AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 781-790
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Mladí Češi nedají mobil z ruky ani v posteli

26. 09. 2005

Češi se stali takovými mobilními fanatiky, že neodkládají telefon z ruky ani v nejintimnějších chvílích. Jak přiznává dvanáct procent lidí, už se jim stalo, že zvedli zvonící mobil i při milování. Vyplývá to z průzkumu, který provedla mezinárodní reklamní agentura Mark BBDO.

V Evropě Čechy předčí jen Italové a Španělé, tam přiznala telefonní hovor při sexu pětina lidí.

Agentura se ptala tří tisíc lidí ve věku 15 až 35 let v patnácti zemích včetně Česka. Závěry průzkumu potvrzují čeští studenti dotázaní MF DNES. "Mobil nevypínám ani na noc," říká Tereza, osmnáctiletá studentka školy reklamní tvorby v Praze.

Podle průzkumu slouží mobily také jako "kotva v sociálním okolí". "Jasně. Každý den se loučíme před školou s tím, že si zavoláme," říká studentka Vanda. Mizí plánování, všichni se domlouvají podle nálady. Sociologové proto mluví o "ad hoc", tedy momentální" generaci.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 26.9.2005


Mobilní technologie vám pohlídají automobil

31. 08. 2005

Potřebujete sledovat pohyb svého auta? Chcete mít nad svým dvoustopým štěstím neustálou kontrolu? Zkuste sledovací služby, se kterými máte kontrolu nad pohybem vašich vozů.

Eurotel začal ve spolupráci se společností Secar nabízet zákazníkům sledování jejich vozového parku prostřednictvím satelitního systému GPS a mobilních datových přenosů pod názvem Car Control. T-Mobile má v nabídce již nějaký čas obdobnou partnerskou službu CarNet, kterou připravuje ve spolupráci s firmou SGS.

Díky GSM/GPRS modulu zabudovaném v autě získají firmy plnou kontrolu nad pohybem svých vozidel. Data získaná ze satelitního sledovacího systému GPS se on-line přenášejí po datové GPRS síti na server, kde jsou dále zpracována.

Díky tomu mohou firmy optimalizovat pravidelné trasy a hlavně sledovat neplánovaný pohyb vozidel. Různé statistiky totiž uvádějí, že "zálety" firemních řidičů zvedají náklady vozového parku o 10% až 30%. Kromě úspory na pohonných hmotách tak mohou firmy vydělat i zvýšením efektivity práce.


Sledování pohybu vozidla. Zdroj T-Mobile
Obě služby - od Euroteu i T-Mobile - jsou v základu stejné. T-Mobile navíc propaguje navigaci a zabezpečení. Jeho modul dokáže přenášet navigační informace do PDA a umí ovlivnit imobilizér v automobilu. Speciální "skrytý přepínač" zase aktivuje sledování polohy, když se někdo rozjede s autem bez vašeho vědomí. Řešení Eurotelu má podobu internetové aplikace a lze k ní proto přistupovat z libovolného počítače nebo PDA s připojením na internet. Obě služby pak umožňují napojení na centrální knihu jízd nebo přímé sledování aktuální polohy vozidel.

Sazby na dobu neurčitou T-Mobile Eurotel
Cena modulu + aktivace 9742 11656
Instalace 1071 1428
Měsíční paušál 237 475/ 356*
Další výdaje 4759** -
Ceny jsou včetně DPH; * - promo do konce roku; ** - mapový podklad


Navigační systém tak lze použít i pro vyhledání vozu v případě jeho krádeže. Pokud dojde k jeho odpojení nebo s ním zloděj zmizí ve sklepě bez signálů, můžete alespoň najít jeho poslední polohu, kdy byl přihlášen. Moduly zabudované v autě pracují jen s dodávanými SIM kartami a jejich případná výměna je možná ve spolupráci s dodavatelskou firmou.

Zatímco řešení od T-Mobile lze díky zabezpečení a navigaci použít i pro soukromé účely, Eurotel nasměroval Car Control více na firemní klientelu. S tabulky nákladů vidíte, že pořízení modulu není vůbec levné. Operátoři se přesto chlubí rychlou návratností investice, která se údajně pohybuje v řádu několika měsíců.

Nedalo nám se jich nezeptat, jestli sledovací systém sami u firemních vozů používají. T-Mobile nám sdělil, že u nich CarNet funguje na několika vozidlech a nasazení ve velkém se zatím zvažuje. Pavel Kaidl z Eurotelu nám k tomu řekl: "Eurotel tuto službu bude samozřejmě také využívat. Po několika měsících vývoje a testování jsme nyní ve stadiu implementace této služby i ve vlastním vozovém parku. Celý projekt zavedení této služby v naší firmě skončí do konce tohoto roku."

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 31.8.2005 (David Novák)


IrSimple - infraport vstává z mrtvých

30. 08. 2005

Kdekdo se divil, že některé nové Nokie mají jen Bluetooth a infraport postrádají. Největší světový výrobce mobilních telefonů tak dal najevo, že tato technologie je pro bezdrátový přenos dat už zastaralá a v budoucnu s ní moc nepočítá.

Infraport (IrDA) je ve srovnání s Bluetooth pamětníkem a svými parametry v současné podobě nemůže příliš konkurovat. Bezdrátový přenos dat dokáže zrealizovat na vzdálenost okolo třiceti centimetrů. S oběma koncovými body se navíc nesmí pohybovat a rychlost ani tak většinou nepřekročí 115 kbps. V době 2Mpix fotoaparátů a MP3 v mobilech jsou rychlosti tohoto řádu použitelné snad jen na přeposílání vizitek.

Rádiová technologie Bluetooth přitom běžně pracuje na vzdálenost okolo 10 metrů. Není nutná přímá viditelnost obou zařízení a mezi mobily přijdou co nevidět do módy i vícekanálové systémy. Nevýhodou Bluetooth je z uživatelského pohledu hlavně větší spotřeba energie a složitější párování.

Po IrDA přichází IrSimple
Společnosti ITX Globaledge Corporation, NTT DoCoMo, Sharp Co. a univerzita Waseda se nechaly slyšet, že společně vyvinuly nový vysokorychlostní standard IrSimple. Organizace Infrared Data Association (IrDA), která vývoj infračervených rozhraní zaštiťuje, se navíc rozhodla adoptovat IrSimple jako oficiální standard.

Vylepšením stávajících protokolů se podařilo výrazně navýšit rychlost. V tiskové zprávě slibuje technologie IrSimple přenosové rychlosti na hranici 16 Mbps a ve vývoji je údajně i 100 Mbps varianta. Nespornou výhodou je zpětná kompatibilita se starším standardem. Asociace IrDA uvádí, že na trhu je dnes 750 miliónů mobilů vybavených infraportem, což představuje solidní odrazovou základnu. Došlo také ke zkrácení doby, kdy se vysílač s přijímačem páruje.

Rychlejší než Bluetooth
Specifikace je nyní přístupná členům asociace a brzy by měla být oficiálně zveřejněna. Autoři IrSimple si od něj slibují, že by mohl sloužit například při promítání fotografií z mobilu rovnou na televizi, popř. pro přenos fotek u stále oblíbenějších fotokiosků. S pětinásobnou rychlostí, než jakou nabídne nejnovější specifikace Bluetooth 2.0 s EDR by mohl IrSimple rychle nahradit Bluetooh všude tam, kde slouží pro přenosy větších objemů dat na krátkou vzdálenost.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 30.8.2005 (David Novák)


Zahoďte peněženky a platební karty - Simpay přichází

26. 08. 2005

Chcete platit parkovné nebo bigburger mobilem? Nechcete kvůli každé malé platbě vytahovat svou VISA platební kartu? Počkejte si na Simpay, jednotný a otevřený systém mobilních plateb. Fungovat by měl už příští rok.

Mobilní platby neboli tzv. m-commerce jsou na vzestupu. Snad v každé zemi se rozvíjí různé lokální projekty, které využívají platby telefonem. Obecně se m-commerce považuje za nový kanál, kterým by mohly téct peníze a rozjíždět se nové druhy obchodu. Zatím má ještě mnoho problémů.

Panují obavy, aby se neopakovala situace s elektronickým obchodem, jehož systém byl zpočátku zneužíván a podvody při internetových platbách znamenaly ztrátu důvěry uživatelů. Ztracená důvěra v bezpečnost plateb se velmi těžko navrací. Tomu chtějí všichni současní a budoucí aktéři m-commerce zabránit, a tak se již od roku 2000 zakládají různá fóra a asociace, které této oblasti chtějí dát jednotnou tvář. Jinými slovy - standardizovat ji.


Peníze spojují

První z takových asociací bylo Mobey Forum, ve kterém se setkali zástupci velkých finančních ústavů (Visa International, Deutsche Bank, aj.) a výrobců telefonů (Ericsson, Nokia a Motorola). Jediní, kdo chyběli, byli lidé od operátorů, kterých se tato problematika paradoxně týká nejvíce. Možná i proto se v únoru loňského roku spatřila světlo světa nová asociace velkých operátorů - Mobile Payment Services Association - s obchodním názvem Simpay.

Simpay vznikl z aktivity mobilních operátorů T-Mobile, Orange, Vodafone a Telefonica Móviles. Jeho filozofie je jednoduchá, vytvořit jednotný systém plateb přes mobil. Podle vývojářů Simpay může posunout oblast m-commerce zase o kus dále. Dnes činí trh s logy a melodiemi v západní Evropě přes dvě a půl miliardy Euro a předpokládaný objem těchto nehlasových nabídek v roce 2007 je již 20 miliard Euro. Autoři Simpay věří, že jejich standard může přinést do té doby celou jednu miliardu.


Co všechno jde koupit a jak to funguje?

Na startu Simpay, tedy na začátku příštího roku, by už měly fungovat mikroplatby za služby pod 10 Euro. Do této cenové kategorie spadají java hry, videoklipy, vyzvánění, MP3 a podobně. Simpay by chtěl postupně nabízet uživatelům větší komfort placení, a propracovávat se k větším, tzv. "makroplatbám". Problém makroplateb je v zákonných omezeních a i v úvěrovém riziku. Veškeré riziko v podstatě nese operátor, přes kterého si zákazník kupuje zboží jiných obchodníků.

Jak vyplývá ze schématu, měl by být formát Simpay jakousi univerzální autoritou, zajišťující bezpečnost a spolehlivost v mobilních platbách. Jinými slovy taková "mobilní Visa". Otázkou budoucnosti je, jak se k těmto platbám postaví právě klasičtí zástupci platebních systémů (Visa a Master Card), kteří pokrývají 34 miliónů obchodů a mají 2 miliardy klientů. Každopádně je ale považují za strategickou oblast dalšího rozvoje.

V Česku jsou zatím mobilní platby v začátcích. T-Mobile a Eurotel nabízí služby přes své wapové portály. Eurotel už dokonce uzavřel smlouvu s BMG a nabízí i hudbu. Mobilem už jsme v minulosti mohli zaplatit Coca-Colu z automatu, nebo služby myčky na benzínce.

Budoucnost m-commerce je nadějná, ale musí se do ní zapojit více subjektů než mobilní operátoři. Chce to spolupráci s bankami, a to takovou, aby společnými silami našli obchodní model, který by mezi nimi mohl fungovat. Simpay je možná první platforma, na které se dá stavět nový svět m-commerce...

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 26.8.2005 (Jan Beránek)


Nokia má volbu: Prodej nebo propad

26. 08. 2005

Podle ekonomů by se měl světový výrobce číslo jedna co nejdříve sloučit se silným partnerem. V opačném případě může značka již brzy ztratit svůj lesk. Naznačuje to ekonomický portál Bloomberg.

V červnu příštího roku nastoupí na post generálního ředitele Nokie Olli-Pekka Kallasvuo. Ve funkci nahradí Jorma Ollilu, který se stane předsedou bez výkonné moci. "Byl tam dlouhou dobu a Nokia kvůli budoucím úkolům potřebuje novou krev," komentoval krátce po oznámení připravované výměny analytik firmy Redeye Urban Ekelund.

Podoba zmíněných budoucích úkolů dostává první možné obrysy až dnes. Hlavní náplní Kallasvuovy práce by měla být podle analytika Matthew Lynna z ekonomického serveru Bloomberg příprava prodeje společnosti.

Nokia změnu potřebuje
Nokia podle analytiků změnu potřebuje. Společnost má za sebou dvě úspěšná desetiletí, avšak jako samostatnou firmu jí v budoucnu příliš šťastné vyhlídky na globálním trhu nečekají. V souladu s celosvětovými trendy tak asi bude muset i největší výrobce mobilních telefonů spadnout do rukou některého z elektrotechnických konglomerátů.

Analytik newyorské CreditSights vidí nejlepší dobu pro prodej právě v tomto období. Značka je na vrcholu své ceny a v budoucnu její další růst nelze očekávat. Ekonomicky silné trhy jsou totiž nasyceny a ty okrajové velký ekonomický zisk nepřinášejí - lidé tam kupují jen nejlevnější modely.

Kde se staly chyby?
Konkurence na trhu se neustále přiostřuje a za posledních pět let klesl tržní podíl finského giganta o čtvrtinu. Nokia zaspala módu véčkových telefonů. Do své nabídky nedokázala včas zařadit dostatečný počet modelů, které se v posledních letech staly pro mnohé zákazníky velmi atraktivní. První pokusy pak sice odbočovaly od zaběhlých standardů, ale zase zůstaly okrajovou záležitostí a sklidily i kritiku ze strany akcionářů. První "klasické véčko" Nokia 6101 přišlo na trh až nedávno.

Nokii se také nedaří na mimoevropských trzích. Ve Spojených státech náleží celosvětové jedničce až čtvrtá příčka. Na vedoucí Motorolu s podílem 34,5% ztrácí rovných dvacet procent. Ideální situace nepanuje ani na nejžhavějším telekomunikačním trhu současnosti - v Číně. Podle odhadů UBS AG se na tamním trhu letos prodá okolo 100 milionů mobilů. Nokia se však "přiživí" pouze z patnácti procent.

Strmý pád akcií
Problémy s prodejem se odráží i do ceny akcií. Jak upozornil Bloomberg, za posledních pět let došlo k propadu o osmdesát procent. Propad v minulých letech zaznamenaly i ostatní společnosti z oblasti telekomunikací. Řada z nich se ale od svého dna již odrazila. Hodnota akcií Motoroly kupříkladu od začátku roku 2004 stoupla z dvanácti na dvaadvacet dolarů.

Přes výše uvedené zůstává pojem Nokia značkou - podle Interbrandu dokonce šestou nejznámější na světě. Otázkou je, jak dlouho může profit společnosti vydržet. Růst zisků bez větší expanze na jiný než mobilní trh pravděpodobně nebude dlouhodobě možný.

Závěr
Finančně výnosným by mohlo být rozšíření výroby i o další elektroprodukty. Namísto ražení nové cesty se však nabízí sloučení s některým z dalších výrobců nebo větším partnerem. Ke stejnému kroku už byli donuceni Siemens, Alcatel, Sagem nebo Sendo. Synonymem opravdu úspěšné fúze je pak Sony Ericsson. Globální trh nepřeje výrobcům telefonů stejně jako výrobcům televizí. Na druhé straně - případný prodej Nokie bude pro Finy znamenat ztrátu národního klenotu, se kterou se budou jen těžko vyrovnávat

Zdroj: indes.cz sekce Mobil ze dne 26.8.2005 (Josef Mašek)


Mobily zaútočí na trh s vyhledáváním

26. 08. 2005

Velcí výrobci i hráči na internetu zkoušejí stále častěji proniknout na trh s mobilním vyhledáváním. Objevují se upravené mutace velkých vyhledávačů i speciální aplikace přímo do telefonů. Bude vyhledávání další cíl na mušce mobilních telefonů?

Rostoucí poptávka po mobilním internetu si žádá také specializované mobilní vyhledávače. První experimenty zatím nemají velký komerční význam, ale množství firem, které se snaží v oboru prosadit, svědčí o tom, že budoucnost tohoto businessu by mohla být růžová.

Před několika dny představila svůj vlastní mobilní vyhledávač Nokia. Česká esa v oblasti vyhledávání ovšem také nechtějí zůstat stranou. "Expanzi na mobilní telefony plánujeme, půjde pravděpodobně o příští rok," říká na toto téma Ivo Lukačovič ze Seznamu. Zároveň ovšem dodává, že zatím považuje tento tah spíše za marketingový: "WAP je velice chytře vymyšlená technologie, možná je však pro koncového uživatele těžko použitelná."

Také Centrum, které snad definitivně pohřbilo svou mobilní mutaci, zatím komerčnímu úspěchu mobilních vyhledávačů příliš nevěří: "Vyhledáváni do mobilních telefonů plánujeme, nicméně s jeho masovým nasazením letos nepočítáme.. Jsme řízeni poptávkou, která v teto oblasti zatím není."

Pozvolný nástup sítí třetí generace by ovšem tuto situaci mohl změnit a světové mobilní vyhledávače si pro tuto situaci už připravují kvalitní podhoubí. Naposledy to byl Microsoft, který na svém blogu ohlásil, že spouší Beta verzi svého MSN vyhledávače na mobily. Vyzkoušet jej můžete na této adrese.

Před ním spustila kapesní vyhledávač America Online. Ten prohledává nejen mobilní WAP stránky ale i klasický web, jenž pak s pomocí technologie izraelské společnosti InfoGin Ltd. formátuje podle zobrazovacích schopností konkrétního mobilního zařízení.


Na chytrých telefonech lze hledat už dnes

AOL vyhledávač umí vyhledávat také v amerických Zlatých stránkách a PinPoint Shopping, který je součástí vyhledávače a dokáže uživatele zorientovat v aktuálních cenách zboží.

Jedním z prvních velkých vyhledávačů, který se prohledáváním mobilního webu začal zabývat, je samotný Google. Kromě prohledávání WAPu je umožněno i prohlížení klasických webových stránek, které jsou před zobrazením automaticky převedeny do formátu WAP 1.2.

Kromě WAP 1.2 provozuje Google i další mobilní formáty:

WAP 2.0
iMODE
PDA

Velká esa si připravují podhoubí pro poteciální trh

WAP 2.0 verze dokáže vyhledávat a prohlížet také obrázky a ceníky produktů pomocí systému Froogle. O kvalitách mobilního Googlu může i svědčit uzavřená smlouva s operátorem T-Mobile, který bude Google používat jako startovací stránku na vybraných mobilních zařízeních.

Rovněž Yahoo nabízí pokročilé mobilní vyhledávání a na této adrese pak najdete k dispozici mobilní portál, ve kterém je k dispozici většina funkci klasického Yahoo včetně mailu, počasí, zpráv a dalších. Řada dalších vyhledávačů se pak zabývá jen vyhledáváním obrázků nebo melodií.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 26.8.2005 (David Novák, Josef Mašek)


Přežijí přecpané peněženky mobilní platby?

25. 08. 2005

Kreditní karty se od doby svého vzniku příliš nezměnily. Karta se jen zmenšila tak, aby se vešla na klíče. Teď se ale pomalu mění ve shluk jedniček a nul v e-peněžence. Dnes se zvažuje o přesunu virtuálních peněženek do mobilů.

"Už před dvěma až třemi lety, jsme přemýšleli, jak uložit informace z magnetického pásku na kartě do mobilního telefonu", řekla Sue Gordon-Lantrop z Visa International. Pilotní programy byly spuštěny v Jižní Koreji a v Japonsku.

V Koreji nainstalovali do třech milionů telefonů operátora SK Telecom čipy, které umožňovaly bezkontaktní platby. Do pilotního provozu se zapojilo přes 470 tisíc zařízení v restauracích, kavárnách a podobných podnicích. Výsledkem pokusu bylo, že devadesát procent účastníků by chtělo platit mobilem znovu.

Visa Contactless se ještě vyvíjí, ale PayPass od Mastercard již je na stole. PayPass nabízí víceúčelové karty vybavené čipem a anténou. Může tak platit u obchodníků vybaveným zařízením pro PayPass i u ostatních obchodníků se staršími systémy. Podle NTT DoCoMo, už sklízí úspěchy. Zatím ale především v Asii. Operátor nedávno oznámil, že jeho Mobilní peněženku používá 3 milióny zákazníků a podporuje 20 tisíc prodejců.

Evropský pokus, jako byl univerzální operátorský platební systém Simpay zkrachoval na konci letošního června. Za jeho krachem údajně stál rozdílný pohled regulátorů trhů. I tak ovšem panovaly o využití mobilních mikroplateb částečné pochybnosti – zejména, jestli je jejich nasazení větším přínosem pro nás uživatele nebo operátory.

Agentura Forrster Research například uvádí, že krach Simpay nebyl velkým překvapením, protože mobilní telefon je coby kanál pro rozsáhlé platební systémy příliš drahý a nespolehlivý. Pro placení malých částek mobilem tak zatím zůstanou jen PR SMS.

Co stojí v cestě mobilní peněžence?
Uvažuje se o dvou možnostech zprovoznění mobilní peněženky. Dilema je tradiční. Buď ji integrovat do softwaru telefonu nebo do telefonu zabudovat čip, který bude všechny operace obstarávat sám.

V prvním případě by byly platební informace uloženy v paměti telefonu. Zákazník by při placení musel prohledat menu a povolit platbu. Výhodou by bylo, že by v telefonu mohlo být víc karet.

Další problém je ten, jak dostat bankovní aplikaci do telefonů. A hlavně která je ta pravá. Na trhu je šedesát modelů a skoro každý model má vlastní operační systém. Pak by se banka musela domluvit s výrobci a nebo vyvinout šedesát různých aplikací.

Druhá možnost je prostě jednoduše umístit bezdrátový čip do telefonu samotného a prostě jen přiblížit telefon k čidlu stejně jako kartu vybavenou stejným čipem. To by vyřešilo problém jak dostat kartu do telefonu, ale zase bychom se museli vzdát možnosti mít několik karet v telefonu.

Řešení vývojáři vidí ve speciálním slotu pro bankovní čipy. Ale nosit s sebou několik malých čipů velikosti třeba miniSD karty by nemuselo být pohodlné a celkem rychle by se asi ztrácely.

Obvyklá obava: bezpečnost
Bezpečnostní rizika tu samozřejmě jsou. Platební informace budou putovat vzduchem, i když jen na patnáct centimetrů. A pak, lidé ztrácejí mobilní telefon „raději“ než peněženku.

Mastercard požaduje, aby telefony vyhověly všem jejich požadavkům na zabezpečení. To by ale neměl být problém, už jen proto, že dnešní telefony již disponují rychlými procesory a dostatečnou pamětí.

Operátoři situaci sledují, protože bezkontaktní placení je na vzestupu a je to pro ně příležitost jak bankám ukousnout trochu z jejich příjmů. Výhodnější pro ně ale je, aby banky udělaly tu "špinavou práci".

Není mobilní platba jako mobilní platba
Zákon si s mobilními platbami ještě úplně netyká. Naopak mu tento nový způsob směny peněz přináší další výzvy. Objevuje se problém dvojího zdanění, zatím není jasně určeno, jak by se měl trh s elektronickými penězi chránit a podobně. Úplně v pořádku není ani to, že pro elektronické peníze je používána jiná terminologie než pro peníze klasické.

Podle odborníků spočívá problém m-payments spočívá v nejasné definici institucí elektronických peněz v příslušné evropské směrnici. „Přesněji řečeno, jestli mobilní operátoři, kteří poskytují svým zákazníkům možnost platby třetím osobám za zboží či služby přes mobilní telefony z předplacených karet, jsou podle pět let staré směrnice považováni za regulované osoby“, řekl nám analytik Jan Paseka.

Podle Paseky se názory na výklad různí a to vede k právní nejistotě. Právní úprava, jak to obvykle bývá, tehdy nedokázala předpovědět budoucí vývoj v oblasti mobilních telekomunikačních služeb. Evropská komise už proto spustila konzultační proceduru, v rámci níž by se měl tento problém řešit. První výsledky však můžeme čekat už na začátku příštího roku.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 25.8.2005 (Josef Lukeš, Jan Beránek)


Každý sedmý mobil se do roka rozbije

24. 08. 2005

Nedávný průzkum časopisu Which? vrhl stín na kvalitu dnes vyráběných mobilů. U každého sedmého přístroje se v průběhu prvního roku projeví alespoň jedna závada. Mezi nejčastější chyby patří samovolné vypínání a restarty. Na vině bývá hlavně software.

Mobilní telefony dnes hrají mezi spotřebním zboží jednoznačně prim a patří mezi nejvíce obměňované elektronické přístroje vůbec. Průzkumy udávají, že nadpoloviční většina uživatelů mění svůj mobil po jednom až dvou letech.

Přesycené trhy tlačí prodejní ceny neustále dolů a nároky na prodávané přístroje přitom stoupají. Výrobci musí někde šetřit a při vývoji telefonů se tak počítá se stále kratší životností.

Profil závad se mění
"Poruchovost telefonů je stále stejná, jen se výrazně mění profil závad," soudí Vít Kosina ze společnosti GSMobile, jedné z největších dealerských a servisních firem zastupující u nás čtyři největší mobilní producenty.

Ze strany zákazníka pravděpodobnost poruchy zůstává přibližně stejná, práce servisních techniků se ale proměňuje. S postupujícím vývojem "vnitřností" se méně provádí opravy mechanické. Výjimkou jsou jen postupně se zvětšující displeje. Co je větší, to je i křehčí, a tak s rostoucími rozměry stoupá i počet promáčknutých, rozsednutých či jinak zdeformovaných displejů.

Nejčastější příčina nefunkčnosti bývá zapříčiněna chybou v softwaru. Tato diagnóza podle odhadů vyvstane u přibližně poloviny oprav. Její konkrétní projevy však mohou být různé. Někdy telefon provádí chybně jen některé úkony, jindy se zasekává a nebo je mrtvý úplně.

Závady mají pět stupňů
Servisní praxe časem vytvořila celkem pět stupňů - levelů závad. Mezi nejjednodušší úkony se řadí základní mechanické opravy, jako je výměna antén, flipů, šroubů apod. O stupínek složitější jsou neletované opravy. Sem spadá výměna sluchátek, mikrofonů, displejů či krytů.

Střední obtížnost představují jednodušší letované opravy, např. výměna elektronických součástek (rezistory, kondenzátory). Předposledním stupněm je výměna procesoru. Jen mistři svého oboru se pouští do nejsložitějších letovaných oprav, jako je výměna koncového výkonného zesilovače.

Drahé přístroje nejsou kvalitnější
Zajímavé je i to, že procento vadných přístrojů mezi nejlevnějšími a nejdražšími modely se v zásadě neliší. Jediný rozdíl je v chápání vad. U přístroje za tři tisíce se vada dá předpokládat, u desetitisícových modelů už zákazník vždy pochopení nemá.

Překvapivé jsou i informace o době, ve které se u přístrojů závady projevují. Ze zkušeností servisního centra GSMobile vyplývá, že poruchovost telefonů je největší cca jeden měsíc po prodeji.

Důchod přichází po čtrnácti měsících
Po této době klesá na minimální úroveň, která je víceméně stejná až do stáří cca. 14 měsíců. Pak začíná poruchovost přístrojů zdánlivě stoupat. Ve velké míře jde ale více než o závadu o běžné opotřebení - ať už mechanické (např. na klávesnici), či technologické (snížení kapacity baterie).

Snížená výdrž baterie přivádí majitele mobilů do servisů často. Ne každý je totiž obeznámen s tím, že záruční doba na akumulátor je na rozdíl od přístroje pouze šestiměsíční. Další častou poruchou, kterou servis nemůže uznat jako záruční, jsou již jednou zmíněné rozbité displeje. Žádná mechanická poškození ani korozi na desce telefonu totiž záruka jednoduše neuznává.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 24.8.2005 (Josef Mašek)


Nový mobilní hit: Vyzvánění s orgasmem

09. 08. 2005

Z mobilních telefonů už se ozývaly různé zvuky. Od jednoduchých melodií po nahrávky v MP3. Po vtipných hláškách se podle očekávání do mobilů dostává i erotika.

Včera se na stránkách s obsahem pro mobilní telefony Bublo objevila další nabídka - orgasmické tóny. Všichni uživatelé mobilních telefonů, kteří chtějí ženský orgasmus jako vyzváněcí tón, si ho mohou za padesát korun stáhnout. Vybrat si můžete i jméno, které bude ve vyzvánění zmiňováno.

"Seznam jmen budeme ale i nadále rozšiřovat," řekl Jiří Masopust, ze GOOGGI. "Snažili jsme se přinést něco nového v oblasti vyzvánění pro mobilní telefon. V západní evropě je tato služba velmi populární a věříme, že bude i v České republice," dodává Karel Holub z téže firmy.

V české kotlině je to novinka, ale ve světě už se na tom vesele vydělává. Na serveru Jamba si můžete například stáhnout orgasmy podle národnosti.

Zdroj: idnes.cz sekce Mobil ze dne 9.8.2005 (Jan Beránek)


Váš mobil nebo fotoaparát ochrání před zloději alarm

09. 08. 2005

Mnohým z vás se již možná stalo, že vám kapesní zloděj nepozorovaně ukradl kapesní počítač nebo mobilní telefon. Ztráta takového přístroje vás obvykle mrzí dvojnásob. Nejen, že se nejedná zrovna o nejlevnější věc, ale navíc přijdete o cenná data. Zkuste krádeži předejít pomocí šikovného alarmu.

Přístroj Security Proximeter se skládá ze dvou jednotek, které si můžeme označit jako „matku“ a „syna“. Menšího syna můžeme díky jeho miniaturním rozměrům (45x32x5,5 mm) připevnit na zadní stranu i toho nejmenšího mobilního telefonu. Matka je o něco větší (67x45x5,5 mm), ale stále ještě se pohodlně vejde do peněženky. Pokud vám nějaký chmaták ukradne váš mobilní telefon a obě jednotky se od sebe vzdálí na více než šest metrů, tak začne matka nepřetržitě pípat a blikat. Obě jednotky pracují na jednu knoflíkovou baterii. Stejně jako mobilní telefon můžete chránit i další elektroniku, jako je PDA, digitální fotoaparát, videokameru nebo třeba notebook. Security Proximeter vás vyjde na 19,99 GBP, což je zhruba 850 Kč

Zdroj: idnes.cz sekce Technet ze dne 9.8.2005 (Pavel Škopek)



Zobrazené novinky: 781-790
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner