů v Německu klesne letos oproti loňsku o 17 procent na 5,7 milionu kusů. Tržby za ně se pak sníží o 21 procent na odhadovaných 400 milionů eur (10,3 miliardy Kč). V rekordním roce 2005 Němci nakoupili 8,4 milionu přístrojů za téměř 700 milionů eur (dnes 18 miliard Kč).

"Produktové cykly se v IT branži mění velmi rychle," zdůvodňuje BITKOM konec boomu MP3 a MP4 přehrávačů. Ty se poprvé na trhu objevily v roce 1998 a vrchol své popularity zažily po nástupu multimediálních přehrávačů iPod firmy Apple o tři roky později, kterých se po celém světě prodalo přes 100 milionů kusů.

Klesající zájem o tyto přístroje se odráží i v jejich cenách. V Německu jsou u levnějších přehrávačů podle srovnání specializovaných serverů v průměru o 20 eur (přes 500 Kč) nižší oproti nabídce z počátku roku, u dražších aparátů mohou zájemci ušetřit až 40 eur (asi 1000 Kč).

BITKOM zdůrazňuje, že tento trend je společný pro celou Evropskou unii. V ní se podle odhadů svazu letos prodá o 15 procent méně těchto zařízení než v loňském roce - celkem 28,6 milionu kusů za 2,6 miliardy eur (66,9 miliardy Kč).

Sharp vyvinul 3D kamerový modul pro mobilní zařízení. Dovede zaznamenat 3D obraz ve vysokém rozlišení - čtěte ZDE

Sharp vyvinul 3D displej, k jehož sledování nejsou třeba speciální brýle - čtěte ZDE

Největším evropským trhem přehrávačů digitální hudby podle něj zůstane Británie s předpokládaným obratem 630 milionů eur (16,2 miliardy Kč) a 5,5 milionu prodaných aparátů. V obou ukazatelích to ale bude znamenat pokles o pětinu proti roku 2009. Meziroční pokles BITKOM očekává i ve Francii, kde by se množství prodaných přístrojů mělo snížit o 16 procent na 3,7 milionu kusů a tržby o 17 procent na 320 milionů eur (8,2 miliardy Kč).

Zdroj: digitalne.cz ze dne 2.7.2010


Virtuální operátoři mají v Česku zelenou. U:fon jim otevře svou síť

29. 06. 2010

Malí internetoví poskytovatelé, ale i velcí hráči jako Vodafone, mají nově možnost oslovit své zákazníky s nabídkou mobilního internetu, mobilních telefonů či bezdrátových pevných linek. Nejmenší tuzemský operátor U:fon totiž zpřístupnil svou síť na velkoobchodní bázi. Jeho služby tak může nově nabízet kdokoli.

Poprvé v historii České republiky tak vzniká možnost vzniku skutečných virtuálních operátorů. Ti si pouze pronajímají síť od jejího vlastníka a služby s ní spojené nabízí na maloobchodním trhu pod vlastní značkou.

Svou síť U:fon otevře všem zájemcům od 1.července. "Velkoobchodní nabídka je prvním projektem na území Česka, který umožňuje dalším telekomunikačním operátorům oficiálně sdílet infrastrukturu mobilního operátora a nabízet mobilní služby zákazníkům pod vlastním obchodním jménem," říká Tomáš Budník, generální ředitel MobilKomu.

Zájem přitom projevili nejen menší poskytovatelé internetu jako jsou firmy WIA, Pe3nyNet a Live Telecom, ale také jeden z největších mobilních operátoru v Česku, společnost Vodafone. Ta zřejmě chce využít nynější U:fonovy sítě k rychlému rozšíření mobilního internetu po republice.

První MVNE v Česku.
MobilKom, provozovatel sítě U:fon, se tímto stane prvním poskytovatelem mobilní sítě v Česku (tzv. MVNE), který umožní jiným společnostem využívat přístupové mobilní sítě pro provozování jejich vlastních služeb. Otevírá se tak možnost vzniku skutečných virtuálních operátorů (tzv. MVNO), jejichž příchod jsme predikovali už začátkem tohoto roku.

Dosud na českém trhu fungují obdobné společnosti pouze na principu přeprodeje služeb velkých operátorů, a to často na pomezí legality. Tyto firmy se pro jasné odlišení od skutečných virtuálních operátorů často označují jako "šedí" operátoři. Jen Telefónica O2 jich má ve své síti desítky. - čtěte O2 útočí na "šedé" operátory, bere jim zákazníky

"Naši velkoobchodní zákazníci získají možnost nabízet rychlý mobilní internet a bezdrátové pevné linky," dodává Budník. Mobilní telefony jsou prý součástí nabídky také, nejsou však prioritou firmy.

"Během pilotního provozu jsme si potvrdili zájem nejen alternativních poskytovatelů telekomunikačních služeb i funkčnost MVNE konceptu. Jsme přesvědčeni, že prostor, který se na trhu virtuálním operátorům nabízí a který dosud nebyl využit, má velký potenciál," říká Jan Slabihoud, ředitel pro velkoobchod MobilKomu.

Je to jen tlak na ČTÚ, myslí si odborníci
Dopady tohoto kroku na český telekomunikační trh však nebudou podle oslovených odborníků nijak výrazné. "Osobně se domnívám, že je to jen forma tlaku na Český telekomunikační úřad, který vzniku virtuálních operátorů dlouhodobě brání," říká odborník na telekomunikace Martin Zikmund. "Jiné dopady to zřejmě mít nebude," dodává.

Ač to firma sama nepotvrdila, v odborných kuloárech už je dávno známo, že této nabídky chce využít i jeden z velké trojice mobilních operátorů. Konkrétně to má být Vodafone, který případným kontraktem okamžitě získá celorepublikové pokrytí rychlým mobilním internetem. Podle Hospodářských novin pro něj U:fon již vyvinul i speciální USB modem.

Právě tímto krokem mohou vzít firmy Českému telekomunikačnímu úřadu argumenty. Pokud se totiž spolupráce a potažmo celá velkoobchodní nabídka služeb podporující vznik virtuálních operátorů osvědčí, ČTÚ zřejmě nebude mít dostatek sil nadále tvrdit, že virtuálních operátorů není na našem trhu třeba.

Propletenec se prohlubuje.
Podobně jako U:fon nedávno zareagovaly na poptávku trhu i České Radiokomunikace, které zpřístupnily svou WiMAX síť a poté i stovky svých vysílačů. O jejich WiMAX tehdy paradoxně projevoval zájem právě U:fon. Propletenec českého telekomunikačního trhu tak může být brzy skutečně zajímavou ukázkou vzájemné koexistence různě velkých a vlivných poskytovatelů mobilních služeb.

Zdroj: mobil.cz ze dne 29.6.2010


Nový iPhone 4 dorazí do Česka zřejmě až v září. Jeho cena bude závratná

28. 06. 2010

Nová generace iPhonu od americké firmy Apple dorazí na české pulty zřejmě až na podzim. Redakci Mobil.cz to potvrdil zdroj blízký operátorům. Základní cena telefonu by měla být ještě vyšší než u předchozího modelu 3 GS. Mohla by atakovat i dvacet tisíc korun.

Zářijový termín nepřímo potvrzují i informace od agentury Reuters. Ta tvrdí, že Apple letos předvede nejrychlejší celosvětové rozšíření prodejů iPhonu 4. "Telefon bude dostupný 24. června na pěti světových trzích, v červenci se pak rozšíří na dalších 18 trhů a v průběhu září přibude 88 dalších zemí," píše Reuters.

Česká republika často spadá právě do třetí vlny rozšiřování prodejů. Září je tedy v tuto chvíli nejpravděpodobnější termín, kdy bude možné iPhone 4 na našem trhu oficiálně zakoupit.

Někteří lidé z oboru ale mluví už o létě, konkrétně pak konci srpna. Tou dobou se začal prodávat před dvěma lety i iPhone 3G, který byl u nás prvním oficiálně dostupným modelem značky. Jeho prodeje tehdy startovaly 22. srpna. Rok nato si pokračovatel řady iPhonů, model 3GS, svůj start odbyl dokonce o téměř měsíc dříve: 31. července.

Termíny zahájení prodejů v jednotlivých zemích se navíc často mění dle výrobních možností dodavatelů firmy Apple. Již nyní má firma problémy, aby uspokojila obrovskou poptávku po novém modelu. V předprodeji si totiž lidé rezervovali celkem 600 tisíc kusů nového iPhonu 4. - čtěte Nový iPhone 4 v předprodeji vyprodán. Objednáno 600 tisíc kusů

Nový iPhone nebude pro každého.
Podobně jako termín uvedení nového iPhonu v Česku lze odvodit i jeho cenu. V USA se iPhone 4 začal prodávat za stejné částky jako jeho předchůdce, v Evropě ale mírně podražil. Podobný vývoj tedy lze očekávat i na českém trhu.

Zatímco předchozí model startoval na cenách okolo 16 tisíc korun bez dotace, novinka by hravě mohla atakovat i dvacetitisícovou hranici. Ve Francii u Orange nyní stojí 16GB iPhone 4 s předplacenkou 619 eur, zatímco před rokem se iPhone 3GS na stejném místě prodával za 559 eur. A právě tento šedesátieurový rozdíl jistě naši operátoři při nacenění novinky rádi "zohlední".

Startovací cenu iPhonu 4 tak odhadujeme na zhruba osmnáct tisíc korun, vyšší model s pamětí 32 GB zřejmě překročí dvacetitícovou hranici. Vše by mělo být jasné už za pár měsíců.

Zdroj: mobil.cz ze dne 28.6.2010


Apple iPhone 4 boří rekordy v historii firmy. Prodalo se ho už 1,7 milionu

28. 06. 2010

Nový iPhone 4 boří rekordy v prodejnosti. Za tři dny se ho prodalo v pěti vybraných zemích světa přes 1,7 milionu kusů. Stal se tak nejprodávanějším produktem bezprostředně po svém uvedení na trh v historii firmy Apple.

Nový iPhone 4 překonal v prodejích i svého předchůdce, model 3GS. Ten si za první tři dny prodeje pořídilo zhruba milion zákazníků, tedy o sedm set tisíc méně než aktuálního modelu s přízviskem 4. - čtěte Apple prodal přes milion iPhonů 3GS za tři dny, mánie však ochladla.

Oficiální prodejní čísla zveřejnil Apple v tiskové zprávě. "Tohle je nejúspěšnější start nového produktu v historii firmy Apple," uvedl v ní ředitel Steve Jobs.

Podle analytiků by mohl Apple prodat až tři miliony iPhonů 4 za pouhý jeden měsíc, tedy stejně jako minulého modelu 3GS. Podle posledních zpráv by ale tento předpoklad mohl být výrazně překonán.

Čísla mohla být vyšší.
Apple se ale zároveň potýká s nedostupností nového iPhonu. Výrobní kapacity jeho dodavatelů jsou plně vytíženy. Poptávka byla v prvních dnech prodeje mnohem vyšší, než firma předpokládala. Z iPhonu 4 se tak brzy po zahájení prodejů stalo nedostatkové zboží. - čtěte Lidé šílí, chtějí iPhone 4. Všechny se vyprodaly za jediný den

Na mnoho zájemců se vůbec nedostalo. Pochybení si je zjevně vědoma i firma. Ve zprávě se ústy svého ředitele omlouvá všem zákazníkům, kteří si iPhone 4 kvůli jeho nízkým dodávkám nemohli v prvních dnech prodeje pořídit.

Další distribuční vlna nových iPhonů se čeká v horizontu několika týdnů. Zástupci operátora Orange nám ve Francii potvrdili, že další zásilku by měli dostat již v průběhu tohoto týdne.

Obrovský úspěch provází i problémy.
Uvedení nového produktu se ale neobešlo bez problémů. Kromě zmíněné nedostupnosti se krátce po spuštění prodeje začaly objevovat zkazky o problémech s anténou a žlutými skvrnami na displeji telefonu. Ty prý po čase mizí a jsou zřejmě způsobeny čerstvým pojivem používaným při výrobě displeje. - čtěte Apple má vážný problém. U nového iPhonu 4 vypadává signál

Vzhledem k původu zpráv o vypadávajícím signálu pouze z USA navíc média začala usuzovat spíše na pochybnou kvalitu tamní mobilní sítě. V Evropě tento problém prý není tak markantní.

Firma nový iPhone začala prodávat ve čtvrtek 24.června v pěti zemích světa: na domácím americkém trhu, v Británii, Německu, Francii a Japonsku. Na začátku července bude iPhone 4 dostupný v dalších 18 zemích světa a v září přijdou na řadu ostatní země, zřejmě včetně České republiky.

Zdroj: mobil.cz ze dne 28.6.2010


Apple má vážný problém. U nového iPhonu 4 vypadává signál

26. 06. 2010

Na nový iPhone 4 si jen krátce po zahájení jeho prodeje začali lidé stěžovat. Prý mu vypadává signál, při jeho běžném držení tak často nelze telefonovat. Apple přitom umístění antény vychvaloval. Navrch to není jediný nedostatek, který zákazníci na iPhonu 4 kritizují.

Při představení iPhonu 4 Apple unikátní umístění antény vychvaloval. Ta je totiž integrovaná do kovové obruby telefonu. Jenže jak se ukazuje, toto řešení má za následek špatný příjem signálu. Stačí držet telefon v levé ruce a spojit dvě části antény a signál vypadává.

Apple už poskytl oficiální vyjádření. V něm uvádí, že každý mobil má při určitém držení problémy se signálem. Uživatel iPhonu 4 se má vyvarovat držení ve spodním levém rohu nebo použít některý z ochranných krytů. Gumový obal totiž zabrání kontaktu ruky a telefonu a anténa tak není uzemněna.

Problémy s příjmem signálu nejsou jediné, které se u nového iPhonu 4 objevily. Několik zákazníků si všimlo, že displej nového iPhonu 4 má v dolním pravém rohu žlutou skvrnu. Tento problém se ale prý netýká všech nových iPhonů.

Problém se žlutými skvrnami je pravděpodobně zapříčiněn chemickým pojivem použitým na displeji. Někteří uživatelé uvádějí, že žluté skvrny po pár dnech používání zmizely. Pojivo se totiž postupně odpaří. Apple vzhledem k poptávce expeduje nové iPhony z továrny Foxconn příliš rychle, pojivo tak nestačí zaschnout.

Další problém představuje bílé provedení nového iPhonu 4. Apple tvrdí, že výroba bílé varianty se ukázala těžší, než se původně předpokládalo. Bílé iPhony 4 se tak začnou prodávat až v druhé polovině července.

Zdroj: mobil.cz ze dne 26.6.2010


Budoucnost mobilů je v datech, v USA už předstihla telefonáty

17. 06. 2010

V USA bylo v mobilních sítích dosaženo nového milníku. Poprvé v historii klesl podíl telefonních hovorů na celkovém provozu v síti pod padesát procent. Tamní uživatelé jsou stále lačnější po datových službách a SMS zprávách.

Pro mnoho lidí se mobilní telefony staly nepostradatelnými společníky každodenního života. Stále častěji ale využívají ostatních funkcí mobilů a nepoužívají je k jejich původnímu účelu, tedy telefonování.

V USA to došlo až tak daleko, že telefonní hovory jsou nyní v menšině. Většina provozu v tamních mobilních sítích tak probíhá ve formě datových přenosů, SMS a MMS zpráv. Přes 90 % domácností má v USA mobilní telefon a čím dál více z nich odpojuje své pevné linky. I přesto ale podíl hovorů v mobilních sítích neroste, naopak.

Množství dat přenesených v e-mailech, SMS zprávách, streamovaném videu nebo hudby a dalších služeb překonalo v roce 2009 poprvé v historii množství dat přenesených v rámci hovorů. Třeba jen počet SMS zpráv se meziročně zvýšil téměř o padesát procent. Průměrná délka hovoru přitom klesla zhruba o půl minuty oproti roku 2008.

Podle některých odborníků mohou za snižování objemu hovorů dnešní chytré telefony. Potíž je v tom, že u řady z nich mají k samotným hovorům uživatelé ztížený přístup a využívají je méně často, než by tomu bylo u obyčejných mobilů. Realita ale bude jiná. Lidé jednoduše zůstávají pomocí smartphonů s ostatními ve spojení pomocí sociálních sítí nebo e-mailů a tak potřeba volat není tak častá. Uživatelé po těchto možnostech sahají častěji i přesto, že jsou vlastně časově náročnější. Zároveň ale druhou stranu méně vyrušují a tak se hovory omezují opravdu jen na nutné případy. Polovina amerických teenagerů pošle měsíčně přes 1 500 textovek.

I v Česku se podíl datových služeb zvyšuje. Čeští operátoři ale nejsou schopni říci, jaký podíl mají data na celkovém provozu v sítích. Stejně jako nám ani jim totiž není úplně jasné, jak k výše uvedeným číslům v USA došli. Hovory a data operátoři měří v jiných jednotkách.

Čeští operátoři rostoucí podíl datových přenosů hodnotí podle ARPU, tedy průměrné útraty zákazníka. Třeba u T-Mobile byl v prvním čtvrtletí letošního roku podíl nehlasových služeb na ARPU 23 %, zatímco o šest let dříve to bylo 20 %. Nárůst to není tedy tak výrazný, což ale může být způsobeno zrušením nebo poklesem popularity starších služeb.

Operátor Vodafone se zase chlubí tím, že nehlasové služby zaznamenávají opravdu výrazný růst. "Zatímco objem hlasového provozu vzrostl za poslední rok jen nepatrně, a to v řádu několika procent, prudký nárůst sledujeme u využívání mobilního internetu a MMS. Meziročně vzrostl objem stažených dat trojnásobně a využívání služby MMS dvojnásobně," říká Lukáš Kropík z tiskového oddělení operátora.

Je tedy vlastně jen otázkou času, než data budou mít navrch i u nás. V našich končinách má ale telefonování hlubší tradici než v USA a různé internetové služby jej budou vytlačovat pomaleji. Mimo jiné i proto, že řady služeb v USA naprosto běžných jsme se ani po několika letech v našich končinách nedočkali.

Zdroj: mobil.cz ze dne 17.6.2010


Ženy šmírují mobil partnera více než muži

04. 06. 2010

Mobil je doslova pokladnicí na soukromá data a může být rozbuškou partnerského vztahu. Podle britského průzkumu se do cizího mobilu v tajnosti dívají mnohem častěji ženy než muži.

Přijde-li pochybnost o věrnosti partnera, uchylují se mnozí k prohledávání soukromých dat. V dnešní době jsou to především mobilní telefony, jejichž paměť skýtá nepřeberné množství citlivých a mnohdy tajných konverzací.

Britský týdeník Sunday Times nyní přednesl výsledky studie, podle níž se do partnerova mobilu vloupají mnohem častěji ženy než muži. Až 14 procent všech žen už někdy přečetlo své polovičce soukromé e-mailové zprávy, 13 procent textové zprávy a desetina si prohlížela historii internetového prohlížeče.

Naproti tomu muži jsou důvěřivější. Do e-mailové schránky své partnerky se podívalo "jen" osm procent dotázaných, textovky zkontrolovalo šest procent respondentů a historii pak sedm procent z nich.

Anketa probíhala mezi 920 páry středního věku a podle autorů poukazuje na technickou zdatnost žen. "Je to kontrast k jiným studiím, které dokazují, že ženy nejsou technicky zdatné jako muži," řekla Sunday Times Ellen Helsperová, spoluautorka studie. "Když ženy cítí, že jejich vztah je ohrožený, jsou schopné překonat i technickou bariéru," dodala Helsperová.

Zdroj: mobil.cz ze dne 4.6.2010



Zobrazené novinky: 231-240
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner