AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 251-255
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Kde najít nové cestičky?

15. 04. 2010

Mobilní telefony se derou na trh s navigacemi, tradiční výrobci naopak zažívají krušné období.

Do Knihy ohrožených druhů by se mohly pomalu zapisovat firmy specializované na satelitní navigace. Společnostem, které si na GPS navigaci udělaly jméno, jako Garmin, TomTom nebo Mio, se poslední dobou totiž nedaří vůbec dobře.

Má to na svědomí finský výrobce mobilních telefonů Nokia, jenž počátkem letošního roku nabídl všem majitelům jeho produktů ke stažení mapové podklady k navigaci zdarma. Když se k nabídce přičte poměrně nízká cena některých mobilů s integrovanou navigací Ovi (pod čtyři tisíce korun), Nokia vytvořila pro řadu zákazníků neodolatelnou nabídku.

Proč si kupovat jednoúčelovou navigaci přibližně za pět tisíc korun, když za nižší cenu můžete z jednoho přístroje zároveň telefonovat? »Uvolnění licence navigace jak pro automobily, tak pro pěší u mobilních telefonů Nokia bylo pro trh s navigačními přístroji skutečnou smrští,« konstatuje marketingový ředitel společnosti Alza.cz Jan Samko.

Některé mobilní telefony Nokia jsou vyprodané po celé Evropě a firma je nestačí vyrábět. »Navigace zdarma je velký motivátor a o modely, které tuto funkci nabízejí, je obrovský zájem. Třeba Nokia 5230 je v současnosti absolutním hitem českého trhu,« potvrzuje ředitel české a slovenské pobočky Nokie Petr Kasa.

»Od konce ledna 2010, kdy jsme nabídli pro vybrané modely doživotní navigaci zdarma, se celosvětově stáhly již více než tři miliony licencí a nyní tempo dosahuje sto tisíc stažení denně,« dodává Kasa. Česko podle něho patří mezi evropské země, kde si lidé stahují mapy do mobilu nejčastěji.

Ceny padají.

Čím více se prodávají mobily s navigací, tím méně jdou na odbyt klasické navigace, jež uplynulé dva roky patřily k prodejním hvězdám. Na nové pole se přitom aktivně pustila pouze Nokia. Google s operačním systémem pro mobilní telefony Android našlapuje zatím velmi zlehka.

Výrobci navigací oficiálně tlak nepřipouštějí. Stačí se ale podívat na trvale klesající cenu jejich produktů: pryč jsou doby, kdy stály deset tisíc korun. »Dá se předpokládat, že se před začátkem letošní sezony budou prodávat navigace včetně mapových podkladů celé Evropy i za méně než dva tisíce korun,« předpovídá Jan Samko z Alza.cz.

V zájmu zachování živnosti by výrobci klasických navigací měli pokročit s vývojem produktů o pár mílových kroků dále. Ostatně na to už upozorňovala poradenská firma Gartner na začátku roku.

»Výrobci musejí do svých zařízení přinést další funkce, které pomohou řidičům s orientací, například interaktivní hlasové ovládání,« radil analytik společnosti Gartner Thilo Koslowski. Doporučil také zavedení služby PNS (personal navigation services), která dokáže nastavit chování navigace podle individuálních potřeb uživatele.

Některé společnosti začaly do navigací instalovat televizní tuner, digitální fotoaparát či harddisk na hudební soubory. Další možností je spolupráce s automobilkami, jimž by dodávaly integrované GPS navigace přímo v palubních deskách, tak jako to nyní dělá TomTom se značkami Fiat a Renault.

Když ne proti, tak s nimi.

Opačným směrem se vydal Garmin, který patří k průkopníkům navigace pomocí GPS. Spojil se totiž v roce 2007 s firmou Asus, výrobcem počítačů a monitorů. »Nejde o joint venture, fúzi nebo novou společnost, ale o kooperaci dvou nezávislých výrobců,« popisuje spolupráci Garminu a Asusu Lukáš Herout z Asus Computer Czech Republic.

Každá firma přináší to, co umí nejlépe. Garmin navigaci a Asus mobilní platformu.Donedávna se společná řada označovala Garmin-Asus nüvifone, dnes pouze Garmin-Asus. Náklady i zisky si firmy rozdělují rovnoměrně.

Za počátkem spolupráce stála snaha Asusu prosadit své smartphony na severoamerickém trhu, kde v oblasti navigací jasně dominuje Garmin. Na evropském trhu měl zase Asus ve smartphonech relativně silnou pozici, ale Garmin v navigacích v té době zaostával za TomTomem.

Obchodní strategie je taková, že značku Garmin-Asus propaguje vždy ta společnost, která je v té které zemi silnější. V Česku úloha připadla Asusu.

Navigace jsou vrženy.

Zatím to vypadá tak, že ze souboje navigace versus mobilní telefon s navigací vyjdou vítězně telefony. Do karet jim nahrává i fakt, že integrovaná navigace bývá už poměrně běžnou výbavou každého »lepšího« automobilu.

Naději výrobcům GPS navigací může dát paradoxně konkurenční satelitní systém Galileo. Ten by snad letos konečně mohl být komerčně spuštěn. A protože má být přesnější než GPS, kyne mu naděje na popularitu. Pak bude záležet na tom, kdo přijde rychleji s kvalitními přístroji pro novou satelitní navigaci.

Radan Dolejš

Výrobci navigací oficiálně tlak nepřipouštějí. Stačí se ale podívat na trvale klesající cenu jejich produktů

Zdroj: ihned.cz ze dne 15.4.2010


Na světě je nová nemoc. Alergie na mobily způsobuje třeba závratě

13. 04. 2010

Alergii můžete mít i na mobilní telefony. Nejčastějšími příznaky takzvané elektromagnetické hypersensitivity jsou údajně závratě, nevolnost, poruchy spánku, bolesti hlavy nebo dýchací problémy.

Na světě podle některých studií existuje určité procento lidí, které je přecitlivělé vůči elektromagnetickému vyzařování. To produkují elektronické přístroje včetně počítačů, televizorů či mobilních telefonů. A právě s nimi je tato indispozice nejčastěji spojována. Média ji s oblibou nazývají alergií na mobily.

Ačkoliv nikdy nebyla prokázána přímá souvislost mezi zdravotními potížemi daných jedinců a elektromagnetickým vyzařováním, bylo o této zvláštní alergii během posledních deseti let slyšet čím dál častěji.

Až na jedinou výjimku se pacienti s popisovaným problémem nikde nedomohou pomoci. Onou výjimkou je Švédsko, které nedávno začalo elektromagnetickou hypersensitivitu (EHS) uznávat jako nemoc. Tamní vláda pacientům uhradí veškeré pořizovací náklady za elektromagnetické odstínění v domech a bytech.

Nemoc, nebo jen psychologický problém?
Léčba EHS v současnosti spočívá v důsledném omezování kontaktu s elektronickými přístroji, například již zmíněnou instalací elektromagnetického odstínění. Žádný jiný způsob zatím lékaři nepraktikují.

Podle statistik trpí přecitlivělostí vůči vyzařování elektroniky zhruba procento evropské populace. Ve Švédsku má alergii na mobily údajně až 250 tisíc obyvatel. Mnozí odborníci však existenci tohoto problému odmítají a tvrdí, že celá záležitost je jen psychosomatického původu.

Zdroj: mobil.cz ze dne 13.4.2010


Čínské mobily zachvátil virus, rozesílá miliony MMS. Dostat se může i do ČR

10. 04. 2010

Mobilní virus s názvem MMS Bomber zasahuje čínské mobily od února a zachvátil už přes milion přístrojů. Jeho rozšíření do Evropy zatím nehrozí, není však zcela vyloučené.

Virus napadá mobilní telefony značek Nokia a Samsung, které fungují na platformě Symbian S60 3rd Edition. Zákeřný je především v tom, že bez vědomí uživatele nainstaluje aplikaci, která odesílá MMS všem lidem z telefonního adresáře. Jakmile uživatel takovou MMS otevře, automaticky se připojí na internet a vir do svého telefonu dostane také. Za tyto zprávy člověk samozřejmě platí.

Odstranění viru MMS Bomber z telefonu je velmi komplikované. Jakmile se totiž dostane do systému, takřka ihned odstraní nebo vyřadí z provozu všechny správce aplikací a souborové manažery.

Virus je v současnosti v největší míře rozšířený v Číně. Podle dostupných informací se s ním setkalo přes jeden milion uživatelů. Přestože se zatím v Evropě neobjevil, může se tak v budoucnu stát. Čínští vývojáři anti-virových programů nyní pracují na tom, aby dalšímu šíření MMS Bomberu zamezili.

Zdroj: mobil.cz ze dne 10.4.2010


Když operátor zruší tarif, sami si vyberte řešení. Můžete i odejít jinam

06. 04. 2010

Změny tarifů jsou u českých operátorů na denním pořádku. Nové ceny jsou oficiálně výhodnější, ale řada uživatelů má jiný názor a raději zůstává u starších tarifů. Jestliže operátor tarif zruší, měl by si klient sám vybrat co dál, a nenechat si nic nadiktovat.

Operátor většinou s oznámením nových tarifů přestane ty původní nabízet. Zákazníci si je nemohou nově aktivovat, ale stávajícím majitelům je obvykle ponechává.

Procento zákazníků používajících starší typy tarifů není v Česku úplně zanedbatelné, a tak operátoři čas od času sáhnou k radikálnějšímu řešení a staré tarify zruší. T-Mobile například nedávno zrušil starší tarify pro předplacené karty Twist (více zde), Telefónica O2 zase tarify Víkend a Volno pro pevnou linku.

Když nesouhlasíte, můžete odejít.
Zákazníkům se podobný postup nelíbí, ale operátor na něj má právo. Obecnou zásadou obchodního práva je, že nikdo nesmí být nucen poskytovat službu, kterou poskytovat nechce. Operátoři jsou soukromé společnosti a jejich hlavním cílem je tvorba zisku. Pokud tedy usoudí, že se mu poskytování toho kterého tarifu nevyplatí, může ho přestat poskytovat.

Oporu k tomu má nejen v obecných právních zvyklostech. Všichni čeští operátoři si podobný postup vyhrazují i ve Všeobecných obchodních podmínkách, které jsou součástí smlouvy a s nimiž musí zákazník písemně souhlasit. Například u T-Mobile jde o článek 17.3, v němž se uvádí: "T-Mobile je oprávněn měnit rozsah, podmínky, kvalitu a ceny Nabízených služeb, případně ukončit poskytování stávajících Nabízených služeb z důvodu inflace, zavedení nových služeb, změny podmínek na trhu elektronických komunikací, zkvalitnění sítě, vývoje nových technologií apod."

Zákazník má vždy právo volby, takže stejně jako operátor může tarif zrušit, zákazník má právo smlouvu vypovědět. O možnostech vypovědět smlouvu si přečtete zde. I to vyplývá z obecných právních zvyklostí. Určitým problémem by mohlo být, kdyby se operátor rozhodl zrušit smlouvu na dobu určitou. Tato situace je ale poměrně nepravděpodobná, operátoři totiž ruší starší tarify.

"V případě rušení tarifů starších generací postupujeme v souladu s VSOP. Zákazníka minimálně 30 dní před zrušením jeho současného tarifu informujeme o připravované změně tarifu, a ještě jednou ho informujeme po uskutečnění změny," vysvětluje mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.

Stejně postupuje i Vodafone, u něj je ale podle vyjádření Alžběty Weinfurtové z tiskového oddělení Ceník součástí Všeobecných obchodních podmínek. "Pokud bychom se rozhodli některý z tarifů zrušit, zavazujeme se ve Všeobecných podmínkách oznámit tuto skutečnost zákazníkům nejméně jeden měsíc předem," odpověděla Weinfurtová na dotaz redakce Mobil.cz.

Pokud operátor splní povinnost a oznámí změnu minimálně 30 dní předem, má zákazník v podstatě dvě možnosti. Buď vypoví smlouvu a přejde ke konkurenci, nebo si vybere některý z aktuálně nabízených tarifů. "Pokud rušíme starý tarif, snažíme se pro zákazníky vybrat tarif ze současné nabídky, který svými podmínkami nejvíc odpovídá tarifu rušenému. Zároveň dáváme zákazníkům možnost, že si mohou svůj tarif sami změnit na tarif dle vlastního výběru," objasňuje situaci tiskový mluvčí O2 Martin Žabka.

Rušení není časté.
Pro žádného operátora není naštvaný zákazník dobrou reklamou a může se stát, že když operátorovi pohrozíte odchodem, ozve se vám s nějakou výhodnější nabídkou, abyste zůstali. Podobný postup zafunguje jen u zákazníků, o které má operátor skutečně zájem. Tedy takových, kteří utrácejí pravidelně vyšší částky a mají dlouhou a bezproblémovou historii. Majitelé předplacených karet či nejnižších tarifů s podobnými hrozbami asi neuspějí.

Žabka k tomu uvádí: "Služby rušíme velmi zřídka a vždy s ohledem na to, aby se případná změna dotkla co nejméně zákazníků." Přitom právě Telefónica O2 sahá k rušení zřejmě nejčastěji. "Naše historie je dlouhá. Jedná se o přirozený vývoj, starší produkty nahrazují nové, více odpovídající současným požadavkům zákazníků," vysvětluje Žabka.

Úplně opačně je to u Vodafone. "Dosud jsme k rušení hlasových tarifů stávajícím uživatelům nepřistoupili. Pokud došlo ke změnám, tak především v souvislosti s cenami volání nebo SMS do konkurenčních sítí, kde jsme museli reagovat na cenu propojovacích poplatků," uvádí Weinfurtová.

Zákazníkům se v každém případě nevyplatí laxnost. Pokud vám operátor své rozhodnutí oznámí, je rozumnější na něj reagovat. Všichni operátoři se shodli na tom, že pokud zákazník neprojeví aktivně svou vůli, převedou ho automaticky na tarif, který je podle jejich názoru nejbližší původnímu.

To se nemusí vždycky vyplatit. Mnohem rozumnější je využít čas zbývající do ukončení tarifu k tomu, abyste si porovnali nabídku vašeho operátora i konkurenci s tím, jaké služby skutečně používáte a na základě toho si zvolili jiný tarif. Vždycky máte na výběr

Zdroj: mobil.cz ze dne 6.4.2010


Japonci propadli léčivému mobilnímu vyzvánění

04. 04. 2010

Hitem na mobilním trhu v Japonsku se staly údajně léčivé vyzváněcí tóny. Jeden ze zvuků prý pomáhá lidem trpícím pylovou alergií, další podle všeho usnadní boj proti obezitě.

S novou terapeutickou metodou přišla společnost Japan Ringing Tone Laboratory, podle níž stačí, aby člověk postižený sennou rýmou nebo jinou podobnou alergií počkal na zavolání na svůj mobilní telefon. Pak si má přístroj přidržet u nosu a vyzváněcí tón pyl "odvane". Píše o tom zpravodajský server BBC.

Zmíněnou firmu vede expert Macumi Suzuki, který se zabývá rozbory hlasových záznamů. Ty se používají kupříkladu při potvrzování autenticity nahrávek teroristy Usámy bin Ládina. Suzuki stál rovněž za vznikem přístroje určeného pro majitele psů, který údajně dokáže interpretovat psí štěkot.

Účinnost terapie vyzváněcími tóny není nijak prokázaná. Podle BBC se ale v Japonsku tato "léčebná metoda" za krátkou dobu stala nesmírně populární.

Zdroj: mobil.cz ze dne 4.4.2010



Zobrazené novinky: 251-255
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner