AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 151-155
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Chtěl přenést číslo. Nervy drásající proces trval dva měsíce

16. 02. 2012

Náš čtenář Milan Hozák uzavřel s obchodním partnerem Telefóniky O2 smlouvu na paušální služby na dobu neurčitou a bez jakýchkoliv závazků. Když ale své číslo přenést ke konkurenci, O2 po něm neoprávněně požadoval smluvní pokutu a přenos čísla se táhl přes než dva měsíce.

Milan Hozák chtěl své číslo přenést ke konkurenci začátkem listopadu. Postupoval klasickou cestou, tedy ukončením smlouvy a žádostí o přenos čísla. Dozvěděl se však, že mu nebude vyhověno, protože vzhledem ke speciální akci uvedené ve smlouvě je vázán ke společnosti na dobu určitou a musel by uhradit značnou smluvní pokutu.

Čtenář obratem zaslal jako důkaz nepravdivosti tohoto tvrzení kopii smlouvy, kterou vlastnil a ze které je jasně vidět, že žádná podobná akce nebo závazek neexistuje. Následně se na zákaznické lince dozvěděl, že pokuta je skutečně neoprávněná, ale bude muset znovu navštívit značkovou prodejnu a znovu podat výpověď. Učinil tak a pracovnice za přepážkou jej ujistila, že už bude vše v naprostém pořádku a přenesení čísla nic nebrání. Jaké ale bylo jeho překvapení, když zjistil, že přenos čísla se stále nekoná a O2 znovu vyžaduje pokutu. To uže se čtenář obrátil na redakci Mobil.cz a na Český telekomunikační úřad.

Mezitím Telefónica čtenáři odpověděla, jeho závazek skutečně odstranila a proces přenosu čísla po třetí návštěvě na pobočce konečně začal. Odpověď ovšem čtenáře příliš neuspokojila. Stálo v ní mimo jiné: "Máme zájem na vyřešení celé záležitosti k Vaší spokojenosti a proto bylo na základě Vámi doložené smlouvy výše uvedené depozitum stornováno a závazek k uvedenému číslu odstraněn."

Vzhledem k tomu, že žádný závazek nikdy ani nevznikl, nepovažoval čtenář tuto vyhýbavou odpověď za dostatečnou satisfakci a požadoval po Telefónice dobropis na částku, kterou uhradil za dvě poslední faktury v době, kdy již měl mít číslo dávno přeneseno. Telefónica se nakonec rozhodla čtenáři vyhovět a Mobilu.cz rovněž poskytla vyjádření k celé kauze.

"Všechno vzniklo při uzavírání smlouvy naším obchodním partnerem se zákazníkem. Klient dostal smlouvu bez zaškrtnutého závazku, nicméně k nám byla doručena smlouva s označeným závazkem. Od tohoto klíčového okamžiku vznikly všechny navazující problémy. Jako omluvu za toto nedorozumění mu nabídneme vystavení dobropisu na dvě poslední faktury. Rozhodně to nebyla systémová chyba, ale selhání jednotlivce, což nás ale samozřejmě mrzí," uvedla Michaela Staňková z O2.

Zdroj: mobil.cz ze dne 16.2.2012


Komunisté propadli mobilům bídě navzdory. KLDR hlásí milion zákazníků

15. 02. 2012

Po třech letech od oficiálního povolení používat mobilní telefony zaznamenala KLDR první velký milník. Navzdory všudypřítomné bídě se svým vlastním mobilem může pyšnit už přes jeden milion zákazníků.

Jediný severokorejský mobilní operátor Koryolink oznámil, že dosáhl mety jednoho milionu zákazníků. Každé čtvrtletí minulého roku mu přibylo přes 100 tisíc nových uživatelů. Dá se předpokládat, že mobilní telefony v totalitní zemi brzy předčí i běžné pevné linky. Ty v komunistické KLDR používá zhruba 1,1 milionu obyvatel (v zemi žije přibližně 23 milionu lidí).

Povolení používat mobilní telefony platí od prosince roku 2008 pro všechny občany. Přesto si ho však běžní lidé kvůli vysokým cenám dovolit stále nemohou. Lidé musí pro aktivaci nové SIM karty zaplatit částku ekvivalentní 250 americkým dolarům, tedy v přepočtu přibližně pět tisíc korun. Na to ovšem většina obyvatel spoří dlouhé měsíce.

Pokud si na něj někdo přece jen našetří, je omezován nejrůznějšími pravidly. Nesmí například telefonovat do zahraničí nebo dokonce ani mimo město, ve kterém žije.

Mobilní síť Koryolink vlastní egyptská společnost Orascom Telecom. Je vůbec první zahraniční telekomunikační společností, která kdy v historii směla do KLDR investovat. Nenabízí jen klasické hovory a SMS, ale pyšnit se může například i 3G.

Zdroj: mobil.cz ze dne 15.2.2012


Automatické prodlužování smluv: uvázat a nepustit

14. 02. 2012

Jednou podepíšete smlouvu a závazku už se nezbavíte. Teoreticky můžete odmítnout, praxe našich čtenářů ale ukazuje něco jiného...

Líbivá sdělení, reklamy, akční nabídky, telefony za korunu, vše zabaleno do hezkých barev… Marketing operátorů je velmi propracovaný, mají peníze na to, aby zaplatili to nejlepší. To líbivé je vidět, ale stinné stránky svých nabídek operátoři pochopitelně nepropagují. Nebo jste snad někde viděli billboard, kde by hned pod líbivým sdělením velkým písmem bylo napsáno: „...se smlouvou na dva roky, kterou vám automaticky prodloužíme“? Nedozvíte se to nikde jinde než v podrobných podmínkách konkrétního tarifu.

Četli jste je někdy? Nebo všeobecné podmínky? Jistě, že ne. Jsou složité, nesrozumitelné a mají desítky stran. Málokdo si tak všimne či se s předstihem dozví o tom, že jeho smlouva bude automaticky prodloužena, pokud se sám neozve a prodloužení včas neodmítne…

Tento problém se týká jen T-Mobilu a O2, zákazníci Vodafone se v tomto ohledu bát nemusí. Jinak to ale chodí u zbylých dvou operátorů, kteří si ve smlouvách na dobu určitou libují. Tarifů, které se standardně automaticky prodlužují, existuje celá řada. Jejich seznam pro individuální zákazníky (na RČ) a drobné podnikatele (IČ) přikládám níže:

T-Mobile
Pro mladé: BAV SE, BAV SE s Mých5
(smlouva se automaticky prodlužuje o 1 rok, podmínky odstavec III, bod 2)
Tarify Přátelé: Přátelé 300 až 900
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky odst. 11)
Tarify Grand: Grand, Grand Plus
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky odst. 11)
Tarify Tým: Tým 500 a 900
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky odst. 11)
Tarify Firma: Firma 3 000 až 18 000
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky odst. 20)
Internet na cesty: Standard a Premium
(smlouva se automaticky prodlužuje o 1 nebo dva roky, podle toho na jak dlouho byla původně uzavřena, podmínky odst. 5)
Konvergované služby (volání, internet, TV): Balíčky 2v1 a 3v1
(smlouva se uzavírá na 2 roky, po té se automaticky prodloužuje o další 2 roky, podmínky bod 2.3)
Smlouva významného zákazníka (SVZ), automaticky se prodlužuje o stejnou dobu, na kterou byla původně sjednána, výpověď je třeba doručit písemně nejpozději 1 měsíc před dnem, kdy vyprší původně sjednaná smlouva. Podmínky, odst. 12.

V podmínkách T-Mobilu vypadá zmínka o automatickém prodloužení následovně: „V případě Účastnické smlouvy uzavřené na dobu určitou 24 měsíců či 36 měsíců je Účastnická smlouva po uplynutí sjednané doby jejího trvání automaticky prodloužena s aktuálně zvoleným tarifem o dalších 24 měsíců nebo v případě, že již zvolený tarif nebude nabízen, se standardním aktuálně nabízeným nejbližším tarifem o dalších 24 měsíců.“

A nyní pozor, krom SVZ je u T-Mobile nutné žádat o zrušení autoprolongace nejpozději 7 dní před vypršením původní smlouvy na dobu určitou!

O2
Jednotlivci a domácnosti: Tarify NEON SMS, S, M, L, L+, XL, XXL
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky zde, vždy pod konkrétním tarifem)
Podnikatelé a živnostníci: Tarify Podnikání M, L, XL, XXL
(smlouva se automaticky prodlužuje o 2 roky, podmínky zde, vždy pod konkrétním tarifem)
Rámcová dohoda, uzavírá se na jeden až čtyři roky. Automaticky se prodlužuje o stejnou dobu, na kterou byla původně sjednána. Výpověd je třeba doručit písemně nejpozději 30 dnů před dnem, kdy vyprší původně sjednaná smlouva. Podmínky bod 4.1.

V podmínkách O2 je automatické prodlužování smluv popsáno následovně: „Tarify O2 NEON jsou poskytovány v režimu Speciální nabídky zvýhodněného tarifu podmíněné závazkem řádně užívat služby společnosti Telefónica po dobu 24 měsíců. Vždy po uplynutí doby 24 měsíců se závazek automaticky prodlužuje o stejnou dobu, účastník má však právo toto automatické prodloužení do budoucna kdykoli odmítnout.“

„V případě odmítnutí účastník ztrácí po uplynutí 24 měsíců nárok na výhodu poskytovanou v rámci této Speciální nabídky a uplatní se na něj výhoda poskytovaná v rámci tarifu O2 NEON Basic odpovídajícího jeho tarifu původnímu nebo naposledy užívanému. Účastník si může zvolit i jiné tarify v aktuální nabídce Telefónica.“

U O2 lze autoprolongaci odmítnout kdykoli, tedy i jeden den před koncem úvazku. Toto neplatí u Rámcové dohody, viz podmínky výše.

Zeptali jsme se k čemu je to dobré

Oběma operátorům jsme zaslali několik dotazů týkajících se automatického prodlužování smluv. Ptali jsme se následovně, odpovědi najdete ve druhé kapitole článku:
1.
Proč u některých (nových) tarifů automaticky prodlužujete smlouvu? Dříve nic takového neexistovalo...

2.
Jakým způsobem informujete zákazníka o tom, že smlouva mu bude automaticky prodloužena?

3.
Jak a v jakém časovém horizontu může zákazník automatické prodloužení odmítnout?

4.
Může zákazník odmítnout automatické prodloužení smlouvy už při jejím sjednání?

T-Mobile: je to výhoda pro zákazníka
1.
Automatické prodloužení smlouvy je jen u některých tarifů a chápeme jej výhodu pro zákazníka, aby se nemusel o nic starat a výhoda mu platila nadále. Například tarify Přátelé jsou podmíněné smlouvou na dobu určitou a po jejím uplynutí dojde ke změně tarifu. Pokud například zákazník využívá tarif Přátelé 300 a neprodloužil by si smlouvu manuálně, změnil by se tarif na Kredit 300 na dobu neurčitou. Zákazník by tak přišel o výhodu v podobě volání a SMS zdarma na pět vybraných čísel.

2.
Upozornění na automatické prodloužení je uvedeno ve smlouvě a podmínkách jednotlivých tarifů. 30 dnů před plánovaným prodloužením smlouvy zasíláme zákazníkovi SMS a u datových tarifů posíláme e-mail, kde upozorníme, že se blíží datum prodloužení, aby měl uživatel možnost autoprolongaci zrušit.

3.
Zrušit automatické prodloužení může zákazník kdykoliv během trvání smlouvy. (Stejně jako u výpovědi smlouvy na dobu určitou lze podat výpověď hned druhý den po uzavření smlouvy.) Požadavek na zrušení automatického prodloužení je nutné podat nejpozději 7 dnů před samotným prodloužením smlouvy.

4.
V současné době není možné zaznamenat požadavek na zrušení automatického prodloužení smlouvy přímo do aktivační objednávky. Je možné, aby si zákazník automatickou prolongaci zrušil hned, co bude mít číslo aktivní.


O2: autoprolongace přišla až s Neony
1.
Možnost automatického prodloužení smlouvy mají naši zákazníci s tarify O2 NEON již od jejich uvedení na trh. Zákazník tak má jistotu, že mu po vypršení smlouvy zůstanou výhody spojené se závazkem, jako je volání nebo posílání SMS do sítě O2 zdarma (atraktivita výhody se liší v závislosti na konkrétním tarifu). V opačném případě by totiž přešel na tarif O2 NEON Basic, který je bez závazku a výhodu nabízí jen pro jedno O2 číslo. Zákazníkům se pak dále snažíme vylepšovat podmínky, jako během letošních Vánoc, kdy ve chvíli automatického prodloužení smlouvy rovnou získávali výhodu vánoční kampaně, tzn. 100 % volných jednotek každý měsíc na celu dobu závazku navíc.

2.
Zákazníkům posíláme dvě informační SMS. První odchází dva měsíce a druhá měsíc před automatickým prodloužením jejich smlouvy. Navíc chystáme také zasílání této informace v rámci vyúčtování služeb, které jim pravidelně chodí.

3.
Zákazník má možnost automatické prodloužení vypnout a to již při aktivaci nebo kdykoliv v průběhu dotace.

4.
Neplatí při zvolení hardwarové a tarifní dotace na 36 měsíců.


Hlavně nenápadně

Z reakcí operátorů se zdá, že vše je v nejlepším pořádku, zkušenosti našich čtenářů však dokazují, že ne vždy vše probíhá hladce, ať už jde o SMS upozornění či samotné výpovědi smluv. Univerzální rada pro tyto případy a podepisování čehokoli zní stále stejně – neuzavírejte žádné smlouvy pod nátlakem a vždy se seznamte s podmínkami.

Ušetříte si tak spoustu času, nervů a peněz v budoucnu. Protože uvázat se na roky můžete dnes prakticky na každém rohu, kde vám pouliční prodejce vnutí SIM s úžasným neomezeným voláním. Sice v takovém případě existuje možnost smlouvu beztrestně do 14 dnů vypovědět, ale rušení smluv je vždy nepoměrně náročnější, než jejich uzavírání.

Zdroj: mobilmania.cz ze dne 9.2.2012


Přišla éra post-PC zařízení, smartphonů se poprvé prodalo více než počítačů

14. 02. 2012

Nadvláda počítačů nad světem informačních technologií oficiálně skončila. Největší propad zaznamenaly levné malé notebooky, které podlehly nástupu multimediálních tabletů v čele s iPadem.

Výrobci na trh v roce 2011 podle aktuálních informací dodali 415 milionů osobních počítačů. Ani meziroční nárůst počtu prodaných počítačů o 14,8 procenta nestačil na růst prodejů chytrých telefonů. Smartphonů se v roce 2011 prodalo 488 milionů.

Nástup chytrých telefonů a mobilních systémů vynikne zejména, když z analýzy společnosti Canalys odstraníme z kategorie osobních počítačů 63,2 milionu tabletů. Drtivá většina z dotykových počítačů totiž obsahuje mobilní operační systémy iOS a Android. Očištěná statistika pak ukazuje, že prodeje osobních počítačů meziročně stagnovaly.

Podle údajů společnosti Canalys vzrostl meziročně počet prodaných chytrých telefonů o 62,7 procenta. V oblasti, kterou Canalys označuje jako osobní počítače, nejvíce rostly tablety, o 274 procent. Mírně rostly i prodeje notebooků (o 7,5 procenta) a desktopů (o 2,3 procenta). Naopak o čtvrtinu se propadly počty prodaných netbooků, těch se v reálných číslech prodalo 29,4 milionu oproti 63,2 milionu prodaných tabletů.

Největší meziroční růst mezi mobilními systémy zaznamenal s 244,1 procenta Android, který ovládá 48,8 procenta trhu. Na druhém místě je iOS od Apple s 19,1% podílem a třetí je Symbian s 16,4 procenta trhu.

Zajímavé je, že navzdory kritice a špatným hospodářským výsledkům zaznamenalo Blackberry pětiprocentní meziroční nárůst prodaných telefonů, což stačilo na pozici čtvrtého největšího dodavatele chytrých telefonů. Tržní podíl Blackberry však poklesl ve čtvrtém čtvrtletí 2011 o téměř deset procent na 8,3 procenta.

V roce 2012 předpokládají analytici Canalysu zpomalení růstu prodejů chytrých telefonů spojené s důrazem výrobců na snižování nákladů a zvyšování ziskovosti. Marže výrobců jsou u nižší a střední třídy chytrých telefonů menší než u „hloupých“ telefonů.

Zdroj: ihned.cz ze dne 6.2.2012


Mobilní platby bez NFC čipu? Stačí číslo kreditky uložené v aplikaci

14. 02. 2012

Do Evropy má letos přijít nová mobilní platební metoda. Místo NFC vsází na jednoduchou čtečku karet pro mobilní telefony a bezdrátovou komunikaci pro stálé zákazníky v restauracích nebo kavárnách.

Mladá americká firma Square během jediného roku rozeslala obchodníkům 800 tisíc čteček platebních karet a zpracovala platby v hodnotě dvou miliard dolarů. Square začíná používat i americký T-Mobile. Letos se s konceptem jednoduchého mobilního placení chystá Square prosadit v Evropě.

Pro zákazníky má firma jednoduchou nabídku – plaťte kartou tam, kde je zatím nebrali. Pro obchodníky je nabídka ještě zajímavější – přijímejte platby kartou bez měsíčního paušálu, prostřednictvím chytrého telefonu.

Startup Square, za kterým stojí jeden ze zakladatelů Twitteru Jack Dorsey, vsadil na jednoduchý přístup ke složitému problému zpracování platebních karet. Místo tradičních speciálních terminálů nabízí obchodníkům jednoduchou čtečku, která se zasouvá do sluchátkového konektoru chytrého telefonu s iOS nebo Androidem.

Čtečku získají obchodníci zdarma, neplatí paušál, ale za každé protažení karty si firmy strhne 2,75 % z hodnoty transakce. Při ručním zadání platebních údajů stojí zprostředkování platby 3,5 procenta + 15 centů. Peníze do 1000 tisíce dolarů vyplatí do druhého dne, u částky nad 1000 dolarů peníze vyplatí postupně do 30 dní.

Square nabízí také možnost automatického placení u „svých“ obchodníků pomocí aplikace Card Case, do které stačí zadat číslo platební karty a následně povolit platby u obchodníků. Aplikace vyžaduje také vytvoření PIN kódu, který je nutné zadat při platbě vyšších částek. Platby za malé nákupy se mohou zúčtovat automaticky – to je v USA běžné, například nápojové automaty jen načtou kartu, potvrzování PINem nebo podpisem ani kontrola dokladů se nekoná.

Aplikace funguje zároveň jako adresář obchodníků, kteří tuto platební metodu podporují, a jako zápisník útraty – aplikace uchovává automaticky vystavené virtuální účtenky pro sledování výdajů.

Na růst v USA a na expanzi do Evropy získalo Square investici 100 milionů dolarů od firmy Kleiner Perkins Caufield & Byer, v listopadu do firmy investoval nezveřejněnou „mnohamilionovou“ částku z vlastních prostředků i zakladatel Virgin Group Richard Branson.

Zdroj: ihned.cz ze dne 8.2.2012



Zobrazené novinky: 151-155
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner