AKTUÁLNĚ
Opravy a servis - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. On-line výkup telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Pomůžeme, poradíme - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o.

NOVINKY

24.1.2017

Nový mobil od Nokie se vyprodal za pouhou minutu

více

16.12.2016

První novodobá Nokia vydrží měsíc na příjmu a stát bude 800 korun

více

28.11.2016

Nokia přinese odolný kovový smartphone se skvělou výbavou

více

Zobrazené novinky: 421-425
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Zobrazit po 5-ti, 10-ti, 50-ti, 100 na stránku.

Vynález z Plzně: mobil jako platební karta

23. 02. 2009

Už v dubnu budou moci někteří obyvatelé Plzně platit za jízdenku v hromadné dopravě velmi jednoduše. Postačí přiložit mobil ke snímači umístěnému přímo v tramvaji nebo v autobuse.

Půjde o první podobný systém v Česku. Přes mobil lze sice koupit lístek i v Praze, ale v Plzni nebude potřeba nikam posílat textovou zprávu: snímač si strhne peníze rovnou z účtu jako u platební karty.

Systém zatím funguje jen na dvou typech mobilních telefonů Nokia, které umějí komunikovat s platebními snímači na vzdálenost několika centimetrů. Do mobilu bude nutné stáhnout ještě zvláštní "platební" program, přes který se budou strhávat peníze, jež si cestující dopředu uloží na zvláštní účet.

"Přístroj v autobusu také okamžitě vytiskne doklad o zaplacení," dodává Zbyněk Proška z plzeňských dopravních podniků.

Systém pro Plzeň vyvinula Telefónica O2 a firma NXP Semiconductors. Od dubna začne zkušební provoz s vybranými zákazníky dopravního podniku, kteří již mají městskou čipovou kartu. Do konce roku by služba měla být dostupná všem a Telefónica ji chce poté nabídnout i jinde.

V Plzni půjde časem přes mobil platit také v plaveckém bazénu, zoo, solné jeskyni, knihovně a na dalších místech, kde již funguje plzeňská platební karta.

Dobíjet kredit do mobilu půjde nejdříve jen osobně v zákaznických centrech dopravního podniku, časem ale půjde peníze převádět na dálku z účtu.

Plzeňané se bez mincí a bankovek v městské hromadné dopravě obejdou už od roku 2005 díky projektu Plzeňská karta. S její pomocí mohou také rezervovat vstupenky do divadla a získat různé slevy.

Mobilní telefon se po otestování celého systému stane plnohodnotnou alternativou k plastové Plzeňské kartě. "Pilotní provoz potrvá přibližně devět měsíců," říká Zbyněk Proška z Plzeňských dopravních podniků.

Rozvoj systému, představeného minulý týden na evropském veletrhu mobilních technologií v Barceloně, zatím brzdí malá podpora mezi výrobci telefonů. Například japonská Toshiba však už pracuje na integraci do SIM karet, takže platit mobilem by brzy mohli majitelé všech novějších telefonů.

Řešení je zabezpečené na několika úrovních. "Podle zákona lze mít na jednom účtu jen ekvivalent 150 eur," přibližuje Proška jedno z opatření. Majitel tak v případě, že telefon ztratí nebo mu ho někdo ukradne, přijde maximálně o něco přes čtyři tisíce korun.

Zkušenosti odjinud.
Zatímco v Japonsku lze mobilem zaplatit benzin do auta, minerálku v automatu nebo parkování, Evropa teprve experimentuje.

Například německé železnice Deutsche Bahn spolu s mobilními operátory testují řešení Touch&Travel. Cestující díky němu zaplatí vždy nejvýhodnější cenu lístku podle počtu přestupů a doby jízdy. Společnost VISA zase ve Švýcarsku zkouší systém payWave pro bezkontaktní platby do výše 25 eur. Pilotní projekty tohoto řešení už proběhly ve Velké Británii, Francii a Španělsku.

Co na to jiná města.
Mobilní telefon vybavený technologií NFC nemusí sloužit jen k placení.

Automobilka Nissan a výrobce spotřební elektroniky Sharp chce nahradit klíček k automobilu právě mobilním telefonem.

Praha rozjela loni ve velkém svou kartu Opencard, která slouží jako časová jízdenka na hromadnou dopravu, průkaz do knihovny a v Praze 1 s ní lze také platit parkovné. "Služby elektronické peněženky by mohly přijít ve druhé polovině roku 2009," říká Martin Opatrný, mluvčí projektu Opencard. O placení pomocí mobilního telefonu nechce Opatrný zatím mluvit: "Technicky jsou systémy jednotlivých měst propojitelné. Rádi bychom, kdyby se Opencard propojila se středočeským dopravním systémem."

Na celorepublikový systém si Česko ještě pár let počká. Na jeho fungování se musí dohodnout operátoři, výrobci telefonů a banky. "Díky pilotnímu projektu v Plzni získáme informace o potřebách uživatelů a obchodních partnerů," říká David Brendl z české Telefóniky a dodává: "To předpokláme do konce roku 2009."

Zdroj: digiweb.cz ze dne 23.2.2009


Je tu rok on-line mobilů bez klávesnice

20. 02. 2009

Propojování internetu s mobilem je velkým hitem současnosti. Svět mobilních telefonů tak pomalu začíná zapomínat na volání a své těžiště našel v internetu, a to především ve využití úspěchu komunitních služeb.

Propojování internetu s mobilem je velkým hitem současnosti. Svět mobilních telefonů tak pomalu začíná zapomínat na volání a své těžiště našel v internetu, a to především ve využití úspěchu komunitních služeb.

Stamiliony uživatelů komunitních sítí, jako je třeba Facebook nebo MySpace, už nebudou potřebovat počítače, aby byly ve styku se svými známými. Vystačí si s telefony bez klávesnic, ale s velkými dotykovými displeji. "Chceme, aby naši uživatelé měli přístup k MySpace z jakéhokoli zařízení," potvrdil šéf společnosti MySpace Mobile při spouštění mobilní verze portálu.

Jedná se o trend, který na největším světovém telekomunikačním veletrhu Mobile World Congress v Barceloně označili operátoři i internetoví hráči za směr blízké budoucnosti.

Globální vesnice.
Svět se tak výrazně zmenšuje. Obyvatelé "globální vesnice" tak k sobě budou mít zase o něco blíže. Hrozí tak sice ztráta soukromí, kterou ale především mladí uživatelé internetu podle posledních průzkumů nijak zvlášť neřeší.

Je to hrozivé jako dozor "velkého bratra", ale zároveň i lákavé, a navíc na tom vydělají všichni. Operátoři konečně zužitkují své rychlé mobilní sítě, které dosud i přes miliardové investice zahálejí, a marketingoví experti si mnou ruce s vidinou dalších lehce získatelných dat o potenciálních zákaznících.

Počítač v kapse.
Budoucnosti musí jít zákonitě vstříc i výrobci mobilů. Design samotný už nestačí. Možná i proto Motorola svůj přístroj Aura s kulatým displejem ozdobila diamanty. Do boje se ale pouští i firmy, které dosud mobily příliš nedělaly. Výrobce počítačů Asus chce například na vývoji telefonu s navigací spolupracovat s firmou Garmin, specialistou na GPS navigaci. Na své si přijdou i skupiny, na něž se dosud příliš nemyslelo. Speciální telefony pro seniory nebo pro děti už se začínají prodírat z houští nezajímavosti.

Trend letošní mobilní módy je ale jasný. Výrobci zbavili telefony klávesnic, ale na oplátku jim přidali velké dotykové displeje, navigaci, 12megapixelový fotoaparát, předinstalovaný Skype pro levnější volání, přijímač digitální televize a hlavně - operační systém stejný jako u počítačů. Není to ale zadarmo: nejlevnější přístroje vyjdou minimálně na 8000 korun.

Proměně mobilů na počítače se dosud nejvíce věnovala Nokia se svým Symbianem, na jehož další vývoj si chce půjčit půl miliardy eur, a Microsoft, který v Barceloně představil novou verzi svého systému Windows Mobile. Toho hned využil výrobce LG, který chce do 26 nových telefonů nainstalovat právě mobilní Windows.

Opravdový průlom však udělal až iPhone od Apple. Na scéně se ale začínají objevovat mobily s operačním systémem Android, který vyvíjí internetová jednička Google a podporují ho operátoři. Na svět se klube i další systém postavený na počítačovém Linuxu.

NOVÝ SVĚT. Internet v mobilu a hlavně jednoduše, říká viceprezident Yahoo! Marco Boerries (vlevo). Designový telefon Aura od Motoroly přišel s kulatým displejem (uprostřed nahoře). Proměnu mobilů v počítače demonstruje HTC Magic se systémem Android (vpravo nahoře). Důraz na funkce prezentuje 12megapixelový fotomobil Sony Ericssonu (vpravo dole) a orientaci na nové cílové skupiny mobil pro seniory Emporia.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 20.2.2009


Připravte se, v budoucnu se necháte dobrovolně šmírovat

19. 02. 2009

Jasným trendem v mobilních komunikacích jsou sociální sítě. Velkým lákadlem se má stát dobrovolné šmírování sebe a svých přátel. To vše na mobilu s rozměrným dotykovým displejem nebo QWERTY klávesnicí - vyberte si.

Heslo dne: sociální lokalizace. Že tomu příliš nerozumíte? My po pravdě nejprve také ne, ale podrobná prezentace zástupců Nokie na veletrhu 3GSM v Barceloně, z jejichž marketingových laboratoří tento výraz pochází, nám otevřela oči. I my totiž používáme Facebook či jiné komunitní sítě a i nám se občas stane, že se nudíme a chtěli bychom vyrazit někam s přáteli, kteří ale jako na potvoru nejsou po ruce.

Do této chvíle nám nezbývalo než aktivně zvednout telefon a buď známé obvolat, nebo jim poslat zprávu, případně ověřit, jestli nejsou na některé z komunitních sítí on-line. Tomu je ale konec.

Díky sociální lokalizaci, mimo jiné, bude stačit spuštění aplikace na mobilu a na mapě hned uvidíme, kde je největší koncentrace známých a kterým směrem máme vyrazit. Krátce a stručně, budeme vědět o každém jejich kroku a na oplátku oni zase o našem. Prostě dokonalý život v komunitě, kde se na tajemství a soukromí nehraje.

Ale abychom výrobcům mobilů a operátorům nekřivdili: současné sociální sítě typu Facebook také poměrně razantně stírají rozdíl mezi soukromým a veřejným, a navíc to děláme záměrně sami, nikdo nás k tomu nenutí. Problémy samozřejmě mohou nastat u žárlivých partnerů, ale tam by se jistě problém našel i v jiné podobě.

Nejenom poloha, sociální bude všechno.

Výraz sociální lokalizace má však více podob než výše uvedené dobrovolné šmírování. Především marketingoví pracovníci budou nadšeni, jak se jim pěkně začnou rýsovat konkrétní cílové skupiny, kterým bude možné nabízet zboží či služby na míru. A další nápady si domyslete sami. Když budou povedené, nechlubte se jimi, ale raději si zajděte na patentový úřad. Můžete rychle zbohatnout.

Aby však taková sociální lokalizace fungovala, je potřeba vlastnit potřebný hardware, konkrétně nějaký správný multimediální telefon. Výrobci si toho jsou velmi dobře vědomi a zaplavili barcelonský kongres množstvím těch správných přístrojů. Ne, žádné levné kousky mezi nimi nehledejte, těmi se velké značky již moc nechlubí. Většina novinek patří do kategorie špičkových telefonů, na které budete potřebovat alespoň 8 000 korun, ale ještě více úspor ve vašem prasátku bude jedině výhodou.

Mobilní návrháři šijí jen podle dvou vzorů.

Trendy jsou v zásadě dva. Prvním je placatý mobil bez klávesnice s velkým dotykovým displejem. Prostě a stručně něco na způsob iPhonu, ať se to někomu líbí nebo ne. Druhá varianta bývá méně multimediální a více myslí na milovníky psaní. Telefony s QWERTY klávesnicí směřují z byznys segmentu mezi běžné uživatele, kteří raději píší, než volají. Ani v tomto případě nejsou designéři příliš nápadití a vše připomíná první letité BlackBerry.

Pokud vám nevyhovuje ani jedna z variant, mnoho vám toho na výběr nezbude. Tedy alespoň pokud nebudete chtít kupovat starší model nebo nepočkáte, jestli se móda do příštího roku nezmění. Především mezi top modely jednotlivých výrobců prostě mnoho alternativ není. Snad jedině Nokia, která s dotykovými displeji znatelně zaspala, ještě nabízí tradiční zboží, displej a mobilní dvanáctitlačítkovou klávesnici.

Odkud jen se ty nápady berou.

Při bližším zkoumání nových mobilů se nejde ubránit myšlence, že toto všechno jsme už někde viděli. Ano, řeč je opět o x-tých kopiích iPhonu a y-tých kopiích BlackBerry. Zásadních inovací na těchto původních myšlenkách mnoho není a ty nejpovedenější nemá cenu hledat u velkých značek, ale třeba u Palmu s novým operačním systémem webOS nebo přímo geniálně jednoduchý způsob kombinace dotykového displeje s jednou mechanickou klávesou, kterou je onen celý displej, tak jak to předvádí Storm od BlackBerry.

A máme tu Palm, iPhone, BlackBerry - samé americké značky (myšleno ze severoamerického kontinentu). Když k tomu připojíme jasnou dominanci amerických firem ve výše zmíněných sociálních sítích a dalších internetových službách tlačících se na mobily (YouTube, Google, Yahoo), nelze se ubránit dojmu, že Američané prostě ví, co je praktické a co lidé opravdu chtějí. Tedy mimo Motorolu, o té ale až za chvíli.

Velcí bojují sami se sebou.

Ale abychom nebyli ke zbytku světa nespravedliví. Nokii patří náš obdiv, jak zarputile tlačí to, co si před mnoha lety naplánovala. Třeba ten příběh s navigací v mobilu. Díky sociálním sítím o takto vybavené mobily jistě nastane prudká poptávka a Nokia jich má v portfoliu pěknou řádku.

Z českého pohledu již mrtvý Alcatel přežívá pod čínskou taktovkou nových majitelů velmi dobře a jako jediný se soustřeďuje jen na obyčejné mobily. Nejdražší stojí okolo tří tisíc a nechybí ani příslušníci módních trendů - "dotykáč" a "komunikátor". Co na tom, že komunikátor je komunikátorem jen díky klávesnici.

Nesmiřitelní rivalové z korejského poloostrova - LG a Samsung - se předhánějí v chrlení špičkových mobilů s dotykovým displejem, ještě více megapixelovými fotoaparáty nebo jako u Samsungu rovnou s HD videokamerou. LG kontrovalo průhlednou klávesnicí, podržte se - normální, nikoliv QWERTY.

Sony Ericsson jako první ukázal, že jednou bude mít dvanáctimegapixelový mobil a že systém nepoběží na Windows, ale na Symbianu. Ale na koncept Idou si ještě pěkných pár měsíců počkáme. A co Motorola, ptáte se? My odpovídáme, že nikdo neví. Ale zatím žije. Tedy spíš živoří.

Ostatní se snaží.

A zbytek světa? Smršť komunikátorů s Windows Mobile, které ovšem běžný uživatel asi jen stěží ocení. Zaujal nás kompilát navigace a mobilu Nüviphone, ale tím se Garmin chlubí už rok a v prodejnách stále není. I když nyní s podporou Asusu by se to již mohlo povést. Japonské podivnosti, které nemají QWERTY klávesnici ani dotykový displej, jsou velké, neohrabané, téměř výhradně véčka a překvapivě v případě přístrojů od operátora DoCoMo fungují i v Evropě - jsou to 3G/GSM modely. Prostě jiný svět.

A do něj patří i zoufalá snaha stále nových a nových čínských firem prorazit s něčím, co není vzhledovou kopií známého mobilu za čtvrtinovou cenu. Přitom ryze vlastní produkty nevypadají zle, pouze vývoj uživatelského prostředí by si zasloužil mnohem větší pozornost. Na to pravděpodobně není čas. Navíc většina dříve velkých výrobců dnes produkuje zřejmě něco zcela jiného než mobily; ze slavnějších jmen vystavovala na veletrhu jen "ledničková" společnost Haier.

Zdroj: idnes.cz sekce mobil ze dne 19.2.2009 (Jan Matura)


T-Mobile propojí Facebook a telefonní seznam

18. 02. 2009

Uděláme iPhony ze všech chytrých telefonů, slibuje mobilní operátor T-Mobile. Na největším světovém veletrhu mobilních telefonů Mobile World Congress v katalánské Barceloně totiž šéf firmy Hamid Akhavan představil nový systém, který má zjednodušit práci s oblíbenými aplikacemi v mobilu.

To, co mohli dosud zkoušet jen majitelé iPhonů od Apple nebo telefonu G1 výrobce HTC s operačním systémem Android od Googlu, si tak budou moci "osahat" i další uživatelé. T-Mobile vidí v novince cestu k dalšímu rozvoji mobilního internetu, který teď hýbe celým mobilním světem.

Uživatel by totiž měl mít pod kontrolou všechny aplikace jedním klikem a navíc by se mu do telefonu samy stahovaly zprávy o aktuálním dění z jeho oblíbených serverů. Operátor chce, aby už v telefonním seznamu našli uživatelé u každého ze svých kontaktů jeho status, který se bude stahovat z Facebooku nebo jiné komunitní sítě.

"Budeme spolupracovat s největšími internetovými hráči, jako jsou YouTube, eBay nebo Facebook, vysvětluje Akhavan. Informace o dění na internetu či třeba o vývoji sledované dražby na eBay by měli mít zákazníci hned na úvodní obrazovce telefonů.

První zkušenosti s touto novinkou budou sbírat zákazníci T-Mobilu už letos na jaře v Německu, Rakousku, Nizozemsku a Velké Británii. "V Česku samozřejmě službu spustíme také, ale budeme potřebovat čas na překlad služby a k přípravě na české podmínky. Zatím tedy nemohu říct přesné datum," řekl Akhavan v rozhovoru pro HN.

Operátor zároveň vytváří po vzoru Apple nový trh s aplikacemi. Ke spolupráci si vybral finskou Nokii, a tak si uživatelé budou moci vybírat rovnou v mobilu nové aplikace jak od vývojářů navázaných na T-Mobile, tak přímo od výrobce. První si to budou moci vyzkoušet majitelé "chytrých" nokií v druhé polovině letošního roku.

Ještě více si Akhavan slibuje od telefonu G1. Ten v sobě má totiž operační systém Android od Google. "Od podzimu jsme začali prodávat G1 v šesti zemích světa (v Česku 30. ledna) a fanoušci s vývojáři už pro něj vytvořili přes tisíc různých aplikací. Je to fascinující rozjezd," vysvětluje Akhavan. Ještě letos by se měl ale objevit na trhu další nový telefon s "motorem" v podobě Androidu. Včera ohlásil tento nový model čínský výrobce Huawei. Podle vyjádření firmy by se měl začít prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Nakolik se bude krýt s modelem, který připravuje T-Mobile, nebo zda jde o ten samý, ale Akhavan nekomentoval. Řekl pouze, že hlavním "androidním" telefonem pro letošek bude G1.

Jsou to především mobilní data, kvůli nimž se operátor vrhá do takových akcí. Internet v mobilu se už stal masovou službou a operátoři na ní začínají vydělávat. "Loňský rok pro nás byl velmi úspěšný. Naši zákazníci prosurfovali třikrát více dat než dříve a počet uživatelů mobilních dat vzrostl o polovinu na 5,9 milionu," říká Akhavan. Jak dodal, T-Mobile už dnes testuje novou technologii označovanou jako LTE.

Ta by měla nahradit rozporuplné sítě třetí generace, za něž dali operátoři desítky miliard, ale jejichž praktický užitek objevili až s nástupem telefonů, jako je iPhone. Tedy mobilů, které dokázaly přiblížit pokročilé funkce i běžným uživatelům, a navíc obalily technologii líbivým designem.

"Technicky je LTE možné spustit v roce 2010, ale záleží na regulátorech, zda nám přidělí frekvence," vysvětluje Akhavan.

Operátoři tak sází vše na mobilní internet a trendy, které hýbají celým internetovým světem - tím je sdílení dat v komunitních sítích jako třeba na Facebooku. Ten totiž roste neskutečnou rychlostí - registruje už 175 milionů uživatelů a jen za poslední měsíc získal pětadvacet milionů nováčků.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 18.2.2009


Obří přehlídka mobilů v Barceloně zchudla

17. 02. 2009

Krize si našla cestu i do Barcelony. Zatímco ještě před dvěma lety během největšího světového veletrhu The Mobile World Congress oblepil korejský výrobce mobilů Samsung skoro celé město včetně historických památek svými billboardy, letos se hledá reklama na mobilní telefony po katalánské metropoli jen těžko.

Telekomunikační firmy totiž šetří, i když dopady krize přímo nepřiznávají. Podle GSM Asociace, která celou akci zaštiťuje, klesl počet vystavovatelů meziročně o deset procent. A úspory jsou znát. T-Mobile například už nemá dvoupatrový stánek a spokojí se jen s přízemím a největší světoví výrobci jako třeba Nokia už ani nepořádali tiskové konference v areálu výstaviště, ale přesunuli je mimo něj. Sony Ericsson představil své novinky ještě před začátkem veletrhu. Výrobcům totiž krize snižuje tržby. Světové jedničce Nokii klesly loni příjmy o patnáct a Motorole dokonce o třiapadesát procent. Letošní ročník má ale i přesto navštívit kolem padesáti tisíc byznysmenů, novinářů nebo zájemců o novinky.

Z Česka v Barceloně, kromě operátorů, vystavují jen tři firmy. "Krize je pro nás, myslím si, docela příležitost, protože vyrábíme věci, které šetří náklady," říká Ladislav Beran, regionální šéf české 2N Telecommunications, a dodává, že letos očekávají nárůst tržeb až o 30 procent. Loni přitom firma utržila za kompletní komunikační řešení pro podniky i domácnosti kolem třiceti milionů eur. "Chceme objevit nové trhy a velmi nás láká Jižní Amerika," říká Beran a dodává, že nejvíce je trápí, stejně jako každého exportéra, nevyzpytatelný kurz koruny.

"Jezdíme sem pravidelně, máme tu blíž k operátorům, kteří jsou naši největší odběratelé," vysvětluje technický ředitel jabloneckého Jablocomu Tomáš Ladr.

Firma, která proslula po světě obřím stolním mobilem, stojí především na zahraničí. "Domácí prodeje nám dělají jen kolem čtyř procent tržeb, ale tuzemští zákazníci nám dávají nejrychleji zpětnou vazbu," říká Ladr.

Jako novinku si Jablocom pro veletrh připravil specializovanou bezpečnostní kameru. "Jsme tady ale hlavně kvůli jednáním a utužování vztahů s našimi partnery," dodává Ladr.

Jako třetí se svým stánkem hájí tuzemské barvy společnost Future Products Design, která se specializuje na stavění sítí a infrastruktury především pro operátory. "Jezdíme na všechny veletrhy pořádané GSM asociací, náš byznys je totiž hlavně v cizině. V Česku už operátoři mají všechno pokryto, a tak my lovíme v Africe a Asii," říká obchodní ředitel firmy Christian Fox.

iPhone, náš vzor .

Rok 2009 pojede dál v kolejích, které postavil Apple se svým iPhonem, tedy ve znamení dotykových displejů. Klávesnice tak letos evidentně nebudou příliš v módě. Modely a la iPhone tu představili a vystavují všichni.

Samsung už svou řadu telefonů s dotykovým displejem představil, ale na Barcelonu si nechal novinku v podobě modelu Beat DJ, která je určena hudebním fanouškům a lze na bezdotykovém displeji hudbu i tvořit.

Šanci, která přichází s novým pohledem na mobily, tak vycítili i ti, kteří zatím s mobilními telefony jen koketovali. Své novinky s dotykovým displejem tak ukázal třeba Acer.

Výrobci hledají cesty, jak si ukousnout trochu z koláčů operátorů. Nokia postavila novou řadu telefonů především na navigaci, aby mohla k telefonům nabídnout i nějakou službu. "Výrobci už se snaží přidávat k telefonům služby, které dosud dělali především operátoři, například neomezené stahování hudby do nových modelů Sony Ericssonů," vysvětluje odborník na mobily Michal Hron.

Sony Ericsson představil jako první telefon s dvanáctimegapixelovým fotoaparátem s označením Idou.

Každý chce kus koláče.

Mobilní průmysl přitahuje čím dál tím větší hráče, kteří dosud stáli spíše v pozadí. Dokazuje to i sestava mluvčích hlavní konference veletrhu. Zde vystoupí tradičně hlavy operátorů a výrobců, ale i například šéf komunitního serveru MySpace, světové portálové dvojce Yahoo! nebo experti z Googlu.

Velcí internetoví hráči totiž mobily vidí jako další cestu k růstu. To samé platí pro Microsoft. Steve Ballmer včera v Barceloně představil novou verzi operačního systému Windows určeného pro mobilní telefony. Kromě jiného je u nich kladen důraz na intuitivní ovládání přes dotykový displej.

Stejně tak se mění i vystavovatelé, jednoznačným trendem je mobilní internet. Ten je totiž pro operátory jednou z mála cest, kde mohou ještě růst.

Zdroj: digiweb.cz ze dne 17.2.2009



Zobrazené novinky: 421-425
Další stránky:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172

Slevy a výprodeje - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Aukce telefonů - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. Jak volat a esemeskovat zdarma - Mobilní telefony a příslušenství - YDD! s.r.o. eKniha Jak neudělat chybu při výběru telefonu Nokia - Zlatý partner Nokia - Stříbrný partner Nokia NSeries Premium Partner Nokia Care - Základní servis Samsung Autorizovaný partner HTC Autorizovaný partner SonyEricsson Autorizovaný partner