AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 61-70
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Telefónica uvažuje o prodeji podílu v české divizi

05. 04. 2013

Španělská telekomunikační společnost Telefónica chce snížit svůj dluh a zvažuje prodej majetku. Největšími kandidáty na prodej jsou podíly v české či irské části firmy. Uvedla to agentura Bloomberg s odkazem na informované zdroje.

Nejzadluženější evropská telefonní společnost potřebuje prodávat aktiva, aby dodržela plán snížit letos dluh o čtyři miliardy eur (103 miliard Kč). "Tyto spekulace nebudeme a ani nemůžeme komentovat. Je to otázka na našeho majitele," řekl iDNES.cz mluvčí české Telefóniky Hany Farghali.

Dalšími variantami, které firma zvažuje, je prodej zbylého menšinového podílu ve druhém největším čínském mobilním operátorovi China Unicom a aktiva v pěti zemích Střední Ameriky. Zatím ale vedení firmy o ničem nerozhodlo a ani nenajalo banku, která by mu s prodejem aktiv radila.

Mluvčí španělské Telefóniky se ke zprávě odmítl vyjádřit. Šéf firmy César Alierta loni zahájil prodej majetku a odložil výplatu dividend, protože Telefónica se ocitla pod tlakem na snížení ratingu, které by firmě zdražilo úvěry. Po prodeji podílu v německé divizi se ale tlak na společnost zmírnil a Telefónica zastavila plány na prodej akcií latinskoamerické divize, která se na tržbách skupiny podílí asi polovinou.

Kdyby Telefónica snížila svůj podíl v české divizi z 69 na 50 procent, získala by tím asi miliardu eur (téměř 26 miliard Kč), uvedla k dohadům investiční společnost FM Capital Partners. Podle zdrojů MF DNES by však i při případném prodeji podílu šlo šlo jen o minoritní podíl, maximálně do 20 procent. Španělský matka si totiž chce nechat v Česku majoritu a stáhnout se ze země nehodlá.

Další miliardu eur by mohl firmě vynést prodej irské divize a aktiv ve Střední Americe. Prodej zbylých pěti procent v China Unicom by Telefónice získal 1,6 miliardy dolarů (32 miliard Kč).

Spekulace o prodeji české Telefóniky se objevily už loni

Česká makléřská firma Brokerjet serveru kurzy.cz napsala, že spekulace o prodeji české Telefóniky nejsou nic nového. Loni se o ni údajně zajímala skupina PPF. Aktuální podíl španělské Telefóniky SA v Telefónice ČR má hodnotu okolo 2,6 miliardy eur. J&T banka nepředpokládá, že by Telefónica byla schopna prodat necelých 20 procent české divize s tím, že by jí zůstalo 50 procent.

Po vlně akvizic minulého desetiletí za 85 miliard dolarů dluh Telefóniky k loňskému 31. prosinci činil 51,3 miliardy eur a stále překračoval hodnotu firmy. Akcie Telefóniky za posledních 12 měsíců klesly o 11 procent, zatímco index madridské burzy IBEX zůstal v té době téměř beze změny.

Telefónica v ČR

V České republice je Telefónica Czech Republic největší telekomunikační společností. Provozní zisk české divize loni klesl o 9,2 procenta na 19,8 miliardy korun a výnosy se snížily o 3,5 procenta na 50 miliard korun.

Zdroj: mobil.cz ze dne 5.4.2013


Multimilionářem v sedmnácti: aplikaci prodal za desítky milionů dolarů

29. 03. 2013

Programovat začal ve dvanácti letech. V patnácti se pustil do vývoje mobilní aplikace, díky níž se nyní stal multimilionářem. Licenci na zpravodajskou aplikaci Summly koupila od britského studenta Nicka D'Aloisia společnost Yahoo odhadem za desítky milionů dolarů.

Sedmnáctiletý Nick D'Aloisio, který se stal jedním z nejbohatších studentů ve Velké Británii, odmítl sumu oficiálně komentovat. Portál All Things Digital odhaduje výši částky na 30 milionů dolarů, v přepočtu tedy více než 601 milionů korun.

D'Aloisio se stal i zaměstnancem Yahoo a pro tuto americkou společnost bude pracovat z britské centrály v Londýně. Podniková politika Yahoo totiž nedovoluje vykonávat pracovní činnost z domova.

Pracovní povinnosti však bude muset skloubit také se školními, protože podle vlastních slov má před sebou ještě rok a půl studií na oxfordské Kings College, na níž získal akademické stipendium.

Yahoo chce automatický sumarizační algoritmus Summly využít pro vlastní účely. Aplikace dosud ulehčovala uživatelům iPhonů čtení dlouhých zpravodajských článků, které dokáže shrnout do několika stručných a srozumitelných odstavců o délce 350 až 400 slov.

D'Aloisio se dočkal finanční podpory od řady významných osobností. Hlavním investorem, který jej podporoval ještě před vývojem Summly, je společnost Horizons Ventures hongkongského miliardáře Li Kcha-šinga. Ta stojí například i za investicemi do Siri či Facebooku.

Mezi investory jsou však i takové osobnosti jako například umělkyně Yoko Ono, americký herec Ashton Kutcher či britský komik Stephen Fry. Díky této podpoře si mohl tehdy patnáctiletý mladík pronajmout kancelářské prostory a najmout další pracovníky.

Beta verze Summly, která dokázala články shrnout pouze heslovitě, zaznamenala více než 200 tisíc stažení a společností Apple byla vybrána jako aplikace týdne nejen v Británii. Již tehdy se dočkala pozornosti hlavních médií, jako jsou Forbes, BBC či Wired.

V App Storu se ostrá verze Summly objevila teprve loni v listopadu a již o měsíc později vedl D'Aloisio jednání o zakoupení práv s řadou zájemců, včetně společnosti Yahoo. Brzy dosáhla více než 90 milionů stažení a Apple ji zařadil mezi nejlepší aplikace roku 2012.

Z aplikačního obchodu Applu bude nyní stažena, Yahoo však slibuje brzký návrat v řadě vlastních produktů.

Zdroj: mobil.cz ze dne 29.3.2013


Bez něj by iPhone nevznikl, ale nikdo ho nezná. Sir Jonathan Ive

28. 03. 2013

Jmenuje se Jonathan Ive a je asi nejvlivnějším designérem světa. Přesto jeho jméno téměř nikdo nezná. Jako pravá ruka zesnulého šéfa společnosti Apple Steva Jobse má přitom lví podíl na nevídaném úspěchu firmy. Jednoduchost, jakési nevyřčené motto firmy, vtiskl úspěšnému iPodu, iPhonu i tabletu iPad.

Nadneseně řečeno, nebýt Jonathana Ivea, není ani úspěchu Applu. Není iPhonu, není stovek milionů zákazníků firmy. A zatímco si tohle jen málokterý uživatel uvědomuje, sám americký gigant to moc dobře ví. Ive si především díky němu přišel na snový majetek v odhadované výši 80 milionů liber (asi 2,5 miliardy korun).

Proč liber? Ač Jonathan pracuje pro americkou firmu a v USA i žije, původem je Brit. A dává to okatě najevo. V každém rozhovoru, který kdy poskytl, nezapomněl zdůraznit, že "tohle je britská škola designu". Za svůj přínos Británii byl ostatně oceněn i královskou rodinou, která ho loni pasovala na rytíře a už v roce 2006 odměnila Řádem britského impéria a s tím spojeným titulem "sir".

Přesto ho téměř nikdo nezná. Když loni dával britskému serveru Telegraph.co.uk rozhovor, redaktor tohoto deníku popisoval, jak si Ivea, procházejícího se s ním po obchodě Apple, téměř nikdo nevšímá. Nikdo netuší, že právě on je ten, kdo stojí za vzhledem oněch produktů, které v obchodě právě obdivují.

Až na jednoho zaměstnance obchodu, jenž se na Ivea dvakrát udiveně podíval. On jediný zřejmě poznal tvář muže, kterého média i společnosti z oboru považují za nejvlivnějšího designéra na světě.

"Lidi se zajímají o výrobek, ne o jeho autora," komentoval to klidným, rozvážným hlasem Ive, zatímco lidé hladili a obdivovali v obchodě produkty, které sám po nekonečných debatách navrhl.

Nebýt Jobse, firmu by opustil

K filozofii firmy Ive přičichl už v době svých studií designu na Northumbrijské univerzitě v Newcastlu (dříve Newcastelská polytechnika), kde dodnes jako hostující pedagog občas přednáší. Tehdy poznal první Apple Mac. Sám se považoval za technického analfabeta, ale tímto počítačem byl ohromen.

"Najednou jsem si uvědomil, že to nebylo mnou. Že počítače, které jsem do té doby používal, byly zkrátka naprosto hrozné," vzpomíná Ive na první zkušenosti.

Firma z Cupertina mu od té doby ležela v hlavě. Začal se zajímat nejen o ni, ale i o lidi, kteří v ní pracují.

Ještě jako student si Ive občas přivydělával poradenstvím. Po dokončení školy se tak rozhodl spoluzaložit poradenské designové studio Tangerine, které poté uzavřelo s Applem smlouvu. Americká firma Ivea využívala jako externího konzultanta.

Zlom přišel v roce 1992, kdy Ive dostal nabídku jít pracovat přímo do americké centrály Applu. Neodmítl a do kalifornského Cupertina se přestěhoval.

Už v roce 1996 se stal šéfem designového oddělení, ve své vysněné cupertinské kanceláři však spokojen nebyl. "Firma se v první řadě snažila maximalizovat zisky, nějaké zvláštní péči o výrobky nevěnovala pozornost. My měli jen navrhnout hezký zevnějšek a inženýři co nejlevnější vnitřek. Chtěl jsem skončit."

Jenže pak se do firmy vrátil Steve Jobs. Strhujícím uvítacím projevem Ivea přesvědčil, že "ještě nějakou dobu zůstane".

Tím se začala psát novodobá historie do té doby spíše skomírající společnosti.

Jako milenci, vzpomínají zaměstnanci

Návrat Jobse způsobil obrat ve smýšlení firmy. Do popředí se opět dostal především design výrobků a usilovné přemýšlení nad jejich funkčností. Jobs hned po převzetí otěží začal hledat nové designéry, a to rovnou ve vodách nejvyšších. Oslovil například i slavného Giugiara.

Jenže ani ten ho zřejmě nepřesvědčil. Jobs tak zapátral i ve vlastních řadách.

Se svou představou a filozofií návrhu výrobků našel souznění právě u Jonathana Ivea. Vznikla tím téměř nerozlučná dvojice, vždyť i zaměstnanci firmy jejich vztah popisují jako "milenecký". Často spolu chodili na oběd, trávili hodiny debatováním nad zdánlivými maličkostmi. Oba však věděli, že i ten nejmenší detail výrobku je důležitý.

"Velmi živě si vybavuji, jak Steve prohlásil, že naším cílem není jen vydělávání peněz, ale také vytváření skvělých produktů," vzpomíná Ive. "Poznal jsem, že jsme oba naladěni na stejnou vlnu. A pochopil jsem, proč mám tu společnost tak rád."

Firma si pod jejich vedením ostatně získala punc jakéhosi fanatika do dokonalosti. Na webu se dokonce objevil příběh, kdy se Ive vydal do Japonska, aby se podíval na legendární preciznost výroby tradičních samurajských mečů. Měla ho inspirovat k designu iPadu druhé generace.

Podle Ivea se to však nestalo. Ale touhu po dokonalosti nepopírá.

"Občas jsme dokázali investovat obrovské prostředky a čas k vyřešení toho nejmenšího detailu, ačkoli jsme už byli velmi blízko k odstranění problému," popisuje. "Je to jako navrhovat zadní stranu zásuvky; můžete sice tvrdit, že to není důležité, jelikož ji lidé nikdy nespatří. Jenže bez ohledu na těžko pochopitelný smysl to důležité je. Dáváte tím totiž najevo péči, to, že vás zajímají lidi, pro které tyto výrobky děláte. A my to děláme, protože si myslíme, že je to správné."

Nápadům Applu se přizpůsobují i továrny

Ive stál u zrodu všech klíčových produktů Applu. Navrhoval první iMac, který na trhu uspěl právě díky neotřelému designu, společně s Jobsem vymyslel iPod, jenž zcela změnil hudební průmysl, a nakonec stojí i za vzhledem všech generací iPhonů.

Ne vždy však jeho a Jobsova touha po dokonalosti "nesla ovoce". To je třeba případ návrhu iPhonu 4. Jobs s Ivem se inženýry nenechali přesvědčit, že kovový rámeček z jednoho kusu hliníku po celém obvodu telefonu může způsobit problémy s anténou.

A způsobil.

Apple se však tenkrát zachoval jako správný chlap. Chybu přiznal a uživatelům nabídl řešení v podobě pouzdra zdarma. Odvrátil tím hrozbu možného zklamání uživatelů z produktů Apple, což byla doslova Jobsova noční můra.

Pověstný cit pro detail Ive získal zřejmě od svého otce. Ten byl původně stříbrotepec, později učil na odborné škole na severovýchodním okraji Londýna. "Jednou mi jako vánoční dárek věnoval den svého času, kdy jsme spolu o vánočních prázdninách, kdy tam nikdo nebyl, šli do školní dílny a tam mi pomohl vyrobit všechno, co jsem si vymyslel," vzpomíná na svého hlavního mentora Ive.

Jedinou podmínkou bylo, že si musí ručně nakreslit všechno, co bude chtít vyrábět. "Vždycky jsem vnímal krásu věcí udělaných ručně. Později jsem si uvědomil, že to nejdůležitější je péče, kterou tomu člověk věnuje. Nesnáším, když je na výrobku vidět ledabylost a lhostejnost."

Designérský tým Applu je tak jiný. Nenavrhuje jen produkty, ale přichází s tak novými nápady, že je často nutné vymyslet i celý nový výrobní proces. Jedinému produktu, ač se zamýšleným minimálně několikamilionovým odběrem, se tak musí přizpůsobit i továrny.

O budoucnost firmy se nebojí

Mnohé však napadne, jak to bude s Applem nyní po smrti Steva Jobse. Zatím to vypadá, že se nic nemění. Firmě sice chybí silná osobnost (kdo by nevzpomněl na úchvatné Jobsovy prezentace), stále se jí však nesmírně daří.

A z Iveových slov lze usoudit, proč tomu tak je; nemá ve zvyku mluvit jen o sobě. Ive i v soukromých rozhovorech používá zájmeno "my". Dává tím najevo silně zakořeněnou zvyklost týmové práce, která v Applu panuje.

"Produkty vyvíjíme stejným způsobem jako před dvěma pěti deseti lety. To není o tom, že je nás tu jen pár, kdo takhle přemýšlí. Je nás obrovská skupina," vysvětluje designér. Právě tento tým je podle něj důvod, proč jsou pochyby nad budoucností firmy po smrti Jobse liché. "Pracujeme zkrátka jako tým, společně řešíme obtížné problémy. A těší nás to. Zvláště, když si sednete do letadla a většina lidí kolem vás používá váš produkt. To je úžasná odměna."

Ač loajální americké firmě, Ive nezapomíná ani na to, odkud pochází. Británii pravidelně navštěvuje, v rozhovorech se odkazuje na tradici impéria a pokora k rodné zemi z něj přímo vyzařuje. "Jsem si dobře vědom tradice, kterou má Velká Británie v designu a výrobě, takže získat takové ocenění je nádhera," neskrýval své nadšení, když byl královskou rodinou vyznamenán.

Jenže co by se stalo, kdyby se ho královna zeptala na nový iPhone? Apple je totiž znám tím, jak si svá tajemství střeží. "To by bylo legrační," směje se Ive. Nicméně podle redaktora Telegraphu je znát, jak uvnitř říká, že ani královně by nic neprozradil.

Jonathan Ive

Narodil se v roce 1967 v Chingfordu ve hrabství Essex, ale vyrůstal ve Staffordshiru. Zde vystudoval Waltonovu střední školu, na níž poznal i svou ženu Heather. Po absolvování Northumbrijské univerzity založil s kolegou poradenské studio Tangerine. Pro společnost Ideal společně navrhli záchody řady Standard, inspirované mořskými motivy. Jedním z dalších klientů byl americký gigant Apple.

V roce 1992 Ive do Applu přímo nastoupil. Firma tehdy byla na pokraji bankrotu a uprostřed lítého patentového boje s Microsoftem. V roce 1996, rok před návratem Steva Jobse, se stal šéfem designového oddělení společnosti. Podílel se na návrzích iMacu, PowerBooků, iPodu, iPhonu, iPadu a dalších klíčových produktů, které skomírající společnost torpédovaly do čela nejhodnotnějších firem světa.

Ive Applu propůjčil nezaměnitelný smysl pro detail a jednoduchost a vtiskl mu na první pohled rozlišitelný minimalistický vzhled, který boří představy o ryze funkčním technologickém designu. Jeho výrobky získaly obrovskou řadu ocenění, včetně prestižního Design Award Excellence v USA. Je také držitelem ocenění designéra roku od Londýnského muzea designu.

Za přínos britskému impériu byl oceněn královskou rodinou nejvyšším britským řádem a povýšen do šlechtického stavu. Se svou britskou ženou žije v Kalifornii, mají společně dvě děti.

Co řekl o "Jonym" Steve Jobs

"Jonyho přínos nejenom pro Apple, ale vůbec pro svět, je obrovský. Je nesmírně inteligentní a rozumí obchodním i marketingovým konceptům. Dovede se dívat na věci komplexně a chápe principy naší společnosti líp než kdokoliv jiný. Jestli mám v Applu duchovního partnera, pak je to Jony. Většinu produktů vymýšlíme společně, teprve pak jdeme za ostatními a ptáme se jich: 'Hele, co si myslíte o tomhle?' Je schopen vidět celek každého produktu stejně jako ty nejmenší detaily. A chápe, že Apple je společnost postavená na produktech. Není to jenom designér, a právě proto pro mě pracuje. Je to operativnější člověk než kdokoliv jiný v Applu, kromě mě. Ve firmě není nikdo, kdo by mu mohl říkat, co a jak má dělat nebo aby šel od toho. Takhle jsem to nastavil."

Zdroj: mobil.cz ze dne 28.3.2013


Šéfové Microsoftu: Střední a východní Evropa jsou baštou Windows Phone

05. 03. 2013

Firma Microsoft sice na veletrhu MWC v Barceloně nevystavovala, ale pozvala si vybrané novináře na krátké setkání. Během něj prozradila několik zajímavostí, například i to, že v našem regionu je její operační systém vůbec neúspěšnější na světě.

V Barceloně jsme se setkali se dvěma představiteli Microsoftu: Marcem Toumelinem, ředitelem divize Windows Devices pro Střední a Východní Evropu, a Gregem Sullivanem, produktovým manažerem Windows Phone. Oba pánové nám představili vizi firmy na poli chytrých telefonů a podělili se s námi o některé dosud méně známé informace.

Překvapivě vysoký podíl

Z jejich povídání je především velmi dobře vidět, že Microsoft začíná být s operačním systémem Windows Phone a jeho pozicí na trhu docela spokojený. Systém konečně začíná trochu nabírat obrátky a jedním z regionů, kde je trend nejvýraznější, je právě ten náš, tedy střední a východní Evropa.

Microsoft to tu dotáhl dokonce už tak daleko, že podle prodejů v minulém čtvrtletí je jeho operační systém dvojkou na tomto trhu. Na vedoucí Android pochopitelně stále hodně ztrácí, ale tržní podíl 7,8 procenta je povzbuzující. Apple s iOS dosáhl v našem regionu, kde jsou zákazníci citlivější na cenu telefonů, podílu 5,8 procenta.

Nejúspěšnější jsou Windows Phone v Polsku. Tady měl systém ve čtvrtém čtvrtletí 2012 tržní podíl dokonce 16,3 procenta. V listopadu zaznamenal Microsoft celosvětově trojnásobný nárůst zájmu potenciálních zákazníků (oproti předchozímu roku) o WP telefony a čtyřikrát více zákazníků než před rokem si je nakonec pořídilo.

Firma vidí v oblasti střední a východní Evropy ještě obrovský potenciál k růstu. Smartphony tu v závěrečném čtvrletí roku 2012 tvořily "jen" 34 procent trhu, který zde přitom meziročně rostl tempem 20 procent. Výhodou Microsoftu by měl být i fakt, že v regionu stále mnoho uživatelů vlastní klasické "hloupé" telefony značky Nokia. Právě tyto uživatele se bude finská firma snažit udržet a s pomocí modelů Lumia z nich udělat uživatele smartphonů.

Zrozen pro smartphony všech tříd

Výhodou Windows Phone 8 oproti konkurenci má být to, že systém je od počátku navržen tak, aby podával shodné výkony jak v levných modelech, tak ve špičkových přístrojích. "Chování Windows Phone je oproti iOS a Androidu hodně rozdílné, je to zcela záměrné," říká Sullivan. Naznačuje tím, že systém je z principu pro levné smartphony vhodnější než konkurence.

A my mu musíme dát alespoň částečně za pravdu. WP8 přístroje jsou totiž napříč všemi kategoriemi velmi rychlé a poslušné. Na druhou stranu jsme právě letos v Barceloně byli svědky výrazného pokroku i na poli levných androidích smartphonů, takže na konečný soud si musíme počkat.

Toumelin a Sullivan hovořili také o celkové filozofii firmy na poli chytrých telefonů. "Náš ekosystém vás nenutí mít přístup 'vše a nebo nic'. Pokud se vám líbí náš tablet, ale telefon preferujete od někoho jiného, máme Bing na Androidu i iPhonu, mnoho našich služeb a aplikací je multi-platformních," připomněl Sullivan.

Úhel pohledu na soukromí

Trochu si tak rýpl do Googlu, který v poslední době odmítá platformy Microsoftu podporovat. Došlo tak i na otázku podpory Exchange protokolu v Gmailu. Sullivan potvrdil, že Microsoft vyjednal s Googlem odklad ukončení provozu a že firma pracuje na aktualizaci, kterou přinese v dohledné době. "Převládl rozum, vysvětlili jsme jim, že by bylo nešťastné nechat takto na holičkách naše společné zákazníky," řekl produktový manažer Microsoftu.

Žádné opravdu zásadní novinky nám však ani Toumelin se Sullivanem neprozradili. Jisté však je, že novinek na poli Windows Phone se dočkáme ještě letos. Oba pánové neustále slibovali, že v mnoha oblastech dojde v systému ještě k výrazným vylepšením. Prý existuje celá řada funkcí, které si zákazníci žádají a Microsoft se snaží řadu připomínek zapracovat. Ovšem vždy tak, aby to bylo v souladu s filosofií systému.

Na tu existuje i jeden zajímavý pohled. "Je důležité, jaký je obchodní model poskytovatele. My licencujeme software, necháváme si za něj platit od OEM výrobců. Přístup Googlu je jiný, nechtějí licenční poplatky, ale sbírají informace, které pak prodávají inzerentům. V tom jsou velmi úspěšní, ale myslím, že to stojí za úvahu. U Windows Phone má uživatel úplnou kontrolu nad svou úvodní obrazovkou a nad tím, co aplikace a systém dělají. Uživatel je tím vstupním prvkem. Pokud uživatel dostává informace od inzerentů, není to vlastně jeho volba," vysvětlil nám Sullivan na dotaz, zda se mohou u Windows Phone objevit některé chytré funkce jako u konkurence.

Zdroj: mobil.cz ze dne 5.3.2013


Majitelé chytrých telefonů mohou volat zdarma, jen o tom často neví

12. 02. 2013

Vysokým účtům za volání z mobilních telefonů, které jsou v Česku ve srovnání s cizinou stále ještě neúnosně vysoké, se lze bránit. Tisíce korun ročně, které by lidé jinak zbytečně zaplatili za drahé minutové hovorné, totiž ušetří, pokud budou z mobilu volat přes internet.

Mnoho uživatelů ale o této možnosti neví. Volat zdarma mohou majitelé chytrých telefonů a je to velice jednoduché. Oblíbených programů je celá řada, kromě známého Skype je to třeba aplikace Viber.

Funguje to tak, že si do telefonu uživatel bezplatně stáhne aplikaci a může si s ostatními lidmi, kteří používají stejnou aplikaci, volat přes data. Kvalita hovoru je přitom stejná jako při běžném volání. Například u Viberu stačí pouze zadat své telefonní číslo a jméno, pod kterým vás ostatní uživatelé uvidí.

Velké úspory při hovorech z ciziny

Protože uživatelé chytrých telefonů platí měsíční paušál za datové přenosy, nepředstavují tyto hovory při normální frekvenci volání žádnou finanční zátěž.

Vůbec nejvýhodnější je volat z míst, kde je možné bezdrátové připojení k internetu přes Wi-Fi. Jejím využitím se totiž nečerpají ani data z měsíčního limitu. To je praktické při volání z práce, domova, ale i některých kaváren či restaurací, kde je Wi-Fi klientům k dispozici zdarma. Lidé, kteří volají z těchto míst, tak neplatí vůbec nic.

Značné úspory můžete realizovat i při hovorech ze zahraničí. Přestože díky regulačním opatřením Evropské unie jsou hovory z ciziny pro Čechy stále levnější, vyjde minuta odchozího hovoru ze zemí EU do ČR na více než 8 Kč. Ze zemí mimo Evropskou unii, třeba z Ruska, je to ještě mnohem dražší. Pokud ale třeba z restaurace nebo hotelu zavoláte do Česka přes Wi-Fi, neplatíte nic.

I v případě, že nevoláte přes Wi-Fi, se volání přes internet vyplatí, když máte zaplacen datový roaming. U aplikace Viber se za minutu hovoru přenese přibližně 400 kilobytů dat, takže třeba u Vodafone se vyplatí zaplatit si 50 Kč na den za roamingová data, kdy můžete čerpat ze svého domácího datového balíčku, který se pohybuje ve stovkách megabytů.

Zdroj: novinky.cz ze dne 12.2.2013


Facebook ovládl mobily. Poprvé ho víc lidí navštěvuje přes telefon

02. 02. 2013

Sociální síť Facebook se těší nebývalé popularitě na mobilních telefonech. Řada modelů ji totiž nativně podporuje. Poprvé v historii tak počet otevřených stránek přes mobil přesáhl četnost prohlížení přes webový prohlížeč v počítači.

S těmito daty přišel sám Facebook. Firma uvedla, že historického mezníku bylo dosaženo v posledním čtvrtletí loňského roku. Zatímco na "plné" verzi pro počítače zaznamenal Facebook denní návštěvnost 6 180 000 uživatelů, mobilní verze vykázala návštěvnost 6,8 milionu uživatelů.

V obou případech tak sociální síť zaznamenala v meziročním srovnání větší oblibu: na webu o 28 procent, u mobilní verze pak dokonce o 57 procent.

Mobily snižují zisk

Pro dominantní světovou sociální síť však není rostoucí obliba mobilní verze jen dobrou zprávou. Příjmy totiž Facebook generuje hlavně na desktopové verzi, z té mobilní je to sotva čtvrtina (přesně 23 procent příjmů z reklamy).

"V roce 2012 jsme propojili přes miliardu lidí a stali se mobilní společností," řekl zakladatel a šéf Facebooku Mark Zuckerberg. "Do roku 2013 máme dobře našlápnuto a i nadále budeme investovat pro dosažení našeho cíle stát se silnější a cennější společností," doplnil jeden z nejmladších miliardářů na světě.

Příjmy společnosti dosáhly za čtvrté čtvrtletí loňského roku 1,59 miliardy amerických dolarů (31 miliard korun). To je meziročně o 40 procent více, když v roce 2011 firma za stejné čtvrtletí utržila 1,13 miliardy dolarů (22 miliard korun). Čistý zisk za čtvrté čtvrtletí roku 2012 však v meziročním srovnání klesl na 64 milionů dolarů (1,2 miliardy korun) oproti 302 milionům (5,9 miliardy korun) v roce 2011.

Zdroj: mobil.cz ze dne 2.2.2013


Nové BlackBerry 10 je venku i se dvěma smartphony. Prodej začne ihned

30. 01. 2013

Čekání na nový operační systém BlackBerry 10 je u konce a s ním firma představila dva nové telefony, dotykový Z10 a Q10 s klávesnicí. Pomoci jim má i zpěvačka Alicia Keys, která se stala kreativní ředitelkou BlackBerry.

O nových modelech i operačním systému již před představením unikla řada informací, ale i přesto přinesla tisková konference BlackBerry několik nečekaných překvapení. Šéf Thorsten Heins, například oznámil, že kanadská společnost RIM (Research In Motion), která smartphony značky BlackBerry vyrábí, se nově přejmenuje právě na BlackBerry. Od teď tedy BlackBerry bude vystupovat jako jedna značka.

Další překvapivou novinkou je nová pozice globální kreativní ředitelky BlackBerry. Stala se jí zpěvačka Alicia Keys, jejíž skladby se na displeji nově představených telefonů mihly již během akce. Alicia Keys má zaručit, že značka bude i nadále přinášet zásadní inovace a novinky a že už BlackBerry neuteče žádný důležitý trend. Více než opravdovou kreativní ředitelkou však bude spíše jakousi hlavní ambasadorkou značky a bude hledat podporu i dalších známých osobností. Přidá se třeba režisér Robert Rodriguez.

S klávesnicí i bez

BlacBerry nejprve představilo dva smartphony, na kterých poběží zcela nový systém BlackBerry. Dotykový typ, který byl již dlouho známý pod kódovým označením London, se bude jmenovat Z10. Model s qwerty klávesnicí, který navazuje na současný typ 9900 Bold, ponese název Q10.


BlackBerry Z10


BlackBerry Z10 se již od 31. ledna začne prodávat ve Velké Británii v nejrůznějších dotovaných balíčcích. Nedotovaná cena zatím známa není, spekuluje se však o částce zhruba patnáct tisíc korun. Dostupnost modelu Q10 je prozatím stanovena na duben tohoto roku. Kdy se novinek dočkáme v České republice, zatím nevíme.

V Kanadě se počítá se zahájením prodeje 5. února, ve Spojených arabských emirátech 10. února a v USA na počátku března s tím, že již během dneška zveřejní operátoři ceny a začnou přijímat objednávky. Start prodeje tedy bude velmi rychlý


BlackBerry Q10


Z10 dostane displej s úhlopříčkou 4,2 palce a rozlišením 1280 × 756 pixelů a další výbornou výbavu, včetně dvoujádrového procesoru nebo fotoaparátu s rozlišením 8 megapixelů. K dispozici bude v černém a bílém provedení, v obou případech se zadní stranou ze soft-touch materiálu.

Na qwerty model Q10 si zřejmě počkáme také do března, kdy by se oba přístroje měly rozšířit výrazněji po celém světě. Dostupnost na českém trhu ověřujeme. Q10 bude mít podobně jako současný Bold 9900 qwerty klávesnici i dotykový displej zároveň, tentokrát půjde o čtvercový panel s rozlišením 720 × 720 pixelů.

V systému vše po ruce

Nový operační systém BlackBerry 10 si zakládá na tom, že v telefonu bude doslova vše po ruce, a uživatelé tak nebudou muset zběsile přeskakovat mezi aplikacemi. K ovládání bude sloužit několik jednoduchých gest. Tím základním je tah od spodního okraje displeje směrem vzhůru, který supluje tradiční home tlačítka u ostatních platforem.



BlackBerry Z10


Uživatelské prostředí, nebo spíše jeho chování, nese označení BlackBerry Flow. To má naznačit, že vše plyne přirozeně tak, jak si uživatel představuje. Funkce jsou propojeny a uživatel se k nim dostane jedním tahem nebo stiskem ikony. V praxi to znamená, že třeba ve známém BlackBerry Hubu, kde se sdružují kontakty a dění okolo nich, obstará uživatel veškerou komunikaci s okolím a zjistí například veškeré návaznosti. Kontakty se budou synchronizovat nejen z firemních serverů, ale i soukromých adres, různých sociálních sítí a dalších zdrojů.

Mimochodem, zatímco na tiskových konferencích konkurence se vždy hovoří o skvělé integraci Facebooku (která BB 10 také nechybí), tady hrála prim pracovní sociální síť Linkedin. Odtud se například stahují i provázání jednotlivých kontaktů, takže uživatel nemusí aplikaci příslušné sítě vůbec otevírat a o člověku, se kterým má za chvíli schůzku, si snadno zjistí základní informace přímo z BlackBerry Hubu.



BlackBerry Z10


Nová jsou například upozornění, která uživatele neotravují, ale ten má možnost jednoduchým tahem nahlédnout třeba do příchozího e-mailu, aniž by musel opustit aktuální aplikaci. Tato funkce se jmenuje BlackBerry Peek.

U BlackBerry si také dali záležet na vyšperkování klávesnice. Predikce je natolik chytrá, že doslova dovoluje "házet" jednotlivá slova z klávesnice do psaného textu. Systém totiž jednoduše odhaduje, jaké slovo může následovat po tom právě napsaném a tato slova automaticky nabízí u kláves, na jejichž písmeno slovo začíná.

Systém navíc dovede rozpoznat jazyk, ve kterém právě uživatel píše, takže lze snadno přepínat třeba mezi angličtinou a němčinou bez nutnosti hledání složitých voleb. Jsme zvědaví, jak bude predikce fungovat s naší mateřštinou, ovšem kompletní seznam podporovaných jazyků firma během tiskové konference nezveřejnila.



BlackBerry Q10


Další novinkou je třeba možnost videotelefonování v oblíbeném BlackBerry Messengeru. Přibyla i možnost sdílet náhled displeje osoby na druhém konci, takže vám takto někdo může jednoduše přes půl světa ukázat prezentaci nebo vás naučit pracovat s novou aplikací.

BlackBerry Remember jsou zase takové lepší poznámky s podporou firemního Outlooku nebo oblíbené aplikace Evernote.

Nový systém také klade velký důraz na zabezpečení firemních i osobních dat a zároveň na uživatelskou přívětivost v běžném životě. Jakousi rovnováhu mezi soukromým a pracovním životem má zajistit funkce BlackBerry Balance.


BlackBerry Q10


Ta umožní přepínat mezi soukromým a pracovním prostředím přímo v telefonu. V každém z nich může mít uživatel zcela jinou sadu aplikací a dostupných funkcí. Něco podobného uměly už symbianové nokie řady E, ale BlackBerry to má dotaženější. Firemní prostředí totiž může například zcela plně kontrolovat a ovládat IT oddělení zaměstnavatele, může třeba zakázat instalaci některých aplikací nebo přístup k některým funkcím.

Soukromé prostředí však má uživatel zcela pod svou kontrolou a firma mu do něj "nepoleze". Přitom firemní i soukromá data jsou oddělena a chráněna zvlášť, takže zaměstnanec třeba nemůže takto vynést firemní dokument. Výsledkem oddělení je to, že stejnou aplikaci může mít uživatel spuštěnu jak ve firemní, tak v soukromé části a pokaždé uvidí trochu jiný obsah (třeba příklad obchodu).

Zábava nesmí chybět

Platforma BlackBerry dosud nebyla žádným synonymem zábavy, ale to se teď má změnit. Firma do svého obchodu BlackBerry World kromě aplikací a her přidala i hudbu, filmy, seriály a periodika. Opět však můžeme očekávat, že skvěle to bude fungovat v USA a možná v Británii, zatímco v Česku nám zřejmě nakupování především v oblasti video obsahu zůstane zapovězeno.

Těšit se tak můžeme alespoň na opravdu solidní nášup aplikací a her. V současné chvíli je pro nový systém dostupných více než 70 tisíc aplikací, což je podle vyjádření společnosti zdaleka nejvíce ze všech mobilních platforem při jejich představení. Množství aplikací pak má rapidně růst díky rozsáhlé podpoře vývojářů. Už nyní však v obchodě jsou ty nejdůležitější programy z ostatních platforem.

Martyn Mallick, ředitel obchodního rozvoje firmy, si tak trochu rýpl do Microsoftu a jeho nedávného prohlášení, že pro Windows Phone je dostupných asi 40 top aplikací z konkurenčních platforem. Podle Mallicka pro BlackBerry platí číslo vyšší než tisíc a zahrnuje i aplikace, které jsou populární pouze lokálně.

A seznam dostupných programů vypadá opravdu zajímavě. Jsou tu aplikace všech populárních sociálních sítí (snad kromě Instagramu), k dispozici je Skype, Whatsapp, bankovní aplikace řady bank, SAP a mnoho dalších důležitých programů.

V herní části je tu kompletní sada Angry Birds, nesmí chybět Fruit Ninja, Where's my Water, Where's my Perry a další tituly od Disneyho, mnoho her od EA, Gameloftu a řada dalších titulů.

BlackBerry oproti minulosti také výrazně vylepšuje práci s fotoaparátem. Prostředí je jednoduché a nabízí několik moderních funkcí, jako je třeba Timeshift, která pomůže vybrat nejlepší záběr. Jednoduchá a přitom poměrně propracovaná je editace obrázků a bohaté jsou možnosti sdílení. BlackBerry přidalo i funkci Storymaker, která udělá z vybraných snímků a videí jakousi filmovou prezentaci s vybranou hudbou.

Nová kapitola

Vše, co dnes BlackBerry představilo, reprezentuje zcela novou kapitolu v historii společnosti. Firma na systém BlackBerry 10 stoprocentně spoléhá a starší verze se už zřejmě v žádném přístroji neobjeví. Nový systém by se naopak měl dostat do více zařízení, včetně tabletů, a možný je i další posun.

Nová platforma má být ještě bezpečnější než ta původní, ale přitom přináší uživatelům větší svobodu a ty nejmodernější funkce. BlackBerry také zdůrazňuje snadnou propojitelnost s okolním světem, třeba s automobily. BlackBerry 10 totiž vychází z platformy QNX, která je často používána v palubních systémech ve vozech.

BlackBerry 10 je systém připravený na současnost a snad i budoucnost. Firma se již před dnešním představením nechala slyšet, že (samozřejmě při zachování průběžného vývoje) toto je její budoucnost pro celou příští dekádu. Jisté je, že nový systém a především jeho funkce a integrované služby vypadají velmi nadějně.

Jestli to bude stačit k tomu, aby firma ukousla z tržního podílu konkurence, to ukáže až čas. Zdá se, že příznivců má o trochu více než Microsoft.

Zdroj: mobil.cz ze dne 30.1.2013


Samsung Galaxy S IV: premiéra v březnu, prodej už v dubnu

28. 01. 2013

Očekávaný Samsung Galaxy S IV neuvidíme koncem února na veletrhu MWC v Barceloně. Podle nejnovějších informací se má premiéra uskutečnit ve druhé polovině dubna s tím, že telefon poputuje rychle do prodeje.

Že se Galaxy S IV nedočkáme v Barceloně, potvrdil už šéf mobilní divize Samsungu JK Shin před několika dny. Nově se na internetu spekuluje o premiéře s datem 22. března. Místem odhalení by mohl být tradičně Londýn, připojit by se k němu mohl i New York a Soul, aby byla premiéra opravdu globální.

Ještě zajímavější je datum zahájení prodeje. Server SamMobile přinesl informaci, že by se chystaný top-model měl začít prodávat již začátkem 16. týdne tohoto roku, tedy zhruba od 15. dubna. Mezi premiérou a uvedením na trh by tak uběhly jen tři týdny. Je možné, že Samsung bude chtít rychlým uvedením na celosvětový trh napodobit Apple.

SamMobile také přinesl další informace o jednom z nejočekávanějších smartphonů letošního roku. Interně se "čtyřka" jmenuje Altius a tomuto kódovému označení předcházel název Project J. Altius má na počátku prodeje dostat dvě barevná provedení: černé a bílé.

Potvrzována je přítomnost bezdrátového dobíjení, ale jen se speciálním krytem a nabíječkou, které půjdou dokoupit jako příslušenství. Špičkový Galaxy si tedy zachová výměnný kryt i baterii. O výdrž na jedno nabití se uživatelé podle všeho nebudou muset příliš obávat, protože kapacita baterie stoupne na 2 600 mAh (Galaxy S III má 2 100 mAh).

O pohon se má postarat na CESu představený procesor Exynos 5 Octa se dvěma čtyřjádrovými výpočetními jednotkami, kdy jedna složí pro úsporný provoz a druhá pro výkon. Sekundovat budou 2 GB RAM a grafika Mali-T658. Rozlišení fotoaparátu má po dvou 8Mpix generacích poskočit na 13 megapixelů. Samozřejmostí bude natáčení Full HD videa rychlostí 30 snímků za sekundu.

Full HD displej (rozlišení 1 920 × 1 080) bude mít úhlopříčku 4,99 palce a mělo by jít o Super AMOLED panel. To by vypovídalo o zachování PenTile mřížky. Je však možné, že Samsung nakonec přeci jen technologii změní. Operačním systémem má být Android 4.2.1 Jelly Bean.

Zatím prý není vůbec není jasné pojmenování modelu. Samsung prý změnil označení z GT-i9400 na GT-i9500. Čtyřka je v Koreji nešťastné číslo, a ačkoli Samsung dosud posloupnost zachovával (i90xx původní Galaxy S, Nexus S a příbuzné modely, i91xx Galaxy S II a příbuzné modely, i92xx LTE verze S II a Galaxy Nexus, i93xx Galaxy S III), čtyřku používá v označení svých modelů opravdu jen zřídka, a rozhodně ne u těch důležitých. Proto je stále možné, že se čtyřka neobjeví ani v obchodním názvu modelu.

Zdroj: mobil.cz ze dne 28.1 2013


BlackBerry možná prodá výrobu mobilů. Zaměří se na OS a služby

23. 01. 2013

Šéf kanadské společnosti RIM, která vyrábí smartphony BlackBerry, připustil, že firma může uvažovat o prodeji divize výroby hardwaru. Firma by se mohla nadále soustředit na nový operační systém BlackBerry 10 a obvyklé služby, které RIM nabízí.

O tom, že by se mohla firma BlackBerry rozdělit na několik částí, se již nějakou dobu spekuluje. Tuto možnost však až nyní připustil CEO společnosti RIM Thorsten Heins v rozhovoru pro německý deník Die Welt. Připouští, že odprodej divize výroby mobilních telefonů je jednou z možností.

RIM by se pak nadále věnoval pouze vývoji operačního systému BlackBerry 10, jeho licencování a provozování i poskytování služeb, které jsou na platformu navázány. Jde například o oblíbené zabezpečené e-mailové služby BIS a BES (včetně softwaru a síťového hardwaru pro firmy) nebo instant-messagingový klient BlackBerry Messenger.

Heins však nepotvrdil, jakou podobu by měl případný odprodej hardwarové divize mít. I tady je možností několik, firma například může prodat výrobu a vývoj smartphonů, ale zařízení bude stále od daného výrobce odebírat a prodávat pod svou značkou. Je také možné, že prodá celou divizi i se samotnou značkou a nadále se o osud mobilních telefonů starat nebude. V podstatě by se firma mohla dostat do podobného stavu jako před časem Motorola, z níž jsou teď dvě rozdílné firmy – Motorola Solutions s původními vlastníky a Motorola Mobility, která patří Googlu.

Třetí (avšak asi nikoli poslední) možností je prodej výroby a licencování značky na určitou dobu. I takové případy v minulosti již nastaly, tuto cestu podstoupil třeba BenQ při odkupu mobilní divize Siemensu. Úspěšnějším příkladem je čínské TCL, které vlastní práva na užívání značky Alcatel – ani tyto mobilní telefony nemají se síťovým gigantem Alcatel-Lucent a původní francouzskou firmou nic společného.

Ať už to bude s prodejem výroby telefonů vypadat jakkoli (třeba i nijak), firma chce v mobilním světě hrát důležitou roli. Nicméně prohlášení šéfa RIM je trochu nešťastné. Hovořit o prodeji divize mobilů jen asi 10 dní před světovou premiérou nového systému a zároveň právě nových smartphonů nezní jako vklad důvěry v připravované produkty. Německý manažer v kanadských službách tak nevhodností svého prohlášení napodobuje svého kanadského kolegu ve finských službách – Stephena Elopa.

Je až ironické, jak jsou si osudy firem podobné, stejně jako jejich nesprávně načasované výroky. Přežití RIM i Nokie záleží na nejnovějších operačních systémech, jejichž předchůdci byli v podstatě slovně odpraveni dříve, než měly firmy adekvátní náhrady.

Krok RIM s odprodejem výroby mobilů by však nedával smysl i z dalšího hlediska. Většina výrobců mobilních operačních systémů se snaží dostat i celý ekosystém jaksi pod svou kontrolu a snaží se tedy svůj systém spojit i se svým vlastním hardwarem. Apple tento přístup praktikuje od začátku, Google nyní klade větší důraz na modely Nexus a Microsoft uzavírá "exkluzivní" partnerství tu s Nokií, tu s HTC (a údajně chystá svůj Surface telefon). A třeba Amazon, aby měl vše pod kontrolou, vyvinul pro své tablety speciální upravenou verzi Androidu. Samsung, který neuspěl s Badou, to možná zkusí znovu se systémem Tizen.

Zdroj: mobi.cz ze dne 23.1.2013


Unikly specifikace BlackBerry Z10, na absolutní špičku trochu ztrácí

22. 01. 2013

Chystané BlackBerry Z10 je v podstatě veřejným tajemstvím, smartphone má být představen společně s novým operačním systémem na konci ledna. O specifikacích se doposud spekulovalo, nyní je však prozradil únik interního dokumentu.

Serveru Techradar se podařilo získat prezentaci, která má zaměstnance a partnery BlackBerry seznámit s novým připravovaným dotykovým modelem s nejnovějším operačním systémem OS 10. Součástí prezentace jsou i specifikace doposud nepředstaveného modelu.

O nich se sice často spekulovalo, nyní by však měly být v podstatě potvrzeny. Víme tak například, že BlackBerry Z10 dostane 4,2palcový dotykový displej s rozlišením 1 280 x 768 pixelů. Displej tedy bude o něco větší než u současného iPhonu 5, na dnešní módní vlnu pětipalcových displejů však bude stále výrazně ztrácet.

Na druhou stranu rozlišení je stejné, jako má třeba Nokia Lumia 920. Ve spojení s menší úhlopříčkou to znamená, že o jemnost zobrazení se uživatelé rozhodně nemusejí obávat. A jistě se najde i dostatek těch, kdo ocení relativně malý telefon, který pohodlně vklouzne do kapsy.

I tak však bude muset BlackBerry zákazníky přesvědčovat jinak než za pomoci papírových "nej". Čerstvě představovaným androidím top-modelům se totiž vyrovná snad jen porce 2 GB RAM. O pohon se má postarat procesor Snapdragon, ovšem s nespecifikovaným počtem jader. Očekáváme, že budou dvě a že v absolutním výkonu nové blackberry na nejnovější smartphony trochu ztratí, avšak při používání to nemusí být vůbec znát.

Ve výbavě dále nalezneme 16 GB vnitřní paměti (o slotu se nehovoří, ale přítomen by měl být), baterie má mít kapacitu 1 800 mAh. Dvojice fotoaparátů bude mít rozlišení 2 (čelní) a 8 megapixelů a schopnost natáčet video v rozlišeních 720p a 1080p. Hlavní foťák dostane autofocus a přisvětlovací diodu. Telefonu dále nesmí chybět wi-fi a Bluetooth, přítomno bude i NFC, které půjde využívat k bezpečným platbám.

Mimochodem, způsob zabezpečení mobilních plateb, který BlackBerry chce u svých telefonů nabízet, nedávno posvětila karetní asociace Visa. U moderního smartphonu by neměla chybět ani podpora LTE, tu tedy také novinka dostane, bude však existovat i verze bez LTE, jen s HSPA+ 21 mbit/s.

BlackBerry představí svůj nový operační systém už 30. ledna. Právě společně s novým OS bude odhalen i model Z10. A neměl by zůstat osamocen, kanadská společnost by měla ukázat ještě druhý model, zřejmě vybavený qwerty klávesnicí a označený jako X10.

Zdroj: mobil.cz ze dne 22.1.2013



Zobrazené novinky: 61-70
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner