AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 751-760
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Výrobci mobilů letos zažívají opravdové žně

20. 10. 2005

Hlad po mobilech na celém světě neutichá. Nenasytné jsou především rozvojové trhy. Pětice celosvětově největších výrobců mobilů si ve třetím čtvrtletí polepšila a prodala více mobilů než v předchozím čtvrtletí. Celý trh vzrostl čtvrtletně o devět procent.

Mobilních telefonů se každé letošní čtvrtletí prodává více a více. Je dokonce pravděpodobné, že za celý letošní rok se celosvětově prodá 790 milionů mobilních telefonů, ač původní odhady ze začátku roku byly skeptičtější o více jak 50 milionů kusů. Každé čtvrtletí jsou výsledky celého oboru přibližně o devět procent lepší, než v předchozím kvartále.

Výrobci sklízí úspěchy jak na rozvojových trzích, kde se hlad po mobilech stupňuje, přesně podle toho, jak padají ceny telefonů. Za nejdůležitější trhy lze dnes považovat Indii, země jihovýchodní Asie, Jižní Ameriku a některé africké země.

Na těchto trzích výrobci soutěží o přízeň zákazníků s nejlevnějšími mobily. Zatím vede Motorola, které se podařilo uspět v tendru "Spojte nespojené" s mobilem Motorola C113, který stojí okolo 30 USD, tedy asi 750 Kč.

Na vyspělých trzích Evropy, Severní Ameriky a dnes i Číny se naopak výrobci předhánějí s co nejlépe vybavenými přístroji, což je jedna z mála šancí jak donutit zákazníky pořídit si nový mobil. Jako úspěšný trend se také ukazuje sázka na design a styl. Zákazníci chtějí vzhledově výrazné telefony a v případě některých modelů jsou ochotni platit nadprůměrné částky i za mobily, které mají jen průměrnou výbavu, ale jsou "trendy".

První trojka zůstává na svých místech
Největším světovým výrobcem zůstává Nokia, která se držela trendu celého odvětví a prodala o devět milionů mobilů více, než v předchozím čtvrtletí. Nedařilo se jí v Jižní a Severní Americe, kde zaznamenala propad ve srovnání z druhým čtvrtletím letošního roku, vše si ale vynahradila v Evropě a na asijských trzích včetně toho čínského. Nokii se dařilo i v segmentů chytrých telefonů, kde má zhruba poloviční podíl na trhu, jenže chytré telefony nejdou na odbyt tak, jak by se mohlo zdát a na celosvětovém trhu mobilů mají zhruba podíl sedmi procent.

Druhá Motorola zabodovala jak superlevnými telefony, tak na vyspělých trzích se svým stylovým modelem V3 Razr. Těch prodala za čtvrtletí 6,5 milionu kusů a celkem za necelý rok přes 12 milionu kusů. Je to tak nejlépe prodávané véčko na celém světě. Výsledek je o to překvapivější, že se jedná o poměrně drahý mobil vyšší střední třídy.

Samsung si drží třetí místo a také pozici výrobce luxusních přístrojů nejvyšší třídy. Naopak se mu nedaří v kategorii levných mobilů a to by se mu z dlouhodobého hlediska nemuselo vyplatit. Jihokorejský výrobce to ví a na příští rok plánuje ofenzívu i v tomto segmentu trhu.

Vysoký růst může těšit další jihokorejskou značku LG, která z pětice největších světových výrobců zaznamenala největší mezičtvrtletní nárůst prodeje a to téměř o 30%. LG si pochvaluje růst na trzích s přístroji pro standard GSM, naopak na domácím trhu stagnuje, stejně jako v segmentu přístrojů pro evropské sítě třetí generace.

Na tento trh se naopak chce zaměřit Sony Ericsson se svým novým modelem střední třídy K600. Sony Ericssonu se daří v segmentu multimediálních telefonů vyšší třídy, pokud bude chtít svůj tržní podíl zvýšit, bude se muset více zaměřit na low-endové produkty.

Své čtvrtletní výsledky nezveřejnil z velkých výrobců zatím jen Siemens, který ve třetím čtvrtletí letošního roku působil naposled pod křídly mateřského koncernu. Od dalšího čtvrtletí je již součástí společnosti Benq Mobile, která by chtěla vrátit značku Siemens na pozice, která ji patřila před rokem.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 20.10.2005 (Jan Matura)


Prezidenti Spojených států natočili klip mobilem

20. 10. 2005

Kapela The Presidents of the USA natočila klip mobilním telefonem.

Punkrocková kapela The Presidents of the USA natočila svůj nový klip mobilním telefonem. Video k písničce Some Postman bylo natočeno během jednoho dne telefony Sony Ericsson. Režisér Grant Marshall k tomuto kroku přistoupil hned poté, co se dozvěděl, kolik peněz na natočení klipu dostal.

“Výsledek je skvělý. Klip připomíná první počítačová videa z devadesátých let," říká režisér Marshall. Kvalita videokamer v mobilních telefonech se zvyšuje každým rokem, ale i tak současné fotoaparáty a kamery v mobilech nemohou konkurovat profesionálním zařízením. "Možná ale za pár let se u tohoto klipu zasmějeme a řekneme si, tak takhle to bylo v tom roce 2005," dodává Marshall. Kapela s klipem zatím útočí na australské hitparády a chystá se na koncertní turné.

Hudebníci se s mobilními telefony tykají čím dál tím častěji. Mezi průkopníky patří především Coldplay, kteří jako vypustili první singl z posledního alba dříve do mobilů než do rádií. - více zde...

Klip Some Postman od kapely The Presidents of the USA si můžete prohlédnout na této adrese.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 20.10.2005 (Jan Beránek)


Za mobil s rádiem se budou platit rozhlasové poplatky

18. 10. 2005

Analýza Českého rozhlasu rozhodla o tom, že mobilní telefony s možností přijmu rozhlasového signálu budou podléhat koncesionářským poplatkům. Domácností se to příliš nedotkne, ale doplatit na to mohou především firmy.

Koncesionářské poplatky se budou platit i za mobilní telefony s rádiem. Rozhodli o tom zástupci České televize a Českého rozhlasu na své pondělní schůzi.

"Mobilní telefon s rozhlasovým tunerem, umožňujícím příjem rozhlasového vysílání na anténu, je ve smyslu zákona předmětem rozhlasových poplatků," řekl mluvčí Českého rozhlasu Ladislav Pavlík.

Na mobilní telefony, které umožňují poslouchat rozhlasové vysílání pouze přes internet, se poplatky nevztahují. Stejně tak je tomu u počítačů, které se za zpoplatněný přijímač považují jen v případě, že používají FM tuner a nebo televizní kartu.

Novinka se dotýká především firem, které jsou, na rozdíl od domácností, povinny platit za každý přijímač. Za každý telefon s FM tunerem tak firma zaplatí rozhlasový poplatek 45 korun měsíčně. V zákoně je totiž uvedeno, že rozhlasový poplatek se platí ze zařízení technicky způsobilého k individuálně volitelné reprodukci rozhlasového vysílání bez ohledu na způsob příjmu.

Co říká zákon
Zákon č. 348/2005 Sb. o rozhlasových a televizních poplatcích v platném znění stanoví, že předmětem rozhlasového poplatku, tedy rozhlasovým přijímačem, je zařízení technicky způsobilé k individuálně volitelné reprodukci rozhlasového vysílání bez ohledu na způsob příjmu. Toto zařízení se považuje za rozhlasový přijímač i v případě, že si jej poplatník upraví k jinému účelu.

Minulý týden se rozpoutala diskuse o placení koncesionářských poplatku za počítače, protože i na nich lze sledovat televizi či poslouchat rozhlas. Česká televize má zatím na celou problematiku jiný názor. Pokud podle ní není počítač speciálně upraven pro příjem televizního vysílání (TV tuner), nemusí se jeho vlastníci bát, že by po nich někdo požadoval televizní poplatek.

To se ale může změnit s příchodem digitálního vysílání do mobilů. "V případě mobilních telefonů platí, že jestliže přístroj umožňuje volitelný příjem rozhlasového nebo televizního vysílání, je třeba na něj pohlížet jako na zařízení, které je předmětem povinnosti platit rozhlasové anebo televizní poplatky," řekl nám Jiří Hnát z Ministerstva kultury.

Brzy se možná objeví manažerské telefony, ve kterých nebudou na základě požadavků velkých firem fotoaparáty ani FM tuner. Pracovní mobily bez fotoaparátu už jsou běžnou praxí. Posledními příklady jsou Nokia 6021 a Siemens SP 65. „Nový model SP65 vznikl na základě požadavků operátorů a velkých firem po celém světě,“ řekla nám Jana Olejníková ze Siemensu

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 18.10.2005 (Jan Beránek)


Symbian: nenechte se jen tak okrást

18. 10. 2005

V případě krádeže mobilního telefonu dnes nemáte příliš mnoho možností, jak se dostat zpět k telefonům nebo SIM kartě s veškerými kontakty. První, dosti nákladnou možností jsou GPS sledovací systémy, díky nimž je dnes možné s docela velkou přesností najít ztracený či ukradený mobilní telefon. Pokud ale nechcete utrácet tisíce korun, co takhle zloději krádež telefonu alespoň co nejvíce znepříjemnit?

Velice šikovným nástrojem je aplikace Theft. Theft slouží jako váš osobní strážce mobilního telefonu založeného na operačním systému Symbian Series 60. Dokáže telefon ochránit před změnou karty SIM nebo jiným způsobem chybného zacházení. Aktivovat program můžete buď přímo v telefonu nebo odesláním předem definované aktivační SMS zprávy na telefonní číslo SIM karty vložené v mobilu. Aktivace je chráněna bezpečnostním kódem, takže pokud pachatel nezná toto číselné heslo, nemá šanci Theft deaktivovat. Program pak chrání telefon hned třemi způsoby:

Na displeji je nepřetržitě zobrazena předem definovaná zpráva s adresou nebo alternativním telefonním číslem majitele zařízení.

Aplikace automaticky odesílá textovou zprávu na telefonní číslo uvedené v nastavení programu s informací o tom, že byl telefon uzamčen. V případě vložení nové karty SIM pak v této zprávě najdete i její telefonní číslo.

Nepřetržitým zvukovým tónem, který dokáže spolehlivě během několika minut zloději práci s telefonem velice znepříjemnit.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 18.10.2005 (Ivo Mareček)


Siemens chystá zlatý mobil

17. 10. 2005

Siemens připravuje speciální edici modelu SL75 ve zlaté barvě.

Tchajwanský server Eprice.com.tw zveřejnil fotografii chystané zlaté verze Siemensu SL75. Telefon bude připraven s módním domem Escada, s kterým Siemens již tradičně spolupracuje na speciálních edicích svých modelů. Z poslední doby můžeme zmínit například model SL65 Escada Rockin´Rio.

Nový Siemens SL75 Escada se od běžné verze liší jen barvou krytu. Ta bude zlatá a na potvrzovacím tlačítku je znak Escada. Telefon by se měl prodávat ještě letos a cena bude o poznání vyšší, než u běžného Siemensu SL75. Ten se také zatím neprodává, předběžně se u něj hovoří o ceně okolo 12 000 Kč. Verze Escada pak bude zhruba o polovinu dražší.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 17.10.2005


Oskar Vodafone rozšiřuje EDGE do dalších měst

17. 10. 2005

Oskar Vodafone rozšiřuje od 1. října pokrytí technologií EDGE o další města a automaticky aktivuje zákazníkům vybrané služby. Doposud si zájemci o stahování dat přes telefon nebo o využívání služby MMS museli služby sami aktivovat a to prostřednictvím některého z kanálů Oskarovy Samoobsluhy. Nyní to udělá operátor za ně automaticky a to všem, kteří si v posledních 2 letech služby sami nedeaktivovali. Zákazníci tedy budou mít zmiňované služby automaticky k dispozici, stejně jako je tomu například u velmi populárních textových zpráv. Záleží čistě na zákazníkovi, zda bude služby využívat. Automatické aktivace budou probíhat postupně od října do dubna 2006.
Od 1.10. také Oskar umožní rychlejší datové přenosy pomocí technologie EDGE v dalších městech a to v Plzni, Karlových Varech, Liberci a Ústí nad Labem. Technologii EDGE spustil Oskar letos v březnu spolu se zavedením neomezeného datového tarifu. Nyní mohou zákazníci stahovat data 3x rychleji než přes GPRS již v těchto městech: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Hradec Králové, České Budějovice, Pardubice, Plzeň, Karlovy Vary, Liberec, Ústí nad Labem. Díky spuštění technologie EDGE a zavedení neomezeného datového tarifu Připojení Nadlouho vzrostl od 1. března letošního roku objem přenášených dat v Oskarově síti o téměř 860%.

Zdroj: businessworld.cz ze dne 17.10.2005


Co by se měl naučit váš mobilní telefon?

15. 10. 2005

Mobilní telefony se učí nové funkce a na ty základní pomalu zapomínají. Většina uživatelů přitom novinky nevyužívá a více by ocenili detaily, které jim usnadní práci s SMS nebo telefonním seznamem. Co by se měl naučit váš mobilní telefony, abyste ho měli radši?

Každý zákazník požaduje od svého mobilu něco jiného a je těžké zavděčit se úplně každému. Platí přitom pravidlo, že uživatelé jsou čím dál náročnější. Při výběru nového telefonu se většinou porozhlíží po nějaké té funkci navíc, barevnějším displeji nebo lepším fotoaparátu.

Často se přitom zapomíná na to, že ideální mobil nelze posoudit prostým výčtem jeho funkcí, ale pro majitelovu spokojenost je důležité hlavně jejich zpracování. Uživatelé ovšem na tabulkové parametry slyší dobře, a tak se nám mobily mění před očima ve velmi složité přístroje.

V našem katalogu mobilů na adrese Mobil.iDNES.cz vyplňujeme u každého mobilu okolo 150 položek a ani tak to na některé novinky ani zdaleka nestačí. Je přitom paradoxní, že podle různých studií nakonec používáme u mobilů jen okolo pěti procent jejich výbavy.

Dnešní článek bychom proto rádi věnovali zajímavým postřehům, které bychom uvítali a výrobci na ně ještě nepřišli nebo se s nimi setkáváme jen výjimečně. Uvítáme také vaše postřehy k funkcím nebo detailům, které byste uvítali u svých telefonů.

SMS
Specifický způsob komunikace pomocí krátkých vzkazů vede k tomu, že je v drtivé většině případů odesíláme jen na čísla z telefonního seznamu. Většina mobilů vám navzdory tomu po dopsání textovky tvrdošijně vnucuje zadání telefonního čísla a až dalším kliknutím se dostanete do telefonního seznamu. Čestnou výjimkou jsou některé novější modely, které přednostně nabízí posledně použité kontakty.

Predikativní slovník
Kdo vymyslel českou diakritiku, která zkracuje při psaní predikativním slovníkem zprávy, zasloužil by podle mnoha uživatelů pranýř. Háčky a čárky zkrátí textovku na 70 znaků a zdvojnásobí tak jejich cenu. Nedovedeme například pochopit, proč to Nokia nedokázala odnaučit své chytré telefony Series 60 za více než tři roky jejich existence.

Kultovní se během té doby stala textovka: „Čauky, čauky prácička mi dneska moc nesedla,“ ze které stařičký mobil písmena s diakritikou pouze vymazal. Slovník T9 by se mohl naučit také pár nespisovných výrazů, protože v hovorové mluvě se používají velmi často.

Doručenky
Opravdovým trestem bývají doručenky. Některý mobil je ukáže jen na displeji, jiný v podobě běžné zprávy, třetí pak označí ve složce již odeslanou zprávu. Většina uživatelů jistotu doručení textovky ocení. Někdy ovšem musíte zprávu otevřít, stisknout volby a potvrdit smazání. Často není možné smazat všechny doručenky naráz a ponechat v adresáři ostatní zprávy. Zajímavým ale vzácným řešením je možnost smazat všechny SMS od vybraného uživatele.

Smajlíky a speciální znaky
Smajlíky jsou mezi mladými uživateli neodmyslitelnou součástí SMS. Telefony pro náctileté by mohly nabízet jejich vzory a s možností jejich editace a snadného vkládání do SMS. Často by ale stačilo, kdyby mobil nabídl alespoň standardní matici znaků, která umožňuje snadno vyhledat a vložit do SMS nejrůznější klikyháky.

Výpis hovorů
Zeleným sluchátkem otevřete u svého mobilu naposledy volaná čísla. Mělo by být přitom jedno, jestli jste volali vy jim nebo oni vám. Podstatné je, že jste s nimi často, nebo alespoň naposledy, byli v kontaktu a můžete je tak vytočit rychleji.

Hledání v telefonním seznamu
Pamatujete si, jestli jste ukládali kontakt do telefonního seznamu ve tvaru jméno – příjmení nebo příjmení - jméno? Pravděpodobně se vám také občas stane, že kvůli tomu nemůžete nějaký ten kontakt najít. Jen chytré telefony s operačním systémem Windows přitom dokáží vyhledávat zadaný řetězec znaků bez ohledu na to, kde v přesně se v položce “Jméno“ se nachází. Také hledání s využitím predikativního psaní by mělo být u lepších modelů s velkou pamětí standardem.

Budík
Koupíte si novou hračku za 15 000, která si říká chytrý mobil. Nastavíte si jako vyzvánění svou oblíbenou MP3 skladbu. Po náročném dni plném jednání si večer nařídíte v posteli budík a pousmějete se nad tím, když vám spočítá, že vstáváte za 7 hodin a 19 minut. Ráno zaspíte a po chvilce pátrání zjistíte, že vás ten chytrák zapomněl upozornit na tichý režim a prostě nezazvonil.
Ocenili bychom také možnost vybrat si, jestli se má alarm ozvat při vypnutém mobilu. Někdo tuto vlastnost preferuje, ale někdy vás může zase telefon zaskočit v divadle, na důležitém jednání nebo kdekoliv jinde, kdy není drnčení telefonu vůbec žádoucí.

Nabíječky
Mnoho zákazníků si kupuje mobil stejné značky a ten starší přenechá někomu
méně náročnému z okruhu svých blízkých. Může to být praktické řešení, v
zásuvce zůstane jen jedna nabíječka, na které se vystřídají mobily celé
domácnosti. Jenže u některých výrobců si řekli, proč to dělat jednoduše když to jde udělat složitě. Třeba Samsung používá u své nové řady mobilů tři rozdílné nabíječky. S širokým konektorem, úzkým konektorem a dlouhým úzkým konektorem. Na první pohled přitom vpadají stejně.

Kabely a konektory
A co takhle konektory pro HF sady a sluchátka? Vzácností je dnes konektor Jack s průměrem 2,5 mm. Proč ne, kdyby výrobci k hudebním mobilům dodávali rovnou redukci, nebo alespoň nabídli kvalitní sluchátka. Standardní konektor Jack, který mají všechna běžná sluchátka, má průměr 3,5 mm. Výrobci mobilů dělají, jako by šlo o nějaký zázrak a raději nabídnou škaredou redukci za 500 korun. Standardní mini USB konektor by také nikomu neublížil. Multimediální mobil by měl také podporovat Mass Storage, aby se telefon po prvním připojení hned přihlásil jako další disk a šlo na něj nahrávat MP3 nebo jiná data.


Jistě jsme si nevzpomněli na všechny maličkosti, které by aktivně využilo a ocenilo mnohem více uživatelů než funkci přímého tisku fotografií, GPS navigaci nebo vzdálenou synchronizaci. Jaké maličkosti byste vytkli nebo naopak ocenili u svého telefonu právě vy?

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 15.10.2005


Sazka si nechala patentovat dobíjení mobilů přes terminály

14. 10. 2005

Sazka si nechala u Úřadu průmyslového vlastnictví patentovat způsob a zařízení na dobíjení kreditu do čipových karet přes síť sázkových terminálů.

Systém dobíjení se zatím využívá jen u mobilních telefonů. Sazka požádala o udělení patentu i na mezinárodní úrovni. ČTK to dnes v tiskové zprávě oznámil mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund.

"Na základě uvedeného rozhodnutí mohou jiné subjekty používat tento způsob dobíjení pouze se souhlasem majitele patentu a licenční smlouvy," doplnil mluvčí. Dobíjení kreditů na více než 7000 terminálech umožňuje Sazka pro všechny tři mobilní operátory působící v tuzemsku.

Vedle dostupnosti patří k výhodám různé výše dobíjených částek, zaslání informace o dobití na jiný než dobíjený telefon nebo opakované použití tiketu. Celkový objem dobíjení by měl letos překročit deset miliard korun.

Systém přichází v úvahu všude tam, kde se používají čipové karty obsahující kredit k poskytování nějakých služeb, který se postupně vyčerpá. Zájem dosud ale měli jen mobilní operátoři. Terminály Sazky se nachází například na poštách, v trafikách, videopůjčovnách a cestovních kancelářích, na pumpách či ve velkoprodejnách potravin.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 14.10.2005


Zásilkový obchod táhne prodej přes internet

14. 10. 2005

Zásilkový obchod v České republice roste. Jeho podíl na maloobchodních tržbách je však stále velmi nízký. Pohybuje se kolem 1,4 procenta, zatímco například v Německu je to téměř šest procent. Nahoru jej táhne hlavně prodej přes internet, který meziročně roste o 40 procent. Naopak tradiční zásilkový obchod, katalogový prodej, stoupá jen mírně.
Vyplývá to z údajů, které v Praze prezentovali zástupci Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) a Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Tajemník ADMAZ Tomáš Hájek odhadl, že celkový obrat v zásilkovém obchodě pro obyčejné zákazníky (nikoli firemní) činí asi 16 miliard korun. U katalogového prodeje je ale růst velmi malý, řekl ČTK tajemník ADMAZ Tomáš Hájek. Například obrat v roce 2004 byl v této oblasti zásilkového obchodu zhruba devět miliard korun, kdežto o rok dříve to bylo asi o 200 milionů méně.
Proti tomu prodej přes internet v ČR roste asi o 40 procent a stejný růst by měl podle Nikoly Rafaje z APEK pokračovat i příští rok. Řada oblastí je totiž ve srovnání se západní Evropou teprve na začátku. Například internetový prodej luxusního zboží (hodinky, parfémy), vybavení pro automobily (pneumatiky, díly) či kancelářského nábytku se v ČR teprve rozbíhá.
Ve srovnání se západní Evropou či Spojenými státy zásilkový obchod v ČR zaostává. Například v Německu jeho podíl na celkových maloobchodních tržbách představuje téměř šest procent, ve Francii jsou to více než tři procenta, v Británii šest a v USA dokonce téměř sedm procent. Na Slovensku podíl činí 1,1 procenta, před šesti lety to bylo jen 0,2 procenta.
"Motor zásilkového obchodu je internet," řekl ČTK Juraj Šebo ze slovenské Asociace zásilkového obchodu (AZO). "Zde má Slovensko zatím rezervy," uvedl Šebo. V ČR je internetový prodej podle něj mnohem rozvinutější, což však sebou přináší i to, že je nejspíš možné očekávat pomalejší růst než na Slovensku. Šebo uvedl, že věří, že Slovensko při přepočtu objemu internetového prodeje na jednoho obyvatele brzy může dohnat ČR.
Z údajů AZO vyplývá, že zatímco například na Slovensku na jednoho obyvatele v přepočtu připadá v rámci zásilkového obchodu 28 eur (831 korun), v ČR je to 36 eur (1070 Kč), v Německu 255 eur (asi 7600 Kč) a v Rakousku 148 eur (4400 Kč).
Ještě méně než v ČR či na Slovensku to je v jiných zemích střední a východní Evropy - v Polsku čtyři eura (118 Kč) a v Rusku 2,5 eura (74 Kč). Právě tyto země by ale například společně s Ukrajinou mohly být podle Šeby i Hájka potenciálními trhy pro další rozvoj českých a slovenských firem.
Zásilkový prodej, tedy prodej mimo kamenné obchody, zahrnuje čtyři oblasti: katalogový prodej (v roce 2004 podle odhadů v ČR představoval 37 procent), prodej přes internet (32 procent), osobní prodej (25 procent) a teleshopping (šest procent).

ZÁSILKOVÝ OBCHOD V PŘEPOČTU NA JEDNOHO OBYVATELE
Rusko 2,5 eur
Polsko 4 eur
Maďarsko 15 eur
Slovinsko 16 eur
Slovensko 28 eur
Česká republika 36 eur
Rakousko 148 eur
Německo 255 eur

"HOME SHOPPING" - PRODEJ MIMO KAMENNÉ OBCHODY
Udaje za 2004
Katalogový prodej 37 %
Internetový prodej 32 %
Přímý prodej 25 %
Teleshopping 6 %

Zdroj: Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) - ČR, Asociace zásilkového obchodu (AZO) - Slovensko

Zdroj: mam.cz ze dne 14.10.2005


Mobily zaměstnávají stále více lidí

13. 10. 2005

Podle výzkumu společnosti International Data Corp bude v roce 2009 pracovat s mobilními technologiemi víc než čtvrtina lidí. Počet pracujících s mobilními zařízeními by měl stoupnout z 650 milionů (údaj z roku 2004) na 850 milionů v roce 2009.

V témže roce by mělo ve Spojených státech pracovat s notebooky a mobilními telefony více než 70 procent. Tento podíl bude nejvyšší na světě, což potvrzuje i International Data Corp.

V současnosti se nejvyšším podílem pracujících s mobilními technologiemi chlubí zóna Asie/Pacifik (kromě Japonska), následují USA a západní Evropa. IDC dělí uživatele mobilních technologií do tří kategorií: v kanceláři, mimo kancelář a používající doma. Podrobnější údaje je možné najít přímo na stránkách společnosti International Data Corp.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 13.10.2005 (Jan Handl)



Zobrazené novinky: 751-760
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner