AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 541-545
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Volali jsme z mobilu U:fona. Nabízíme první dojmy

17. 06. 2008

V pondělí začala v Česku fungovat již čtvrtá mobilní síť. K velké trojce, z níž každý má více než milion zákazníků, se přidává nováček U:fon. Vyzkoušeli jsme zatím jediný typ mobilního telefonu, který nabízí.

Do redakce nám přišel testovací telefon. Jenže bohužel, ač má U:fon pokryto 75 procent populace a přes 60 procent území, zrovna redakce HN na pražské Letné je nečekaným bílým ostrůvkem v jinak výborném pokrytí Prahy. Stačí popojít o ulici a signál je dobrý.

Telefonování je jinak bezproblémové. Vytknout lze pouze sníženou kvalitu zvuku v hlučném prostředí. "Ty mluvíš přes ponožku?", ptal se při testování u pražské magistrály kolega. GSM umí šum odfiltrovat efektivněji.

Zaskočí i poněkud jiné chování při telefonování. Mluvčí společnosti U:fon Zdeněk Maršál tvrdí, že by všechno mělo fungovat hladce. My jsme ale opakovaně narazili na problémy s odesíláním SMS, i na to, že když jsme někam volali, po pár vyzváněních telefon ztichnul a nebylo jasné, zda to bylo tím, že druhá strana hovor odmítla nebo došlo k chybě ve spojení.

Telefon sám má jednoduché ovládání, ale šel by výrazně vylepšit. Například při nabíjení nevidíte, že máte zmeškané hovory.

Hlavním nedostatkem nového operátora je však nabídka mobilů. K dispozici je zatím jen jediný typ mobilního telefonu, a jen ve dvou barvách - bílé a černé. Síť, kterou U:fon používá, je totiž světová rarita.

Nepochodí zákazníci, kteří jsou zvyklí, že jejich telefon umí fotit, přehrávat hudbu či brouzdat po internetu. Mobil od U:fonu umí telefonovat a psát textovky. Navíc najdeme jen kalkulačku, budík, kalendář, stopky a jednu hru. Největším výkřikem technologií je tak slib U:fonu, že během několik týdnů bude možné tento telefon používat jako modem pro připojení k internetu s rychlostí 160 kb/s.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 17.6.2008


Budeme platit i za příchozí hovory? Prý na tom vyděláme

17. 06. 2008

Zní to šíleně, ale svoji logiku to má. V Asii a americe už to funguje ke spokojenosti zákazníka. Přidá se i Evropa?

Dámu jménem Viviane Reding určitě nemusím zeširoka představovat. Evropská komisařka pro informační společnost a média se proslavila před více než rokem, když se začala zostra opírat do operátorů a donutila je snížit ceny za mezinárodní roaming (jak se to celé peklo si přečtěte zde). Tato bojovnice za práva a peněženky evropských telefonistů se na scéně objevuje znovu. Tentokrát to však na první pohled vypadá podivně: chce, abychom platili i za příchozí hovory! Když se však do tématu ponoříme trochu hlouběji, pochopíme, že to jistou logiku má. Ostatně když to funguje v Asii, nebo v USA, proč by nemohlo i v EU?

V současnosti se má věc tak, že pokud voláte ze svého mobilu do cizí sítě, poplatek za tento hovor si podle přesně stanoveného schématu rozdělí oba operátoři. Toto vypořádání se jmenuje propojovací poplatek, o tom už jste jistě někdy slyšeli. Takhle to možná zní jednoduše, ale problém je v tom, že v praxi toto vypořádání obstarává složitý systém, pro operátory je administrativně náročné a tedy drahé.

Snahou Redingové je celou věc zjednodušit, cenu propojovacích poplatků přenést jinam a výrazně ji snížit. Jestli stále ještě nevidíte logiku v tom, proč chce patronka evropských telefonistů, abychom platili za něco, za co jsme deset let neplatili, pak přejdeme k řeči čísel. Redingová chce propojovací poplatky mezi mobilními sítěmi snížit až na úroveň pevných linek. Zatímco u mobilů se v některých případech jedná až o 5 Kč za minutu, u pevných linek je to pouhý dvacetník! A to už je pořádný prostor pro úspory.

Podle návrhů by si měl operátor nechat celou částku, kterou dostane od svého zákazníka. Minutové sazby by tak měly jít výrazně dolů. Peníze z propojovacích poplatků mezi sítěmi se však musí objevit někde jinde. Obchodní modely používané na jiných kontinentech pak prokázaly, že nejvhodnější „jinde“ je právě poplatek za příchozí hovory. Pokud se myšlenka zástupců Evropské Unie ujme, bude nutné přehodnotit dlouhá léta zakořeněné zvyklosti. Pokles sazby za odchozí hovory však bude větší, než nově zavedené poplatky za hovory příchozí a vítězem by opět měl být zákazník. Pochopitelně zde mluvíme o „průměrném zákazníkovi“, někomu, kdo hovory v drtivé většině pouze přijímá, se takováto změna pochopitelně prodraží.

Celá záležitost by znamenala revoluci v účtovacích systémech operátorů, ale měnit by se muselo i chování spotřebitelů. Bylo by možné dovolat se na předplacenku bez kreditu? Jak vysoké by byly sazby za příchozí hovory? O kolik by se snížily sazby za odchozí hovory? Na konkrétní návrhy ze strany regulátorů Evropské Unie si budeme muset počkat do konce června.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 17.6.2008


U:fon začal nabízet mobilní volání

16. 06. 2008

Telekomunikační operátor U:fon provozovaný firmou Mobilkom dnes vedle dat a volání z pevné linky začal nabízet i mobilní volání. Firma pokryla signálem své mobilní sítě CDMA tři čtvrtiny populace, do konce roku chce pokrytí zvýšit na 85 procent. Pokrytí konkurenčním mobilních operátorů se pohybuje kolem 99 procent populace.

U:fon má uzavřené propojovací dohody se všemi třemi nynějšími mobilními operátory. Bude nabízet mobilní telefony pro technologii CDMA, která není se zavedeným standardem GSM kompatibilní. Telefony tak bude možné použít jen pro SIM kartu od U:fona nebo operátorů nabízejících stejnou technologii v zahraničí. Mobilní síť bude mít předčíslí 790.

Podle dřívějších informací chce firma na vysoce nasyceném českém mobilním trhu letos získat 70.000 zákazníků a do tří let pak 300.000 uživatelů. Pomoci jí k tomu má bezplatné volání v rámci sítě i tarif s nulovým měsíčním paušálem. Volání do ostatních sítí v ČR vyjde na 3,90 až 4,90 koruny za minutu. SMS bude stát 1,50 Kč, u dražších tarifů budou v rámci sítě zdarma. Vedle nulového tarifu operátor nabídne programy od 100 Kč měsíčně až po rodinný pro tři telefony za 600 Kč.

Na českém trhu je v současnosti přes 13 milionů aktivních mobilních čísel, což představuje více než 126 mobilů na 100 obyvatel.

U:fon nabízí služby rychlého internetu a volání z pevných telefonů od jara loňského roku, letos firma nabídla celoplošnou síť digitálních vysílaček. Pokrytí konkurenčními operátory se pohybuje kolem 99 procent.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 16.6.2008


Lidé by mohli platit i za přijaté hovory

16. 06. 2008

Již v blízké budoucnosti by klienti mobilních operátorů mohli platit nejen za volání, ale také za příchozí hovory. Změna má přinést snížení velkoobchodních poplatků, které si mezi sebou platí jednotliví operátoři za propojování hovorů do své sítě.

Klienti mobilních operátorů v Evropské unii by mohli v platit i za příchozí hovory. Revoluční změnu, která funguje již ve Spojených státech amerických či v Asii, má přinést snížení velkoobchodních poplatků, které si mezi sebou platí jednotliví operátoři za propojování hovorů do své sítě. Náklady by se pak sice přenesly na zákazníka, ale volání by prý pro něj mohlo být nakonec ještě výhodnější. Vyplývá to z vyjádření představitelů EU.

"Jestli si operátoři myslí, že to udělá jejich nabídku více atraktivní, nebudeme to zakazovat. Je jejich rozhodnutím, jak chtějí příchozí hovory zpoplatnit a zda je vůbec chtějí zpoplatnit," řekl v pondělí mluvčí Evropské komise Martin Selmayr. Eurokomisařka Viviane Redingová v rozhovoru pro list Financial Times uvedla, že celý trh se vyvíjí a není důvod zůstávat u pravidel, která byla stanovena před zhruba deseti lety.

Změna v účtování poplatků za propojení hovoru by znamenalo posun ke schématu, který nyní uplatňují například operátoři ve Spojených státech amerických. Tamní společnosti si ponechají veškeré příjmy, které získají od svých zákazníků, poplatek za propojení je přitom nulový a hovory levnější než v EU.

Složitý systém.

V Evropské unii je situace odlišná. Operátoři jsou součástí složitého systému, který dělí příjmy za propojení hovorů mezi jednotlivé telekomunikační společnosti.

Podle Evropské komise by změna ulevila operátorům od administrativní zátěže, ušetřila by jim náklady a od zbytečné byrokracie ulevila i národním regulátorům, kteří mají s přepočítáváním poplatků rovněž starosti. Cílem Bruselu je, aby se poplatky za propojování do sítě u mobilních telefonů přiblížily poplatkům, které platí u pevných linek.

Zatímco v případě mobilních telefonů poplatky činí až 20 eurocentů (téměř pět korun), v případě pevných linek je to průměrně 0,6 eurocentu (necelých 20 haléřů). Evropská komise by měla doporučení, která mají vést k nižším poplatkům za propojení, měla představit na konci června.

Zdroj: digiweb,cz ze dne 16.6.2008


Víme, jak se volá s U:fonem. Otestovali jsme jeho první mobil

14. 06. 2008

Mobilní operátor U:fon spouští v pondělí své mobilní hlasové služby. A tak jsme nelenili a s předstihem jsme pro vás jeho služby vyzkoušeli. Dnes vám přinášíme naše první zkušenosti s voláním s naším čtvrtým mobilním operátorem.

V pondělí odstartuje mobilní operátor U:fon svou revoluci v mobilním telefonování. Spustí své mobilní hlasové služby a první zákazníci, kteří si objednali U:fonův mobilní telefon, si budou moci poprvé zavolat. Pokud zatím váháte a nevíte, zda si mobil od U:fona pořídit, v rozhodování vám pomohou naše následující řádky. S několikadenním předstihem jsme si totiž volání s U:fonem v jeho CDMA síti vyzkoušeli.

Zástupci operátora budou navíc čtenářům Mobil.cz v úterý 17.6.2008 od 14:00 odpovídat online. Pokud tedy máte nějaké dotazy, již nyní si je můžete připravit.

Ze zelené krabičky s nápisem U:fonův mobil jsme vylovili telefon Ubiquam U-400 – jediný toť klasický mobilní telefon od U:fona. Zákazníci ale budou moci k telefonování využívat také přístroj určený původně pro službu U:fonova vysílačka. Do obou telefonů se stejně jako do GSM přístrojů vkládá SIM karta, ta vám ale bude fungovat právě jen v CDMA telefonech od U:fona.

Ubiquam U-400 je jednoduchý přístroj a uživateli nabízí pouze základní funkce – volání, psaní SMS, a pár užitečných drobností – budík (může být opakovaný, ale pouze jeden), kalendář, kalkulačku, světový čas a stopky. Menu telefonu je vyvedeno v barvách a grafickém stylu operátora a je velmi jednoduché. Telefon má velmi jednoduché ovládání, což kvitujeme s povděkem. Jeho podrobnou recenzi vám přineseme ve chvíli, kdy budeme mít s U:fonovými službami trochu více zkušeností.

Nyní jenom konstatujeme, že na přístroji nám v zásadě nic nevadí, jen jsme na jeho klávesnici občas dělali překlepy. Častěji než na numerické části jsme se však netrefili v bloku ovládacích kláves. Telefon Ubiquam U-400 ale tímto nijak výrazně nevybočuje z řady levných telefonů, které nabízí klávesnici jednoduché konstrukce. Dá se očekávat, že by mohl být telefon dost spolehlivý, na svou třídu má i hodně kvalitní konstrukci – nikde nic nevrže. Telefon je příjemně kompaktní a dá se očekávat, že ani po delší době používání se nezačnou ozývat příšerné pazvuky.

Více než telefon nás ale zajímají samotné hlasové služby. Ty jsme testovali v Praze, na železničním tahu Praha – Olomouc – Otrokovice, Otrokovicích, Zlíně a v přilehlém okolí. Samozřejmě nemůžeme z tohoto krátkého testu vyvozovat dalekosáhlé závěry o U:fonově pokrytí, ale jistý obrázek si udělat můžeme. Předem musíme konstatovat, že nás U:fon svým pokrytím docela příjemně překvapil.

I na železničním tahu si po většinu doby držel telefon signál a dalo se s ním bez problémů volat, pravda, nějaká ta hluchá místa se najdou, ale není to nijak katastrofické. Ve městech není s pokrytím a kvalitou signálu naprosto žádný problém. Trochu horší začala být situace ve vesničkách v okolí Zlína. Zde je totiž vidět, že operátor se zatím opravdu soustředí na pokrytí větších aglomerací a BTS jsou směřovány právě sem. V obcích pár kilometrů přes kopec od města již telefon ukazoval třeba jen jedinou čárku na signálu, občas signál vypadl.

Ovšem jaké bylo naše překvapení, když jsme si zkusili s U:fonovým telefonem i v takových situacích zavolat. Přišli jsme na to, že se s telefonem dá docela bez problémů volat i v případě, že ukazatel signálu neukazuje ani jedinou čárku. Teprve ve chvílích, kdy se na displeji objeví červená ikonka s přeškrtnutým sluchátkem, si nezavoláte. A navíc. Kvalita samotného hovoru se nijak výrazně s klesající intenzitou signálu nemění, což je jev velmi zajímavý. O kvalitě samotné ale až za chvíli, teď ještě chviličku o signálu. U:fonovo pokrytí jistě není ideální, ale dá se říci, že s hledáním signálu nebude takový problém, jak jsme si původně mysleli.

Ano, občas to bude tak, že si zavoláte z obýváku, ale z kuchyně už ne a na chatě budete možná muset vyběhnout na nejbližší kopec nebo pole. Jenže – není to tak dávno, co jsme podobné prostocviky prováděli i s telefony našich třech velkých operátorů. A U:fon je opravdu dohání mílovými kroky – vždyť operátor nedávno oslavil teprve první rok existence. Náš praktický test však ukázal, že se U:fon za své pokrytí stydět nemusí. A tak mu budeme držet palce, ať mu jde budování sítě nadále tak dobře od ruky. Do dvou let si pak pravděpodobně s U:fonem zavoláte všude.

A ještě jedna věc. Při našem testu se ukázalo, jak kvalitní a detailní je mapa pokrytí operátora. Výše popisované místo s kolísajícím signálem se totiž nacházelo jen pár desítek metrů od místa, kde má U:fon na své mapě pokrytí šedý flíček. Stačilo popojít od tohoto fleku dál a signál byl rázem lepší. Nemůžeme však samozřejmě zaručit, že takto přesná bude mapa vždy a všude.

A jaká je kvalita U:fonových hlasových služeb? Inu, upřímně v tomto případě jsme trochu zklamáni. Vina ale bude asi částečně na straně telefonu Ubiquam, část ale půjde i na vrub sítě. Kvalita hlasu je prostě o trochu horší, než v GSM sítích, nakolik je to ale vinou telefonu zatím nemůžeme soudit, protože U:fon má k dispozici jenom model U-400. Faktem je, že reproduktor telefonu dovede být velmi řezavý. To asi proto, že umožňuje i velmi vysokou hlasitost, která není u běžných přístrojů obvyklá. Ale i při ztlumené hlasitosti jsou ve sluchátku slyšet především výšky a zvuk je trochu plechový.

Na kvalitu hovoru si občas stěžovala i volaná protistrana, někdy však bylo všechno úplně v pořádku. Stihli jsme vypozorovat, že se stížnosti častěji vyskytovali v případě, že jsme volali z hlučného prostředí, obzvláště kolemjedoucí auta dovedla volanému trochu zamotat hlavu. „Slyším tě jak v krátkovlnné vysílačce,“ komentoval kvalitu hovoru z rušné ulice volaný kolega. V klidném prostředí se však kvalita hovoru blíží sítím GSM. Z toho usuzujeme, že spíše než síť může za případné nekvalitní hovory telefon Ubiquam U-400.

S U:fonovým telefonem jsme také zkusili poslat SMS do sítí všech operátorů. Zpočátku nám služba nefungovala zcela korektně – do sítě Vodafonu se nám SMS nepodařilo odeslat vůbec, do T-Mobilu SMS nedošla, jen do O2 nebyl problém. Jenže v pátek se situace jako mávnutím kouzelného proutku změnila a všechny SMS začaly chodit bez problémů a okamžitě. Je vidět, že operátor na spuštění svých služeb pracuje do poslední chvíle.

Naše první zkušenosti s U:fonovým telefon jsou tak překvapivě dobré, dojem jen občas kazí kvalita hovoru. Operátor ale očividně odvedl velmi dobrý kus práce a U:fonův telefon není jen nějakým doplňkem současných hlasových služeb velké trojky operátorů.

Zdroj: mobil.idnes.cz ze dne 14.6.2008 (Luděk Vokáč)



Zobrazené novinky: 541-545
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner